Varokaa!! En pääse ikinä eroon Sertralinista!

Jokuvaan_

Haluan siis sanoa et miettikää oikeesti hyvin tarkkaan ennen k.o. lääkkeen alottamista!! Se ei ole mitään Buranaa. Siihen jää tietyllä tapaa koukkuun.

Muista SSRI:stä (saman ryhmän lääkkeistä) en uskalla tässä sanoa kun ei ole kauheesti kokemusta, tietääkseni tää Sertralin on ns. vahvin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Siis itse syönyt nyt 11v. max annostuksella 200mg/vrk ja on siis tehokas masennukseen ja sen uusimisen estoon mutta yks minkä olen itselläni huomannu tosi I n h o t t a v a n haitta vaikutuksen et tekee sellasia ihme "lukkoja". Jossei kauheesti ponnistele tai tavallaan tiedä asiaa, toiminta keskeytyy välillä, pitää esim. levätä kun oot laittanu pyykit koneeseen ennen kun teet seuraavan asian tmv. Tarkotus ei tietty kaikilla syödä koko loppu elämää jossei masennus ole toistuva ja just täs syystä varmaan koukkuun sitte jääkin helposti jos on aina ollu masentunu. Aivot toimii niinkun vaan sen lääkkeen kautta ja oot tunteeton robotti :(

Yritin vähentää 200mg-150mg vrk ja 2vkossa huomasin olevani enemmän tavallaan läsnä tilanteessa ja toimintani ei ollu niin robottimaista ja olin niin ilonen siitä. Kuntoni oli kuitenkin laskenu kun lehmän häntä, en jaksanu enää edes nousta sängystä puhumattakaan mennä töihin. Nostin just takasin 200mg:aan. Tarpeeks pitkään kun tätä p***aa syö on sitte todella hankalaa päästä eroon :(

3

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • novoivoisentään

      Ei, mitä puoskarointia. Vaikutus on yhtä tyhjän kanssa, jos syöt 11 vuotta täysteholla 200 mg. Sertralin ei ole vahvin vaan miedoimmasta äästä. Sitä pitää syödä paljon. Mitä isompi annos, sen enemmän myös haittavaikutuksia. Pyydä vaihtamaan lääke johonkin nykyaikaisempaan ja tehokkaampaan, niin pääset pienemmmillä annoksilla ja pienemmillä haittavaikutuksilla, vaikka escitalopram 10-15 mg. Eikö teidän kunnassa ole kunnon psykiatreja? Mene vaikka yksityiselle niin saat erikoislääkärin kannan tuohon lääkitykseen.

      • Ap_

        Yksityinen tätä mulle sillon aikanaan suositteli ja väitti et on vahvin "tasaan" mielialaa koska neurolepteihin en halua koskea. escitalopram meinas muistaakseni joskus heittää manian puolelle jo parin vkon jälkeen ja lopetin...varmaan liian iso annos ku 20mg:seen nostettiin melkeen heti.
        Yksityisellä käyn edelleen. Pitää varmaan kysyy uskaltasko vaihtaa tohon pienemmällä annoksella. Kiitti vinkistä :)


    • outojuttu

      Mihin vaivaan olet syönyt 11 vuotta Sertralinia? Onko sinulla krooninen masennus, uusiutuva masennus tai tyypin II bipolaarihäiriö? Miksi "et koske neurolepteihin"? On muitakin lääkkeitä olemassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe