Voiko pakaravaon paise puhkaistua itsestään

Pahkura

Kävin näyttämässä terkalla ja sitä ei puhkaistu. Nyt se märkii itsestään. Vaatiiko silti lekurilla käyntiä?

8

1812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isomyymikki

Minä kävisin näyttää koska kun märkii niin on tulehtunut. Voi olla, että siihen riittää antibioottivoide, mutta myös antibioottikuuri voi olla edessä.

• lekurille.mars

Miten menee ?
      Paise pitäisi puhkaista.
      Siitä voi tulla verenmyrkytys.

• Pahkura

se on kylläkin minusta puhjennut itsestään. Istuminen ei enää edes satu mutta kosketusarka ja märkivä se on edelleen. Pääsen olosuhteista riippuen vasta maanantaina hoitoon jos sille on tarve

• rstgyjhgfds

Oliko se siis paise vai pukama? Molemmat kyllä "hoituu itsestäänki", mutta tuskallista se on ja kestää kauan parantua.... Nykyään ei vissiin terveysasemilla tehdä mitään tällaisia, ei ainakaan pukamaa suostuttu puhkaisemaan, eikä kyllä mitään muutakaan mitä olen yrittänyt.

• p.ukama

Pukamakaan harvoin "hoituu itsestään".
      Ei pukamaa puhkaista. Se "hirtetään".
      Se toimenpide tehdään monessa terveyskeskuksessakin, jossa on lääkäri,
      joka osaa pienempiä toimenpiteitä.

Märkivä puhjennut paise pyllyssä ei kuulosta hyvältä.
      Toivottavasti ja ehkä se "kuivaa" ja paranee itsestään.
      Hyvä, että se on kuitenkin puhjennut.
      Puhkeamataon voisi olla "bakteereja muhivampi" ja vaarallisempi.

• ewrtfydrae

No ilmeisesti sitten meidän kunnan perusterveydenhuollossa ei ole enää osaavia lääkäreitä, kun näitä ei enää siellä tehdä ollenkaan.

• puk.ama
        ewrtfydrae kirjoitti:

No ilmeisesti sitten meidän kunnan perusterveydenhuollossa ei ole enää osaavia lääkäreitä, kun näitä ei enää siellä tehdä ollenkaan.

Ei kaikissa terveyskeskuksissa ole enää pientoimenpiteitä osaavia lääkäreitä.

• aika_parantaa

Joskus ihoon voi syntyä tulehduksen seurauksena käytäviä eli fistelleitä. Nykyihminen istuu paljon ja enimmäkseen hautovat housut jalassa. Kannattaisi tutkituttaa asia. Tiedän fistelleitä olleen myös kävelevillä ihmisillä, eivät ole vain vuodepotilaiden ongelma.

Itse tosin kuulun myös hoitokielteiseen ryhmään, ja koetan aina hoitaa itse asiat. Eli olen puhkonut itse esim. kipeän talipatin alapäästäni, ja hyvinhän se parani.

Eiköhän se ole henkilökohtaisesta vastustuskyvystä ja onnesta kiinni, paraneeko jokin iho ongelma, vai saako siihen vaikka sitkeän infektion, joka syö tervettä kudosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      339
      11836
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7986
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      3173
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2268
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      156
      2229
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1666
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1271
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      55
      1113
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      803
    Aihe