Voiko pakaravaon paise puhkaistua itsestään

Pahkura

Kävin näyttämässä terkalla ja sitä ei puhkaistu. Nyt se märkii itsestään. Vaatiiko silti lekurilla käyntiä?

8

2110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isomyymikki

Minä kävisin näyttää koska kun märkii niin on tulehtunut. Voi olla, että siihen riittää antibioottivoide, mutta myös antibioottikuuri voi olla edessä.

• lekurille.mars

Miten menee ?
      Paise pitäisi puhkaista.
      Siitä voi tulla verenmyrkytys.

• Pahkura

se on kylläkin minusta puhjennut itsestään. Istuminen ei enää edes satu mutta kosketusarka ja märkivä se on edelleen. Pääsen olosuhteista riippuen vasta maanantaina hoitoon jos sille on tarve

• rstgyjhgfds

Oliko se siis paise vai pukama? Molemmat kyllä "hoituu itsestäänki", mutta tuskallista se on ja kestää kauan parantua.... Nykyään ei vissiin terveysasemilla tehdä mitään tällaisia, ei ainakaan pukamaa suostuttu puhkaisemaan, eikä kyllä mitään muutakaan mitä olen yrittänyt.

• p.ukama

Pukamakaan harvoin "hoituu itsestään".
      Ei pukamaa puhkaista. Se "hirtetään".
      Se toimenpide tehdään monessa terveyskeskuksessakin, jossa on lääkäri,
      joka osaa pienempiä toimenpiteitä.

Märkivä puhjennut paise pyllyssä ei kuulosta hyvältä.
      Toivottavasti ja ehkä se "kuivaa" ja paranee itsestään.
      Hyvä, että se on kuitenkin puhjennut.
      Puhkeamataon voisi olla "bakteereja muhivampi" ja vaarallisempi.

• ewrtfydrae

No ilmeisesti sitten meidän kunnan perusterveydenhuollossa ei ole enää osaavia lääkäreitä, kun näitä ei enää siellä tehdä ollenkaan.

• puk.ama
        ewrtfydrae kirjoitti:

No ilmeisesti sitten meidän kunnan perusterveydenhuollossa ei ole enää osaavia lääkäreitä, kun näitä ei enää siellä tehdä ollenkaan.

Ei kaikissa terveyskeskuksissa ole enää pientoimenpiteitä osaavia lääkäreitä.

• aika_parantaa

Joskus ihoon voi syntyä tulehduksen seurauksena käytäviä eli fistelleitä. Nykyihminen istuu paljon ja enimmäkseen hautovat housut jalassa. Kannattaisi tutkituttaa asia. Tiedän fistelleitä olleen myös kävelevillä ihmisillä, eivät ole vain vuodepotilaiden ongelma.

Itse tosin kuulun myös hoitokielteiseen ryhmään, ja koetan aina hoitaa itse asiat. Eli olen puhkonut itse esim. kipeän talipatin alapäästäni, ja hyvinhän se parani.

Eiköhän se ole henkilökohtaisesta vastustuskyvystä ja onnesta kiinni, paraneeko jokin iho ongelma, vai saako siihen vaikka sitkeän infektion, joka syö tervettä kudosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      34
      1962
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1900
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      385
      1797
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1248
    5. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      92
      1123
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      34
      970
    7. Oletko ollut *ittupää

Siinäpä se kysymys eli oletko ollut *ittupää hänelle? Miksi?
      Ikävä
      95
      775
    8. Kiantama oy

Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.
      Suomussalmi
      15
      698
    9. Haluaisin nähdä ja tavata sinut mies

Vielä tässä elämässä.
      Ikävä
      32
      684
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      47
      675
    Aihe