Ehtoollinen pelastaa

Meidän Herramme Jeesus Kristus sanoi näin:

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." Joh 6:53-54

Jos et nauti Herran ehtoollista, et voi pelastua.

7

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikiitosjeesus

      Tuplaehtoollinen ilman öylättiä, kiitos.
      Kyllä sillä jo illan pelastaa.

    • aloittajalle

      mikähän satusetä se nyt ilmaantui tännekkin !?

      • mietisitä

        Sanos muuta näitä tuntuu täällä riittävän.
        "Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." Joh 6:53-54Jos et nauti Herran ehtoollista, et voi pelastua."

        Missä kohtaa tuossa R-paikassa luki, että nauttimattomuus estää pelastumisen?
        Ehtoollinen on Jeesuksen kuoleman muistamista ja ( te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.) hyödyllinen, mutta pelastuksen Jeesus varmisti ristillä kuollessaan !Et sinä MILLÄÄN omilla teoillasi, edes ehtoollisen vietolla voi pelastaa itseäsi.
        Evankeliumi Luukkaan mukaan 22
        19. Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi:
        "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        20. Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi:
        "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
        Evankeliumi Matteuksen mukaan 26
        23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi:
        "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.


    • "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." (Joh. 6:63)

      • Eikiitosjeesus

        "Taitaa tulla tuulinen päivä" (Nalle Puh)


    • Eenokki12

      Ilman uskoa ei ehtoollinen eikä kaste hyödytä mitään. Kuka juo tuomiokseen kuka uskoo Kristuksen vereen ja syntien anteeksisaamiseen? Kristus on läsnä ehtoollisessa jos joku niin minä ainakin sen tiedän, kokemuksesta. Ei ole kiva katsella kun jumalattomat ryntäävät ehtoollispöytään. Ei ole mukavaa olla ilman ehtoollista, olla kotona, yksin miettien olenko jossain kohden tehnyt väärin?

    • Tutkimus

      ( 1.Kor.10: 32.- 11:34.) 1.Kor.11:28."... Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta; 29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa. 30. Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois. 31. Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;.."

      ( 2.Kor. 12:14.-13:10. ) 2.Kor. 13: 5."... Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta..."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      454
      10164
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2546
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1997
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1739
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1462
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      157
      1331
    8. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1308
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1270
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1185
    Aihe