Meidän Herramme Jeesus Kristus sanoi näin:
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." Joh 6:53-54
Jos et nauti Herran ehtoollista, et voi pelastua.
Ehtoollinen pelastaa
7
168
Vastaukset
- Eikiitosjeesus
Tuplaehtoollinen ilman öylättiä, kiitos.
Kyllä sillä jo illan pelastaa. - aloittajalle
mikähän satusetä se nyt ilmaantui tännekkin !?
- mietisitä
Sanos muuta näitä tuntuu täällä riittävän.
"Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." Joh 6:53-54Jos et nauti Herran ehtoollista, et voi pelastua."
Missä kohtaa tuossa R-paikassa luki, että nauttimattomuus estää pelastumisen?
Ehtoollinen on Jeesuksen kuoleman muistamista ja ( te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.) hyödyllinen, mutta pelastuksen Jeesus varmisti ristillä kuollessaan !Et sinä MILLÄÄN omilla teoillasi, edes ehtoollisen vietolla voi pelastaa itseäsi.
Evankeliumi Luukkaan mukaan 22
19. Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi:
"Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
20. Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi:
"Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
Evankeliumi Matteuksen mukaan 26
23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi:
"Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
28. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." (Joh. 6:63)
- Eikiitosjeesus
"Taitaa tulla tuulinen päivä" (Nalle Puh)
- Eenokki12
Ilman uskoa ei ehtoollinen eikä kaste hyödytä mitään. Kuka juo tuomiokseen kuka uskoo Kristuksen vereen ja syntien anteeksisaamiseen? Kristus on läsnä ehtoollisessa jos joku niin minä ainakin sen tiedän, kokemuksesta. Ei ole kiva katsella kun jumalattomat ryntäävät ehtoollispöytään. Ei ole mukavaa olla ilman ehtoollista, olla kotona, yksin miettien olenko jossain kohden tehnyt väärin?
- Tutkimus
( 1.Kor.10: 32.- 11:34.) 1.Kor.11:28."... Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta; 29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa. 30. Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois. 31. Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;.."
( 2.Kor. 12:14.-13:10. ) 2.Kor. 13: 5."... Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta..."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195670- 173146
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192916Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6352162Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1552049Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701412Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421395Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31188Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061126Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641097