Kelpaako "lakimies" Jeesukselle?

Ei_Kelpaa

"Lakimies" yrittää omassa lihassaan tehdä parannusta, tuomita muita lainrikkojiksi ja jopa valehdella noudattavansa lakia.
Tälläisessä uskonhengessä lakimies yrittää miellyttää ja seurata Jeesusta.

Missä kohtaa Raamatussa sanotaan että Jeesus kunnoitti "lakimiehiä", kirjanoppineita ja fariseuksia?

Nehän (papit) syyttivät jopa Jeesustakin lainrikkojaksi ja ryövärien joukkoon kuuluvaksi.

90

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymysmerkkierkki

      Kuka haluaa olla uskossaan
      1. Lakimies
      2. Lakihenkinen

    • Kerro missä kohtaa Raamattua Jeesus moittii yhtään ketään Jumalan pyhän, vanhurskaan ja hyvän lain noudattamisesta?

      • sinäkö-SE-oot

        Kuka haluaa olla uskossaan
        1. Lakimies
        2. Lakihenkinen

        Kerro kristitty.net todistus uudestisyntymästäsi?
        Missä kohtaa Raamatussa lakihenkiset pelastuvat?


      • koira.älähti

        Se koira älähti johon kalikka kalahti ! :)


      • sinäkö-SE-oot kirjoitti:

        Kuka haluaa olla uskossaan
        1. Lakimies
        2. Lakihenkinen

        Kerro kristitty.net todistus uudestisyntymästäsi?
        Missä kohtaa Raamatussa lakihenkiset pelastuvat?

        En ole lakimies ja olen maailman vähiten lakihenkinen ihminen. Lakihenkisyys on sitä, että noudattaa omasta päästä keksittyjä perinnäissääntöjä, kuten sunnuntain pyhittämistä, saastaisten eläinten syömistä, joulun viettämistä, paastoa ennen pääsiäistä ja keksii omasta päästään sääntöjä mitä saa ja ei saa tehdä, kuten että ei saa tanssia, ei saa käydä elokuvissa, ei saa käyttää farkkuja, ei saa kuunnella rokkia, ei saa nauttia alkoholia jne. Tällaiset ihmiset ovat lakihenkisiä ja ovat lain orjuudessa.

        Jumalan pyhän lain noudattamista ei missään kohtaa Raamattua kuvata orjuuden ikeeksi tai lakihenkisyydeksi. Siinä ei ole kerrassaan mitään lakihenkistä, että noudattaa Jumalan pyhää lakia.

        Kerro missä kohtaa Raamattua Jumalan pyhän lain noudattamista kuvataan pahaksi asiaksi?

        Miksi minun pitäisi todistaa uudestisyntymisestäni?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        En ole lakimies ja olen maailman vähiten lakihenkinen ihminen. Lakihenkisyys on sitä, että noudattaa omasta päästä keksittyjä perinnäissääntöjä, kuten sunnuntain pyhittämistä, saastaisten eläinten syömistä, joulun viettämistä, paastoa ennen pääsiäistä ja keksii omasta päästään sääntöjä mitä saa ja ei saa tehdä, kuten että ei saa tanssia, ei saa käydä elokuvissa, ei saa käyttää farkkuja, ei saa kuunnella rokkia, ei saa nauttia alkoholia jne. Tällaiset ihmiset ovat lakihenkisiä ja ovat lain orjuudessa.

        Jumalan pyhän lain noudattamista ei missään kohtaa Raamattua kuvata orjuuden ikeeksi tai lakihenkisyydeksi. Siinä ei ole kerrassaan mitään lakihenkistä, että noudattaa Jumalan pyhää lakia.

        Kerro missä kohtaa Raamattua Jumalan pyhän lain noudattamista kuvataan pahaksi asiaksi?

        Miksi minun pitäisi todistaa uudestisyntymisestäni?

        Jos olet maailman vähiten lakihenkinen ihminen, niin ala kerskaamaan JEESUKSESTA KRISTUKSESTA. Olkoon siis sinunkin kerskauksesi tästä lähin yksin HERRASSA JEESUKSESSA - eikä LAISSA!


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Jos olet maailman vähiten lakihenkinen ihminen, niin ala kerskaamaan JEESUKSESTA KRISTUKSESTA. Olkoon siis sinunkin kerskauksesi tästä lähin yksin HERRASSA JEESUKSESSA - eikä LAISSA!

        Minähän kerskaan Jeesuksesta, opetan, että me pelastumme yksin armosta, ilman omia tekoja, toisin kuin eräät täällä, ja uskon myös, että Jeesus on itse Jumala, toisin kuin eräät harhaoppiset.

        Mutta koska täällä on vallalla sellainen vaarallinen harhaoppi, jonka mukaan uudessa liitossa armon alla saa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia, minä vastustan tätä oppia ja kiivailen sitä vastaan Jumalan kiivaudella. Minulla on täysi oikeus julistaa vääränä katsomaani opetusta vastaan.

        Kerro sinä, jos kerran olet samaa mieltä kanssani, ei saa tehdä syntiä vaan on noudatettava lakia, mikä sinun ongelmasi on?


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        En ole lakimies ja olen maailman vähiten lakihenkinen ihminen. Lakihenkisyys on sitä, että noudattaa omasta päästä keksittyjä perinnäissääntöjä, kuten sunnuntain pyhittämistä, saastaisten eläinten syömistä, joulun viettämistä, paastoa ennen pääsiäistä ja keksii omasta päästään sääntöjä mitä saa ja ei saa tehdä, kuten että ei saa tanssia, ei saa käydä elokuvissa, ei saa käyttää farkkuja, ei saa kuunnella rokkia, ei saa nauttia alkoholia jne. Tällaiset ihmiset ovat lakihenkisiä ja ovat lain orjuudessa.

        Jumalan pyhän lain noudattamista ei missään kohtaa Raamattua kuvata orjuuden ikeeksi tai lakihenkisyydeksi. Siinä ei ole kerrassaan mitään lakihenkistä, että noudattaa Jumalan pyhää lakia.

        Kerro missä kohtaa Raamattua Jumalan pyhän lain noudattamista kuvataan pahaksi asiaksi?

        Miksi minun pitäisi todistaa uudestisyntymisestäni?

        Kristitty.netille uudestisyntyminen on arka asia, koska hän ei ole uudestisyntynyt. Eli hän on jumalaton pakana. Silti hänellä on pakkomielle toimia "poppamiehenä".


      • rukouskammion.keskustelu
        Laskuntulos kirjoitti:

        Kristitty.netille uudestisyntyminen on arka asia, koska hän ei ole uudestisyntynyt. Eli hän on jumalaton pakana. Silti hänellä on pakkomielle toimia "poppamiehenä".

        Uskoisin, että teillä on jokin ongelma Sanan Herran, varsinkin tämän Sapatin Herran suhteen. Ja kun tämän "kristitty.netin" todistus Vapahtajasta, sekä koskettelupinta - perinnäisoppeihin sattuu teidän sydämiin, niin alkaa tapanne mukaan perinnejuhlien puolustuspuheet, muotokirkkojen kellojen soitto jne.
        Voisihan sitä rukouskammiossa pysähtyä ja kysellä Pyhän Hengen kautta Isältä, että onko tuolla Pyhittämälläsi sapatilla silti jokin "väliä", kun en nyt ole sensuhteen niin kiinnostunut.
        Pidän ennemmin korvauspyhästä, sekä kaverisuhteiden tähden pitäisin siitä eritoten kiinni.
        Se satuttaa, kun SapatinHerra - Jeesus kirjoitusten mukaan liitetään pyhään ja sunnuntai kerrotaan olevan Baabeli- katolisen Marttilaisen uskon kautta tullut perinneopiksi.
        Eli mitä minä teen, että totuus valkeneisi.?
        Opeta Herra, näytä minullekin, että sapatti on ainut Herran erottama ja Pyhittämä adamia varten.
        Kaveri, joka seurakunnassaan joutui tuon kiistan eteen pappinsa sanomisen tähden, hän vanha mies - alkoi kahlata raamattuaan läpi ja hän tuli tulokseen, että sapatti on ainut Pyhitetty Jumalannimessä. Se oli kirjoituksissa, mutta sunnuntain juuret olivatkin perinneopeissa ja kirjoituksissa.
        Avaa minullekin Henkesi kautta sama näköala kirjoitusten suhteen.
        Anna voima heittää perinnemanttelit yltä, jos ja kun Pyhä Henki avaa totuuden silmien eteen.


      • pohdittavaksi
        Kristitty.net kirjoitti:

        En ole lakimies ja olen maailman vähiten lakihenkinen ihminen. Lakihenkisyys on sitä, että noudattaa omasta päästä keksittyjä perinnäissääntöjä, kuten sunnuntain pyhittämistä, saastaisten eläinten syömistä, joulun viettämistä, paastoa ennen pääsiäistä ja keksii omasta päästään sääntöjä mitä saa ja ei saa tehdä, kuten että ei saa tanssia, ei saa käydä elokuvissa, ei saa käyttää farkkuja, ei saa kuunnella rokkia, ei saa nauttia alkoholia jne. Tällaiset ihmiset ovat lakihenkisiä ja ovat lain orjuudessa.

        Jumalan pyhän lain noudattamista ei missään kohtaa Raamattua kuvata orjuuden ikeeksi tai lakihenkisyydeksi. Siinä ei ole kerrassaan mitään lakihenkistä, että noudattaa Jumalan pyhää lakia.

        Kerro missä kohtaa Raamattua Jumalan pyhän lain noudattamista kuvataan pahaksi asiaksi?

        Miksi minun pitäisi todistaa uudestisyntymisestäni?

        Kirjanoppineet ja fariseukset olivat aikansa lain kiivailijoita. Jeesus nimitti heitä kyykäärmeen sikiöiksi. Matt. 3:7, Matt. 12:34, Matt. 23:33, Luuk. 3:7, AP. 13:10, AP. 28:3, Room. 3:13
        Uudestisyntymisestä tulisi antaa todistus, koska suun tunnustuksella, että on antanut Jeesuksen pestä pois sovintoverellään kaikki synnit täydellisesti ja kokonaan ja että on saanut Jumalan armosta syntyä uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi, pelastutaan. Room. 10:10


      • pohdittavaksi kirjoitti:

        Kirjanoppineet ja fariseukset olivat aikansa lain kiivailijoita. Jeesus nimitti heitä kyykäärmeen sikiöiksi. Matt. 3:7, Matt. 12:34, Matt. 23:33, Luuk. 3:7, AP. 13:10, AP. 28:3, Room. 3:13
        Uudestisyntymisestä tulisi antaa todistus, koska suun tunnustuksella, että on antanut Jeesuksen pestä pois sovintoverellään kaikki synnit täydellisesti ja kokonaan ja että on saanut Jumalan armosta syntyä uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi, pelastutaan. Room. 10:10

        Jeesus todistaa fariseuksista ja kirjanoppineista, että he olivat ulkokultaisia, tekopyhiä, ja että he perinnäissäännöillään kumosivat Jumalan käskyt. He siis eivät noudattaneet Tooraa. Kerro missä kohtaa Raamattua Jeesus moittii yhtään ketään Jumalan pyhän, vanhurskaan ja hyvän lain (Room. 7:12) noudattamisesta?

        "Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne." (Mk. 7:9)

        Jeesus siis moittii fariseuksia Jumalan käskyn hylkäämisestä, ei sen noudattamisesta.

        "Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta." (Mt. 23:28)

        Jeesus tässä moittii fariseuksia ulkokultaisuudesta ja laittomuudesta, siis siitä, että he eivät noudattaneet lakia.

        "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää." (Mt. 23:23)

        Jeesus moittii tässä fariseuksia jälleen ulkokultaisuudesta ja siitä, että heidän prioriteetit eivät ole kohdallaan, kymmenykset kyllä maksetaan mutta ei noudateta sitä mikä laissa on tärkeintä. Huomaa mitä Jeesus sanoo, että noitakaan ei tulisi sikseen jättää, tarkoittaen, että fariseukset tekevät aivan oikein maksaessaan kymmenykset.

        Missään kohtaa Raamattua Jeesus ei moiti yhtään ketään Jumalan pyhän lain, Tooran, noudattamisesta, mutta monta kertaa tekopyhyydestä, ulkokultaisuudesta ja laittomuudesta.


      • Sapatti.heh.heh
        rukouskammion.keskustelu kirjoitti:

        Uskoisin, että teillä on jokin ongelma Sanan Herran, varsinkin tämän Sapatin Herran suhteen. Ja kun tämän "kristitty.netin" todistus Vapahtajasta, sekä koskettelupinta - perinnäisoppeihin sattuu teidän sydämiin, niin alkaa tapanne mukaan perinnejuhlien puolustuspuheet, muotokirkkojen kellojen soitto jne.
        Voisihan sitä rukouskammiossa pysähtyä ja kysellä Pyhän Hengen kautta Isältä, että onko tuolla Pyhittämälläsi sapatilla silti jokin "väliä", kun en nyt ole sensuhteen niin kiinnostunut.
        Pidän ennemmin korvauspyhästä, sekä kaverisuhteiden tähden pitäisin siitä eritoten kiinni.
        Se satuttaa, kun SapatinHerra - Jeesus kirjoitusten mukaan liitetään pyhään ja sunnuntai kerrotaan olevan Baabeli- katolisen Marttilaisen uskon kautta tullut perinneopiksi.
        Eli mitä minä teen, että totuus valkeneisi.?
        Opeta Herra, näytä minullekin, että sapatti on ainut Herran erottama ja Pyhittämä adamia varten.
        Kaveri, joka seurakunnassaan joutui tuon kiistan eteen pappinsa sanomisen tähden, hän vanha mies - alkoi kahlata raamattuaan läpi ja hän tuli tulokseen, että sapatti on ainut Pyhitetty Jumalannimessä. Se oli kirjoituksissa, mutta sunnuntain juuret olivatkin perinneopeissa ja kirjoituksissa.
        Avaa minullekin Henkesi kautta sama näköala kirjoitusten suhteen.
        Anna voima heittää perinnemanttelit yltä, jos ja kun Pyhä Henki avaa totuuden silmien eteen.

        Hevonkakkaa.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jeesus todistaa fariseuksista ja kirjanoppineista, että he olivat ulkokultaisia, tekopyhiä, ja että he perinnäissäännöillään kumosivat Jumalan käskyt. He siis eivät noudattaneet Tooraa. Kerro missä kohtaa Raamattua Jeesus moittii yhtään ketään Jumalan pyhän, vanhurskaan ja hyvän lain (Room. 7:12) noudattamisesta?

        "Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne." (Mk. 7:9)

        Jeesus siis moittii fariseuksia Jumalan käskyn hylkäämisestä, ei sen noudattamisesta.

        "Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta." (Mt. 23:28)

        Jeesus tässä moittii fariseuksia ulkokultaisuudesta ja laittomuudesta, siis siitä, että he eivät noudattaneet lakia.

        "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää." (Mt. 23:23)

        Jeesus moittii tässä fariseuksia jälleen ulkokultaisuudesta ja siitä, että heidän prioriteetit eivät ole kohdallaan, kymmenykset kyllä maksetaan mutta ei noudateta sitä mikä laissa on tärkeintä. Huomaa mitä Jeesus sanoo, että noitakaan ei tulisi sikseen jättää, tarkoittaen, että fariseukset tekevät aivan oikein maksaessaan kymmenykset.

        Missään kohtaa Raamattua Jeesus ei moiti yhtään ketään Jumalan pyhän lain, Tooran, noudattamisesta, mutta monta kertaa tekopyhyydestä, ulkokultaisuudesta ja laittomuudesta.

        1. Kristitty.net kerro kuinka uudestisynnyit?

        2. Kerro kenellä on toora sydämessä, niin tulen testaamaan osaako hän viisi Mooseksen kirjaa ulkoa.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        1. Kristitty.net kerro kuinka uudestisynnyit?

        2. Kerro kenellä on toora sydämessä, niin tulen testaamaan osaako hän viisi Mooseksen kirjaa ulkoa.

        Uudestisynnyin teini-iässä kun Jeesus kutsui minua ja pesi verensä kauttu pois kaikki syntini.

        Jeremian mukaan jokaisella uudestisyntyneellä on Toora sydämessä (Jer. 31:33). Tämä on Jumalan sana. Miksi pilkkaat Jumalan sanaa?


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Uudestisynnyin teini-iässä kun Jeesus kutsui minua ja pesi verensä kauttu pois kaikki syntini.

        Jeremian mukaan jokaisella uudestisyntyneellä on Toora sydämessä (Jer. 31:33). Tämä on Jumalan sana. Miksi pilkkaat Jumalan sanaa?

        Et tiedä näköjään kummastakaan asiasta mitään. Joten et ole sovelias Raamatun opettajaksi. Olet poppamies.

        Minkä ikäisenä olit kabbala-uskovainen.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Et tiedä näköjään kummastakaan asiasta mitään. Joten et ole sovelias Raamatun opettajaksi. Olet poppamies.

        Minkä ikäisenä olit kabbala-uskovainen.

        Kerro mikä minun uudestisyntymisessäni meni väärin? Kenties se että en hakeutunut helluntailaisten oikeaoppiselle upotuskasteelle ja hoilannut vierailla kielillä?

        En ole koskaan ollut kabbala-uskovainen. Kabbala ei ole mikään uskonto vaan juutalaista mystiikkaa. Muutamia vuosia sitten luulin, että Zoharissa on jotain järkeä, kunnes minulle valkeni, että se on täyttä potaskaa.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro mikä minun uudestisyntymisessäni meni väärin? Kenties se että en hakeutunut helluntailaisten oikeaoppiselle upotuskasteelle ja hoilannut vierailla kielillä?

        En ole koskaan ollut kabbala-uskovainen. Kabbala ei ole mikään uskonto vaan juutalaista mystiikkaa. Muutamia vuosia sitten luulin, että Zoharissa on jotain järkeä, kunnes minulle valkeni, että se on täyttä potaskaa.

        Olitko kappala-uskovainen "uudestisyntymäsi" jälkeen.

        Tuosta sinun määrittelystä " hoilaamisesta vierailla kielillä" kostakoon sinulle Herra!!!


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Olitko kappala-uskovainen "uudestisyntymäsi" jälkeen.

        Tuosta sinun määrittelystä " hoilaamisesta vierailla kielillä" kostakoon sinulle Herra!!!

        En ollut mikään kabbala-uskovainen, olin vain kiinnostunut kabbalasta. Se ei ole mikään uskonto, ota itse selvää mitä kabbala on. En nyt puolustele kabbalaa, mutta sanon vain, että se ei ole mitään satanismia.

        Mitä pahaa on ilmaisussa "hoilata vierailla kielillä"?


    • eilakivaanhenki

      Te mielettömät galatalaiset kirjoittaisi Paavali lakihenkisille.

      Jos ei ole lakihenkinen, se ei tarkoita että tekee syntiä, vaan päinvastoin. Silloin elää Hengen alla ja noudattaa Jumalan tahtoa paremmin kuin lakihenkinen omassa varassaan koskaan.

      Juuri näistä asioista Paavali tulenpalavasti kirjoittaa.

      No, ne voi tietenkin kuitata käännösvirheinä ja jankuttaa omia jankutuksiaan.

      • sdf

        Raamatussa ei ole sanaa lakihenkinen. Galatalaiskirje on osoitettu syntyperäisille juutalaisille.


      • capiche
        sdf kirjoitti:

        Raamatussa ei ole sanaa lakihenkinen. Galatalaiskirje on osoitettu syntyperäisille juutalaisille.

        "Galatalaiskirje on osoitettu syntyperäisille juutalaisille."

        Ei ollut. Galatian maakunta sijaitsi Vähä-Aasian, eli nykyisen Turkin, alueella. Joten galatalaiskirje ei ollut tietenkään kirjoitettu juutalaisille, vaan ko. maakunnan seurakunnille. Paavalihan oli pääasiassa pakanain apostoli.


      • sdf
        capiche kirjoitti:

        "Galatalaiskirje on osoitettu syntyperäisille juutalaisille."

        Ei ollut. Galatian maakunta sijaitsi Vähä-Aasian, eli nykyisen Turkin, alueella. Joten galatalaiskirje ei ollut tietenkään kirjoitettu juutalaisille, vaan ko. maakunnan seurakunnille. Paavalihan oli pääasiassa pakanain apostoli.

        Olet väärässä. Kirje oli osoitettu syntyperäisille juutalaisille, joita asui Turkin alueella.

        Gal 2:15 Me olemme syntyperältämme juutalaisia, emme syntisiä pakanoita.

        Jaakobin kirje on osoitettu myös syntyperäisille juutalaisille, jotka asuivat ulkomailla.

        Jaak 1:1 Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, tervehtii kahtatoista hajaannuksessa elävää heimokuntaa.


      • capiche
        sdf kirjoitti:

        Olet väärässä. Kirje oli osoitettu syntyperäisille juutalaisille, joita asui Turkin alueella.

        Gal 2:15 Me olemme syntyperältämme juutalaisia, emme syntisiä pakanoita.

        Jaakobin kirje on osoitettu myös syntyperäisille juutalaisille, jotka asuivat ulkomailla.

        Jaak 1:1 Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, tervehtii kahtatoista hajaannuksessa elävää heimokuntaa.

        Oletpa hutaisemalla lukenut. "Me olemme syntyperältämme juutalaisia" tarkoittaa tässä tietenkin Paavalia ja Keefasta, ei galatalaisia seurakuntia. Paavali kertoo siis kirjeessä mitä hän oli sanonut juutalaiselle Keefaalle, joka vaati pakanakristittyjä noudattamaan juutalaisia tapoja.

        Gal.2.
        1 4. Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, SANOIN MINÄ KEEFAALLE kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
        15. Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
        16. mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
        17. Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
        18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
        19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,


      • aivan.niin
        capiche kirjoitti:

        Oletpa hutaisemalla lukenut. "Me olemme syntyperältämme juutalaisia" tarkoittaa tässä tietenkin Paavalia ja Keefasta, ei galatalaisia seurakuntia. Paavali kertoo siis kirjeessä mitä hän oli sanonut juutalaiselle Keefaalle, joka vaati pakanakristittyjä noudattamaan juutalaisia tapoja.

        Gal.2.
        1 4. Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, SANOIN MINÄ KEEFAALLE kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
        15. Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
        16. mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
        17. Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
        18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
        19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

        Eli iso Amen.
        19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        Näin lain tehtävä on osoittaa synti. Se ei kumoudu vaan on Pyhyyden osoitus ja kun rikotaan laki - rikotaan se PYHÄ.
        Ja näin Pyhän Hengen tehtävä on Kristusta kirkastaen osoittaa lainkautta, että minun on tehtävä PARANNUS, eikä ENÄÄ elä synnissä, siis laittomuuden tilassa. Ts. lihani ristiinnauliituu Kristuksessa elämään Hänen voimastaan Pyhyyden elämää, ei enää lain rikkojana, vaan elämään samanmielisenä Herrani kanssa.

        Siksi ei kannata lihalliseen uskonnollisuuteen vaatia ihmisiä, jossa liha asetetaan mitaksi ja voivotellaan, että voi voi, kun minä en pysty elämään. Kumotaan laki ja eletään vanhaanmalliin ja ollaan muotouskonnollisuuden pyhät.
        Ei.
        Vaan Jumalan vanhurskauteen nähden, lähdetää armahdettuna seuraamaan Jeesusta, hänen askeleisihinsa ja näin olemme sydämeltä ympärileikatut MAAILMAn himoista ja haluista.
        Se on Jumalantyö meissä. Oppikaa tämä. Pelastus on JUMALAN työ ja voima PYHÄ HENKI, ei oma henki ja kultainen vasikkauskonnollisuus.

        Kuolkaa LIHALLENNE Hengen kautta ja Sanan kirkastaman opin kautta, että Henki pääsee vaikuttamaan tahtomisen ja tekemisen.

        On se niin joillekin vaikeeta tämä Hengen ilmoittama armontie.
        He pykäävät aina vanhaa muotouskonnollista aatamia korvausteolokiseksi mitaksi ja sanovat, että vain minun mittani on pätevä, ei kirjoitukset.
        Siksi uskonnollisuuksissa on niin paljon pahaa, kun liha jyllää, eikä ole ristillä.
        SE perisyntimantra - että saadaan mukamas toleranssia synnille elämässä, kyllä siitä puhutaan, mutta ei siitä, että ilman pyhitystä kukaan ei ole näkevä Herraa.

        En tunne teitä te laittomuuden tekijät. Varoittava opetus - viimeisestä tuomiosta joka on kirjoituksiin ylöskirjattu


      • dogmatiks
        capiche kirjoitti:

        Oletpa hutaisemalla lukenut. "Me olemme syntyperältämme juutalaisia" tarkoittaa tässä tietenkin Paavalia ja Keefasta, ei galatalaisia seurakuntia. Paavali kertoo siis kirjeessä mitä hän oli sanonut juutalaiselle Keefaalle, joka vaati pakanakristittyjä noudattamaan juutalaisia tapoja.

        Gal.2.
        1 4. Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, SANOIN MINÄ KEEFAALLE kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
        15. Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
        16. mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
        17. Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
        18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
        19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

        Paavali kiersi ulkomailla synagogissa, jotka oli rakennettu syntyperäisiä juutalaisia varten.

        "Amfipoliin ja Apollonian kautta kuljettuaan he tulivat Tessalonikaan. Juutalaisilla oli siellä synagoga, " (Ap.t 17:1)

        Galatian seurakunnassa oli juutalaisia, jotka Paavalin mukaan halusivat elää lain alla, mikä tarkoittaa elää vanhassa liitossa. Pakanat eivät ole eläneet lain alla, koska he eivät ole olleet juutalaisia, joten Paavali puhuu syntyperäisistä juutalaisista. Galatalaiskirjeestä käy selvästi ilmi, että se on osoitettu ensisijaisesti syntyperäisille juutalaisille.

        Roomassa Paavali tapasi myös syntyperäisiä juutalaisia alkuseurakunnassa. Roomalaiskirjeestä näkyy myös sama asia, että siinä on paljon osia, jotka on osoitettu Roomassa asuville syntyperäisille juutalaisille.

        "Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on tuotu vangittuna tänne." (Ap.t 28:17)

        Ilmestyskirja kertoo Turkissa olevasta Filadelfian seurakunnasta, jossa oli syntyperäisten juutalaisten joukossa sellaisia, jotka väittivät olevansa juutalaisia, vaikka eivät olleet.

        "Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa: Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt. Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan." (Ilm 3:7-9)


      • sdf kirjoitti:

        Olet väärässä. Kirje oli osoitettu syntyperäisille juutalaisille, joita asui Turkin alueella.

        Gal 2:15 Me olemme syntyperältämme juutalaisia, emme syntisiä pakanoita.

        Jaakobin kirje on osoitettu myös syntyperäisille juutalaisille, jotka asuivat ulkomailla.

        Jaak 1:1 Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, tervehtii kahtatoista hajaannuksessa elävää heimokuntaa.

        Kuten täällä on sanottu, "me olemme syntyjämme juutalaisia" tarkoittaa tietenkin Paavalia ja Keefasta.

        Varmasti galatiassa oli myös juutalaisia, olihan heitä joka seurakunnassa. Mutta selvästi kirje on osoitettu pakanoille, sillä Gal. 4:8 sanotaan "Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole." Juutalaiset varmasti eivät palvoneet mitään epäjumalia, vaan tässä puhutaan selvästi pakanoista.

        Missään kohtaa galatalaiskirjettä ei Paavali sanallakaan moiti yhtään ketään Jumalan pyhän lain noudattamisesta. Galatalaisten synti ja harhaoppi oli sama mikä täällä on nimimerkillä sdf, että omien tekojen kautta muka pelastuu. Tätä oppia vastaan Paavali saarnaa ankarasti, Paavali ei sanallakaan sano, että laki on nyt kumottu ja saamme tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia.


      • Laskuntulos

        Pietari söi ensin pakanoiden kanssa pakanoiden ruokia. Huom! Pakanoiden ruokia (syökää mitä eteenne pannaan).
        Kun juutalaisia tuli sinne, niin Pietarille meni "pupu pöksyyn" ja söi juutalaisten kanssa.


      • dogmatiks
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kuten täällä on sanottu, "me olemme syntyjämme juutalaisia" tarkoittaa tietenkin Paavalia ja Keefasta.

        Varmasti galatiassa oli myös juutalaisia, olihan heitä joka seurakunnassa. Mutta selvästi kirje on osoitettu pakanoille, sillä Gal. 4:8 sanotaan "Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole." Juutalaiset varmasti eivät palvoneet mitään epäjumalia, vaan tässä puhutaan selvästi pakanoista.

        Missään kohtaa galatalaiskirjettä ei Paavali sanallakaan moiti yhtään ketään Jumalan pyhän lain noudattamisesta. Galatalaisten synti ja harhaoppi oli sama mikä täällä on nimimerkillä sdf, että omien tekojen kautta muka pelastuu. Tätä oppia vastaan Paavali saarnaa ankarasti, Paavali ei sanallakaan sano, että laki on nyt kumottu ja saamme tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia.

        Galatalaiskirjeessä on osia, jotka puhuttelevat pakanoita ja osia, jotka ovat tarkoitettu erityisesti syntyperäisille juutalaisille. Juutalaiset ovat lain alla, mutta Jeesuksen uskovat ovat armon alla. Sen takia tässä on lause, joka on osoitettu juutalaisille:

        "Te, jotka tahdotte elää lain alaisuudessa, vastatkaa: ettekö kuule, mitä laki sanoo? " (Gal 4:21)

        Olen sdf:n kanssa samaa mieltä siitä, ettei ole pelastusta ilman parannuksen tekoa lain rikkomisesta. En tunnista hänen kommenteista väittämääsi asiaa, että hänen mukaansa pelastuisi lain teoilla. Sellaista en ole lukenut.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Pietari söi ensin pakanoiden kanssa pakanoiden ruokia. Huom! Pakanoiden ruokia (syökää mitä eteenne pannaan).
        Kun juutalaisia tuli sinne, niin Pietarille meni "pupu pöksyyn" ja söi juutalaisten kanssa.

        Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Pietari olisi syönyt mitään saastaista. Sitä vastoin Pietari todistaa, ettei koskaan ole syönyt mitään saastaista.


      • dogmatiks kirjoitti:

        Galatalaiskirjeessä on osia, jotka puhuttelevat pakanoita ja osia, jotka ovat tarkoitettu erityisesti syntyperäisille juutalaisille. Juutalaiset ovat lain alla, mutta Jeesuksen uskovat ovat armon alla. Sen takia tässä on lause, joka on osoitettu juutalaisille:

        "Te, jotka tahdotte elää lain alaisuudessa, vastatkaa: ettekö kuule, mitä laki sanoo? " (Gal 4:21)

        Olen sdf:n kanssa samaa mieltä siitä, ettei ole pelastusta ilman parannuksen tekoa lain rikkomisesta. En tunnista hänen kommenteista väittämääsi asiaa, että hänen mukaansa pelastuisi lain teoilla. Sellaista en ole lukenut.

        Ovatko muka juutalaiset ainoita, jotka elävät lakihenkisyydessä, lain alla? Eikö aivan yhtä hyvin myös pakanat voi eksyä siihen harhaoppiin, että lain teot pelastavat? Miksi ihmeessä tämä harhaoppi koskisi pelkästään juutalaisia? Mielestäni on selvää, että judaistit olivat pakanoille opettaneet, että ympärileikkauksella ja lakia noudattamalla pelastuu, ja tämä harhaoppi levisi pakanoiden keskuuteen, jotka sitten kuvittelivat ympärileikkauksen ja lain noudattamisen kautta pelastuvansa.

        Sanot, että olet sdf:n kanssa samaa mieltä siitä, että ei ole pelastusta ilman parannuksen tekoa - eli toisin sanoen opetat että lain tekojen kautta pelastuu. Kerro kuinka hyvin lakia tulee noudattaa, ettei menetä pelastustaan, 100%? 99%? 95%?


      • dogmatiks
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ovatko muka juutalaiset ainoita, jotka elävät lakihenkisyydessä, lain alla? Eikö aivan yhtä hyvin myös pakanat voi eksyä siihen harhaoppiin, että lain teot pelastavat? Miksi ihmeessä tämä harhaoppi koskisi pelkästään juutalaisia? Mielestäni on selvää, että judaistit olivat pakanoille opettaneet, että ympärileikkauksella ja lakia noudattamalla pelastuu, ja tämä harhaoppi levisi pakanoiden keskuuteen, jotka sitten kuvittelivat ympärileikkauksen ja lain noudattamisen kautta pelastuvansa.

        Sanot, että olet sdf:n kanssa samaa mieltä siitä, että ei ole pelastusta ilman parannuksen tekoa - eli toisin sanoen opetat että lain tekojen kautta pelastuu. Kerro kuinka hyvin lakia tulee noudattaa, ettei menetä pelastustaan, 100%? 99%? 95%?

        Raamatussa kerrotaan Jumalaa pelkäävistä pakanoista, jotka olivat kääntyneet juutalaisiksi. Olennaista ei ole nyt kinastella siitä, että kenelle kirje on osoitettu, kunhan ymmärtää, mitä Paavali oikein kirjeessä sanoo. Paavali moittii galatialaisia siitä, etteivät he usko Jeesukseen, vaan haluavat kääntyä vanhaan liittoon. Kirje mainitsee seurakuntaan tulleista juutalaisista käännyttäjistä, jotka eivät tunnustaneet Jeesusta Kristusta. Paavali opettaa kirjeessä, ettei kukaan voi enää pelastua lain teoilla, koska nyt tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen.

        Minä en hyväksy kantaasi siitä, että ihminen voi pelastua ilman parannuksen tekoa lain rikkomisesta. Kun Paavali sanoo, ettei kukaan pelastu noudattamalla lakia, hän tietenkin tarkoittaa vanhan liiton juutalaisuutta. Jos kristityksi kääntynyt pakana ei halua alkaa noudattaa Mooseksen lakia, hän ei voi olla vanhurskas, koska se lukee Jumalan Sanassa.

        "Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? " (Jaak 2:18-20)

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

        "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja." (Jaak 2:26)

        En ole huomannut koskaan kommentoineesi jaetta Room 2:13. Onko se sinulle liian vaikea hyväksyä? Väistät sen aina siteeraamalla jotain toista jaetta liittämällä sen väärän asiayhteyteen.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Pietari olisi syönyt mitään saastaista. Sitä vastoin Pietari todistaa, ettei koskaan ole syönyt mitään saastaista.

        Pietari ei ollut syönyt mitään saastaista ennen Korneliuksen perheen tapaamista. Mutta laki muuttui.

        Luukkaan evankeliumi:
        10:7 Ja olkaa siinä talossa ja syökää ja juokaa, mitä heillä on tarjota, sillä työmies on palkkansa ansainnut. Älkää siirtykö talosta taloon.
        10:8 Ja mihin kaupunkiin te tulettekin, missä teidät otetaan vastaan, syökää, mitä eteenne pannaan,
        1.Korinttolaiskirje:
        10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
        10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Pietari ei ollut syönyt mitään saastaista ennen Korneliuksen perheen tapaamista. Mutta laki muuttui.

        Luukkaan evankeliumi:
        10:7 Ja olkaa siinä talossa ja syökää ja juokaa, mitä heillä on tarjota, sillä työmies on palkkansa ansainnut. Älkää siirtykö talosta taloon.
        10:8 Ja mihin kaupunkiin te tulettekin, missä teidät otetaan vastaan, syökää, mitä eteenne pannaan,
        1.Korinttolaiskirje:
        10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
        10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.

        Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Pietari tai kukaan apostoleista olisi syönyt mitään saastaista koskaan? Luku ja jae kiitos.


      • dogmatiks kirjoitti:

        Raamatussa kerrotaan Jumalaa pelkäävistä pakanoista, jotka olivat kääntyneet juutalaisiksi. Olennaista ei ole nyt kinastella siitä, että kenelle kirje on osoitettu, kunhan ymmärtää, mitä Paavali oikein kirjeessä sanoo. Paavali moittii galatialaisia siitä, etteivät he usko Jeesukseen, vaan haluavat kääntyä vanhaan liittoon. Kirje mainitsee seurakuntaan tulleista juutalaisista käännyttäjistä, jotka eivät tunnustaneet Jeesusta Kristusta. Paavali opettaa kirjeessä, ettei kukaan voi enää pelastua lain teoilla, koska nyt tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen.

        Minä en hyväksy kantaasi siitä, että ihminen voi pelastua ilman parannuksen tekoa lain rikkomisesta. Kun Paavali sanoo, ettei kukaan pelastu noudattamalla lakia, hän tietenkin tarkoittaa vanhan liiton juutalaisuutta. Jos kristityksi kääntynyt pakana ei halua alkaa noudattaa Mooseksen lakia, hän ei voi olla vanhurskas, koska se lukee Jumalan Sanassa.

        "Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? " (Jaak 2:18-20)

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

        "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja." (Jaak 2:26)

        En ole huomannut koskaan kommentoineesi jaetta Room 2:13. Onko se sinulle liian vaikea hyväksyä? Väistät sen aina siteeraamalla jotain toista jaetta liittämällä sen väärän asiayhteyteen.

        "En ole huomannut koskaan kommentoineesi jaetta Room 2:13. Onko se sinulle liian vaikea hyväksyä?"

        Olen kommentoinut. Siinä ei sanota, että ihminen tulee vanhurskaaksi lain teoista, siinä vain sanotaan, että lain noudattajat vanhurskautetaan. Se on sama, kuin jos Paavali sanoisi, että eivät jalkapallon katsojat tule vanhurskaiksi, vaan jalkapallon pelaajat vanhurskautetaan. Se ei tarkoittaisi, että heidät vanhurskautetaan jalkapallon pelaamisen kautta. Toivottavasti selkisi.

        En ole koskaan nähnyt sinun kommentoivan mitenkään seuraavia jakeita, ovatko ne sinulle liian vaikeita hyväksyä? Väistät ne vain siteeraamalla yhä uudestaan jakeita Room. 2:13 ja Jaak. 2:24. Kerro, lainaanko näitä jakeita irti asiayhteydestä? Jos näin on, ole hyvä ja selitä mitä tässä asiayhteydessä sanotaan:

        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." (Ef. 2:8,9)

        "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja." (Room. 3:28)

        "Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee"." (Gal. 3:10)

        "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta." (Gal. 5:4)

        "hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja" (2. Tim. 1:9)

        "Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin." (Apt. 15:11)

        "ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa" (Room. 3:24)

        "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta" (Room. 5:1)

        "Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta"." (Room. 1:17)

        "sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista;" (Room. 3:20)

        "se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat" (Room. 3:22)

        "koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta." (Room. 3:30)

        "Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"." (Room. 4:3) - ei sanaakaan Aabrahamin vanhurskaista teoista!

        "mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:" (Room. 4:5,6)

        "Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta." (Room. 4:13)

        "Sentähden vanhurskaus on uskosta, että se olisi armosta" (Room. 4:16 RK)

        "Sen sijaan Israel, joka tavoitteli vanhurskautta lakia noudattamalla, ei sitä saavuttanut." (Room. 9:31)

        "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen." (Room. 10:9,10) - ei sanaakaan lain teoista!

        "Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo." (Room. 11:6)

        "Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua sen perusteella ole vanhurskautettu, vaan minun tuomarini on Herra." (1. Kor. 4:4 RK)

        "mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista." (Gal. 2:16)

        "En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut." (Gal. 2:21)

        "samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"? Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia." (Gal. 3:6,7)

        "Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta"." (Gal. 3:11)

        "Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme." (Gal. 3:24)

        "pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta," (Tiit. 3:5)


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Pietari tai kukaan apostoleista olisi syönyt mitään saastaista koskaan? Luku ja jae kiitos.

        Pietari söi ensin pakanoiden kanssa pakanoiden ruokia. Huom! Pakanoiden ruokia (syökää mitä eteenne pannaan).
        Kun juutalaisia tuli sinne, niin Pietarille meni "pupu pöksyyn" ja söi juutalaisten kanssa.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Pietari söi ensin pakanoiden kanssa pakanoiden ruokia. Huom! Pakanoiden ruokia (syökää mitä eteenne pannaan).
        Kun juutalaisia tuli sinne, niin Pietarille meni "pupu pöksyyn" ja söi juutalaisten kanssa.

        Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Pietari söi saastaista ruokaa. Niin ei sanota missään kohtaa Raamattua. Pietarin ainoa synti oli, että hän söi pakanoiden seurassa, mutta juutalaisten saavuttua pysyi erossa pakanoista. Raamatussa ei sanota, että hän olisi syönyt saastaista.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Pietari söi saastaista ruokaa. Niin ei sanota missään kohtaa Raamattua. Pietarin ainoa synti oli, että hän söi pakanoiden seurassa, mutta juutalaisten saavuttua pysyi erossa pakanoista. Raamatussa ei sanota, että hän olisi syönyt saastaista.

        Tekeekö toraisti syntiä, kun syö pakanoiden kanssa.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Pietari olisi syönyt mitään saastaista. Sitä vastoin Pietari todistaa, ettei koskaan ole syönyt mitään saastaista.

        Pietari rupesi noudattamaan Jeesuksen antamaa käskyä "syökää mitä eteenne pannaan" pakana talossakin. Toraistit eivät noudata Jeesuksen antamia käskyjä!!!!


    • antitoraisti

      Sanassa on kirjoitetu Mooseksen laista: "Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu".
      Jumalan ilmoituksen mukaan laki on Jeesukseen asti.
      Mutta toraistit väittävät lain oleva yhä voimassa, niin kumpi puhuu totta toraisti vai Jumala?

      • se-siitä

        Mikä se siemen oli????? Sijaisuhri.
        Seremonia, eli eläinuhrit on lakanneet, sitä lakia ei enää ole.
        Mutta, synti on edelleen synti ja tuomiokin lähtee Jumalan huoneesta. Etkö sinä sitä tiedä?
        Synti ON kirjoitusten mukaan Jumalan lain rikkomista.
        Jos sinun määritelmäsi mukaan laki on kumottu, ei armoa ja sovitusta tarvita, kaikki on silloin turhanpuhumista


      • Katsotaan, miten sanaa "kunnes" on käytetty Raamatussa:

        "Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"" (Ps. 110:1)

        Eikö Jeesus enää istukaan Jumalan oikealla puolella?

        Jos laki oli vain Jeesukseen asti, tarkoittaako se, että kymmenen käskyä ja rakkauden kaksoiskäsky on kumottu?


    • laintarkoitus

      Laki on kyllä yhä olemassa, mutta se ei koske uskovaa, joka elää Pyhässä Hengessä. Hänet tuomitsee vapauden laki. Se, että Jumala on ohjannut hänen elämäänsä eikä hän itse ole siinä epätoivoisesti rimpuillut ja kehuskellut täyttävänsä lakia.

      Laki osoittaa kyllä yhä synnin sekä kertoo myös lakihenkisille, että he ovat synnin ja kirouksen alla kun eivät pysty täyttämään lakia. Laki on siksi että se tekee omavanhurskaudesta mahdottoman yhtälön.

      • armottelijoille

        Siksi sinun on tärkeää se, että mielessäsi et sotke asioita.
        Joka Pyhässä Hengessä vaeltaa, armon alla ja uskossa seuraten Jeesusta, niin hän ei jankkaa laittomuuteen ihmisiä, vaan sitä, että kuuliaisuus on armonkansalaisen tie.
        Sen opettaa kirjoitettu Sana. Siksi sydämestäni täytä [Hengessä] Jumalan tahdon.
        Ja huomaa se, se ei ole oma henki, vaan Pyhä Henki. SEn voimasta.

        Jos te jatkuvasti mussuttelette Jumalantahtoa vastaan, alkaa tuntua, että uskovaisuus onkin teillä omalihaista, mittaatte määrän miten vaeltaa ja siitä puhutte.
        Armottelette armon väärällä kauhalla. Eli lihankauhalla. Eli siksipä eilen tuli kaupassa vastaan erittäin tunne "muotouskonnollinen" helluntalainen. Anteeksi vaan, mutta olen nähnyt, kuinka häntä on pokkuroitu ja pitänyt niitä raamattutunteja.
        Mitä lehdet ja tv- uutiset hänestä taas on puhuneet ja oikeuslaitos, sekä uskonveljensä.
        -Pettäjän tie. - eli laittomuuden henki on vaikuttanut ja LIHA.
        Ja kovasti armoa selitellen.

        Kuinkahan ukon käy, Herra yksin tietää


      • Laskupää

        Onpa melkoisen sekavaa...
        Ei ihme protestanttisuus on hajonnut tuhansiksi palasiksi.


      • "Laki on kyllä yhä olemassa, mutta se ei koske uskovaa, joka elää Pyhässä Hengessä."

        Hallelujaa! Saa siis tappaa, varastaa ja tehdä huorin! Niinkö? Onko kymmenen käskyä ja rakkauden kaksoiskäsky kumottu?


      • Yxpantsevaan
        armottelijoille kirjoitti:

        Siksi sinun on tärkeää se, että mielessäsi et sotke asioita.
        Joka Pyhässä Hengessä vaeltaa, armon alla ja uskossa seuraten Jeesusta, niin hän ei jankkaa laittomuuteen ihmisiä, vaan sitä, että kuuliaisuus on armonkansalaisen tie.
        Sen opettaa kirjoitettu Sana. Siksi sydämestäni täytä [Hengessä] Jumalan tahdon.
        Ja huomaa se, se ei ole oma henki, vaan Pyhä Henki. SEn voimasta.

        Jos te jatkuvasti mussuttelette Jumalantahtoa vastaan, alkaa tuntua, että uskovaisuus onkin teillä omalihaista, mittaatte määrän miten vaeltaa ja siitä puhutte.
        Armottelette armon väärällä kauhalla. Eli lihankauhalla. Eli siksipä eilen tuli kaupassa vastaan erittäin tunne "muotouskonnollinen" helluntalainen. Anteeksi vaan, mutta olen nähnyt, kuinka häntä on pokkuroitu ja pitänyt niitä raamattutunteja.
        Mitä lehdet ja tv- uutiset hänestä taas on puhuneet ja oikeuslaitos, sekä uskonveljensä.
        -Pettäjän tie. - eli laittomuuden henki on vaikuttanut ja LIHA.
        Ja kovasti armoa selitellen.

        Kuinkahan ukon käy, Herra yksin tietää

        Se on liha joka puhuu.


    • Uskomatonta

      Kristitty.netin pitäisi todistaa että on
      1. Uudestisyntynyt
      2. Ettei ole omavanhurskainen

      Jeesus varoitti näistä "valhekristityistä".

      • Syntisäkki

        Todista sinä nyt tuomarin, eli lakimiehen asemaan asettuneena todistuksen pyytäjänä ensin.
        Mitähän mahtoikaan Jeesus kaltaisistasi sanoa?


      • sdf

        Jeesus opetti näillä sanoilla lakia ja Moosesta sekä Jeesus käski myös totella Mooseksen lakia:

        Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Lk 24:27 Ja hän selitti heille Mooseksesta ja kaikista profeetoista alkaen, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

        Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Mt 28: 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni ------ 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Mt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Lk 16:28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' 29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' 30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' 31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"


    • Päiviäonkaikenlaisia

      Mahtaa Jeesuskin olla teistä ylpeä.

      • capiche

        Ylimielistä ja riidanhaluista porukkaa. Ei ymmärretä selvää tekstiä, vaan puhutaan toisten ohi, ja tuomitaan heppoisin perustein.


    • sdf

      Jeesuksen valtakunnassa kutsutaan niitä suuriksi, jotka noudattavat Mooseksen lakia.

      Ilm 14: 12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

      Mt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Jeesuksen valtakunnassa kutustaan helvetissä olevia kaikkein vähäisimmiksi. Sellaisen arvon saa ne, jotka kumoavat Mooseksen lakia ja niin opettavat. He eivät palvele Kristusta vaan antikristusta, joka levittää laittomuuden väärää evankeliumia helluntailaisten, luterilaisten ja muiden kristittyjen keskuudessa. Jos uskoo laittomuuden väärää evankeliumia, joutuu varmasti tuliseen järveen.

      2 Ts 2:3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
      4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
      ------
      9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

      Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • antij.l

      sdf, sinä valehtelit täällä eilen ja sitä edellisenä päivänä ja olet valehdelut täällä viikon joka ikisenä päivänä. Siis selitä nyt miten sinun sapatinviettosi eroaa muiden ihmisten vapaapäivän vietosta? Selitä nyt miten sapatinviettosi avaa sinulle taivaan portit?
      Koska olet purkanut ja mitätöinyt ja muuttanut monet Moosaeksen lain käskyt, niin sinua ei kutsuta suureksi taivasten valtakunnassa.
      Eikö sinun olekin hienoa katsella omaa erinomaisuutta???

      • sdf

        Voitko kertoa, mitä vastauksia sinulle on annettu, kun olet kysellyt saako sapattina julistaa evankeliumia? Julistiko Jeesus tai Paavali evankeliumia sapattina?


      • DoctorE

        Kun kamalaaa / antitoraisti / antij.l / antilate / kaminakuumaksi näkee lainauksia Raamatusta, niin hän pimahtaa kuin menkoista kärsivä teini-ikäinen naikkonen.


      • sdf
        DoctorE kirjoitti:

        Kun kamalaaa / antitoraisti / antij.l / antilate / kaminakuumaksi näkee lainauksia Raamatusta, niin hän pimahtaa kuin menkoista kärsivä teini-ikäinen naikkonen.

        ;-D


      • Anteeksi.vain.toteamus

        Esittäjä mittaa ja lainataan kirjoittajaa.

        antij.l 13.10.2018 14:44
        sdf, sinä valehtelit täällä eilen ja sitä edellisenä päivänä ja olet valehdelut täällä viikon joka ikisenä päivänä. Siis selitä nyt miten sinun sapatinviettosi eroaa muiden ihmisten vapaapäivän vietosta?
        laina päättyy.

        Kun Herra on Pyhittänyt lepopäivän ja kutsuu Hänen palveltavakseen ihmisen, niin siinä Adam, jolle sapatti on annettu, niin saa Herran opetuksen ja neuvojen päivän.
        Siinä rakennutaan Pyhän äärellä, ja jopa Herran oman kansansa joukossa iloitaan yhdessä.

        Sitten "muiden ihmisten vapaapäivä, miten se eroaa? ... Muut huuhantelevat, kuka missäin ja ajavat omia asioitaan. Eivätkä he rakennu Herran edessä, Herran opetettavina, sisäistä Pyhän Hengen kautta näkemään tietä, mikä on hyvä kulkea.

        Eli sapatti ja muitten vapaapäivät eroavat kuin yö ja päivä viettotavoiltaan.

        Ettekö te puupäät sitä ymmärrä.

        Helluntaissakin pappi vaahtoo sunnuntaikokouksessa, että meille kuuluu 9 käskysanaa - sapatti on kumottu. Eli sapattina huuhantelevat, vaikka autokaupoissa.
        Korvausopista kyllä pidetään kiinni ja Ristinvoittoon kirjoitetaan saman pastorin suulla 1050 Uudentestamentin käskyistä ja kehotuksista.

        No osaatteko te niitä? Eli 9- käskysanaa 1050 käskyä ja kehotusta. Meinaan siitä on mustaa valkoisella.


    • antitoraisti

      sdf, et vielä ymmärrä sen vertaa, että on kaksi erillistä liittoa. Sinä sekoitat koko ajan Uuden liiton ja Mooseksen lakiliiton . Mooses kielsi lisäämästä ja ottamasta pois mitään laista. Paavalin opetukset eivät ole sama asia kuin Mooseksen laki.
      Olette satoja kertoja lainanneet tänne Jeesuksen sanat: Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;
      Toraistit ovat purkaneet, ei ainoastaan pieniä lain käskyjä, vaan kaikkein keskeisimmän lain käskyn, käskyn ylimmäisestä papista. Olette väittäneet, että kaikkia käskyjä pitää noudattaa, uhrit ja kivittämiset mukaan lukien.
      Mooseksen laissa on käskyt: Mutta Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon. Laki sitoi kansan Aaronin pappeuteen.
      Kuitenkin toraisti väittävät, että Jeesus onkin ylipappi. Jeesus on noussut Juudasta, jonka pappeudesta Mooses ei puhunut mitään.
      Tämänkin käskyn Aaronin pappeudesta toraistit ovat tuhonneet. Miksi laki ei sido toraisteja, jotka väittävät noudattavan koko Mooseksen lakia, Aaronin pappeuteen???

      • Mitä Raamattu sanoo uudesta liitosta? Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme (Jer. 31:33) Raamatun mukaan siis uudessa liitossa Toora on edelleen voimassa.

        Sinulle olen jo toisaalla vastannut tähän Aaronin pappeuteen, lue Hepr. 7 ajatuksella läpi, siellähän sanotaan suoraan, että vaikka Jeesus on Juudan heimosta, hän voi toimia ylipappina, koska on ylipappi ikuisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan.


      • totuus.ei.pala

        Antitoraisteille - mikä ero on liitoissa?
        Lähdetäänkö ennen luomista liikkeelle? Meinaan luomista ei olisi tapahtunut, ellei Sana olisi tullut ja puhunut lunastuksesta. Sille perustuksella seisoo maa.
        Jopa Uusi Jerusalem on taivaassa odottamassa aikaa, mikä kirjoituksiin on sisällytetty.

        Tuo Golgatan risti on avainpaikassa tässä ja mitä uhria katsottiin -ennen ja jälkeen.
        Joko aukenee uuden ja ns. vanhan ideaalinen lähtökohta, Jumalan sanan oppi ja tavallaan laki. Vanhapäättyi, se oli varjoa, koska se "ennen luomista sanottu Sana" oli kirkkauden sanana. Sanana levosta - Sapatin Herrasta. Valkeus loisti sanasta - Golgatan ristin kautta ja se varjo lankesi vanhanliitonpuolelle, aivan Edeniin asti.
        Eli varjolain ensimmäinen näkyvyys tuli esiin Adamin ja Evan kohdalla, kun Herra uhrasi eläinuhrin - sijaisen - ja puki Adamin alastomuuden.
        Varjoa ei olisi, ellei olisi Valkeutta, joka luo asioihin totuuden.

        Koettakaa jo ymmärtää vai vasikkajumaliako te palvotte. Pakanallisia perinnäisoppia, nimeltä kristillisyys. Virran sen alkulähde on Baabelissa - tämänpäivän muotokristilliseen luterilaiseen ja helluntalaiseen ym. perinnäisoppiin, kirjoitettuun tai kirjoittamattomaan oppiin.
        Se hylkää varjolainopin, jossa synti on Lain se on Jumalan tahdon rikkomista ja siksi on se uhri sijainen oltava - joka kuolee. Eli nähdään synnin palkka. Tästähän tämä aatamin oppimäärän opista on kyse. Synti tappaa. Mikä synti - mitä on SYNTI -koska tuomiokin lähtee Jumalan huoneesta ja nämä muotouskonnolliset jotka hylkäävät elämästään Jumalan Pyhän tahdon tulevat kirjoitusten mukaan mitattavaksi. Sana tuomitsee. Siitähän on kyse.

        Laittomuus on edelleen laittomuutta. Ja Jumalan omalle kansalle, joka eli varjolain aikaa annettiin Jumalansormella kirjoitettu taivaan valtakunnan perustuslaki.
        Se on Pyhä ja Vanhurskas laki valkeudeksi tielle.
        Ja kuka on saanut sen armon, että Herra on peittänyt syntien paljouden sijaisuhrin kautta, niin opetuslapset tulevat SEURAAMAAN Vapahtajansa askeleissa ja se on kuuliaisuutta, koska Herra panee tahtonsa sydämiimme. Ei laittomuuden henkeä, vaan Elävän Jumalan Hengen Voimaksi, että onnistuisimme matkanteossa.

        Varjolainaika on meille kirjoitettu opin ja ohjeen lähtökohdaksi.
        Sillä kaikki se napina ja kapina, sekä niskoittelu on varoittava esimerkki lopun aikaa eläville Herran omille. Siitähän on kyse.

        Pyhä on Pyhää edelleen ja älkää nyt luulko, että omalihanne armo - armo hokemisella voitte ohittaa Jumalan Pyhyyden valtakunnan rajan, että kannatte omissa hynttyissänne saastaa Herran huoneeseen. Meinaan, kirjoitukset sanovat suoraan, joka hylkää Mooseksen lain ja tätä ei kannata mussutella - riittää kahden- kolmen todistajan tuomio ja Herra sanoo tuomitsevansa kuolemaan ja seuraava jae - nämä on uudestatestamentista.
        ja joka polkee jalkoihinsa armon Hengen, eli Jeesuksen.
        Eli kivijalka osoittaa, että Pyhä Tahto on tosi. Siinä et voi kiemurrella Herran kasvojen edessä.
        Mutta, jos kultaisia vasikoita palvotte, niin avot, menkää ja mantratkaa mitä mantraatte.
        Siinä ei ole rajaa maailmaan ja sydäntä ei tarvitse ympärileikata, koska syntiä ei ole kuulema olemassa, eihän sitä Valtakunnan lakiakaan ole.
        Eli tanssikaahan pappienne ympärillä, kyllä hän kehuu, kun palkanmaksunpäivä aina koittaa. Hän on leipäpappi. Näisen todisti sen helluntaipiispa, kun puhuttiin raamatusta.
        Todisti totuuden, muttei aikonut perinnäisoppien tähden teille puhua mitään, sillä se maksu, millä ostatte korvasyyhyynne sanaa - se ratkaisee. Palkkapussi sisältää määreen papille. Puhu - mitä me odotamme, mutta älä puhu kirjoituksista.
        Sen sain todeta siitä hänen suunsa todistuksesta, kun sen pohjia mietin.
        Voi, voi tätä muotouskonnollista aikaa ja teitä, kun niin mielellänne maksatte humpuukista. Laittomuuksien opista. Herra on sama ja uhri - se muuttui. Laki siitä muuttui, mutta Herran tahto on ajantappiin asti sama. Siksi Perkelekin tullaan tuomitsemaan.
        Sen syytökset eivät paina mitään. Ei, ei edes silloin kun te syytätte Enokin tavoin palvomaan tapauskontoja.


    • lakihenkisyydensynti

      Lakihenkisyyden suurin synti on siinä ettei sitä voi harjoittaa halveksimatta sekä tuomitsematta muita ihmisiä. Siinä ei voi elää Hengen elämää toteuttaen, rauhaa, iloa ja rakkautta Pyhässä Hengessä. Raamattukaan ei ole siinä pelastuksen kirja, jossa luetaan Jumalan voimasta ihmisessä sekä siitä miten Pyhä Henki muuttaa ihmiset niin että lakihenkisestä uskovien vainoojasta Paavalista tuli Hengen mies. Lakihenkisyydessä mätkitään muita Raamatulla päähän.

      • Jumalan käskyjen noudattaminen ei ole lakihenkisyyttä. Lakihenkisyyttä on keksiä omasta päästä perinnäissääntöjä, pyhittää sunnuntaita, tanssia kuusen ympärillä tonttulakeissa ja odottaa joulupukkia, paastota ennen pääsiäistä ja siunata saastaisia ruokia itselle ravinnoksi, keksiä omasta päästä kieltoja ja käskyjä, ei saa tanssia, ei saa kuunnella rokkia, ei saa käyttää farkkuja, ei saa käydä elokuvissa, ei saa nauttia alkoholia, ei saa polttaa tupakkaa, täytyy maksaa kymmenykset jne. jne. Tämä on lakihenkisyyttä ja siitä on rauha kaukana, ne taas, jotka nuodattavat Tooraa, heillä on suuri rauha, niin kuin Raamattu sanoo (Ps. 119:165).


      • sdf

        Raamatussa ei ole sanaa lakihenkinen. Jeesus ei arvostellut ollenkaan lain noudattamista vaan lain rikkomista.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jumalan käskyjen noudattaminen ei ole lakihenkisyyttä. Lakihenkisyyttä on keksiä omasta päästä perinnäissääntöjä, pyhittää sunnuntaita, tanssia kuusen ympärillä tonttulakeissa ja odottaa joulupukkia, paastota ennen pääsiäistä ja siunata saastaisia ruokia itselle ravinnoksi, keksiä omasta päästä kieltoja ja käskyjä, ei saa tanssia, ei saa kuunnella rokkia, ei saa käyttää farkkuja, ei saa käydä elokuvissa, ei saa nauttia alkoholia, ei saa polttaa tupakkaa, täytyy maksaa kymmenykset jne. jne. Tämä on lakihenkisyyttä ja siitä on rauha kaukana, ne taas, jotka nuodattavat Tooraa, heillä on suuri rauha, niin kuin Raamattu sanoo (Ps. 119:165).

        Kristitty.net viihtyisitkö Turun Mikaelin kirkon tanssi/rokki-messussa? Onko sinun nettiuskontosi mukaista.


      • Apostolinenhelluntai

        lakihenkisyydensynti - nimimerkille.
        Hoksaatko kääntäen, että juuri tämä aika - tavallaan on itse laittomuuden hengen viestinä tätä "lakihenkisyydensyntiä".
        Eli ikäänkuin pallo palautuukin takaisin, syystä että itse Sana kirjoituksessa on sitä vastaan.
        Itse perinneoppihelluntaissa olin saman kielirakenteen ja kieliopin, sekä kielen puhuja, kuin sinäkin - kunnes Pyhä Henki otti kiinni laittomuuden hengestä.
        Näin tulin Apostoliseen helluntalaisuuteen sisälle. Herra laittoi tahtonsa sydämeen, enkä enää kiellä Jumalantahtoa, mitä kirjoitukset tuo julki.
        Olen näitä periinnesaarnaajia jututtanut, ja he tunnustavat totuuden, että on totta, mistä puhun, muttei he anna lupaa puhua helluntaiseurakunnan sisällä.
        Miksi? Syy on se, että perustus, mihin muotokristillisyys on rakennettu, on meillä katolista perua ja luterilaisuushengellä suolattu. Osa hyväksytään opiksi, mutta perinneoppi on kirjoittamatonta oppia ja Viksteenistä lähtien alkaa heidän hampaansa Galattamaan kun ei ymmärretä sitä, mitä Pyhyys Sanassa tarkoittaa. Ja mikä on Pyhän Hengen voima - Jumalantyö - mikä kantaa eteenpäin - uskossa ja kuuliaisuudessa.

        Tätäkään ei ymmärretä - "kun laittomuus lisääntyy - kylmenee useimpien rakkaus"!
        Sitä tarkastellaan kirjoittamattoman opetuksen kautta ja Galatetaan sana tyhjäksi, eikä enää Pyhää ole olemassa, vaan Galgatettu ihmisen liha hallitsee ja sen opin ääressä Jumalantahto ei tee enää ilmaisua synnistä.
        Ja eihän rienaajakaan tule syyttämään laittomuudesta, vaan kannustaa siihen.
        Mutta, siitä rienaaja syyttää, jos Jumalan tahto pidetään kunniassa, ja heitä syytetään, joille Pyhän Hengen voimasta kertovat Apostolisesti, mikä on maailman ja Pyhän ero.
        Pyhän Hengen voimasta voitetaan maailman oppi ja muotojumalisuuden oppi. Ja Henki isolla H-lla, pitää vapaana, sisällä Herran rakkaudessa ja siinä ollaan samanmielisiä Isän kanssa.

        Meillä on paljon opittavaa Sanasta.

        Koskahan helluntalaiset pääsisivät Apostolisen opetuksen yhteen ytimeen.
        Ei siihen, että vain palkkapappi tuo oman pureskellun muotomällin kansalle tarkasteltavaksi, vaan se, että seurakunnassa vaikka kukin vuorollaan tulee kertomaan herran suurista töistä - kirjoitetusta sanasta. Välillä lauletaan valinnan mukaan jne.
        Siinä pääsee Pyhä Henki toimimaan, kun ne "kirkkokäsikirjat" jää sivuun ja kirjoitettu sana saa sijan.
        Jopa eräs pappi koki kuunnelleessaan siunauksen, kun kokousvuoro tuli ja seurakunnan edessä puhuja alkoi lukea raamattua. Koko puhe oli raamattua - ei muuta.
        ts. se avasi papinkin silmät kokemaan, mitä Sana saa aikaiseksi. Siellä ei tarvita minä, minä, minä ja sana jätetään väliin.

        Ottakaa raamattu käteen ja lukekaa. Siinä voi tapahtua se, mitä tuohon raamattuun on kirjoitettu yhdessä kohdin, kun löydettiin Jumalan Sana uudelleen. Se oli ollut kauan hukassa. Eli oli puhuttu omiaan, muttei Sanaa.


    • TämäAuttaaLakiMiestä

      Kyllä lakimieskin kelpaa jeesukselle, kun hylkää lain tien ja turvautuu 100% Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa.

      • Usko.Toivonen

        Aivan, ex-lakimies Paavalikin kelpasi, entinen vaellus laki-tiellä jäi taakse uudessa vaelluksella Kristus-tiellä.

        Laki-tietä vaeltaessaan Saulus tuhosi Jumalan seurakuntaa, mutta ei enää itsekin "sen tien vaeltajana", Kristus-tien vaeltajana, tuhonnut.

        Laki vaihtui parempaan.


      • Usko.Toivonen kirjoitti:

        Aivan, ex-lakimies Paavalikin kelpasi, entinen vaellus laki-tiellä jäi taakse uudessa vaelluksella Kristus-tiellä.

        Laki-tietä vaeltaessaan Saulus tuhosi Jumalan seurakuntaa, mutta ei enää itsekin "sen tien vaeltajana", Kristus-tien vaeltajana, tuhonnut.

        Laki vaihtui parempaan.

        Kerro missä kohtaa Raamattua kerrotaan Paavalin syöneen saastaista, pyhittäneen sunnuntain ja tanssineen tonttulakki päässä kuusen ympärillä jouluna? Missä kohtaa Raamattua kerrotaan Paavalin rikkoneen ainuttakaan Tooran käskyä? Luku ja jae kiitos. Raamattu sen sijaan todistaa, että Paavali noudatti Mooseksen lakia elämänsä loppuun asti:

        ”Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä.” (Apt. 21:24)

        ”Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, ” (Apt. 24:14)

        ”Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan” (Apt. 25:8)

        ”Miehet, veljet! Vaikka en ole mitään tehnyt kansaamme tai isiemme tapoja vastaan, annettiin minut kuitenkin Jerusalemista vankina roomalaisten käsiin” (Apt. 28:17)

        Valehteliko Paavali?

        Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että laki vaihtui parempaan? Paavalin mukaan Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12). Mihin se vaihtui, ja missä kohtaa Raamattua kerrotaan tästä vaihdoksesta?


      • Usko.Toivonen

        Jos sinulla on silmät, joilla nähdä, niin näet sen Paavalin toiminnasta uutena luomuksena Kristuksessa.

        Ei Paavali ollut enää kivittämässä ketään, kuten Mooseksen lain säädökset olisivat edellyttäneet, esim. haureuden harjoittamisen osalta.

        Laki-Saulus sai jotain parempaan, kun hän kääntyi Herran Jeesuksen puoleen.


      • Usko.Toivonen kirjoitti:

        Jos sinulla on silmät, joilla nähdä, niin näet sen Paavalin toiminnasta uutena luomuksena Kristuksessa.

        Ei Paavali ollut enää kivittämässä ketään, kuten Mooseksen lain säädökset olisivat edellyttäneet, esim. haureuden harjoittamisen osalta.

        Laki-Saulus sai jotain parempaan, kun hän kääntyi Herran Jeesuksen puoleen.

        Mitä osaa "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia" sinä et ymmärrä? Valehteliko Paavali? Missä kohtaa Raamattua kerrotaan Paavalin syöneen saastaista, pyhittäneen sunnuntaita ja tanssineen kuusen ympärillä tonttulakki päässä?


      • Usko.Toivonen kirjoitti:

        Jos sinulla on silmät, joilla nähdä, niin näet sen Paavalin toiminnasta uutena luomuksena Kristuksessa.

        Ei Paavali ollut enää kivittämässä ketään, kuten Mooseksen lain säädökset olisivat edellyttäneet, esim. haureuden harjoittamisen osalta.

        Laki-Saulus sai jotain parempaan, kun hän kääntyi Herran Jeesuksen puoleen.

        Tietenkään Paavali ei kivittänyt ketään, koska kuten hän itse opettaa, maallista esivaltaa tulee kunnioittaa ja juutalaisilla Rooman vallan alla ei ollut lupa tappaa ketään. Mutta kerro nyt vihdoin, missä kohtaa Raamattua kerrotaan Paavalin rikkoneen ainuttakaan Mooseksen lain käskyä ja missä kohtaa Paavali opettaa rikkomaan ainuttakaan Mooseksen lain käskyä?


      • Usko.Toivonen

        Ei hän tuossa paimenkirjeessään mainitse roomalaista esivaltaa, kun on kysymys pahan poistamisesta keskuudesta, eikä kehoita myöskään noudattamaan Mooseksen lain säädöksiä sellaisessa tilanteessa.

        11. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
        12. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        13. Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
        ( 1. Kor. 5. )

        Paavali siis kehoittaa tuossa olla noudatamatta Mooseksen lain säädöksiä.


    • Turhiaajatellessa

      Näyttää siltä, ettei kelpaa edes hallitukselle ja eduskunnalle. Oikeuslaitosta silmäillen näkyy laki aina vain jäävän vajanaiseksi. Vajanaiseksi. höh, onko se nyt joku sana olevinaan? Kuitenkin, kuka elää , niin näkee.

    • PolitiiKalle

      Kattokaa ny, miten rahanahne kelpaa. Kunnioitusta ei näy kuinkaan päin.

    • antitoraisti

      Kristitty.net et edelläänkään ymmärrä mitä kirjoittat. Kirjoitit: "että vaikka Jeesus on Juudan heimosta, hän voi toimia ylipappina, koska on ylipappi ikuisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan". Väität kuitenkin ettemme saa tehdä syntiä ja rikkoa Mooseksen lakia.
      Etkö ole huomannut, että Mooseksen lain mukaan ylimmäinen pappi on Aaron ja hänen poikansa?
      Sinun oppiisi kuuluu kaksi ylimmäistä pappia ja kaksi voimassa olevaa liittoa. Kahden pappeuden voimassa olo aikaa on täysin mahdotonta.
      Sillä Mooseen laki kieltää muun kuin Aaronin järjestyksen mukaisen pappeuden:
      Mutta Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon. Niin kauan kuin Mooseksen laki oli voimassa Jeesus ei voinut ottaa ylipappeutta. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman.
      Ennen kuin Jeesuksen oli mahdollista tulla ylimmäiseksi papiksi piti koko Mooseksen pyyhkiä pois: ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

      • niinpäniiin

        Sananl 28:
        4. Lain hylkijät kehuvat jumalattomia, mutta lain noudattajat kauhistuvat heitä.
        5. Pahat ihmiset eivät ymmärrä, mikä oikein on, mutta Herraa etsiväiset ymmärtävät kaiken.


      • Usko.Toivonen

        Aivan, paha isien lakia tarkasti noudattanut Saulus, joka tuhosi Jeesuksen puoleen kääntyneitä, Jeesuksen pyhiä, sai ymmärryksen pahuudestaan, kun kääntyi Herran Jeesuksen puoleen.

        Tätähän varmaankin tarkoitit perimmältään, "niinpäniini".


      • Lue nyt hyvä mies Hepr. 5-7. Siinä on tarkkaan selostettu, että Jeesus voi toimia ylipappina, vaikka onkin Juudan heimosta, koska hän on ylipappi ikuisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan. Aaronin pappeuden säädökset eivät koske häntä. Se että laissa tapahtuu muutos ja että entinen säädös kumotaan tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että Aaronin pappeuden säädökset eivät koske Jeesusta, hän on ylipappi ikuisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan.

        Ai onko koko Mooseksen laki pyyhitty pois? Hallelujaa, saamme siis tappaa, varastaa, tehdä huorin ja polttaa lapsia Molokille! Niinkö?


      • Usko.Toivonen

        Ei saada tappaa, kuten Paavalikaan ei enää ollut tappamassa ketään Mooseksen lain säädösten mukaan.

        Paha Saulus tappoi ja oli syntisistä suurin, mutta uusi luomus ei tappanut.


    • kamalaaa

      niinpäniin, Pahat ihmiset (toraistit) eivät ymmärrä, mikä oikein on,

    • selvääsananleipää

      Miten joku voi vielä jankuttaa jotain Mooseksen laista! Pitäisi lukea Sanaa.

      "Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää. Laki sitoo naimisissa olevan naisen mieheensä niin kauan kuin tämä on elossa. Mutta jos mies kuolee, nainen vapautuu siitä laista, joka sitoi hänet mieheen. Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle.

      Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain
      herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. " Room 7:1-7

      Kristuksen kuolemassa me olemme vapautuneet laista. Ei rikkomaan sitä, vaan toteuttamaan Jumalan tahtoa Hengessä.

      Harhaoppinen voi tietenkin etsiä tästä käännösvirheitä ja tulkita tämän niin että pyhillä on Jumalan käskyt.

      Toisekseen ellei ihminen elä Hengen mukaan, ei hänellä ole uskonelämässä muuta kuin omat jankutuksensa.

      • s-seutulainen

        Selvääkin selvempää tekstiä kirjoittaa nimimerkki "selvääsananleipää".
        Täytyy olla hengellisesti umpisokea ellei ymmärrä mitä hän raittiisti Raamatun sanan totuuteen nojaten kirjoittaa.
        No, niinhän toraistit ovat - umpisokeita.
        Eivätkä heidän hengelliset silmänsä saata avautua ennen kuin HEIDÄN SYDÄMENSÄ KÄÄNTYY JEESUKSEN KRISTUKSEN PUOLEEN.


      • sdf

        Kuolla laille tarkoittaa luopua vanhasta liitosta ja Golgatan esikuvan mukaisesti nousta ylös uudestisyntyneenä uuteen liittoon. Uudessa liitossa tulee myös noudattaa Mooseksen lakia, muuten tuomitaan helvettiin.

        Roomalaiskirjeen 7.-luvusta lisää:
        7. Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se!
        -------
        12. Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        -------
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia,

        Roomalaiskirjeen 8.-luvun mukaan liha ei alistu noudattamaan Mooseksen lakia, mikä on vihollisuutta Kristusta vastaan. Henki noudattaa lakia samalla tavalla, miten Kristus sitä noudatti.

        Room 8: 6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. 7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. 8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. 9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.


    • kamalaaaa

      sdf, olette sanoneet että kaikkia käskyjä pitää noudattaa. Uhraisitte, mutta kun ei ole temppeliä. Kun tempppeli taas rakennetaan ja alkaa uhrijumalanpalvelus, niin meinaatteko, että Jeesus, ylimmäinen pappi, toimittaa uhripalvelusta? Käskeehän Mooses ylimmäista pappia: "hänen on tuotava nuori sonni syntiuhriksi ja pässi polttouhriksi".

      • Uuden_liiton_uhri_tässä

        1 Kr 11: 23 Olen saanut Herralta tiedoksi tämän, minkä olen myös opettanut teille: Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, 24 kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni." 25 Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."

        26 Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun hän tulee. 27 Niinpä se, joka arvottomalla tavalla syö tätä leipää ja juo Herran maljasta, tekee syntiä Herran ruumista ja verta vastaan. 28 Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. 29 Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion. 30 Sen vuoksihan teidän joukossanne on paljon heikkoja ja sairaita ja monet ovat jo nukkuneet pois. 31 Jos me itse tutkisimme itseämme, emme joutuisi tuomittaviksi.


    • tosiaankin

      Selailin tässä vanhopja puheenvuoroja aiheesta. Yhdessä sdf kirjoitti itsevarmasti että Galatalaiskirje on kirjoitettu syntyperäisille juutalaisille.

      Voisiko sdf selittää miten syntyperäiset juutalaiset voivat ympärileikkauttaa itsensä toisen kerran!

      Paavali kielsi heitä ympärileikkauttamasta itseään, koska HEIDÄN SILLOIN OLISI PITÄNYT PITÄÄ KOKO TOORA.

      Selitä tämä sdf!

    • käskyteipelasta

      Ei pitäisi olla vaikea Raamatun tekstin perusteella ymmärtää sitä, että me emme julista lakia, meillä ei ole ensimmäistäkään käskyä mikä pitäisi pitää että kelpaamme Jumalalle. Tai että olemme aivan samassa asemassa jos kiivailemme lain puolesta tai olemme jumalattomia. Lopputulos on sama.

      Se taasen ettei meillä ole lakia, ei tarkoita sitä että teemme syntiä tai että suvaitsemme synnin. Se on paljon enemmän. Vaellamme Hengessä ja jo Hengessä tunnemme asioita vääriksi vaikkei niistä ole Raamatun käskyä. Se on tuhannesti pyhempää elämää kuin muka kymmenen käskyn pitäminen. Eihän se edes itseasiassa ole kovin paljon mitään. Sapatti juutalaisine säädöksineen siinä on vähän hassu, mutta muut menevät hyvin monen jumalattomankin moraaliin käyviksi. Siinä ei ole kovin paljon kerskaamista sinällään jos on olevinaan Jumalan käskyt.

    • sapattivillityatä

      Oliko Jeesus laki ja sapatti-intoilija?

      • sdf

        Jeesus noudatti sapattia ja on sapatin Herra. Sen takia sapatti on voimassa uuden liiton aikana.


    • antitoraisti

      sdf, väitätte että koko Mooseksen laki on voimassa. Jokaista käskyä pitää noudattaa viimeiseen piirtoon. Kuitenkin olette ottaneet Jeesuksen ylimäiseksi papiksi. Mihin kadotitti Mooseksen lain leeviläisen pappeuden ja Aaron ylipappeuden?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe