Olen hiljaa miellessäni ihmetellyt, miksi uskovaiset, tapakristityt ja ns. uskovaiset niin vähän mainostavat itseään ja sitä, että olisivat halukkaita tekemään sijaa meille paatuneille siihen majataloon, jossa on poissa itku ja hammasten kiristys? Kyllä kannattaisi vähän mainostaa itseään ja ennen kaikkea aatetta, minkä puolesta kannatta kävellä pää kenossa meidän tavallisten tallaajien ohi näkemättä pyhän putkikatseen läpi yhdenkään lähimmäisen hätää...
Jeesuskin antoi piut paut fariseukselle, jonka omahyväisyys lähenteli krokotiilin käytöstä. Onneksi Hän antoi meille erehtyväisille ohjeita onnellisen elämän saavuttamiseksi.
Säälin Sinua mahdollista vaaliehdokasta, jos suuren omaisuutesi tuoman ahneushäpeän keskeltä pyrit vielä seurakuntamme johtajistoon. Maan hiljaisille kompastelijoille on luvattu onni ja utuus siellä jossakin. Ah, sinne, sinne me taaperamme hiljaa hyräillen: Olen kuullut on kaupunki tuolla...
Luterilaisten kirkkovaalit painaa päälle?
36
1085
Vastaukset
- Synnissäsiinnyt
Aika hyvä juttu on tuossa edellä. Miksi me emme voi olla onnellisia jo pelkästään siksi, etteivät katastrofit meitä uhkaa. Tähän tietoisuuteen ei tekopyhiä kirkollisia lepertelijöitä tarvita. Voimme reilusti ja epäröimättä tunnustaa, että on olemassa joku systeemi, mikä meitä johtaa. Kiitollisuus ei tarvitse mitään kaavoihin kangistuneita seremonioita, joilla osoitaa omaa erinomaisuuttaan, vaan reilua yhteisöllisyyttä ja matalan tason lähimmäisen auttamista.
Olkoot kirkon seremoniat mitä ovat. Minä en niitä suuremmin tarvitse muuten kuin lähiomaisteni joko hyvien tai ikävien tapausten läsnäolijana.
Verot maksan, että "siunattu maa" saa joskus minunkin "maallisen tomumajani" nielaista syleilyynsä - 99856
Olkoot vaan vaalit omassa rauhassaan, olen ateisti ja agnostikko ja ylpeä siitä...
- Suoratie
Kommentoin edellistä sen verran, että jokainen saa sielulleen sellaisen rauhan kuin itse luulee tarvitsevansa. Kaikkea Pyhää Sinulle 99856.
- 99856
Satuja en elämääni tarvitse, en ole muita huonompi ihminen jos olen jyrkkä humpuukin suhteen.
Tunnen myös uskovaisia ihmisiä ja he ovat sikäli viisaita etteivät tuputa uskoaan mulle, loppuisi ystävyys lyhyeen ja he tietävät sen... - Filippos
Vellulle ääni
Uskon puolustaja - Lasarus
Filippos kirjoitti:
Vellulle ääni
Uskon puolustajaVeltsu saa kahvilan äänet.
Rehellinen uskova mies.
Nöyrä seurakunnan palvelija.
Raamatun taitava tulkitsija.
Oikealle tielle ohjaaja.
Seurakunta tarvitsee hänenlaisia puurtajia. - OikeuttaON
seurakunta ei tarvitse seitsemän äänen puurtajia
- Onohi
OikeuttaON kirjoitti:
seurakunta ei tarvitse seitsemän äänen puurtajia
7 ääntä. Lähestyy nollaa.
- mietuun
Se itsetutkiskelun paikka on ehdokkaiden valitsijoilla / hyväksyjillä.
- Vakavanhaväinämöinen
Sinulle 99856 tekisi hyvää tulla ulos sieltä tinakuorestasi ja lopettaa ehtojen asettelu siitä. kuinka kanssasi tulee käyttäytyä. Asenteittesi vankina lienet aika yksinäinen ihminen? Hauskoja pelleviikkoja sinulle ja muista, että muillakin kuin sinulla on oikeus sanoa jotakin, vaikka se ei sinua miellyttäisi. En minäkään tyrkytystä hyväksy!
- Sikasäkissä
Mitä mahtanevat ajatella kirkkovaltuustoehdokkaat samaa sukupuolta olevien avioliittoonvihkimisestä? Saattaapi olla aika arka asia, mutta pitäähän asiasta mielipide olla. Minä en ainakaan osta " sikaa säkissä".
- Kiehtovaa
Minkämoinen sika sinulla on tässä säkissä? Oletko puolesta vai vastaan?
- VMR1
On huonot ehdokkaat nykyisin, pitäisi ruveta ehdokkaaksi.
- 9872
Suomen lain mukaan on kaikki parit vihittävä, lesbot, homot, heterot, sukupuolettomat... Rakkaus on se joka liittää 2 ihmistä yhteen eikä väliin saa tulla kukaan, vanhoillinen mielipidekään näin 2000 luvulla..
- Tapakristitty
Aamun Karjalaisessa joku Outokummun ev.lut. seurakunnan "silmäätekevä" kertoi mielipiteenää, että edessä on ennen pitkää seurakuntayhtymän perustaminen. Näin ollen Outokummusta tulisi kappeliseurakunta kaikkine tarpeellisine palveluineen. Väki vähenee ja kirkosta eroaminen lisääntyy, joten raskaaksi käy jäljelle jääville ylenpalttisten palvelujen ylläpito. Ongelmaksi muodostunee kahden kirkon ylläpito. Kuusjärven kirkon kohtalo surettaa. Sen kylmilläänpito rapistuttaa sisäpuoliset systeemit ja se on surullista. Toivottavasti löytyy jonkin verran varoja kirkon perushoitoon. Hautausmaiden hoito on luku sinänsä. Hoidon yleistä tasoa voidaan laskea, jos niin halutaan...
- jeeeeeeeesus
Ainahan se on ollut kylmillään. Siellä on ne kaminat mitkä lämmitetään kun on kiekonmenot
- Pakottamatta
Pienet kuolevien paikkakuntien seurakunnat pitäisi liittää yhteen
- HarmanGordon
Pakottamatta nimimerkki on oikeassa
Yhdessä voimavarat paremmin käyttöön
Hallinto pienenisi dramaattisesti
Ehdotus on oikeansuuntainen.
- Kerro
Joku täällä ilmoittautui ateistiksi ja epäilijäksi. Miten voi olla molempia?
- Tapakristitty
Olen tullut siihen tulokseen, että ns. uskovaiset ne vasta syntisiä ovat, kun heidän pitää rukoilla lakkaamatta syntejään anteeksi. Näin on, vai onko?
- T.Otuus
Olen ateisti ja synnitön, noudatan maamme lakeja enkä venkoile ja huijaa nk. uskovaiset jotka lukee valheiden suurta kirjaa..
- Ortopoksi
Niin. Erään vaaliehdokkaan ammatti on taas kerran väärin. Pitäisi olla todenmukaisesti, kun kerran ehdokkana on kirkollisvaaleissa.
- Herrahuone
Opettajan ammattia ei voi väärin ymmärtää. Kiitos
- Kirkkovaali
Meidän äänivaltaiset perheenjäsenet äänestävät Veltsua
Oikea uskossaan.
Seurakuntamme parhaaksi. - Nimitys
Herrahuone kirjoitti:
Opettajan ammattia ei voi väärin ymmärtää. Kiitos
Ei voi
Ei kannata äänestää. Jeesus ei oo ehokkaana.
- Verojavieroksuva
Nyt ne vaalit on sitten käyty ja 14,5 immeistä tapakristityistä kävi äänestämässä. Liekö tuo 0,5 immeistä ollut niitä oikeita ristittyjä. Eipä tuo rosentti olisi paljon noussut, jos olisin käynyt äänestämässä, vaan enpä käynyt, kun en tiennyt ketä oli ehdokkaina. Nyt, jos korottavat kirkollisveroa, niin minä lähden litomaan koko puljusta. Se on niin varmaa kuin minä tässä. Autuaita pyhyyshetkiä kaikille tosiuskovaisille ja tekopyhille tosi antoisia joulun odotuksen hetkiä ja markkinahumua......
- Miksihän
Kirkollisvero
- VMR1
HUONOT VALITTU
- Metsavastaa
Noh ikävää että sinulle tuli seitsemän oikein vasta sunnuntaina!
- Metsävastaa
Protestilista seurojentalon hallituksen jäsenet syyniin
Omituinen valinta
Liikkeenhoitoon sopivia on tilalle - Niinmetsavastaa
Noh ei kun syynäämään lienevät julkisia tietoja.
- Luottamusta
Metsävastaa kirjoitti:
Protestilista seurojentalon hallituksen jäsenet syyniin
Omituinen valinta
Liikkeenhoitoon sopivia on tilalleProtestilistalla olevat pois kunnallisista luottamustehtävistä.
Ei sopivia hoitamaan yhteisiä asioita, koska ei osata hoitaa edes omia asioita.
Pitää ostaa hakea itse eroa tehtävistä.
Ei luottamusta.
- puhdasPetos
Eikö kirkkoa voisi viedä oikeuteen kansan pettämisestä. Kirkon isät lupaavat seurakuntalaisille taivaaseen passittamista, automaattisesti kuolemaan jälkeen ,esittäen oikotien raamatun selityksiin, vaikka ruumis makaa vielä arkussa. Mitenkä he sovelluttavat ilmoituksen, "nöyrät perivät MAAN "? mutta taivaasta ei mainita mitään ? 144.000 lukumäärä esiintyy kylläkin uudessa testamentissa, mutta ei sillä näy olevan mitään merkitystä ? Kuka sen muutti, ja milloin ?
- mie.tuun
Omien etujen pyrkyrilauma pääsi läpi.
- Mediapeliä
Lehtimainos kannattaa. Taas se nähtiin.
Ne joilla oli mainoksia vetivät äänet.
Demokratia toimii.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458450Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462358Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262192- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811707- 371700
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai181052Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005