Piho touhuaa Siniristin Liiton yhdistyksessä, jonka kampanjateltalla on käynyt nuori mies, joka oli lukenut Piholle Herran sanoman hänelle, jossa oli tuomio Piholle.
Jouko Piho kirjoittaa nettisivuillaan: "Tänään oli taas hyvin monenlaisia tapaamisia ihmisten kanssa sekä hyviä että huonoja. Jotkut olivat avoimen vihamielisiä ja väittelynhaluisia vänkääjiä, mutta kaiken huippu oli nuori mies, joka saatuaan kuulla, että olen Jouko Piho, sanoi minulle tuomion sanat: ”Minulla on sinulle Jumalan sana. Sinä olet levittänyt vääriä profetioita. Sinä olet väärä profeetta. Sinulla ei ole enää anteeksiantamusta.” Taisipa mies olla itse väärä profeetta.
Tapasin myös oikean profeetan, kun keskustelin erään naisen kanssa, joka kertoi saaneensa useita sanomia Jumalalta. Muun muassa Thaimaan tsunamin aikaan hän tiesi heti, että kyseessä on suuri katastrofi, vaikka tv-uutisissa sanottiin aluksi, että suomalaisilla ei ole hätää. Jumala pyysi myös häntä rukoilemaan Sauli Niinistön puolesta, koska ”hänellä tulee olemaan suuri tehtävä Suomessa”. Niinistö roikkui sähkötolpassa, pelastui ja hänestä tuli Suomen presidentti. Sovimme naisen kanssa, että hän lähettää minulle saamiaan sanomia."
Jouko Piho kertoo saaneensa tuomion
169
6900
Vastaukset
- vihdoinkin
Piho on saanut muutaman kommentinkin tänään nettipäiväkirjansa perään:
Katso omaan peiliisi | 14.10.2018 22.00
Nyt minä ymmärrän! Jouko Piho, sinulla ei ole henkien erottamisen lahjaa eikä oikeaa profetian lahjaa. Sen takia Paholainen on saanut sinut talutusnuoraansa.
Niinistö ei voi olla pelastunut | 14.10.2018 21.54
Sauli Niinistöä kehunut naisennustaja ei ole oikea profeetta. Niinistö on kieltänyt uskovansa Jeesuksen ylösnousemukseen, mikä lukee Kari Mäkisen juhlakirjassa.
Olen samaa mieltä | 14.10.2018 21.34
Sinä kuulit oikeat tuomion sanat nuorelta mieheltä. Hän ei ollut väärä profeetta. Koen selvästi, ettei Herra anna sinulle anteeksi. Jaat vääriä profetioita.- voivoi
Jouko Piho on sensuroinut sivuiltaan nämä kommentit pois. Muuta aloituksessa oleva Pihon vuodatus on edelleen hänen sivuillaan.
http://www.jouko-piho.fi/211357870 - politics
voivoi kirjoitti:
Jouko Piho on sensuroinut sivuiltaan nämä kommentit pois. Muuta aloituksessa oleva Pihon vuodatus on edelleen hänen sivuillaan.
http://www.jouko-piho.fi/211357870Jos Niinistön ylistämisestä annetut profetiat ovat osoittautuneet vääriksi, niin Piho ratkaisee ongelman piilottamalla raskauttavat tiedot, eikä ottamalla väärän profetian pois. Piho vähät välittää totuudesta ja käyttää härskisti hyväksi hurmahenkisten uskovien hyväuskoisuutta edistääkseen omaa poliittista uraa.
Pihon puolueet eivät ole menestyneet, eikä tämäkään hanke johda mihinkään merkittävään valta-asemaan.
- vihdoinkin
On hyvä havainto, ettei Sauli Niinistö voi olla Jumalan profeetta Suomessa, koska arkkipiispa Kari Mäkisen kirja kertoo, ettei Niinistö usko Jeesuksen ylösnousemukseen. Hän ei siis voi olla pelastunut eikä Jumalan profeetta. Olen itse huomannut Niinistön haastatteluista, ettei hän jaksa uskoa Jeesukseen.
Piholla on niin suuria poliittisia intohimoja, että hän on ihan hairahtunut kaikkiin "profetoihin", jossa povataan Niinistöstä jotain kansan pelastajaa. Sen takia Piho on haksahtanut jonkun kadulla vastaan tulleen naisen sanomiin, mutta ne ovat vääriä sanomia.
Niinistöä on moni väärä profeetta yrittänyt tehdä jotain suurta voideltua mm. Aulikki Hartikainen ja Charlie Shamp. Ovat hehkuttaneet Niinistölle syntyneen pojankin olevan joku profeetallinen merkki Suomelle.- Hartikainen.jujuttaa
Aulikki Hartikainen on tainnut ennustella melkein joka kevät tulevalle kesälle suurta herätystä. Ei ole sellaista kertaakaan tullut. Sitten Hartikainen saarnaa ihan pokkana, että suuri herätys on alkanut. Ei ole sellaista tapahtunut.
- niinpä_
Hartikainen.jujuttaa kirjoitti:
Aulikki Hartikainen on tainnut ennustella melkein joka kevät tulevalle kesälle suurta herätystä. Ei ole sellaista kertaakaan tullut. Sitten Hartikainen saarnaa ihan pokkana, että suuri herätys on alkanut. Ei ole sellaista tapahtunut.
Se on kummallista, ettei Hartikainen lopeta väärää ennustelua, vaikka hänen pitäisi ymmärtää, ettei ne toteutuneet. Sen takia hän tuudittautuu ajatukseen, että sellainen herätys olisi jo tullut.
- Turun.profetia
Kun sisaret ottaa housut pois tulee herätys.
- Anonyymi
Niinistö on perkeleellinen vapaamuurari,uuden maailmanjärjestyksen edistäjä,sekä saatanan kätyri,jonka loppu on helvetissä ,ikuisesti.
Ai uskovaisetkin tietää kollektiivisesta tietoisuuden tason noususta joka on meneillään? Tää mitä te kutsutte nimellä "suuri herätys".
Luulis sitten että eliittikin tukisi tätä murrosvaihetta eikä heittäisi kapuloita rattaisiin minkä kerkiää, median kautta pelkopronouutisilla, nuharokotteilla ja siihen liittyvillä sulkutoimilla, ilmastopropagandalla ja tiedustelupalvelujen kautta masinoiduilla terroristi iskuilla jne.
Kun kirkkojen kermaperseosastohan siellä pyramidin huipulla kekkuloi.
- vihdoinkin
Jouko Piho pitää nuorta miestä vääränä profeettana, koska hän on profetoinut Piholle tuomion. Ei se tee profeetasta väärä, että antaa Piholle nuhteet. Jotenkin minulle tulee mieleen Pihon kirjoituksesta, että hänen luonaan on todellakin käynyt Jumalan profeetta. Nyt on Pihon oman sohlaukset saaneet vain oikean johtopäätöksen.
- niin.taitaa.olla
Sen uskon, että Piho on tehnyt syntejä, josta ei hänelle hyvää heilu. Hän jakaa internetsivuillaan kaikki sekalaiset sanomat ilman mitään järkevää koettelua. Hän on yhdistänyt nationalismin ja väärät profetiat omaksi kultikseen.
Ainakin Raamatussa on yksi tapaus, jolloin ei saanut syntejä anteeksi.
"Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot." (Jes 22:14)
- helpotus
huh luulin jo että sai Pulsa diNura -kirouksen, https://en.wikipedia.org/wiki/Pulsa_diNura
- ghe
Linkkaamalla kirouksella ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
- Pois.Suomesta
Jouko Piho on universalismin opillaan vakavan luokan eksyttäjä.
- ghf
Piholla on myös sellainen harhaoppi, että Saatanakin lopulta pelastuu taivaaseen. Raamatun mukaan Saatana tuomitaan tuliseen järveen, jossa hän tulee kärsimään ikuisesti kestävää rangaistusta. Tämän vuoksi Johanna Tukiainen antoi Piholle lemput saarnakiertueelta.
Ilm 20:10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
- Toinen.mummu
Lainaus aloituksesta:
"Tapasin myös oikean profeetan, kun keskustelin erään naisen kanssa, joka kertoi saaneensa useita sanomia Jumalalta. Muun muassa Thaimaan tsunamin aikaan hän tiesi heti, että kyseessä on suuri katastrofi, vaikka tv-uutisissa sanottiin aluksi, että suomalaisilla ei ole hätää. Jumala pyysi myös häntä rukoilemaan Sauli Niinistön puolesta, koska ”hänellä tulee olemaan suuri tehtävä Suomessa”. Niinistö roikkui sähkötolpassa, pelastui ja hänestä tuli Suomen presidentti. Sovimme naisen kanssa, että hän lähettää minulle saamiaan sanomia.""
Jumalahan puhuu hengessä ihan tavallisille kristiyille, näiden silti olematta "profeettoja"! On myös tilanteita, että henkilö luulee Jumalan puhuneen hänelle, vaikkakin kyseessä on hänen oma psyykensä, eli omat epäilynsä tai alitajunta.
Tuollaisia "hengensanomia" olen saanut ja saan itsekin, mutten julista niitä muille, silmät ymmyrkäisinä, että kun "kuulin tämmösen sisäisen äänen, olenkohan minä ihan rohveta!?" Ja Piho, jonka tulisi ymmärtää, ei oikaise alussa mainitun mummelin opillista harhaa, vaan taputtaa selkään, että kylläpä oli ihme rohvetia! Kiitos Herralle! Ameeen!" Näitä sisäisiä ääniä kuuluu, mutta näiden kuulijan on opittava olemaan varovainen, ettei levitä oman psyykensä aavistuksia ja jos ne osuvat oikeaan, väitä niitä profetioiksi.
Itse oletan, että mainittu mummo omaa PH:n armolahjoja ja on kaiketi, samankaltaisesti kuin kielilläpuhekin tulee, saanut sisäisen tiedon presidentti Niinistön roikkuvan palmupuussa ja ihan oikein rukoillut asian puolesta. Mutta mitä se Piholle kuuluu? Mummu jatkakoon vaan rukouksiaan.- äly.hoi
Edellä on yksi henkilö tuonut esille sen, ettei Niinistö usko edes Jeesuksen ylösnousemukseen, mikä lukee kirjassa. Tämä on varma merkki siitä, ettei Niinistö ole voideltu eikä kukaan mummu, joka kuulee profetioita Niinistön voitelusta ole myöskään Jumalan profeetta. Jouko Piho on tunnettu siitä, että hän jakaa täysin vastuuttomasti kaikenlaista sontaa netissä.
- itsekritiikkiä
äly.hoi kirjoitti:
Edellä on yksi henkilö tuonut esille sen, ettei Niinistö usko edes Jeesuksen ylösnousemukseen, mikä lukee kirjassa. Tämä on varma merkki siitä, ettei Niinistö ole voideltu eikä kukaan mummu, joka kuulee profetioita Niinistön voitelusta ole myöskään Jumalan profeetta. Jouko Piho on tunnettu siitä, että hän jakaa täysin vastuuttomasti kaikenlaista sontaa netissä.
Minä en havainnut naisen profetoineen, että Niinistö olisi Jumalan voideltu. Vaan että Niinistöllä on suuri tehtävä Suomessa.
Varmasti onkin, vaikkei olisikaan kristitty (kristitty uskoo ja tunnustaa Jeesuksen ylösnousemusta).
Presidenteillä suuri tehtävä tuppaa olemaan. Se kaikkein suurin, jos maallisesti mitataan. Tässä tiedossa ei tarvitse olla edes profeetta.
Nainen ilmeisesti oli nk. hengellisesti hiukan epäraitis ja asia paheni hänen toitotettuaan asiaa toiselle epäraittiille (J. Piho) ja joka toitotti sen nettiin ja jota nyt mm. me arvostelemme.
Toivoiko nainen tällaista huomiota ja mielipiteitä itsestään? - Anonyymi
Minulle tuli myös unessa Thaimaan tsunami-katastrofista tieto enkä minäkään ymmärtänyt, mitä oli tapahtunut, koska uutisissa ei siitä puhuttu alussa. Näin unessa valtavan hiekka-aavikon (ei merta kumma kyllä) ja siellä makasi tuhansia ihmisiä muutaman metrin päässä toisistaan. Ruumiit alkoi kutistua paahtavassa auringonpaisteessa ja vähitellen niistä ei näkynyt kuin pieni osa. Unessa oli hirveä ahdistus ja tajusin että suuri määrä ihmisiä kuolee nyt. Uutisissa ei sitä vielä sanottu, enkä ymmärtänyt miksi. Uskoin että oli tapahtunut esim. ydinpommin räjähdys ja että ihmiset kuoli sen vuoksi, mutta se olikin tsunami. Katsoin dsen jälkeen uutisia itkien. Olen nähnyt paljon enne-unia teini-iästä saakka ja niistä toinen erittäin voimakas oli Estonia-katastrofista. Näin kuinka vesi alkoi nousta lattialla ja minulla oli hirveä ahdistus. Nousin ylös monta kertaa tutkimaan onko lattialla vettä, ei ollut. Tuska oli hirveä ja ajattelin laivoja, jotka ovat myrskyn armoilla. Seuraavana aamuna kuulin uutisissa että Estonia-laiva oli uponnut ja itkin. Näin 1979 keväällä unen, jossa olin matkalla Ruotsiin laivlla ja että se upposi matkalla ja onnistuin pääsemään ulos laivasta painavien lasiovien kautta kannelle ja jouduin veden varaan ja minut pelastettiin. Unessa näytettiin kartta, johon oli merkattu laivan reitti (unessa se oli merkattu Helsingin ja Tukholman välille kultaisena lankana). Karttaan oli piirretty ruksi laivan uppoamiskohtaan ja kartta oli sama, jota näytettiin Estonian uppoamispaikkana myöhemmin. Sama uni toistui monta kertaa ja jouduin ana veden varaan ja minut pelastettiin. Olen taitava uija ja tottunut uimaan tuntikaupalla uima-altaassa. Se mikä minua harmitti katastrofin jälkeen, oli että henkilöllisyystodistus, pankkikirja ja rahat upposi laivan mukana. Ihmettelin usein tuota ristiä uneni kartassa. Tulkitsin unen siten, että Jumala käskee minua välttämään Itämeren laivoja ja niin teinkin, paitsi kun vanhemmilla oli tärkeitä syntymäpäiviä.
Viimeksi oli tällainen ennuste uni, kun näin että paha mies veti kirveellä lumista maata pitkin vierasmökin päädyssä ja tunsin valtavaa ahdistusta. Päätin kuitenkin että se oli omaa vilkasta mielenkuvitusta. Seuraavana päivänä sammui valot yksi huone kerrallaan, kunnes kaikki valot talosta oli sammuneet. Rappusia pitkin tuli kaveri joka asuu vierasmökissä, hän oli sahannut poikki sähkökaapelin mökkiinsä. Hän näytti, kuinka hän oli sahannut sahalla kaapelin poikki ja se paikka oli talon takana eikä päädyssä ja käytössä oli saha eikä kirves ja asialla oli kaveri eikä paha mies. Unissa on usein joku seikka vähän väärin. Näen usein enne-unia, kuulen nimiä ja sitten tämä henkilö soittaa seuraavana päivänä. Kuulen kokonaisia lauseita ja ne on usein epämiellyttäviä. Uskon että Jumala puhuu minulle unessa ja valmistelee minua ennalta ikäviä asioita varten. Nämä ennuste-unet alkoi kun olin teini-iässä. - Anonyymi
äly.hoi kirjoitti:
En ota kantaa suuntaan tai toiseen, mutta muistutan vain, että tänään ateisti ja jopa kristittyjen vainoaja voi huomenna olla uudestisyntynyt Jumalan palvelija.
- Anonyymi
itsekritiikkiä kirjoitti:
Minä en havainnut naisen profetoineen, että Niinistö olisi Jumalan voideltu. Vaan että Niinistöllä on suuri tehtävä Suomessa.
Varmasti onkin, vaikkei olisikaan kristitty (kristitty uskoo ja tunnustaa Jeesuksen ylösnousemusta).
Presidenteillä suuri tehtävä tuppaa olemaan. Se kaikkein suurin, jos maallisesti mitataan. Tässä tiedossa ei tarvitse olla edes profeetta.
Nainen ilmeisesti oli nk. hengellisesti hiukan epäraitis ja asia paheni hänen toitotettuaan asiaa toiselle epäraittiille (J. Piho) ja joka toitotti sen nettiin ja jota nyt mm. me arvostelemme.
Toivoiko nainen tällaista huomiota ja mielipiteitä itsestään?Juurikin näin: Suuri tehtävä on eri asia kuin tekijänsä usko tai uskomattomuus. Ja tehtäväkin voi olla tekijänsä joko taivaaseen tai kadotukseen johtava…. Eikö Juudas Iskariotillakin ollut suuri tehtävä, jotta kirjoitukset kävisivät toteen…?
- kamalaaaa
Täysin samankaltaisia kadotustuomioita, jonka Pihohin on saanut, on jaeltu hellaripalstalla. Leijona kultinjohtaja ei ilmeisesti itse kehdannut mennä Piholle sanomaan kadotustuomiota, vaan lähetti apurinsa.
- kymysys
Mistä sinä sen tiedät? Tämä on sinun omaa pahanilkistä spekulaatiota, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.
- normaali_käytäntö
"Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot." (Jes 22:14)
- tutkiva.journalisti
Jouko Piho pitää isorintaisista ja seksikkäästi pukeutuvista vaaleaveriköistä. Piho yritti saada Johanna Tukiaisen mukaan omiin tilaisuuksiinsa mukaan.
Piho on kirjoittanut elämänkerrassaan Outo tie:
"Tiedän, että olen hulluna kauniisiin vaaleaveriköihin. Toisaalta uskon, että Jumala ymmärtää minua ja antaa minulle jonain päivänä sen uskomattoman kauniin, pienen ja vaalean, hyväluonteisen, pehmeästi puhuvan, isorintaisen, seksikkäästi pukeutuvan ja meikkaavan, minua rakastavan ja ymmärtävän ihanan naisen, jota olen koko ikäni tähän mennessä turhaan etsinyt."
https://mesikammen.wordpress.com/2013/07/14/jouko-pihon-outo-tie/- Pihon.tunnustuskirja
Taivas sentään.
- kamalaaaa
Tietenkin tiedän kuka on minulle kirjoittanut kadotustuomioita.
- kymysys
No kuka? Kuuletko ääniä päässäsi?
- tutkiva.journalisti
Jouko Piho kirjassaan Outo tie ottaa esille itsetyydytyksen aika ajoin:
"Olen sitä mieltä, että itsetyydytys on luonnon antama purkautumiskeino tapauksissa, jolloin normaali sukupuoliyhdyntä ei ole mahdollista. Itsetyydytys ei saa kuitenkaan hallita ihmistä niin kuin ei mikään muukaan asia"
"Kun olin aikani kierrellyt Helsinkiä, juonut pari olutta, ostanut yhden seksilehden, runkannut vessassa sekä käynyt katsomassa Marion Brandon elokuvan Viimeinen tango Pariisissa, alkoi mieleni muuttua. Päätin palata takaisin. En ollut valmis eroon."
https://mesikammen.wordpress.com/2013/07/14/jouko-pihon-outo-tie/- niinpä_
Jouko Piho on samassa harhaisessa hengessä kuin piispa Teemu Laajasalo, jota kutsutaan itsetyydytyspastoriksi.
Ilta-Sanomat: Helsingin uusi piispa perehtyi nuorena miehenä itsetyydytykseen erinomaisin arvosanoin: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005328536.html - Hormoonikello
No tässähän Piho on oikeassa: itsetyydytys on luonnollista, sillä ihmiskroppa on kuin kello, aika ajoin se vaatii seksiä. Ja jos ei ole parisuhteessa eli avioliitossa, niin...
Mutta, kuten Piho myös niin viisaasti toteaa: tämä ei saa liikaa hallita.
Vähän se kuitenkin hallitsee, sillä Jumala loi ihmisen lisääntyväiseksi ja asetti häneen hormoonit. - ei.hyvä
Hormoonikello kirjoitti:
No tässähän Piho on oikeassa: itsetyydytys on luonnollista, sillä ihmiskroppa on kuin kello, aika ajoin se vaatii seksiä. Ja jos ei ole parisuhteessa eli avioliitossa, niin...
Mutta, kuten Piho myös niin viisaasti toteaa: tämä ei saa liikaa hallita.
Vähän se kuitenkin hallitsee, sillä Jumala loi ihmisen lisääntyväiseksi ja asetti häneen hormoonit.Onko se asiallista, että kertoo mitä intiimimmät asiat elämänkertakirjassa? Ei ole.
- Tuksulle.kaikkee.hyvää
ei.hyvä kirjoitti:
Onko se asiallista, että kertoo mitä intiimimmät asiat elämänkertakirjassa? Ei ole.
No, se ei kyllä ole. Asiallista.
Tuli heti mieleen kansanedustaja (ministeri?) Riitta Uosukainen ja hänen vesisänkynsä. "Loiske vaan kävi" kun hän ja Topi harjoittivat aviollisia velvollisuuksiaan!
Mitä tulee Tuksuun, niin minulla on kaikki sympatiat sen, jopa poliitikkojen hyväksikäyttämän tytön puolella. Hyväksikäyttöä on erilaista, esim. hänen - lievästikin erikoisen - julkisuutensa. Pihokin saisi hävetä! Pthyi!
Mutta Tuksu-tyttö itse lienee uskossaan vilpitön, niillä eväillä mitä on Elämän sanassa (?) saanut. - älä.usko.Tuksua
Tuksulle.kaikkee.hyvää kirjoitti:
No, se ei kyllä ole. Asiallista.
Tuli heti mieleen kansanedustaja (ministeri?) Riitta Uosukainen ja hänen vesisänkynsä. "Loiske vaan kävi" kun hän ja Topi harjoittivat aviollisia velvollisuuksiaan!
Mitä tulee Tuksuun, niin minulla on kaikki sympatiat sen, jopa poliitikkojen hyväksikäyttämän tytön puolella. Hyväksikäyttöä on erilaista, esim. hänen - lievästikin erikoisen - julkisuutensa. Pihokin saisi hävetä! Pthyi!
Mutta Tuksu-tyttö itse lienee uskossaan vilpitön, niillä eväillä mitä on Elämän sanassa (?) saanut.Tuksun usko ei ole aitoa eikä kestävää. Kun Tuksu oli taas tullut uskoon, niin vähän ajan päästä nainen teki woodoo taikoja naapuriaan vastaan. Tuksu on aina välillä langennut ja välillä sanonut uudistavansa uskonsa. Sellaista ei voi uskova tehdä.
Iltalehti: "Elokuussa 2013 Tukiainen uhkaili naapurissaan asunutta pariskuntaa toimittamalla heidän postilaatikkoonsa uhkaavan kirjeen, jossa oli myös kuolleita rottia ja voodoo-nukke. Samalla tavoin hän uhkaili naista, jolle hän postitti kuolleita rottia ja lintuja. Joitakin viikkoja myöhemmin hän uhkasi tappaa kaupungin eläinlääkärin, joka joutui ottamaan Tukiaisen koirat väliaikaisesti huostaan, kun Tukiainen oli ajanut humalassa koirat kyydissään." https://www.iltalehti.fi/uutiset/2015030319292023_uu.shtml - Osasto4A
Hänellä selvästikin on elämä kaoottista.
Suosittelisin naisten KAN-kotia. Itselläni hyvät kokemukset, (mutta siitä on jo aikaa).
Siellä kuitenkin sain elämääni järjestyksen, jota myöhemmin psykiatrikin ihmetteli. (Ongelmani kun eivät yhdellä kertaa päättyneet kuin seinään.) - Anonyymi
Osasto4A kirjoitti:
Hänellä selvästikin on elämä kaoottista.
Suosittelisin naisten KAN-kotia. Itselläni hyvät kokemukset, (mutta siitä on jo aikaa).
Siellä kuitenkin sain elämääni järjestyksen, jota myöhemmin psykiatrikin ihmetteli. (Ongelmani kun eivät yhdellä kertaa päättyneet kuin seinään.)Minä suosittelen,että tappakaa paska,pilaamasta etenkin kristittyjen mainetta,jos sitä nyt enempää voisi edes pilata.
- Todistan_tapahtumasta
Olin muuten itse sattumalta paikalla, mistä aloitus kertoo. Jouko kirjoitti siitä tuohtuneena nettiin, mutta se ei vastaa ihan sitä, mitä oikeasti tapahtui. Hän vähän silottelee asiaa.
Tämä Joukon mainitsema nuori mies, hän ei tullut tuomaan mitään viestiä Joukolle. Mies käveli yksinään teltan ohi, eikä hänellä näyttänyt olleen mitään kiinnostusta Siniristin Liiton asioihin. Jouko meni ihan itse keskelle kävelykatua ja pysäytti nuoren miehen. Jouko alkoi myymään kannattajakortin täyttämistä, eikä nuorta miestä näyttänyt kiinnostavan asia. Sitten mies kysyi, että: "oletko sinä Jouko Piho?" Jouko vastasi, että kyllä olen ja kyseli, mitä hän tiesi asian, netistäkö? Mies sanoi jotenkin, ettei ole siitä kyse, vaan nyt Jumalan puhuu hänelle. Jouko alkoi sen jälkeen kuuntelemaan häntä. Minun muistini mukaan Joukon mainitsema nuori mies sanoi jotenkin näin: "Herra sanoo, sinun syntiesi anteeksisaaminen on kielletty. Sinä et pelastu. Sinä olet valheprofeetta. Sinä jaat vääriä profetioita." Heti tämän jälkeen mies lähti heti kävelemään kohti kauppatoria. Jouko hermostui kuulemastaan.
kamalaaa väitti, että joku henkilö oli lähettänyt apulaisensa viemään kadotustuomion Joukolla. Ei siltä kyllä näyttänyt. Jouko meni ihan itse pysäyttämään satunnaisen ohikulkijan keskeltä kävelykatua, joka alkoi profetoimaan hänelle ilman ennakkovaroitusta. Minusta asia tuli yllätyksenä myös tälle nuorelle miehelle.- 98kjh
Tuolta nuorelta profetoivalta mieheltä pitäisi kysyä muutama kysymys?
1. Jos/kun Jouko Piho tulee Herran Jeesuksen Kristuksen luokse, kuka sen on Jumalan Sanan ilmoituksen mukaan vaikuttanut?
2. Mitä Jeesus sanoo Isältä oppineen ihmisen tekevän suhteessa Jeesukseen
Kristukseen?
3. Mitä Jeesus tekee omien Sanojensa mukaan Hänen luokseen tulevalle ihmiselle?
4 . Antaako Jumala omien Sanojensa mukaan syntinsä tunnustavalle ihmiselle synnit anteeksi?
5. Koskeeko Jumalan Sanan lupaukset kaikkia ihmisiä?
Jouko Piho tietää vastaukset näihin kysymyksiin mutta tietääkö "profeetta"?
Mikäli Jumalan Sanan ilmoitukset ovat ristiriidassa "profeetan" profetian
kanssa, onko profeetta Jumalan yläpuolella vai onko Jumalan Sana profeetan
yläpuolella auktoriteetissa ja totuudessa? Kumpi siis on luotettavampi ja
kumpaa tulee uskoa ja kumpaan tulee luottaa?
En ole Jouko Piho. - se.on.varoitus
98kjh kirjoitti:
Tuolta nuorelta profetoivalta mieheltä pitäisi kysyä muutama kysymys?
1. Jos/kun Jouko Piho tulee Herran Jeesuksen Kristuksen luokse, kuka sen on Jumalan Sanan ilmoituksen mukaan vaikuttanut?
2. Mitä Jeesus sanoo Isältä oppineen ihmisen tekevän suhteessa Jeesukseen
Kristukseen?
3. Mitä Jeesus tekee omien Sanojensa mukaan Hänen luokseen tulevalle ihmiselle?
4 . Antaako Jumala omien Sanojensa mukaan syntinsä tunnustavalle ihmiselle synnit anteeksi?
5. Koskeeko Jumalan Sanan lupaukset kaikkia ihmisiä?
Jouko Piho tietää vastaukset näihin kysymyksiin mutta tietääkö "profeetta"?
Mikäli Jumalan Sanan ilmoitukset ovat ristiriidassa "profeetan" profetian
kanssa, onko profeetta Jumalan yläpuolella vai onko Jumalan Sana profeetan
yläpuolella auktoriteetissa ja totuudessa? Kumpi siis on luotettavampi ja
kumpaa tulee uskoa ja kumpaan tulee luottaa?
En ole Jouko Piho.En ymmärrä, miksi näitä kysymyksiä pitäisi esittää, tai mitä tekemistä näillä on edes tämä asian kanssa. Minä en löydä syytä, miksei Pihon saama profetia olisi Jumalan Sanan mukainen. Uudessa testamentissa on tällaisia tapauksia varten selvä säädös.
"Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:21-23) - 98kjh
se.on.varoitus kirjoitti:
En ymmärrä, miksi näitä kysymyksiä pitäisi esittää, tai mitä tekemistä näillä on edes tämä asian kanssa. Minä en löydä syytä, miksei Pihon saama profetia olisi Jumalan Sanan mukainen. Uudessa testamentissa on tällaisia tapauksia varten selvä säädös.
"Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:21-23)Herra Jeesus Kristus on kieltänyt kadotustuomioiden lausumisen .
Luukkaan evankeliumi:6:37 "Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan"
Ei siis ole Jumalan Sanan mukaista lausua kadotustuomioita. Siksi se ei ole Jumalasta.
Synninpäästö, tai syntien pidättäminen, ei tarkoita oikeutta lausua kadotustuomiota, eikä siinä olekaan siitä kysymys, ettei joku voi saada syntejään anteeksi jos joku kieltää häneltä syntien anteeksisaamisen.
Jos joku pidättää joltakin ihmiseltä synnit, ei tarkoita sitä, ettei hän koskaan
saa syntejään anteeksi. Hän kun voi myöhemmin uskoa ja tehdä parannuksen ja saada synnit anteeksi Jeesukselta. Siksi syntien pidättäjä ei voi lausua lopullista tuomiota. Syntien anteeksisaamista ei kukaan ihminen voi toiselta ihmiseltä estää, eikä kukaan ihminen voi antaa toiselle ihmiselle syntejä anteeksi.
Syntien pidättämissanaa ei saa käyttää väärin sitomaan vilpittömiä ihmisiä syntiin. Sitä valtaa Jumala ei ole ihmiselle antanut.
Syntien anteeksiantaja, tai niiden pidättäjä, on Herra Jeesus Kristus.
Hänen palvelija julistaa nöyrtyvälle syntinsä tunnustavalle Jeesukseen Kristukseen uskovalle ihmiselle synninpäästön. Silloin Herra Jeesus Kristus antaa hänelle synnit anteeksi. Mutta syntejä ei saada anteeksi ihmiseltä vaan Jeesukselta Kristukselta kun uskoo Häneen ja ottaa Hänet vastaan Herrakseen ja Vapahtajakseen.
Synninpäästö lupaus on Raamattuun kirjoitettu heikkouskoisten ihmisten tähden jotka kyllä uskovat Jeesukseen, mutta joilla on vaikea ottaa uskossa vastaan anteeksiantamusta suoraan Jeesukselta Kristukselta. Silloin hänelle voidaan näyttää tuo Raamatun lupaus. Kun hänelle sitten julistetaan synninpäästö, hänellä on helpomi uskoa, että hJeesus on antanut hänelle synnit anteeksi.
Jos joku ihminen ei tahdo luopua synnistä, eikä usko Jeesukseen Raamatun ilmoittamalla tavalla, tahtoo vain siunauksen, kerman kakun päältä, häneltä evätään synninpäästö kun hänelle ei julisteta synninpäästöä vaikka hän sitä pyytäisikin. Tässä täytyy uskovan olla herkkä Herran äänelle ja nähdä hengessä onko kyseessä "Pelle Pilkkaaja" tai "Leena Lepertelijä" vai onko edessäni vilpitön uskova.
Vilpittömiltä uskovilta Herra ei koskaan pidätä synninpäästöä.
Mikäli joku uskova saisi Herralta tehtävän lausua kadotustuomio jollekin ihmiselle, hän ei tekisi sitä välinpitämättömästi ja vain jatkaisi matkaa niin kuin ei mitään olisi tapahtunut. Todellinen uskova veisi sellaisen sanoman kärsien ja itkien suuressa tuskassa.
Aloituksen nuori mies vaikuttaa lausuneen kadotustuomion kevytmielisesti välittämättä ollenkaan uhrinsa ikuisuuskohtalosta ja sanojensa mahdollisista seurauksista uhrilleen mikäli uhri uskoon ne. Se jo pelkästään todistaa, ettei hän ollut Pyhän Hengen asialla. - se.on.varoitus
98kjh kirjoitti:
Herra Jeesus Kristus on kieltänyt kadotustuomioiden lausumisen .
Luukkaan evankeliumi:6:37 "Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan"
Ei siis ole Jumalan Sanan mukaista lausua kadotustuomioita. Siksi se ei ole Jumalasta.
Synninpäästö, tai syntien pidättäminen, ei tarkoita oikeutta lausua kadotustuomiota, eikä siinä olekaan siitä kysymys, ettei joku voi saada syntejään anteeksi jos joku kieltää häneltä syntien anteeksisaamisen.
Jos joku pidättää joltakin ihmiseltä synnit, ei tarkoita sitä, ettei hän koskaan
saa syntejään anteeksi. Hän kun voi myöhemmin uskoa ja tehdä parannuksen ja saada synnit anteeksi Jeesukselta. Siksi syntien pidättäjä ei voi lausua lopullista tuomiota. Syntien anteeksisaamista ei kukaan ihminen voi toiselta ihmiseltä estää, eikä kukaan ihminen voi antaa toiselle ihmiselle syntejä anteeksi.
Syntien pidättämissanaa ei saa käyttää väärin sitomaan vilpittömiä ihmisiä syntiin. Sitä valtaa Jumala ei ole ihmiselle antanut.
Syntien anteeksiantaja, tai niiden pidättäjä, on Herra Jeesus Kristus.
Hänen palvelija julistaa nöyrtyvälle syntinsä tunnustavalle Jeesukseen Kristukseen uskovalle ihmiselle synninpäästön. Silloin Herra Jeesus Kristus antaa hänelle synnit anteeksi. Mutta syntejä ei saada anteeksi ihmiseltä vaan Jeesukselta Kristukselta kun uskoo Häneen ja ottaa Hänet vastaan Herrakseen ja Vapahtajakseen.
Synninpäästö lupaus on Raamattuun kirjoitettu heikkouskoisten ihmisten tähden jotka kyllä uskovat Jeesukseen, mutta joilla on vaikea ottaa uskossa vastaan anteeksiantamusta suoraan Jeesukselta Kristukselta. Silloin hänelle voidaan näyttää tuo Raamatun lupaus. Kun hänelle sitten julistetaan synninpäästö, hänellä on helpomi uskoa, että hJeesus on antanut hänelle synnit anteeksi.
Jos joku ihminen ei tahdo luopua synnistä, eikä usko Jeesukseen Raamatun ilmoittamalla tavalla, tahtoo vain siunauksen, kerman kakun päältä, häneltä evätään synninpäästö kun hänelle ei julisteta synninpäästöä vaikka hän sitä pyytäisikin. Tässä täytyy uskovan olla herkkä Herran äänelle ja nähdä hengessä onko kyseessä "Pelle Pilkkaaja" tai "Leena Lepertelijä" vai onko edessäni vilpitön uskova.
Vilpittömiltä uskovilta Herra ei koskaan pidätä synninpäästöä.
Mikäli joku uskova saisi Herralta tehtävän lausua kadotustuomio jollekin ihmiselle, hän ei tekisi sitä välinpitämättömästi ja vain jatkaisi matkaa niin kuin ei mitään olisi tapahtunut. Todellinen uskova veisi sellaisen sanoman kärsien ja itkien suuressa tuskassa.
Aloituksen nuori mies vaikuttaa lausuneen kadotustuomion kevytmielisesti välittämättä ollenkaan uhrinsa ikuisuuskohtalosta ja sanojensa mahdollisista seurauksista uhrilleen mikäli uhri uskoon ne. Se jo pelkästään todistaa, ettei hän ollut Pyhän Hengen asialla.>>Herra Jeesus Kristus on kieltänyt kadotustuomioiden lausumisen .<<
Ei pidä paikkansa. Jeesus antoi opetuslapsilleen tehtävän julistaa kadotustuomioita Pyhä Hengen johdatuksessa. Silloin tuomio ei ole ihmisestä vaan Jumalan antama.
"Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:21-23)
"Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." (Matt 16:17-19)
>>Luukkaan evankeliumi:6:37 "Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan"
Ei siis ole Jumalan Sanan mukaista lausua kadotustuomioita. Siksi se ei ole Jumalasta. <<
Luukkaan 6:37 jakeessa on käännösvirhe. Alkutekstissä ei ole sanaa kadotustuomio, vaan tuomio. Ihmisellä ei ole oikeutta julistaa tuomioita omavaltaisesti, mutta tuomarit saavat tuomita lain mukaan ja profeetta antaa Pyhän Hengen antamat tuomiot tiedoksi.
Biblia ja 1992 kääntää 33/38 paremmin: "Älkäät tuomitko, ettei teitä tuomittaisi: älkäät sadatelko, ettei teitä sadateltaisi: anteeksi antakaat, niin teille anteeksi annetaan." (Biblia)
>>Aloituksen nuori mies vaikuttaa lausuneen kadotustuomion kevytmielisesti välittämättä ollenkaan uhrinsa ikuisuuskohtalosta ja sanojensa mahdollisista seurauksista uhrilleen mikäli uhri uskoon ne. Se jo pelkästään todistaa, ettei hän ollut Pyhän Hengen asialla.<<
Tämä on sinun pelkkä lihallinen oma mielipiteesi. Se ei perustu Raamattuun eikä tosiasioihin. Jouko Piho on toiminut Jumalan Sanan vastaisesti pitkään, mistä on paljon esimerkkejä tässäkin keskusteluketjussa. Tuntuu siltä, ettet kestä kuulla totuutta ja sen takia olet lähtenyt vastustamaan Pyhää Henkeä kirjoittamalla epäraamatullisen kommentin Suomi24:lle. - hgbv76
En ymmärrä, miksi näitä kysymyksiä pitäisi esittää, tai mitä tekemistä näillä on edes tämä asian kanssa. Minä en löydä syytä, miksei Pihon saama profetia olisi Jumalan Sanan mukainen. Uudessa testamentissa on tällaisia tapauksia varten selvä säädös.
"Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:21-23)>>>En ymmärrä, miksi näitä kysymyksiä pitäisi esittää, tai mitä tekemistä näillä on edes tämä asian kanssa.<<<
Etkö todellakaan tiedä, miten nuo kysymykset liittyvät tähän aiheeseen?
Kysymykset ovat Raamatusta ja Raamatussa on vastaus. Vastaukset kun
tietää, tietää, että kadotustuomiot eivät ole Pyhästä Hengestä.
Mikäli sinä et tunne Raamattua ja jakeita, joissa on vastaus näihin kysymyksiin,
kysy joltakin Raamattua tuntevalta uskovalta. - dfg678
>>Herra Jeesus Kristus on kieltänyt kadotustuomioiden lausumisen .<<
Ei pidä paikkansa. Jeesus antoi opetuslapsilleen tehtävän julistaa kadotustuomioita Pyhä Hengen johdatuksessa. Silloin tuomio ei ole ihmisestä vaan Jumalan antama.
"Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:21-23)
"Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." (Matt 16:17-19)
>>Luukkaan evankeliumi:6:37 "Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan"
Ei siis ole Jumalan Sanan mukaista lausua kadotustuomioita. Siksi se ei ole Jumalasta. <<
Luukkaan 6:37 jakeessa on käännösvirhe. Alkutekstissä ei ole sanaa kadotustuomio, vaan tuomio. Ihmisellä ei ole oikeutta julistaa tuomioita omavaltaisesti, mutta tuomarit saavat tuomita lain mukaan ja profeetta antaa Pyhän Hengen antamat tuomiot tiedoksi.
Biblia ja 1992 kääntää 33/38 paremmin: "Älkäät tuomitko, ettei teitä tuomittaisi: älkäät sadatelko, ettei teitä sadateltaisi: anteeksi antakaat, niin teille anteeksi annetaan." (Biblia)
>>Aloituksen nuori mies vaikuttaa lausuneen kadotustuomion kevytmielisesti välittämättä ollenkaan uhrinsa ikuisuuskohtalosta ja sanojensa mahdollisista seurauksista uhrilleen mikäli uhri uskoon ne. Se jo pelkästään todistaa, ettei hän ollut Pyhän Hengen asialla.<<
Tämä on sinun pelkkä lihallinen oma mielipiteesi. Se ei perustu Raamattuun eikä tosiasioihin. Jouko Piho on toiminut Jumalan Sanan vastaisesti pitkään, mistä on paljon esimerkkejä tässäkin keskusteluketjussa. Tuntuu siltä, ettet kestä kuulla totuutta ja sen takia olet lähtenyt vastustamaan Pyhää Henkeä kirjoittamalla epäraamatullisen kommentin Suomi24:lle.>>>Ei pidä paikkansa. Jeesus antoi opetuslapsilleen tehtävän julistaa kadotustuomioita Pyhä Hengen johdatuksessa. Silloin tuomio ei ole ihmisestä vaan Jumalan antama.<<<
Raamatussa ei missään ole annettu yhdellekään uskovalle tehtävää lausua kadotustuomoita. Tämä on yksinkertaisesti siksi, että ihminen on vajava ja erehtyäinen ja Jumala käskee koettelemaan kaikki profetiat ovatko ne Jumalasta. Jumala ei toimi Sanaansa vastaan. Jeesus kielsi kadotustuomioiden lausumisen. Siksi kadotustuomioprofetia on Sanalla koeteltava ja on koeteltu ja todettu valheprofetiaksi.
Synnin pidättämisessä ei ole kyse kadotustuomoin lausumisesta. Siinä pidätetään synnit ihmiseltä, jonka sydän ei ole oikea Jumalan edessä eikä siksi usko Jeesukseen eikä luovu synneistä. Hänelle ei julisteta synninpäästöä. Silloin ne ovat häneltä pidätettyjä. - TotuusSanassa
>>Herra Jeesus Kristus on kieltänyt kadotustuomioiden lausumisen .<<
Tämä on sinun pelkkä lihallinen oma mielipiteesi. Se ei perustu Raamattuun eikä tosiasioihin. Jouko Piho on toiminut Jumalan Sanan vastaisesti pitkään, mistä on paljon esimerkkejä tässäkin keskusteluketjussa. Tuntuu siltä, ettet kestä kuulla totuutta ja sen takia olet lähtenyt vastustamaan Pyhää Henkeä kirjoittamalla epäraamatullisen kommentin Suomi24:lle.>>>Ei pidä paikkansa. Jeesus antoi opetuslapsilleen tehtävän julistaa kadotustuomioita Pyhä Hengen johdatuksessa. Silloin tuomio ei ole ihmisestä vaan Jumalan antama.<<<
Kyllä olisi kauheata mikäli tämä olisi totta. Sitä saisi jatkuvasti pelätä,
että jos joku uskova sattuisi suuttumaa minulle jostakin syystä ja käyttäisi
Herralta saamaansa valtaa ja tuomitsisi minut kadotukseen lausumalla
kadotustuomion. Kyllä minä ainakin pelkäisin uskovia ja uskovien kokoontumisia.
Onneksi Jumala on antanut meille Raamatun, jonka Sanalla voimme koetella
kaikki väitetyt Herralta saadut sanomat. Silloin kun sanoma koetellaan, Jumalan Sana
on auktoriteetti ja ohjenuora, ei yksikään yksilöuskova ja hänen totuutensa.
Tämä kadotustuomioprofetia, josta tämä keskustelu on syntynyt, on Raamatun
Sanalla koeteltu ja todettu vääräksi. - voivoivoi
TotuusSanassa kirjoitti:
>>>Ei pidä paikkansa. Jeesus antoi opetuslapsilleen tehtävän julistaa kadotustuomioita Pyhä Hengen johdatuksessa. Silloin tuomio ei ole ihmisestä vaan Jumalan antama.<<<
Kyllä olisi kauheata mikäli tämä olisi totta. Sitä saisi jatkuvasti pelätä,
että jos joku uskova sattuisi suuttumaa minulle jostakin syystä ja käyttäisi
Herralta saamaansa valtaa ja tuomitsisi minut kadotukseen lausumalla
kadotustuomion. Kyllä minä ainakin pelkäisin uskovia ja uskovien kokoontumisia.
Onneksi Jumala on antanut meille Raamatun, jonka Sanalla voimme koetella
kaikki väitetyt Herralta saadut sanomat. Silloin kun sanoma koetellaan, Jumalan Sana
on auktoriteetti ja ohjenuora, ei yksikään yksilöuskova ja hänen totuutensa.
Tämä kadotustuomioprofetia, josta tämä keskustelu on syntynyt, on Raamatun
Sanalla koeteltu ja todettu vääräksi.Olet väärässä. Sinun koettelusi on yhtä tyhjän kanssa, mikä ei perustu Jumalan Sanaan vaan sinun omaan lihaasi.
Jouko Piho on jatkuvasti jakanut vääriä profetioita monen vuoden aikana. Hänen nettisivut ovat täynnä niitä. Raamatun mukaan väärien profetioiden jakaminen on kuoleman syntiä, joka riittää kadotustuomioon.
"Jos taas joku profeetta julkeaa minun nimissäni puhua sellaista, mitä minä en ole käskenyt hänen puhua, tai puhuu vieraiden jumalien nimissä, hänen on kuoltava.' Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä." (5 Moos 18:20-22) - Tämä_on_oikea_totuus
dfg678 kirjoitti:
>>>Ei pidä paikkansa. Jeesus antoi opetuslapsilleen tehtävän julistaa kadotustuomioita Pyhä Hengen johdatuksessa. Silloin tuomio ei ole ihmisestä vaan Jumalan antama.<<<
Raamatussa ei missään ole annettu yhdellekään uskovalle tehtävää lausua kadotustuomoita. Tämä on yksinkertaisesti siksi, että ihminen on vajava ja erehtyäinen ja Jumala käskee koettelemaan kaikki profetiat ovatko ne Jumalasta. Jumala ei toimi Sanaansa vastaan. Jeesus kielsi kadotustuomioiden lausumisen. Siksi kadotustuomioprofetia on Sanalla koeteltava ja on koeteltu ja todettu valheprofetiaksi.
Synnin pidättämisessä ei ole kyse kadotustuomoin lausumisesta. Siinä pidätetään synnit ihmiseltä, jonka sydän ei ole oikea Jumalan edessä eikä siksi usko Jeesukseen eikä luovu synneistä. Hänelle ei julisteta synninpäästöä. Silloin ne ovat häneltä pidätettyjä.>>Synnin pidättämisessä ei ole kyse kadotustuomoin lausumisesta.<<
Sinähän levität itse omaa lihallista soopaa ja valhekatekismusta. Olisi parempi ollut, että olisi pystynyt pitämään kielesi kurissa, mitä ei ole pystynyt tekemään. Jokaisesta turhasta sanasta saa tuomion, varsinkin kun puhuu Pyhää Henkeä vastaan.
"Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa... Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi." (Matt 12:32, 36,37)
Jos Pyhä Henki kieltää joltakin syntien anteeksisaamisen, hän ei saa sitä anteeksi viimeisenä päivänä vaan joutuu kadotukseen: Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa. SIIS TAIVAIDEN PORTEISTA EI PÄÄSE SISÄLLE. Se on Jouko Pihon osa ja hänen syntinsä ovat kyllä tullet julki.
"Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." (Matt 16:17-19) - Anonyymi
Profetoimaan vai sylkemään mitä suusta tulee .
- kamalaaaa
Kirjoitin olettamuksen "ilmeisesti". Mutta tosiasia on että täysin samankaltaisia kadotustuomioita, jonka Pihohin on saanut, on jaeltu hellaripalstalla. Suomen tunnetuin kadotustuomioitten jakaja on leijonan kultti. Uskonaskeleesta löysin:
Taivasten valtakunnan sanansaattaja] J L ilmoittaa nettisivuillaan että Herra ei anna anteeksi Patrick Tiaisen eikä Mika Yrjölän syntejä, ja Leijonan mukaan Irja Askola on menettänyt pelastuksensa. Mistä Leijona sen tietää? Miksi Herra olisi kertonut asian juuri hänelle? Siksikö että hän on Pääkonsuli ja me muut emme ole?
Olen saanut useita täysin vastaavia kadotustuomioita. Mutta minua on nimitetty antikristukseksi. Olen miettynyt, että miten voi sellainen profetia olla Jumalalta, jossa oletettu antikristus tuomitaan kadotukseen?
Minulla ei ole mitään Kristusta vastaan, enkä ole antikritus, ja minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Minua ei erota mikään luotu eikä mikään valheprofetia Jumalan rakkaudesta.- oletko_ottanut_huomioon
Sinulla on selvästi taipumus spekuloida salaliitoilla.
Kadotustuomiot antaa pätevästi Pyhä Henki. Jos Pyhä Henki on antanut sinulle kadotustuomion, niin samalla tavalla sellaisen saa muutkin tuomitut Pyhältä Hengeltä. Tuomion alkuperäinen lähde on silloin Pyhä Henki, eikä joku joukko ihmisiä, kuten sinä luulet. Raamatusta löytyy kyllä kadotustuomioita.
Patrick Tiainen, Mika Yrjölä ja Irja Askola ovat kaikki niin paatuneita eksyttäjiä, etten epäile yhtään, jos heidän nimensä olisi poistettu elämän kirjasta, jos ne edes koskaan ovat olleetkaan siellä. Jos alat puolustaa näitä ihmisiä, niin olet heikoilla. Jeesus on sanonut, että hän taistelee syntiä vastaan Sanan miekalla. Em. tapaukset ovat saaneet nyt Sanan miekasta.
"Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä. " (Ilm 3:5)
"Käänny siis! Ellet tee parannusta, minä tulen kohta luoksesi ja käyn heitä vastaan, isken heitä suuni miekalla. " (Ilm 2:16) - kopiokone
Mika Yrjölän eräitä raskaita syntejä:
"Helluntaiseurakuntien Syyspäivien avajaistilaisuus oli Helsingin Saalem seurakunnassa 4.10.2018. Avajaistilaisuudessa oli myös evankelis-luterilaisten ja helluntailaisten sovintotilaisuus.
Luterilaisten ja helluntailaisten yhteisessä sovintotilaisuudessa oli mukana luterilaisen kirkon arkkipiispa Tapio Luoma ja piispa Teemu Laajasalo, jotka molemmat hyväksyvät homouden harjoittamisen. Raamattu opettaa, että se joka antaa hyväksyntänsä homouden harjoittamiselle on tehnyt synnin, josta he ovat ansainneet kuoleman (Room 1 luku). On aivan varmaa ettei Jumala halua Hänen lastensa tekevän sovintoa ja osallistuvan yhteisen uskon tunnustamiseen sellaisten ihmisten kanssa, jotka elävät kuolemansynnin (homouden harjoittamisen hyväksyminen) tuomion alaisuudessa. Luterilaisten ja helluntailaisten sovintotilaisuus on muutenkin ongelmallinen eikä kaikessa Raamatullinen ja Jumalan tahdon mukainen.
Tilaisuuden lopussa helluntaikirkon johtaja ja Helsingin Saalemin seurakunnanjohtaja Mika Yrjölä sekä luterilaisen kirkon piispa Teemu Laajasalo toivat ajatuksiaan esille sovinnosta ja siihen sitoutumisesta. Laajasalo ja Yrjölä toivat esille täysin samat ajatukset, jotka löytyvät Suomen ekumeenisen neuvoston nettisivulta: Ekumenian hyvät tavat. Yrjölän ja Laajasalon loppupuhe perustui ekumeeniseen julistukseen. Miten Mika Yrjölä voi osallistua yhteisen uskon ja sovinnon julistamiseen Laajasalon kanssa, joka hyväksyy homouden harjoittamisen? Raamatun opetuksen mukaan homouden synnin hyväksyminen on osallisuutta kuolemansyntiin. Mika Yrjölän toiminta todistaa sen kuinka hän on lipsunut pois totuudesta hyväksyessään ekumenian valhehengen.
Laajasalo toi esille kuinka tulee olla yhteinen usko ja tunnustaa Jeesus Kristus Jumalaksi ja Vapahtajaksi Raamatun mukaan sekä uskoa kolmiyhteiseen Jumalaan. Mika Yrjölä puhui kunnioituksesta kuinka tulee kunnioittaa kirkkojen ja kristillisten yhteisöjen erilaisia rukous- ja Jumalanpalvelukseen kuuluvia perinteitä ja uskon elämän erilaisia muotoja. Yrjölän mukaan yhteys ei edellytä, että tulisi pitää kaikkea toisten perinteissä oikeana oppina."
- antijl
Väärän tuomion lausuja on helppo tunnistaa. Jokainen joka lausuu tuomion, ilma parannuksen teon mahdollisutta, on väärä profeetta.
Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa.
Yhdelläkään ihmisellä ei ole oikeutta eikä valtaa tuomita kadotukseen.
Pietarin sanat Simonille: Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa. Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
Pitari jätti pelastuksen oven avoimeksi ja tuomion Jumalalle.
Herjaavat tuomiot ovat jumalattoman mielen tuotosta, ja valheprofetioita.- teol.y
"Väärän tuomion lausuja on helppo tunnistaa. Jokainen joka lausuu tuomion, ilma parannuksen teon mahdollisutta, on väärä profeetta. "
Missä kohtaa Raamattua lukee näin? Pitääkö Jumalan ilmoittaa, että huomenna kuolet, tee parannus tänään? Jokaisella on joka päivä mahdollisuus tehdä parannus. Raamatussa sanotaan, että tee parannus heti. Jokaisen armonaika päättyy yllätyksenä. - se_siitä
Jeremia ja apostolit julistivat Jumalan antamia kadotustuomioita.
"Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot." (Jes 22:14) - antijl
teol.y kirjoitti:
"Väärän tuomion lausuja on helppo tunnistaa. Jokainen joka lausuu tuomion, ilma parannuksen teon mahdollisutta, on väärä profeetta. "
Missä kohtaa Raamattua lukee näin? Pitääkö Jumalan ilmoittaa, että huomenna kuolet, tee parannus tänään? Jokaisella on joka päivä mahdollisuus tehdä parannus. Raamatussa sanotaan, että tee parannus heti. Jokaisen armonaika päättyy yllätyksenä.Tässä näin oln esimerkki: Pietarin sanat Simonille: Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa. Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
Tuomiovaltaa ei ole aannettu tässä ketjussa riekkuville jumalattomille.
Eikä tuomiovaltaa ole annettu saatanan synagoogalle.
Eikä Jumala ole antanut tuomiovaltaa raatelevalle leijonalaumalle. - se_siitä
antijl kirjoitti:
Tässä näin oln esimerkki: Pietarin sanat Simonille: Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa. Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
Tuomiovaltaa ei ole aannettu tässä ketjussa riekkuville jumalattomille.
Eikä tuomiovaltaa ole annettu saatanan synagoogalle.
Eikä Jumala ole antanut tuomiovaltaa raatelevalle leijonalaumalle.Raamatussa lukee eri tavalla, joten se siitä.
- Ei.paha.pääse.taivaaseen
ghf kirjoittaa oikein.
Ilm. 20. - kamalaaaa
Täällä raateleva petolauma kuvittelee harhoissaan olevansa jumalia.
- KaikkeaTälläkinPalstalla
Jumala on hyvä, mutta tällä palstalla on sekä satanisteja että luonnevikaisia häirikköjä. Valheellisten tuomioiden jakaminen on täysin vihollisesta ja sellaisen ihmisen, joka niitä jakaa noinkin kevyesti asiat ovat erittäin huonosti. Jouko Pihon sivuilla on monta hyvää profetiaa, myös sellaista jotka ovat Jumalasta. Hyvä että joku jaksaa nähdä vaivaa koota profetioita nettiin. Kaikki profetiat on koeteltava, mutta uskallan sen sanoa, että kyllä hänen sivuillaan monta aitoakin Jumalalta tullutta on. Mutta kiitos aloittajalle, että mainostat Jouko Pihoa niin on muillakin mahdollisuus tutustua hänen sivuihinsa. Ja PS. Minäkään en ole Jouko Piho.
- Tämä_on_Jumalan_Sanaa
"Jumala on hyvä, mutta tällä palstalla on sekä satanisteja että luonnevikaisia häirikköjä. Valheellisten tuomioiden jakaminen on täysin vihollisesta ja sellaisen ihmisen, joka niitä jakaa noinkin kevyesti asiat ovat erittäin huonosti. "
-----------------------------------------------------------------------
Sain Pyhältä Hengeltä tehtäväksi ilmoittaa sinulle, että kirjoituksesi pilkkaa Pyhää Henkeä. Herra ei anna sinun syntejäsi anteeksi. Tämä ilmoitus ei ole syntynyt minun aloitteesta, vaan sen tehtävän minulle antoi Pyhä Henki. Jumalan Sana vahvistaa, ettet voi saada kommentissasi tekemiä syntejä anteeksi.
"se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Matt 5:22)
"Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki. " (Mark 3:29,30)
"mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa... Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi." (Matt 12:32,36,37)
"Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:21-23) - kopsua
Petri Paavolan mukaan Jouko Piho joutuu helvettiin, koska Piho opettaa väärää evankeliumia. https://keskustelu.suomi24.fi/t/15433378/jouko-piho-kertoo-saaneensa-tuomion#comment-95288825
- JoukoPihoaSiunaten
Tämä_on_Jumalan_Sanaa kirjoitti:
"Jumala on hyvä, mutta tällä palstalla on sekä satanisteja että luonnevikaisia häirikköjä. Valheellisten tuomioiden jakaminen on täysin vihollisesta ja sellaisen ihmisen, joka niitä jakaa noinkin kevyesti asiat ovat erittäin huonosti. "
-----------------------------------------------------------------------
Sain Pyhältä Hengeltä tehtäväksi ilmoittaa sinulle, että kirjoituksesi pilkkaa Pyhää Henkeä. Herra ei anna sinun syntejäsi anteeksi. Tämä ilmoitus ei ole syntynyt minun aloitteesta, vaan sen tehtävän minulle antoi Pyhä Henki. Jumalan Sana vahvistaa, ettet voi saada kommentissasi tekemiä syntejä anteeksi.
"se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Matt 5:22)
"Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki. " (Mark 3:29,30)
"mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa... Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi." (Matt 12:32,36,37)
"Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:21-23)Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Vastauksesi vahvistaa täysin edellä kirjoittamani. Sinun kaltaisillesi häiriköille on turha edes kehottaa että tee parannus kun sisäiset valheelliset defenssit mielessäsi ovat tuolla tasolla. Mutta eipä siinä, jatka vain tuomarin rooliasi äläkä vain tee parannusta, siinähän voi pilvilinnasi oikeassa olemisestasi romahtaa.
Itse aiheesta. Jouko Pihon sivuilla on myös monta hyvää ja tervehenkistä profetiaa, joissa on sanomaa jota aikamme ihmiset tarvitsevat. Kaikki tulee toki koetella Jumalan edessä eikä metsästää profetioita. Jumala on kuitenkin antanut tämänkin lahjan ja se toimii edelleen. Aidon profetian voi erottaa, siinä on Herran kädenjälki. - ota.järki.käteen
JoukoPihoaSiunaten kirjoitti:
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Vastauksesi vahvistaa täysin edellä kirjoittamani. Sinun kaltaisillesi häiriköille on turha edes kehottaa että tee parannus kun sisäiset valheelliset defenssit mielessäsi ovat tuolla tasolla. Mutta eipä siinä, jatka vain tuomarin rooliasi äläkä vain tee parannusta, siinähän voi pilvilinnasi oikeassa olemisestasi romahtaa.
Itse aiheesta. Jouko Pihon sivuilla on myös monta hyvää ja tervehenkistä profetiaa, joissa on sanomaa jota aikamme ihmiset tarvitsevat. Kaikki tulee toki koetella Jumalan edessä eikä metsästää profetioita. Jumala on kuitenkin antanut tämänkin lahjan ja se toimii edelleen. Aidon profetian voi erottaa, siinä on Herran kädenjälki.Jouko Pihon toimintatapa on jakaa kaikenlaisia sanomia sen mukaan, mikä palvelee hänen omaa poliittista agendaa ja vallanhimoa. Pihon sivuilla on valtavan paljon vääriä profetioita, eikä mikään pyhitä tätä syntiä. Piho on Saatanan äänitorvi. Pihon sivuilta ei pidä etsiä mitään, koska ne ovat saastuneet.
Pihon oppi siitä, että jopa Saatana pelastuu, on paholaisen oppeja. Järkevä ihminen ymmärtää pelkästään tästä, että Piho pitää heti hylätä.
Sinä olet eksynyt todella syvälle valheiden maailmaan, kun puolustat Pihoa. Olet rakastunut valheeseen ja olet Pihon valheiden orja. Sen takia sinulle on hyvän vastenmielistä kuulla Pyhän Hengen ääntä, koska se puhuu totuutta. Sinä et siedä kuulla Jumalan Sanaa, koska sinun isäsi on Saatana, kaiken valheen isä.
Jh 8:41 Te teette aivan samoin kuin isänne." He sanoivat: "Me emme ole porton poikia. Meillä on yksi isä, Jumala." 42 Tähän Jeesus sanoi: "Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut. 43 Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon. 44 Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. 45 Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden. 46 Kuka teistä voi osoittaa, että minä olen tehnyt syntiä? Ja jos puhun totta, miksi ette usko minua? 47 Se, joka on lähtöisin Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu. Te ette kuule, koska ette ole lähtöisin Jumalasta." - HerääPahvi
Sinulla ei ole tervettä erottelukyyä laisinkaan. Koetelkaa kaikki, mutta pitäkää se mikä on hyvää. En ole milloinkaan sanonut, että kaikki Joukon sivuilla olevat profetiat ovat aitoja. Mutta osa on ja juuri se on se asia, jonka sinä jätät huomiotta.
- Rohveetta
Herätyksen aika on todella lähellä.
Tämä herätys koskettaa suurta osaa suomalaisia.
Se tapahtuu huomenna klo 6:30.
Esikoisjoukko herää jo pari tuntia aiemmin.- niinpä_
Jouko Piho on jakanut runsaasti epäonnistuneita profetioita myös tämän tapaisia. Sellaista ei pyhitä se, että jos joku oikea profetia olisi kopioitunut sattumalta väärien profetoiden joukkoon. Pihon sivujen tarkoitus on eksyttää uskovat kadotukseen valeellisilla juoruilla.
- huhhuuh
Piho väittää, että Saatana saisi syntinsä anteeksi ja pelastuisi. Kysymys on vähän samasta harhaopista, mitä esiintyy myös luterilaisessa kirkossa, että kaikki pelastuvat, mutta Pihon mukaan myös langenneet enkelit pelastuvat. Löysin heti Raamatusta sellaisen kohdan, jonka mukaan Saatana tullaan tuomitsemaan ikuisiksi ajoiksi tuliseen järveen.
Ilm 20:10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.- Paavolan_mukaan
Petri Paavola on sitä mieltä, että Jouko Piho joutuu tämän synnin takia kadotukseen:
"Lähetin Joukolle toisen sähköpostin, kysyen seuraavan kysymyksen: Kysyn sitten vielä, että pelastuuko saatana ja langenneet enkelitkin lopulta, niin etteivät he joudu olemaan ikuisesti kadotuksessa, vaan pääsevät sieltä pois aikansa kärsittyään?
Jouko Pihon vastaus minulle: "Kyllä. Asia tulee selvästi esille Fil. 2:10-11 kohdassa, jossa kaikkien taivaassa olevien on tunnustettava, että Jeesus on Herra. Tuo "taivaassa" viittaa kaikkiin enkeleihin, myös ilmavallan hallitsijoihin eli langenneisiin enkeleihin. Kyseessä ei ole pakotettu ja hampaat irvessä annettu tunnustus, vaan vapaaehtoinen tunnustus. Kohdassa on käytetty sanaa eksomologeo, joka tarkoittaa tunnustamista ylistämällä. Tule sinäkin pois sieltä katolisesta harhaopista."
Kun ihminen sokaistuu valheesta ja antaa sen tehdä tarpeeksi työtä sydämessä, niin se voi johtaa jopa opetukseen, jonka mukaan saatana ja langenneet enkelit lopulta pelastuvat pois kadotuksesta, kuten Jouko Pihokin opettaa. On selvää ettei Jouko Pihon "evankeliumi" ole Raamatullista ja pelastuksen evankeliumia, vaan valhe-evankeliumia, jonka julistaminen ja siihen uskominen johtaa iankaikkiseen kadotukseen."
- kamalaaaa
Täällä maailman ihmiset riekkuvat jakavat tuomioita. Sanassa on kirjoitettu: ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,. Vasta kuoleman Herra Jeesus antaa tuomion. Ei yhdelläkän ihmisellä ole oikeutta eikä valtaa jakaa kadotustuomioita.
sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra. Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset;
Nuo anteeksiannon peruuttajat ja ikuisen tuomion lausujat palvelevat sielunvihollista, eivät Jumalan tahtoa.
Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
Jeesus sanoi: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
Se, minkä ihminen sitoo täällä ajassa, pitää olla sidottu taivaassa. Ei niin, että ensin sidotaan maan päällä ja sitten vasta taivaassa. Vaan niin kuin Jeesus sanoi: tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
Jumalan tahto taivaassa on: joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.- pohdintani_asiasta
Sinulla on tapana kirjoitella omia mielipiteitäsi nettiin, joilla ei ole mitään tekemistä, miten Raamattu opettaa asiat. Sinä yrität huijata lukijasi kuvittelemaan sinun stoorejasi, mutta onneksi suomalaiset ovat valistunut kansa, joka ei usko nettitrolleja.
Sinulla näyttää olevan trauma anteeksannon peruuttajista. Siirrät oman pahan olon tunteesi heihin kutsumalla heitä sielunvihollisen palvelijoiksi.
Edellä on eräät lainanneet Raamatusta kohtia, joissa kerrotaan, että Jumala käyttää palvelijoitaan ilmoittamaan sellaistakin. Jokainen järkevä ihminen uskoo sen, eikä lähde sinun kelkkaasi mukaan.
Jouko Piho väittää, että kaikki pelastuvat jopa Saatana. Sinäkin sanot, että Jumala tahtoo, että kaikki pelastuvat. Niin tahtoo, mutta myös sanoo, ettei juuri kukaan pelastu, eikä Saatanakaan pelastu.
On suuri virhe mennä Jouko Piho puolelle tässä asiassa.
- kamalaaaa
Mutta sinä et osaa lukea. Kirjoitit: "Jouko Piho väittää, että kaikki pelastuvat jopa Saatana. Sinäkin sanot, että Jumala tahtoo, että kaikki pelastuvat". 'Jumala tahtoo, että kaikki peastuisivat' on suora lainaus Raamatusta. Se, että Jumala tahtoo, ei merkitsi sitä, että kaikki pelastuisivat. Kyseinen lause ilmaisee Jumalan tahdon. Pitääkö sinua opettaa lukemaan?
Minulla ei ole taatusti mitään pahaa oloa. Luuletko vielä kaiken muun luulemisesi päälle olevasi selvännäkijä???
Sinä et ole Jumalan valtakunnassa, etkä tiedä yhtään mitä on olla sisällä pelastuksessa. Minun rauhani niinkuin virta ja minun vanhurskauteni niinkuin meren aallot.
Kenenkään ei tarvitse peljätä sinua eikä ketään muutakaan helvetin tuomioita jakavaa.
Jeesus itse sanoo: minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
Sinä, veljieni syyttäjä, etkä raateleva leijonalauma, vaikka vainoaisitte kuolemaan asti, että voi tuomita ketään helvettiin.- Jeesus_on_Juudan_Leijona
Ilm 5: 5 Mutta yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke. Juudan heimon leijona, Daavidin juuriverso, on saanut voiton! Hän avaa kirjan ja murtaa kaikki seitsemän sinettiä."
1 Kun 10:18 Kuningas teetti myös suuren norsunluisen valtaistuimen, joka päällystettiin parhaalla kullalla. 19 Valtaistuimessa oli kuusi porrasta, ja sen selustassa oli häränpää. Istuimessa oli molemmin puolin käsinojat, ja kummankin käsinojan vieressä seisoi leijona. 20 Myös jokaisen portaan kummallakin puolella oli leijona, kaksitoista kaikkiaan. Sen kaltaista ei ollut missään valtakunnassa tehty.
1 Ms 49:9 Juuda, sinä nuori leijona, saaliilta olet noussut, poikani. Hän on kyyristynyt, käynyt makuulle kuin leijona, kuin jalopeura. Kuka uskaltaa häntä häiritä? 10 Ei siirry valtikka pois Juudalta, ei käskijän sauva hänen suvultaan. Hänen heimostaan on tuleva se, jolla on valta,
häntä kansat tottelevat.
5 Ms 33:20 Ylistetty olkoon Herra, joka tekee laajaksi Gadin maan! Gad on asettunut aloilleen kuin leijona, valmiina raatelemaan käsivarren ja pään.
4 Ms 23:24 Katso, Israel nousee kuin leijona, niin kuin jalopeura se kohoaa jaloilleen, se ei käy levolle, ennen kuin on syönyt saaliinsa ja juonut surmattujen verta.
1 Kun 13:21 Hän julisti Juudasta tulleelle Jumalan miehelle: "Näin sanoo Herra: 'Sinä et ole noudattanut Herran sanaa etkä ole totellut käskyä, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antoi. 22 Sinä olet kääntynyt takaisin ja syönyt ja juonut paikassa, jossa kielsin sinua syömästä leipää ja juomasta vettä. Tämän vuoksi sinun ruumiisi ei pääse isiesi hautaan.'" 23 Kun he olivat syöneet ja juoneet, vanhus satuloi aasin profeetalle, jonka oli tuonut luokseen. 24 Mies lähti matkaan, ja leijona tuli tiellä häntä vastaan ja tappoi hänet. Hänen ruumiinsa jäi tielle lojumaan. Aasi seisoi sen vieressä, ja leijona seisoi toisella puolen. 25 Ihmisiä kulki ohi, ja he näkivät, että tiellä lojui ruumis ja leijona seisoi sen vieressä. He kertoivat tästä tultuaan kaupunkiin, jossa vanha profeetta asui. 26 Profeetta, joka oli tuonut miehen tieltä takaisin, kuuli puheet ja sanoi: "Se on se Jumalan mies, joka ei totellut Herran käskyä. Herra on antanut hänet leijonalle, ja se on raadellut ja tappanut hänet, juuri niin kuin Herra oli hänelle sanonut." - voipoloista
Kuinka te viitsitte kirjoitella Pihon toilauksista? Piho on yksi narsistinen pelle, joka yrittää esiintyä suurena profeettana. Onkohan yksikään hänen omista profetioistaan toteutunut?
Hän tunkee itseään joka paikkaan, missä olisi vähänkin vastaanottoa.
Hän yritti järjestellä omaa saarnakiertuettaan, mutta kun ei ollut kuulijoita, sekin lopahti.Lisäksi hän on pyrkinyt ehdokkaaksi useamman puolueen listoille, mutta kukaan ei huoli häntä puolueeseensa. Hän sai potkut myös KD:stä, joten jätetään hänen itserakkaat ajatuksensa rauhaan. - DoctorE
kamalaaa on tapaus, joka ei ymmärrä ollenkaan omaa tilaansa, kuten ei ymmärrä Pihokaan.
- kamalaaaa
Jeesus_on_Juudan_Leijona kirjoitti:
Ilm 5: 5 Mutta yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke. Juudan heimon leijona, Daavidin juuriverso, on saanut voiton! Hän avaa kirjan ja murtaa kaikki seitsemän sinettiä."
1 Kun 10:18 Kuningas teetti myös suuren norsunluisen valtaistuimen, joka päällystettiin parhaalla kullalla. 19 Valtaistuimessa oli kuusi porrasta, ja sen selustassa oli häränpää. Istuimessa oli molemmin puolin käsinojat, ja kummankin käsinojan vieressä seisoi leijona. 20 Myös jokaisen portaan kummallakin puolella oli leijona, kaksitoista kaikkiaan. Sen kaltaista ei ollut missään valtakunnassa tehty.
1 Ms 49:9 Juuda, sinä nuori leijona, saaliilta olet noussut, poikani. Hän on kyyristynyt, käynyt makuulle kuin leijona, kuin jalopeura. Kuka uskaltaa häntä häiritä? 10 Ei siirry valtikka pois Juudalta, ei käskijän sauva hänen suvultaan. Hänen heimostaan on tuleva se, jolla on valta,
häntä kansat tottelevat.
5 Ms 33:20 Ylistetty olkoon Herra, joka tekee laajaksi Gadin maan! Gad on asettunut aloilleen kuin leijona, valmiina raatelemaan käsivarren ja pään.
4 Ms 23:24 Katso, Israel nousee kuin leijona, niin kuin jalopeura se kohoaa jaloilleen, se ei käy levolle, ennen kuin on syönyt saaliinsa ja juonut surmattujen verta.
1 Kun 13:21 Hän julisti Juudasta tulleelle Jumalan miehelle: "Näin sanoo Herra: 'Sinä et ole noudattanut Herran sanaa etkä ole totellut käskyä, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antoi. 22 Sinä olet kääntynyt takaisin ja syönyt ja juonut paikassa, jossa kielsin sinua syömästä leipää ja juomasta vettä. Tämän vuoksi sinun ruumiisi ei pääse isiesi hautaan.'" 23 Kun he olivat syöneet ja juoneet, vanhus satuloi aasin profeetalle, jonka oli tuonut luokseen. 24 Mies lähti matkaan, ja leijona tuli tiellä häntä vastaan ja tappoi hänet. Hänen ruumiinsa jäi tielle lojumaan. Aasi seisoi sen vieressä, ja leijona seisoi toisella puolen. 25 Ihmisiä kulki ohi, ja he näkivät, että tiellä lojui ruumis ja leijona seisoi sen vieressä. He kertoivat tästä tultuaan kaupunkiin, jossa vanha profeetta asui. 26 Profeetta, joka oli tuonut miehen tieltä takaisin, kuuli puheet ja sanoi: "Se on se Jumalan mies, joka ei totellut Herran käskyä. Herra on antanut hänet leijonalle, ja se on raadellut ja tappanut hänet, juuri niin kuin Herra oli hänelle sanonut."Meinaatteko, ette teidän kulttinne johtaja on Juudaan leijona? Kulttinne johtaja ei myöskään ymmärrä tilaansa. Hän on jumalaton pilkkaaja ja uskosta osaton.
- DoctorE
kamalaaaa kirjoitti:
Meinaatteko, ette teidän kulttinne johtaja on Juudaan leijona? Kulttinne johtaja ei myöskään ymmärrä tilaansa. Hän on jumalaton pilkkaaja ja uskosta osaton.
Sinun käytöksessäsi näkyy katkeruus, paha olo ja viha toista kohtaan. Sen takia heität toiselle loukkaavan kommentin vailla järkevää selitystä. Psykologinen projektiolla tarkoitetaan sellaista, ettei ihminen pysty elämään oman pahan olonsa kanssa, jolloin hän pyrkii loukkaamaan toista henkilöä, jotta paha olo siirtyisi toiseen. Kun häiritään toisen ihmisen onnellisuutta loukkauksella, niin tekijä kokee siitä vahingoniloa, millä peittää oman pahan olon tunteensa.
- abl
Järkyttyneenä luin tämän pastan kannanotot ja toisten parjaamiset. Raamattu sanoo, että kieli on pieni jäsen, mutta se syttyy helvetin tulesta ja ettei sitä kukaan ole pystynyt kesyttämään. Sama koskee koneen näppäimistöä, joka ilmaisee ihmisten ajatukset. Aina kun parjaat toista, oli se sitten uskova tai mielestäsi ei uskova, olet siirtynyt saatanan leiriin veljiemme syyttäjäksi. Meille kaikille olisi hyväksi miettiä mitä suustamme (näppäimistöstämme) päästämme ja p yytää, että Herra asettaisi suuhumme vartijat, niin ettei sieltä tulisi mitään, mikä olisi Herran mielen vastaista ja tuottaisi tuhoa lähimmäisillemme ja itsellemme.
- tutki.kaikki
Jouko Piho jakaa netissä kaiken maailman vääriä profetioita. Hänestä on syytä varoittaa.
- VeljienUhrienSyyttäjille
Asia ei mene aivan noin, kuten ehkä tiedätkin.
Jokaista uskovaa saa arvostella, Hengessä. Kukaan ei ole arvostelun yläpuolella.
Se, että ilmaisee esim. väärän profeetan, ei ole "veljien syyttämistä". Jos veljiä pitää syyttää, syy ei ehkä varsinaisesti ole itse syyttäjissä, vaan mitä ilmeismmin "veljessä" itsessä.
Tuolla yhdellä raamatunjakeella te perustelette rikostenne salailut, eli, kuten itse asian ilmaisette: "maton alle lakaisut".
Mitä "salattavaa" itselläsi on, kun noin tuohduit? - abl
Opettaako raamattu niin, että jos ajattelet jonkun toimivan väärin tai näet hänen tekevän syntiä, niin julkista se heti medioissa (nettikin on tavallaan media) ja koita muutenkin mahdollisimman paljon levittää "tietoa" veljestäsi. Minun raamatussani on erilaiset ohjeet syntisten käsittelemisestä.
Kysyt, onko minulla jotain salattavaa. Tutkin itseäni ja en ainakaan äkisti löytänyt mitään, mitä pitäisi pitää piilossa. Toiseksi, en tuohtunut. Sanoin vain, miltä minusta tuntui. "Rakkaus peittää paljotkin synnit", sanoo Sana. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että eletään kuin ellun kanat synnissä rypien ja sitten uskotaan, että kaikki on ok. Mielestäni se tarkoittaa sitä, ettemme ole etunenässä levittämässä toisistamme huomaaviamme vikoja kaiken kansan siunailtaviksi. Luulen, että meistä jokaisesta löytyy jotain sellaista, josta joku syntien vatvomisesta ja edelleen levittelemisestä saisi "elämän eliksiiriä" itselleen. Juoruamisen ja kaiken panettelemisen voi aina itselleen selittää ylväästi, että minähän vain varoitan. Miltä tuntuisi, kun lukisit julkisilta palstoilta varoituksia itsestäsi?
Lopetan tämän keskustelun osaltani tähän. Sanaa sanoo, että välttäkää turhia väittelyistä. - niinpä_
abl kirjoitti:
Opettaako raamattu niin, että jos ajattelet jonkun toimivan väärin tai näet hänen tekevän syntiä, niin julkista se heti medioissa (nettikin on tavallaan media) ja koita muutenkin mahdollisimman paljon levittää "tietoa" veljestäsi. Minun raamatussani on erilaiset ohjeet syntisten käsittelemisestä.
Kysyt, onko minulla jotain salattavaa. Tutkin itseäni ja en ainakaan äkisti löytänyt mitään, mitä pitäisi pitää piilossa. Toiseksi, en tuohtunut. Sanoin vain, miltä minusta tuntui. "Rakkaus peittää paljotkin synnit", sanoo Sana. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että eletään kuin ellun kanat synnissä rypien ja sitten uskotaan, että kaikki on ok. Mielestäni se tarkoittaa sitä, ettemme ole etunenässä levittämässä toisistamme huomaaviamme vikoja kaiken kansan siunailtaviksi. Luulen, että meistä jokaisesta löytyy jotain sellaista, josta joku syntien vatvomisesta ja edelleen levittelemisestä saisi "elämän eliksiiriä" itselleen. Juoruamisen ja kaiken panettelemisen voi aina itselleen selittää ylväästi, että minähän vain varoitan. Miltä tuntuisi, kun lukisit julkisilta palstoilta varoituksia itsestäsi?
Lopetan tämän keskustelun osaltani tähän. Sanaa sanoo, että välttäkää turhia väittelyistä.Jouko Piho ei ole tehnyt jotain yksittäistä syntiä salassa, jota tämä keskustelu käsittelee, vaan hänen julkista toimintaa. Sellaista julkista toimintaa saa ja pitää käsitellä julkisesti.
"Kun Keefas sitten tuli Antiokiaan, nousin vastustamaan häntä julkisesti, koska hän oli menetellyt väärin." Gal 2:11
- ajankello
Tämä ketju on jumalattomien pilkkaajien ja vainoajien aloittama. Ensin he lähettivät nuoren miehen 'protetoimaan' kadotustuomion Jouko Piholle sekä mahdollisesti 'todistajan'. Näin ymmärrän. Onhan tuo todistajan kommentti hyvin tutun oloinen.
Sitten laittoivat aloituksen ja petolauma aloitti repimisen ja raatelun.- antisalaliittoteoriat
Sinä puhut pelkää potaskaa. Kukaan henkilö ei ole lähettänyt ketään nuorta miestä profetoimaan Jouko Piholle. Tämä on sinun omassa päässäsi syntynyt salaliittoteoria, millä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Kuuletko omassa päässäsi ääniä, kun saat tällaisia asioita mieleen?
Mitä tulee ulkopuolisiin todistajiin yms., niin Pihohan on tästä asiasta itse ensin kertonut omilla sivuillaan, mihin perustuu koko aloitus. Pihon sivujen valokuvista päätellen, paikalla on ollut monta Pihon kannattajaa. Jos sinä olet niin kiinnostunut ko. todistajasta, niin ala selvittää olisiko hän joku niistä.
- ajankello
Tämä koko ketju on vanhan jipon toistoa. Todistaja on ennenkin laittanut melko samansisältöisen kommentin tänne. Sama todistaja kahdessa eri tuomion profetioissa. Pitääkä uskoa? En kuule usko.
Mistä sinä muka tiedät ettei kukaan lähettänyt? Ei tarvita mitään salaliittoteoriota, koska itse kerrot kuuluvasi samaan porukkaan.- antisalaliittoteoriat
Missä minä kerron kuuluvani samaan porukkaan? En missään. Tämäkin on sinun omaa spekulaatiotasi.
Minä en kirjoittele tänne jonkun porukan toimeksiannosta tai sen puolesta, vaan kirjoitan ihan itse kommenttini yksityishenkilönä. - antisalaliittoteoriat
"Ei tarvita mitään salaliittoteoriota, koska itse kerrot kuuluvasi samaan porukkaan. "
Selvyyden vuoksi sanottakoon, etten kuulu väittämääsi porukkaan, enkä ole tietenkään sellaisesta edes puhunut, kun en kuulu. Minulla ei ole myöskään mitään tekemistä Jouko Pihon kanssa.
- ei-tuomarointia
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15434603/poliitikko---profeetta---vai-mika#comment-95293509
Jotakin asiaakin on tarjolla näihin tuomiopäivän kerhon istuntoihin...- se_siitä
Tämä kommentti ja aloitus on Jumalan Sanan vastaista lihallista purnausta. Raamatussa sanotaan, että ainakin Jeesuksen opetuslapset ja profeetta Jeremia toimivat Jumalan valtuutuksella julistaessaan syntiä tehneille kadotustuomioita.
"Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." (Matt 16:17-19)
"Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti." (Ilm 20:10)
"Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla." (Ilm 2:16)
- t.k.f
R.I.P. se-siitä
- jo.on.kumma
Mitään ei voi ottaa ellei sitä ole annettu taivaasta. Leijokerkerholle ei koskaan ole annettu jumalan valtuuksia. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa.
Jos joku kuvittee olevansa jumala, niin pitäköön harhansa, mutta minun eikä kenenkään ole tarvis uskoa hänen harhojaan.- se_siitä
Tuskin kukaan luulee olevansa Jumala tai antavansa omalla päätöksellä tuomioita, eikä sellaista edes taida olla edes tapahtunut. Tämä lienee vain ulkopuolisten omaa yksinajattelua, kun joidenkin idoli Jouko Piho on saanut vain tekonsa ja ansionsa mukaan. Kun nyt Pihon tilanne on käynyt selväksi, niin hänen vääristä profetioista nautiskelleet ovat protestoimassa, kun heidän nautiskelua häiritään ottamalla esille Pihon synnit.
Mutta joidenkin osa on antaa tuomioita, kuten oli Jeremialla ja Jeesuksen opetuslapsia. Laitetaan Jumalan Sanaa kertauksena, että asia tulee selväksi. Jos joku nyt sanoo, ettei kukaan saa julistaa kadotustuomioita, niin silloin arvostelee Jeremiaa ja Jeesuksen opetuslapsia ja itse Jumalaa, joka on tuomiot antanut profeettojensa kautta. En suosittele postaamaan koko ajan tätä arvostelevia kommentteja Suomi24:lle, koska silloin vastustaa Jumalaa, mistä saa viimeisenä päivän kovan tuomion.
"Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." (Matt 16:17-19)
"Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti." (Ilm 20:10)
"Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla." (Ilm 2:16)
- kamalaaaa
Jumala ei ole antanut tuomiovaltaa kenellekän ihmiselle. Eikö tämä edes nyt ole selvää? Jokainen joka julistaa kadotustuomion, on pimeyden palvelija. Sillä varas on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Sielunvihollinen, varas haluaa varastaa sen kalleimman, taivasosuuden.
Jokainen asetetaan Krsituksen tuomioistuimen eteen, ei mikään leijonakerhon eteen tuomittavaksi.
Kukaan ei saa kadotustuomioita maan päällä. Vasta kuoleman jälkeen tulee tuomio.
Kenenkään ei tarvitse pelätä ketään ihmistä maan päällä, ei edes raatelevaa leijona laumaa: minä (Jeesus) sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
Ihminen voi tapaa ruumiin, mutta ei voi mennä sen pidemmälle, ei tuomita helvettiin. Eikö asia lue aivan selvästi Raamatussa itse Herran Jeesuksen lausuma???
Et siis osaa lukea? Sinähän kopoit Raamatusta: Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.
Näetkö 'sanat tee parannus'???
Teidän väärän profeeettanne sanat ovat sen sijaa: 'Sinulla ei ole enää anteeksiantamusta'.
'Tee parannus' tarkoittaa, että on vielä anteeksiantamus. Pitääkö sinutkin opettaa lukemaan???- ulkopuolinen
Hei vaan, en ole keskusteluun osallistunut aiemmin, mutta nyt kun kehoitat muita lukemaan Sanaa, niin luetko sinä itse sitä edes vähän enemmän ?
7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham', sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
9 Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."
Luuk. 12:10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.
15 Ja profeetta Jeremia sanoi profeetta Hananjalle: "Kuule, Hananja! Ei Herra ole sinua lähettänyt, vaan sinä olet saattanut tämän kansan turvaamaan valheeseen.
16 Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä toimitan sinut pois maan päältä: tänä vuonna sinä kuolet, sillä sinä olet julistanut luopumusta Herrasta."
17 Ja profeetta Hananja kuoli sinä vuonna, seitsemännessä kuussa.
15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.
19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
Eli asia ei ole noin yksinkertainen kuin annat ymmärtää, eli Jumalan lähettämänä ovat Hänen palvelijansa kautta aikain julistaneet Herran tahdon ja tulevaisia kohtaloitakin !
Mutta kenenkään siis ITSE eli OMASTA ITSESTÄÄN, ei tule mitään kadotustuomioita lausua, mutta Herran antaman Sanan me voimme kuitenkin välittää.
Hyvä esimerkki on Joona ja Niinive, lue siitä kunnolla ja tutkistele asiaa vähän enemmän:
Siis Joona 1-4 luku ! - ulkopuolinen
Niin ja se pitää siis lisätä vielä tuohon Niinive asiaan, että miten luulet niille jumalattomille käyvän, jotka tuomitaan luonnolliseen kuolemaan ?
Mikä on siinä kohtaa heidän kohtalonsa ?
Taivasko ?
Vai kadotus ?
Mikä se tuomio nyt olikaan siis ? - näin.lukee.Raamatussa
ulkopuolinen kirjoitti:
Hei vaan, en ole keskusteluun osallistunut aiemmin, mutta nyt kun kehoitat muita lukemaan Sanaa, niin luetko sinä itse sitä edes vähän enemmän ?
7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham', sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
9 Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."
Luuk. 12:10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.
15 Ja profeetta Jeremia sanoi profeetta Hananjalle: "Kuule, Hananja! Ei Herra ole sinua lähettänyt, vaan sinä olet saattanut tämän kansan turvaamaan valheeseen.
16 Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä toimitan sinut pois maan päältä: tänä vuonna sinä kuolet, sillä sinä olet julistanut luopumusta Herrasta."
17 Ja profeetta Hananja kuoli sinä vuonna, seitsemännessä kuussa.
15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.
19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
Eli asia ei ole noin yksinkertainen kuin annat ymmärtää, eli Jumalan lähettämänä ovat Hänen palvelijansa kautta aikain julistaneet Herran tahdon ja tulevaisia kohtaloitakin !
Mutta kenenkään siis ITSE eli OMASTA ITSESTÄÄN, ei tule mitään kadotustuomioita lausua, mutta Herran antaman Sanan me voimme kuitenkin välittää.
Hyvä esimerkki on Joona ja Niinive, lue siitä kunnolla ja tutkistele asiaa vähän enemmän:
Siis Joona 1-4 luku !On ihan eri asia keksiä itse kadotustuomio, kuin julistaa Jumalan antama profetia, jossa Pyhä Henki ilmoittaa toiselle henkilölle, ettei hän saa syntejään anteeksi. Jeremia ja Jeesuksen apostoli ilmoittivat kadotustuomiosta Pyhä Hengen johdatuksessa, mikä oli Raamatun mukaista. Sellainen opetus, ettei kukaan saa julistaa kadotustuomiota edes Jumalan eri pyynnöstä, on Jumalan Sana vastaista opetusta.
"Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot." (Jes 22:14) - ulkopuolinen
näin.lukee.Raamatussa kirjoitti:
On ihan eri asia keksiä itse kadotustuomio, kuin julistaa Jumalan antama profetia, jossa Pyhä Henki ilmoittaa toiselle henkilölle, ettei hän saa syntejään anteeksi. Jeremia ja Jeesuksen apostoli ilmoittivat kadotustuomiosta Pyhä Hengen johdatuksessa, mikä oli Raamatun mukaista. Sellainen opetus, ettei kukaan saa julistaa kadotustuomiota edes Jumalan eri pyynnöstä, on Jumalan Sana vastaista opetusta.
"Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot." (Jes 22:14)Niinhän itsekin sanoin !
Mutta sehän se onkin itse asian ydin, että kuka sen määrittää, että onko Sana Herralta vai ei ?
Siitähän juuri on näissä kyse.
Eli moni "opettaja" sun muu tai oman "opettajansa" seuraaja, ei suostu ottamaan Sanaa vastaan ollenkaan, eikä edes tutki sitä, että onko se Herralta vain ihmisestä.
Sen sijaan aletaan syyttää ja vihata vain sanoman tuojaa !
Niinhän Piho näkyi juuri tehneen, eli kaikki valuu kuin hanhen selästä.
Miksi noin sanon ?
No, Raamatullisesti jos Piho toimisi, niin hän antaisi kehoittajalle/nuhtelijalle vastineen, tutkittuaan ENSIN itseään ja toimiaan avoimin mielin, Herran edessä kestäväisenä rukouksessa.
Mutta jos siis vastinetta ei tule, ei ole varmasti kehoitusta/nuhdetta edes kunnolla käsitelty.
Siis tiedän tämän asian omalta kohdaltani, eli jos minua on kehoitettu/nuhdeltu/tuomittu, niin oltuani kyllin Herran edessä, osaan kertoa Herran näkemyksen ja siten antaa vastineen tuomitsijalleni, ja se minun onkin tehtävä, ja sen kautta sen tuomitisjan itsensä tulisi vuorostaan mennä Herran eteen avoimin mielin, kestäväisenä rukouksessa.
Näin vain selviäisi se, kuka oikeasti on Herran asialla ja kuka ei !!!
Mutta tätäkään perusasiaa, eivät edes ns. "opettajat" Suomessa näytä ollenkaan ymmärtävän, ikävä kyllä, ja siten eivät sitä osaa myöskään heitä seuraavat oppilaansakaan !
Tuomitseminen tai kehoitus tai kovakaan nuhtelu ei ole pahasta siis !
Se vain pitää osata oikein ottaa ja oikein käsitellä ja kysyä Herralta sitä, että mikä onkaan Totuus juuri minun omalla kohdallani !
Näin voimme siis käyttää toisiamme "peileinä" ja rakentaa toinen toistamme oikeasti, sillä monasti olemme itse umpisokeita mustille pisteillemme eli väärille toimillemme, ja tarvitsemme siis muiden apua ja kehoitusta !
Raamattu muuten sanoo näinkin:
1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
1. Kor. 5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Mutta monet näistä selivstä opetuksista ovat siis monilta uskovilta Raamatuista tyystin poistettu, ja miksi siis ?
No, laittomuus on JO päässyt pitkälti valtaan, ikävä kyllä.
9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12 Ja sentähden, että LAITTOMUUS pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
Eli siksi siis ei saa tuomita ketään, koska synneissään sydämensä syvässä paatumuksessa elävät uskovat eivät halua syntiensä paljastuvan, vaan niitä yritetään vain peitellä ja siksi kieltää kaikki arvostelu/arviointi ja kehoitus ja nuhde ja tuomitseminen vääränä toimintana.
1. Joh. 3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
Nyt siis on käynnissä jako eli seulominen, jossa jyvät erottuvat akanoista, eli laittomat vain paatuvat ja he ja heidän toimensa vain pahenevat, mutta pyhät, jotka ottavat kehoituksen ja tuomionkin vastaan ja koettelevat sen, he puhdistuvat Herran Sanan kautta ja avulla.
Ilm. 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
- kopiokone
Helluntailaisuus on maailmaan lähetetty raju eksytys
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15058212/helluntailaisuus-on-maailmaan-lahetetty-eksytys - kopsausta
kopiokone on paholaisen agitoima vihataho... nikki se-siitä
ps://keskustelu.suomi24.fi/t/15435285/infoa-palstan-quottuomareillequot-----#comment-95300485- Doctorilta.kopioituna
Sinun käytöksessäsi näkyy katkeruus, paha olo ja viha toista kohtaan. Sen takia kirjoitat toiselle loukkaavan kommentin vailla järkevää selitystä. Psykologinen projektiolla tarkoitetaan sellaista, ettei ihminen pysty elämään oman pahan olonsa kanssa, jolloin hän pyrkii loukkaamaan toista henkilöä, jotta paha olo siirtyisi toiseen. Kun häiritään loukkauksella toisen ihmisen onnellisuutta, niin tekijä saa vahingoniloa, millä kompensoi oman pahan olon tunteensa.
- joku-roti
Käyttäkää ilmianna komentoa, aloitus ja nikin se_siitä ja kopiokone... ovat vihakirjoitusta nimeltä mainittua Jouko Pihoa vastaan. Kiitos! Käsittelemme ilmiannon pikimmiten.
- kopiokone
Ei aloituksessa ole mitään asiatonta. Se kertoo, mitä Jouko Piho on itse julkaissut omilla sivuillaan.
- pihon.omasta.kirjasta
Täällä puolustetaan kiivaasti Jouko Pihoa. Millaista miestä he puolustavat? Mesikämmen on julkaissut kirja-arvostelun Jouko Pihon elämäkerrasta Outo tie, jossa kerrotaan hänestä seuraavaa:
"Itsetyydytys nousee esille myös Joukon brutaalin avoimessa ensimmäisen avioliittonsa tilityksessä. Sairaalloisen mustasukkainen vaimo sai Joukon kerran pakenemaan kotoaan, kuitenkin vain palatakseen takaisin vaimon luo: Kun olin aikani kierrellyt Helsinkiä, juonut pari olutta, ostanut yhden seksilehden, runkannut vessassa sekä käynyt katsomassa Marion Brandon elokuvan Viimeinen tango Pariisissa, alkoi mieleni muuttua. Päätin palata takaisin. En ollut valmis eroon.
Lukijalle ei jää epäselvyyttä siitä, että Jouko pitää isorintaisista naisista ja että hän on hetero. Eräs Joukon ihastuksista oli hänen historian opettajansa, jolla Jouko kertoi olleen minuakin kovasti kiinnostaneet isot puskurit. Lukiovuosien alkaessa Joukon elämästä jäivät naiset yllättäen pois. Hänen elämässään ei ollut tuolloin muuta kuin koulunkäynti, seurakunta ja Raimo Leino [Joukon ystävä]. Jouko täsmensi asiaa: Enkä ollut kuitenkaan mikään homppeli.
Toisaalla kirjassa Jouko täsmentää millaisista naisista hän pitää: Tiedän, että olen hulluna kauniisiin vaaleaveriköihin. Toisaalta uskon, että Jumala ymmärtää minua ja antaa minulle jonain päivänä sen uskomattoman kauniin, pienen ja vaalean, hyväluonteisen, pehmeästi puhuvan, isorintaisen, seksikkäästi pukeutuvan ja meikkaavan, minua rakastavan ja ymmärtävän ihanan NAISEN, jota olen koko ikäni tähän mennessä turhaan etsinyt."
https://mesikammen.wordpress.com/2013/07/14/jouko-pihon-outo-tie/- paljasti.itsensä
Tuo kirjoitus paljastaa paljon Pihosta:
" Toisaalla kirjassa Jouko täsmentää millaisista naisista hän pitää: Tiedän, että olen hulluna kauniisiin vaaleaveriköihin. Toisaalta uskon, että Jumala ymmärtää minua ja antaa minulle jonain päivänä sen uskomattoman kauniin, pienen ja vaalean, hyväluonteisen, pehmeästi puhuvan, isorintaisen, seksikkäästi pukeutuvan ja meikkaavan, minua rakastavan ja ymmärtävän ihanan NAISEN, jota olen koko ikäni tähän mennessä turhaan etsinyt. "
Mikä vie Pihoa ?
Seksuaalinen himo !
Eikä hän itse sitä näköjään tajua eikä ymmärrä edes yrittää sitä peitellä, sillä osa tuosta kertoo paljon:
" uskomattoman kauniin, isorintaisen, seksikkäästi pukeutuvan ja meikkaavan "
Siis varsinkin tuo "seksikkäästi pukeutuvan ja meikkaavan" kertoo todella paljon Pihosta ja hänen sydämensä tilasta ! :(
Itse kyllä määrittelisin ihanne naiseni ihan toisin perustein, eli ei ulkoisin vaan sisäisin, itse kaipaisin todellista, aitoa ja puhdas sydämistä uskovaa naista, joka ei kaikaroisi seksikyydellään, vaan peittäisi sulonsa.
Tärkeintä olisi siis se, että se nainen on todella antautunut Herralle ja haluaa valetaa Herran tahdossa ja johdossa.
Eli ero on siis SUURI. - hyi-hyi-hyi
paljasti.itsensä kirjoitti:
" Toisaalla kirjassa Jouko täsmentää millaisista naisista hän pitää: Tiedän, että olen hulluna kauniisiin vaaleaveriköihin. Toisaalta uskon, että Jumala ymmärtää minua ja antaa minulle jonain päivänä sen uskomattoman kauniin, pienen ja vaalean, hyväluonteisen, pehmeästi puhuvan, isorintaisen, seksikkäästi pukeutuvan ja meikkaavan, minua rakastavan ja ymmärtävän ihanan NAISEN, jota olen koko ikäni tähän mennessä turhaan etsinyt. "
Mikä vie Pihoa ?
Seksuaalinen himo !
Eikä hän itse sitä näköjään tajua eikä ymmärrä edes yrittää sitä peitellä, sillä osa tuosta kertoo paljon:
Siis varsinkin tuo "seksikkäästi pukeutuvan ja meikkaavan" kertoo todella paljon Pihosta ja hänen sydämensä tilasta ! :(
Itse kyllä määrittelisin ihanne naiseni ihan toisin perustein, eli ei ulkoisin vaan sisäisin, itse kaipaisin todellista, aitoa ja puhdas sydämistä uskovaa naista, joka ei kaikaroisi seksikyydellään, vaan peittäisi sulonsa.
Tärkeintä olisi siis se, että se nainen on todella antautunut Herralle ja haluaa valetaa Herran tahdossa ja johdossa.
Eli ero on siis SUURI.sää itte oot seksin riivaama! Joka härjistä puhuu se härjillä kyntää. Jos oisit hengellinen ja moraalinen ( jota et oo!) niin lukisit Raamattua etkä kyttäisi jotakuta kirjaa.
Olet koukussa himoihisi ja seksiiin ja sulla on pahoja traumoja. Varmaan kattele pornoa!! - kaapissa.luurankoja
paljasti.itsensä kirjoitti:
Mikä vie Pihoa ?
Seksuaalinen himo !
Eli ero on siis SUURI.Jouko Piho pyysi kiertueelle mukaan seksikkäästi pukeutuvan ja isorintaisen Johanna Tukiaisen. Lopulta kävi niin, että Tukiainen antoi pakit Piholle, koska kuuli Pihon ottavan, että Saatankin pääsee taivaaseen.
”Takavuosien kohukaunotar on lyöttäytynyt yhteen entisenä opettajana ja poliitikkona toimineen sekä nykyään profeettana operoivan Jouko Pihon kanssa. Loviisalainen eläkeläinen ja kristillinen profeetta Jouko Piho, 68, välitti Johanna Tukiaisen, 37, Facebook-sivuille eilen sangen mielenkiintoisen viestin."
Linkki: https://m.facebook.com/JoukoPiho/posts/1278203592191656
"Viestissään Piho ilmoittaa, että on suunnittelemassa koko syksyn 2016 kestävää hengellisten kokousten kiertuetta läpi Suomen, ”jos Herra suo ja elämme”.
– Uskossaan uudistunut Johanna Tukiainen tulee olemaan mukana ja todistamaan kokouksissa sekä muita uskovia sen mukaan, miten Herra johdattaa, Piho kirjoittaa."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14384399/johanna-tukiaisen-uusi-mies-on-jouko-pervo-piho! - luu-rangot
kaapissa.luurankoja kirjoitti:
Jouko Piho pyysi kiertueelle mukaan seksikkäästi pukeutuvan ja isorintaisen Johanna Tukiaisen. Lopulta kävi niin, että Tukiainen antoi pakit Piholle, koska kuuli Pihon ottavan, että Saatankin pääsee taivaaseen.
”Takavuosien kohukaunotar on lyöttäytynyt yhteen entisenä opettajana ja poliitikkona toimineen sekä nykyään profeettana operoivan Jouko Pihon kanssa. Loviisalainen eläkeläinen ja kristillinen profeetta Jouko Piho, 68, välitti Johanna Tukiaisen, 37, Facebook-sivuille eilen sangen mielenkiintoisen viestin."
Linkki: https://m.facebook.com/JoukoPiho/posts/1278203592191656
"Viestissään Piho ilmoittaa, että on suunnittelemassa koko syksyn 2016 kestävää hengellisten kokousten kiertuetta läpi Suomen, ”jos Herra suo ja elämme”.
– Uskossaan uudistunut Johanna Tukiainen tulee olemaan mukana ja todistamaan kokouksissa sekä muita uskovia sen mukaan, miten Herra johdattaa, Piho kirjoittaa."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14384399/johanna-tukiaisen-uusi-mies-on-jouko-pervo-piho!Kuules kaapissa.luurankoja...
Tiestihän että piirit on pienet? Pitääkö kertoa SINUN luurankosi? Kestätkö, että täällä luetellaan ne? Entä sitten. Et ole piilossa vaan tiedossa! - oot_hukassa
Ylhäältäkö nuo tietosi saat? Tuskin. Ilm 2:20.
- orjalaumaa--ootte
Voi teitä kaikkia himojenne riivaamia miehiä, jotka ITSE podette himojanne, mutta ette tahdo saastaisuuttanne, vihaanne ja kateutta tunnustaa. Mitä Jeesus sanoi:
- Kuinka näet rikan joka on.. toisen silmässä - mutta et näe malkaa (kattohirsi) omassa silmässäsi....
No, Jumalan Pyhät tuomiot ovat valmiina kaikille omatekoisille tuomareille täällä! - kgp--
Infoa tuomareille. . .
Tämä palsta, jonka Aller-media on nimennyt teemalla: Keskustele helluntailaisuudesta, näkyy olevan varsinainen omatekoisten ”tuomareiden” istuntosali! Jos edes silloin tällöin vilkaisee otsikoita ja aloituksia, huomaa täysin laittoman meininkin. Nimettömät puskahuutelijat jakelevat tuomioita nimeltä mainituista ihmisistä. Ja sitten jotkut vielä kehuskelevat, vertaavat itseään jopa Jeremiaan, Jeesukseen, Jumalaan! VOI sokeutta, voi pimeyttä ja saastaisuutta!
Paholaisen kaverina olevat ”tuomarit” ovat korottaneet itsensä yli Jumalan, ohitse Raamatun terveiden opetusten, ylitse kaiken normaalin laillisuuden! Ei kukaan normaalijärkinen ryhdy sellaiseen, jota erityisesti tämä nikki (se_siitä alias nikki kopiokone) postaa!
Mutta? Jäljet johtavat lopuksi – minne?- Väärinajattelija
Ja tässä edellä yksi, mitä vihamielisin tuomari. Tuomari joka ei sallisi sanan- ja mielipiteenvapautta toisinajattelijoille ja huutaen tuomitsee tällaiset väärinajattelijat.
- palstan
Väärinajattelija kirjoitti:
Ja tässä edellä yksi, mitä vihamielisin tuomari. Tuomari joka ei sallisi sanan- ja mielipiteenvapautta toisinajattelijoille ja huutaen tuomitsee tällaiset väärinajattelijat.
Oletpas nyt kiukkuinen? Kolkuttako omatuntosi kun nuhdellaan? Se koira älähtää johon kailikka kalahtaa! Katsos muillakin on sanan-ja mielipiteen vapaus kuin niillä, jotka tällä palstalla harrastavat laitonta "tuomarin hommaa"! Koeta rauhoittua ja tee parannus kielen synneistä, vihasta, iljettävyyksistä... Lue vaikka Jaakobin 3. luku, jos jaksat?
- Raamatun.harhaopettajat
Vai tuomitset sinä nyt minut? En ota sinulta vastaan mitään hengellistä ohjausta vastaan, en kuulu lahkoosi, meissä on eri henki, meillä on eri herra. Sinä, Saatana, et minua opeta.
Kalikka ei kalahtanut minuun, joten tuomarina annoit väärän todistuksen minusta.
Enkä ole kiukkuinen. Tässäkin valehtelet. Toisin kuin sinä, joka haluaisit lakaista maton alle myös J. Pihon väärät profetiat, eli Pyhän Hengen ja Hänen armolahjojensa pilkan, uskon varmaan totuuteen, on se sitten miellyttävä tai ei.
Kiitos kun langetit minulle väärän tuomion. Se ainakin on, täällä netissä, varma todistus sinusta sekä kaveristasi (?) Pihosta. Hänet olet / hän on itse nostanut itsensä kaiken arvostelun yläpuolelle. Tämäkin on yksi väärän profeetan tunnusmerkki.
Noin loistavaksi esittäytyvänä "raamatunopettajana" sinun pitäisi tietää profeetoista edes tämä.
Et selvästikään ole teologi. - samaa-sanaa
Raamatun.harhaopettajat kirjoitti:
Vai tuomitset sinä nyt minut? En ota sinulta vastaan mitään hengellistä ohjausta vastaan, en kuulu lahkoosi, meissä on eri henki, meillä on eri herra. Sinä, Saatana, et minua opeta.
Kalikka ei kalahtanut minuun, joten tuomarina annoit väärän todistuksen minusta.
Enkä ole kiukkuinen. Tässäkin valehtelet. Toisin kuin sinä, joka haluaisit lakaista maton alle myös J. Pihon väärät profetiat, eli Pyhän Hengen ja Hänen armolahjojensa pilkan, uskon varmaan totuuteen, on se sitten miellyttävä tai ei.
Kiitos kun langetit minulle väärän tuomion. Se ainakin on, täällä netissä, varma todistus sinusta sekä kaveristasi (?) Pihosta. Hänet olet / hän on itse nostanut itsensä kaiken arvostelun yläpuolelle. Tämäkin on yksi väärän profeetan tunnusmerkki.
Noin loistavaksi esittäytyvänä "raamatunopettajana" sinun pitäisi tietää profeetoista edes tämä.
Et selvästikään ole teologi.Oletpas nyt kiukkuinen? Kolkuttako omatuntosi kun nuhdellaan? Se koira älähtää johon kailikka kalahtaa! Katsos muillakin on sanan-ja mielipiteen vapaus kuin niillä, jotka tällä palstalla harrastavat laitonta "tuomarin hommaa"! Koeta rauhoittua ja tee parannus kielen synneistä, vihasta, iljettävyyksistä... Lue vaikka Jaakobin 3. luku, jos jaksat?
- Doctorilta.kopioituna
Raamatun.harhaopettajat kirjoitti:
Et selvästikään ole teologi.Sinun käytöksessäsi näkyy katkeruus, paha olo ja viha toista kohtaan.
Psykologinen projektiolla tarkoitetaan sellaista, ettei ihminen pysty elämään oman pahan olonsa kanssa, jolloin hän pyrkii loukkaamaan toista henkilöä, jotta paha olo siirtyisi toiseen. Kun joku häiritsee loukkauksella toisen ihmisen onnellisuutta, niin hän saa vahingoniloa, millä kompensoi vain omaa pahan olon tunnettaan. Sen takia sinä kirjoitat toiselle loukkaavan kommentin vailla järkevää selitystä
- JuiseLeskinen
Siniristiloppumme?
- oikein-on
Tämän ketjun "tuomarikerho" on otettu käsittelyyn Jumalan Tuomiopöydälle.
Ihmiset ei siellä jakele ratkaisuja.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15435426/taman-palstan-- - säälittävää
Tämän palstan eräs "pikatuomari" joka pihoa solvaa, antoi näytön siitä miten fiksu on?
Kirjoitti näin jollekin?
"En ota sinulta vastaan mitään hengellistä ohjausta vastaan, en kuulu lahkoosi, meissä on eri henki, meillä on eri herra. Sinä, Saatana, et minua opeta. "
No, tuollainen lause kertoo olennaisen. Kiukkuinen kuin ampiainen, sähisee kuin käärme?
Eikä Hengen tuntemusta, tasan 0 %. Haukkuu saatanaksi?
No, pimeässä ovat valkoisetkin hevoset mustia.
Mitä Jeesus? Jos silmäsi on sokea, pimeä... niin?- Doctorilta.kopioituna
Hänen käytöksessään näkyy katkeruus, paha olo ja viha toista kohtaan.
Psykologinen projektiolla tarkoitetaan sellaista, ettei ihminen pysty elämään oman pahan olonsa kanssa, jolloin hän pyrkii loukkaamaan toista henkilöä, jotta paha olo siirtyisi toiseen. Kun joku häiritsee loukkauksella toisen ihmisen onnellisuutta, niin hän saa vahingoniloa, millä kompensoi vain omaa pahan olon tunnettaan. Sen takia hän kirjoittaa toiselle loukkaavan kommentin vailla järkevää selitystä.
- kuritus-tulee
Vaikuttaa sitlä, että ne miehet jotka täällä tuomitsevat Jouko Pihoa ovat hirvittävissä ongelmissa itse. Ihan seksitasollakin? He näyttävät nauttivan, sadistisesti, kun heidän vihansa objekti piho on saanut takkiinsa. Jos tämän ketjun aloittajan nimimerkki "Vihdoinkin" viestii sadistista pahuutta. Aloittaja on oikein vesi kielellä odottanut, että piho saisi tuomion!
Ja siitä sadistisuudesta innostuneina muut "omatekoiset tuomarit" ovat oikein rikinkatkuisesti jankuttaneet kuinka jouko sitä, jouko tätä...
Ihan oksettaa tuollainen, ja nuo "tuomarit" kai luulevat olevansa vielä >Jumalan asialla?
No, paholaisen tuomio-toimistossa on virka!!
Pihon tai muiden vääriä profetioita ei pidä hyväksyä, mutta ASIAT pitää koetella!
Ihmisen tuomitseminen - jopa kadotukseen - se on niin hirveä virhe, ettei Jumala tällaisia "tuomareita" omin luvin toimivia, voi jättää sillensä.
Kun Herra heitä kurittaa - he sitten ehkä oppivat?- Doctorilta.kopsattuna
Kinä kirjoitat niin rumasti, että taidat olla riivaajahengen vallassa. Sinulla on käärmeen hajuisia kommentteja.
Pystytkö itse katsomaan peiliin? Ymmärrätkö mikä on sinun oma tilasi?
Sinun käytöksessäsi näkyy katkeruus, paha olo ja vihamielisyys toista kohtaan.
Psykologinen projektiolla tarkoitetaan sellaista, ettei ihminen pysty elämään oman pahan olonsa kanssa, jolloin hän pyrkii loukkaamaan toista henkilöä, jotta paha olo siirtyisi toiseen. Kun joku häiritsee loukkauksella toisen ihmisen onnellisuutta, niin hän saa vahingoniloa, millä kompensoi vain omaa pahan olon tunnettaan. Sen takia sinä kirjoitat toiselle loukkaavan kommentin vailla järkevää selitystä.
Jouko Piho kirjoitti aikoinaan eräällä palstalla hyvin homovihamielisiä kirjoituksia helvetin katkuisilla tuomioilla väritettynä.
Kommentoin hänelle, että odotathan sinäkin Ylkää saapuvaksi, eikö hän ole miespuolinen ja sinä miehenä morsian. Ecce Homo, katso ihmistä.
Hän loukkaantui silmittömästi ja teki minusta valituksen ylläpidolle, vaikka ihan tosiasia oli mitä sanoin. Hän ei vain ollut tullut ajatelleeksi, kun ei ajajattele. Tai, ehkä hengellinen homous on joku toinen juttu, jota minä en käsitä.- KaikkeaKanssa
Pihon tapaisilla väärillä profeetoilla on aina jokin konservatiivinen moraalikysymys, jota saarnaavat hämätäkseen muut uskomaan heitä.
- Taivaaseen.kaipaan
Sauli Niinistö on sanonut uskovansa Jeesukseen pelastajana, joka perusti kristinuskon meidän taivaaseen pääsemiseksemme. Eikö siis ilman Jeesusta voi päästä taivaaseen?
- kirjasta.huomasin
Sauli Niinistö on sanonut, että välillä hänen uskonsa horjuu, kun menee hyvin. Ehkä tsunami aikana yritti uskoa, mutta on käytännössä luopunut uskosta. Hän on tyypillinen tapakristitty, joka sanoo uskovansa, mutta ei oikeasti usko. Konservatiivisten äänestäjiensä takia hän sanoo uskovansa.
Hän on muuten kirjoittanut arkkipiispa Kari Mäkisen juhlakirjaan artikkelin, jossa hän sanoo Jeesuksen ylösnousemusta vain allegoriseksi eli vertauskuvalliseksi tapahtumaksi. Siis Sauli Niinistö ei usko Jeesuksen ylösnousemukseen. Käsitykseni mukaan, jos näin kirjoittaa, ei ole Raamatun määrittelemällä tavalla uskossa.
- paha-eksymys
OnkoNiinistö tällä jonkun "jumala" ? Voi voi...
- 7y6t5r
Jumala kuulemma sanoi Piholle, että "You are the leader of Finland!"
Kuuliko Jouko väärin ja sekoitti sanat "loser" ja "leader". - teatteria
Onko mitään järkeä tällä palstalla? Aivankuin olisi jonkin tason osastolla. Tutkikaa Raamatun profetioita ja opetuksia, niin ei tarvitse sortua tällaiseen sekamelskaan.
Ja tämä jatkuva ihmisistä ja heidän tempuista puhuminen, ketä se hyödyttää? Samaa soopaa koko ajan. - Pahanlaatuinen.syöpä
Universalisti tekee kaikkensa saadakseen rahaa ja mainetta.
Oppi hänellä on eksyttävää. Eikä vähäistä sitä.- Anonyymi
Jouko on armoitettu Jumalan lähettiläs, joten olkaatten tarkkoja häntä arvostellessanne, ettette joudu tuliseen järveen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jouko on armoitettu Jumalan lähettiläs, joten olkaatten tarkkoja häntä arvostellessanne, ettette joudu tuliseen järveen.
Jouko Piho on todistusti väärä profeetta.
- Anonyymi
http://www.kotipetripaavola.com/helvettionikuinen.html
Helvetti on ikuinen
Jouko Piho on kirjoittanut facebookissa noin neljä vuotta sitten kirjoituksen: Helvetti on - mutta se ei ole ikuinen. Pihon kirjoitus on toinen evankeliumi (valhe-evankeliumi), ei Raamatun ilmoittama evankeliumi. Valhe-evankeliumin julistaminen sekä siihen uskominen on kadotuksen "evankeliumia", ei pelastuksen evankeliumia. Painotan etten ole ketään tuomitsemassa mihinkään, vaan pyrin tuomaan esille Raamatun sanan todistuksen kautta, että valhe-evankeliumin julistaminen johtaa kadotukseen. Jumala tuomitsee, ei ihminen ja Herran Jeesuksen opetuslapsi saa kertoa millä perusteilla Jumala pelastaa ihmisen ja millä perusteilla Jumala tuomitsee ihmisen iankaikkiseen kadotukseen. Tämä on todella tärkeä asia, koska halvan armon evankeliumi (universalismi - kaikki pelastuvat) on todella paha harhaoppi, josta varoittaminen on meidän uskovien velvollisuus.
-----------------------------------
https://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=359
Universalismi - mitä se on?
-------------------------
LUKEKAA LOPUT LINKEISTÄ!
----------------------------
http://www.jouko-piho.fi/211357865
Kirjoituksia
Kerään tähän uuteen osioon "Kirjoituksia" tekemiäni tai toisten tekemiä juttuja ja kirjoituksia.
_____________________________________________________________________________________
1.8.2016
Universalismia tukevia raamatunpaikkoja- Anonyymi
>>Jouko Piho on kirjoittanut facebookissa noin neljä vuotta sitten kirjoituksen: Helvetti on - mutta se ei ole ikuinen.<<
Jouko Pihon mukaan edes Saatana ei jää helvettiin ikuisesti vaan lopulta pelastuu. Tämä kanta johti siihen, ettei edes Johanna Tukiainen suostunut enää mennä saarnaamaan Jouko Pihon kanssa. Jouko on kirjoittanut muistelmakirjassaan "Outo tie", että hän pitää iskorintaisista naisita, jotka meikkaavat.
Mitä tulee Saatanan ja muiden tuomioihin, niin Raamatun mukaan helvetin tuli palaa ikuisesti ja sinne tuomitut kärsivät rangaistustaan ikuisesti saamatta vavoistaan lepoa.
Ilm 20:
10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään.
12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
Ilm 14:9 Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin,
10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
Dan 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
Jes 66:24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
- Anonyymi
Piho kertoo sivuillaan 30.10.2020: "Sain 7.6.2016 ilmoituksen Herralta siitä vuodesta, jolloin minä kuolen. Vuosi on 2019. Kun en kuollutkaan v. 2019, herää tietysti monia kysymyksiä." http://www.jouko-piho.fi/439038169
Pihon olisi pitänyt tietää, ettei hänelle puhut Herra. Mies ei oikein jaksanut uskoa siihen, mutta totuus on, että Jouko Piho ei ole Herran profeetta, eikä tietenkään Suomen profeetta.
"Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä." (5 Moos 18:21,22)
Jouko Piho luulee olevansa myös Tukholman profetiassa mainittu Suomen profeetta. Jouko Piholla on liikoja luuloja itsestään.
Jouko Piho kirjoittaa: "Toinen on se, että jos minä olen v. 1984 tulleen Yrjö Säkkisen saaman nk. Tukholman profetian ilmoittama Suomen profeetta, niin tästä profeetasta, joka nousee Suomea miehittävää Venäjää vastaan ja julistaa Suomessa väkevää pelastussanomaa, jonka kautta monet ihmiset tulevat uskoon ja monia suuria ihmetekoja tapahtuu, sanoo Tukholman profetia seuraavasti: ”Suomen kansalle nousee profeetta, joka seisoo sinua Venäjää vastaan ja profetoi määrätyt hetket, ja profetoimisensa lopussa hän tekee Suomen kansassa profeetan merkit ja poistuu minun tyköni. Hänet kutsutaan kotiin... Mutta jos minä olen Suomen profeetta, niin sitten minä olen, ja toteutan työnantajani käskyn, johon liittyy myös se tieto, että minut otetaan taivaan kotiin työni tehtyäni, mikä sopii minulle erittäin hyvin, koska tässä maailmassa ei ole mitään minulle. Kaikki minun elämäni on Jumalassa."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16637518/jouko-piho-tunnusti-olevansa-vaara-profeetta- Anonyymi
Jouko Piho on väärä profeetta. Sen on ilmiselvä asia.
- Anonyymi
Tuossa Jouko Piho itse asiassa tunnustaa olevansa väärä profeetta. Jokainen järkevä ihminen ymmärtää sen muutenkin, jos on käynyt Pihon epämääräisillä sivuilla. Jouko Piho on yksinäinen susi, jonka tavoite on niellä uskovat.
- Anonyymi
Jouko Piho profetoit 18.11.2020, että Trump voittaa vaalit. Ei voittanut. Piho on siis väärä profeetta. Piho on antanut kaikenlaisia meriselityksiä siitä, miksi profetoi väärin. Pihoo kirjoittaa. että Trump vannoo vielä virkavalansa. Piho on menettänyt todellisuuden tajunsa, koska hän ei pysty ymmärtämään, ettei Trumpilla ole enää poliittista tulevaisuutta Kongressin valtauksen jälkeen.
JOUKO PIHO, OLET VÄÄRÄ PROFEETTA.
"Jouko Pihon 18.11.2020 saama sanoma Trumpin voitosta
Sain tänä aamuna 18.11.2020 Herralta englanninkielisen sanoman: ”Trump will win definitely and definitively.”
Sanakirjan mukaan definite on selvä ja varma ja definitely tarkoittaa varmasti, ehdottomasti. Definitive tarkoittaa ehdoton, lopullinen.
Saamani sanoma on siis suomeksi: ”Trump tulee voittamaan selvästi, ehdottoman varmasti ja lopullisesti.”
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16658912/jouko-pihon-18-11-2020-saama-sanoma-trumpin-voitosta- Anonyymi
Sama väärä profetia löytyy Pihon omilta sivuilta.
- Anonyymi
On todella surullista havaita, miten monet lukevat Pihon sivuja ja jopa tekevät sen miehen kanssa yhteistyötä. Heikolla tolalla on seurakuntien kyky koetella ja arvioida opettajia.
- Anonyymi
Jouko Pihon nettisivuilla on uusi päivitys 28.1.2021. Paksusuolen syövän kuolleisuusprosentti on noin 50%.
Piho ilmoittaa:
"Minulla on todettu paksusuolen syöpä
Olin tänään Espoossa Jorvin sairaalassa keskustelemassa lääkärin kanssa, joka vahvisti minulle, että minulla on pahanlaatuinen paksusuolen syöpä, joka leikataan Jorvissa 9.2.2021. Joudun jäämään leikkauksen jälkeen sairaalaan 3-5 päiväksi.
Vasta leikkauksen jälkeen voidaan tietää, onko syöpä levinnyt muuallekin. Jos on, niin alan saada syöpäsolujen tuhoamiseen tarkoitettuja lääkkeitä eli sytostaatteja."
http://www.jouko-piho.fi/448180163- Anonyymi
Jouko Piho profetoi vuonna 2016, että hän edesmenee vuoden 2019 loppuun mennessä. Profetia epäonnistui, koska se ei ollut Herran antama.
Piho joutui sen jälkeen selittelemään, miksi hänen profetiansa meni väärin. Jumala ei antanut Piholle lisää aikaa, vaan kyseessä olis väärä profetia. Nyt näyttää siltä, että hän saattaa jättää tämän ajan vuonna 2021 kertomansa vakavan sairauden takia.
Piho tiedottaa: http://www.jouko-piho.fi/439038169
"31.10.2020
Jouko Piho:
Erehdyin kuolinilmoituksessani
Laitoin 7.6.2016 eri nettisivuille seuraavan viestin:
”Sain tänään 7.6.2016 ilmoituksen Herralta siitä vuodesta, jolloin minä kuolen.
Tai oikeastaan siirryn taivaan kotiin.
Olen jo pitkään toivonut pääseväni pois tästä maailmasta samaan tapaan kuin Paavali koki aikoinaan, kun hän kirjoitti Filippin uskoville: ’Olen kahden vaiheilla. Haluaisin lähteä täältä ja päästä Kristuksen luo, sillä se olisi kaikkein parasta. Teidän vuoksenne on kuitenkin parasta, että jään eloon.’
Näin koen minäkin. Kestän jäljellä olevan ajan, teen tehtäväni ja sitten minut otetaan pois.”
En ilmoittanut v. 2016 tai sen jälkeen kuolinaikani vuotta kenellekään, en edes vaimolleni.
Koin tänään, että minun tulee nyt julkaista tuo kuolemani vuosi.
Vuosi on 2019.
Eli oli.
Kun en kuollutkaan v. 2019, herää tietysti monia kysymyksiä." - Anonyymi
Pihon paksusuolensyöpä tuli sen jälkeen, kun hän oli julistanut väärää profetiaansa Trumpin toisesta kaudesta. Piho ei pystynyt mitenkään nielemään, että hän profetoi väärin ja on siten väärä profeetta. Nyt Piho saa mitä on tilannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pihon paksusuolensyöpä tuli sen jälkeen, kun hän oli julistanut väärää profetiaansa Trumpin toisesta kaudesta. Piho ei pystynyt mitenkään nielemään, että hän profetoi väärin ja on siten väärä profeetta. Nyt Piho saa mitä on tilannut.
27.6.2020
Jouko Pihoon liittyviä ennen julkaisemattomia sanomia 11
Kaisa Kärnän 4.3.2010 saama sanoma kymmenkertaisesta voimasta Jouko Piholle
Sinä tulet sairaaksi etkä parane sen tähden, ettet antanut kunniaa Jumalalle.
Minä kuitenkin ole sinun kanssasi ja vuodatan voimani kymmenkertaisesti yllesi, että ymmärtäisit, että minulle on kaikki mahdollista. Minä rakastan sinua ja käännyn sinun puoleesi.
Minä siunaan sinun sukusi sinun rukoustesi tähden, mutta sinut minä otan pian luokseni.
Jouko Pihon kommentti 27.6.2020:
Tämä on yksi erikoisimmista sanomista, mitä kukaan on profetoinut minulle. Olen nimittäin ainakin yrittänyt antaa aina kunnian Jumalalle, mutta Kaisan saaman sanoman mukaan minä en olisi niin tehnyt, jonka takia minä saan jonkin kuolemaan johtavan sairauden, mutta sitä ennen Jumala kuitenkin käyttäisi minua kymmenkertaisella voimalla.
Vaikka oloni on siis ristiriitainen, julkaisen tämänkin sanoman. Minä otan kaiken Herran kädestä. Jos Jumala haluaa antaa minulle hyvin suuren voiman, se on OK, ja jos Jumala haluaa ottaa minut kohta sen jälkeen taivaan kotiin, niin se on OK. Tapahtukoon Jumalan tahto! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
27.6.2020
Jouko Pihoon liittyviä ennen julkaisemattomia sanomia 11
Kaisa Kärnän 4.3.2010 saama sanoma kymmenkertaisesta voimasta Jouko Piholle
Sinä tulet sairaaksi etkä parane sen tähden, ettet antanut kunniaa Jumalalle.
Minä kuitenkin ole sinun kanssasi ja vuodatan voimani kymmenkertaisesti yllesi, että ymmärtäisit, että minulle on kaikki mahdollista. Minä rakastan sinua ja käännyn sinun puoleesi.
Minä siunaan sinun sukusi sinun rukoustesi tähden, mutta sinut minä otan pian luokseni.
Jouko Pihon kommentti 27.6.2020:
Tämä on yksi erikoisimmista sanomista, mitä kukaan on profetoinut minulle. Olen nimittäin ainakin yrittänyt antaa aina kunnian Jumalalle, mutta Kaisan saaman sanoman mukaan minä en olisi niin tehnyt, jonka takia minä saan jonkin kuolemaan johtavan sairauden, mutta sitä ennen Jumala kuitenkin käyttäisi minua kymmenkertaisella voimalla.
Vaikka oloni on siis ristiriitainen, julkaisen tämänkin sanoman. Minä otan kaiken Herran kädestä. Jos Jumala haluaa antaa minulle hyvin suuren voiman, se on OK, ja jos Jumala haluaa ottaa minut kohta sen jälkeen taivaan kotiin, niin se on OK. Tapahtukoon Jumalan tahto!1. Samuelin kirja 3
12 Sinä päivänä minä annan toteutua Eelille kaiken, mitä olen hänen sukuansa vastaan puhunut, alusta loppuun asti.
13 Minä ilmoitan hänelle, että minä tuomitsen hänen sukunsa ikuisiksi ajoiksi sen rikoksen tähden, kun hän tiesi poikiensa pilkkaavan Jumalaa eikä pitänyt heitä kurissa.
14 Sentähden minä olen vannonut Eelin suvusta: 'Totisesti, Eelin suvun rikosta ei koskaan soviteta, ei teurasuhrilla eikä ruokauhrilla'."
15 Ja Samuel makasi aamuun asti ja avasi sitten Herran huoneen ovet. Eikä Samuel uskaltanut kertoa Eelille sitä ilmestystä.
16 Mutta Eeli kutsui Samuelin ja sanoi: "Samuel, poikani!" Hän vastasi: "Tässä olen".
17 Hän sanoi: "Mikä oli asia, josta hän sinulle puhui? Älä salaa sitä minulta. Jumala rangaiskoon sinua nyt ja vasta, jos salaat minulta mitään siitä, mitä hän sinulle puhui."
18 Niin Samuel kertoi hänelle kaiken eikä salannut häneltä mitään. Mutta hän sanoi: "Hän on Herra; hän tehköön, minkä hyväksi näkee".
-----------------
2. Aikakirja 33
21 Aamon oli kahdenkymmenen kahden vuoden vanha tullessaan kuninkaaksi, ja hän hallitsi Jerusalemissa kaksi vuotta.
22 Hän teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, niinkuin hänen isänsä Manasse oli tehnyt. Ja Aamon uhrasi kaikille niille jumalankuville, jotka hänen isänsä Manasse oli teettänyt, ja palveli niitä.
23 Mutta hän ei nöyrtynyt Herran edessä, niinkuin hänen isänsä Manasse oli nöyrtynyt, vaan hän, Aamon, sälytti päällensä suuren syntivelan.
24 Niin hänen palvelijansa tekivät salaliiton häntä vastaan ja tappoivat hänet hänen linnassansa.
25 Mutta maan kansa surmasi kaikki ne, jotka olivat tehneet salaliiton kuningas Aamonia vastaan; ja maan kansa teki hänen poikansa Joosian kuninkaaksi hänen sijaansa.
----------------------
1. Kuninkaiden kirja 13
20 Mutta heidän istuessaan pöydässä tuli Herran sana profeetalle, joka oli tuonut hänet takaisin.
21 Ja hän huusi Juudasta tulleelle Jumalan miehelle, sanoen: "Näin sanoo Herra: Koska sinä olet niskoitellut Herran käskyä vastaan etkä ole noudattanut sitä määräystä, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antoi,
22 vaan olet palannut syömään leipää ja juomaan vettä siinä paikassa, josta sinulle oli sanottu: 'Älä siellä syö leipää äläkä juo vettä', niin älköön sinun ruumiisi tulko isiesi hautaan".
23 Ja kun hän oli syönyt leipää ja juonut, satuloi hän aasin profeetalle, jonka hän oli tuonut takaisin.
24 Kun tämä oli lähtenyt, kohtasi hänet leijona tiellä ja tappoi hänet. Ja hänen ruumiinsa oli pitkänään tiellä, ja aasi seisoi hänen vieressään, ja leijona seisoi ruumiin ääressä.
25 Ja katso, siitä kulki ohitse miehiä, ja he näkivät ruumiin pitkänään tiellä ja leijonan seisomassa ruumiin ääressä. He menivät ja puhuivat siitä kaupungissa, jossa vanha profeetta asui.
26 Kun profeetta, joka oli palauttanut hänet tieltä, kuuli sen, sanoi hän: "Se on se Jumalan mies, joka niskoitteli Herran käskyä vastaan. Sentähden Herra on antanut hänet leijonalle, ja se on ruhjonut ja tappanut hänet sen Herran sanan mukaan, jonka hän oli hänelle puhunut."
-------------------
2. Aikakirja 16
7 Siihen aikaan tuli näkijä Hanani Aasan, Juudan kuninkaan, tykö ja sanoi hänelle: "Koska sinä turvauduit Aramin kuninkaaseen etkä turvautunut Herraan, Jumalaasi, sentähden on Aramin kuninkaan sotajoukko päässyt sinun käsistäsi.
8 Eikö etiopialaisia ja liibyalaisia ollut suuri sotajoukko, eikö heillä ollut hyvin paljon sotavaunuja ja ratsumiehiä? Mutta koska sinä turvauduit Herraan, antoi hän heidät sinun käsiisi.
9 Sillä Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle. Tässä sinä teit tyhmästi, sillä tästä lähtien on sinulla yhä oleva sotia."
10 Mutta Aasa vihastui näkijään ja panetti hänet vankilaan, sillä niin vihoissaan hän oli hänelle tästä. Myöskin muutamille muille kansasta Aasa siihen aikaan teki väkivaltaa.
11 Aasan vaiheet, sekä aikaisemmat että myöhemmät, katso, ne ovat kirjoitettuina Juudan ja Israelin kuningasten kirjassa.
12 Ja kolmantenakymmenentenä yhdeksäntenä hallitusvuotenaan Aasa sairastui jaloistaan, ja hänen tautinsa yltyi hyvin kovaksi. Mutta taudissaankaan hän ei etsinyt Herraa, vaan lääkäreitä.
13 Sitten Aasa meni lepoon isiensä tykö ja kuoli neljäntenäkymmenentenä yhdentenä hallitusvuotenaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Samuelin kirja 3
12 Sinä päivänä minä annan toteutua Eelille kaiken, mitä olen hänen sukuansa vastaan puhunut, alusta loppuun asti.
13 Minä ilmoitan hänelle, että minä tuomitsen hänen sukunsa ikuisiksi ajoiksi sen rikoksen tähden, kun hän tiesi poikiensa pilkkaavan Jumalaa eikä pitänyt heitä kurissa.
14 Sentähden minä olen vannonut Eelin suvusta: 'Totisesti, Eelin suvun rikosta ei koskaan soviteta, ei teurasuhrilla eikä ruokauhrilla'."
15 Ja Samuel makasi aamuun asti ja avasi sitten Herran huoneen ovet. Eikä Samuel uskaltanut kertoa Eelille sitä ilmestystä.
16 Mutta Eeli kutsui Samuelin ja sanoi: "Samuel, poikani!" Hän vastasi: "Tässä olen".
17 Hän sanoi: "Mikä oli asia, josta hän sinulle puhui? Älä salaa sitä minulta. Jumala rangaiskoon sinua nyt ja vasta, jos salaat minulta mitään siitä, mitä hän sinulle puhui."
18 Niin Samuel kertoi hänelle kaiken eikä salannut häneltä mitään. Mutta hän sanoi: "Hän on Herra; hän tehköön, minkä hyväksi näkee".
-----------------
2. Aikakirja 33
21 Aamon oli kahdenkymmenen kahden vuoden vanha tullessaan kuninkaaksi, ja hän hallitsi Jerusalemissa kaksi vuotta.
22 Hän teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, niinkuin hänen isänsä Manasse oli tehnyt. Ja Aamon uhrasi kaikille niille jumalankuville, jotka hänen isänsä Manasse oli teettänyt, ja palveli niitä.
23 Mutta hän ei nöyrtynyt Herran edessä, niinkuin hänen isänsä Manasse oli nöyrtynyt, vaan hän, Aamon, sälytti päällensä suuren syntivelan.
24 Niin hänen palvelijansa tekivät salaliiton häntä vastaan ja tappoivat hänet hänen linnassansa.
25 Mutta maan kansa surmasi kaikki ne, jotka olivat tehneet salaliiton kuningas Aamonia vastaan; ja maan kansa teki hänen poikansa Joosian kuninkaaksi hänen sijaansa.
----------------------
1. Kuninkaiden kirja 13
20 Mutta heidän istuessaan pöydässä tuli Herran sana profeetalle, joka oli tuonut hänet takaisin.
21 Ja hän huusi Juudasta tulleelle Jumalan miehelle, sanoen: "Näin sanoo Herra: Koska sinä olet niskoitellut Herran käskyä vastaan etkä ole noudattanut sitä määräystä, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antoi,
22 vaan olet palannut syömään leipää ja juomaan vettä siinä paikassa, josta sinulle oli sanottu: 'Älä siellä syö leipää äläkä juo vettä', niin älköön sinun ruumiisi tulko isiesi hautaan".
23 Ja kun hän oli syönyt leipää ja juonut, satuloi hän aasin profeetalle, jonka hän oli tuonut takaisin.
24 Kun tämä oli lähtenyt, kohtasi hänet leijona tiellä ja tappoi hänet. Ja hänen ruumiinsa oli pitkänään tiellä, ja aasi seisoi hänen vieressään, ja leijona seisoi ruumiin ääressä.
25 Ja katso, siitä kulki ohitse miehiä, ja he näkivät ruumiin pitkänään tiellä ja leijonan seisomassa ruumiin ääressä. He menivät ja puhuivat siitä kaupungissa, jossa vanha profeetta asui.
26 Kun profeetta, joka oli palauttanut hänet tieltä, kuuli sen, sanoi hän: "Se on se Jumalan mies, joka niskoitteli Herran käskyä vastaan. Sentähden Herra on antanut hänet leijonalle, ja se on ruhjonut ja tappanut hänet sen Herran sanan mukaan, jonka hän oli hänelle puhunut."
-------------------
2. Aikakirja 16
7 Siihen aikaan tuli näkijä Hanani Aasan, Juudan kuninkaan, tykö ja sanoi hänelle: "Koska sinä turvauduit Aramin kuninkaaseen etkä turvautunut Herraan, Jumalaasi, sentähden on Aramin kuninkaan sotajoukko päässyt sinun käsistäsi.
8 Eikö etiopialaisia ja liibyalaisia ollut suuri sotajoukko, eikö heillä ollut hyvin paljon sotavaunuja ja ratsumiehiä? Mutta koska sinä turvauduit Herraan, antoi hän heidät sinun käsiisi.
9 Sillä Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle. Tässä sinä teit tyhmästi, sillä tästä lähtien on sinulla yhä oleva sotia."
10 Mutta Aasa vihastui näkijään ja panetti hänet vankilaan, sillä niin vihoissaan hän oli hänelle tästä. Myöskin muutamille muille kansasta Aasa siihen aikaan teki väkivaltaa.
11 Aasan vaiheet, sekä aikaisemmat että myöhemmät, katso, ne ovat kirjoitettuina Juudan ja Israelin kuningasten kirjassa.
12 Ja kolmantenakymmenentenä yhdeksäntenä hallitusvuotenaan Aasa sairastui jaloistaan, ja hänen tautinsa yltyi hyvin kovaksi. Mutta taudissaankaan hän ei etsinyt Herraa, vaan lääkäreitä.
13 Sitten Aasa meni lepoon isiensä tykö ja kuoli neljäntenäkymmenentenä yhdentenä hallitusvuotenaan.1. Samuelin kirja 15
22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.
23 Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta. Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana."
24 Saul sanoi Samuelille: "Minä olen tehnyt syntiä, kun olen rikkonut Herran käskyn ja sinun sanasi; sillä minä pelkäsin kansaa ja kuulin heidän ääntänsä.
25 Anna nyt minulle syntini anteeksi ja palaja minun kanssani, niin minä kumartaen rukoilen Herraa."
26 Samuel sanoi Saulille: "Minä en palaja sinun kanssasi; sillä sinä olet hyljännyt Herran sanan, ja Herra on myös hyljännyt sinut, niin että et enää saa olla Israelin kuninkaana".
---------------------
Apostolien teot 12
18 Mutta kun päivä koitti, tuli sotamiehille kova hätä siitä, mihin Pietari oli joutunut.
19 Ja kun Herodes oli haettanut häntä eikä löytänyt, tutki hän vartijoita ja käski viedä heidät rangaistaviksi. Sitten hän meni Juudeasta Kesareaan ja oleskeli siellä.
20 Ja Herodes oli vihoissansa tyyrolaisille ja siidonilaisille. Mutta nämä tulivat yksissä neuvoin hänen luoksensa, ja suostutettuaan puolelleen Blastuksen, kuninkaan kamaripalvelijan, he anoivat rauhaa; sillä heidän maakuntansa sai elatuksensa kuninkaan maasta.
21 Niin Herodes määrättynä päivänä pukeutui kuninkaalliseen pukuun, istui istuimelleen ja piti heille puheen;
22 siihen kansa huusi: "Jumalan ääni, eikä ihmisen!"
23 Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden ettei hän antanut kunniaa Jumalalle; ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä.
24 Mutta Jumalan sana menestyi ja levisi.
---------------
Apostolien teot 5
1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.
------------------
2. Pietarin kirje 2
15 He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
16 mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.
17 Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.
18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".
----------------------
5. Moos. 10:16
Ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko enää niskureita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Samuelin kirja 15
22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.
23 Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta. Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana."
24 Saul sanoi Samuelille: "Minä olen tehnyt syntiä, kun olen rikkonut Herran käskyn ja sinun sanasi; sillä minä pelkäsin kansaa ja kuulin heidän ääntänsä.
25 Anna nyt minulle syntini anteeksi ja palaja minun kanssani, niin minä kumartaen rukoilen Herraa."
26 Samuel sanoi Saulille: "Minä en palaja sinun kanssasi; sillä sinä olet hyljännyt Herran sanan, ja Herra on myös hyljännyt sinut, niin että et enää saa olla Israelin kuninkaana".
---------------------
Apostolien teot 12
18 Mutta kun päivä koitti, tuli sotamiehille kova hätä siitä, mihin Pietari oli joutunut.
19 Ja kun Herodes oli haettanut häntä eikä löytänyt, tutki hän vartijoita ja käski viedä heidät rangaistaviksi. Sitten hän meni Juudeasta Kesareaan ja oleskeli siellä.
20 Ja Herodes oli vihoissansa tyyrolaisille ja siidonilaisille. Mutta nämä tulivat yksissä neuvoin hänen luoksensa, ja suostutettuaan puolelleen Blastuksen, kuninkaan kamaripalvelijan, he anoivat rauhaa; sillä heidän maakuntansa sai elatuksensa kuninkaan maasta.
21 Niin Herodes määrättynä päivänä pukeutui kuninkaalliseen pukuun, istui istuimelleen ja piti heille puheen;
22 siihen kansa huusi: "Jumalan ääni, eikä ihmisen!"
23 Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden ettei hän antanut kunniaa Jumalalle; ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä.
24 Mutta Jumalan sana menestyi ja levisi.
---------------
Apostolien teot 5
1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.
------------------
2. Pietarin kirje 2
15 He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
16 mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.
17 Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.
18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".
----------------------
5. Moos. 10:16
Ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko enää niskureita.9.1.2021
Jouko Piho:
Erehtyivätkö profeetat ja profetiat Trumpin voiton suhteen?
Olivatko kaikki Trumpin voittoa profetoineet profeetat väärässä, kun olemme nyt tilanteessa, että Kongressi on vahvistanut Bidenin voiton presidentinvaaleissa?
Nimittäin hyvin monet profeetat ei vain Amerikassa vaan ympäri maailmaa toivat esiin sanomia, että Trump voittaa ja jatkaa toisen kauden presidenttinä.
Olen tuonut näitä sanomia esiin Facebookissa ja omilla nettisivuillani. Trumpin uudelleenvalinnan puolesta ovat kirjoittaneet mm. Chuck Pierce, Hank Kunneman, Kent Christmas, Kat Kerr, Annemarie Strawhand, Chris Yoon, Robin Bullock, Dutch Sheets, Charlie Shamp, Shruthika Priscilla, Veronika West, Pat Roberstson. Mark Taylor, Harlan Hill, Kim Clement, Jeremiah Johnson ja Suomesta Raili, Raija, Anneli, jotka eivät halua tuoda sukunimeään esiin.
Myös minä olen saanut kolme sanomaa Trumpin voitosta.
Sain 18.11.2020 Herralta englanninkielisen sanoman: ”Trump will win definitely and definitively.” Eli suomeksi: ”Trump tulee voittamaan selvästi, ehdottoman varmasti ja lopullisesti.”
Sitten näin 25.11.2020 unta, että bussi oli paikallaan tien väärällä puolella eli minua vastassa tien oikeassa reunassa etuosa minuun päin, mitä ihmettelin kovasti.
Sain unessa vastauksen: ”Kyseessä on USAn Demokraattisen puolueen ja Trumpin vastustajien bussi, joka on täynnä valheellisia ja virheellisiä vaalilipukkeita Bidenin hyväksi, mutta nyt bussin meno on hyytynyt ja se on jäänyt tuohon paikalleen jököttämään.” Eli vaalivilppi tulee paljastetuksi.
Kolmannen uneni näin 28.12.2020. Olin menossa ulos ovesta, kun huomasin yhtäkkiä takaani tulevan vanhemman miehen kaatuvan maahan eikä hän näyttänyt pääsevän ylös.
Mies oli presidentti Trump. Menin miehen luo ja nostin hänet ylös, jonka jälkeen mies käveli odottavan taksin luo, joka ajoi pois.
Trump on nyt tässä tilanteessa. Hänet on lyöty maahan.
Mutta meidän tulee auttaa rukouksillamme Trump ylös ja voittoon.
Otsikkoni kysymykseen palatakseni sanon, että Trumpin voittoa profetoineet profeetat eivät olleet väärässä.
Tosin yksi profeetta eli Jeremiah Johnson on eri mieltä ja hän on pyytänyt anteeksi Trumpin voitto –profetioitaan
Ikävä juttu, koska Jeremiah Johnson joutuu pian pyytämään anteeksi anteeksipyyntöään eli 20.1.2021, kun Donald J. Trump vannoo virkavalansa toiselle kaudelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
9.1.2021
Jouko Piho:
Olivatko kaikki Trumpin voittoa profetoineet profeetat väärässä, kun olemme nyt tilanteessa, että Kongressi on vahvistanut Bidenin voiton presidentinvaaleissa?
Nimittäin hyvin monet profeetat ei vain Amerikassa vaan ympäri maailmaa toivat esiin sanomia, että Trump voittaa ja jatkaa toisen kauden presidenttinä.
Olen tuonut näitä sanomia esiin Facebookissa ja omilla nettisivuillani. Trumpin uudelleenvalinnan puolesta ovat kirjoittaneet mm. Chuck Pierce, Hank Kunneman, Kent Christmas, Kat Kerr, Annemarie Strawhand, Chris Yoon, Robin Bullock, Dutch Sheets, Charlie Shamp, Shruthika Priscilla, Veronika West, Pat Roberstson. Mark Taylor, Harlan Hill, Kim Clement, Jeremiah Johnson ja Suomesta Raili, Raija, Anneli, jotka eivät halua tuoda sukunimeään esiin.
Sain 18.11.2020 Herralta englanninkielisen sanoman: ”Trump will win definitely and definitively.” Eli suomeksi: ”Trump tulee voittamaan selvästi, ehdottoman varmasti ja lopullisesti.”
Sitten näin 25.11.2020 unta, että bussi oli paikallaan tien väärällä puolella eli minua vastassa tien oikeassa reunassa etuosa minuun päin, mitä ihmettelin kovasti.
Sain unessa vastauksen: ”Kyseessä on USAn Demokraattisen puolueen ja Trumpin vastustajien bussi, joka on täynnä valheellisia ja virheellisiä vaalilipukkeita Bidenin hyväksi, mutta nyt bussin meno on hyytynyt ja se on jäänyt tuohon paikalleen jököttämään.” Eli vaalivilppi tulee paljastetuksi.
Kolmannen uneni näin 28.12.2020. Olin menossa ulos ovesta, kun huomasin yhtäkkiä takaani tulevan vanhemman miehen kaatuvan maahan eikä hän näyttänyt pääsevän ylös.
Mies oli presidentti Trump. Menin miehen luo ja nostin hänet ylös, jonka jälkeen mies käveli odottavan taksin luo, joka ajoi pois.
Otsikkoni kysymykseen palatakseni sanon, että Trumpin voittoa profetoineet profeetat eivät olleet väärässä.
Tosin yksi profeetta eli Jeremiah Johnson on eri mieltä ja hän on pyytänyt anteeksi Trumpin voitto –profetioitaan
Ikävä juttu, koska Jeremiah Johnson joutuu pian pyytämään anteeksi anteeksipyyntöään eli 20.1.2021, kun Donald J. Trump vannoo virkavalansa toiselle kaudelleen.The Great Evangelical Double Down
https://www.youtube.com/watch?v=bfDouDlHM88 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
9.1.2021
Jouko Piho:
Ikävä juttu, koska Jeremiah Johnson joutuu pian pyytämään anteeksi anteeksipyyntöään eli 20.1.2021, kun Donald J. Trump vannoo virkavalansa toiselle kaudelleen.Höpö höpö,
Jouko Piho on väärä profeetta. Häntä ei pidä yhtään enää kuunnella.
- Anonyymi
Jouko Piho profetoi vuonna 2016, että hän edesmenee vuoden 2019 loppuun mennessä. Profetia epäonnistui, koska se ei ollut Herran antama.
Piho joutui sen jälkeen selittelemään, miksi hänen profetiansa meni väärin. Jumala ei antanut Piholle lisää aikaa, vaan kyseessä olis väärä profetia. Nyt näyttää siltä, että hän saattaa jättää tämän ajan vuonna 2021 kertomansa vakavan sairauden takia.
"31.10.2020
Jouko Piho:
Olen jo pitkään toivonut pääseväni pois tästä maailmasta samaan tapaan kuin Paavali koki aikoinaan, kun hän kirjoitti Filippin uskoville: ’Olen kahden vaiheilla. Haluaisin lähteä täältä ja päästä Kristuksen luo, sillä se olisi kaikkein parasta. Teidän vuoksenne on kuitenkin parasta, että jään eloon.’
Näin koen minäkin. Kestän jäljellä olevan ajan, teen tehtäväni ja sitten minut otetaan pois.”
En ilmoittanut v. 2016 tai sen jälkeen kuolinaikani vuotta kenellekään, en edes vaimolleni.
Vuosi on 2019.
Eli oli.
Kun en kuollutkaan v. 2019, herää tietysti monia kysymyksiä."- Anonyymi
Jouko Pihon nettisivuilla on uusi päivitys 28.1.2021. Paksusuolen syövän kuolleisuusprosentti on noin 50%.
Piho ilmoittaa:
"Minulla on todettu paksusuolen syöpä
Olin tänään Espoossa Jorvin sairaalassa keskustelemassa lääkärin kanssa, joka vahvisti minulle, että minulla on pahanlaatuinen paksusuolen syöpä, joka leikataan Jorvissa 9.2.2021. Joudun jäämään leikkauksen jälkeen sairaalaan 3-5 päiväksi.
Vasta leikkauksen jälkeen voidaan tietää, onko syöpä levinnyt muuallekin. Jos on, niin alan saada syöpäsolujen tuhoamiseen tarkoitettuja lääkkeitä eli sytostaatteja."
http://www.jouko-piho.fi/448180163
- Anonyymi
Vaikka olenkin Pihon kanssa erimieltä näistä hänen ennustuksistaan mitkä ovat aina menneet pieleen niin toivon kuitenkin pikaista paranemista syöpäleikkauksesta.
Lääketiede on edistynyt huimin askelin viimeisen sadan vuoden aikana ja olemme oppineet vaikka ja mitä. Toivottavasti hänellä on sattuma myötänsä eikä syöpä ole levinnyt.
Jos satut paranemaan niin kannattaa kiittää lääkäreitä. Rukoilu ja olemattomat jumalat eivät paranna ihmisiä. - Anonyymi
>> kaiken huippu oli nuori mies, joka saatuaan kuulla, että olen Jouko Piho, sanoi minulle tuomion sanat: ”Minulla on sinulle Jumalan sana. Sinä olet levittänyt vääriä profetioita. Sinä olet väärä profeetta. Sinulla ei ole enää anteeksiantamusta.” >>
Suomessa näkyy nyt olevan joku profeetta-liike, jossa Jumalan nimissä kuljetaan jakelemassa muille kadotustuomioita. Kysymys lienee ns. uuspaostolisen liikkeen uskovista, tai sitten kysymys on joistakin muista, pompööseistä uskovista, jotka tulkitsevat Raamattua näin. Tottakai nämä tällaiset ovat omavaltaisia profeettoja, vääriä profeettoja, eivätkä mitään oikeita.
Raamattu on selvä tässä asiassa; ihmisen ei ole lupa kadotustuomiota lausua kenellekään. Uskova voi kyllä varoittaa siitä ja kertoa, mitä Raamattu siitä sanoo.
Pietarikin antoi kadotustuomion lisäksi myös parannuskehotuksen, ja mainitsi myös anteeksi saamisen mahdollisuuden, tuomitessaan Simonin synnin kadottavaksi:
"Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa. Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä. Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."- Anonyymi
Pietari siis kyllä antoi kadotusvaroituksen, mutta myös parannuskehotuksen ja esitti mahdollisuuden siihen, että Jumala voi vielä armahtaa, mikäli Simon tekee parannuksen ja rukoilee armoa.
Tälläisen kadotusvaroituksen saaneen siis tulisi ehdottomasti tehdä Pietarin kehotuksen mukaisesti. - Anonyymi
"Raamattu on selvä tässä asiassa; ihmisen ei ole lupa kadotustuomiota lausua kenellekään. Uskova voi kyllä varoittaa siitä ja kertoa, mitä Raamattu siitä sanoo."
Sinä olet väärässä, koska et osaa Raamattua.
Raamattu kertoo, miten Jumala on antanut profeetoilleen käskyn ilmoittaa kadotustuomiosta. Jos tutkitaan Jouko Pihon eksyttävää jumalatonta toimintaa, niin ei ole mikään ihme, jos hänelle on joku Jumalan profeetta käynyt ilmoittamassa kadotustuomiosta. Ei ole mitään syytä epällä, etteikö Jumala olisi käskenyt ilmoittaa Jouko Piholle kadotustuomiosta.
Raamatussa ei ole kieltoa antaa kadotustuomiota, mutta on kielto antaa omavaltaisesti tuomiota. Harhaluulo siitä, ettei kadotustuomiota saa antaa, johtuu huonosta 33/38-käännökisestä. Alkutekstissä ei lue sanaa kadotustuomio vaan tuomio ja asiayhteys on tuomitseminen ilman valtuutusta. Raamatun mukaan seurakunta ja esivalta saavat antaa laissa säädetyt tuomiot ja Jumalan profeetta voi antaa kadotustuomion Jumalan käskystä.
Luuk 6:37, 33/38:
"Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."
Alkutekstissä on kreikkalainen sana "krino", joka ei tarkoita kadotustuomiota vaan tuomiota. Tässä on parempi käännös:
"Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan."
Raamatussa on esimerkkejä, milloin Jumala on käskenyt antamaan kadotustuomion kieltämällä syntien anteeksisaamisen:
Jesaja 22:14:
"Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot."
Johanneksen evankeliumi 20:22,23:
"Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Matteuksen evankeliumi 16:19:
"Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." - Anonyymi
"Kysymys lienee ns. uuspaostolisen liikkeen uskovista, tai sitten kysymys on joistakin muista, pompööseistä uskovista, jotka tulkitsevat Raamattua näin. Tottakai nämä tällaiset ovat omavaltaisia profeettoja, vääriä profeettoja, eivätkä mitään oikeita."
En löytä mitään uusapostolisuuteen viittaavaa tästä asiasta. Ehkä ravistit tämän argumentin omasta hihastasi, koska et hyväksynyt siitä, ettei Jouko Piho voi enää pelastua.
Oletko ajatellut myös sitä mahdollisuutta, että olet saattanut arvostella Jumalan profeettaa tai profeettoja? Mitä Jumala sellaisesta ajattelee? Ainakin se on edellä todistettu, ettei kritiikkisi ollut Raamatun mukaista.
- Anonyymi
>> Sovimme naisen kanssa, että hän lähettää minulle saamiaan sanomia. <<
Ai, kelpuutitko hänet hoviprofeetaksesi..?
Olet liukkaalla tiellä, jos alata jotain yhtä profeetallista ihmistä kuuntelemaan. Ihan muistutan, että nykyään ei ole enää näitä kirjaprofeettoja, jotka olisvat Raamatun profeettojen kaltaisia, vaan kaikki profetoiminen on vajavaista, sanoo UT.- Anonyymi
"vaan kaikki profetoiminen on vajavaista, sanoo UT."
Itse asiassa ei sano sillä tavalla kuin luulet. Jumalan antamat profetiat eivät epäonnistu tai ole vajavaisia.
Paavali tarkoittaa sitä, että profetian armolahja on siinä suhteessa vajavaista, ettei se voi korvata rakkautta. Paavali ei tarkoita sitä, että profetiassa voisi olla virheitä. On eri asia sanoa, että profetia on vajavainen kuin profetointi on vajavaista. Jumalan antama profetia ei ole koskaan vajavainen.
Helluntaiseurakunnissa on paljon vääriä profetioita, jotka eivät toteudu oikein tai niissä on muita virheitä. Ne eivät ole Herran antamia profetioita. - Anonyymi
">> Sovimme naisen kanssa, että hän lähettää minulle saamiaan sanomia. <<
Ai, kelpuutitko hänet hoviprofeetaksesi..?"
Jouko Piho on väärä profeetta, joka on jakanut vuosia valtavia määriä vääriä profetoita ja opettanut muutenkin täysin väärin Raamattua. Hän ei ole ollut Herran asialla.
Jouko Piho profetoi vuonna 2016, että hän kuolee vuoden 2019 loppuun mennessä. Profetia epäonnistui, koska se ei ollut Herran antama.
"31.10.2020
Jouko Piho:
Vuosi on 2019.
Eli oli.
Kun en kuollutkaan v. 2019, herää tietysti monia kysymyksiä."
- Anonyymi
Raamattu on selvä tässä asiassa; ihmisen ei ole lupa kadotustuomiota lausua kenellekään. Uskova voi kyllä varoittaa siitä ja kertoa, mitä Raamattu siitä sanoo.
Pietarikin antoi kadotustuomion lisäksi myös parannuskehotuksen, ja mainitsi myös anteeksi saamisen mahdollisuuden, tuomitessaan Simonin synnin kadottavaksi:
"Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa. Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä. Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."- Anonyymi
"Raamattu on selvä tässä asiassa; ihmisen ei ole lupa kadotustuomiota lausua kenellekään."
Sellaista ilmoitusta ei ole Raamatussa missään.
Sinulla on nyt kovin vaikeaa hyväksyä, että Jumalan profeetta voi antaa kadotustuomioita. Olet erehtynyt, koska luit huonoa 33/38-käännöstä. Selitetään tämä asia nyt uudelleen. Toivoittavasti nyt tämä asia menee sinulle perille.
Raamatussa ei ole kieltoa antaa kadotustuomiota, mutta on kielto antaa omavaltaisesti tuomiota. Harhaluulo siitä, ettei kadotustuomiota saa antaa, johtuu huonosta 33/38-käännöksestä. Alkutekstissä ei lue sanaa kadotustuomio vaan tuomio ja asiayhteys on tuomitseminen ilman valtuutusta. Raamatun mukaan seurakunta ja esivalta saavat antaa laissa säädetyt tuomiot ja Jumalan profeetta voi antaa kadotustuomion Jumalan käskystä.
Luuk 6:37, 33/38:
"Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."
Alkutekstissä on kreikkalainen sana "krino", joka ei tarkoita kadotustuomiota vaan tuomiota. Tässä on parempi käännös:
"Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan."
Raamatussa on esimerkkejä, milloin Jumala on käskenyt antamaan kadotustuomion kieltämällä syntien anteeksisaamisen:
"Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot."
"Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
"Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."
- Anonyymi
>> Jumalan antamat profetiat eivät epäonnistu tai ole vajavaisia. <<
Monet Jumalan antamista profetioista ovat EHDOLLISIA.
Oliko Joona väärä profeetta, koska Niinive ei tuhoutunutkaan "40 päivän kuluttua", vaikka Jumala käski Joonan sillä tavalla toitottaa??
Joona kyllä joutui häpeään ja kiukutteli, kun ei profetia toteutunutkaan sillä tavalla. Sen hän oli Jumalansa tuntien arvannutkin tapahtuvan ja koitti siksi laistaa tehtävästään.
Omana aikanamme sinunlaisesi uskovat olisivat tuominneet Joonan ilman muuta vääräksi profeetaksi.
Mutta silti hän oli oikea profeetta. Hän toimitti perille Jumalan sanan sellaisena, jona Jumala oli sen käskenyt toimittaa. Mutta koska varoituksesta otettiin onkeen, proefetiaa ei ollut tarvis toteuttaa 40 päivän päästä.- Anonyymi
"Monet Jumalan antamista profetioista ovat EHDOLLISIA."
Mutta ne eivät nekään epäonnistu. On eri asia asettaa selvä ehto kuin, että ennustus epäonnistuu. Olen itsekin kuullut monia helluntailaisten saarnaajien profetioita, jotka menivät täysin pieleen tai olivat jo alun perin Raamatun vastaisia. Sen takia niitä en ole uskonut.
Kun helluntailaisten saamat profetiat ovat epäonnistuneet ja sitten asia selitetään vajavaisuudella ja edelleen luullaan, että saarnaajissa on voitelu. Sellaiset profetiat eivät ole alun perin olleet edes Jumalan antamia. Moni helluntailainen saarnaaja kuulee eksyttävää henkeä, jota hän luulee virheellisesti Jeesukseksi. Yksi tällainen väärä profeetta on Jouko Piho. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Monet Jumalan antamista profetioista ovat EHDOLLISIA."
Mutta ne eivät nekään epäonnistu. On eri asia asettaa selvä ehto kuin, että ennustus epäonnistuu. Olen itsekin kuullut monia helluntailaisten saarnaajien profetioita, jotka menivät täysin pieleen tai olivat jo alun perin Raamatun vastaisia. Sen takia niitä en ole uskonut.
Kun helluntailaisten saamat profetiat ovat epäonnistuneet ja sitten asia selitetään vajavaisuudella ja edelleen luullaan, että saarnaajissa on voitelu. Sellaiset profetiat eivät ole alun perin olleet edes Jumalan antamia. Moni helluntailainen saarnaaja kuulee eksyttävää henkeä, jota hän luulee virheellisesti Jeesukseksi. Yksi tällainen väärä profeetta on Jouko Piho.Mutta esim. tuo Joonan profetia olisi nykyajan uskovien toimesta tuomittu "epäonnistumiseksi" ja "vääräksi" profetiaksi, koska nykyuskovat eivät näytä tajuavan Jumalan sanojen ehdollisuutta.
Itse asiassa Raamatussa israelilaiset tuomitsivat kaikki oikeat profeetat vääriksi, tuomitsivat heidät, mutta vastaanottivat väärät. Se on oikean profeetan tehtävään kuuluva ikävä sivupiirre, ettei häntä (ainakaan aluksi) uskota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta esim. tuo Joonan profetia olisi nykyajan uskovien toimesta tuomittu "epäonnistumiseksi" ja "vääräksi" profetiaksi, koska nykyuskovat eivät näytä tajuavan Jumalan sanojen ehdollisuutta.
Itse asiassa Raamatussa israelilaiset tuomitsivat kaikki oikeat profeetat vääriksi, tuomitsivat heidät, mutta vastaanottivat väärät. Se on oikean profeetan tehtävään kuuluva ikävä sivupiirre, ettei häntä (ainakaan aluksi) uskota."Mutta esim. tuo Joonan profetia olisi nykyajan uskovien toimesta tuomittu "epäonnistumiseksi" ja "vääräksi" profetiaksi, koska nykyuskovat eivät näytä tajuavan Jumalan sanojen ehdollisuutta."
Sinä et tajua sitä asiaa, ettei epäonnistuneita profetoita voi selittää ehdollisuudella.
Mitä tuli Niniveen, se kansa todella katui ja teki parannuksen. Jos profetian ilmoittama kuritus ei toteudu, niin sitten pitää toteutua parannus. Kun helluntailaisten saamat profetiat epäonnistuvat, kaikki menee pieleen. Ehdollisuuskaan ei toteudu.
Jumala voi peruuttaa lupaamansa lahjan, jos ihminen tekee syntiä tai peruuttaa kurituksen, jos ihminen tekee parannuksen. Tämä on eri asia kuin peruuttamaton kadotustuomion antaminen.
Joona ei uhannut kadotustuomiolla vaan kaupungin hävityksellä. Raamatun mukaan tällaisessa erityistapauksessa Jumala voi peruuttaa hävityksen, jos kansa katuu. Tämän asian on Jumala edeltä ilmoittanut, joten Joonan profetia ei epäonnistunut:
Jeremia 18:7-10:
"Minä voin päättää, että revin, tuhoan ja hävitän kansan tai valtakunnan. Mutta jos se kansa luopuu pahuudestaan, minä muutan mieleni enkä anna rangaistukseni kohdata sitä. Minä voin myös päättää, että rakennan ja istutan kansan tai valtakunnan. Mutta jos se kansa tekee pahaa eikä tottele minua, minä muutan mieleni enkä anna sille sitä hyvää, minkä olin luvannut."
Jos Jumala ilmoittaa, ettei hän anna jotain syntiä anteeksi, ihmisellä ei ole mitään mahdollisuutta pelastua.
"Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta esim. tuo Joonan profetia olisi nykyajan uskovien toimesta tuomittu "epäonnistumiseksi" ja "vääräksi" profetiaksi, koska nykyuskovat eivät näytä tajuavan Jumalan sanojen ehdollisuutta."
Sinä et tajua sitä asiaa, ettei epäonnistuneita profetoita voi selittää ehdollisuudella.
Mitä tuli Niniveen, se kansa todella katui ja teki parannuksen. Jos profetian ilmoittama kuritus ei toteudu, niin sitten pitää toteutua parannus. Kun helluntailaisten saamat profetiat epäonnistuvat, kaikki menee pieleen. Ehdollisuuskaan ei toteudu.
Jumala voi peruuttaa lupaamansa lahjan, jos ihminen tekee syntiä tai peruuttaa kurituksen, jos ihminen tekee parannuksen. Tämä on eri asia kuin peruuttamaton kadotustuomion antaminen.
Joona ei uhannut kadotustuomiolla vaan kaupungin hävityksellä. Raamatun mukaan tällaisessa erityistapauksessa Jumala voi peruuttaa hävityksen, jos kansa katuu. Tämän asian on Jumala edeltä ilmoittanut, joten Joonan profetia ei epäonnistunut:
"Minä voin päättää, että revin, tuhoan ja hävitän kansan tai valtakunnan. Mutta jos se kansa luopuu pahuudestaan, minä muutan mieleni enkä anna rangaistukseni kohdata sitä. Minä voin myös päättää, että rakennan ja istutan kansan tai valtakunnan. Mutta jos se kansa tekee pahaa eikä tottele minua, minä muutan mieleni enkä anna sille sitä hyvää, minkä olin luvannut."
Jos Jumala ilmoittaa, ettei hän anna jotain syntiä anteeksi, ihmisellä ei ole mitään mahdollisuutta pelastua.
"Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu.">> Sinä et tajua sitä asiaa, ettei epäonnistuneita profetoita voi selittää ehdollisuudella. <<
Eikun sinä et nyt tajua, että annoin ainoastaan esimerkin siitä, että jos profetia ei sellaisenaan toteudu, se ei välttämättä vielä kerro siitä, onko se ollut Jumalasta vai ei. Se, millä Joonan profetiassa uhattiin, ei nyt kuulunut asiaan mitenkään.
Kadotustuomio-asiasta taas annettiin Raamatun esimerkki jo aiemmin. Pietarin esimerkki siinä on oikea tapa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Sinä et tajua sitä asiaa, ettei epäonnistuneita profetoita voi selittää ehdollisuudella. <<
Eikun sinä et nyt tajua, että annoin ainoastaan esimerkin siitä, että jos profetia ei sellaisenaan toteudu, se ei välttämättä vielä kerro siitä, onko se ollut Jumalasta vai ei. Se, millä Joonan profetiassa uhattiin, ei nyt kuulunut asiaan mitenkään.
Kadotustuomio-asiasta taas annettiin Raamatun esimerkki jo aiemmin. Pietarin esimerkki siinä on oikea tapa."Eikun sinä et nyt tajua, että annoin ainoastaan esimerkin siitä, että jos profetia ei sellaisenaan toteudu, se ei välttämättä vielä kerro siitä, onko se ollut Jumalasta vai ei. Se, millä Joonan profetiassa uhattiin, ei nyt kuulunut asiaan mitenkään."
Joonan profetia oli Herrasta, koska kansa katui ja teki parannuksen, joten Jumalelle tuli SYY PERUUTTAA KURITUS. Siinä suhteessä profetia toteutui ihan oikein ja Jeremian kirjassa ilmoitettujen sääntöjen mukaisesti. Joonan profetia ei siis epäonnistunut:
Mitä tulee helluntaiseurakuntien rukouspalveluissa pastorien antamiin vääriin profetioihin, niissä toteutuu sen profetian epäonnistuminen, joka on merkki väärästä profeetasta ja väärästä profetiasta. Jouko Piho on antanut useita tällaisia vääriä profetioita, jotka toteutuivat väärin.
Olen kuullut muitakin vääriä profetioita helluntaiseurakunnissa ja kyse ei ole ollut mistään ehdollisuuteen liittyvästä asiasta vaan täysin epäonnistuneesta ennustuksesta, joita tulee paljon helluntaiseurakunnissa.
5. Mooseksen kirja 18:22:
"Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä."
Profetian epäonnistuminen on merkki siitä, ettei sitä ole Jumala antanut.
- Anonyymi
EN OLE VÄITTÄNYTKÄÄN MITÄÄN TUOLLAISTA.
Täystomppeliko olet?
Vai pitääkö vaan saada viimeinen sana?
Vai molempia? Sauli Niinistö on pahimman puolen saatanan palvelija Suomessa.
On näitä kaikenlaisia profeetoiksi itseään kutsuvia- Anonyymi
Jouko Piho on luvannut, että hän tunnustaa olleensa väärä profeetta, jos Paavo Väyrystä ei valita presidentiksi 2024. Nyt on varmistunut se, ettei Väyrysestä tullut presidenttiä, koska hän epäonnistui keräämään vaadittava määrä kannattajakortteja määräaikaan mennessä.
"Paavo Väyrynen ei pääse presidenttiehdokkaaksi lisäajasta huolimatta
Paavo Väyrynen ei onnistunut keräämään tarpeeksi kannatuskortteja huolimatta mahdollisuudesta täydentää ehdokashakemusta, selviää valitsijayhdistyksen tiedotteesta."
https://yle.fi/a/74-20066005
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2317314Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442937- 502422
- 1062366
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382091- 981607
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321590Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141458Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4021425Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71414