Onko liian kovat kriteerit miehelle?

Kukkiahiuksissa

Etsin nelikymppistä miestä, joka on:
*savuton
*ei päihdeongelmia
*henkisesti tasapainoinen
*elättää itsensä
*perusmukava

Minulla ei ole merkitystä ulkonäöllä, painolla, pituudella, hiusten mallilla, sillä ajaako polkupyörällä tai Volkkarilla, eikä harrastuksillakaan, kunhan ne harrastukset ei ole jokaviikkoista baaritiskillä notkumista. Ystävien miehistä olen huomannut, että ulkonäkö ei todellakaan takaa sitä, onko ihminen sellainen, että hänen kanssaan viihtyy pidempään.

Silti tuntuu, että tuossakin on kriteerejä jo liikaa. Vaikka ovat mielestäni ihan perusjuttuja.

Olen nelikymppinen nainen, yksi lapsi, talous kunnossa, oma viihtyisä koti, ei velkoja. Luonteeltani iloinen ja reipas naapurintyttö. En polta, en ole koskaan piitannut alkoholijuomista. Tykkään retkeillä luonnossa, käydä mökillä ja teatterissa ja lukea kirjoja.

Onko kaikki vaan siitä kiinni, että painoa on liikaa?

24

754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoikka_mies

      Ennenkuin ehdin lukea aloitusta loppuun asti, ajattelin että melko varmasti ylipainoinen nainen kyselee onko nämä kriteerit liikaa vaadittu..ja niinhän se olikin.
      Nythän sulla on hyvää aikaa aloittaa tehokuuri miehen etsinnän ohella, tiedän naisia jotka päättäväisesti ovat pudottaneet painoaan merkittävästi alle vuodessa, motivaatio pitää olla kohdallaan.

    • Kukkiahiuksissa

      Joo. Niinpä. Mietin vaan, että onko sillä painolla loppujenlopuksi väliä? Itse kun en mitään hoikkaa miestä kaipaa.

      Yksi ystävänikin on naimisissa huomattavasti ylipainoisen mutta luonteeltaan tosi mukavan ja fiksun miehen kanssa. Heistä todella näkee, että painoindeksillä ei oikeasti parisuhteessa ole merkitystä.

      Yritän pudottaa painoa kyllä, mutta jos se on miehelle kriteeri, että hoikempana kelpaan muuten en, en taida haluta sellaista miestä rinnalleni. En usko, että sellainen suhde pitkäön kestää.

      • ympärikäydään

        Yleensä lihavat naiset juuri sanovatkin "onko sillä painolla väliä" ja alkaakin kelpaamaan ne vähän vaatimattomammatkin miehet mutta kaskummaa kun paino alkaa putoamaan ja miesten katseet kiinnittyy perus kauppareissullakin muuttuu myös tämän naisen mielipiteetkin näistä tavismiehistä niihin korkeamman tason miehiin "kerran minäkin olen liikunnallinen ja hyväkroppainen vaadin samaa mieheltä"
        Tällaisia kaksinaismoralisteja on nettideiteilläkin 13 tusinassa.
        Ja ihan jokainen nainen ajattelee noin. Siksi siinä yhdessäkin avauksessani pohdin että pitäisi tehdä tutkimus mitä naisen aivoissa tapahtuu kun nainen lihoo. Miksi lihaville alkaa tosiaankin kelpaamaan myös ne ihan tavalliset vaatimattomat miehet mutta ansottaa kun nainen laihtuukin normaali vartaloiseksi ja alkaa pukeutumaan seksikkäästi vartalon myötäisiin vaatteisiin niin yhtäkkiä mieheksikin halutaan vaan kärki kymmenikköä. Tästä syystä itse en noteeraa lihavia naisia ollenkaan koska en halua olla mies johon tyydytään vain siksi koska ei parempaakaan saada ja onhan sitten riski olemassa että nainen jättää silloin jos päättää laihtua niin siinä samalla sitten rikkoo itseään ja tunteitaankin.
        Näinollen vain normaalipainoinen nainen on mulla hakusessa.


      • rprprprprp

        "onko sillä painolla loppujenlopuksi väliä? Itse kun en mitään hoikkaa miestä kaipaa. "

        ?????????

        Painollahan ei ollut väliä.


      • foxhole138

        Ei kyllä oikein tuo logiikka avaudu minullekaan.

        Jos painoa jokatapauksessa on tarkoitus pudottaa ja sen jälkeen kohtaa jonkun hoikempaa vartta ihannoivan, niin mikä siinä on ongelma? Tietysti ne kilot voivat tulla takaisin, mutta harvemmin se taitaa kuitenkaan eroon johtaa.


    • yxukkokans

      Tuollaisia ukkoja on treffi yms. palvelut täynnä, ainakin oman ilmoituksensa mukaan. Mutta ei sillä ole mitään merkitystä, jos olet jo etukäteen päättänyt ettet itse kelpaa kellekään.

    • Kriteerit eivät ole kovat sinulla, mutta ongelma lienee paremminkin se kun et itse täytä kriteereitä..
      Mitä nelikymppinen mies naiselta toivoo:
      1. Lapseton
      2. Hoikka/sporttinen
      3. Vela
      4. Mielellään reilusti nuorempi...Esim. 30v
      5. On halukas muuttamaan tulevaisuudessa miehen paikkakunnalle/ luokse asumaan, eli irtaantumaan mahdollisesta työpaikastaan/ ystävistään.
      6. Tykkää normaaleista perusruoista..
      7. Perusterve sekä ylä, että alapäästään.
      8. Pituudeltaan 157-170cm

      Kriteerit täyttävät naiset: -Tervetuloa jutskailemaan.

      • foxhole138

        Itselläni kieltämättä aika samankaltainen lista:

        1. Lapseton tai jos yh, niin hyvästä syystä ja lapsiluku ei täysi.
        2. Kropaltaan mieluummin normaalista pyöreään.
        3. Vela olisi varmin ratkaisu, mutta näin kolmekymppisenä se lapsiarkikin voi vielä onnistua.
        4. Korkeintaan 2 vuotta vanhempi, tai enintään 7 vuotta nuorempi.
        5. Halukas muuttamaan miehen perässä, koska en halua muuttaa pienempään asuntoon.
        6. Ei väliä millaisista eväistä pitää, kunhan ei ole ihan avuton keittiössä. Voin kyllä opettaakin.
        7. Terveys ja elämänhallinta tärkeää. Tosin joillekin mt-ongelmille voi löytyä ymmärrystä.
        8. Pituus 157-167, koska miehen pitää olla n.20 senttiä pitempi. Jos käyttää korkkareita jätän väliin jo ihan periaatteesta.

        Varmaan nelikymppisenä edellyttää sitten jo lapsettomuutta ja erillistaloutta, jos ei sitä ennen löydy sopivaa.


      • skdjlsk

        Myös minun listani on jotain tuohon suuntaan.
        1. Lapseton. Lapsi toisen kanssa on selkeä miinus, mutta hyväksyttävissä joissakin tapauksissa.
        2. Sporttinen ja mieluiten hoikka. Silti rotevampikin ruumiinrakenne menee, kunhan on kiinteä.
        3. Sellainen, joka kuitenkin haluaa lapsen/lapsia tulevaisuudessa.
        4. Selvästi nuorempi. Ihanneikä jotain 27-31 vuotta, mutta kaunis ja hyväkroppainen voi toki olla vanhempikin.
        5. Halukas muuttamaan miehen paikkakunnalle.
        6. Terveet elämäntavat ja arvostaa sekä osaa laittaa terveellistä ja hyvää ruokaa. Tällä en tarkoita, että etsisin yleiskonetta keittiöön – tykkään ja osaan kokata itsekin.
        7. Pituudella ei ole väliä, mutta itseäni pidempi (olen 181cm) tuntuisi oudolta. Pidän ehkä enemmän lyhyistä, mutta suurta väliä sillä ei ole.
        8. Mielellään vähintään AMK-koulutus. Koulutus ei sinänsä ole kovin tärkeä, mutta olen itse korkeasti koulutettu ja seuraan paljon maailman menoa. Koska kaipaan kumppanista myös parasta ystävääni, olisi hyvä, että jutunaiheita ja yhteisiä kiinnostuksen kohteita riittäisi. En tiedä, olisiko niin useimpien amistyttöjen kanssa.
        Nyt arvaan, että palstan sinkkutädit tulevat naljailemaan, että siinähän etsit. En itse asiassa etsi, sillä olen jo löytänyt. Olen itse 41-vuotias sporttinen menestyvä yrittäjä, ja myös korkeasti koulutettu. Ulkonäköäni en ole oikea henkilö arvostelemaan, mutta komeaksi on usein kehuttu ja ikäni arvioidaan usein jopa 10 vuotta nuoremmaksi. Osaan mm. viittä eri kieltä ja olen asunut ulkomailla sekä matkustelen paljon. Niinpä ei taidakaan tulla yllätyksenä, että löysin ihannenaiseni ulkomailta. Ei mitään kaukoidän postimyyntivaimoa, vaan ihan eurooppalainen tapaus, joka pitää minua hyvänä ja minä häntä.
        Sinänsä en esimerkiksi thainaisia karsastaisi, ja tuttavapiirissäni on muutama onnellinen pariskunta, jossa rouva on Thaimaasta. Kaksi miehistä on hyvinkin menestyneitä ja saisivat hyvän suomalaisenkin. Kaksi tapausta on perusduunareita, joita moni vähänkin nätempi suominainen katsoo nenänvartta pitkin. Thaimaa on kuitenkin ollut heille se mahdollisuus saada kohtuullisen kaunis ja miellyttävä puoliso. Tämä lienee yksi syy, miksi aloittajalla on vaikeaa kunnon miestä löytää. Ylipainoinen 40-kymppinen yksinhuoltaja ei ole kovinkaan haluttu pariutumismarkkinoilla. Moni mies on mieluummin ilman, toiset etsivät vaimon ulkomailta, iso osa hyvistä miehistä on naimisissa jne…


      • foxhole138 kirjoitti:

        Itselläni kieltämättä aika samankaltainen lista:

        1. Lapseton tai jos yh, niin hyvästä syystä ja lapsiluku ei täysi.
        2. Kropaltaan mieluummin normaalista pyöreään.
        3. Vela olisi varmin ratkaisu, mutta näin kolmekymppisenä se lapsiarkikin voi vielä onnistua.
        4. Korkeintaan 2 vuotta vanhempi, tai enintään 7 vuotta nuorempi.
        5. Halukas muuttamaan miehen perässä, koska en halua muuttaa pienempään asuntoon.
        6. Ei väliä millaisista eväistä pitää, kunhan ei ole ihan avuton keittiössä. Voin kyllä opettaakin.
        7. Terveys ja elämänhallinta tärkeää. Tosin joillekin mt-ongelmille voi löytyä ymmärrystä.
        8. Pituus 157-167, koska miehen pitää olla n.20 senttiä pitempi. Jos käyttää korkkareita jätän väliin jo ihan periaatteesta.

        Varmaan nelikymppisenä edellyttää sitten jo lapsettomuutta ja erillistaloutta, jos ei sitä ennen löydy sopivaa.

        5. Halukas muuttamaan ... et halua pienempään asuntoon
        Mistä päättelet, ettei naisella voisi olla isompi asunto kuin sinulla ?


    • klfldsfsö

      Etsi ihan rauhassa....

    • Mistä sinä etsit miehiä?

      Luulisin että livestä löytyy helpommin jos sulla on joitakin paikkoja jossa voi tavata potentiaalisia kumppaneita. Esim. harrastukset..

    • OnnellinenOon

      Kuulostat liian hyvältä ollakseen totta, kun kaikki naiset ovat 20v kokemuksella olleet todella ylimielisiä ja vaativia. Mutta, jos olet vakavissasi ja rehellinen näiden kriteerien kanssa, niin olet todella upea nainen, jonka varmasti moni kunnollinen mies haluaisi elämänkumppaniksi. Siitä hatunnosto sinulle ja onnea elämääsi! Itse lopulta löysin naiseni monen vuoden etsimisen jälkeen ulkomailta ja hän onkin todella ihana nainen. Todella realistinen odotuksineen ja arvostava verrattuna suomalaiseen naiseen.

    • YlipainoOnJees

      Aloittajalle:

      Mitäs jos tuot profiilissasi selkeästi ilmi kokosi eli sinusta on myös kokovartalokuva. Tuo yksi lapsi (asuu samassa taloudessa?) saattaa myös monia miehiä mietityttää eikä vain kenties kokosi.

      Ja ylipainohan on suhteellinen käsite. Itse miehenä tykkään kohtuullisista ylipainoisista naisista kuin hoikista/sopusuhtaisista, sillä nautin läheisyydessä pehmeydestä. Kohtuullinen ylipaino on mielestäni 15-25kg pituudesta riippuen. Ei siis saa selvästi mitään plussapalloa muistuttaa kuitenkaan. Jos kasvot ovat melko kauniit niin ei kohtuullinen ylipaino välttämättä ole karkoitin miehillä, mutta jos kropassa ja kasvoissa mättää, niin sitten voi tulla ongelmia.

      Yksi suurista ongelmista keski-ikäisillä on että tiedämme mitä elämältä haluamme ja myös osaamme vaatia sitä, jolloin on vaikeampaa syttyä/hyväksyä myös erilaisuudesta kumppania etsiessä.

      • Nelkytkolkut

        Hassua, että pidät nelikymppistä keski-ikäisenä. Minusta sen ikäinen on vielä nuori ihminen, vaikka olen kolmikymppinen.


      • Nelkytkolkut kirjoitti:

        Hassua, että pidät nelikymppistä keski-ikäisenä. Minusta sen ikäinen on vielä nuori ihminen, vaikka olen kolmikymppinen.

        Keski-ikä ei ole kovin tarkasti määritelty, tai siitä ei ole täyttä yksimielisyyttä, mutta wikipedian mukaan ihmisten keskimääräisen eliniän kolmatta neljännestä pidetään yleisesti keski-ikänä.

        Eli karkeasti kait se on ikävuodet 40-60 vuotta. Jos naisten eliniän odote olisi vaikkapa 88 vuotta, niin keski-ikä olisi laskukaavalla laskettuna ikävuodet 44-66 vuotta...en tosin ole törmännyt siihen että miehillä ja naisilla olisi eri keski-ikä.


    • onliian

      Kyllä sillä painolla on väliä. Vaikka olisi 40kg ylipainoinen alkoholisoitunut persoonallisuushäiriöinen pitkäaikaistyötön luottotietonsa menettänyt mies niin se haluaa naisen joka on missin mitoissa oli ikä mikä tahansa. Lapset on myös ehdoton ei, jopa sille alkkikselle.

    • Itsevaan

      On.

    • 43-Sinkkumies

      Minä sovin noihin kriteereihin paremmin kuin hyvin. En polta eikä ole alkoholo ongelmaa. Olen rauhallinen ja mukava rento mies

    • Minulle painolla ei juurikaan ole väliä. Kunhan kuntoilu on elämäntapa ja elämäntavat muutenkin suht terveelliset.

    • iuyoiyuoiyuo

      Muutamia ajatuksia..


      Etsin nelikymppistä miestä, joka on:

      *savuton -savuttomia paljon, ei tuota ongelmaa
      *ei päihdeongelmia -kohtuukäyttäjiä paljon, pari saunaolutta on hyväksyttävä
      *henkisesti tasapainoinen -noitakin riittää, jos ujous ja hiljaisuus ei ole este
      *elättää itsensä -aika moni kuitenkin on nykyään työelämässä
      *perusmukava -mitä tuo tarkoittaa?

      Ylipaino ei ole este? Moni hoikkakin nainen hyväksyy sosiaalisen, keskustelutaitoisen
      ja symppiksen nallekarhun, jolla ylipainoa. Noita vastaan sinun on vaikea kilpailla.

      Hyväksytkö sinä lyhyen, hintelän ja vähäpuheisen miehen?

      Minkä ikäinen itse olet? Jos etsit ikäistäsi miestä, he etsivät 10v nuorempaa.

      Sinulla on siis lapsi. Yh vai yhteishuoltajuus? Millaiset välisi ovat lasten isään? Mihin rooliin tuleva miehesi joutuu suhteessa lapseesi? On vaan velvollisuuksia, mutta ei oikeuksia? (Et kuitenkaan "etsi lapsellesi uutta isää, koska sellainen jo on"..)

      Ei sulla olla ole mitään hätää, jos ihan oikeasti ulkonäöllisesti, ja vaatimattomien sosiaalisten taitojen suhteen kelpaa ihan kuka tahansa.

      Ikävä kyllä olen 100% varma, ettei näin ole.

    • Tasopoliisi

      Naisilla on aina liian kovat odotukset. Siksi suomessa on miljoona yksin asuvaa ja miehiä varmaan puoli miljoonaa jotka eivät saa koskaan tyttöystävää. Voitte kokeilla vastailla tavis naisille niin ette varmaan saa vastauksia takas. Naisille miehen ulkonäkö on tärkeintä.

    • Normimies

      Mies ei kelpaa edes normi painoisena. 10 vuotta sitten laihdutin 30 kg ja olen pysynyt 80 kilossa. Naisten kriteerit vaan on noussut pilviin. Ei kelpaa normi , savuton mies joka ei käy baareissa, harrastaa kuntosalia, veneilyä, kalastusta ja viihtyy kotona. Baareissa en ole käynyt 9 vuoteen. Olen rauhallinen tasapainoinen, luottotiedot kunnossa juu ei kelpaa. Naiset haluaa sen alkoholi ongelmaisen miehen joka on väkivaltainen se on nähnyt satoja kertoja.

    • totuuskomissioz

      Nelikymppinen nainen valitettavasti ei enää ole nainen seksuaalisessa merkityksessä. Nelikymppinen on mummo.

      Sun vaan pitää etsiä kumppania niiden joukosta jotka haluavat mummon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe