Gallup; parisuhdeväkivalta

NaisetJaMiehet

Minua kiinnostaisi tietää, että kuinka moni tämän palstan lukijoista on kokenut parisuhdeväkivaltaa.
Vastaan ketjuun itsekin myöhemmin, mutten halua laittaa tähän aloitukseen, jotta se ei loisi ajatusta, että kanssani pitäisi olla samaa mieltä.

1. Sukupuoli ja ikä?
2. Monesko parisuhde ja sen kesto?
3. Hyväksyisitkö/miksi hyväksyt väkivallan tai sen uhan
4. Onko teillä lapsia?
5. Onko aiemmissa suhteissasi ollut väkivaltaa?

9

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertajuttu

      1. epärelevantti kysymys
      2. ensimmäinen, jatkuu yhä, pitkäkestoinen
      3. en/tapahtui yhden kerran/ ei ole ollut väkivallan uhkaa ennen eikä tapahtuman jälkeen
      4. on
      5. ei aiempia suhteita

    • 876544567

      1. Sukupuoli ja ikä?
      -Nainen, 51v.

      2. Monesko parisuhde ja sen kesto?
      -Nuoruudessa muutamia seurustelukumppaneita.
      1.avioliitto alle 5v, tämä nykyinen n.20v.

      3. Hyväksyisitkö/miksi hyväksyt väkivallan tai sen uhan
      -En hyväksy.
      Yksi seurustelukumppani nuoruudessani oli sairaalloisen mustasukkainen ja siinä suhteessa ajattelin, että jos en tästä lähde niin aiheetta taitaa joskus tulla nyrkkiä. Niinpä lähdin.

      4. Onko teillä lapsia?
      -On.

      5. Onko aiemmissa suhteissasi ollut väkivaltaa?
      -Ei. Olen ollut todella onnekas; ei ole tarvinnut katsella/kokea väkivaltaa lapsuudenkodissa eikä omissakaan pidemmissä suhteissa.

    • 762x51

      1. Mies, 64
      2. 1 liitto vajaa 20, nykyinen yli 10.
      3. En hyväksy väkivaltaa tai sen uhkaa.
      4. Ei yhteisiä lapsia.
      5. Ex-eukkoni persoonahäiriöisenä harrasti henkistä ja vähän fyysistäkin väkivaltaa.

    • Pullag

      1. Sukupuoli ja ikä? Lähempänä kuutta kuin viittäkymmentä
      2. Monesko parisuhde ja sen kesto? Toinen, kestänyt useita vuosikymmeniä
      3. Hyväksyisitkö/miksi hyväksyt väkivallan tai sen uhan. En hyväksy, kukahan hyväksyy??!!
      4. Onko teillä lapsia? On
      5. Onko aiemmissa suhteissasi ollut väkivaltaa? Aiemmissa ei, tässä nykyisessä oli alkuvuosina ja myöhemminkin puolison ns. kilahtelua ja välillä oli myös pelkoa ilmapiirissä. Vastasin, vaikket kysynytkään onko ollut väkivaltaa nykyisessä suhteessa.

      • NaisetJaMiehet

        Hyvä huomio etten kysynyt tuota nykyisen parisuhteen väkivallattomuutta/väkivaltaisuutta.
        Se oli kyllä ajatuksissa, mutta unohtui kuitenkin.


    • uteliasaaaaatu

      ja koskahan aloittaja itse vastaa kysymyksiinsä?

      • NaisetJaMiehet

        Ketjun 2. vastaus on minun, aloittajan, nimimerkillä "876544567".

        Pointtini ketjulle oli se, että ystäväni on väkivaltaisessa suhteessa ja olen miettinyt, että mikä kumma siinä ihmistä pitää. Niin miehiä kuin naisiakin. Haluaisin vain ymmärtää, että mikä se liima väkivaltaisessa liitossa on.
        Vastauksia on tullut niukasti, mutta kiitos kaikille vastaajille!
        En halunnut laittaa tätä perheväkivalta-osioon, kska ajattelin että saisin täältä paremman otannan.


      • uteliasaaaaatu
        NaisetJaMiehet kirjoitti:

        Ketjun 2. vastaus on minun, aloittajan, nimimerkillä "876544567".

        Pointtini ketjulle oli se, että ystäväni on väkivaltaisessa suhteessa ja olen miettinyt, että mikä kumma siinä ihmistä pitää. Niin miehiä kuin naisiakin. Haluaisin vain ymmärtää, että mikä se liima väkivaltaisessa liitossa on.
        Vastauksia on tullut niukasti, mutta kiitos kaikille vastaajille!
        En halunnut laittaa tätä perheväkivalta-osioon, kska ajattelin että saisin täältä paremman otannan.

        Tiedoksi aloittajalle: on kohteliasta käyttää samaa nikiä koko keskusteluketjun ajan. Etenkin jos teet aloituksen, niin sitä suuremmalla syyllä, pitäisi käyttää samaa nikiä.
        Sorry, nyt näyttää siltä, että et halua vastata vaanomit itsellesi jonkun toisen vastaajan vastauksen.
        Mitä tulee tuohon ystäväsi tilanteeseen. Jos hänellä on toistuvasti mustelmia, käsi poikki tai naama turvoksissa lyönneistä, hänen tilanteensa ei täällä kyselemällä parane. Keskustele ystäväsi kanssa suoraan ja kaunistelematta asiasta. Kysyt miksi hän sietää lyöntejä, miksi ei eroa, miksi ei soita poliisille, miksei passita puolisoaan vankilaan. Häneltä ne vastaukset löytyvät.


      • NaisetJaMiehet
        uteliasaaaaatu kirjoitti:

        Tiedoksi aloittajalle: on kohteliasta käyttää samaa nikiä koko keskusteluketjun ajan. Etenkin jos teet aloituksen, niin sitä suuremmalla syyllä, pitäisi käyttää samaa nikiä.
        Sorry, nyt näyttää siltä, että et halua vastata vaanomit itsellesi jonkun toisen vastaajan vastauksen.
        Mitä tulee tuohon ystäväsi tilanteeseen. Jos hänellä on toistuvasti mustelmia, käsi poikki tai naama turvoksissa lyönneistä, hänen tilanteensa ei täällä kyselemällä parane. Keskustele ystäväsi kanssa suoraan ja kaunistelematta asiasta. Kysyt miksi hän sietää lyöntejä, miksi ei eroa, miksi ei soita poliisille, miksei passita puolisoaan vankilaan. Häneltä ne vastaukset löytyvät.

        Kyllä tuo mainitsemani vastaus oli minun eikä kenenkään muun kirjoittama.
        Kuten aloituksessa sanoin, niin en halunnut johdatella mahdollisia vastaajia ja siksi en käyttänyt aloituksen nimimerkkiä.

        Onneksi ystävälläni ei sentään ole luita ollut poikki, mutta mustelmia on jatkuvasti. Joistain myöntääkin, että mies on ne aiheuttanut. Usein kuitenkin tuntuu, että selittelee liian innokkaasti niitäkin mustelmia, joita olisi itse itselleen aiheuttanut.

        Olemme puhuneet asiasta paljonkin kun ystäväni tulee minulle välillä miestään pakoon.
        Usein menemme saunaan ja siellä nuo mustelmatkin olen aikoinaan huomannut. Kasvoissa ei juurikaan ole jälkiä ollut eli työpäikallakaan tuskin kukaan aavistaa mitään.

        Mielestäni asiaa voi kyllä täälläkin kysellä, koska en vain käsitä miksi joku sietää väkivaltaa!
        Siihen haluaisin vastausta, koska ystäväni "rakastan miestäni" on kuultu liian monta kertaa.
        Onko se pelko vai mikä? Mitä ihmettä voin asialle tehdä, muuta kuin katsoa vierestä??
        Ystäväni pyynnöstä en ole kertonut kenellekään enkä siksi voi ottaa asiaa puheeksi yhteisten tuttujemme kanssa.
        Tämä asia syö minuakin, koska haluaisin auttaa, mutta miten, kun toinen ei näe asian mielettömyyttä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe