Ahvio valehteli taas Stillerin ohjelmassa

raamatunlukija

Ahvio valehteli sanoessaan ettei Jeesuksen tulemisesta annettu mitään aikamääriä. "Pian" on kuitenkin aikamääre ja sen uskottiin tapahtuvan jo silloin eläneen sukupolven aikana. Historia on osoittanut tuon pian kuitenkin vääräksi uskoksi.

98

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerro.evl

      Kuinka pitkä aika pian on?

      • Hiuksen.halkomista

        Alle tuhat vuotta?


    • Se aika oli todella aika lyhyt: opetuslapset eivät Jeesuksen mukaan olisi ehtineet käydä edes kaikissa Israelin kaupungeissa ennen hänen paluutaan.

      • hehhehhee

        Jeesus puhui tässä seisovien joukosta eli juuri se sukupolvi näkisi hänen tulonsa. Paavali ei suositellut enää avioliittoakaan koska Herran tulemus oli hänen mielestään jo niin lähellä. Eräässä fundiskokouksessa kuulin juuri äsken että Jeesus on jo matkalla tänne taivaasta tai Korvatunturilta mistä lie. Ilmeisen myöhässä hän ainakin on.


      • toteutui-jo
        hehhehhee kirjoitti:

        Jeesus puhui tässä seisovien joukosta eli juuri se sukupolvi näkisi hänen tulonsa. Paavali ei suositellut enää avioliittoakaan koska Herran tulemus oli hänen mielestään jo niin lähellä. Eräässä fundiskokouksessa kuulin juuri äsken että Jeesus on jo matkalla tänne taivaasta tai Korvatunturilta mistä lie. Ilmeisen myöhässä hän ainakin on.

        Se sukupolvihan ja jopa ne ihmiset näkivät Jeesuksen tulon kirkkaudessaan Kirkasusvuorella.


      • toteutui-jo kirjoitti:

        Se sukupolvihan ja jopa ne ihmiset näkivät Jeesuksen tulon kirkkaudessaan Kirkasusvuorella.

        Jeesus ei tullut, vaan meni muutaman ihmisen kanssa sille vuorelle.

        Älä ole noin harhaanjohtaja. Menee uskottavuus.


      • toteutui-jo
        torre12 kirjoitti:

        Jeesus ei tullut, vaan meni muutaman ihmisen kanssa sille vuorelle.

        Älä ole noin harhaanjohtaja. Menee uskottavuus.

        Kyllä, Jeesus tuli kirkkaudessaan Kirkastusvuorella.


      • toteutui-jo kirjoitti:

        Kyllä, Jeesus tuli kirkkaudessaan Kirkastusvuorella.

        Mitä höpiset. Jeesus meni vuorelle muiden kanssa, jossa hänen muotonsa muuttui.

        Siinä ei ole mitään tulemista, vaan muodon muuttumista.


      • toteutui-jo
        torre12 kirjoitti:

        Mitä höpiset. Jeesus meni vuorelle muiden kanssa, jossa hänen muotonsa muuttui.

        Siinä ei ole mitään tulemista, vaan muodon muuttumista.

        Aivan. Hän tuli kirkastetuksi siellä kuten oli luvannut edellisen luvun lopussa.


      • opetusta
        toteutui-jo kirjoitti:

        Kyllä, Jeesus tuli kirkkaudessaan Kirkastusvuorella.

        Ja myös Pietari ja muut apostolit siinä näkivät Jeesuksen tulemisen kirkkaudessaan. Kirkkaushan tarkoittaa reaalista ilmestymistä tai näkemistä tai olemista. Jopa Mooses ja Elia siinä olivat koko olemuksessaan.


      • toteutui-jo
        opetusta kirjoitti:

        Ja myös Pietari ja muut apostolit siinä näkivät Jeesuksen tulemisen kirkkaudessaan. Kirkkaushan tarkoittaa reaalista ilmestymistä tai näkemistä tai olemista. Jopa Mooses ja Elia siinä olivat koko olemuksessaan.

        Kyllä. Mutta eihän tuo jankka sitä ymmärrä.....


      • toteutui-jo kirjoitti:

        Kyllä. Mutta eihän tuo jankka sitä ymmärrä.....

        Heh. Tuliko Jeesus jostain kaikessa loistossaan? Ei, vaan hän oli siinä kohtaa koko ajan kuten muutkin.


      • lopeta.jankutus
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Tuliko Jeesus jostain kaikessa loistossaan? Ei, vaan hän oli siinä kohtaa koko ajan kuten muutkin.

        Kyllä, lue tuo kertomus niin tiedät, että tuli.


      • Jeesuksenkirkkaus
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Tuliko Jeesus jostain kaikessa loistossaan? Ei, vaan hän oli siinä kohtaa koko ajan kuten muutkin.

        Matt. 25:31

        Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.


        Myös Ilmestysvuorella Jeesus tuli kaikessa kirkkaudessaan ...

        "2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
        3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa."

        Kuinkahan kirkas mielestäsi on auringon valo. En muuten suosittele katsomaan sitä sekuntiakaan.


      • toteutui-jo

      • näinsiinäkävi
        torre12 kirjoitti:

        Jeesus ei tullut, vaan meni muutaman ihmisen kanssa sille vuorelle.

        Älä ole noin harhaanjohtaja. Menee uskottavuus.

        Jeesus meni Kirkastusvuorelle muiden kanssa, mutta tuli siellä sitten kaikessa kirkkaudessaan kuten oli hetkeä aikaisemmin luvannut.


      • Jeesuksenkirkkaus kirjoitti:

        Matt. 25:31

        Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.


        Myös Ilmestysvuorella Jeesus tuli kaikessa kirkkaudessaan ...

        "2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
        3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa."

        Kuinkahan kirkas mielestäsi on auringon valo. En muuten suosittele katsomaan sitä sekuntiakaan.

        Ei käy ilmi, että oli "kaikkj enkelit". Eikä sitä, että Jeesus olisi istunut valtaistuimelle.

        Miksi ei voi pysyä kirjoitetussa tarinassa?


    • älä.sotke

      Jeesus itse sanoi, minä tulen pian. Ohjelmassa puhutiin uskovien antamista aikamääristä.

    • sielunhoitaja

      Kuuntele ohjelma ja yritä valehdella vasta sitten, evl.

      Bulletin of Atomic Scientist- julkaisun maailmanlopunkello näyttää tällä hetkellä kahta vaille keskiyötä. Kuinka monta maailmanloppua on peruutettu? Miten ihmiset käyttäytyvät kun heidän eteensä maalaillaan lopun aikojen näkyjä? Maanantaina puhutaan maailmanlopusta ja lopun aikojen merkeistä. Vieraina ovat professori Kari Enqvist, kulttuuriantropologi Minna Kulmala ja Patmos Lähetyssäätiön tutkimusjohtaja Juha Ahvio.
      https://areena.yle.fi/1-4546832

      • suositus

        Kannattaa kuunnella. Ahvio on viisas mies.


      • suositus kirjoitti:

        Kannattaa kuunnella. Ahvio on viisas mies.

        Tuskin hän niin viisas on, että osaisi sanoa mitään maailmanlopusta sen enempää kuin muutkaan. Tiedämme kaiken loppuvan kun aurinko muutaman miljardin vuoden päästä hiipuu pois.


      • Ahvion jaarituksia on niin rasittava kuunnella. Hän on yleensä aivan väärässä, kuten olemme huomanneet. Hän vain maalailee kauhukuvia.


      • ikävähomma

        miksi sinä torre ja kumppanit otatte kaiken aikaa kommenttia näihin hengellisiin kysmykisiin vaikka ei teillä ole työkaluja käsittää oikeastaan yhtään mitään, tajuatko olette ulkona kaikesta siitä mit Raamattu ilmoittaa, onko se vaikea käsittää, olette syntymättömiä eli puuttuu kaikki siitä jota tarvitaan Raamatun sisäistämiseen.

        Ei Raamattu avaudu ellei ensin tapahdu Hengessä syntymistä, vasta sitten tulee oppimisen vuoro, ihan samoin kuin ei syntymätöntä lastakaan kouluun voi laittaa.


      • ikävähomma kirjoitti:

        miksi sinä torre ja kumppanit otatte kaiken aikaa kommenttia näihin hengellisiin kysmykisiin vaikka ei teillä ole työkaluja käsittää oikeastaan yhtään mitään, tajuatko olette ulkona kaikesta siitä mit Raamattu ilmoittaa, onko se vaikea käsittää, olette syntymättömiä eli puuttuu kaikki siitä jota tarvitaan Raamatun sisäistämiseen.

        Ei Raamattu avaudu ellei ensin tapahdu Hengessä syntymistä, vasta sitten tulee oppimisen vuoro, ihan samoin kuin ei syntymätöntä lastakaan kouluun voi laittaa.

        Olen Raamatun varassa. Siellä ei sanota, että pitää olla sisäistystä.

        Jeesus vaikersi, että "ettekö ole lukeneet?" Pelkkä lukeminen riittää.


      • eipelkkäkirjain
        torre12 kirjoitti:

        Olen Raamatun varassa. Siellä ei sanota, että pitää olla sisäistystä.

        Jeesus vaikersi, että "ettekö ole lukeneet?" Pelkkä lukeminen riittää.

        "Olen Raamatun varassa. "

        Ja tästä syystä sinä eksytkin, kun olet vain Raamatun varassa. Kirjain kuolettaa sinua koko ajan ...

        Mutta Pyhä Henki, joka uskovissa asuu, tekee vasta ihmisen eläväksi.


      • aerhe
        torre12 kirjoitti:

        Olen Raamatun varassa. Siellä ei sanota, että pitää olla sisäistystä.

        Jeesus vaikersi, että "ettekö ole lukeneet?" Pelkkä lukeminen riittää.

        Sinä olet oman tyhmän pääsi ja jankutustesi varassa.


      • eipelkkäkirjain kirjoitti:

        "Olen Raamatun varassa. "

        Ja tästä syystä sinä eksytkin, kun olet vain Raamatun varassa. Kirjain kuolettaa sinua koko ajan ...

        Mutta Pyhä Henki, joka uskovissa asuu, tekee vasta ihmisen eläväksi.

        Jeesus: Lukekaa, niin opitte.

        Miksi vääntää asiat niin, ettei Raamatun jutut koskisi kuin muutamia ihmisiä? Jeesus ja Jumala puhuivat jopa koko kansalle ja suurille joukoille. Ei ollut tarkoitus, että puhuvat niin, ettei heitä ymmärretä.


      • näinseonn
        torre12 kirjoitti:

        Jeesus: Lukekaa, niin opitte.

        Miksi vääntää asiat niin, ettei Raamatun jutut koskisi kuin muutamia ihmisiä? Jeesus ja Jumala puhuivat jopa koko kansalle ja suurille joukoille. Ei ollut tarkoitus, että puhuvat niin, ettei heitä ymmärretä.

        "Jeesus: Lukekaa, niin opitte. "

        Juuri näin - ja Pyhä Henki on sitten se joka kertoo mitä tulee oppia. Sinulla ei ole tähän mahdollisuutta ja siksi olet vain kuolettavan kirjaimen varassa kuten itsekin totesit.


      • hyvinymmärrät
        torre12 kirjoitti:

        Jeesus: Lukekaa, niin opitte.

        Miksi vääntää asiat niin, ettei Raamatun jutut koskisi kuin muutamia ihmisiä? Jeesus ja Jumala puhuivat jopa koko kansalle ja suurille joukoille. Ei ollut tarkoitus, että puhuvat niin, ettei heitä ymmärretä.

        "Miksi vääntää asiat niin, ettei Raamatun jutut koskisi kuin muutamia ihmisiä? "

        Raamatun opetus koskee vain uskovia.

        Muille kuuluu evankeliumin Sana ja parannukseen kehoittamiset ja varoitukset ja käskyt.


      • siinäsitäon
        torre12 kirjoitti:

        Olen Raamatun varassa. Siellä ei sanota, että pitää olla sisäistystä.

        Jeesus vaikersi, että "ettekö ole lukeneet?" Pelkkä lukeminen riittää.

        18. Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
        19. Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
        20. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        21. sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.


      • näinseonn kirjoitti:

        "Jeesus: Lukekaa, niin opitte. "

        Juuri näin - ja Pyhä Henki on sitten se joka kertoo mitä tulee oppia. Sinulla ei ole tähän mahdollisuutta ja siksi olet vain kuolettavan kirjaimen varassa kuten itsekin totesit.

        Miksi Jumala ja Jeesus sitten puhuivat mitään mitä Raamatussa on muille kuin uskoville?


      • JumalaArmahtaaKetääArmah
        torre12 kirjoitti:

        Miksi Jumala ja Jeesus sitten puhuivat mitään mitä Raamatussa on muille kuin uskoville?

        Jes. 55:
        10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
        11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

        Joh 1.1

        Jos, Jumalan Sana tulee pienenä virvoittava sateena, joista esim maalaiset tykkää, silloin se on siunaus ja hyvää

        Jos Jumalan Sana tulee rankka sateena, se on kirous ja paha.

        Job 14:19
        19 vesi kuluttaa kivet, ja rankkasade huuhtoo pois maan mullan; niin sinä hävität ihmisen toivon.

        Matt. 7:25
        24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
        28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
        29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

        Joten, kuka lie olet, ole tarkkana.


      • JumalaArmahtaaKetääArmah kirjoitti:

        Jes. 55:
        10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
        11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

        Joh 1.1

        Jos, Jumalan Sana tulee pienenä virvoittava sateena, joista esim maalaiset tykkää, silloin se on siunaus ja hyvää

        Jos Jumalan Sana tulee rankka sateena, se on kirous ja paha.

        Job 14:19
        19 vesi kuluttaa kivet, ja rankkasade huuhtoo pois maan mullan; niin sinä hävität ihmisen toivon.

        Matt. 7:25
        24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
        28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
        29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

        Joten, kuka lie olet, ole tarkkana.

        Eli Jeesus puhui kansanjoukoille. Kuulivat "hänen opetustaan".

        On yhä turhaa vedota siihen, ettei sanoja ole tarkoitettu muille kuin uskoville.


    • selontekoa

      "Ahvio valehteli sanoessaan ettei Jeesuksen tulemisesta annettu mitään aikamääriä. "Pian" on kuitenkin aikamääre ja sen uskottiin tapahtuvan jo silloin eläneen sukupolven aikana. "

      Ahvio oli tässäkin oikeassa. Oli muuten hyvä ohjelma. Valitettavasti keskustelu tästä ohjelmasta poistettiin.

      Jeesuksen tulemuksen aikamäärää ei ole annettu, vaan sen tietää ainoastaan Isä Jumala.

      "Pian" sana voi tarkoittaa kohta tapahtuvaa palaamista, mutta täytyy tiedostaa, että tuo "kohta, ihan pian" on Jumalan antama aikamääre. Jumalan silmissä yksi sekunti voi olla tuhat vuotta ja kymmenen sekuntia (mikä ihmisen kannalta on pian) voi tarkoittaa Jumalan silmissä 10000 vuotta.

      Mutta "pian" sana voi tarkoittaa myös nopeaa palaamista. Eli kun Jeesus tulee, niin se tapahtuu nopeasti, kuin salama välähtää taivaalla.


      Matt. 24:27
      Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

      • Ollaan Raamatun varassa: Paavali ja Jeesus luulivat Jeesuksen palaavan jo siihen aikaan. Myös Timoteukselle annettiin toimintaohjeet kuinka toimia lopun aikoina.


      • havainto

        InhottavaRealisti on taas poistattamassa aloituksia.....


      • opetusta
        torre12 kirjoitti:

        Ollaan Raamatun varassa: Paavali ja Jeesus luulivat Jeesuksen palaavan jo siihen aikaan. Myös Timoteukselle annettiin toimintaohjeet kuinka toimia lopun aikoina.

        "Paavali ja Jeesus luulivat Jeesuksen palaavan jo siihen aikaan. Myös Timoteukselle annettiin toimintaohjeet kuinka toimia lopun aikoina."

        Ehkä luulivat, koska vain Isä Jumala tietää Jeesuksen paluun hetken. Ja Jeesus varmaan saa tietää hetkeä ennen lähtöä takaisin maan päälle.


      • opetusta kirjoitti:

        "Paavali ja Jeesus luulivat Jeesuksen palaavan jo siihen aikaan. Myös Timoteukselle annettiin toimintaohjeet kuinka toimia lopun aikoina."

        Ehkä luulivat, koska vain Isä Jumala tietää Jeesuksen paluun hetken. Ja Jeesus varmaan saa tietää hetkeä ennen lähtöä takaisin maan päälle.

        Itse ajattelen, ettei Jeesus ole minnekään mennytkään.

        Raamatussa ei ole yhdenkään silminnäkijän sanaa taivaaseen menosta. Heidän sormet ovat olleet jäässä siitä asiasta.


      • henkitekeeeläväksi
        torre12 kirjoitti:

        Itse ajattelen, ettei Jeesus ole minnekään mennytkään.

        Raamatussa ei ole yhdenkään silminnäkijän sanaa taivaaseen menosta. Heidän sormet ovat olleet jäässä siitä asiasta.

        "Itse ajattelen, ettei Jeesus ole minnekään mennytkään. "

        Niin - - minähän jo sanoin, että kirjain kuolettaa sinua ...


      • näinsemeneetorre
        torre12 kirjoitti:

        Itse ajattelen, ettei Jeesus ole minnekään mennytkään.

        Raamatussa ei ole yhdenkään silminnäkijän sanaa taivaaseen menosta. Heidän sormet ovat olleet jäässä siitä asiasta.

        9. Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
        10. Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
        11. ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
        12. Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.


      • "Pian" sana voi tarkoittaa kohta tapahtuvaa palaamista, mutta täytyy tiedostaa, että tuo "kohta, ihan pian" on Jumalan antama aikamääre. Jumalan silmissä yksi sekunti voi olla tuhat vuotta ja kymmenen sekuntia (mikä ihmisen kannalta on pian) voi tarkoittaa Jumalan silmissä 10000 vuotta.

        Jumalan olisi hyvä taas tiedostaa että ihmisille kannattaa puhua "ihmisten kieltä", ihmisten käsittämin käsittein :-)

        Tuossa asiakokonaisuudessa (pian tapahtuvaa Jeesuksen paluuta koskevat muut Raamatun kohdat) sanan "pian" tulkitseminen tarkoittavan asioita joskus 10 000 vuoden kuluttua on aika tarkoitushakuista ja siinä on selittelyn maku.


      • näinsemeneetorre kirjoitti:

        9. Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
        10. Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
        11. ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
        12. Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.

        Saattoi mennä, mutta siitä ei ole kukaan silminnäkijä kertonut mitään.


      • havainto kirjoitti:

        InhottavaRealisti on taas poistattamassa aloituksia.....

        😂😂😂 ei yllätä


    • jalkakipsissä

      niin kun uskovainen sanoo tulen pian niin siinä saattaakin vierähtää muutama tuhat vuotta. Pitäisikö tuo saada myös jotenkin lakiin jossa määriteltäisiin mitä tarkoittaa pian.

      • näinoonn

        Ainakin jos vaimo sanoo tulevansa pian autoon lähtöä silmällä pitäen, niin kukaan maailmassa ei tiedä koska hän tulee :))


    • korjausta

      Koska aikaisemmin Ahvio on muka ollut tai valehdellut Stillerin ohjelmassa?
      Eikä muuten valehdellut.

    • 2000 vuoden takaiset yleensä lyhytikäiset ihmiset, joiden maailma oli hyvin staattinen, eivät todellakaan kyenneet ajattelemaan mitään kaukaista tulevaisuutta. Maksimiperspektiivi oli jotain kymmeniä vuosia ja "pian" tarkoitti todellakin että pian. En ole nähnyt mitään näyttöä siitä, että joku tuolloin olisi selvästi ja ilman tulkinnan tarvetta pohtinut saati väittänyt, mitä tapahtuu satojen tai jopa tuhansien vuosien päästä. Olisi kiva kuulla esimerkki tällaisesta.

    • Teol.yo

      Varhaiset kristityt odottivat Jeesuksen pikaista tulemista. Se oli heidän vahva uskonsa. Mistähän he olivat sellaisen uskon saaneet? Itseltäänkö Jeesukselta? Seurakunnille osoitetut kirjeet kertovat siitä huolesta minkä Jeesuksen paluun viivästyminen aiheutti. Uskovia kuoli ja Jeesus ei ollut tullutkaan kuten lupasi. Tämä on hyvin selvää jokaiselle joka on perehtynyt Raamattuun rehellisesti avoimin mielin. UT on kirjoitettu pikaisen lopun odotuksessa. Joka muuta väittää, hänellä on hyvin heikko raamatuntuntemus tai hän haluaa kieltää tosiasiat kuten satusetä Juha Ahvio.

      • Ahvio tuntee Raamatun ja sanoo aivan oikein, että kukaan ei tiedä milloin Jeesus palaa eikä ole kristityjen tehtävä asetella päivämääriä. Palaa sitten asiaan ja arvioi Ahviota kun olet teolofgan tohtori ja dogmatiikan dosenti.


      • PuhuvaAasi kirjoitti:

        Ahvio tuntee Raamatun ja sanoo aivan oikein, että kukaan ei tiedä milloin Jeesus palaa eikä ole kristityjen tehtävä asetella päivämääriä. Palaa sitten asiaan ja arvioi Ahviota kun olet teolofgan tohtori ja dogmatiikan dosenti.

        Eli Ahviokaan ei tiennyt mitään sen enempää kuin muutkaan.


      • mitähh
        PuhuvaAasi kirjoitti:

        Ahvio tuntee Raamatun ja sanoo aivan oikein, että kukaan ei tiedä milloin Jeesus palaa eikä ole kristityjen tehtävä asetella päivämääriä. Palaa sitten asiaan ja arvioi Ahviota kun olet teolofgan tohtori ja dogmatiikan dosenti.

        Missäs koulussa teolofgan tohtori Ahvio on dogmatiikan dosentti?


      • PuhuvaAasi kirjoitti:

        Ahvio tuntee Raamatun ja sanoo aivan oikein, että kukaan ei tiedä milloin Jeesus palaa eikä ole kristityjen tehtävä asetella päivämääriä. Palaa sitten asiaan ja arvioi Ahviota kun olet teolofgan tohtori ja dogmatiikan dosenti.

        Virheitä pukkaa taas solkenaan, usko.vainen – aijaijai sitä huolettomuutta... 😀

        Näköjään virvoittelet levänneitä rekkanikkejäsi ennen kuin ylläpito halal-teurastaa ne. Mikäpä siinä.

        Älyn.väläys olisi kiva vielä tavata; hänhän oli remmissä silloin vuosia sitten kun tulin tälle palstalle ensimmäistä kertaa ja aloin ihmetellä, miten kymmenet mustat nikit kirjoittivat samoja pöljyyksiä samalla tyylillä kuin tuo sininen. 🤔


      • mitähh kirjoitti:

        Missäs koulussa teolofgan tohtori Ahvio on dogmatiikan dosentti?

        Ei missään koulussa. Kouluissa harvemmin on dosentteja.


      • PuhuvaAasi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Virheitä pukkaa taas solkenaan, usko.vainen – aijaijai sitä huolettomuutta... 😀

        Näköjään virvoittelet levänneitä rekkanikkejäsi ennen kuin ylläpito halal-teurastaa ne. Mikäpä siinä.

        Älyn.väläys olisi kiva vielä tavata; hänhän oli remmissä silloin vuosia sitten kun tulin tälle palstalle ensimmäistä kertaa ja aloin ihmetellä, miten kymmenet mustat nikit kirjoittivat samoja pöljyyksiä samalla tyylillä kuin tuo sininen. 🤔

        Sinulla on varmaan taas vaikeampi vaihe menossa. Yritä kuitenkin kestää.


      • Tietoa-Juhasta
        PuhuvaAasi kirjoitti:

        Ei missään koulussa. Kouluissa harvemmin on dosentteja.

        Juha oli Helsingin yliopiston teologisen tiedekunnan WC -siivoojana, mutta ei ole enää. Hän perusti oman uskonlahkonsa Patmos säätiön Mellerin ja muiden pellehermannien kanssa.


      • Tietoa-Juhasta kirjoitti:

        Juha oli Helsingin yliopiston teologisen tiedekunnan WC -siivoojana, mutta ei ole enää. Hän perusti oman uskonlahkonsa Patmos säätiön Mellerin ja muiden pellehermannien kanssa.

        Taidat nyt puhua ammatista joka on ainoa mihin sinulla olisi mahdollista päästä mutta kun et viitsi sitäkään 🤔


      • hyvä.homma
        usko.vainen kirjoitti:

        Taidat nyt puhua ammatista joka on ainoa mihin sinulla olisi mahdollista päästä mutta kun et viitsi sitäkään 🤔

        Ei se tyyppi ainakaan dosenttina Helsingin yliopistossa ole. Muita vaihtoehtoja on vähän. WC -siivoojana oleminen on ihan arvostettua yliopistossakin.


      • hyvä.homma kirjoitti:

        Ei se tyyppi ainakaan dosenttina Helsingin yliopistossa ole. Muita vaihtoehtoja on vähän. WC -siivoojana oleminen on ihan arvostettua yliopistossakin.

        Ymmärrän, että sinun maailamasi on noin suppea😂


      • hyvä.homma kirjoitti:

        Ei se tyyppi ainakaan dosenttina Helsingin yliopistossa ole. Muita vaihtoehtoja on vähän. WC -siivoojana oleminen on ihan arvostettua yliopistossakin.

        Onhan Ahvio edelleen dosentti. Viimeisin aktiviteetti on vuodelta 2009, dosentuurihakemus ja sen jälkeen: ei yhtään mitään tieteeksi luokiteltavaa toimintaa. Ahvion ura tutkijana on siis päättynyt viimeistään vuonna 2009.

        https://tuhat.helsinki.fi/portal/fi/activities/search.html?search=juha ahvio


      • a-teisti kirjoitti:

        Onhan Ahvio edelleen dosentti. Viimeisin aktiviteetti on vuodelta 2009, dosentuurihakemus ja sen jälkeen: ei yhtään mitään tieteeksi luokiteltavaa toimintaa. Ahvion ura tutkijana on siis päättynyt viimeistään vuonna 2009.

        https://tuhat.helsinki.fi/portal/fi/activities/search.html?search=juha ahvio

        Homma on siten ollut Patmoksen tutkimusjohtaja. Liksat on hyvät siellä.


      • torre12 kirjoitti:

        Homma on siten ollut Patmoksen tutkimusjohtaja. Liksat on hyvät siellä.

        Ei se Ahviosta tutkijaa tee että on itsensä "tutkimusjohtajaksi" nimennyt. Ei Patmoksessa mitään tutkita, kunhan nyt hutkitaan sinne tänne.

        Ahvion tehtävä on olla USAn kristillisen oikeiston (ääni)torvena Suomessa. Ahvion blogikirjoitusten ja uskonnollisten kirjasten agendahan on hyvinkin pilkuntarkasti tuolta kopioitu. Ei sitä oikein mitenkään voi mieltää tutkimustoiminnaksi.

        Samaa kastia siis Huhtasaaren gradun kanssa siinä mielessä ettei ns. "tutkimus" edes omaa tuotantoa oikeastaan ole.

        Sitä kun ei kuitenkaan esiinkään erityisesti tuoda ja lauseella kahdella ilmaistava asia ilmaistaan kokonaisella koukeroisia täytesanoja sisältävällä kappaleella saattaa joku sitten hurahtaa uskomaan Ahvion olevan oikea ja aito guru :)


      • a-teisti kirjoitti:

        Ei se Ahviosta tutkijaa tee että on itsensä "tutkimusjohtajaksi" nimennyt. Ei Patmoksessa mitään tutkita, kunhan nyt hutkitaan sinne tänne.

        Ahvion tehtävä on olla USAn kristillisen oikeiston (ääni)torvena Suomessa. Ahvion blogikirjoitusten ja uskonnollisten kirjasten agendahan on hyvinkin pilkuntarkasti tuolta kopioitu. Ei sitä oikein mitenkään voi mieltää tutkimustoiminnaksi.

        Samaa kastia siis Huhtasaaren gradun kanssa siinä mielessä ettei ns. "tutkimus" edes omaa tuotantoa oikeastaan ole.

        Sitä kun ei kuitenkaan esiinkään erityisesti tuoda ja lauseella kahdella ilmaistava asia ilmaistaan kokonaisella koukeroisia täytesanoja sisältävällä kappaleella saattaa joku sitten hurahtaa uskomaan Ahvion olevan oikea ja aito guru :)

        "Ahvion tehtävä on olla USAn kristillisen oikeiston (ääni)torvena Suomessa."

        Tarkemmin ottaen sen poliittisen äärioikeiston fundamentalistien.


    • Kirjakääröt

      Matt.24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan......Yksi kukaan, on kyllä tietävinään, meinaan Isä. Matt.25:6 Biblia (1776) Mutta puoli-yönä tuli huuto: katso, ylkä tulee, menkäät ulos häntä vastaan. Puoliyö, keskiyö, klo 24

    • Voihanvitalis

      Joh.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä. Pojalla on paha dementia, tai sitten ne ovat kahta.

    • Jeesuksen_privaatti

      Jeesu kyllä hengaili huorien seurassa, mutta varsinaisesta huorissa käynnistä, saati sitten tyttöystävästä tai panoistaan ei ole näyttöä. Siksi onkin hyvin epäselvää tai oikeastaan täysin selvittämättä ja todistamatta, missä Jeesus tulee ja milloin. Hän ei ole sellainen julki vemppari ja haluaa masturboida ja tulla ihan omissa oloissaan siitä yleisesti tiedottelematta.

    • Tai sitten ei . Totuushan on se, ettei yksikään kuolevainen eli Raamatunlukia tiedä milloin tuo aika koittaa.

      Toki ymmärrän tuon "pian" koomisuudenkin , muistaakseni tälläkin kylällä luki kolmekymmentä vuotta Jeesus tulee pian, nykyään lukee vain Jeesus tulee. Jopa siis itse ymmärsivät tilanteen koomisuuden.

      • Niinhän juuri Ahvio sanoikin🤓


      • kyll.maar
        usko.vainen kirjoitti:

        Niinhän juuri Ahvio sanoikin🤓

        Jeesus tuli jo. Nyt hän vetää röökiä.


      • tottahan.tuo

    • totisesti

      Juha Ahvio on valehtelija. Valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa. Amen!

      • Kerro.toki

        Kerro toki muutama Ahvion esittämä valhe.


      • H___
        Kerro.toki kirjoitti:

        Kerro toki muutama Ahvion esittämä valhe.

        Aloittaja jo kertoi. Kuinka monta kertaa sinulle pitää toistaa että se menisi kovaan kalloosi?


      • Kerro.toki
        H___ kirjoitti:

        Aloittaja jo kertoi. Kuinka monta kertaa sinulle pitää toistaa että se menisi kovaan kalloosi?

        Eihän kertonut, etkä näenmä osaa sinäkään kertoa.


      • H___
        Kerro.toki kirjoitti:

        Eihän kertonut, etkä näenmä osaa sinäkään kertoa.

        Kuuntele Stillerin ohjelma mitä Ahvio sanoi ja lue sitten aloitus. Eiköhän se selviä sinullekin mitä Ahvio valehteli. Falski tyyppi koko pelle.


      • Vivamossa
        H___ kirjoitti:

        Kuuntele Stillerin ohjelma mitä Ahvio sanoi ja lue sitten aloitus. Eiköhän se selviä sinullekin mitä Ahvio valehteli. Falski tyyppi koko pelle.

        Ahvio ei valehdellut mitään evl.


    • jonninjoutavaanaurua

      En jaksa kuunnella Ahviota.
      Tää NAURU, koko ajan sellaista naureskelua.

    • menetin.uskoni

      Minä uskoin aikaisemmin että Raamattu on erehtymätöntä Jumalan sanaa, mutta kun aloin lukea Raamattua huomasin että niin ei ollut. "Tämä Jeesus tulee pian " oli merkittävä syy etten enää usko. Kun Jeesus ja apostolit erehtyivät tässä, voiko heidän muihinkaan juttuihinsa enää uskoa. Minusta siihen on vain yksi vastaus: EI VOI.

      • raamatunlukija

        Monellako nimillä evl olet tässä ketjussa?


      • menetin.uskoni
        raamatunlukija kirjoitti:

        Monellako nimillä evl olet tässä ketjussa?

        Vain viidellä.


    • kristitty_mies

      Jeesus ei tullutkaan vaikka lupasi

      Useat kiihkeät uskonlahkot julistavat pikaista loppua, jossa tuho kohtaa uskomattomia mutta oma ryhmä pelastuu. Myös kristilliset lahkot ovat innolla julistaneet Jeesuksen paluuta eli toista tulemista maan päälle, mutta ennustukset eivät ole koskaan toteutuneet.

      Uuden testamentin tekstit ovat kirjoitettu myös kiihkeän lopunajan odotuksessa. Jeesus ja apostolit uskoivat että paruusia eli hänen toinen tulemisensa tapahtuisi jo heidän oman sukupolvensa aikana - mutta niin ei sitten tapahtunutkaan. Se herätti aiheellista kritiikkiä: ”Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti” (2. Piet. 3:4).

      Pietarin kirjeen kirjoittaja joutuu puolustautumaan ja selittelemään sanomalla että ”Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä (2. Piet. 3:8), mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että näin ei alun perin ajateltu eikä uskottu. Uuden testamentin nuorimmassa Johanneksen evankeliumissa lopunajan odotus onkin jäänyt jo taka-alalle ja julistus on muuttunut: joka uskoo on jo nyt pelastunut.

      Mitä meidän tulee ajatella ja miten tulkita Raamattua kaksituhatta vuotta myöhemmin? Pitääkö meidän luopua puhumasta Jeesuksen toisesta tulemisesta kokonaan vai tulkittava radikaalisti ajatusta uudelleen? Apostolisessa uskontunnustuksessa me kuitenkin lupaamme uskoa että Hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Minulle tämä kertoo ainakin sen että kristinuskoa on tulkittu ja tulkitaan aina uudelleen uusissa olosuhteissa, ja tämä muutos on nähtävissä jo Raamatun teksteissä.

      • historia.todistaa

        Vaikka Uusi testamentti ei ole silminnäkijäkertomuksia vaan myöhempää seurakunnan aikana syntynyttä uskoa ajattelen että Jeesuksen itsensä on täytynyt olla pian tapahtuvan lopun julistaja. Muutoinhan uskoa pikaiseen loppuun ei olisi seurakunnissa virinnyt. Myöhempi historia kuitenkin todistaa ettei näin tapahtunut ja että tämä usko ja ennustus oli väärä.


      • sielunhoitaja

        Valehtelet taas heti aamusta, evl.


    • On oikeastaan järkyttävää, jos Ahvio itse uskoo juttuihinsa.

      • Kerroppas nyt sitten mihin ohjelmassa olleeseeen Ahvion sanomiseen sinä tälläkertaa et usko😂❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerroppas nyt sitten mihin ohjelmassa olleeseeen Ahvion sanomiseen sinä tälläkertaa et usko😂❓

        Jos suoraan sanon, en usko juuri mihinkään, mitä kyseinen herra tuotaa. Hänen Patmoksem bologinsa ovat samaa soopaa, mitä USA:n uskonnollinen oikeisto tuottaa. Kommenttipuolella samat puolen tusinaa lukijaa sitten huutavat aamenta ja julistavat omia haihattelujaan.


      • voivoisurku
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Jos suoraan sanon, en usko juuri mihinkään, mitä kyseinen herra tuotaa. Hänen Patmoksem bologinsa ovat samaa soopaa, mitä USA:n uskonnollinen oikeisto tuottaa. Kommenttipuolella samat puolen tusinaa lukijaa sitten huutavat aamenta ja julistavat omia haihattelujaan.

        No et sitten usko! Voi surku ... :)


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Jos suoraan sanon, en usko juuri mihinkään, mitä kyseinen herra tuotaa. Hänen Patmoksem bologinsa ovat samaa soopaa, mitä USA:n uskonnollinen oikeisto tuottaa. Kommenttipuolella samat puolen tusinaa lukijaa sitten huutavat aamenta ja julistavat omia haihattelujaan.

        Olet kuin pikkulapsi joka kiukuttelee kun ei tykkää jostain eikä pysty mitään perustelemaan. Oletko taas lattialla selälläsi sätkimässä😂


      • Tuota samaa olen tässä miettinyt, että mikä saa ihan sivistyneen ihmisen uppoutumaan tuollaiseen mielikuvitusmaailmaan – tässä en siis tarkoita uskoa, vaan täydellisen outoa maailmankuvaa.


      • kommarille
        mummomuori kirjoitti:

        Tuota samaa olen tässä miettinyt, että mikä saa ihan sivistyneen ihmisen uppoutumaan tuollaiseen mielikuvitusmaailmaan – tässä en siis tarkoita uskoa, vaan täydellisen outoa maailmankuvaa.

        Olisi mielenkiintoista jos esittäisit jonkut Ahvion väitteen ja kumoaisit sen.


      • kommarille kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista jos esittäisit jonkut Ahvion väitteen ja kumoaisit sen.

        Aika monta tässä on jo tullut tehtyä. Seuraavan kerran sitten, jos aihetta on.


    • hyväkeskustelu

      Kannattaa muuten kuunnella se Stillerin ohjelma. Itseasiassa jopa Kari Enqvist oli asiallinen eikä alkanut haukkumaan uskovia eikä edes uskaltanut sanoa Ahviolle mitään poikkipuolista, koska tiesi, että on alakynnessä kristinuskoon liittyen.

      Ainut huuto tuli Stillerilta kun ymmärsi ihan väärin Ahvion sanomisen ja välittömästi Stiller rakensi siitä oman olkinukkensa, jota sitten tosi SUUREEN ääneen alkoi haukkumaan. Ahvio ei reagoinut siihen yhtään, vaan jatkoi rauhalliseen sävyynsä sitä mitä oli sanomassa. Ja kyllä Stillerkin sitten tyyntyi kun huomasi ettei saa keltään vastakaikua. Stiller parka ...hmmm

      • Tuo oli oikea keskustelu, jossa oltiin oikeasti läsnä. Oli innostusta, huumoria sekä täyttä asiaa. Kukaan ei haukkunut ketään, ja Stiller osaa asiansa siten, että asiassa pysytään. Ei siis onnistunut Ahvion tyypillinen tapa ohjata keskustelua pois asiasta hänen omaan agendaansa.


    • hauskaa.olla.pittää

      Yliopistoteologit naureskelevat Ahvion jutuille. Ahvion kaltaisia kylähulluja näköjään tarvitaan kun lukee tätäkin ketjua.

      • näinseonn

        No tuo on selvää, että nykyiset jumalattomat liberaaliteologit nauravat kaikelle aidolle uskolle.


      • Laita toki jotain esimerkkejä 🤔


    • Pudis55

      Minä luulen että uskovaiset pelkäävät että Jesse palaa. Siinähän on vaara että oma raamatuntulkinta on mennyt reisille pahemman kerran.

      • uskoaidosti

        Raamatuntulkinta menee aina pieleen eivätkä liberaalit tulkitsijat tällaista osaa ottaa edes huomioon, että Jeesus palaa.


    • moshe

      Paavalin käsitykset olivat sikäli oikeat , koska vuonna 70 jaa. Rooma kukisti juutalaiset vapaustaistelijat ja tuhosi temppelin. Se oli silloisen juutalaisen maailman loppu.

      Lukemani perusteella Mooses ja Elias olivat myös taivaan väkeä joten kunnioitus kuuluu myös heille ei yksin Jeesukselle. Ovatko hekin Jumalan poikia? Suurempia ihmeitäkin he tekivät kuin lahkosaarnaaja. Ainakin he ovat profeettoja kuten ehkä Jeesuskin oli(lähde UT) Oliko Jeesus vain varoittaja kun voittaja hän ei ollut, vaan tehtävä jäi kesken ja rauhan aikakin oli vain teoriaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe