Hei!
Olen syönyt n.7 vuotta Ketipinor 25mg,nyt haluaisin lopettaa.
Millaisia kokemuksia muilla tuon määrän lopetuksesta?
Pelottaa jo etukäteen :(
Ketipinor 25mg lopetus kokemuksia?
15
9864
Vastaukset
- Pkko
Muutaman kuukauden aikana onnistuu hyvin. Pieni muru kerrallaan pois annoksesta, pari viikkoa kerrallaan samalla annoksella ennen kuin seuraava pieni annoksen lasku. Lääkärit eivät yleensä osa neuvoa riittävän hidasta lopetusta.
- kuinkakauanjavähän
Eiköhän se ole jokaiselle henkilökohtaista.
- Miksilopetat
25 mg on pienin mahdollinen määrä Ketipinoria. Se tablettikin on niin pieni, että sitä ei oikein voi puolittaa veitsellä tai tabletinpuolittajalla ilman että se murenee, eikä siinä ole jakouraakaan.
Voit ihan hyvin lopettaa säännöllisen Ketipinorin ottamisen heti saman tien, jos tuntuu, että pärjäät ilmankin. Voit silti ottaa 25 mg Ketipinorin tarvittaessa, vain silloin kun tuntuu, että et vaikka saa hyvin nukutuksi tai tulee ahdistusta tai paniikkituntemusta.
Mutta jos vähänkin tuntuu, että tarvitset esim. iltaisin yhden 25 mg:n Ketipinorin, niin miksipä tuota lopettaa? Eihän Ketipinorista noin pienellä annoksella ole haittaa, vaikka sitä käyttäisi pitkäänkin. Se ei aiheuta toleranssin nousua tai riippuvuutta samalla tavalla kuin vaikka bentsolääkkeet.Miksilopetat. Kiitos paljon vastauksesta,antoi paljon toivoa ja uskoa lopetukseen:)
Minulla mennyt aineenvaihdunta ihan sekaisin,jonka seurauksena olen lihonut 20kg,siksi haluan lopettaa vakituisen käytön vaikka tykkäänkin lääkkeen rentouttavasta vaikutuksesta.Hyvä idea tuo silloin tällöin käyttäminen,kiitos.Hyvää jatkoa sinulle :)- Runkopuu
Kannattaa varautua siihen, että olet melkoisen levoton ja aggressiivinen muutaman päivän ajan lopetuksen jälkeen. Kunnon perheriidan saa käyntiin lopettaessasi Ketipinoria. Kädet puutuvat herkästi jonkin aikaa. Pahempaa tuskin on luvassa tuolla annoksella. No, itselläni muistikatkokset lisääntyivät, mutta en ole niistä ollut huolissani, koska muutamassa sekunnissa muistaa, mitä oli seuraavaksi tekemässä. Lähinnä katkokset ärsyttävät. Omakin annokseni oli 25 mg. Painoa tuli alle 4 kg vuoden aikana lisää ja suuri osa siitä taisi olla vain nestettä.
- Runkopuu
Tsemppiä lopetukseen! Unohdin varoittaa, että unettomia öitä saattaa olla luvassa jonkin aikaa. Jos vähääkään mietityttää joku asia, niin kysy rohkeasti neuvoa lääkäriltä. Atarax voi olla hyvä lääke lyhyeen/satunnaiseen käyttöön ennen vieroituksen päättymistä. Sitä saa aika helposti reseptille, koska väärinkäyttöriski on pieni. Minäkin söin niitä muutaman (kärsin vuosia jatkuneesta stressistä, sen aiheuttamasta ahdistuksesta ja kausittaisesta unettomuudesta, nyt menee enää pelkkää SSRI:tä).
Runkopuu.Kiitos asiallisesta kommentista.Atarax voisi olla hyvä vaihtoehto.Kiitos ja tsemppiä sinulle myös :)
- laakea
Jahas. Olet sitten haksahtanut niitten lääkkeentuputukseen. Onnea vain nyt kun haluat pois...
- tartiivi
Itse kerkesin syömään vain noin 3 viikkoa 25-50mg annoksia unettomuuteen ja seinään lopetus olis vihoviimeinen virhe. Pian kaksi kuukautta mennyt enkä vieläkään ole kunnolla toipunut. Eritoten henkiset vieroitusoireet olivat yhtä helvettiä. Sellaista ahdistusta ei edes pysty kuvailemaan, vaan ainoastaan ne tietävät jotka ovat saman helvetin käyneet läpi. Meinasin tappaa itseni sen tuskan vuoksi. Eikä ne fyysisetkään oireet aivan mitättömiä olleet. Huimaus, tasapainovaikudet ja motoriikan puuttuminen, nykimiset, tardiivia dyskinesiaa, pääsumua sekä muistin pätkimistä ja yleistä kognitiivisten kykyjen heikentymistä. jne jne. lista on pitkä.
Lopeta varoen, älä seinään!tartiivi.Kiitos asiallisesta ja tyhjentävästä kommentista.Vielä en pysty lopettaan,koska Escitalopramin lopetus kesken,sekin hitaaan kaavan mukaan.
- Anonyymi
Juu , itselläni unettomuuteen tuo ja nyt kolmeen päivään en ole syönyt ja unettomuus palanut ja kokopäivä tuntuu menevän jotenkin sumussa ja vähän ahdistuneisuus suurentunut. Pitääpi jatkaa lääkitystä. Olen vähän lääkevastainen mutta en ole milläkään muulla keinolla saanut unettomuutta korjattua mutta ketipinor oli yksi lääke joka auttoi.
- Anonyymi
Itselläni ketipinor unettomuuteen ja miksi pitäisi lopettaa jos sillä nukkuu. Ja ei tule haittavaikutuksia. Itse en esim ole lihonut vaan laihtunut vaikka ollut käytössä jo 14 vuotta. Kävin äskettäin labrassa ja kaikki arvot kunnossa. Eli maksa ja munuaiset voi hyvin.
- Anonyymi
Vaikka sinulle ei tullut haittavaikutuksia, jollekin toiselle tulee.
- Anonyymi
Itse olen syönyt Ketopinoria 25mg 9kk iltaisin. Olen lihonut 15kg ja tämän takia kyllästyin ja lopetin kuin seinään. Kahtena päivänä sen jälkeen oli todella huono olo päivisin ja pää kipeä joten makoilin vain sängyssä ja tiesin oireiden johtuvan lääkkeestä. Nyt on viides päivä ilman ja hieman väsyttää päivisin mutta muuten ihan normaali olo. Nukuin viime yönä jopa ihan täydet yöunet. Uskon, että ajatteluni ”se tulee mitä tulee” auttaa tässä enkä stressaa turhia. Jos väsyttää niin nuku ja kuuntele kehoa. Oireet menee kyllä ohi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528913Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492649- 482427
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282427Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971827
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231723Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä451259Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136