Pinaattikeittoa tänään

Ukko lähti sukuloimaan ja mä jäin ( lue: hyvä tekosyy) jalkavammasena kotiin..

Ja kun pakasteessa on iso pussi pinaattia, niin aattelin siitä keiton väsästä..
Ma rakastan pinaattikeittoa ja sienikeittoa, ja ...kaikki keitot on hyviä. Vai?

Mä olen nyt hurahtanut keittoihin, myönnän, etenkin semmoisiin, joita voi sauvasekoittimella sekoittaa samettisen tasaiseksi ja joihin voi laittaa kermaa ja koskenlaskijaa..ja vähän persiljaa vaikka vain koristeeksi.

NAM!

28

244

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkätukka-68

Sienet ei kelpaa mihinkään (ellei sitten tykkää ns. taikasienistä), mutta pinaatti on melkein yhtä hyvää kuin nokkoset.

• Sä oot maininnut ne nokkoset ennenkin... tuollahan niitä luonnossa kasvais..Täytyy googlailla ens kesää silmällä pitäen.

Kerros äijä nyt, että miten se sun ja teinilikan suhde meni. Sä oot elänyt todeksi monen palstasedän fantasian, joten antaas ny kuulua.. 😊

• Taikasieniä mulla on siivouskomerossa.

• pitkätukka-68
        Wwuwuw kirjoitti:

Sä oot maininnut ne nokkoset ennenkin... tuollahan niitä luonnossa kasvais..Täytyy googlailla ens kesää silmällä pitäen.

Kerros äijä nyt, että miten se sun ja teinilikan suhde meni. Sä oot elänyt todeksi monen palstasedän fantasian, joten antaas ny kuulua.. 😊

Novelliko pitäis kirjoittaa? 😁

Ihan turhia fantasioita. Olihan hän tietysti nätti, timmi ja kokeilunhaluinen (vaikkei aluksi osannut edes suudella), mutta kyllähän arkielämässä huomaa miten erilainen maailmankuva eri ikäisillä väkisinkin on ihan jo elettyä elämää ajatellen. Aika tuhoontuomittu tuollainen suhde siis on väkisinkin.

• pitkätukka-68
        Wwuwuw kirjoitti:

Sä oot maininnut ne nokkoset ennenkin... tuollahan niitä luonnossa kasvais..Täytyy googlailla ens kesää silmällä pitäen.

Nokkoset poimitään keväällä, pienet versot on niitä hyviä. Kannattaa kerätä ihan pakastimeen saakka. Käytetään pinaatin tapaan. Maku on paljon voimakkaampi ku pinaatilla ja on paljon terveellisempiäkin (jos siitä nyt on kiinnostunut).

Jos sulla on kasvimaa, niin siinä kasvaa rikkaruohona aina jauhosavikkaa. Kerää nekin, niitä voi laittaa mihin vaan tai syödä vaikka suoraan kasvimaalla. Mut ne nuoret versot siis on hyviä

• pitkätukka-68 kirjoitti:

Novelliko pitäis kirjoittaa? 😁

Ihan turhia fantasioita. Olihan hän tietysti nätti, timmi ja kokeilunhaluinen (vaikkei aluksi osannut edes suudella), mutta kyllähän arkielämässä huomaa miten erilainen maailmankuva eri ikäisillä väkisinkin on ihan jo elettyä elämää ajatellen. Aika tuhoontuomittu tuollainen suhde siis on väkisinkin.

No lyhyt selvitys siitä miten tapasitte ja miksi se lapsi halus olla yhdessä vanhan ukkelin kanssa..

Kerro nyt, kun olet jo aloittanut. Tarinat pitää saada loppuun..

Nokkoset poimitään keväällä, pienet versot on niitä hyviä. Kannattaa kerätä ihan pakastimeen saakka. Käytetään pinaatin tapaan. Maku on paljon voimakkaampi ku pinaatilla ja on paljon terveellisempiäkin (jos siitä nyt on kiinnostunut).

Jos sulla on kasvimaa, niin siinä kasvaa rikkaruohona aina jauhosavikkaa. Kerää nekin, niitä voi laittaa mihin vaan tai syödä vaikka suoraan kasvimaalla. Mut ne nuoret versot siis on hyviä

Ookei..Pitääkö olla varmaan jotkut hanskat käsissä..

Jauhosavikka?

• pitkätukka-68
        Wwuwuw kirjoitti:

Ookei..Pitääkö olla varmaan jotkut hanskat käsissä..

Jauhosavikka?

Ei oo pakko ellei nokkosenpolttamat haittaa. 🤣

Jauhosavikka... KVG!
        Tai sit Wikipedia.

• pitkätukka-68
        Wwuwuw kirjoitti:

No lyhyt selvitys siitä miten tapasitte ja miksi se lapsi halus olla yhdessä vanhan ukkelin kanssa..

Kerro nyt, kun olet jo aloittanut. Tarinat pitää saada loppuun..

Taikasana oli koirat. Joskus koirankusettajat tutustuvat toisiinsa.
        Se vaan sit vähitellen meni siihen kun molemmat tykkäs pitkistä koiralenkeista, ja kun oli talvi ni mentiin välillä mun luo lämmittelemään.

En mä mitään kauniita yksityiskohtia aio kertoa.

Ei oo pakko ellei nokkosenpolttamat haittaa. 🤣

Jauhosavikka... KVG!
        Tai sit Wikipedia.

KGB! OMG!

Tässä kaikenmaailman jauhomatoja jaksa googlettaa..

Taikasana oli koirat. Joskus koirankusettajat tutustuvat toisiinsa.
        Se vaan sit vähitellen meni siihen kun molemmat tykkäs pitkistä koiralenkeista, ja kun oli talvi ni mentiin välillä mun luo lämmittelemään.

En mä mitään kauniita yksityiskohtia aio kertoa.

Kerro sitten mihin se loppui.

Jotain opetustarinaa mä tässä hainkin.

• Minä pidin koulussa ollessa pinaattikeitosta kananmunan kanssa. Yliopistolla ole tainut joskus ottaa pinaattikeitto, mutta enää se maistu. Sieniäkin syön lähinnä pizzoissa: kantrellia ja herkkusientä.

Tänään olisin syönyt yliopistolla, mutta aamulla mittasin vähän kuumetta ja määräsin itseni lepoon. Nyt syön suklaata, ruisleipää ja juon paljon vettä. Onko teihin flunssa iskenyt?

Tonnikalaa ja riisiä syön iltapäivällä. Huomenna on sitten tonnikalaa ja makarooni. Iltapalaksi ja aamupalaksi on tarjolla sänkypotilaana banaaneja. Muutakin söis, mutta varmuuden vuoksi on sängyssä levossa - pakko on syödä sitä, mitä kaapista löytyy hätävaraksi.

• Mulla oli flunssa.. Kurkku kipeä ja nielussa näkyi sellaisia valkoisia läikkkiä ..Ei kuumetta, mulla ei kuume nouse vaikka olis kuinka kuumeinen olo..

Tulikin mieleen että pitäis hommata se flunssarokote. Oon sen nyt kahtena viime vuotena ottanut.

Kamalinta mitä sienille voi tehdä on purkittaa ne johonkin suolalavetisiin tölkkiin.. ja sitten vielä nakata niitä pitsan päälle.

• pitkätukka-68

Jännä miten etenkin lapset inhoo aina pinaattia (paitsi pinaattilettuja). Musta pinaattikeitto on ollu jo lapsena herkkua.
        Toinen herkku mulla jo lapsena oli paistetut silakat ja silakkapihvit.

Olenko ollut outo lapsesta asti?

• Wwuwuw kirjoitti:

Mulla oli flunssa.. Kurkku kipeä ja nielussa näkyi sellaisia valkoisia läikkkiä ..Ei kuumetta, mulla ei kuume nouse vaikka olis kuinka kuumeinen olo..

Tulikin mieleen että pitäis hommata se flunssarokote. Oon sen nyt kahtena viime vuotena ottanut.

Kamalinta mitä sienille voi tehdä on purkittaa ne johonkin suolalavetisiin tölkkiin.. ja sitten vielä nakata niitä pitsan päälle.

Wwuwuw: "Kamalinta mitä sienille voi tehdä on purkittaa ne johonkin suolalavetisiin tölkkiin.. ja sitten vielä nakata niitä pitsan päälle. "

Minusta ne menettelee. Herkkusienet ovat hyviä esimerkiksi Quattro Stationi -pizzassa. Kantrallit ovat puolestaan tosi hyviä Berlusconi-pizzassa, jonka Kotipizza on nimennyt huomoristisesti entisen Italian pääminsterin mukaan.

Minullakin se flunssa alkoi kurkunkipeentymisellä, sitten tuli yskimistä, räkätautia ja vähän kuumetta. Pitäisin maanantaista lähtien olla luennolla. Jos en pääse ensimmäiselle luennolle yhdellä kurssilla se ilmeisesti siirtyy seuraavaan vuoteen. Nyt on jännitystä siitä, että paraneeko riittävästi maanantaihin mennessä.

Jännä miten etenkin lapset inhoo aina pinaattia (paitsi pinaattilettuja). Musta pinaattikeitto on ollu jo lapsena herkkua.
        Toinen herkku mulla jo lapsena oli paistetut silakat ja silakkapihvit.

Olenko ollut outo lapsesta asti?

Et ole outo, sillä minäkin pidin lapsena pinaattikeitosta. Oikeastaan pinaattiletut olivat nakkien kanssa herkuimmasta päästä peruskoulun ruokailussa. Nyt ei oikein enää pinaattikeitto maistu.

• wanhaämmä

Pidän myös keitoista. Ainoa vaan, ettei niistä pelkästään saa tarpeeksi oikeanlaista energiaa syömättä koko kattilallista kerralla. Menee helposti jo jäykemmän padan puolelle, jos on kaikki tarpeellinen mukana. Välipalana toimii kyllä, kun katsoo täydentävät lisukkeet.

• Jaa..ai että ei..

Saapas.. 😊

• Wwuwuw kirjoitti:

Jaa..ai että ei..

Saapas.. 😊

Mä olen kyllä huono syömään..

Tänäänkin oon syönyt vain raejuustoa..

• wanhaämmä
        Wwuwuw kirjoitti:

Mä olen kyllä huono syömään..

Tänäänkin oon syönyt vain raejuustoa..

Mulle kyllä maistuu :) Toki kulutankin paljon. Tänään laitan kermaista lohisoppaa iltapalaksi, nam!

• wanhaämmä kirjoitti:

Mulle kyllä maistuu :) Toki kulutankin paljon. Tänään laitan kermaista lohisoppaa iltapalaksi, nam!

Juu.. kyllä mä muistan että olet ..ööö bodari?

• Wwuwuw kirjoitti:

Juu.. kyllä mä muistan että olet ..ööö bodari?

Keväällä ajattelin että koitan vähän käsilihaksia kasvattaa ja nostelin tuota suht kevyttä tankoa..Ei kun sain tenniskyynärpään, joka vihotteli koko kesän.. 🤣

• pitkätukka-68

Kaikenmaailman kasvissosekeitot on nykyään mummielestä herkkua. Ite en oo kyllä koskaan tehnyt mutta hyvällä ruokahalulla syön kun sellaista saan.

Emmä silti ituhippi ole (vaikka sinimailasen idut onkin hyviä). Kyllä kunnon pihvi kelpaa mulle kans.

• hyvää.on

tees kunnon nakkikeitto tai kalakeitto yms keittoja

• JokuYks

Lapseni pitävät kyllä nokkosletuista. Käytän nokkosia vanhempinakin, mutta varret pitää poistaa. Savikoiden lisäksi voi käyttää esim nuoria vuohenputkia, niitä on usein riesaksi asti. Joskus kasvatin paljon ruohosipulia, koska se mielestäni kuuluu näihin villivihanneskeittoihin.

• Kyllähän keitot hyviä on; enempi menee tuonne makkara-, herne- ja jauhelihakeitto linjalle, niitä kun tekee enempi niin voi syödä toisenkin päivän.. Joskus myös tuollainen kevyempi soppa on paikallaan. Varsinkin talvella jossakin laavulla kun kaatelee termosastiasta ääntä kohti niin kyllä maistuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      57
      2454
    2. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      12
      1505
    3. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      21
      1203
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1166
    5. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      83
      947
    6. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      12
      947
    7. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      927
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      20
      906
    9. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      22
      890
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      56
      851
    Aihe