Sininen tuholainen nillittää:
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/sampo-terho-haukkui-ay-liikkeen-toiminnan-ylella-ollaan-valmiita-viemaan-leipa-lasten-suusta/7123690#gs.0Qdw9cc
Heh, ihan niin kuin ne lapset olisivat nälkään kuolemassa parin päivän kevyemmän syömisen vuoksi, Olisi vaan hyvä jos mentäisiin siihen ettei koulu lärjestä syömisiä valmiiksi vaan lapset veisi omat eväät. Varmaan niiden äitylitkin joutuisi sitten opettelemaan ruuanlaittoa. Nythän kun niitä lapsia ruokitaan kouluruuilla äitylien ei tarvitse oikein mitään osata laittaa, ruokkivat sitten iltaisin sipseillä ja valmiseineksillä ne lihaviksi:
https://thl.fi/fi/tutkimus-ja-kehittaminen/tutkimukset-ja-hankkeet/kansallinen-lihavuusohjelma-20122015/lihavuus-lukuina/lihavuuden-yleisyys-suomessa
Sampo-rotta on hirveän huolissaan tuosta parin päivän keveämmästä ruokailusta runnoessaan lakeja joiden avulla tyyönantaja voi sitten lapsukaisten isukeita ja äityköitä irtisanoa mielivaltaisesti, sittenhän se leipä saattaa oikeastikin loppua.
Viedään leipä lasten suusta, lol
36
490
Vastaukset
- Kaisanoasaa
Eikö lapset voi itse tehdä ruokaa. Ei se nyt kovin vaikeaa voi olla.
- Ghjhgg
Hahmotelma tai joku muu tarhantäti voi neuvoa.
- wanhaämmä
Mitä-mitä?! Mä olen saanut Harmiksesta oikein juurevan persun kuvan. Mikäs nyt on ?
Sampo on sinistä rottajengiä, niillä ei ole mitään tekemistä persujen kanssa. Minä itseasiassa en ole kyllä perusjakaan tainnut äänestää kuin korkeintaan yhden kerran...joo, se oli se kun äänestin Lauraa pressanvaaleissa.
- wanhaämmä
Harmaaritari kirjoitti:
Sampo on sinistä rottajengiä, niillä ei ole mitään tekemistä persujen kanssa. Minä itseasiassa en ole kyllä perusjakaan tainnut äänestää kuin korkeintaan yhden kerran...joo, se oli se kun äänestin Lauraa pressanvaaleissa.
Ahaa.. *tähän kaikkia pahoja ajatuksia kaikkia vastaan ja hiukan yllättyineisyyttä*
Aika avutonta, jos ei osata lapsille enää eväitä tehdä. Ehkä tämä kouluttaakin eniten uusavuttomia perhellisiä vinkujia. Näitä lakkoja siis lisää >:)) wanhaämmä kirjoitti:
Ahaa.. *tähän kaikkia pahoja ajatuksia kaikkia vastaan ja hiukan yllättyineisyyttä*
Aika avutonta, jos ei osata lapsille enää eväitä tehdä. Ehkä tämä kouluttaakin eniten uusavuttomia perhellisiä vinkujia. Näitä lakkoja siis lisää >:))No niinpä. Minä oikeastaan tähän koko juttun kiinnitin huomiota kun jossain jutussa kerrottiin päiväkotilasten saavan naamupalan ja välipalan mutta jäävän ilman lounasta. En tiennytkään että lapsia lihotetaan syötttämällä niitä jatkuvasti päväkodeissa enkä sitä että vanhempien ei tarvitse edes aamupuuroa laittaa.
- mazy
Harmaaritari kirjoitti:
No niinpä. Minä oikeastaan tähän koko juttun kiinnitin huomiota kun jossain jutussa kerrottiin päiväkotilasten saavan naamupalan ja välipalan mutta jäävän ilman lounasta. En tiennytkään että lapsia lihotetaan syötttämällä niitä jatkuvasti päväkodeissa enkä sitä että vanhempien ei tarvitse edes aamupuuroa laittaa.
No ei niillä eväillä kyllä lihoteta. 🤣
Kyllä ne päiväkodin ja koulujen ruoat on ihan tarpeen päivän mittaan katsottuna, lihottavat kipataan yleensä himassa eteen. ☺️ - trolli
Harmaaritari kirjoitti:
No niinpä. Minä oikeastaan tähän koko juttun kiinnitin huomiota kun jossain jutussa kerrottiin päiväkotilasten saavan naamupalan ja välipalan mutta jäävän ilman lounasta. En tiennytkään että lapsia lihotetaan syötttämällä niitä jatkuvasti päväkodeissa enkä sitä että vanhempien ei tarvitse edes aamupuuroa laittaa.
Kaiken huippu on se, kun eräs varsinaissuomalainen pikkuriikinen kaupunki, jossa pressallakin on kesäasuntonsa... Kultarannassa, nimittäin Naantalissa. Naantali kielsi vanhempia järjestämästä ruokailua oppilaille... ettei lakkovahdeille ja ruokailun järjestäjille tule mitään kinaa keskenään!
Siis lastenvanhemmilla eikä kenelläkään muulla ulkopuolisella... kuin lakkovahdeilla, ole asiaa kouluihin; maanantaina ja tiistaina!
Siis mitkä ovat ne oikeudet... jotka oikeuttavat moiseen ratkaisuun. Tuskin lakkovahtien mukuloita kouluissa on oppilaina, mutt oppilaiden vanhemmilla taatusti on sukulaisuus suhdekin olemassa.
Vanhemmilla taas ei ole oikeutta viedä muualla valmistettua ruokaa kouluun lapsille, lapsilleen.
Pari voileipää, mehua ja hedelmä pitäisi laittaa lasta kohden eväiksi mukaan... siinä on riittävästi ravintoa päiväksi, kuului ohje. Ihan kahjoa kaupungin pistää vielä lusikkaansa tähänkin farssiin.
En mä usko ett kukaan oikeesti näistä lapsista nälkään kuolee... mutt entäs ne lapset joiden elämää muutenkin diabetes rajoittaa?
Ainakin 2 lasta jää kotiin koulusta, toinen lapsista naapuriin mamman luo... ja toisessa tapauksessa naapuriin yh-äidin luo. Niin kun on huoltajista turvallisempaa, on kunnon ruokaa lounaana lapsille ja sokeriarvot pysyvät kohdillaan paremmin. Vielä leikki-ikästen kirmatessa välituntisinkin koulussa, niillä kun tarmoa riittää ihan siihen asti; että väsymys tulee yllättäin... ja varsinkin jos sopivan ravinnon puute yllättää... insuliinin ja sokerin tasapaino kiepsahtaa nurin. trolli kirjoitti:
Kaiken huippu on se, kun eräs varsinaissuomalainen pikkuriikinen kaupunki, jossa pressallakin on kesäasuntonsa... Kultarannassa, nimittäin Naantalissa. Naantali kielsi vanhempia järjestämästä ruokailua oppilaille... ettei lakkovahdeille ja ruokailun järjestäjille tule mitään kinaa keskenään!
Siis lastenvanhemmilla eikä kenelläkään muulla ulkopuolisella... kuin lakkovahdeilla, ole asiaa kouluihin; maanantaina ja tiistaina!
Siis mitkä ovat ne oikeudet... jotka oikeuttavat moiseen ratkaisuun. Tuskin lakkovahtien mukuloita kouluissa on oppilaina, mutt oppilaiden vanhemmilla taatusti on sukulaisuus suhdekin olemassa.
Vanhemmilla taas ei ole oikeutta viedä muualla valmistettua ruokaa kouluun lapsille, lapsilleen.
Pari voileipää, mehua ja hedelmä pitäisi laittaa lasta kohden eväiksi mukaan... siinä on riittävästi ravintoa päiväksi, kuului ohje. Ihan kahjoa kaupungin pistää vielä lusikkaansa tähänkin farssiin.
En mä usko ett kukaan oikeesti näistä lapsista nälkään kuolee... mutt entäs ne lapset joiden elämää muutenkin diabetes rajoittaa?
Ainakin 2 lasta jää kotiin koulusta, toinen lapsista naapuriin mamman luo... ja toisessa tapauksessa naapuriin yh-äidin luo. Niin kun on huoltajista turvallisempaa, on kunnon ruokaa lounaana lapsille ja sokeriarvot pysyvät kohdillaan paremmin. Vielä leikki-ikästen kirmatessa välituntisinkin koulussa, niillä kun tarmoa riittää ihan siihen asti; että väsymys tulee yllättäin... ja varsinkin jos sopivan ravinnon puute yllättää... insuliinin ja sokerin tasapaino kiepsahtaa nurin.Niinn no minä kyllä ymmärrän hyvinkin kaupungin ratkaisun. Ei ole kenenkään etu, vähiten niiden lasten että draamanhakuiset vanhemmat laskettaisiin sinne meuhkaamaan ja omaa erinomaisuuttaan korostamaan kun se tosiaan ihan hyvin hoituu eväillä, minäkin olen melkeinpä aina useimmat työpäivät pärjännyt voikkareilla ja hedelmillä, uskon etä lapsetkin voivat pärjätä ja sellaisille muksuille jotka tarvitsee eritysiruokavaliota voi ne eväät tehdä sen mukaan. Ja tosiaan jos on oikeasti iso riski niin muksu voi tosiaan jäädä kotiin opiskelemaan pariksi päiväksi, ei sekään hirveän vaarallinen vaihtoehjto ole eikä vaaranna muksusn tulevaisuutta.
Minusta tässä tapauksessa paljon on noussut erilaisia pätijöitä esiin, varmaan nousisi siellä soppatykilläkin eikä koulun henkilökunta voisi keskittyä normaaliin opetustyöhön kun pitäisi olla koko ajan vahtimassa soppatykkisvanhempia, olla selittämässä niille käytäntöjä ja osoittamassa kiitollisuutta kun ne pelastaa lasten hengen sillä sopatykillään. Ihan oikeasti luulen että lakko ei ole minkäänlainen ongelma yhdellekään lapselle, ne kyllä sopeutuu ja ottavat vain vaihteluna eväspäivän, ongelma ovat nuo vanhemmat ja muut pätijät asiassa.- trolli
Harmaaritari kirjoitti:
Niinn no minä kyllä ymmärrän hyvinkin kaupungin ratkaisun. Ei ole kenenkään etu, vähiten niiden lasten että draamanhakuiset vanhemmat laskettaisiin sinne meuhkaamaan ja omaa erinomaisuuttaan korostamaan kun se tosiaan ihan hyvin hoituu eväillä, minäkin olen melkeinpä aina useimmat työpäivät pärjännyt voikkareilla ja hedelmillä, uskon etä lapsetkin voivat pärjätä ja sellaisille muksuille jotka tarvitsee eritysiruokavaliota voi ne eväät tehdä sen mukaan. Ja tosiaan jos on oikeasti iso riski niin muksu voi tosiaan jäädä kotiin opiskelemaan pariksi päiväksi, ei sekään hirveän vaarallinen vaihtoehjto ole eikä vaaranna muksusn tulevaisuutta.
Minusta tässä tapauksessa paljon on noussut erilaisia pätijöitä esiin, varmaan nousisi siellä soppatykilläkin eikä koulun henkilökunta voisi keskittyä normaaliin opetustyöhön kun pitäisi olla koko ajan vahtimassa soppatykkisvanhempia, olla selittämässä niille käytäntöjä ja osoittamassa kiitollisuutta kun ne pelastaa lasten hengen sillä sopatykillään. Ihan oikeasti luulen että lakko ei ole minkäänlainen ongelma yhdellekään lapselle, ne kyllä sopeutuu ja ottavat vain vaihteluna eväspäivän, ongelma ovat nuo vanhemmat ja muut pätijät asiassa.Eipä sinne mitään soppatykkiä olisi raahattu... tietääkseni; broilerin lihalla ja salaatilla täytettyä rullapizzaa n.5- 10cm palasina, oppilaan oman valinnan mukaan, paperisessa "hodaritaskussa"!
Oli ainakin maanantaina tarkoitus jakaa sekä juoma 2dl maitopurkista tai tuoremehu tetrasta. Ruokailun jälkeen paperit ja pahvit roskapönttöön... ois siitä ehkä lakkovahtikin osansa saanut, en mene takuuseen, koska mä itse en siihen olisi osallistunut. Oonpa vaan hankkeesta kuullut!
Tiistaina ois ehkä sitä hernekeittoa ja uunipannariakin ollut maito tai mehu!
Hernekeitto pahvisista suurista kertakäyttömukeista 2,5 dl ja näkkäriä.
Persikkapannarin palaset hodaritaskusta ja maitoa tai mehua. trolli kirjoitti:
Eipä sinne mitään soppatykkiä olisi raahattu... tietääkseni; broilerin lihalla ja salaatilla täytettyä rullapizzaa n.5- 10cm palasina, oppilaan oman valinnan mukaan, paperisessa "hodaritaskussa"!
Oli ainakin maanantaina tarkoitus jakaa sekä juoma 2dl maitopurkista tai tuoremehu tetrasta. Ruokailun jälkeen paperit ja pahvit roskapönttöön... ois siitä ehkä lakkovahtikin osansa saanut, en mene takuuseen, koska mä itse en siihen olisi osallistunut. Oonpa vaan hankkeesta kuullut!
Tiistaina ois ehkä sitä hernekeittoa ja uunipannariakin ollut maito tai mehu!
Hernekeitto pahvisista suurista kertakäyttömukeista 2,5 dl ja näkkäriä.
Persikkapannarin palaset hodaritaskusta ja maitoa tai mehua.Jaa, no millä tavalla tuo pizza sitten oikeastaan poikkeaa niistä omista eväistä? päätarkoitus siis oikasti ollut vaan päästä paikan päälle meuhkaamaan omaa erinomaisuutta. Voisihan nuo innokkaat pazzanjakajat kyllä niinkin että jakavat jokaisen lapsen vanhmmille kotiin ne pizzat ja ne vanhemmat sitten saa antaa ne aamulla muksuille mukaan. Veikkaan että se vaihtoehto ei saa kannatusta kun ei ole mediaseksikäs tapa toimia eikä pääse meuhkaamaan.
Mutta joo, taidan mennnä ny nukkumaan, hyviä öitä troillikalle :)- trolli
Harmaaritari kirjoitti:
Jaa, no millä tavalla tuo pizza sitten oikeastaan poikkeaa niistä omista eväistä? päätarkoitus siis oikasti ollut vaan päästä paikan päälle meuhkaamaan omaa erinomaisuutta. Voisihan nuo innokkaat pazzanjakajat kyllä niinkin että jakavat jokaisen lapsen vanhmmille kotiin ne pizzat ja ne vanhemmat sitten saa antaa ne aamulla muksuille mukaan. Veikkaan että se vaihtoehto ei saa kannatusta kun ei ole mediaseksikäs tapa toimia eikä pääse meuhkaamaan.
Mutta joo, taidan mennnä ny nukkumaan, hyviä öitä troillikalle :)Onhan se eri syödä tuoretta vielä hieman lämpöistä rullapizzaa, kuin eilistä yön yli nukkunutta kylmää ja sitkeääkin pizzaa ja se se salaatti siellä kananpalasten joukossa... ois ainakin hirveää ja oisko edes syömäkelpoista jos aamusta puoleen päivään repussa muhisi.
No, mä en kyllä antaisi lupaa sellaista evästä lapsen syödä... tuore on aina tuore!
Sanopas miten se eroaa sen lapsen ruokkimisesta, kuka sen tekee; äiti kotona eväät... vai jakaa koululla eväitä ... kaikille lapsille, ei ainoastaan omilleen! Sanoisin ett se on yhteisvastuullisuutta. Eikä romuta käytännössä sitä lakkoilua mitenkään, koska sen koulun keittiöhenkilökunta ei joudu tekemään ruokailun eteen käytännössä yhtään mitään. Ei nyt eikä jäkikäteenkään, ja mielen ilmaisu tuli varmasti selväksi.... jopa siniselle Sampo Terholle, ja ehkä Pipilällekin... tosin epäilen sen miehen käsityskykyä. Hän ajaa maan vielä yleislakkoon, silkkaa ykspäisyyttään.
Voit käsittää asian vaikka tyhmyytenä, jos haluat.
Hyvää yötä sullekin lakkokenraali!
Joo, periaatteessa ymmärrän sua... pääministeriä en, jonka ois jo aika katsoa peiliin. - wanhaämmä
Harmaaritari kirjoitti:
Ymmärrän oikein hyvin tuon päiväkotiruokailun. Vanhemmat vielä maksaa siitä. Täytyyhän aikuisenkin ihmisen syödä tasaisin väliajoin. Olen tottunut kuljettamaan eväitä mukana, einesravintoloiden safka ei riitä mulle pelkästään.
Ensin valitetaan, että kouluruoka on huonoa, ei sitä voi syödä. Sitten kun sitä ei ole tarjolla, itketään kun kuollaan nälkään. Jos me jotain osataan hyvin, niin valittaa ja syytellä muita.
.. Kokkareiden ja niiden Lakeijoiden LäpiNäkyvää Persestelyä.. ;P
Siniset tulisi aateloida.
Harmittaa kun en näin keskustan jäsenenä aikoinani lähtenyt yrittämään etenemistä poliittisella uralla. Nyt olen jämähtänyt jäsenmaksun maksavaksi jämäjäseneksi
pujotteIija kirjoitti:
Minkäänlaista intoa ei enää ole
Politiikka vaatii intohimoa, ei sitä voi lähteä tekemään ilman sellaista paloa.
- minkäsortinkepuliolet
Olisitko Juha Sipilän ja Anne Bernerin rikkaita suosivalla uusliberalistisella linjalla vai perinteisellä alkiolaisella hyvinvointivaltio-linjalla?
- Kaisanoasaa
Potkut kaikille Lakkoilijoille. Suomi muutenkin velkaa helvetisti ja nyt sitten lakkoilevat vaikka ei ole mitän syytä.
- lihavihatipunen
Sinähän lakkoilet 365 päivää vuodessa "koska ei kannata tehdä töitä jos ei saa pillua", joten sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä.
- Kaisanoasaa
lihavihatipunen kirjoitti:
Sinähän lakkoilet 365 päivää vuodessa "koska ei kannata tehdä töitä jos ei saa pillua", joten sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä.
En ole lakossa töistä. Alan vasta sitten lakkoon kun on tarjottu töitä joten en ole vielä lakossa kun ei ole töitä tarjottu. Mulle voi sitten antaa potkut kun menen lakkoon.
- KansanNousua
Työttömien yhdistykset jakaa ruokaa monissa keskuksissa seurakuntien ja muiden avustamana
ei se ole uutta Sampo Terho ei ole ajan tasalla.- lihavihatipunen
Työttömien yhdistykset jakaa kouluruokailusta jääneet jämät, ainakin yhdessä kaupungissa tiedän näin tehtävän .
- Köyhäm
Ei kiinnosta kokoomuksen kyykytykset. Olen köyhä ätmi mutta vanhemmat kuuluvat ylimpään tulodediiliin niin että niiltä löytyy murkinaa ja majapaikka jos joudun kadulle. Ei ne uskalla jättää minua puille paljaille koska sitten menen vankilaan ja he joutuvat häpeämään.
Ainahan nämä apinat syyttää liittoja.. :D
Eikös hallituksella ole aikomuksena hoitaa asiat niin että työnantajilla on helpompaa viedä työntekijän pöydästä leipä.
:D- asiakirjoittajan.paluu
Suomella on tosin ruskea tulevaisuus.
- yyttrr88776655
SDP on valjastanut SAK:n vaalivankkureidensa vetäjäksi - tässä totuus.
- trolli
Sitäkin, mutt todellisuudessa kyeistä lakia ei tarvita... jos; asia olisi kuten hallitus sanoo, ettei ketään voi naaman perusteella irtisanoa! Asian pystyy nyt ja aina hoitamaan toisinkin.
Joten perusteena on jokin "jippo" nyt tulevassa laissa, jolloin on täysin työnantajan harkinnassa milloin käyttää oikeutta irtisanoa työntekijä. En kannata tätä lakia, mun mielipidettäni nyt on tänään kysellyt, niin omat työtekijämme, kuin omaisetkin; jotka ovat ruokailleet ruokasalissa.
Hyvää kodin omaista lounasruokaa meillä on tarjolla joka päivä maksusta; myös vieraille ruokasalissamme. Tai pakattuna kotiin vietävänä annosruokana, juomat ei kuulu silloin mukaan!
Maitoa litroittain myydään annosruokien ohessa, tarpeen mukaan.
Sampo Terho ruikuttaa viimeisiä ruikutuksiaan.
- keleen.terho
Onneksi sitäKÄÄN petturi mulkvistiä ei tarvitse sietää kovin kauaa. Saa perkele painua hevon vitun kuuseen koko kullin lutkuttaja.
Tuollaiset petturit ja porvareiden kullien imijät pitäisi pakata johonakin ruuheen, viedä se ulapalle ja nykäistä pohjaproppu irti.
Sodat loppuu sotimalla ja lakot lakkoilemalla. Jos jonkinlaisen uskon demokratiaan yritän säilyttää, niin sitten nähdäkseni lait pitäisi säätää eduskunnassa.
Se on sitten eri juttu, että en ole ymmärtänyt mikä on se muutos jonka uusi laki toisi. Tietääkö Sipilä itsekään vai onko kyseessä jokin bluffi. Vastustan lestaperkelettä, mutta puolustan sen oikeutta tuoda eduskuntaan lakiesityksiä. Joten lakkoilkaa rauhassa niin kauan kuin huvittaa.
Tuskin nälkään kuolevien lapsiuhrien määrä kasvaa kovin merkittäväksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 974812
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1704425Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?864207Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162678Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372658- 442197
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282097Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261880- 881759
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91747