Palstalla ei ole mitään mielenkiintoisia aloituksia, eikä nyt tule itsellenikään mieleen mitään aihetta johon jaksaisi ruveta vääntämään alustusta jostakin tietystä näkökulmasta.
Kokeillaan siis ihan avointa keskusteluketjua, johon saa heittää mitä tahansa näkemyksiä joilla haluaa herätellä keskustelua. Tavoistani poiketen, en rajaa tasoteorioitakaan tästä ketjusta ulos.
Sana on vapaa, olkaapa hyvä.
Avoin keskusteluketju
60
824
Vastaukset
Joko tietoa miten huominen lakko vaikuttaa teidän elämäänne?
Mulla ei ole ainakaan mitään käryä, ja toivon että lakkoilijat tulisivat järkiinsä ja menisivät töihinsä.
https://youtu.be/dbiWL8Idd8U
Klamydia on perseestä.- mazy
Lälly dance taas on sydämestä. 🤗
https://youtu.be/P3q25VJ_sjk
Filatov& Karas🤘Tanssin pitkin kämppää...syysloma ilahduttaa..
Eipä toi lakko minuunkaan vaikuta. Teollisuus saa mennä puolestani lakkoon sillä en minäkään kaipaa kahden kerroksen työmarkkinoita. Tuo ruokahuolto on kyllä asia joka olisi pitänyt rajata ulos lakon piiristä. Aika pahaksi meinaa mennä kun yrittäjät poistavat ay-tilitykset ja kokoomuksen puolelta on vaadittu jo yleissitovuuden poistoa.
Rauhaisaa sunnuntaipäivän eloa, salilla käyty ja sen jälkeen uimassa. Ylen toimittaja oli metoon hengessä käynyt tuhoamassa Akun suunnitelmat Enklannin maalla mutta siellä tuskin ketään kiinnostaa kun on Brexit ja Englannin valioliiga on todella tasainen.
Ehkä sellainen kysymys että kun olette ulkona niin näettekö ympärillänne tilanteita tai hetkiä jotka saavat ajattelemaan että elämän kohokohdat on jo takana? Tänään itselle tuli sellainen olo kun pikkutyttö juoksi kaupassa päin jalkaa. Sitä jäi miettimään aikaa kun omat olivat pieniä ja varhaismiehisyyteni ihastuksen kohde tuli mieleen kun näin nuoria kulkevan käsi kädessä; viimeistään siinä vaiheessa tajusin kaartuvani elämässäni loppusuoralle kun eläkeläisten puolueen toimija tuli keskustelemaan ja kehoitti liittymään jäseneksi vaikka ei olisikaan vielä eläkkeellä.Elämän kohokohdatko olisivat takana?
En ajattele (tai edes usko) hetkeäkään että elämäni kohokohdat olisivat minun osaltani takanapäin. Oikeastaan minä uskon että elämäni parhaat vuodet ovat vielä edessäni.- Lisäaineissa
Oon huomannut jälkeenpäin ärsyyntyväni, jos kassahenkilö on teititellyt. Ok, kuuluu siinä hommassa hyviin tapoihin mutta ei voi mitään, kun myöhemmin jurppinut. Olen (hetkellisesti) tuntenut itteni vanhaksi, vaikken edes ole. Enkä mielestäni näytä kääpältä. Hmph.
Suomalaiset museot vetävät väkeä ennätystahtiin, aika ihme juttu
Avoimet keskusteluketjut, joissa pohdiskellaan museoiden kävijävirtoja, eivät saa palstailijoita avautumaan kokemuksistaan.
- flowersreally
Johtuisiko ainakin osittain museokortista?
flowersreally kirjoitti:
Johtuisiko ainakin osittain museokortista?
Nyt vasta näkyi 2 päivää vanha viesti ilmoituksissa, ihmeellistä. Hyvinkin mahdollista että johtuu museokortista, iltauutisista vaan tuon kuulin
- Kaikysyäsaa
Puhutaa naisten epäonnistuneista suhteista. Miksi naisten suhteet epäonnistuu kerta toisen jälkeen? Eikö naiset osaa valita kunnollista miestä?
- mazy
Ei kuule aina osaa, ihmistuntemus ja itsetuntemus kun osaa olla naisiltakin hakusessa. Luulee kaikenlaista mitä ei vielä silloin valitessaan tiedä.
Ja sekin vielä, että miehissäkin on niitä lahjakkaita näyttelijöitä. Kieroja teeskentelijöitä, joita ihmisiin luottava ja itse hyvää aikova ei aina osaa varoa ajoissa. Elämä opettaa. Ja kantapääoppi se se vasta mieleen jääkin. - mazy
mazy kirjoitti:
Ei kuule aina osaa, ihmistuntemus ja itsetuntemus kun osaa olla naisiltakin hakusessa. Luulee kaikenlaista mitä ei vielä silloin valitessaan tiedä.
Ja sekin vielä, että miehissäkin on niitä lahjakkaita näyttelijöitä. Kieroja teeskentelijöitä, joita ihmisiin luottava ja itse hyvää aikova ei aina osaa varoa ajoissa. Elämä opettaa. Ja kantapääoppi se se vasta mieleen jääkin.Ja sitten on vielä sekin, että ihmisestä kun ihmisestä tulee esiin erilaisia juttuja vasta kun sitä suhdetta ja elämää löhdetään yhdessä tarpomaan.
Kukaan ei aina itsekään voi tietää miten reagoi mihinkin vastoinkäymiseen ja miten sen kumppanin reagoiminenkin vielä omaankin tilanteeseen vaikuttaa.
Väkisinkin toinen ihminen jotenkin vaikuttaa, eikä välttämättä aina hyvällä tapaa. Eikä aina sovi yhteen aatokset kuinka jokin asia läpi käydään ja maaliin viedään, silloin ne näkemyserot saattaa kärjistyä ja tulla tilanteita, että yhteiselo käy vaikeeksi...resurssit ei riitä ja toisesta tai itsestä huomaa jotain, mikä saa ajattelemaan. Ei näin....
Jokainen suhde on matka, jokainen matka on aina osin ennustettavissa ja osin arvoitus.☺️
Yleensä asiat helpottuu elämänkokemuksen myötä. Oppii itsestä, ihmisistä ja elämästä. - mazy
mazy kirjoitti:
Ja sitten on vielä sekin, että ihmisestä kun ihmisestä tulee esiin erilaisia juttuja vasta kun sitä suhdetta ja elämää löhdetään yhdessä tarpomaan.
Kukaan ei aina itsekään voi tietää miten reagoi mihinkin vastoinkäymiseen ja miten sen kumppanin reagoiminenkin vielä omaankin tilanteeseen vaikuttaa.
Väkisinkin toinen ihminen jotenkin vaikuttaa, eikä välttämättä aina hyvällä tapaa. Eikä aina sovi yhteen aatokset kuinka jokin asia läpi käydään ja maaliin viedään, silloin ne näkemyserot saattaa kärjistyä ja tulla tilanteita, että yhteiselo käy vaikeeksi...resurssit ei riitä ja toisesta tai itsestä huomaa jotain, mikä saa ajattelemaan. Ei näin....
Jokainen suhde on matka, jokainen matka on aina osin ennustettavissa ja osin arvoitus.☺️
Yleensä asiat helpottuu elämänkokemuksen myötä. Oppii itsestä, ihmisistä ja elämästä.Naisen ei tarvi olla sen huonompi ihminen, kun miehenkään joka epäonnistuu jossain.
- terveisinreiska
mazy kirjoitti:
Ja sitten on vielä sekin, että ihmisestä kun ihmisestä tulee esiin erilaisia juttuja vasta kun sitä suhdetta ja elämää löhdetään yhdessä tarpomaan.
Yleensä asiat helpottuu elämänkokemuksen myötä. Oppii itsestä, ihmisistä ja elämästä."Ja sitten on vielä sekin, että ihmisestä kun ihmisestä tulee esiin erilaisia juttuja..."
Tää pätee siinäkin tapauksessa kun lähdet kaverisi kanssa ensimmäistä kertaa vähän pidemmälle pidemmälle reissulle. Luulit tuntevasi hänet, mutta hänestä paljastuukin uusia piirteitä kun kamat on litimärät, palentaa ja on nälkä ;) - mazy
terveisinreiska kirjoitti:
"Ja sitten on vielä sekin, että ihmisestä kun ihmisestä tulee esiin erilaisia juttuja..."
Tää pätee siinäkin tapauksessa kun lähdet kaverisi kanssa ensimmäistä kertaa vähän pidemmälle pidemmälle reissulle. Luulit tuntevasi hänet, mutta hänestä paljastuukin uusia piirteitä kun kamat on litimärät, palentaa ja on nälkä ;)Totta pätee minusta kaikissa ihmissuhteissa. ☺️
Tuossa kohtaa voi hiukan potuttaa ja päästä ärräpäitä....nälkäkiukku on mulle
tuttua.. 🤣 - wanhaämmä
Mä en ole koskaan ajatellut päättyneitä suhteitani "epäonnistumisiksi". Mikä siinä muka on epäonnistumista, jos suhde loppuu? Ihan yhtä hyvin sen voisi nähdä onnistumisena. Hyvä matka, nyt se päättyi. Ikävätkin tuntemukset on kasvattavia loppujen lopuksi.
- mazy
wanhaämmä kirjoitti:
Mä en ole koskaan ajatellut päättyneitä suhteitani "epäonnistumisiksi". Mikä siinä muka on epäonnistumista, jos suhde loppuu? Ihan yhtä hyvin sen voisi nähdä onnistumisena. Hyvä matka, nyt se päättyi. Ikävätkin tuntemukset on kasvattavia loppujen lopuksi.
Ihan hyvä näkökulma toi. Ehkä pettymys tekee epäonnistumisen tunteesta vahvan?
wanhaämmä kirjoitti:
"Mikä siinä muka on epäonnistumista, jos suhde loppuu?"
Ei mikään, jos sitä olet alun perin tavoitellutkin. Jos ampuu nuolen ohi taulun ja piirtää uuden maalin nuolen ympärille, niin onhan se täysosuma. Alkuperäinen laukaus saattoi olla onnistunut ja erinomainen, mutta ei se nyt vaan silti osunut siihen mihin tähtäsit.- mazy
mazy kirjoitti:
Itellä ainakin on aina ollut niin, että harmittaa paitsi se, ettei juttu toiminutkaan myös se että taas joutuu aloittamaan alusta. Olisi kuitenkin ollut ihaninta, jos se onnistuisi niin, ettei tarvitse särkyä, särkeä. Eikä mua ole kiinnostanut koskaan tutustua ihmisiin vaan käydäkseni sen elämässä. Mieluiten ne ihmiset, jotka siihen sisällytän pysyy siinä alusta loppuun saakka ja matka jatjuu yhdessä. Se on se ihmissuhteiden tavoite mulla.
On mukavaa rakentaa jotakin kestävää, joka kestää tuulet ja tuiverrukset. Vaikka kuinka ruostuukin yhteen. :)
Tottahan sitä joutuu joskus toteamaan, kiitos tästäkin ja hyvää jatkoa. Sen kanssa oppii elämään, vaikkei se itse tarkoitus olekaan. - wanhaämmä
mazy kirjoitti:
Niin, pettymys mihin? Omiin haavekuviinsa? Musta tuntuu, että nämä "epäonnistujat" ei ehkä osaa antaa toiselle tilaa. Eivätkä tunnista omia tunteitaan, tekojensa motiiveja jne.. Siis hyvä itsetunto suojaa vääriltä johtopäätöksiltä. Kun tietää, tunnistaa ja hyväksyy omat vikansa tai ominaisuutensa, on vahvoilla silloinkin kun kaikki romahtaa ympärillä. Tietää että sieltä montusta pääsee ylös :)
- mazy
wanhaämmä kirjoitti:
Niin, pettymys mihin? Omiin haavekuviinsa? Musta tuntuu, että nämä "epäonnistujat" ei ehkä osaa antaa toiselle tilaa. Eivätkä tunnista omia tunteitaan, tekojensa motiiveja jne.. Siis hyvä itsetunto suojaa vääriltä johtopäätöksiltä. Kun tietää, tunnistaa ja hyväksyy omat vikansa tai ominaisuutensa, on vahvoilla silloinkin kun kaikki romahtaa ympärillä. Tietää että sieltä montusta pääsee ylös :)
Tossa perään vähän avasin mihin itellä on se pettymys osunut. Ehkä noista se oma haavekuva on lähimpänä, haavekuvaan kuuluu kestävä parisuhde ja kun se ei osu taaskaan, tulee tunne että eikö tää ikinä onnistu. :D
Tuo montusta ylös pääseminen on selvä, kyllä siitä aina selviää mutta ei se pettymys silti ole aina niin helppoa purtavaa. Varsinkaan, jos itse olisi ollut ihan tosissaan ja toinen ei sitten alkuunkaan...ehkä se noihin haavekuviin onnistumisesta liittyy oleellisesti. Tavoitteisiin onnistua löytämään se joka siinä rinnalla kulkee keli kun keli...
Se on monesti myös pettymystä itseensä ja toiseen. - wanhaämmä
scrg kirjoitti:
"Mikä siinä muka on epäonnistumista, jos suhde loppuu?"
Ei mikään, jos sitä olet alun perin tavoitellutkin. Jos ampuu nuolen ohi taulun ja piirtää uuden maalin nuolen ympärille, niin onhan se täysosuma. Alkuperäinen laukaus saattoi olla onnistunut ja erinomainen, mutta ei se nyt vaan silti osunut siihen mihin tähtäsit.Montakohan kertaa ennen napakymppiä sun esimerkkityyppisi oli ampunut hudin? Jos mä ajattelisin jokaista harjoituskertaa treeneissä epäonnistumisena, niin eihän siitä mitään tulis. 10 000 vetoa epäonnistumisia, 10 001. toisto onnistuminen? Äh, matkasta pitäisi osata nauttia sellaisenaan. Tässä on ihan hyvä.
- trolli
"Puhutaan naisten epäonnistuneista suhteista."
-Siis pitäisikö mun nyt olettaa: ett haluat puhua naisten välisistä epäonnistuneista ns. lesbosuhteista? Jos sulla oli tarkoitus viitata päättyneisiin heterosuhteisiin, niin kyllä siinä nähdäkseni mies on yhtä paljon epäonnistunut sen suhteen ylläpitämisessä... jos asia pakolla negatiivisesti halutaan nähdä. Joskus tunteet elää vain aikansa, (ihastuminen) ja lopulta kuihtuvat pois, koskaan edes kukkimatta täydellä terällään.
Toisinaan toinen tai molemmatkin saattavat olla täysin erinlaisia arvomaailmaltaan, elämä yhdessä saattaa kolhia kumpaakin, tai toista vielä enemmänkin... kyllä siinä se orastava rakkauskin saattaa kuolla... syystä tai toisesta.
Sitä minä en ymmärrä... kuten tästäkin aloituksesta tulee sellainen syyllistävä ajatus heti mieleen; "Naisten suhteet epäonnistuu kerta toisen jälkeen, eikö naiset osaa valita kunnollista miestä?"
Ihan pelkästäänkö joidenkin suhteiden loppuminen on ... ihan yksistään naisen vika arvio miehestä? Teki se mies mitä tahansa arvaamattomia "konnuuksia"... muijan vika!
Ihanko oikeesti sulla on Sipilän ajatusmalli, siitä voitaisiin sakot räpsäistä muidulle... ottanut miehen koeajolle ja hylännyt ... kuka sitä käytettyä äijää enää haluaa?
Uniikki kertakäyttötavaran arvo on laskenut ... kun on käytössä jo kulunut selvästi.
Sangtiot siis sen mukaisesti... =D
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ett jokainen nuolkoot omat haavansa. Kuten kissa, jos paskaan astuu... itse sekin nuolee omat tassunsa.
Toiset oppii nopeammin kuin toiset, se on fakta jonka mä opin koulussa.
Muutaman oppitunnin olen saanut myös elämänkoulussa, mutt en mä raajarikko silti ole. Ehkä jonain päivänä minäkin onnistun valinnassani, mutt nyt on oltava jo tarkkana, neljä haaksirikkoa takanani. Muutamat äijät täälläkin ovat ilmoittaneet ett korkeintaan 5 huti kierrosta... muijalla saa olla takanaan, sen jälkeen on pelkkää kaatopaikka jätettä! =(( Surkeeta!
Ja nyt mä lähden shoppaileen... ainakin uudet nilkkurit pitää saada hankittua, edelliset hajosi.
- Totuus-
Ajatella, korjaamo ottaisi 170 euroa öljynvaihdosta ja uuden laittamisesta. Kyllä on työnteko hinnoissaan suomessa. Siihen menee ehkä 20 minuuttia aikaa. Pakko tehdä itse sekin homma.
jos joku sitten pyytää minua töihin esim työkkäri niin sanon palkaksi 3000 euroa kuukaudessa ja se on vasta alkupalkka. Perusteluna onkin se että öljyn vaihtaminen maksaa 170 euroa.No niinpä. Käy hakemassa motonetista toi pumppu niin helppo hoitaa vaikka parkkiksella:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/803090/Oljynvaihtopumppu-12V
Vähän tulee sotkua öljyisistä letkuista mutta huomattavasti helpompi kuin altapäin könyämällä vaihtaa.- joshaluaasäästää
Ehkäpä sitä kannattas kysellä vähän muualtakin, tai sitten ostaa itse öljyt & suodattimen ja vie pajalle missä tuntihinta.
- parisuhteenaloittaja
Minusta oisi hyvä pohtia, että mihin kaikkeen tunteet vaikuttaakin ja miten niihin vaikutuksiin voi vaikuttaa?
Itse olen tässä parisuhdetta rakennellessa törmännyt yhteen jos toiseenkin kertaan törmännyt siihen, että kaikki aiemminkoettu luo tunteita, sekä totutut tavat ja tottumukset yleensä vaikuttaa yllättävän paljon, kun jotain uutta rakentaa varsinkin tälleen varttuneemmalla iällä ( 40).
Jotenkin sitä on aika kujalla loppujen lopuksi omistakin tunteistaan, ennenkuin niitä käy todenteolla läpi. Mikään ei kuitenkaan mene ihan niin, niinkuin on olettanut.
Palstallahan puhutaan kovastikin parisuhteen tärkeydestä ja motivaation tulemisesta parisuhteen mukana, mutta kuinka moni on näistä oikeasti miettinyt, että se vaatiikin paljon muokkaantumista molemmilta, varsinkin jos on elänyt pitkään yksin, vaikka ei asuisikaan samassa taloudessa. Ja pitää vielä tunnistaa omat todelliset arvot, että mikä on tärkeää ja mikä ei, mistä voisi luopua ja mikä taas on tärkeää. Kokonaisuudessaan pitää olla kova halu saada se toinen ihminen elämään, että sen kaiken jaksaa rakentaa läpi omien tunnemyrskyjen läpi. Mitä muut mieltä?- trolli
Mä melkein voisin allekirjoittaa kaiken sanomasi... siis melkein, koska aivan varma mä en ole ymmärrämmekö aivan samoin ... noita eteen tulevia asioita.
Mä en oikein ole sopeutuja, erinäisissä asioissa... ja myönnän omistavani tosi tiukan pipon; aiheesta parisuhde!
Aiemmin koetut haaksirikot, on paljon pohjautuneet myös mun periksiantamattomuuteeni, mikä siinä suhteessa ei ole murentunut. Tai sitt mä en oikeesti vielä tunne itseäni; niin kuin yks hyväkäs täällä väitti; jolle kyllä nauroin päin naamaa... ja yhä naurattaa!
Mitä pitempään mä olen sinkkuna, sitä peloittavampaa on heittäytyä mihinkään hempeilyyn mukaan. Sitä tavallaan pelkää taas pettyvänsä, olevansa kuitenkin toiselle riittämätön... ja kaikki se kipuilu taas, kun tajuan ett se oli tässä sitt taas! Mulla on piikit pystyssä varmuudeksi, kuin siilillä.
"Ja pitää vielä tunnistaa omat todelliset arvot, että mikä on tärkeää ja mikä ei, mistä voisi luopua ja mikä taas on tärkeää. Kokonaisuudessaan pitää olla kova halu saada se toinen ihminen elämään, että sen kaiken jaksaa rakentaa läpi omien tunnemyrskyjen läpi. Mitä muut mieltä?"
Mulle on samat asiat tärkeitä kuin ennenkin, enkä mä niistä arvoistani tule luopumaan, ne kun on osa mua itseäni. Eli mulla tuskin koskaan on tarpeeksi sitä halua löytää se pari itselleni. Käyn vaan aika ajoin näitä tunnemyrskyjäni läpi, mutt mitään uutta en ala rakentamaan... sortuu se kuitenkin!
Mietteitä: Ihan rehellisesti peloittaa alkaa jotain suhteilua, mikä räjähtäisi jälleen atomeiksi!
Koska on niitä yrittäjiä aina silloin tällöin ilmaantunut minunkin vierelleni, mutt kun en ole edes ymmärtävinäni ...niin aikanaan kyllä kaikkoavat, useimmat aivan siivosti haihtuvat maisemista. - Oonkyllävääntänytnäitä
trolli kirjoitti:
Mä melkein voisin allekirjoittaa kaiken sanomasi... siis melkein, koska aivan varma mä en ole ymmärrämmekö aivan samoin ... noita eteen tulevia asioita.
Mä en oikein ole sopeutuja, erinäisissä asioissa... ja myönnän omistavani tosi tiukan pipon; aiheesta parisuhde!
Aiemmin koetut haaksirikot, on paljon pohjautuneet myös mun periksiantamattomuuteeni, mikä siinä suhteessa ei ole murentunut. Tai sitt mä en oikeesti vielä tunne itseäni; niin kuin yks hyväkäs täällä väitti; jolle kyllä nauroin päin naamaa... ja yhä naurattaa!
Mitä pitempään mä olen sinkkuna, sitä peloittavampaa on heittäytyä mihinkään hempeilyyn mukaan. Sitä tavallaan pelkää taas pettyvänsä, olevansa kuitenkin toiselle riittämätön... ja kaikki se kipuilu taas, kun tajuan ett se oli tässä sitt taas! Mulla on piikit pystyssä varmuudeksi, kuin siilillä.
"Ja pitää vielä tunnistaa omat todelliset arvot, että mikä on tärkeää ja mikä ei, mistä voisi luopua ja mikä taas on tärkeää. Kokonaisuudessaan pitää olla kova halu saada se toinen ihminen elämään, että sen kaiken jaksaa rakentaa läpi omien tunnemyrskyjen läpi. Mitä muut mieltä?"
Mulle on samat asiat tärkeitä kuin ennenkin, enkä mä niistä arvoistani tule luopumaan, ne kun on osa mua itseäni. Eli mulla tuskin koskaan on tarpeeksi sitä halua löytää se pari itselleni. Käyn vaan aika ajoin näitä tunnemyrskyjäni läpi, mutt mitään uutta en ala rakentamaan... sortuu se kuitenkin!
Mietteitä: Ihan rehellisesti peloittaa alkaa jotain suhteilua, mikä räjähtäisi jälleen atomeiksi!
Koska on niitä yrittäjiä aina silloin tällöin ilmaantunut minunkin vierelleni, mutt kun en ole edes ymmärtävinäni ...niin aikanaan kyllä kaikkoavat, useimmat aivan siivosti haihtuvat maisemista.Tuo kuullostaa väkisin pessimistiseltä. Mutta tutulta myös itseni kohdalta.
Totuus vaan on itsellenikin aikoinaan valjennut, että ei siinä olekaan tilaa kenellekkään. Se väljyys siihen viereen syntyy vaan niiden omien tunteiden selvittämisestä. Ja ne tunteet tulee meille historiasta. Uusi ihminen on niihin syytön.
”Tai sitt mä en oikeesti vielä tunne itseäni; niin kuin yks hyväkäs täällä väitti; jolle kyllä nauroin päin naamaa... ja yhä naurattaa!”
Oonkohan mä sanonut sulle noin? En muista, mutta voisin väittää niin nyt ainakin. 😊 Enkä sano pahalla, vaan jotain pitäis vielä kaivaa, jos jotain todella haluat. - trolli
Oonkyllävääntänytnäitä kirjoitti:
Tuo kuullostaa väkisin pessimistiseltä. Mutta tutulta myös itseni kohdalta.
Totuus vaan on itsellenikin aikoinaan valjennut, että ei siinä olekaan tilaa kenellekkään. Se väljyys siihen viereen syntyy vaan niiden omien tunteiden selvittämisestä. Ja ne tunteet tulee meille historiasta. Uusi ihminen on niihin syytön.
”Tai sitt mä en oikeesti vielä tunne itseäni; niin kuin yks hyväkäs täällä väitti; jolle kyllä nauroin päin naamaa... ja yhä naurattaa!”
Oonkohan mä sanonut sulle noin? En muista, mutta voisin väittää niin nyt ainakin. 😊 Enkä sano pahalla, vaan jotain pitäis vielä kaivaa, jos jotain todella haluat.Pertsa se väitti taannoin ett jos mä toisesta tosissani välitän/rakastan... niin siedän kyllä olla vaikka kolmantena pyöränä rattaissa! Ens mä suuttuin oikein räjähdykdellä, sitt multa repes totaalinen hysteerinen nauru... siis eihän äijä pahanasella ole edes käsitystä mun tunnemaailmastani.
En mä väitä ettei se olisi jonkun toisen kohdalla mahdollista... varmaan onkin.
Mutt ei minun kohdallani... mä olen kaikki tai ei mitään!
Jos sä taas olet Disse, joka näistä jutuista on palstalla paljon puhunut... niin sinutkin kiertäisin kaukaa, DonHuan... pelimies tyyppi, mun mielestäni.
Harmis puolestaan on mieluummin omissa oloissaan, omassa asunnossaan, paitsi ehkä joskus; niinhän tässä taannoin kertoi. Silloinhan mä vastasin ett joo, herra poimisi rusinoita pullasta!
Peppupupu luultavasti on ainut josta Harmis olis aidosti kiinnostunut.
Pujiksen mielenkiinnon kohteet ainakin joskus olleet käsittääkseni LinerT.2 ja flowersreally,
tällä hetkellä vissiin pönttöneitonen 100%:sti kaikkien äijien suosikki, jossain mielessä. =))
Muikkunen, ota siitä nyt selvää, mutt mulle kuin isoveli, tulee toisinaan puolusteleen mua ja joskus jää juttusillekin. Usein selvittelen kirjoituksilla omia ajatuksiani... ja osoitan ne hänelle. Mä olen niin paljon nykyään töissä, tai omissa oloissani, pakostakin. En oikein pääse täältä nyt taas edes erkanemaan minnekään... mitä koiran ulkoilutukseen, ja saan itsekin happea silloin.
Pelkäsin tätä päivää ja lakkoa olin varautunut paljon pahempaan... vain 2 ihmistä poissa työvuoroistaan ilmoittamatta (ilmeisesti lakossa) muuten porukka oli töissä. Ymmärsivät varmaan ett ei voida jättää ihmisiä heitteille... eihän meille riittäisi maksavia asiakkaita, jos palvelut eivät toimi, työt loppuu silloin.
Palkasta ei ole ollut riitaa ja uskoisin 100-250€ yli kirjapalkan kk:ssa ja vuorolisät siihen päälle, on asia jota osaavat näköjään hekin arvostaa, eivätkä kusseet omaan murokuppiinsa.
Henkilöstöpäällikköllä on tuo 250€ korotus, kun harvoin tekee työtunteja, joista maksetaan vuorokorotuksia ja kuitenkin on käytännössä henkilöstön ja toimiston virkailija/ johtaja.
Eikä meillä keskeytetä jäsenmaksujen keräämistä ja maksujen liittoon lähettämistä, fakta mikä pitää. - Vieläköporkkanattorilta
trolli kirjoitti:
Pertsa se väitti taannoin ett jos mä toisesta tosissani välitän/rakastan... niin siedän kyllä olla vaikka kolmantena pyöränä rattaissa! Ens mä suuttuin oikein räjähdykdellä, sitt multa repes totaalinen hysteerinen nauru... siis eihän äijä pahanasella ole edes käsitystä mun tunnemaailmastani.
En mä väitä ettei se olisi jonkun toisen kohdalla mahdollista... varmaan onkin.
Mutt ei minun kohdallani... mä olen kaikki tai ei mitään!
Jos sä taas olet Disse, joka näistä jutuista on palstalla paljon puhunut... niin sinutkin kiertäisin kaukaa, DonHuan... pelimies tyyppi, mun mielestäni.
Harmis puolestaan on mieluummin omissa oloissaan, omassa asunnossaan, paitsi ehkä joskus; niinhän tässä taannoin kertoi. Silloinhan mä vastasin ett joo, herra poimisi rusinoita pullasta!
Peppupupu luultavasti on ainut josta Harmis olis aidosti kiinnostunut.
Pujiksen mielenkiinnon kohteet ainakin joskus olleet käsittääkseni LinerT.2 ja flowersreally,
tällä hetkellä vissiin pönttöneitonen 100%:sti kaikkien äijien suosikki, jossain mielessä. =))
Muikkunen, ota siitä nyt selvää, mutt mulle kuin isoveli, tulee toisinaan puolusteleen mua ja joskus jää juttusillekin. Usein selvittelen kirjoituksilla omia ajatuksiani... ja osoitan ne hänelle. Mä olen niin paljon nykyään töissä, tai omissa oloissani, pakostakin. En oikein pääse täältä nyt taas edes erkanemaan minnekään... mitä koiran ulkoilutukseen, ja saan itsekin happea silloin.
Pelkäsin tätä päivää ja lakkoa olin varautunut paljon pahempaan... vain 2 ihmistä poissa työvuoroistaan ilmoittamatta (ilmeisesti lakossa) muuten porukka oli töissä. Ymmärsivät varmaan ett ei voida jättää ihmisiä heitteille... eihän meille riittäisi maksavia asiakkaita, jos palvelut eivät toimi, työt loppuu silloin.
Palkasta ei ole ollut riitaa ja uskoisin 100-250€ yli kirjapalkan kk:ssa ja vuorolisät siihen päälle, on asia jota osaavat näköjään hekin arvostaa, eivätkä kusseet omaan murokuppiinsa.
Henkilöstöpäällikköllä on tuo 250€ korotus, kun harvoin tekee työtunteja, joista maksetaan vuorokorotuksia ja kuitenkin on käytännössä henkilöstön ja toimiston virkailija/ johtaja.
Eikä meillä keskeytetä jäsenmaksujen keräämistä ja maksujen liittoon lähettämistä, fakta mikä pitää.No en mä tuollaista väitä. Pertsan tarkoitus on ollut hänen oma.
Ja kyllä mä ihan Disse oon. Enkä mä sua jahtaa, olethan nuori nainen muhun nähden. Mulla sitäpaitsi on tuollainen touhunainen jo. 😊❤️
Mutta se touhunainen on sanonutkin paljon myös sellaista, että etsi muista vastausta elämäänsä. Luuli tuntevansa itsensä, mutta ei tuntenut täysin.
Säkin painat duunia kovasti ja koitat etsiä suuntia. Ollaan turistu niitä ja näitä ties kuinka pitkään. Mun nainen käytti termiä ”henkinen itsemurha”. Hän koitti tehdä sen. Että elämä täyttyy tekemisestä ja halu ja kaikki ihana voidaan unohtaa, Lipsahti Tinderiin ja vastaan tupsahdin mä.
Ja on kuules munkin ”valmiinaoleminen” ollut ihan muuta. Mutta tilaa pitää olla toiselle, jos sen haluu. 😊
Öitä touhuaja. - trolli
Vieläköporkkanattorilta kirjoitti:
No en mä tuollaista väitä. Pertsan tarkoitus on ollut hänen oma.
Ja kyllä mä ihan Disse oon. Enkä mä sua jahtaa, olethan nuori nainen muhun nähden. Mulla sitäpaitsi on tuollainen touhunainen jo. 😊❤️
Mutta se touhunainen on sanonutkin paljon myös sellaista, että etsi muista vastausta elämäänsä. Luuli tuntevansa itsensä, mutta ei tuntenut täysin.
Säkin painat duunia kovasti ja koitat etsiä suuntia. Ollaan turistu niitä ja näitä ties kuinka pitkään. Mun nainen käytti termiä ”henkinen itsemurha”. Hän koitti tehdä sen. Että elämä täyttyy tekemisestä ja halu ja kaikki ihana voidaan unohtaa, Lipsahti Tinderiin ja vastaan tupsahdin mä.
Ja on kuules munkin ”valmiinaoleminen” ollut ihan muuta. Mutta tilaa pitää olla toiselle, jos sen haluu. 😊
Öitä touhuaja.Höperö kaappi, en ole koskaan edes kuvitellut ett sä mua jahtaisit tai ketään muukaan täältä, ihan tosissaan olis ollut edes kiinnostunut mun seurastani. Ymmärtääkseni olen omasta puolestani myös selvästi julkituonut... etten koskaan aio ketään henk. koht. tavata IRL:ssä.
Tämä palstailu on mulle vain henkireikä... silloin kun en IRL:ssä kykene sosiaalisia suhteitani hoitamaan. Kun jostain syystä en halua (silmät kuin tomaatit, itkemisestä) tai en ajan puutteen vuoksi kykene tapailemaan niitä muutamia ystäviäni... tai tuttavianikaan.
Suvustani mä nyt en ole irtaantunut, kanssa käymisesissä jollen ihan päivittäin kaikkien kanssa, niin melkein viikottain ainakin sisarusten ja heidän perheenjäsentensä kanssa.
Teitä äijiä mä listasin muutamia tuohon, keiden kanssa on enemmän joskus tullut ajatuksia vaihdettua.... ja omia ajatuksiani; mitä te herätätte minussa palsta tuttuina.
Sorry jos olen arvioinut teitä jotenkin väärin, ei ole tarkoitus ollut mitenkään pisteyttää miehiä.
Joo, olet oikeassa... kumppani todellakin tarvitsee tilaa ja aikaa, eikä mulla ole kumpaakaan tällä hetkellä tarjota. Mies vielä tähän viereen; tästä hullumyllystä puuttuisikin!
Joskus tulevaisuudessa ehkä... kun jään eläkkeelle; n. 35vuoden kuluttua.
Mä istun toimistossa, olen toimistotöissä, Kakkonen sen verran nuhaisen/flunssaisen oloinen ett lähti kotiinsa aamurapsan jälkeen, koska mä pystyin jäämään toimistotöihin ja vuorovalvojaksi.
Iltapäivä jumpan tai tanssit voisin oikeastaan järjestää hoivalaisille, ennen päivä rapsaa, kun nousevat päivälevolta nekin, jotka pitkälleen menivät lepäämään lounaan jälkeen.
Mukavaa päivänjatkoa sullekin... mulla ilmeisen helppo, kevyt päivä tänään! - donhuani_ite
trolli kirjoitti:
Höperö kaappi, en ole koskaan edes kuvitellut ett sä mua jahtaisit tai ketään muukaan täältä, ihan tosissaan olis ollut edes kiinnostunut mun seurastani. Ymmärtääkseni olen omasta puolestani myös selvästi julkituonut... etten koskaan aio ketään henk. koht. tavata IRL:ssä.
Tämä palstailu on mulle vain henkireikä... silloin kun en IRL:ssä kykene sosiaalisia suhteitani hoitamaan. Kun jostain syystä en halua (silmät kuin tomaatit, itkemisestä) tai en ajan puutteen vuoksi kykene tapailemaan niitä muutamia ystäviäni... tai tuttavianikaan.
Suvustani mä nyt en ole irtaantunut, kanssa käymisesissä jollen ihan päivittäin kaikkien kanssa, niin melkein viikottain ainakin sisarusten ja heidän perheenjäsentensä kanssa.
Teitä äijiä mä listasin muutamia tuohon, keiden kanssa on enemmän joskus tullut ajatuksia vaihdettua.... ja omia ajatuksiani; mitä te herätätte minussa palsta tuttuina.
Sorry jos olen arvioinut teitä jotenkin väärin, ei ole tarkoitus ollut mitenkään pisteyttää miehiä.
Joo, olet oikeassa... kumppani todellakin tarvitsee tilaa ja aikaa, eikä mulla ole kumpaakaan tällä hetkellä tarjota. Mies vielä tähän viereen; tästä hullumyllystä puuttuisikin!
Joskus tulevaisuudessa ehkä... kun jään eläkkeelle; n. 35vuoden kuluttua.
Mä istun toimistossa, olen toimistotöissä, Kakkonen sen verran nuhaisen/flunssaisen oloinen ett lähti kotiinsa aamurapsan jälkeen, koska mä pystyin jäämään toimistotöihin ja vuorovalvojaksi.
Iltapäivä jumpan tai tanssit voisin oikeastaan järjestää hoivalaisille, ennen päivä rapsaa, kun nousevat päivälevolta nekin, jotka pitkälleen menivät lepäämään lounaan jälkeen.
Mukavaa päivänjatkoa sullekin... mulla ilmeisen helppo, kevyt päivä tänään!Ai, kun sain sellaisen käsityksen vaan.... No täällähän saa kaikenlaista käsitystä....oonhan mäkin se don huan! :oD
No omasta mielestä olen ainakin noissa pelimieshommissa sitten hitokseen huono. Joo, siis kyllä tulen sosiaalisesti monenlaisten ihmisten kanssa juttuun ja varmaan olen mukava naisille ja silleen voisin kuvittelevanikin täyttäväni tuon pelimies-tittelin, mutta sitten muuten ei ihan oikein natsaa, kun ei voita naisia ole kuitenkaan jaloissa pyörinyt ihan ja ei oikein ole minusta sellaiseen kevytsuhteiluun, että nauttisin siitä oikein. Treffeillähän mä kävin, mutta ois riittänyt ne yhdetkin, kun ois oikea kolahtanut kohdilleen heti....tosin....niinkuin sanoin, en ollut laittanut sitä tilaa siihen viereen oikein, että osa saattoi mennä senkinpuolesta pusikkoon....
No kaikessa elämän osa-alueessa se oman itsensä tuntemus tuleekin vastaan...ei se ole yksinomaan läheinen parisuhde tms. Ja sekään ei oikeasti siis tarkoita, että sinussa olisi mitään oikeata vikaa, vaan se on ennemmin kiinni siitä, että miten itsesi koet. Meillä kaikilla jossainvaiheessa pistää oman minuuden puolustusjärjestelmät niin kovasti hanttiin, että sellainen on vaikea ottaa vastaan hyvällä....ja sä jos kuka olet hanakka siinä hommassa...senkin sanon taas ihan hyvällä. :o)
Mä vähän sua aina mietin, kun luen sun juttuja. Olet oikeasti upea ihminen, joka ruoskii itseään välillä niin vimmalla. :oO Se on välillä aika harmillistakin. Kun sulle toivois sellaisen hyvän mielen ja tuon hirmuisen tarmon pulppuavan kunnolla ilon kautta ja oikein. Siksi kai kirjoitinkin, että ehkä sä et ihan itseäsi oikein tunnista. Se tekis sun kaikesta elämästä mukavempaa. Siitä voisin vaikka lyödä vetoa. :o) Mutta vaikea on lyödä, kun se on kiinni sinusta itsestä, että näetkö sen peikkona vai tilaisuutena. Sen kai ratkaisis vaan se halu. Haluatko hyvää, vai alistutko siihen mitä jo on? Kumpaanko haluat uskoa enemmän? :o)
- Semmostase
Kimi räikkönen voitti. Minusta kimille annettiin sääli voitto.
- Pillujen--asiantuntija
Miksi ulkonäkö on tärkein kriteeri naisille kun valitsevat miestä. Näkeekö nainen että hyvännäköinen mies on helppo ja hyvä kumppani joka ei koskaan petä.
Kaniilla julkkis on komea mies mutta aina saa lukea lehdestä että mies petti vaikka nainen todella kaunis. Nainen voisi valita ruman miehen joka ei saa muita naisia joten ei tule pettymyksiä enää. - Pillujen--asiantuntija
Miksi ulkonäkö on tärkein kriteeri naisille kun valitsevat miestä. Näkeekö nainen että hyvännäköinen mies on helppo ja hyvä kumppani joka ei koskaan petä.
Monilla naisilla on julkkis komea mies mutta aina saa lukea lehdestä että mies petti vaikka nainen todella kaunis. Nainen voisi valita ruman miehen joka ei saa muita naisia joten ei tule pettymyksiä enää. - enooropotti
Kirjoittamalla voit kuvata suuria tunteita, ja maalata ihmeellisiä mielikuvituksen maisemia. Tässä avauksessa täyttyy kaikki ihmisen mieli ja loogisuus.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15439479/en-yleensa-tee-avauksia-talle-palstalle
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli572454Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️121505Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.211203- 1021166
- 83947
Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la12947Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h121927Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen20906Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?22890Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest56851