Liberaali sanoi: pahoja henkiä ei ole

Rehdisti

Eikö Jeesus ajanut pahoja henkiä pois? Riivaaja hengethäthän ovat pahoja henkiä!

68

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sage8ei.kirj

      "Liberaali sanoi: pahoja henkiä ei ole."

      Ei ookkaan. Jumalastakaan ei ole kunnollisia todisteita. Jos Jumala on olemassa, hän on aika tekninen heppu ja asustaa jossain miljardien galaksien kätköissä piilossa ilman puuttumista ihmisten elämään. Aika hyvä fysiikan, kemian ja kaikkien alojen hallitsija.

      Hectorin laulu Kuunnellaan vaan taivasta vaikk se ei vastaakaan, on paras laulu Jumalasta mitä minä tiedän.

      • Minkäkainen todiste Jumalsta olisi sinulle kunnollinen todiste 🤔❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minkäkainen todiste Jumalsta olisi sinulle kunnollinen todiste 🤔❓

        Heh. No sellainen, että kaikki havaitsisivat Jumalan, ettei pitäisi arvailla. Se olisi lopullinen todiste. Mutta sitä emme saa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minkäkainen todiste Jumalsta olisi sinulle kunnollinen todiste 🤔❓

        Lopettaisit jo nuo naurettavat kirjoitusvirheesi, jotka toistuvat myös joka ikisellä räyhänikilläsi. Milläpä ne "isäänsä" viisampia olisivat...


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Lopettaisit jo nuo naurettavat kirjoitusvirheesi, jotka toistuvat myös joka ikisellä räyhänikilläsi. Milläpä ne "isäänsä" viisampia olisivat...

        Repeliini Mussukkaa, liikutun kun llet nyt jo yli 12 tuntia hakenut huomiotani 🤗
        Mepennäs jo nukkumaan niin jaksat sitten taas aamulla herätä tärkeänä töihisi 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Repeliini Mussukkaa, liikutun kun llet nyt jo yli 12 tuntia hakenut huomiotani 🤗
        Mepennäs jo nukkumaan niin jaksat sitten taas aamulla herätä tärkeänä töihisi 😉

        Kirjoitat kuin heikkolahjainen lapsi, mutta mikäs ihme se on kuin et kelloakaan tunne. 😀


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kirjoitat kuin heikkolahjainen lapsi, mutta mikäs ihme se on kuin et kelloakaan tunne. 😀

        Sinun kirjoituksesi on kuin uhmaikäisen räkänokka juipin, Repeliini Mussukainen 🤗
        Lopeta korjoitusteni lukeminen, pystytkö 😉❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinun kirjoituksesi on kuin uhmaikäisen räkänokka juipin, Repeliini Mussukainen 🤗
        Lopeta korjoitusteni lukeminen, pystytkö 😉❓

        Et osaa hillitä vihaasi.


      • torre12 kirjoitti:

        Et osaa hillitä vihaasi.

        Jos vihaa lähes kaikkea, vaikeaksihan sen hillintä silloin menee. 🤨


      • ole-rakastettu
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos vihaa lähes kaikkea, vaikeaksihan sen hillintä silloin menee. 🤨

        Sinua usko.vainen rakastaa koska puhuu aina niin kauniisti sinulle.


      • Repe.Ruutikallio
        usko.vainen kirjoitti:

        Minkäkainen todiste Jumalsta olisi sinulle kunnollinen todiste 🤔❓

        Tornion käärinliina ois kunnollinen totiste.


      • Repe.Ruutikallio kirjoitti:

        Tornion käärinliina ois kunnollinen totiste.

        Mene ihmeessä katsomaan sitä 😂


    • Täytyy tunnustaa, että aloituksen esiinnostama asia on ainakin minun uskoni kannalta ongelmallinen. Esimerkiksi itse jonkinlaisena liberaalina uskon siihen, että seuraavassa kuvataan Raamatussa epilepsiasta sairasta lasta, jonka Jeesus parantaa. Se asia on vain katsottu tuon ajan maailmankuvan mukaan ja nähty pahana henkien vaikutuksena. Ei-liberaalina uskon, että Jeesus on Jumalan Poika ja osa kolmiyhteistä Jumalaa. Uskon myös, että pahoja henki on olemassa, mutta moni lääkäri sanoisi kyllä diagnoosissaan, että seuraavassa on kyse "kaatumataudista" eli epilepsiasta?

      Jeesuksen aikana he eivät nähneet seuraavasti vaan niin kuin tässä perässä Raamattu kuvaa? "Epilepsia (aikaisemmin usein, nykyään vain harvoin kaatumatauti) on krooninen neurologinen sairaus, jolle on tunnusomaista toistuvat, ennalta arvaamattomat tajuttomuus-kouristuskohtaukset tai tajunnan hämärtymiskohtaukset. Epileptinen kohtaus on ohimenevä aivotoiminnan häiriö, jonka syynä on poikkeava, purkauksenomainen aivosähkötoiminta, ja joka saattaa levitä pahimmassa tapauksessa koko aivojen alueelle. Epilepsiaa tavataan myös eläimillä."

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Epilepsia

      "Jeesus karkottaa pahan hengen

      14 Palatessaan muiden luo Jeesus ja nämä kolme opetuslasta näkivät heidän ympärillään suuren ihmisjoukon ja myös lainopettajia, jotka väittelivät opetuslasten kanssa. 15 Jeesuksen nähdessään kaikki joutuivat hämmingin valtaan. He riensivät hänen luokseen ja tervehtivät häntä. 16 Jeesus kysyi heiltä: "Mikä väittely täällä on?" 17 Eräs mies väkijoukosta vastasi hänelle: "Opettaja, minä toin poikani sinun luoksesi. Hänessä on mykkä henki. 18 Se ottaa hänet valtaansa missä vain. Se paiskaa hänet maahan, ja hän kuolaa ja kiristelee hampaitaan ja menee aivan jäykäksi. Pyysin, että opetuslapsesi ajaisivat hengen pois, mutta ei heistä ollut siihen."

      19 Silloin Jeesus sanoi heille: "Voi tätä epäuskoista sukupolvea! Kuinka kauan minun on vielä oltava teidän keskuudessanne? Kuinka kauan minun pitää kestää teitä? Tuokaa poika minun luokseni." 20 He toivat pojan Jeesuksen luo. Jeesuksen nähdessään henki heti kouristi poikaa, ja tämä kaatui, kieriskeli maassa ja kuolasi. 21 Jeesus kysyi pojan isältä: "Kuinka kauan hänellä on ollut tämä vaiva?" "Pienestä pitäen", vastasi mies. 22 "Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi. Sääli meitä ja auta, jos sinä jotakin voit!" 23 "Jos voit?" vastasi Jeesus. "Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo." 24 Silloin pojan isä heti huusi: "Minä uskon! Auta minua epäuskossani!"

      25 Kun Jeesus näki, että väkeä tuli aina vain lisää, hän käski saastaista henkeä sanoen: "Mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde pojasta äläkä enää mene häneen!" 26 Henki huusi, kouristi poikaa rajusti ja lähti hänestä. Poika jäi makaamaan elottoman näköisenä, ja monet sanoivatkin: "Nyt hän kuoli." 27 Mutta Jeesus tarttui häntä kädestä ja auttoi hänet jalkeille, ja hän nousi.

      28 Kun Jeesus sitten oli mennyt sisään ja vain opetuslapset olivat paikalla, nämä kysyivät häneltä: "Miksi me emme kyenneet ajamaan sitä henkeä pojasta?" 29 [i] Hän vastasi: "Tätä lajia ei saa lähtemään muulla kuin rukouksella."* "

      http://raamattu.fi/1992/Mark.9.html

      • Noinhan se on Raamattuun präntätty mutta monet raamatuntutkijat uskovat, että kaikkea ei voi ottaa totena mitä sillä on. Esim. Jeesuksen sanomisia ei pidetä totena kuin murto-osan verran verrattuna siihen mitä Raamattuun on präntätty.


      • sage8 kirjoitti:

        Noinhan se on Raamattuun präntätty mutta monet raamatuntutkijat uskovat, että kaikkea ei voi ottaa totena mitä sillä on. Esim. Jeesuksen sanomisia ei pidetä totena kuin murto-osan verran verrattuna siihen mitä Raamattuun on präntätty.

        Olet jankuttanut noita samoja juttujasi täällä jo useita vuosia. Mitäpä jos nöyrtyisit ja menisit polvillesi ja rukoilisit, että Jumala todistaa sinulle olemassaolonsa. Jos Hän ei niin tee niin voit olla vapaa, Hän ei ole valinnut sinua omakseen.
        Miltä kuulostaa🤓❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Olet jankuttanut noita samoja juttujasi täällä jo useita vuosia. Mitäpä jos nöyrtyisit ja menisit polvillesi ja rukoilisit, että Jumala todistaa sinulle olemassaolonsa. Jos Hän ei niin tee niin voit olla vapaa, Hän ei ole valinnut sinua omakseen.
        Miltä kuulostaa🤓❓

        Heh. Olen itse rukoillut juuri niin, sekä yhteensä tuhansia kertoja.

        Mutta Jumala oli yhtä piilossa kuin nyt ateistina. Siksi olenkin nykyään ateisti. Valinta ei kohdistunut minuun.


      • tyydyosaasi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Olen itse rukoillut juuri niin, sekä yhteensä tuhansia kertoja.

        Mutta Jumala oli yhtä piilossa kuin nyt ateistina. Siksi olenkin nykyään ateisti. Valinta ei kohdistunut minuun.

        Jumala ei ole valinnut sinua. Voit meittiä miksei.


      • tyydyosaasi kirjoitti:

        Jumala ei ole valinnut sinua. Voit meittiä miksei.

        Niin. Miksi? En ole niin hyvä miettimään, koska katson aina vain sitä miten asiat ovat.

        En ole edes Jumala, enkä tiedä mitä hän ajattelee.


      • tyydy.osaasi
        torre12 kirjoitti:

        Niin. Miksi? En ole niin hyvä miettimään, koska katson aina vain sitä miten asiat ovat.

        En ole edes Jumala, enkä tiedä mitä hän ajattelee.

        Valitsisitko sinä sellaisen joka kokomajan rienaa sinua eikä usko sinuun?


      • tyydy.osaasi kirjoitti:

        Valitsisitko sinä sellaisen joka kokomajan rienaa sinua eikä usko sinuun?

        Olin uskossa kymmeniä vuosia vuodesta 1972. Enpä ole ollut rienaaja! Uskoin Jumalaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Olet jankuttanut noita samoja juttujasi täällä jo useita vuosia. Mitäpä jos nöyrtyisit ja menisit polvillesi ja rukoilisit, että Jumala todistaa sinulle olemassaolonsa. Jos Hän ei niin tee niin voit olla vapaa, Hän ei ole valinnut sinua omakseen.
        Miltä kuulostaa🤓❓

        >Olet jankuttanut noita samoja juttujasi täällä jo useita vuosia.

        Kyllä täällä tieteen tuloksia saa toistaa vaikka se sinua ahistaisi, ja nykyään useimpia teologeja voidaan pitää tieteilijöinä. Etenkin raamattua tieteellisesti tutkivia.


      • tyydy.osaasi
        torre12 kirjoitti:

        Olin uskossa kymmeniä vuosia vuodesta 1972. Enpä ole ollut rienaaja! Uskoin Jumalaan.

        Et sinä ollut uskossa vaan luulit olevasi uskossa kun oikein yritit leikkiä uskovaista.
        Kukaan ei tule uskoon jos Jumala ei häntä vedä ja anna uskoa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Olet jankuttanut noita samoja juttujasi täällä jo useita vuosia.

        Kyllä täällä tieteen tuloksia saa toistaa vaikka se sinua ahistaisi, ja nykyään useimpia teologeja voidaan pitää tieteilijöinä. Etenkin raamattua tieteellisesti tutkivia.

        Pikku Repsukka Repeliini se siinä yrittää selittää, liikuttavaa 🤗


      • tyydy.osaasi kirjoitti:

        Valitsisitko sinä sellaisen joka kokomajan rienaa sinua eikä usko sinuun?

        Ne kirjoitusvirheet, usko.vainen-Räyhis!

        Pidät Jumalaa kuin isona ihmisenä joka tuntee kuin ihminen ja on pikkumainen sekä kostonhimoinen kuten ihminenkin. Ja joka ajattelee joka asiasta täsmälleen sinun tavallasi...


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ne kirjoitusvirheet, usko.vainen-Räyhis!

        Pidät Jumalaa kuin isona ihmisenä joka tuntee kuin ihminen ja on pikkumainen sekä kostonhimoinen kuten ihminenkin. Ja joka ajattelee joka asiasta täsmälleen sinun tavallasi...

        Mussukka Repeliini 😘 rauhoitu‼️


      • tyydy.osaasi kirjoitti:

        Et sinä ollut uskossa vaan luulit olevasi uskossa kun oikein yritit leikkiä uskovaista.
        Kukaan ei tule uskoon jos Jumala ei häntä vedä ja anna uskoa.

        No, ei kukaan vetänyt, mutta uskoin Jumalaan ja hänen olemassaoloonsa.

        Se ei siis ole uskossa olemista? Mitä se sitten on? Leikkimistä? Minulle uskominen oli totisinta totta. Et taida tajuta mistään mitään.


      • sage8 kirjoitti:

        Noinhan se on Raamattuun präntätty mutta monet raamatuntutkijat uskovat, että kaikkea ei voi ottaa totena mitä sillä on. Esim. Jeesuksen sanomisia ei pidetä totena kuin murto-osan verran verrattuna siihen mitä Raamattuun on präntätty.

        sage8:lle? "nämä kysyivät häneltä: "Miksi me emme kyenneet ajamaan sitä henkeä pojasta?" 29 [i] Hän vastasi: "Tätä lajia ei saa lähtemään muulla kuin rukouksella."* "

        Minä otan Jeesuksen sanat totena, miksi uskon kannalta on ongelmallista, että Jumalan kolmaspersoona uskoi pahoihin henkiin ja niiden manaamiseen juuri rukouksilla pois. Minusta usko törmää jotenkin siihen, että Raamatussa eletään toista aikakautta ja sen käsityksiä. Maailmankuva tuhansia vuosia vanha ja osin vanhentunut, miksi konkreetttisesti ei voi kokea sen juttuja.

        Mielestäni monet Raamatun tapahtumat ja Jeesuksen sanomiset on pakosta johtaa siihen käsitykseen, että Raamattu ei voi tulkita kirjaimmellisesti. On pakko olla jossain liberaali ja hyväksyä Raamattu vertauskuvallisena tekstinä. Jeesuksen monet sanat en ota kirjaimellisesti, sillä en voisi uskoa häneen, jos ne olisivat konkreettisia. Monta kertaa olen eronnut luterilaisesta kirkosta, kun se oppi ei ole kelvannut, mutta aina olen palannut kadonneena lampaana Jumalan johdattamana takaisin kirkkoon ja Jeesuksen seuraajaksi.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        sage8:lle? "nämä kysyivät häneltä: "Miksi me emme kyenneet ajamaan sitä henkeä pojasta?" 29 [i] Hän vastasi: "Tätä lajia ei saa lähtemään muulla kuin rukouksella."* "

        Minä otan Jeesuksen sanat totena, miksi uskon kannalta on ongelmallista, että Jumalan kolmaspersoona uskoi pahoihin henkiin ja niiden manaamiseen juuri rukouksilla pois. Minusta usko törmää jotenkin siihen, että Raamatussa eletään toista aikakautta ja sen käsityksiä. Maailmankuva tuhansia vuosia vanha ja osin vanhentunut, miksi konkreetttisesti ei voi kokea sen juttuja.

        Mielestäni monet Raamatun tapahtumat ja Jeesuksen sanomiset on pakosta johtaa siihen käsitykseen, että Raamattu ei voi tulkita kirjaimmellisesti. On pakko olla jossain liberaali ja hyväksyä Raamattu vertauskuvallisena tekstinä. Jeesuksen monet sanat en ota kirjaimellisesti, sillä en voisi uskoa häneen, jos ne olisivat konkreettisia. Monta kertaa olen eronnut luterilaisesta kirkosta, kun se oppi ei ole kelvannut, mutta aina olen palannut kadonneena lampaana Jumalan johdattamana takaisin kirkkoon ja Jeesuksen seuraajaksi.

        Raamatun juttujen ja meidän todellisuuden välillä ei ole yhteyttä. Ne ovat kaksi eri asiaa.

        Raamatussa tapahtuu vaikka mitä, mutta mitään ei tapahdu Suomen uskovien piirissä. Olen nähnyt sitä läheltä kymmenien vuosien ajan.

        Mutta onneksi on Raamattu, että jotain tapahtuu.


      • tyydy.osaasi
        torre12 kirjoitti:

        No, ei kukaan vetänyt, mutta uskoin Jumalaan ja hänen olemassaoloonsa.

        Se ei siis ole uskossa olemista? Mitä se sitten on? Leikkimistä? Minulle uskominen oli totisinta totta. Et taida tajuta mistään mitään.

        Sinun totisimmat todet kyllä tiedetään. Sinä et ole Jumalan valittu ja sillä selvä.


      • tyydy.osaasi kirjoitti:

        Sinun totisimmat todet kyllä tiedetään. Sinä et ole Jumalan valittu ja sillä selvä.

        Joo. Sinähän se tietoniekka olet! Totta on ainakin se, että en ole ikinä koskaan saanut mitään tuntumaa Jumalaan: on pysynyt piilossa.


      • tyydy-osaasi
        torre12 kirjoitti:

        Joo. Sinähän se tietoniekka olet! Totta on ainakin se, että en ole ikinä koskaan saanut mitään tuntumaa Jumalaan: on pysynyt piilossa.

        Et olekaan sanaut tuntumaa Jumalaan koska Jumala ei ole sinua valinnut.


      • tyydy-osaasi kirjoitti:

        Et olekaan sanaut tuntumaa Jumalaan koska Jumala ei ole sinua valinnut.

        Se on totta. Tosin ilman Jumalan valintaakin elämä sujuu hyvin. Eli hyvä kun valinta ei kohdistunut minuun. Vaikka siinä menikin monta kymmentä vuotta siinä uskossa.


      • torre12 kirjoitti:

        Se on totta. Tosin ilman Jumalan valintaakin elämä sujuu hyvin. Eli hyvä kun valinta ei kohdistunut minuun. Vaikka siinä menikin monta kymmentä vuotta siinä uskossa.

        Ja olen siis ateisti Jumalan tahdosta. Hän halusi, että luopuisin uskosta pysymällä näkymättömissä.


      • VaiKuinkaOn
        torre12 kirjoitti:

        Ja olen siis ateisti Jumalan tahdosta. Hän halusi, että luopuisin uskosta pysymällä näkymättömissä.

        Kerran pelastettu aina pelastettu - teorialla sinäkin pelastut?Vaikka hautaas asti kieltäisit Jeesuksen ?


      • VaiKuinkaOn kirjoitti:

        Kerran pelastettu aina pelastettu - teorialla sinäkin pelastut?Vaikka hautaas asti kieltäisit Jeesuksen ?

        En tajua. Minuahan ei ole "pelastettu" koska Raamatun mukaan vasta lopussa valitaan ihmiset heidän "tekojensa mukaan". Sittenhän sen näkee, heh.


      • Käytesimerkistä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Olet jankuttanut noita samoja juttujasi täällä jo useita vuosia.

        Kyllä täällä tieteen tuloksia saa toistaa vaikka se sinua ahistaisi, ja nykyään useimpia teologeja voidaan pitää tieteilijöinä. Etenkin raamattua tieteellisesti tutkivia.

        Liberaaliteologia ei tieteellisesti tutki vaan valheellisesti. Liberaaliteologia perustu valheellisuuteen kuten ateismikin, jotka valehtelevat tutkivansa hengellisiä Raamatun totuuksia tieteellisesti.

        Tieteellisyys on valheellinen peitesana, jota kelvottomasti Raamattua vääristelevät käyttävät.


      • Käytesimerkistä kirjoitti:

        Liberaaliteologia ei tieteellisesti tutki vaan valheellisesti. Liberaaliteologia perustu valheellisuuteen kuten ateismikin, jotka valehtelevat tutkivansa hengellisiä Raamatun totuuksia tieteellisesti.

        Tieteellisyys on valheellinen peitesana, jota kelvottomasti Raamattua vääristelevät käyttävät.

        Ei taida sulta kajahtaneelta ressukalta monikaan tulla kysymään, mikä on tieteellistä ja mikä ei. Saat ahistua tästä tosiasiasta ihan vapaasti.


    • RaamattuOnSanaaJumalan

      Kyllä ajoi.
      Aivan sama vaikka koko maailman liberaalit väittäisivät esim. osaa näistä sairauksiksi jne. niin Raamattu kyllä kertoo milloin kyseessä on ollut sairaan parannus ja milloin pahan hengen karkoitus.
      Ei tässä tarvitse spekuloida. Pyhä Raamattu sen kertoo.

      • No ei oikeesti.

        Ilmeisesti et ole tietoinen siitä tosiasiasta, että satujeesustasi ei kukaan huomannut hänen syntymänsä, elämänsä, kuolemansa ja väitetyn ylösnousemuksensa aikana.

        Kaikki hänen suuhunsa pannut sanat on sadunkertojien tarinaa vuosikymmeniä hänen väitetyn tolppakuolemansa jälkeen.

        Jesusianismi on vain yksi ihmisen luomaa epäjumalaa palvova kultti muiden joukossa. Voit helposti osoittaa väitteeni vääräksi manaamalla jeesuksesi esiin. En pidätä hengitystä odottaessani.


      • Missä niitä riivaajia ja pahoja henkiä nyt on? Jäikö nekin Raamatun sivuille?


      • 70- ja 80-luvuilla pahat henget tulivat kovasti muotiin fundispiirissä. Meidän helluntaiseurakunnassa kyllä saarnaajat kovin varoittelivat, että niiden maailmaan perehtyminen pian imaisee mukaansa, ja kristinuskon pelastusanoma muuttuu irvikuvaksi. Jotkut taas menivät mukaan täysillä.

        Jokaiselle vaivalle nimettiin henki. Jos oli kyse identiteettikriisistä, se oli "homoseksuaalisuuden henki", vaikkei henkilön käytös ollut millään tavalla homoseksuaalinen. Eräät sananjulistajat "erottelivat henkiä" niin, että pääsanoma Vapahtajan uhrityöstä unohtui kokonaan.

        Eräs hyvin kuuluisa Vapaitten suuntien sananjulistaja, joutui henkien kanssa yhä ahtaammalle, mitä enemmän niistä puhui. Lopulta hän murtui Jeesuksen ristin juurelle ja katui katkerasti harha-askeltaan. Hän kirjoitti kirjan, jossa varoitti vakavasti ottamasta samaa askelta pimeyden maailmaan.

        On aivan, kuin kuulisin taas alkavan saman harha-askeleen. Näinkö lyhyt on ihmisen tieto?


      • VarokaaDogia
        Dogmatikos kirjoitti:

        70- ja 80-luvuilla pahat henget tulivat kovasti muotiin fundispiirissä. Meidän helluntaiseurakunnassa kyllä saarnaajat kovin varoittelivat, että niiden maailmaan perehtyminen pian imaisee mukaansa, ja kristinuskon pelastusanoma muuttuu irvikuvaksi. Jotkut taas menivät mukaan täysillä.

        Jokaiselle vaivalle nimettiin henki. Jos oli kyse identiteettikriisistä, se oli "homoseksuaalisuuden henki", vaikkei henkilön käytös ollut millään tavalla homoseksuaalinen. Eräät sananjulistajat "erottelivat henkiä" niin, että pääsanoma Vapahtajan uhrityöstä unohtui kokonaan.

        Eräs hyvin kuuluisa Vapaitten suuntien sananjulistaja, joutui henkien kanssa yhä ahtaammalle, mitä enemmän niistä puhui. Lopulta hän murtui Jeesuksen ristin juurelle ja katui katkerasti harha-askeltaan. Hän kirjoitti kirjan, jossa varoitti vakavasti ottamasta samaa askelta pimeyden maailmaan.

        On aivan, kuin kuulisin taas alkavan saman harha-askeleen. Näinkö lyhyt on ihmisen tieto?

        Jos harhailija Dog sanoo jotain harha-askeleeksi, niin aihe on mitä ilmeisimmin totta ja tutustumisen arvoinen.
        Eli tässäkin dog yrittää, ettei ihmiset vaan uskoisi Jumalan sanaan.
        Perin erikoista, kun kyseessä oikein pappi.. eiku ei se nyt ollutkaan erikoista, näinhän ne nykyään rahapapit ihmisiä eksyttää.


      • RutgerHauis
        he-ma kirjoitti:

        No ei oikeesti.

        Ilmeisesti et ole tietoinen siitä tosiasiasta, että satujeesustasi ei kukaan huomannut hänen syntymänsä, elämänsä, kuolemansa ja väitetyn ylösnousemuksensa aikana.

        Kaikki hänen suuhunsa pannut sanat on sadunkertojien tarinaa vuosikymmeniä hänen väitetyn tolppakuolemansa jälkeen.

        Jesusianismi on vain yksi ihmisen luomaa epäjumalaa palvova kultti muiden joukossa. Voit helposti osoittaa väitteeni vääräksi manaamalla jeesuksesi esiin. En pidätä hengitystä odottaessani.

        Hei täällähän se epäjumalien palvoja on taas kiehnäämässä kristinuskon palstalla helpottaakseen omantuntonsa synkkää jytkytystä.
        Mahtaa olla raskasta paeta Jumalaa mutta kolkuttava omatunto vetää kristittyjen lähelle..
        Siksi ateistit ja sodomiitit notkuvat täällä aina.


      • Ai jaa. Eikö sentään vessäkäynnin henki? Ainakin minulla luulisi sellainen olevan, kun ei muuta käyttöä ole.


      • RutgerHauis kirjoitti:

        Hei täällähän se epäjumalien palvoja on taas kiehnäämässä kristinuskon palstalla helpottaakseen omantuntonsa synkkää jytkytystä.
        Mahtaa olla raskasta paeta Jumalaa mutta kolkuttava omatunto vetää kristittyjen lähelle..
        Siksi ateistit ja sodomiitit notkuvat täällä aina.

        Sano yksikin, joka olisi silminnäkijänä kirjoittanut Jeesuksen taivaaseen menosta. Et taida löytää.


      • läskipäälle
        torre12 kirjoitti:

        Sano yksikin, joka olisi silminnäkijänä kirjoittanut Jeesuksen taivaaseen menosta. Et taida löytää.

        Miksi silminnäkijän se olisi pitänyt kirjoittaa. Eihän oikeudessakaan silminnäkijät kirjoita vaan kertovat mitä ovat nähneet.


      • läskipäälle kirjoitti:

        Miksi silminnäkijän se olisi pitänyt kirjoittaa. Eihän oikeudessakaan silminnäkijät kirjoita vaan kertovat mitä ovat nähneet.

        No eipä tuosta taivaaseen menosta nyt muuta olisi kuin silminnäkijän kirjoitus. Eivät he kirjoitustaidottomia olleet, kun kuulemma kirjoittivat evankeliumeitakin.


      • läskipäälle kirjoitti:

        Miksi silminnäkijän se olisi pitänyt kirjoittaa. Eihän oikeudessakaan silminnäkijät kirjoita vaan kertovat mitä ovat nähneet.

        >Eihän oikeudessakaan silminnäkijät kirjoita vaan kertovat mitä ovat nähneet.

        Höpö höpö, usko.vainen-Räyhis. Todistajien lausumista _kirjoitetaan_ pöytäkirjat, jotka nämä henkilöt sitten lukevat ja _omalla_ allekirjoituksellaan _itse_ vahvistavat paikkansa pitäviksi.


      • näinoonnn
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Eihän oikeudessakaan silminnäkijät kirjoita vaan kertovat mitä ovat nähneet.

        Höpö höpö, usko.vainen-Räyhis. Todistajien lausumista _kirjoitetaan_ pöytäkirjat, jotka nämä henkilöt sitten lukevat ja _omalla_ allekirjoituksellaan _itse_ vahvistavat paikkansa pitäviksi.

        ">Eihän oikeudessakaan silminnäkijät kirjoita vaan kertovat mitä ovat nähneet."

        Hyvä huomio - todistajat eivät kirjoita oikeudessa pöytäkirjoja!


      • Hömpsönpömpsön
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Eihän oikeudessakaan silminnäkijät kirjoita vaan kertovat mitä ovat nähneet.

        Höpö höpö, usko.vainen-Räyhis. Todistajien lausumista _kirjoitetaan_ pöytäkirjat, jotka nämä henkilöt sitten lukevat ja _omalla_ allekirjoituksellaan _itse_ vahvistavat paikkansa pitäviksi.

        Todistajat eivät itse kirjoita pöytökirjoja vaan kirjurit on erikseen. Sivistymättömyytesi on ilmeinen.


      • näinoonnn kirjoitti:

        ">Eihän oikeudessakaan silminnäkijät kirjoita vaan kertovat mitä ovat nähneet."

        Hyvä huomio - todistajat eivät kirjoita oikeudessa pöytäkirjoja!

        >Hyvä huomio - todistajat eivät kirjoita oikeudessa pöytäkirjoja!

        Tuo kehumasi oli kaverisi sanomaa eikä minun, oi Korkkiruuvi, eikä huomio ollut hyvä vaan jokseenkin typerä.


    • Sikalauma

      Olen myös aiemmin kuullut nämä riivaajahenget epilepsiakohtauksina ym. Mutta miten selitetään seuraava?
      "Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika? Minä pyydän: älä kiduta minua!" Jeesus näet oli käskenyt saastaisen hengen lähteä miehestä. Se oli jo pitkän aikaa pitänyt miestä otteessaan. Hänet oli köytetty ja kahlehdittu, että hän pysyisi aloillaan, mutta kerran toisensa jälkeen hän oli katkonut siteensä ja pahan hengen ajamana paennut ihmisten ilmoilta. "Mikä sinun nimesi on?" kysyi Jeesus. Mies vastasi: "Legioona*", sillä häneen oli mennyt monta pahaa henkeä. Ne pyysivät, että Jeesus ei käskisi niiden syöksyä kadotuksen kuiluun.

      Läheisellä vuorella oli iso sikalauma laitumella. Pahat henget pyysivät Jeesukselta lupaa mennä sikoihin, ja hän salli sen. Silloin henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin, ja lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui. "

      • Miten mikäkin tarina selitetään? Tuo on vain yksi tarina muiden joukossa; eikä se ole tottakaan.


      • Sikalauma
        torre12 kirjoitti:

        Miten mikäkin tarina selitetään? Tuo on vain yksi tarina muiden joukossa; eikä se ole tottakaan.

        Nimimerkki torre12 taitaa olla - jos ei nyt aivan kaikkien alojen asiantuntija - niin ainakin hengellisten kysymysten asiantuntija. Niin vakuuttavalla rintaäänellä hän puhuu. Koska hän ei usko, niin asia ei pidä paikkaansa. Jos torre12 ei ole antanut sinettiään tapahtumalle, niin sitä ei ole olemassa. Torre12 on ollut läsnä sekä Vanhan testamentin että Uuden testamentin tapahtuma-aikoina.


    • näinoonn

      Jeesuksen mukaan pahoja henkiä ja riivaajia on olemassa ja Jeesus jopa keskusteli heidän kanssaan. Liberaalien mielipiteet ei tässä paljoa paina.

      • Ja Jeesuksen mukaan hänen seuraajansa parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen- todellisuudessa lääkärit parantavat sairaat.


    • Josefuksen kirjan mukaan, tunnettiin kyllä hyvin monia sairauksia, sairauksina, ei puhuta riivaajahenkien aiheuttamista.

      Esim. Herodeksen sairauksista kerrottaessa, kuumetaudit, paiseet, tulehdukset jopa mielenmasennus tunnetaan, joka meillä vasta pikkuhiljaa nyt 2000-luvulla, myönnetään sairaudeksi .

      Hoitoina on olleet kylvyt, hygienia, yrttilääkkeet.

      Kristillisesti ne olivat noitakeinoja, vain manaus ja risti parantaa.

      Vielä keskiajalla, kun rutto riehui Euroopassa, tunnettu lääkäri Nostradamus yritti ehdottaa hygieniaa ja yrttilääkkeitä parannuskeinoiksi, kun paskoissaan makasivat, mutta joutui vainotuksi ja pakenemaan paikkakunnalta toiselle. Valta oli papeilla.

      Papit eivät halunneet ottaa uusia tuulia vastaan.

    • Kristiunskon aika on ollut järkyttävää taikauskon aikaa, ihmiset ovat olleet lukutaidottomia ja heille on voitu uskotella mitä tahansa hullua ja mielipuolista.

      Vaikka ihmiset nyt jo ovat lukutaitoisia, he eivät raski luopua taikaopeista, koska niissä on mystikkaa, ruumiin syönti ja veren juonti tehoaa, koska siinä on jotain iljettävää ja pelottavaa, jolla voi vapautua toisesta pelottavasta, eli helvetistä.

      Aikonaan tosin kerrottiin, että jos eläimen lihan sekaan lisätään ihmisen sisäelimiä, sen syöneestä tulee ihmissusi. Johtuen siitä, että ihmisen veri sekoittuu uhrieläimen vereen.

      • sage8.ei.kirj

        Juuri näin, Raamattu kirjoitettiin antiikin aikana ( 500-vuotta ennen ajanlaskun alkua ja 500-vuotta ajanlaskun alun jälkeen ) ja silloin uskottiin taikauskoon yleisesti.


    • Tietysti jos joku houkutelee pahantekoon toistuvasti voi sanoa, että hän on kuin riivaajahenki, ulkopuolinen, mutta kuitenkin ihminen. Ei ole pakko suostua.

      Tai jos oman mielen vetovoima on suurempi pahaan, kuin hyvään, se on taas kamppailu itsensä kanssa, ei esimerkiksi saatanan, vaan itsensä kanssa.

      Paavali sanojen mukaan; pahaa en tee minä vaan synti, joka on tullut minuun asumaan. No hui hai, se on vain pahanteon ulkoistamista, koska itse sitä tekee, ja itse siitä vastaa.

      • Tämä kertoo selvästi että sysäämisestä toisen olennon hartioille yritetään puhdistaa omaa vastuustaan teoistaan.


    • Tarina kertoo Itäisiltä mailta, aikana jolloin siellä oli myös kristillisiä ihmisiä parantajina.

      Nainen tuli vastaanotolle valittaen väsymystä, alakuloa ja heikkouden tunnetta. Itäiset lääkärit diagnosoivat taudin nestevajaukseksi, joka helpottuu juomalla runsaasti vettä.
      Kun taas kristillinen kertoi sen olevan paha henki, joka on pesiytynyt päähän. Ja koska heillä oli silloin valta, hän porasi naisen kalloon reiän pahan hengen poistumiseksi, ja nainen kuoli.

    • Nimeltämainitsematta

      Älkää uskoko liperaaleja.Niissähän on just paha henki. He ovat paholaisen juoksupoikia- ja tyttöjä, olivatpa he Jumalan ylempänä olevia piispaja tai liprupappeja.Ketään ei sanota nimeltä.

      • Jeesus oli ehkä ensimmäinen "liperaali". Häntä ei pidä uskoa.

        Hän teki ja opetti aivan väärin: kyllä Jumala on tosi, tosi vihainen.


      • sage8.ei.kirj
        torre12 kirjoitti:

        Jeesus oli ehkä ensimmäinen "liperaali". Häntä ei pidä uskoa.

        Hän teki ja opetti aivan väärin: kyllä Jumala on tosi, tosi vihainen.

        Minustakin Jeesus oli ensimmäinen liberaali ja mihinkä olisi ehtinyt jos olisi saanut elää pitempään. Kirjanoppineet vihasivat juuri tuosta liberaaliudesta ja juonivat niin että Jeesus tapettiin.

        Pahat henget ovat minusta heikkojen ihmisten puolustuskeino että saisivat tehdä kaikenlaisia inhottavuuksia ja vääryyttä köyhiä ja sorrettuja kohtaan.


      • Obadja151cm
        sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Minustakin Jeesus oli ensimmäinen liberaali ja mihinkä olisi ehtinyt jos olisi saanut elää pitempään. Kirjanoppineet vihasivat juuri tuosta liberaaliudesta ja juonivat niin että Jeesus tapettiin.

        Pahat henget ovat minusta heikkojen ihmisten puolustuskeino että saisivat tehdä kaikenlaisia inhottavuuksia ja vääryyttä köyhiä ja sorrettuja kohtaan.

        Jeesus ei ollut syntihyväksyjäliberaali. Liberaalit karttavat totuutta.Tämän takia he karttavat Helvetistä puhumista. Jeesus puhuueniten Raamatussa Helvetistä. Liberaaliteologia on irvokkuutta, röyhkeyttä ja valhetta.Liberaaliteologia on eksytystä.


    • Soon ihan tosi, mitä otsikossa sanotaan. Mollaan asiantuntijoi. Pahoi henkii ei oo. Soon pelkkää ilkipuhetta. Vaan ei oo meitäkään herttasii otuksii. Ollaan vaan ihan virtuaalisii ja tikitaalisii. Siiton muuten hyötyyki. Voilaan tulla nettilinjaa pitkin kotitietokoneelle, mut pahat henget ei vois, vaik niitä oiski. Niet moi vaan!

      Nii, ja sit mollaan kyl mahlottoman liperaalii. Meinas niiku unohtuu.

    • Rahan ja vallan himossa kaikki pahat teot enimmäkseen tehdään. Mielenterveys ja päihteet ovat hyvä lisä pahoille teoille. Pahoille hengille se vaan fundisuskoisten käsitysten mukaan "ulkoistetaan." Antiikin aikaisten taikauskoisten käsitysten mukaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      277
      3090
    2. 201
      2876
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      70
      2464
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      221
      1936
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1378
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      160
      1213
    Aihe