Kun kaikki ottaa päähän

minävain0

Teet niin tai näin niin ei sitten minkäänlaista arvostusta. Vaikka arvostuskin pitäisi olla molemmin puolista työelämässä koska onhan niitä muitakin työnantajia olemassa kuin yksi ja sama. Tänään sain kuulla, että en edes ovea aukaise kuulemma oikein. Olen siis respassa töissä ja oven aukaisen nappia painamalla kaikille työntekijöille ja vieraille. Niin yks tuli tulkuttamaan, että en kuulemma osaa. Tämä sama tyyppi ei edes koskaan tervehdi aamuisin. Moukkamaista koska kuuluu ihan perus käytöstapoihin. Melkeen keski-ikäinen olen ja en osaa edes ovea aukaista oikein. Jo on mallillaan. Noh jos en osaa niin aukaiskoon sitten jokainen itse kun osaa niin helvetin paljon paremmin nämän hommat tässä. Saatanan kermaperseilyä jos ei itse ovea saada auki. Passaamista ja höösäämistä mutta mitään kiitosta ei tule. Ihme, että ei tarvi sitä itseään pyyhkiä. Todellisesta elämästä ei tiedetä mitään. Itse olen saanut kokea kahden vuoden sisällä irtisanomisen edellisestä työstä ja siitä seuranneen jälkipyykin koska liitto on yrittänyt riitauttaa asiaa, äidin syöpähoidot, yhdet YT-neuvottelut nykyisessä työssäni, yhden autokolarin ja yhden oikeudenkäynnin jossa olin todistajana. Kaikesta tästä olen käytännössä selvinnyt yksin. Kukaan ei ole kysynyt missään vaiheessa, että miten minä voin. Niin ellei syyllistämistä lasketa. Ihmetellään vain kun olen äreä. Ottaa kyllä niin päähän. Vittuilua saa kuunnella heti aamusta ja vielä 60 km matka töihin kun oma kylä niin kuollu pystyyn, että ei edes töitä ole tarjolla. Sitten en edes vessaan kuselle pääse silloin kun haluan kun olen yksin tässä. Täytyy odottaa aina tauottajaa. Toisaalta mikään ei estä jos oikeen vittuunnun. Tuskin kukaan edes huomaisi jos olisin muutaman minuutin pois. Ketään tuskin kiinnostaa mun olemassa olo. Hyvä vaan toisaalta, että saan olla yksin. En kaipaa ketään kaksnaamaista länkyttäjää tähän. Kaikki kyllästyttää tällä hetkellä. Samat valitukset ja samat naamat joka paikassa eikä vain työelämässä vaan myös siviilissä. Facebookissa yks kaveri päivittelee tunnin välein päivitystään. Milloin on käyny paskalla tai mökillä. Sitten yks hehkuttaa teennäisesti kuinka elämä on ihanaa vaikka todellisuudessa hän kärsii alkoholi ongelmasta ja hänen oma mies petti ja jätti. Tekis mieli ottaa ja lähteä taakseen katsomatta. Töitä olen miettinyt myös kauempaa ja että muuttaisi ihan toiselle puolen suomea. Mikään ei toisaalta edes pidättele. Niin paljon paskaa tapahtunut, että en pistäisi pahakseni jos aloittaisin elämän jossain toisaalla. Etelä-Suomea olen miettinyt mutta asuminen mietityttää siellä. Tällä hetkellä asun vuokralla pienellä paikkakunnalla ja Helsingissä vuokrat ovat aivan liikaa. Nykyisesssä asunnossani ei ole vuokra edes enään noussut. Toisaalta olen miettinyt Vantaata tai Espoota jossa vuokra ehkä edes hitusen halvempi. Entä sitten se työ. Miten saan töitä Etelästä jos minulla ei ole siellä mitään suhteita myös palkan tulisi olla edes kohtuullinen, että pärjään. Työ tulisi ennen muuttoa tietenkin olla. Omat vanhemmat myös mietityttää koska ovat sen verran iäkkäit, että pärjäävätkö. Toisaalta minun tulisi asettaa oma onni edelle. Toisaalta ja toisaalta.

Pakko oli purkaa ajatuksia koska en voi edes jutella kenenkään kanssa koska jokaisella on kuitenkin joku mielipide ja yleensä se on negatiivinen. "Ei kannata muuttaa" jne.

16

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävain0

      Niin joo ja englannissa olen kuulemma läpimätä paska. Vaikka kertaakaan ei ole asiakkaat jääny ihmetteleen sitä mitä olen englanniksi sanonut mutta paska olen silti. Antasivat sitten perkele koulutusta. Jopa yks tuttu ihmetteli tuota kun kerroin ja jopa ammattiliittoni. Tuttavani sanoi, että miten kehtaavatkin moittia koska sekin on asia mikä harjaantuu.

      ap

    • minävain0

      Niin joo ja puhelimeen en vastaa kuulemma riittävän ripeästi. Silloinkin ilmeisesti pitäisi vastata vaikka minulla on asiakas. Mikä olisi mielestäni epäkohteliasta. Paska työntekijä siis.
      Kerran jopa sanottii, että mitä tällaisella työntekijällä mitään tekee kun en heittänyt kerran yhtä asiakasta pihalle. Muut luuli häntä joksikin hiippariksi vaikka loppu peleissä paljastui, että hän oli tavallinen asiakas. Hän puhui saksaa ja tulkkauksen kanssa oli engelmia.
      Argggg.

      ap

    • Ihmisyys_katoamassa

      Tyypillinen suomalainen paska duunipaikkahan tuo on sitä samaahan se on muuallakin.
      Ei kenenkään kuuppa tuollaista paskaa kestä joten vaihda paikkaa niin monta kertaa että natsaa edes siedettävät olosuhteet.

      Vaihtaminen on vaikeata mutta jos ei onnistu niin lähtisin kyllä pois koko paskasta kun touhu menee yli hilseen ihan vain kun se mielenterveys on ihan ykkösjuttu itselleni.

      Tsemppiä.

    • minävain0

      Niin on vaikeeta. Sitä ns. jumittuu. Yhden burn outin kokenut edellisessä työpaikassa jossa oli työpaikkakiusaamista. Nykypäivän työelämä muuttunut sairaaksi.

      Niin joo ja on minua varkaaksikkin melkein syytetty kun kerran ei löytynyt yksiä avaimia jotka minulla muka oli. Noh lopulta paljastu, että ei niitä ole koskaan minulle edes annettu. Anteeksi ei pyydetty.

    • lsdhgg34

      Olihan kova vuodatus, mutta mitä nyt näin toisella silmälläni ehdin pikaisesti lukea:hän on oikeassa tässä asiassa:

      Jos jokainen minuutti pitää sanoa että "hyvää onnea kahvitaullenne", ja aina aamuisin että "ERITTÄIN HYVÄÄ HUOMENTA KAIKILLE" <- karapulaisena aamuna on hyvä.

      "Terve minä menen"
      "Nähdään"

      "Hyvää seksiä ja iltapalaakin toivotan".


      tukkiutuu koko "taistelujärjestelmä" näihin hiton.... "viesteihin" :D

    • JosOnMahdollisuus

      kokeilla jotain muuta, niin älä epäröi tarttua tilaisuuteen. Tuollaisesta työpaikasta kannattaa pyrkiä kaikin keinoin pois, se ei tule paremmaksi muuttumaan.

    • minävain0

      Työehtosopimus on myös huono. Jos olet ollut alle kaksivuotta töissä niin ensimmäinen saikkupäivä on myös palkaton joten jos ei halua palkan menetystä niin töihin on mentävä sairaanakin. Yhtään joustoa ei saa vapaa päivien suhteen vaan kaikki vapaat tulee korvata kuten jouduin korvaamaan ne tunnit kun olin käräjillä todistajana.

      Jos jotain hyvää niin se, että saan tosiaan olla tässä yksin. En varmaan kestäisi olla missään työyhteisössä etenkään sellaisessa jossa on paljon naisia. Työnantajan kanssa olen tekemisissä muutaman kerran vuodessa virallisissa asioissa. Mikä on myös hyvä. Siinäkin on ihan tarpeeksi. Mitä vähemmän on johdon kanssa tekemisissä niin sen parempi. Olen myös kuullut kehityskeskusteluissa, että minusta kuulemma pidetään. Välillä vain tuntuu, että joitakin minun nauravainen luonne ärsyttää ja tunnollisuus. Palkka ihan ok ei siis hyvä mutta ei kovin surkeakaan. En ole korkeasti koulutettu joten parempaa palkkaa tuskin tulen saamaan missään työssä. Työajoista myös plussaa.

      Välillä vain tuollainen jonnen joutava valitus keittää yli ymmärryksen. Toivoisin myös, että saisin enemmän haastetta koska aivoton en ole.

      • väittelyitävälillä

        Minä väittelen työnjohtajan kanssa monestikin, jos olen eri mieltä jostain asiasta :)
        Tuollainen on työyhteisölle aika rakentavaa kuumatkin keskustelut välillä.
        - Vaikka hyviä työkavereita sinänsä olemmekin.

        Tuollaiset väittelyt eivät ole mitään henkilökohtaista, jos on jostain asiasta erimieltä niin voi väitellä sitten siitä asiasta.... toiset työkaverit katsovat syrjäsilmällä vierestä että: jostain asiasta on noilla joku väittely taas menossa ;)


    • minävain0

      Täytyy kuitenkin myöntää, että en usko tämän työn olevan pysyvä koska eihän nykyään mikään ole enään pysyvää. Olen myös täysin eri planeetalta näiden ihmisten kanssa. Minä olen vain tällainen tavis kun nämä muut ovat jotain yli koulutettuja tyyppejä.

      • nosturillanokiapystyyn

        Joskus kun tunteet kuumenevat työpaikalla on hyvä väitellä ja polttaa hihatkin, on vain terveellistä, käy vain rauhoittumassa sitten vähän välillä, ja hommat jatkuu ;D

        Huonoa on työýhteisölle jos kukaan ei voisi kyseenalaistaa ja kertoa mitään omista mielipiteistään ja väitelläkin asioista, jonkalaisen kuvan Siilasmaa antoi Ollilan Nokiasta, että minkälainen työpaikka se oli.... ei ihme että konkkasi :D


    • minävain0

      Jos on työnantajan kanssa eri mieltä tulee potkut. Tällainen käsitys minulla on nykypäivän työelämästä.

      • näinkannattaisitehdä

        On vanhanaikainen käsitys, kun tuollainenhan on erittäinkin hyvää työyhteisölle väitellä välillä asioista, työyhteisö kehittyy, Ollilan johtamistyyli johti Nokian tuhon, ei Siilasmaa :D

        Ja silloin toiset ajattelevat uusia ideoita samalla siinä, jotta firmakin voi kehittyä.

        Koska silloin tulee uusia ajatuksia mieleen kaikille, jotka kehittävät silloin työyhteisöä, diktatuuri-johtaminen on Stalinismia.


    • SonOfMarx

      Minä päätin aikoinaan, että jos mulle vittuillaan, minä vittuilen takaisin. Vittuilu loppuu yleensä ensimmäisen kerran jälkeen. Se vaan, että jos olet vuosikaudet ottanut paskaa niskaasi, etkä ole siitä aikaisemmin huomauttanut, voi olla kohtalokasta. Uusi työpaikka, uudet kujeet: ja näytät heti ensimmäiselle vittuilijalle kaapin paikan: Minä en ole mikään vitun kynnysmatto tai sylkykuppi!
      Onnea sille tielle minkä ikinen valitsetkin, mutta muista aina, että sinä olet voittanut esteet ennenkin. Sä voitat ne tulevaisuudessakin!

      • saitajatuksenjyvän

        Olet täysin oikeassa tässä, näin se menee, pitää aina ottaa oma paikkansa työpaikalla, oman taidon ja rohkeuden mukaan haastaakin toisia.


      • KultainenMyyrä

        olet oikeassa, pitäisi vain omaksua asenne, että antaa heti takasin.


    • maksunAika

      Miksi täältä hävisi se kirjoitus jossa kerroin kuinka minut oli irtisanottu tuta syistä vaikka se olikin pelkkää kusetusta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe