En voi pelastua!

prof-antiteisti

Sanoin, että Pyhä Henki on saastainen riivaajan henki. En voi saada tätä syntiä enää koskaan anteeksi. Olen tuomittu ikuiseen kadotukseen! Niin pastori sanoi!

Olen teologian professori ja tunnen Raamatun kirjoitukset paremmin kuin keskiverto kristitty uskovainen. Olen harrastanut Raamatun tieteellistä tutkimista liki 40 vuotta.

Viestini avaus on provokaatio. Olen toki sanonut pastoreille, että jos Raamatun kirjoitusten takana on jokin yliluonnollinen henki, niin se on mahdollisesti jokin demoni eli saastainen riivaajahenki. En ole nähnyt Raamatun kirjoituksista sitä, että jokin moraalisesti tai eettisesti ylivertainen entiteetti olisi vaikuttanut niiden synnyn. Päinvastoin.

No, olenko pilkannut Pyhää Henkeä, niin että en voi saada sitä syntiäni anteeksi? Olen sitä mieltä, että sellaista Jumalan Pyhää Henkeä ei ole edes olemassa, jota kristityt palvovat jumalanaan. Jos olisi olemassa jokin Raamatun kirjoituksiin vaikuttanut henki, niin se olisi eittämättä saastainen riivaajien henki.

Onko mahdollista saada anteeksi nämä sanani?

49

860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole mahdollista.

      • prof-antiteisti

        Aamen, hallelujaa! Koska en voi saada anteeksi, niin voin jatkaa vapaasti kristinuskon vastaista toimintaani, joka perustuu tarkoin tutkittuihin todisteisiin ja havaintoihin.


      • Mauristus

        Ei sitä tiedä kuin Kristitty.net.
        Ja Jumala.
        Jotka taitavat olla sama persoona.


    • Steyr

      Jos Sinä sanot noin aivan epäuskoisella mielellä asiaa ajatellen ja olet sitä mieltä, ettei mitään Pyhää Henkeä, samoinkuin Isä Jumalaa ja Kristusta Jeesusta ole olemassakaan, niin tietämättömyydestä Sinua ei voi rangaista.

      Ja vastaavasti, jos Sinä uskot aivan totisella sydämesi varmuudella yliluonnollisten demonien olemassaoloon, niin silloinhan Sinä tunnustat henkivaltojen olemassaolemisen, joihin Isä Jumalan valtakunta perustuu. Ja vaikka Sinä sanot, että et usko Jumalan ja Pyhän Hengen olemiseen, niin demonien olemassaolemiseen uskominen asettaa sinut vastuuseen sanomisistasi Isä Jumalan kasvojen edessä. Ja jos siis Isä Jumala havaitsee Sinun syyllistyneen Pyhän Hengen pilkkaan, niin sitä hän ei sanojensa mukaan anna anteeksi tässä ajassamme eikä tuonpuoleisessa.

      Koska Isä Jumala on ainoa taho, joka tuomitsee, älä enää ala kyselemään uskovilta kristityiltä ja Raamatun sanan julistajilta mahdollista tuomiota tai tuomiotta jättämistä asiassa. Tiedäthän sen jo itsekin noin ennakolta, kuinka herkästi uskoviksi itseään tituleeraavat ihmiset tuomitsevat kanssakulkevat lähimmäisensä ja jopa uskonveljensä tai -sisarensa väärin perustein Helvettiin.

    • JumalaYliKaiken

      Teologi mahdollisesti teki hengellisen itsemurhan. Ihan silmiemme edessä.

      Olisit kysynyt, ennenkuin hyppäsit...

      Kompastui omaan ylpeyteensä.

      Jumala Itse tietenkin ratkaisee asian, emme me, mutta syyllistyisimme itse samaan syntiin, ryhtymällä jakamaan mahd. väärää armoa, rakastaen ihmistä enemmän kuin Jumalan Pyhää Henkeä.

      "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, YLI KAIKEN ja lähimmäistäsi, niinkuin itseäsi."

      • teologille

        Miten kuollut voi tehdä itsemurhaa ?

        Mieti edes hetki tätä asiaa.


    • nbuy87

      Sinun asenteesi Jumalaa kohtaan ratkaisee asian,
      ei sinun sanomiset tai uskomiset tai tällä kertaa
      uskomatta jättämiset. Jos siis olet aralla tunnolla
      Jumalan edessä, sinulla on mahdollista saada synnit
      anteeksi Jeesukselta Kristukselta. Mutta jos sinua
      ei synti ja pelastusasia letkauta ollenkaan, et ole edes
      Jumalan kutsuma. Silloin et myöskään voi pelastua.
      Jumalan kutsuma ihminen on aralla tunnolla ja voi
      pelastua.

      Siis sinun suhteesi Jumalaan ja syntiin ja pelastukseen
      sekä Jeesukseen ratkaisee. Oletko siis aralla tunnolla
      vai pilkkamielellä liikkeellä? Siitä on kysymys ja
      vastauksen vain sinä ja Jumala tiedätte. Asia on siis
      sinun ja Jumalan välinen asia eikä sinun tule kääntyä
      ihmisten puoleen. Käänny Elävän Jumalan puoleen
      mikäli syntisi on sinulle kipeä asia ja vaivaa sinua
      ja sinä tahdot saada syntisi anteeksi ja pelastua.

    • Kirjakääröt

      Mark.3:28 Biblia (1776) Totisesti sanon mitä teille: kaikki synnit annetaan anteeksi ihmisen lapsille, pilkatkin jolla he Jumalaa pilkkaavat. 3Moos.24:16 4Moos.14:23 15:30

    • Matteuksen evankeliumi:
      12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

      Tämä asia on usein ymmärretty mielestäni väärin.

      On olemassa kolmenlaista syntiä:

      1. Synti Isää vastaan (eli synti Jumalaa vastaan). Vaikkapa vannominen:

      Matteuksen evankeliumi:
      5:34 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko

      Jaakobin kirje:
      5:12 Mutta ennen kaikkea, veljeni, älkää vannoko, älkää taivaan kautta älkääkä maan, älkää mitään muutakaan valaa; vaan "on" olkoon teillä "on", ja "ei" olkoon teillä "ei", ettette joutuisi tuomion alle.

      Tämän synnin saa kuitattua pois, jos pääsee valastaan irroittautumaan.

      2. Synti Poikaa vastaan on kaikki se paha jota sanomme tai teemme lähimmäistä (Jumalan Poikaa) vastaan:

      Matteuksen evankeliumi:
      25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

      Ja tämäkin on mahdollista saada anteeksi, kun pyytää sitä asianomaiselta henkilöltä, jota vastaan on rikkonut.

      3. Synti Pyhää Henkeä vastaan on se paha jota teemme omaa ruumistamme eli Pyhän Hengen temppeliä vastaan (esim. tupakka, alkoholi, huumeet, haureus):

      1. Korinttolaiskirje:
      6:18 Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
      6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

      Tätä tälläistä syntiä ei tietenkään voi keneltäkään anteeksi pyytää, koska se on tehty omaa ruumista vastaan ja sen seuraukset (esim. sairauksen muodossa) on vain kärsittävä.

      • puurot.ja.vellit

        Nyt on kyllä puurot ja vellit sekaisin sinulla !

        Se, että jos uskova vahingoittaa omilla teoillaan itseään, se ei ole mitään syntiä Pyhää Henkeä vastaan, vaan ihan vain itse itsensä vahingoittamista !


      • Zori.
        Raamattu on toista mieltä

        1:kor.
        6:18 Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.

        Nuo muut synnit kohdistuvat siis ulospäin mutta synti Pyhän hengen temppeliä vastaan kohdistuu sisäänpäin.


      • puurot.ja.vellit
        KTS kirjoitti:

        Zori.
        Raamattu on toista mieltä

        1:kor.
        6:18 Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.

        Nuo muut synnit kohdistuvat siis ulospäin mutta synti Pyhän hengen temppeliä vastaan kohdistuu sisäänpäin.

        Sokeako olet ?

        Siinä lukee, että haureuden harjoittaja tekee syntiä, ketä kohtaan ???

        OMAA RUUMISTAAN, eli lihaansa, eikä Pyhää Henkeä kohtaan !


      • puurot.ja.vellit kirjoitti:

        Sokeako olet ?

        Siinä lukee, että haureuden harjoittaja tekee syntiä, ketä kohtaan ???

        OMAA RUUMISTAAN, eli lihaansa, eikä Pyhää Henkeä kohtaan !

        Synti Pyhän Hengen temppeliä vastaan on synti Pyhää Henkeä vastaan. Muuten ei oikeastaan onnistukaan synti Pyhää Henkeä vastaan. Se on ilmaan huitomista.


      • Pentagonin.lähetti.huhhu

        huhhuuh on riivaajahengessä valehteleva, helluntailainen, USA:n hallituksen agentti.

        Hänellä on selkeä tehtävä levittää perätöntä tietoa poliittisista toisinajattelijoista Suomessa. Hänen suomenkielen taitonsa on rajallinen. Kirjoittaa mahd. USA:sta tai Ruotsista.


    • teologille

      Hei !

      Sinä et ole uudestisyntynyt uskova, joten olet siten täysin ymmärtämätön hengellisten asioiden suhteen, eikä siten sinua voi tuomita kuten uskovaa.

      Siis Raamattu sanoo selvästi:

      1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

      Siis sinä et ole mitenkään sitoutunut eli lupautunut valetamaan Jumalan tahdossa ja Raamatun opetuksien mukaan, joten sitä ei sinulta voi silloin vaatiakkaan tämän Sanan mukaan.

      Mutta lopulta sinä kuten jokainen ihminen joutuu viimeiselle tuomiolle, eli lopulta Jumala sinutkin siis tuomitsee Sanansa mukaan.

      Lisäksi sinä siis olet tällä hetkellä uskosta osaton eli uudestisyntymätön, ja siten sinä jo nyt olet kuolleessa tilassa eli et siis armon alla, vaan tuomion alainen, joten tuo asia ei mitenkään muuttaisi sinun tilannettasi kokonaisvalteisesti, eli kadotus olisi kuitenkin sinulla edessä.

      Mutta uskovatkaan eivät näitä perus asioita tunnu tajuavan, ja siksi ollaan väärin tuomitsemassa uskosta osattomia, joille siis pitäisi julistaa vain Ilosanoma eli Evankeliumin sanaa !

      Eli nyt sinulle siis Raamatullisesti:

      3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
      4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
      9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
      10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
      11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
      12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
      13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
      14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
      15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
      !!!
      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
      18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
      !!!

      Usko siis Herraan Jeesukseen, niin sinäkin pelastut !

    • Kirjakääröt

      Joh.3:5 Biblia (1776) Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla. Hes.36:25

    • Virsut

      Et saa anteeksi sitä syntiä, että olisit muka teologian professori. Kaikesta muusta saat olla mitä mieltä haluat Ja jos äskeinen on ainoa syntisi, niin sinulla tuskin on hätää. Henkilöni, mene rauhassa, äläkä enää syntiä tee.

    • "13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"." (Room. 10:13)

      Jokaisella on mahdollisuus elämänsä viimeisen sekuntiin saakka saada syntinsä anteeksi ja ottaa Jeesus vastaan pelastajanaan.

    • uyeru

      Enpä pysty pelastamaan aloittajaa, asia jää Jumalan ratkaistavaksi.

    • pilkkatekojaeisanoja

      Ei Pyhä Henkeä sanoilla laukata. Aika pikkumaista touhua olisi. Tätä monet ns. voitellut käyttävät pelotusaseena ettei heitä arvosteltaisi. Saa arvostella sekä sanoa Pyhästä Hengestä mitä tahansa. Ei se ole sen pilkkaamista.

      Pyhän Hengen pilkka raamatussa käsitetään siten, että jos olet tullut uskoon, täyttynyt hengellä, ollut oikeasti Jumalan lapsi ja käännyt pois tältä tieltä, niin siinä pilkkaat Pyhää Henkeä häpäisemällä sen. Paavalikin sanoo heistä että parempi kun eivät olisi tulleet totuuden tietä tuntemaan. Näin häpäisemällä kristuksen ja Hengen on lähes mahdoton enää palata sille tielle. Se on todellista Pyhän Hengen pilkkaa eikä jotkut päättömät höpinät.

      • katuvana

        Olen jonkin verran eri mieltä kanssasi vai ymmärsinkö viestisi oikein. Pyhän Hengen pilkkaa tulee varoa kaikin tavoin...myös sen suhteen, mitä suustaan sanoo. Me emme ole tuomareita. En ole varma, mitä tarkoitit lainatessasi Paavalia. Sen tiedän, että on valtavasti uskovia, jotka ovat ajautuneet pois elävästä uskosta syystä tai toisesta ja alkaneet elämään tietoisessa synnissä. Tätä on voinut jatkua kymmeniä vuosia (esim. itselläni). Kuitenkin koin voimakasta vetoa Jeesuksen Kristuksen/Jumalan yhteyteen. Eikö ole niin, ettei ihminen voi tulla Kristuksen yhteyteen, jos Jumala ei häntä siihen vedä? Eikä ihminen voi sydämestään sanoa;"Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä? Näin kävi itselleni...eli uskoni on uudistunut vuosien jälkeen ja haluan sydämestäni kuulua Kristukselle/Jumalalle Jeesuksen veren nyt minut puhdistettua ja tehtyäni/tehdessäni parannusta "kuolleist töistä", synnistä. Näin on omalla kohdallani ja varmaan tuhansien ja tuhansien "tuhlaajapoikien" kohdalla.
        Jos palaaminen Jumalan yhteyteen on mahdollista, niin sen kyllä tietää ja se myös tapahtuu. jos se ei ole mahdollista, on ihminen paatuneessa Jumalasta välinpitämättömässä tilassa kykenemättömänä ja haluttomana enää palaamaan Jumalansa yhteyteen..ja tietää sen. Ei Jumala heitä pois ihmistä luotaan, joka Hänen yhteyteensä sydämestään vilpittömästi haluaa...haluten myös jättää synnissä elämisen.


    • Looooogisesti

      Pilkataksesi pyhää henkeä sinun on tiedettävä ja tunnettava se.

      • teologia.moneen.lähtöön

        Ei tarvitse tuntea. Tuntematontakin voi pilkata.

        Joka tuntee Pyhän Hengen, ei yleensä herjaa Häntä, vaan kunnioittaa.

        Sen verran pilkkaaja kuitenkin tuntee Häntä, että tietää Hänen tarkoitusperänsä ja hyvyyden vastaisena pahuuden / Saatanan kannattajana herjaa Hyvyyttä.

        Jos taas joku ottaa kantaa asiaan, jota ei tunne, on hän lähinnä paskanpuhuja.

        Teologin, jo ihan koulutuksensa vuoksi, pitää tuntea Pyhä Henki.


    • prof-antiteisti

      Ajatella, että sain kristityt riitelemään keskenään tästäkin asiasta. Helppoa kuin heinän teko.

      • pelastuksen.tarpeessa

        No, tässähän vastaus sitten tulikin. Piste iin perään.
        Ja minä kun teitä höpöläisiä varoitin.

        Jos joku jo aloituksessa ilmoittaa pilkanneensa PH:ä, tämä ilmoitus tulee ottaa todesta. Ei ryhtyä selittelemään toisen puolesta, ettet sä ole voinut tehdä niin! Ja mennä näin PH:n pilkkaajan puolelle, Jumalan sanaa vastaan!

        Raamattu selkeästi ilmoittaa kuinka tällaisen, PH:n pilkkaajan käy.

        Raamattu / UT myös selvästi kieltää menemästä "ohi sen, mitä on kirjoitettu". Jumalaa tulee rakastaa enemmän kuin ihmistä.

        PH:n pilkkaaja siis vedätti teitä, eräitä (ei kaikkia meitä). Kai jo tästä Jumalan lapsia vastaan suunnatusta vedätyksestä tajuatte, että aloittaja vajoaa kaiken aikaa alemmas, ettei toivoa hänen pelastuksestaan enää ole? Jos on, se on Jumalan ja hänen välinen asia, meidän ei tule sekaantua siihen, ettemme itse mahd. huku hänen mukanaan. Jeesus on Pelastaja, emme kukaan meistä, me olemme vain ihmisiä, itsekin pelastettavia!

        Se on hänen tragediansa. Meidän tulee jatkaa omalla Tiellämme, uskossa, eikä itse astua Paholaisen ansoihin. 🐤


    • huhhuuuh

      Aloitus on Pyhän Hengen pilkkaamista, mitä sen kirjoittaja ei voi saada anteeksi. Kirjoittamalla Suomi24:lle yhden näin törkeän aloituksen, hän on tehnyt hengellisen itse,murhan.

    • Eipä ole sellaista syntiä johon apostoli Paavali ei olisi ennen kaikkia muita syypää. Onhan hän jopa Mooseksen lain mitätöinyt. Suurin kaikista syntisistä, mutta omalla tavallaan armahtavainen.
      Tuo raamatun kirjoitusten alkuperä on mielenkiintoinen kysymys heräteltäväksi. Heräteltäväksi vaikka sillä tavoin kuin te olette sen herättänyt.
      Aiheesta voi paljon riidellä. Itse pidän Kalevalaa, Beowulfia, Juutalaissodan historiaa, Eddaa ja monia muita teoksia eri ajoille ja heimoille tarkoitettuina pyhinä teoksina. Eräät väittävät Imaami Mahdin tuovan tai nostavan esiin 1000 uutta pyhää kirjaa.
      Mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan: Kaikki mitä on kirjoitettu käy toteen. Onko kaikki kirjoitettu sana pyhää. Tuskin sentään, mutta edes sitä emme voi tietää.
      Edes apokryfit eivät ole saastaisia , mutta jotku VT:n apokryfit yrittävät selvästi voittaa konfutselaisuuden ja häviävät sille. Ehkä se on yksi syy miksi niitä ei ole kelpuutettu raamatun puhtaan kullan joukkoon.
      Monet ovat puhuneet pahaa islamin , hindulaisuuden yms. teoksista. Mielestäni raamattu kuuluu samaan kastiin noiden teosten kanssa kuitenkin.
      Intian uskonnon mukaan tämä meidän maailmamme jumalineen ei ole paras kaikista , vaan eräs kehnoimmista verrattuna esim. Vaikuntha planeetoihin. Täältä pyritään taivaaseen tai paratiisin juuri sen tähden. Paratiissa viini virtaa ja naiset ovat kilttejä niin kuin täälläkin pitäisi olla mikäli Antiikin filosofien esittämä Korkein hyvä olisi totta.

    • HELL.hullut.heh.heh

      Trollolloo.

    • Otatko.vastaan

      Kun sinä nyt nöyrryt ja pyydät katuen anteeksi syntisyyttäsi ja syntejäsi, antaa Jeesus sinulle armon. Ristin veri puhdistaa synnistä.
      Tee selkeä parannus, ettet enää ole ylpeämielinen. Eroa kirkosta ja anna elämäsi Jeesukselle.
      Seuraavaksi on vuorossa kasteelle lähteminen.
      Jumala armahtaa!

      • google.väärentää

        No, on tässäkin neuvo.

        Kirkot ovat kantaneet kristinuskoa lähes 2000 vuotta. Jos pelastus olisi kiinni kirkkoon kuulumattomuudesta, silloin ei 2000 vuoden aikana olisi ollut montakaan pelastunutta tai vain esim. hindut tai buddhalaiset pelastuisivat.

        Jopa näin vakavan aiheen kohdalla hellarit eivät voi olla julistamatta kristinuskon vastaisuuttaan.

        Vakka selvästikin löysi kantensa.

        Olisiko myös liikaa pyydetty googlella, että kunnioittaisitte asetuksia ja jättäisitte vastuun oikeinkirjoituksesta sen kirjoittajalle? Te ette osaa suomea. Tämä kirjoitusten jatkuva häirintä alkaa jo täyttää asiakirjaväärennöksen tunnusmerkit.


      • kirjakääröt

        Jumala ei armahda Pyhän Hengen pilkkaajia olivat he uskossa tai ei.

        Mark 3:29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin.» 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.


      • googlen.ylimielisyys
        google.väärentää kirjoitti:

        No, on tässäkin neuvo.

        Kirkot ovat kantaneet kristinuskoa lähes 2000 vuotta. Jos pelastus olisi kiinni kirkkoon kuulumattomuudesta, silloin ei 2000 vuoden aikana olisi ollut montakaan pelastunutta tai vain esim. hindut tai buddhalaiset pelastuisivat.

        Jopa näin vakavan aiheen kohdalla hellarit eivät voi olla julistamatta kristinuskon vastaisuuttaan.

        Vakka selvästikin löysi kantensa.

        Olisiko myös liikaa pyydetty googlella, että kunnioittaisitte asetuksia ja jättäisitte vastuun oikeinkirjoituksesta sen kirjoittajalle? Te ette osaa suomea. Tämä kirjoitusten jatkuva häirintä alkaa jo täyttää asiakirjaväärennöksen tunnusmerkit.

        "googlelta", ei "googlella"!
        Vaikka tekstin lukee tarkkaan, jenkkivakoilu iskee vielä perästä.

        Ja jos minä haluan kirjoittaa "googlen" pienellä, se on minun asiani!


      • monenlaista.uskomista
        kirjakääröt kirjoitti:

        Jumala ei armahda Pyhän Hengen pilkkaajia olivat he uskossa tai ei.

        Mark 3:29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin.» 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.

        Pyhän Hengen pilkkaaja ei ole, ainakaan raamatullisessa, "uskossa", mitä sillä nyt sitten tarkoitetaankin.

        Pyhä Henki vaikuttaa uskovassa kristityssä, eikä Hän pilkkaa Itseään.

        Uskovaisia on monenlaisia, kuka uskoo mitäkin. Se, että uskoo jotakin, ei itsessään pelasta, vaan se, mitä uskoo.

        Jos jossakin uskossa oleva pilkkaa PH:ä, ei se usko ole ainakaan raamatullista uskoa, uskoi miten paljon tahansa. Eli, tällainen usko ei sen "uskojaa" hengellisesti mitään hyödytä.


    • Tiellä
    • yksilaumasta

      Pyhän Hengen pilkka, jota ei voi saada anteeksi on (käsittääkseni) se kun ihminen torjuu kaikki kutsut jotka Isä Pyhässä Hengessä hänelle tarjoaa. Polkee maahan Jeesuksen veren ja päättää toistuvasti viimeiseen asti jatkaa elämää omillaan.

      Sitä kuka on jo viimeisen kutsunsa ohittanut ei tiedä kuin Herramme.

      Niin tällä palstalla, kuin muuallakin "kristinuskon kentässä" on aina ollut (ja tulee olemaan) uskovia tai uskovina esiintyviä, jotka milloin mistäkin syystä ovat tuomitsemassa ihmisiä kadotukseen väittäen näiden tehneen peruuttamattoman synnin, eli Herramme Hengen pilkan.

      Nyrkkisääntönä toimii hyvin, että kiertää kaukaa jokaisen tuomarin, koska kirjoitukset SELVÄSTI sanovat, että tuomio on Herran.

    • yksilaumasta

      Niin asiayhteydet ja kuulijakunta on usein avainasemassa sanaa tulkittaessa.

      "mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan" mitä on puhe Pyhää Henkeä vastaan? Se on ilosanoman maahan tallaamista. Henki korottaa aina Poikaa, ei se itsestään todista.

      Suomalaisista uskovist a useimmat ovat pilkanneet Jeesusta ja nauraneet Pyhälle Hengelle olleessan vielä uudestisyntymättömiä. EIkä tämä ole johtanut kadotukseen vaan myöhemmin on uskoontullessa pelastunut.

      Molemmat sanankohdat joita lainaat on puhuttu uudestisyntymättömiä vertauksena käyttäen. Kuinka siis voit soveltaa niitä uskoviin.
      Puheesi menee ristiin, koska sanot, ettei aloitaja voi olla Kristuksen oma ja samalla, toteat, että kyseessä on yksittäinen teko, jossa uskova menettää pelastuksensa.. Eli siis uskovia vai uudestisyntymättöämiä, kummalle sana on puhuttu?

      Molemmat sanankohdat ovat saaneet alkunsa VÄÄRIEN OPETTAJIEN, tässä tapauksessa lainoppineiden ja fariseusten puheista ja Jeesus jatkaa opettamalla kuinka tunnistaa väärä opettaja oikeasta, eli hedelmä jota ihminen tuottaa.

      Kumpaa Jeesus tarkoittaa Mark 3:29 pohjalta, sitäkö, että nämä jotka ovat väittäneet Jeesuksessa olevan paha henki ovat jo tuomittuja kadotukseen puheidensa pohjalta. Vai sitä, että (Herra varoittaa heitä/kulkemasta heidän tietään) jos he jatkavat samalla linjalla evankeliumin vastustajina heidät tullaan tuomitsemaan kadotukseen.

      Aloitus selvä provo. Aloituksen taustalla on ainoastaan halu saada aikaan kiukkua, sekamelskaa ja turhaa vääntöä.
      Mutta ehkä tätäkin vielä voi kehkeytyä jotain yvää ja saadaan selko tähän pilkkaajien ja omatekoisten profeettojen tuomion vipuvartena käyttämään Pyhän Hengen pilkkaan niin,että ihmisten ei tarvitse turhaan ahdistua heidän pelotteluaan.

      Se, että aloitat "vastaviestisi" pilkkaamalla mua kertoo, joko sen, että olet milleniaali joka on tottunut loukkaamisen nettikulttuuriin, eikö ymmärrä edes kirjoittavansa loukaavassa hengessä tai, että kalikka kalahti ja olit eka koira joka ulahti.

      • kenen.laumassa.olet

        Sinä jaat täällä väärää evankeliumia. Sen takia ansaitset kipakat nuhteet. Sinä eksytät ihmiset mm. tekemään kuoleman syntiä opettamalla väärin Pyhän Hengen pilkan.

        Sinä spekuloit sillä, että aloituksen tapainen provokatiivinen kirjoitus on sellainen, että sen voisi saada anteeksi. On täysin selvä asia, että aloitus on Raamatun tarkoittamaa Pyhän Hengen pilkkaamista, mitä ei voi saada anteeksi.

        Sinä voivottelet sen asian kanssa, että joku ahdistaa toisia puhumalla totuuden. Mitä vikaa siinä on, jos joku puhuu oikein? Tie taivaaseen on hyvin kapea ja vain harva uskova sinne pääsee.

        Helluntailaisuus on harhaoppi, joka perustuu korvasyyhyyn saarnaamiseen, halpaan armoon, menestysteologiaan, uskonnolliseen viihteeseen, vääriin profetioihin, vieraaseen tuleen ja laittomuuteen. Helluntailaisilla harhaopeilla ei voi pelastua. Tästä on taannoin käyty hyvä keskustelu, mikä valottaa asiaa:

        Helluntailaisuus on maailmaan lähetetty raju eksytys
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15058212/helluntailaisuus-on-maailmaan-lahetetty-eksytys


      • sdf
        kenen.laumassa.olet kirjoitti:

        Sinä jaat täällä väärää evankeliumia. Sen takia ansaitset kipakat nuhteet. Sinä eksytät ihmiset mm. tekemään kuoleman syntiä opettamalla väärin Pyhän Hengen pilkan.

        Sinä spekuloit sillä, että aloituksen tapainen provokatiivinen kirjoitus on sellainen, että sen voisi saada anteeksi. On täysin selvä asia, että aloitus on Raamatun tarkoittamaa Pyhän Hengen pilkkaamista, mitä ei voi saada anteeksi.

        Sinä voivottelet sen asian kanssa, että joku ahdistaa toisia puhumalla totuuden. Mitä vikaa siinä on, jos joku puhuu oikein? Tie taivaaseen on hyvin kapea ja vain harva uskova sinne pääsee.

        Helluntailaisuus on harhaoppi, joka perustuu korvasyyhyyn saarnaamiseen, halpaan armoon, menestysteologiaan, uskonnolliseen viihteeseen, vääriin profetioihin, vieraaseen tuleen ja laittomuuteen. Helluntailaisilla harhaopeilla ei voi pelastua. Tästä on taannoin käyty hyvä keskustelu, mikä valottaa asiaa:

        Helluntailaisuus on maailmaan lähetetty raju eksytys
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15058212/helluntailaisuus-on-maailmaan-lahetetty-eksytys

        Voisi vielä mainita sen, että helluntailaisuus perustuu myös väärään pelastusvarmuuteen. Luulevat olevansa pelastettuja, kun kaatuvat maahan tärisemään. Niin se ei ole.

        Mt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • seli.seli.seli

      Pyhää Henkeä vastaan puhuminen on sitä, että puhuu PH:ä vastaan. Se ei ole mikään "käsittääkseni" teko. Asian voi käsittää ainoastaan ja täsmälleen siten kuin se sanotaan.

      PH:n pilkka on sitä, että pilkkaa suoraan PH:ä.

      Teille eräille ei millään kelpaa suora tie. Pitää "käsittää" ja "selittää" ohi sen, mitä on kirjoitettu.

      Jeesus sanoi asiat täsmällisesti, eikä niitä tarvitse "selittää".

      Esim. ehtoollisenkin te selitätte muuksi kuin mitä Jeesus Itse siitä sanoi, sillä te ette usko Sanaa, ette Jeesusta.

    • yksilaumasta

      En ole tässä evankeliumia julistanut, joka on sanoma rististä, ei Jumalan pilkkaamisesta/kadotustuomiosta..

      Toiseksi, menet täysin sivuraiteille. Ikäänkuin edustaisin koko helluntaiherätystä ;) ja et suostu keskustelemaan aiheesta vaan koitat mustamaalata mut "selittäjä/käsittäjäksi..
      Jos sä olet kaikessa oikeassa ja uskossa sekä tiedossa täydellinen, niin onnittteluni, olet toinen täydellinen maankamaralla vaeltanut.

      Yleensäkin keskustelu ihmisen kanssa joka ei voi sietää omasta mielipiteestään poikkeavia kantoja on mahdotonta. Et suostu kuuntelemaan, etkä voi mielestäsi olla väärässä tai erehtynyt jossain asiassa, myös sanan ymmärtämisessä tai uskonvaelluksesi peruspilareissa. Ikävää siinö on, ettet käytökselläsi vsin korota itseäsi muiden yläpuolelle vaan samalla myös tallaat oman oikeamielisyytesi kiihkimossa myös lähimmäisiäsi ja annat ulospäin ikävän kuvan uskovista.

      Pelkäämpä, että sulla on vielä kivinen tie Herran hioessa täydellisyytesi särmät elämän myllyssä. Kristillinen elämä ja kanssakäyminen niin sisarien js veljien kuin uskostaosattomienkin kanssa perustuu toisen rakastamiseen itsensä lisäksi. Ilman toisen kunnioittamista, et voi toimia taivaan tienviittana vaan ajat ihmisiä poispäin

      Voisitko avata huemsn,kuinks tulit uskoon ja milloin tämä tapahtui?

      • kenen.laumassa.olet

        Sinä tässä arvoit ivallisesti toista, mistä näkyy sinun ylpeytesi. Et edes pysty perustelemaan omia mielipiteitäsi Raamatulla. Minä kirjoita kuten on Raamatussa. Sinä kirjoitat omia lihallisia mielipiteitäsi. Katso itse peiliin.


      • se.aito.seli.seli.seli
        kenen.laumassa.olet kirjoitti:

        Sinä tässä arvoit ivallisesti toista, mistä näkyy sinun ylpeytesi. Et edes pysty perustelemaan omia mielipiteitäsi Raamatulla. Minä kirjoita kuten on Raamatussa. Sinä kirjoitat omia lihallisia mielipiteitäsi. Katso itse peiliin.

        Ja tämän kirjoittaja en ollut minä, "seli.seli.seli", jolle ed. vastaaja luullakseni vastasi.

        Saahan sitä kantansa esittää.

        Mutta väheksymällä PH:n pilkan vakavuutta, selittämllä sitä "ohi sen mitä on kirjoitettu", antaa tukensa sille ja luo muillekin väärää käsitystä, että pilkkaa vaan, kyllä Jumala senkin antaa anteeksi!

        Ei anna. Myös Juudas, joka kavalsi Jeesuksen, tuli jo pian katumapäälle. Liian myöhäinen katumus ei häntä kuitenkaan enää auttanut. Jeesus Itse puhui hänestä "etten ole kadottanut muita kuin sen yhden, kadotuksen lapsen..."

        Jumalan sana on otettava vakavasti.


    • BiggestJokeEver

      Itekki oon lukenu AkuAnkkaa ja monesti miettinyt mielikuvitusolennon huolia ja murheita, mutta lopulta session päätyttyä naureskellut isolle vitsille, kuinka tosissaan ihmiset ottavat huhupuheet ja juorut mielikuvitteellisista todellisuuksista ja olennoista x)) Ei voi muuta kuin nauraa asialle!

    • minäpä.kerron

      Tosiuskova ei kuuntele mitään henkiä, vaan elää tiukasti tässä maailmassa rationaalisesti. Me emme ano tai kumartele minkään valtakunnan henkien edessä. Se on tosi kuin vesi.

    • Huomatkaa tässä ketjussa heiluva dosentti Bäckmanin ja Ilja Janitskinin lähettämä trolli joka hämmentää ja sotkee.

      • kuka_se_on

        KTS, ketä tarkoitat "dosentti Bäckmanin lähettämällä trollilla"? 🙂


      • ei.sellaista.ole
        kuka_se_on kirjoitti:

        KTS, ketä tarkoitat "dosentti Bäckmanin lähettämällä trollilla"? 🙂

        Ei Bäckman ole tänne lähettänyt ketään trollia. KTS heittää jutun lekkeripeliksi, millä yrittää peittää omaa osuuttaan trollaamisesta.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      37
      3996
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      239
      2507
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      247
      2394
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      203
      1904
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      95
      1691
    6. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      117
      1507
    7. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      198
      1316
    8. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      344
      1174
    9. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      199
      1046
    10. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      80
      971
    Aihe