Mauno Mattilan sapattieksytys 500 täynnä

Mauno Mattila lupasi vastineen, kun 500 viestiä tulee ketjuun täyteen. Nyt on 500 viestiä täynnä. Joten jäämme odottamaan vastinetta Maunolta.

Vastineessasi voisit vastata näihin kahteen kysymykseen:

1. Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme rikkoa kymmentä käskyä ja häpäistä sapatin?
2. Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että sunnuntai on pyhäpäivä?

Mitä vikaa on siinä, että laittaa energiansa Moosekseen, Jumalan pyhään sanaan? Jeesuksen mukaan Mooses on kirjoittanut hänestä, joten Mooses julistaa Kristusta. Mooses ei ole Kristusta vastaan.

Voisit myös kertoa, missä kohtaa Raamattua Tooraa kutsutaan löyhkäksi, kuten sinä YouTubessa sanot. Jos kehtaat, voisit myös myöntää valehdelleesi, että Toora ei tuo rauhaa, koska Raamatun mukaan suuri rauha on niillä, jotka rakastavat Tooraa (Ps. 119:165).

Jos sinulla on pokkaa, voisit myös myöntää kaikille, että et osaa alkukieliä, vaan luotat sokesti Raamatun väännöksiimme, joissa tunnetusti on paljon virheitä. Intit että Raamatun käännöksissämme sanotaan, että Kristus on lain loppu, vaikka kreikan sana telos tarkoittaa oikeammin päämäärää kuin loppua.

Selitä myös, mitä Jeesus tarkoittaa, kun hän sanoo, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto?

93

1045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Selitä myös, mitä Jeesus tarkoittaa, kun hän sanoo, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto?"

      Tu on yksi niistä Raamatun kohdista, jotka lähes kaikki kristityt ovat ymmätyäneet täysin väärin eli päinvastaisesti.

      Raamatussa sapatti on launtai ja sunnuntailla aloitetaan uusi työviikko.
      Suurin osa kristityistä alkoi aikoinaan viettää lepopäivään sunnuntaina, koska olivat pahoissa riidoissa juutalaisten kanssa, eivätkä siis halunneet enää siinäkään asiassa olla samaa mieltä kuin juutalaiset ja Jeesus aikoinaan.

      • Aivan, sunnuntain pyhittämisen juuret ovat antisemitismissä, kaikkeen juutalaiseen haluttiin tehdä tiukka pesäero. Mutta missään kohtaa Raamattu ei käsketä pyhittää sunnuntaita tai syödä saastaista tai tanssia kuusen ympärillä tonttulakki päässä.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Aivan, sunnuntain pyhittämisen juuret ovat antisemitismissä, kaikkeen juutalaiseen haluttiin tehdä tiukka pesäero. Mutta missään kohtaa Raamattu ei käsketä pyhittää sunnuntaita tai syödä saastaista tai tanssia kuusen ympärillä tonttulakki päässä.

        Oikeassa olet.

        Itse tunnen Raamatun ja sen ajan historian läpikotaisin.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Aivan, sunnuntain pyhittämisen juuret ovat antisemitismissä, kaikkeen juutalaiseen haluttiin tehdä tiukka pesäero. Mutta missään kohtaa Raamattu ei käsketä pyhittää sunnuntaita tai syödä saastaista tai tanssia kuusen ympärillä tonttulakki päässä.

        VAROKAA Kristitty.netiä!! Kun tietää hänen taustansa, niin hän ei ole sovelias Raamatun opettajaksi. Hän on pedofiilien
        puolustaja ja saatanan lapsi!

        Kristitty.net toivottaa rauhaa vaikka hän kivittäisi harhaoppiset kristityt, jos Toora olisi voimassa. Hän sanoo, että kristityt ovat ansainneet kuoleman (vrt muslimit). Kr.netillä on sama jumala.

        Lisäksi hänestä on paljastunut seuraavia asioita:
        -hän on opiskellut neljä uskontoa. Luterilaisen viidesläisyyden, kabbala-uskonnon, zoharin ja nyt nettiuskonnon toraismin. Mikä on viides uskonto (ufo-uskonto)? Hän uhraisi eläimiä, jos olisi temppeli.
        -hän ei ole tehnyt parannusta eikä ole uudestisyntynyt.
        -hänet on kastettu luterilaisten vauvakasteella.
        -hän kuulu Messiaanisten seurakuntaan, jossa jokaisella on oma oppi. Seurakunta ei täytä Raamatun kriteerejä. Messiaaninen nimitystä ei Raamatusta löydy!
        -hän sanoo, että helluntailaisten oppi on perkeleestä! 28.9.2018
        -hän on nikotiinin orja
        -viiniäkin saa naukkailla
        -hän hyväksyy rokin ja tanssin.
        -hän puolustaa PEDOFIILEJA! Suomi24 luterilaisuus aloitus “Usko ja seksi” 28.10.2018 klo 11:22. Pahimmat puolustuskommentit oli poistettu 29.10.2018.
        -kiroillakkin saa
        -hän voi elää synnittömästi Tooran avulla.
        -hänen mukaansa Toora (viisi Mooseksen kirjaa) kirjoitetaan uskovaisen sydämeen, mutta hän ei voi nimetä ketään kenellä on toora sydämessä.
        -hänellä on Saulus Tarsolaisen murhaava uskonto. Eli kuuluu samaan sakkiin kuin muslimit ( shiat, shunnit), hindut, budhalaiset ym.
        -hän syyttää jatkuvasti kristittyjä murhaajiksi.
        Toista tämän uskonnon edustajaa ei löydy Suomesta!


        Näitä pitää noudattaa!

        -pitää käyttää viitan tupsuja. Tosin ovatko ne oikean värisiä siitä toraistit kiistelevät.
        -ei saa turmella parran reunaa
        -aina pitää olla mukana pieni lapio, jotta voi peittää ulosteensa. Hän ei nähtävästi käytä vesivessaa?
        -pitää viettää vanhan liiton pyhiä ja juhlia
        -pitää viettää sapatti

        Tästä huolimatta hän pitää itseään suurena Raamatun opettajana (sairasta). Hänellä on pakkomielle opettaa kristittyjä vaikka hän itse ei ole kristitty. Hänen herransa saatana pakottaa tähän.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        VAROKAA Kristitty.netiä!! Kun tietää hänen taustansa, niin hän ei ole sovelias Raamatun opettajaksi. Hän on pedofiilien
        puolustaja ja saatanan lapsi!

        Kristitty.net toivottaa rauhaa vaikka hän kivittäisi harhaoppiset kristityt, jos Toora olisi voimassa. Hän sanoo, että kristityt ovat ansainneet kuoleman (vrt muslimit). Kr.netillä on sama jumala.

        Lisäksi hänestä on paljastunut seuraavia asioita:
        -hän on opiskellut neljä uskontoa. Luterilaisen viidesläisyyden, kabbala-uskonnon, zoharin ja nyt nettiuskonnon toraismin. Mikä on viides uskonto (ufo-uskonto)? Hän uhraisi eläimiä, jos olisi temppeli.
        -hän ei ole tehnyt parannusta eikä ole uudestisyntynyt.
        -hänet on kastettu luterilaisten vauvakasteella.
        -hän kuulu Messiaanisten seurakuntaan, jossa jokaisella on oma oppi. Seurakunta ei täytä Raamatun kriteerejä. Messiaaninen nimitystä ei Raamatusta löydy!
        -hän sanoo, että helluntailaisten oppi on perkeleestä! 28.9.2018
        -hän on nikotiinin orja
        -viiniäkin saa naukkailla
        -hän hyväksyy rokin ja tanssin.
        -hän puolustaa PEDOFIILEJA! Suomi24 luterilaisuus aloitus “Usko ja seksi” 28.10.2018 klo 11:22. Pahimmat puolustuskommentit oli poistettu 29.10.2018.
        -kiroillakkin saa
        -hän voi elää synnittömästi Tooran avulla.
        -hänen mukaansa Toora (viisi Mooseksen kirjaa) kirjoitetaan uskovaisen sydämeen, mutta hän ei voi nimetä ketään kenellä on toora sydämessä.
        -hänellä on Saulus Tarsolaisen murhaava uskonto. Eli kuuluu samaan sakkiin kuin muslimit ( shiat, shunnit), hindut, budhalaiset ym.
        -hän syyttää jatkuvasti kristittyjä murhaajiksi.
        Toista tämän uskonnon edustajaa ei löydy Suomesta!


        Näitä pitää noudattaa!

        -pitää käyttää viitan tupsuja. Tosin ovatko ne oikean värisiä siitä toraistit kiistelevät.
        -ei saa turmella parran reunaa
        -aina pitää olla mukana pieni lapio, jotta voi peittää ulosteensa. Hän ei nähtävästi käytä vesivessaa?
        -pitää viettää vanhan liiton pyhiä ja juhlia
        -pitää viettää sapatti

        Tästä huolimatta hän pitää itseään suurena Raamatun opettajana (sairasta). Hänellä on pakkomielle opettaa kristittyjä vaikka hän itse ei ole kristitty. Hänen herransa saatana pakottaa tähän.

        VAROKAA Kristitty.netiä!! Kun tietää hänen taustansa, niin hän ei ole sovelias Raamatun opettajaksi. Hän on pedofiilien
        puolustaja ja saatanan lapsi!

        -En ole koskaan puolustanut pedofiliaa.

        Kristitty.net toivottaa rauhaa vaikka hän kivittäisi harhaoppiset kristityt, jos Toora olisi voimassa. Hän sanoo, että kristityt ovat ansainneet kuoleman (vrt muslimit). Kr.netillä on sama jumala.

        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on pyhässä sanassaa antanut käskyn kivittää tietyistä vakivista rikoksista tuomitut. Tämä on Jumalan sana. Oletko sitä mieltä, että Raamatun Jumala on Allah?

        Lisäksi hänestä on paljastunut seuraavia asioita:
        -hän on opiskellut neljä uskontoa. Luterilaisen viidesläisyyden, kabbala-uskonnon, zoharin ja nyt nettiuskonnon toraismin. Mikä on viides uskonto (ufo-uskonto)? Hän uhraisi eläimiä, jos olisi temppeli.
        - Mitä helkutin väliä minun taustallani on?
        -hän ei ole tehnyt parannusta eikä ole uudestisyntynyt.
        Olen ja olen.
        -hänet on kastettu luterilaisten vauvakasteella.
        Jossa ei ole mitään väärää.
        -hän kuulu Messiaanisten seurakuntaan, jossa jokaisella on oma oppi. Seurakunta ei täytä Raamatun kriteerejä. Messiaaninen nimitystä ei Raamatusta löydy!
        Yksikään apostoleista ei missään kohtaa Raamattua kutsu itseään kristityksi. Seurakunnasni on monia eri näkemyksiä, mikä on täysin normaalia. Väitätkö että helluntailaisilla ei ole opillisia näkemyseroja?
        -hän sanoo, että helluntailaisten oppi on perkeleestä! 28.9.2018
        Niin kuin se onkin.
        -hän on nikotiinin orja
        En ole.
        -viiniäkin saa naukkailla
        Missään kohtaa Raamattua ei kielletä nauttimasta alkoholia.
        -hän hyväksyy rokin ja tanssin.
        -hän puolustaa PEDOFIILEJA! Suomi24 luterilaisuus aloitus “Usko ja seksi” 28.10.2018 klo 11:22. Pahimmat puolustuskommentit oli poistettu 29.10.2018.
        En ole koskaan puolustanut pedofiliaa. Sinä levittelet valheita ja on hyvin lähellä että voisin tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.
        -kiroillakkin saa
        Ei saa.
        -hän voi elää synnittömästi Tooran avulla.'
        En ole koskaan väittänyt niin.
        -hänen mukaansa Toora (viisi Mooseksen kirjaa) kirjoitetaan uskovaisen sydämeen, mutta hän ei voi nimetä ketään kenellä on toora sydämessä.
        Jokaisella uudestisyntyneellä on Toora sydämessä. Raamatun mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme (Jer. 31:33)
        -hänellä on Saulus Tarsolaisen murhaava uskonto. Eli kuuluu samaan sakkiin kuin muslimit ( shiat, shunnit), hindut, budhalaiset ym.
        Ai Sauluksen murhanhimolla oli jotain tekemistä islamin, hindulaisuuden ja budhalaisuuden kanssa? Mitä oikein selität?
        -hän syyttää jatkuvasti kristittyjä murhaajiksi.
        Enkä syytä.
        Toista tämän uskonnon edustajaa ei löydy Suomesta!
        - Meitä messiaanisia on monta.

        Näitä pitää noudattaa!

        -pitää käyttää viitan tupsuja. Tosin ovatko ne oikean värisiä siitä toraistit kiistelevät.
        Niin kuin Raamattu määrää.
        -ei saa turmella parran reunaa
        Niin kuin Raamattu määrää.
        -aina pitää olla mukana pieni lapio, jotta voi peittää ulosteensa. Hän ei nähtävästi käytä vesivessaa?
        Niin kuin Raamattu määrää.
        -pitää viettää vanhan liiton pyhiä ja juhlia
        Niinhän Raamatussa käsketään.
        -pitää viettää sapatti
        Kuten kymmenessä käskyssä käsketään.

        Tästä huolimatta hän pitää itseään suurena Raamatun opettajana (sairasta). Hänellä on pakkomielle opettaa kristittyjä vaikka hän itse ei ole kristitty. Hänen herransa saatana pakottaa tähän.
        Miksi ei-kristitty ei saisi opettaa kristittyjä? Jeesus ja Paavali eivät olleet kristittyjä, kuitenkin pitänet heitä suurina opettajina?


    • Jos oikein tarkkoja ollaan, niin ketju sulkeutui kun 498 viestiä oli täynnä, joten Maunolla on oiva porsaanreikä jos haluaa kiemurrella olus tästä lupauksestaan :)

      • Kiemurtelee. Joko ulos tai jotain muuta, mutta kiemurtelee todella noiden kysymystesi edessä kuin mato.


    • Huuda Jeesusta Kristusta avuksesi, että sydämesi saisi kääntyä Hänen puoleensa.
      Jospa Jumalan armosta tuo peite, joka sydämesi päällä on, saisi poistua.
      Et itse ymmärrä etkä usko, että tuo peite todella on sydämesi päällä.
      Se peittää hengellisen näkökykysi - olet umpisokea, vaikka luulet olevasi näkevä.
      Vain Herra Jeesus voi avata meidän silmämme, poistaa niitä peittävät suomukset.
      Miksi et tahdo sydämestäsi kääntyä Hänen puoleensa?

      • Ehkä sinä voisit kertoa meille, missä kohtaa Raamattu sanotaan, että sunnuntai on pyhäpäivä? Tai missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme rikko kymmentä käskyä ja häpäistä sapatinpäivän?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ehkä sinä voisit kertoa meille, missä kohtaa Raamattu sanotaan, että sunnuntai on pyhäpäivä? Tai missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme rikko kymmentä käskyä ja häpäistä sapatinpäivän?

        Käväisin täyteen tulleella ketjulla - ja, mitä näinkään,
        sinä olit postannut kiusallasi, etten sanoisi ilkeydessäsi, ketjun täyteen "lempipsalmisi" jakeilla; jae per viesti.
        Jumalan sanaakin sinä käytät kiukuttelusi ja kiusantekosi välineenä!


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Käväisin täyteen tulleella ketjulla - ja, mitä näinkään,
        sinä olit postannut kiusallasi, etten sanoisi ilkeydessäsi, ketjun täyteen "lempipsalmisi" jakeilla; jae per viesti.
        Jumalan sanaakin sinä käytät kiukuttelusi ja kiusantekosi välineenä!

        Mitä ihmettä? Miksi ei saisi postata jakeita omasta lempipsalmista? Itse postaat tänne Roseniusta, Peltolaa ja Lutheria.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Miksi ei saisi postata jakeita omasta lempipsalmista? Itse postaat tänne Roseniusta, Peltolaa ja Lutheria.

        Kristitty.net menee takaisin katoliseen kirkkoon.
        Kasteoppi on sama ja hän puolustaa pedofiileja. Hänestä tulee pedofiilien suojelupyhimys.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Kristitty.net menee takaisin katoliseen kirkkoon.
        Kasteoppi on sama ja hän puolustaa pedofiileja. Hänestä tulee pedofiilien suojelupyhimys.

        Varoitin sinua jo kolmesti. Nyt lähtee rikosilmoitus kunnianloukkauksesta. En ole koskaan puolustanut pedofiileja.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Varoitin sinua jo kolmesti. Nyt lähtee rikosilmoitus kunnianloukkauksesta. En ole koskaan puolustanut pedofiileja.

        Sinun mielipiteistä on mustaa valkoisella.
        Poliisin on syytä tutkia sinun tietokoneesi.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Sinun mielipiteistä on mustaa valkoisella.
        Poliisin on syytä tutkia sinun tietokoneesi.

        Eiköhän poliisi kohta tutki sinun tietokoneesi.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Eiköhän poliisi kohta tutki sinun tietokoneesi.

        Saa tutkia ei ole mitään salattavaa.


    • Mauno Mattila, me odotamme vastinettasi. Toivoin vain, että et sorru olkiukkoihin, vaan todellakin vastaat sinulle esitettyyn asialliseen kritiikkiin.

      • Laskuntulos

        Kristitty.net ei sinunlaiselle saatanan lapselle kannata vastata mitään. Olet toivoton tapaus. Olet saanut jo tarpeeksi ohjausta ja et ole tehnyt parannusta, joten mielemuutosta sinulle ei tule!


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Kristitty.net ei sinunlaiselle saatanan lapselle kannata vastata mitään. Olet toivoton tapaus. Olet saanut jo tarpeeksi ohjausta ja et ole tehnyt parannusta, joten mielemuutosta sinulle ei tule!

        Olet ylittänyt sopivan ja sopimattoman rajan. Olet julkisesti haukkunut minua pedofiiliksi. Siitä lähtee rikosilmoitus kunnianloukkauksesta. Paljon olen sietänyt paskaa sinulta, mutta nyt olet mennyt liian pitkälle.


      • nipa-
        Kristitty.net kirjoitti:

        Olet ylittänyt sopivan ja sopimattoman rajan. Olet julkisesti haukkunut minua pedofiiliksi. Siitä lähtee rikosilmoitus kunnianloukkauksesta. Paljon olen sietänyt paskaa sinulta, mutta nyt olet mennyt liian pitkälle.

        Poliisi saa selville Laskutulos nimimerkin takana olevan henkilön. Siis rikosilmoituksesi voi aiheuttaa tutkinnan. Mutta olet itse kirjoittanut nämä kommentit, mistä Laskuntulos voi tehdä lastensuojeluilmoituksen Ryttylän kunnalle, jossa oman ilmoituksesi mukaan asut. Sinulla Lauri Rantala on oman ilmoituksesi mukaan lapsia, joten on hyvä, että paikalliset viranomaiset tarkistavat sinun perheesi tilanteesi. Samalla tulee tarkistettua kaikki tehdyt väitteet. Väitteesi siitä, että vain "vinoilit" on ulkopuolisesti arvioituna hatara.

        Kristitty.net
        28.10.2018 11:42
        Miksi pedofilia tulisi olla rangaistavaa? Jos molemmat osapuolet haluavat seksiä, mikä sinä olet sanomaan ei rakkaudelle?

        Kristitty.net
        28.10.2018 11:57
        Kuinka voit kieltää rakkauden?

        Kristitty.net
        28.10.2018 12:27
        Mutta kiellät pedofiileja toteuttamasta Jumalan heille lahjoittamaa seksuaalisuutta? Olet sairas tyyppi! Ihme fundamentalisti!


      • nipa- kirjoitti:

        Poliisi saa selville Laskutulos nimimerkin takana olevan henkilön. Siis rikosilmoituksesi voi aiheuttaa tutkinnan. Mutta olet itse kirjoittanut nämä kommentit, mistä Laskuntulos voi tehdä lastensuojeluilmoituksen Ryttylän kunnalle, jossa oman ilmoituksesi mukaan asut. Sinulla Lauri Rantala on oman ilmoituksesi mukaan lapsia, joten on hyvä, että paikalliset viranomaiset tarkistavat sinun perheesi tilanteesi. Samalla tulee tarkistettua kaikki tehdyt väitteet. Väitteesi siitä, että vain "vinoilit" on ulkopuolisesti arvioituna hatara.

        Kristitty.net
        28.10.2018 11:42
        Miksi pedofilia tulisi olla rangaistavaa? Jos molemmat osapuolet haluavat seksiä, mikä sinä olet sanomaan ei rakkaudelle?

        Kristitty.net
        28.10.2018 11:57
        Kuinka voit kieltää rakkauden?

        Kristitty.net
        28.10.2018 12:27
        Mutta kiellät pedofiileja toteuttamasta Jumalan heille lahjoittamaa seksuaalisuutta? Olet sairas tyyppi! Ihme fundamentalisti!

        Kun lukee koko ketjun, on jokaiselle selvää, että minä en puolusta pedofiliaa, vaan minun viestini olivat tarkoitettu nimimerkillä Dogmatiks, joka puolustaa vapaata seksiä myös alaikäisille.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Olet ylittänyt sopivan ja sopimattoman rajan. Olet julkisesti haukkunut minua pedofiiliksi. Siitä lähtee rikosilmoitus kunnianloukkauksesta. Paljon olen sietänyt paskaa sinulta, mutta nyt olet mennyt liian pitkälle.

        Tiedoksi sinulle kristitty.net olen tehnyt ilmoituksen poliisille sinun pedofiilkommenteissa jo kaksi päivää sitten.
        Ei kukaan terve ihminen kirjoittele tuollaisia puolustuskommentteja.


      • tämä_myös
        Laskuntulos kirjoitti:

        Tiedoksi sinulle kristitty.net olen tehnyt ilmoituksen poliisille sinun pedofiilkommenteissa jo kaksi päivää sitten.
        Ei kukaan terve ihminen kirjoittele tuollaisia puolustuskommentteja.

        Teitkö myös lastensuojeluilmoituksen Ryttylän kunnan sosiaaliviranomaisille, koska hänellä on oman ilmoituksen mukaan lapsia?


      • tämä_myös kirjoitti:

        Teitkö myös lastensuojeluilmoituksen Ryttylän kunnan sosiaaliviranomaisille, koska hänellä on oman ilmoituksen mukaan lapsia?

        En ole koskaan väittänyt, että minulla on lapsia, eikä minulla ole.


      • tämä_myös kirjoitti:

        Teitkö myös lastensuojeluilmoituksen Ryttylän kunnan sosiaaliviranomaisille, koska hänellä on oman ilmoituksen mukaan lapsia?

        Ja Ryttylä ei ole kunta.


      • aivan-
        tämä_myös kirjoitti:

        Teitkö myös lastensuojeluilmoituksen Ryttylän kunnan sosiaaliviranomaisille, koska hänellä on oman ilmoituksen mukaan lapsia?

        Ryttylä kuuluu Hausjärven kuntaan.


      • aivan- kirjoitti:

        Ryttylä kuuluu Hausjärven kuntaan.

        Hyvä että joku on kartalla.


      • kymysys
        Kristitty.net kirjoitti:

        En ole koskaan väittänyt, että minulla on lapsia, eikä minulla ole.

        Sinä sanoit taannoin, ettet välitä sinua koskevista nettiherjoista, kunhan vain ei sinun lapsiasi kukaan uhkaile. No sellaista onneksi ei ole tapahtunut, mutta siitä sai sen kuvan, että sinulla on lapsia. Nyt sanot, ettei ole. Siis olet kuitenkin poikamies.


      • kymysys kirjoitti:

        Sinä sanoit taannoin, ettet välitä sinua koskevista nettiherjoista, kunhan vain ei sinun lapsiasi kukaan uhkaile. No sellaista onneksi ei ole tapahtunut, mutta siitä sai sen kuvan, että sinulla on lapsia. Nyt sanot, ettei ole. Siis olet kuitenkin poikamies.

        En muista sanoneeni noin. On mahdollista, että sanomisiani on väärin ymmärretty jälleen. Kenties sanoin, että kunhan perhettäni ei uhkailla, tarkoittaen minua ja minun vaimoani. Sanon nyt, että minulla ei ole lapsia. En ole poikamies, vaan olen naimisissa. Mutta näillä asioilla ei pitäisi olla tällä foorumilla mitään merkitystä. Vaan kun helluntailaiset rakastavat mennä henkilökohtaisuuksiin ja ad hominem hyökkäyksiin.

        En välitä pienestä suunsoitosta, kuten Laskuntuloksen herjaamisesta, mutta se että minua nyt on syytetty pedofiiliksi täyttää jo kunnianloukkauksen tuntomerkit. Rajansa kaikella, paljon olen sietänyt paskaa, mutta nyt on menty liian pitkälle.


      • kymysys kirjoitti:

        Sinä sanoit taannoin, ettet välitä sinua koskevista nettiherjoista, kunhan vain ei sinun lapsiasi kukaan uhkaile. No sellaista onneksi ei ole tapahtunut, mutta siitä sai sen kuvan, että sinulla on lapsia. Nyt sanot, ettei ole. Siis olet kuitenkin poikamies.

        Löysin mitä olen sanonut: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15222938/jabin-sortaja#comment-93200703

        "Kristitty.net on joutunut kärsimään aikamoisia solvauksia Jabinilta. Ehdotan Kristitty.netille, että teet rikosilmoituksen Jabinista. Hän voi olla muutenkin vaarallinen henkilö. Hän solvaa kaikkea juutalaisuutta vastaan muutenkin."

        "Minä en tee kenestäkään rikosilmoitusta. Sana on foorumilla vapaa ja meitä on moneen junaan. Niin kauan kuin kukaan ei uhkaa minun tai perheeni terveyttä en mitään rikosilmoitusta tee. Minusta itsestäni on tehty rikosilmoitus, koska olen sanonut, että Mooseksen lakia tulee noudattaa, ja joku sitten tulkitse sen niin, että minä olen valmis tappamaan vääräuskoisia. On todella säälittävää tehdä rikosilmoitus nettikirjoittelusta, poliisilla on parempaakin tekemistä."

        Sanoin siis, että kunhan perhettäni ei uhata, tarkoittaen minua ja vaimoani. Olen edelleen sitä mieltä, että herjauksia ja solvauksia tulee sietää tällaisella foorumilla, mutta pedofiiliksi syyttäminen menee jo yli kaiken soveliaisuuden rajan.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        En muista sanoneeni noin. On mahdollista, että sanomisiani on väärin ymmärretty jälleen. Kenties sanoin, että kunhan perhettäni ei uhkailla, tarkoittaen minua ja minun vaimoani. Sanon nyt, että minulla ei ole lapsia. En ole poikamies, vaan olen naimisissa. Mutta näillä asioilla ei pitäisi olla tällä foorumilla mitään merkitystä. Vaan kun helluntailaiset rakastavat mennä henkilökohtaisuuksiin ja ad hominem hyökkäyksiin.

        En välitä pienestä suunsoitosta, kuten Laskuntuloksen herjaamisesta, mutta se että minua nyt on syytetty pedofiiliksi täyttää jo kunnianloukkauksen tuntomerkit. Rajansa kaikella, paljon olen sietänyt paskaa, mutta nyt on menty liian pitkälle.

        Sinua ei ole syytetty pedofiiliksi vaan että PUOLUSTAT pedofiileja.
        Se "paska" on luettelo sinun elämän asioista, joita uudestisyntyneillä kristityillä ei ole.
        Pidäppä nettipaasto. Lepuuta hermojasi. Ei tarvitse joka ilta kirjoittaa sataa kommenttia. Silloin saattaa kontrolli pettää.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Sinua ei ole syytetty pedofiiliksi vaan että PUOLUSTAT pedofiileja.
        Se "paska" on luettelo sinun elämän asioista, joita uudestisyntyneillä kristityillä ei ole.
        Pidäppä nettipaasto. Lepuuta hermojasi. Ei tarvitse joka ilta kirjoittaa sataa kommenttia. Silloin saattaa kontrolli pettää.

        Nyt sitten puolustelet itseäsi. Kirjoitit, että minusta tulisi kaikkien pedofiilien suojeluspyhimys.


      • kymysys
        Kristitty.net kirjoitti:

        Nyt sitten puolustelet itseäsi. Kirjoitit, että minusta tulisi kaikkien pedofiilien suojeluspyhimys.

        Teitkö rikosilmoituksen Laskutuloksesta?


      • kymysys kirjoitti:

        Teitkö rikosilmoituksen Laskutuloksesta?

        En tehnyt vielä. Tarkkaan ottaen hän haukkui minua pedofiilien puolustajaksi, eikä itse pedofiiliksi, mutta hyvin lähellä ollaan rikosilmoitusta. Koskaan en ole puolustanut pedofiileja, jonka ymmärtää jokainen, joka lukee koko ketjun.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Nyt sitten puolustelet itseäsi. Kirjoitit, että minusta tulisi kaikkien pedofiilien suojeluspyhimys.

        Vastaappa onko pedofilia syntiä?
        Sano mitä toorasi sanoo tästä asiasta.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Vastaappa onko pedofilia syntiä?
        Sano mitä toorasi sanoo tästä asiasta.

        Pedofilia on ehdottomasti syntiä. Toora ei puhu varsinaisesti pedofiliasta sanaakaan. Mutta Raamatun ohje on täysin selvä, että seksi kuuluu vain avioliittoon. Pedofilia on aina raiskaus, ja siitä Tooraa määrää ankaran rangaistuksen.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Pedofilia on ehdottomasti syntiä. Toora ei puhu varsinaisesti pedofiliasta sanaakaan. Mutta Raamatun ohje on täysin selvä, että seksi kuuluu vain avioliittoon. Pedofilia on aina raiskaus, ja siitä Tooraa määrää ankaran rangaistuksen.

        No niin, nyt tulee selvää tekstiä! Eletään ja kirjoitetaan tämän mukaan.


    • kamalaaaa

      Kristitty, net, sinä et edes tiedä mitä saastaiset eläimet tarkoittavat. Sinä itse olet yhtä saastainen kuin kuka tahansa possunsyöjä. Vai elätkö täydellisesä eristyksessä? Jos vaikka menet markettiin, niin jo koskiessasi ovenkahvaa koko sinun pyhyytesi katoaa kuin pieru Saharaan.

      • 1234567---

        Saastaiset eläimet on itse Jumala jaotellut. Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta.


      • Kerro nyt vain, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saastaiset eläimet ovat nyt puhtaita? Missä kohtaa Raamattua kerrotaan alkuseurakunnan syöneen saastaista, ja miksi juutalaiset eivät syyttäneet heitä tästä opetuksesta? Miksi Pietari sanoo, että ei koskaan ole syönyt mitään saastaista? Miksi Paavali sanoo, että ei ole rikkonut Mooseksen lakia? Eikö panakoiden apostoli älynnyt, että ruokasäädökset on kumottu ja saastaista saa nyt syödä?


    • antitoraisti

      Nooa alkuaan jaotteli eläimet iljettäviin ja puhtaisiin. Sinä elät näköjään täydellisessä eristyksessä, niin ettei sinun pyhyytesi karkaa.

      • Olet siis sitä mieltä, että Jumala antoi Nooan aivan omasta päästään keksiä, mitkä eläimet ovat puhtaita ja mitkä saastaisia. Näin ei sanota missään kohtaa Raamattua. Raamattu sanoo, että Nooa otti arkkiin puhtaita eläimiä seitsemän paria ja saastaisia vain yhden parin. Missään kohtaa ei sanota, että Nooa teki tuon jaottelun, vaan se asia todetaan ikään kuin jo annettuna faktana, että toiset eläimet olivat saastaisia ja toiset puhtaita. Joten Jumalan pyhä laki oli olemassa jossain muodossa jo ennen Moosesta.


    • kamalaaa

      Sinä taas kerran pilkkaa Jumalaa. Kaikki minkä Jumala loi oli sangen hyvää. Jumala ei luonut saastaisia ja iljettäviä eläimiä.
      Jumala antoi maan ihmisille ja ihmiset itse määrittelivät saastaiset ja puhtaat eläimet.
      Jumala sanoi: Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
      Näetko sinä puhuuden oma, Jumala ei puhunut yhtään mitään saastaisista eläimistä?
      Mooseksen laissa israelaisten eri sukujen tavat sallituista ja kielletystä eläimistä koottiin yhteen, niin että koko Israelissa oli samat säännöt.
      Sinulla on kaksi jumalaa, sika ja sapatti. Palvohan sinä jumaliasi.
      Mutta minulle kuuluu lain mukaan uskonrauha. Sinä rikot Suomen lakia.
      Sinä itse olet yhtä saastainen kuin kuka tahansa possunsyöjä. Vai elätkö täydellisesä eristyksessä? Jos vaikka menet markettiin, niin jo koskiessasi ovenkahvaa koko sinun pyhyytesi katoaa kuin pieru Saharaan.

      • Jumala loi saastaiset ja puhtaat eläimet. Saastaisia eläimiä Jumala ei koskaan tarkoittanut meille ravinnoksi, siksi hän antoi lain puhtaista ja saastaisista eläimistä Moosekselle. Selitä sinä, miksi Jumala antoi Moosekselle ruokasäädökset?

        Miten niin Jumala ei puhunut mitään saastaisista eläimistä? Jumala sanoo, että älä syö mitään mikä on kauhistus. Tämä on Jumalan sana. Siis saastaisia eläimiä ei koskaan ole annettu meille ravinnoksi ja jo Nooa tiesi eron puhtaiden ja saastaisten eläinten välillä, Nooa ei todellakaan omasta päästään tehnyt tuota jaottelua.

        Ai minä rikon Suomen lakia kun opetan netissä Jumalan pyhää lakia? Kuka on pakottanut sinut seuraamaan tätä ketjua?


    • kamalaaaa

      Oletko huomannut, että palstan otsikko on helluntailaisuus???
      Sinulla on omat sivusi, jossa voit opettaa omaa omaa uskontoasi. Lisäksi suomi24 :ssäkin on monta palstaa, jonne jonne voit kirjoittaa juttujasi.
      Jumala sanoi Nooaalle: Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
      Oletettavasti kuulut ylläpitoon ja kuvitelet ettei kukaan ole sinun yläpuolellasi, vaan kuvittelet että sinä saat tehdä ihan niin sinua huvittaa.

      • Suomi on vapaa maa ja tällä palstalla on sana vapaa. Käsittääkseni Toora löytyy myös helluntailaisten Raamatusta ja käsittääkseni myös helluntailaisten Raamatussa käsketään kymmenessä käskyssä pyhittää sapatinpäivä, joten en ymmärrä, miksi en saisi näistä asioista valaista helluntailaisia.

        Jumala sanoi Moosekselle: älä syö mitään, mikä on kauhistus. (5. Moos. 14:3) Tämä on Jumalan sana.


    • Laitetaan tännekin toisesta ketjusta, näillä jakeilla usein väitetään, että sapatti on kumottu.

      “Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.” (Room. 14:5,6)

      Luvun konteksti paljastuu kuitenkin jakeesta yksi, “Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.” Sapatin rikkomisesta oli määrätty kuolemanrangaistus, tuskin siis mikään mielipidekysymys. Mikäli Jumala kumosi näin vakavan käskyn, luulisi että siitä kerrottaisiin meille selkeästi Raamatussa. Ei ole mahdollista, että Paavali ohimennen sivulauseessa kumoaisi sapatin pyhyyden. Sapatin vietto oli alkuseurakunnalle itsestään selvä asia. Koska heti jakeessa kuusi puhutaan syömisestä, on todennäköistä, että päivillä tarkoitetaan esimerkiksi paastopäiviä. Sana sapatti ei esiinny tässä luvussa, joten jakeessa viisi tuskin viitataan sapattiin.

      Mikäli Paavali olisi opettanut, että sapattikäskyä saa rikkoa, juutalaiset olisivat vuorenvarmasti syyttäneet häntä tästä opetuksesta. Raamatussa ei kuitenkaan ole ainuttakaan kiistaa apostolien ja heidän vastustajieen välillä siitä, tuliko sapatti pyhittää vai ei. Oikeudessa Paavali todistaa, ettei ole mitään rikkonut juutalaista lakia vastaan:

      ”Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan” (Apt. 25:8)

      On siis selvää, ettei Paavali rikkonut sapattiakaan. Jos Paavali olisi rikkonut sapattia, oltaisiin häntä varmasti syytetty siitä. Jos sapatti olisi ollut kumottu, olisi ollut naurettavaa että Paavali olisi viettänyt sapattia “huvikseen” tai vain miellyttääkseen juutalaisia.

      “Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.” (Kol. 2:16,17)

      Ilmeisesti kuvitellaan, että Paavali tässä kumoaisi sapatin. Huomatkaa mitä Paavali tässä sanoo, älköön kukaan tuomitko teitä sapatin viettämisestä. Voimme tulkita tämän niin, että älköön kukaan tuomitko teitä siitä, että oikein vietätte sapattia. Paavali ei siis todellakaan kumoa tässä sapattia. Hän ei sano, että älkää viettäkö sapattia, vaan että älä anna kenenkään tuomita sinua sapatin vietostasi. Kenties oli liikkeellä sapatin viettoa kyttääviä sapattipoliiseja, jotka tuomitsivat herkästi sapatinviettäjiä. Seuraava jae jatkuu “jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.” Alkukielessä ei kuitenkaan ole sanaa “vain”, joten voimme lukea että nämä juhlat ovat todellakin tulevaisten varjo.

      Huomaa myös, että alkukielessä olla-verbi on preesenssissä. Sapatit ja juhlat siis ovat edelleen tulevaisten varjo. Jos sapatit olisi kumottu, tässä tulisi lukea, että “jotka olivat tulevaisten varjo”. Mutta kuten tiedämme, sapattia tai juhlia ei ole kumottu.

      Jakeen viimeinen lause on hämäävä, “mutta ruumis on Kristuksen”. Se ei tunnu oikein istuvan tähän jakeeseen, ja hyvästä syystä. Alkukielessä nimittäin ei ole lainkaan sanaa “on”. Se kuuluu siis “mutta ruumis Kristuksen”. Kun luemme molemma jakeet 16 ja 17 yhdessä, tässä onkin järkeä. Jae kuuluu siis “Älköön kukaan tuomitko teitä… mutta Kristuksen ruumis”. Parempi käännös olisi “Älköön kukaan tuomitko teitä… paitsi Kristuksen ruumis.” Paavali siis tässä sanoo, että älkää antako kenenkään pakanan tuomita teitä sapatin vietostanne, ainoastaan Kristuksen ruumis, eli seurakunta, saa teidät tuomita. Huomaamme siis, että Paavali ei todellakaan tässä kumoa sapattia, juhlia tai ruokasäädöksiä.

      “Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole. Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla? Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista. Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.” (Gal. 4:8-11)

      Tässä sanotaan “kun ette tunteneet Jumalaa”, joten on selvää että galatalaisten tausta on pakanuudessa, he eivät olleet juutalaisia. Mitä ovat heikot ja köyhät alkeisvoimat? Selvästi jotain pakanoiden juttuja, tässä ei puhuta Mooseksen laista tai sapatista. Sanotaan että galatalaiset ottavat vaarin päivistä, kuukausista ja juhla-ajoista. Jakeessa 11 meidän annetaan ymmärtää että se ei ole hyvä asia. Mutta viitataanko tässä sapattiin? Tuskin, koska galatalaiset olivat pakanoita. Eiköhän tässä ennemmin tarkoiteta pakanoiden omia juhla-aikoja. Tässäkään jakeessa ei sanota, että älkää viettäkö sapattia.

    • antitoraisti

      kristitty.net kirjoitit taas kerran valheen, niin kuin sinun on ollut tapana. Siis galatalaiset olivat juutalaisia. Paavali kirjoitti: Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmäkä pakanasyntisiä.
      Niin että valehtelit taas kerran suoraan Jumalan Sanaa vastaan. Sinulle Jumalan ilmoitus ei merkitse yhtään mitään, vaan tottelet omaa jumalaasi, valheen isää.
      Sinä kirjoitit isestäsi: "kun ette tunteneet Jumalaa" Sinä et erota pimeyttä valosta ja et tunne Jumalaa. Kuitenkin kuvittelet olevasi Raamatun opettaja.

      • Kun Paavali sanoo, että me olemme luonnostamme juutalaisia, hän tarkoittaa itseään ja Keefasta. Galatalaiskirje sanoo, että kun ette tunteneet Jumalaa, joka voi tarkoittaa ainoastaan pakanoita, juutalaiset kyllä tunsivat Jumalan. Miksi juutalaisia tulisi varoittaa ottamasta ympärileikkausta, juutalaisethan ovat kaikki kahdeksanpäivän vanhana ympärileikattuja? Tietenkin tämä kirje on kirjoitettu pakanoille, sehän nyt on päivänselvää.


    • Shabbat shalom!

      • lisätietoja.kaivataan

        Väität Mauno Mattilan sanoneen Youtubessa, että Toora on löyhkä. Voitko laittaa linkin ko. videoon ja siihen videon kohtaan (jaa; aloitusaika -toiminto), jossa hän näin sanoo.


      • lisätietoja.kaivataan kirjoitti:

        Väität Mauno Mattilan sanoneen Youtubessa, että Toora on löyhkä. Voitko laittaa linkin ko. videoon ja siihen videon kohtaan (jaa; aloitusaika -toiminto), jossa hän näin sanoo.

        Ei itse videolla, mutta kyseisen videon kommenteissa Mauno Mattila sanoo, että Mooseksen laki löyhkää. Löydät sen sieltä kommenteista kyllä.


      • siis.mikä.video
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ei itse videolla, mutta kyseisen videon kommenteissa Mauno Mattila sanoo, että Mooseksen laki löyhkää. Löydät sen sieltä kommenteista kyllä.

        Mistä videosta on kyse?



      • siis.mikä.video
        Kristitty.net kirjoitti:

        Tästä videosta nimeltä "sapattitotuus" https://www.youtube.com/watch?v=fMDWHGWIAMY

        Sama video, josta näissä ketjuissa koko ajan on ollut kyse.

        En löytänyt lain löyhkä kommenttia. Onkohan ottanut pois?


      • siis.mikä.video kirjoitti:

        En löytänyt lain löyhkä kommenttia. Onkohan ottanut pois?

        Siellä se on, käytä hakufunktiota ja etsi "Ei ole Kristuksen tuntemisen tuoksua, vaan Mooseksen lain löyhkää."

        Mauno Mattilan mielestä siis Jumalan pyhä sana on löyhkää. On myös törkeä vale, että Mooseksen laki mukamas ei tuo rauhaa, vaikka Raamattu sanoo, että suuri rauha on niillä, jotka rakastavat Tooraa (Ps. 119:165).


      • uskomatonta
        Kristitty.net kirjoitti:

        Siellä se on, käytä hakufunktiota ja etsi "Ei ole Kristuksen tuntemisen tuoksua, vaan Mooseksen lain löyhkää."

        Mauno Mattilan mielestä siis Jumalan pyhä sana on löyhkää. On myös törkeä vale, että Mooseksen laki mukamas ei tuo rauhaa, vaikka Raamattu sanoo, että suuri rauha on niillä, jotka rakastavat Tooraa (Ps. 119:165).

        Nyt löysin. Mauno Mattila on täysin paatunut mies. Hän ei huomio mitään saamaansa järkevää palautetta. Jeesus noudatti itse lakia ja joten sen noudattaminen ei ole tunkion löyhkään verrattava asia. Viimeisellä tuomiolla nämä asia käsitellään perin pohjin.


      • oletko.pelkuri

        Suomi24:lla ei koskaan taida mihinkään keskusteluun tulla 500 vastausta. Jos olet luvannut vastineen, niin kyllä olet saanut enemmänkin kommentteja. Jos olet sana mittainen mies, niin vastaat.


      • sdf

        Mauno Mattila ei pysty vastaamaan, koska hän on väärässä ja tekosyyt loppuvat kesken.


      • Pelkuri. Huomaan että Mauno Mattilaa ei keskustelu ja dialogi kiinnosta, hän on profeetta, joka ylhäältä käsin julistaa sanomaansa, mutta ei suostu kuulemaan vastaväitteitä.


      • Kysymys15
        Kristitty.net kirjoitti:

        Pelkuri. Huomaan että Mauno Mattilaa ei keskustelu ja dialogi kiinnosta, hän on profeetta, joka ylhäältä käsin julistaa sanomaansa, mutta ei suostu kuulemaan vastaväitteitä.

        Kristitty.net saako toraisti käydä vesivessassa.


      • Kysymys15 kirjoitti:

        Kristitty.net saako toraisti käydä vesivessassa.

        Raamatun käsky on varsin selvä, ulosteet tulee peittää maahan. Joten ei saa. Ja se on ympäristönkin kannalta parempi, kun jätöksiä ei huuhdella suoraan itämereen. Maapallomme voisi paljon paremmin, jos jokainen noudattaisi tätä Raamatun käskyä.


      • elle_
        Kristitty.net kirjoitti:

        Pelkuri. Huomaan että Mauno Mattilaa ei keskustelu ja dialogi kiinnosta, hän on profeetta, joka ylhäältä käsin julistaa sanomaansa, mutta ei suostu kuulemaan vastaväitteitä.

        Mauno Mattila ei ole profeetta vaan väärä profeetta.


      • diagnosis
        Kristitty.net kirjoitti:

        Raamatun käsky on varsin selvä, ulosteet tulee peittää maahan. Joten ei saa. Ja se on ympäristönkin kannalta parempi, kun jätöksiä ei huuhdella suoraan itämereen. Maapallomme voisi paljon paremmin, jos jokainen noudattaisi tätä Raamatun käskyä.

        Vedenpuhdistamot erottavat saastan vedestä ja saasta usein joko kompostoidaan tai poltetaan. Tuhka levitetään kaatopaikalle. Itämereen lasketaan puhtaampaa vettä, mitä virtaa sisävesistä mereen. Oletko sitä mieltä, että tämä on väärin?

        Jos joku retkeilee metsässä, niin on tietenkin silloin asiallista noudattaa Raamatun ohjetta kaivaa jätökset maahan.


      • diagnosis kirjoitti:

        Vedenpuhdistamot erottavat saastan vedestä ja saasta usein joko kompostoidaan tai poltetaan. Tuhka levitetään kaatopaikalle. Itämereen lasketaan puhtaampaa vettä, mitä virtaa sisävesistä mereen. Oletko sitä mieltä, että tämä on väärin?

        Jos joku retkeilee metsässä, niin on tietenkin silloin asiallista noudattaa Raamatun ohjetta kaivaa jätökset maahan.

        Ekologisempaa olisi jokaisen käyttää kompostoivaa käymälää.


      • Laskuntulos

        Miksi Mauno Mattilan pitäisi alkaa kiistellä sinun harhaopeista kristitty. net?
        Sinähän olet kiistellyt tällä palstalla jo kaksi vuotta eikä kantasi ole muuttunut.
        Sinun pitäisi tehdä parannus ja luopua omasta nettiuskonnostasi. Silloin voisi syntyä järkevää keskustelua.
        kristitty.net olet samalla puolella Patrick Tiaisen kanssa eli samanlaisia eksyttäjiä.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Miksi Mauno Mattilan pitäisi alkaa kiistellä sinun harhaopeista kristitty. net?
        Sinähän olet kiistellyt tällä palstalla jo kaksi vuotta eikä kantasi ole muuttunut.
        Sinun pitäisi tehdä parannus ja luopua omasta nettiuskonnostasi. Silloin voisi syntyä järkevää keskustelua.
        kristitty.net olet samalla puolella Patrick Tiaisen kanssa eli samanlaisia eksyttäjiä.

        Olen muuttanut kantaani monta kertaa, sitä mukaa kun on tullut todisteita. Esim. aiemmin uskoin, että kymmenen käskyn käsky "älä tapa" tarkoittaa kaikkea tappamista. Mutta tältä foorumilta opin, että oikea käännös on "älä murhaa" ja koska todisteita esitettiin riittävästi, muutin mieleni. Minä siis en häpeä muuttaa mieltäni kun todisteita riittävästi esitetään. Mutta kukaan ei ole pystynyt minulle esittämään vakuuttavia todisteita, miksi kymmenetä käskyä saisi rikkoa ja sapatin häpäistä, kukaan ei ole pystynyt minulle esittämään, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saisi rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä, joten miksi ihmeessä muuttaisin mieleni tässä asiassa?


      • parannusta
        Kristitty.net kirjoitti:

        Olen muuttanut kantaani monta kertaa, sitä mukaa kun on tullut todisteita. Esim. aiemmin uskoin, että kymmenen käskyn käsky "älä tapa" tarkoittaa kaikkea tappamista. Mutta tältä foorumilta opin, että oikea käännös on "älä murhaa" ja koska todisteita esitettiin riittävästi, muutin mieleni. Minä siis en häpeä muuttaa mieltäni kun todisteita riittävästi esitetään. Mutta kukaan ei ole pystynyt minulle esittämään vakuuttavia todisteita, miksi kymmenetä käskyä saisi rikkoa ja sapatin häpäistä, kukaan ei ole pystynyt minulle esittämään, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saisi rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä, joten miksi ihmeessä muuttaisin mieleni tässä asiassa?

        Sinä Lauri Rantala, alias Kristitty.net et olet tehnyt parannusta luterilaisista harhaopeistasi.


      • parannusta kirjoitti:

        Sinä Lauri Rantala, alias Kristitty.net et olet tehnyt parannusta luterilaisista harhaopeistasi.

        Olen tehnyt parannuksen luterilaisista harhaopeista. En pyhitä sunnuntaita, vietä joulua tai syö saastaista. Joten siinä jo monta parannusta. Mutta yksin armosta ei ole luterilainen harhaoppi vaan täysin raamatullinen oppi.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Olen muuttanut kantaani monta kertaa, sitä mukaa kun on tullut todisteita. Esim. aiemmin uskoin, että kymmenen käskyn käsky "älä tapa" tarkoittaa kaikkea tappamista. Mutta tältä foorumilta opin, että oikea käännös on "älä murhaa" ja koska todisteita esitettiin riittävästi, muutin mieleni. Minä siis en häpeä muuttaa mieltäni kun todisteita riittävästi esitetään. Mutta kukaan ei ole pystynyt minulle esittämään vakuuttavia todisteita, miksi kymmenetä käskyä saisi rikkoa ja sapatin häpäistä, kukaan ei ole pystynyt minulle esittämään, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saisi rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä, joten miksi ihmeessä muuttaisin mieleni tässä asiassa?

        Myöskin aiemmin uskoin, että Uuden testamentin alkukieli on kreikka, mutta täällä esitetyt vankat todisteet vakuuttivat minut siitä, että Uusi testamentti on kirjoitettu aremeaksi. Ei hepreaksi, sillä heprea ei ole pyhä kieli.

        Olen taustaltani viidesläinen fundamentalisti luterilainen. Mutta olen sanoutunut irti monisti luterilaisten harhaopeista, enkä pidä Martti Lutheria missään arvossa, sillä hän oli armoton antisemitisti. En tarvitse Lutheria opettamaan minulle armosta, josta voin itse lukea suoraan Raamatusta. En usko luterilaisten oppiin ehtoollisesta, että viini olisi kirjaimellisesti Jeesuksen veri ja leipä kirjaimellisesti Jeesuksen ruumis.


    • Luovuvääryydestä

      Laven tee parannus viel kun Jumala on antanut sinulle aikaa siihen.

    • kopiokone

      Mauno Mattila repäisee ilmiselvän valheen opetusvideollaan.

      Hän on kirjoittanut Ap.t 2:38 jakeen uusiksi ja perustelee omaa kantaansa kuningas Jaakon käännöksellä, jonka hän kääntää väärin tahallaan tai sitten ei osaa englantia. Mattilan mukaan ko. jakeessa lukee "ottaa kaste syntien anteeksisaamisessa". Niin ko. jakeessa ei lue edes kuningas Jaakon käännöksessä vaan syntien anteeksisaamiseksi. En löytänyt yhtään käännöstä, jossa olisi muuta kuin ottakaa kaste syntien anteeksisaamiseksi. Jae on 1938 käännöksessä ja Kuningas Jaakon käännöksessä samalla tavalla.

      Ap.t 2:38: Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      Acts 2:38: Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.

      Mattilan on pakko etsiä jokin vieraskielinen käännös, jonka perusteella tekee jakeesta Ap.t 2:38-jakeesta väärennös, jotta hän saa tukea valheelleen, ettei kasteessa pestä syntejä pois.

      Siitä huolimatta, että Mattila on saanut vanhurskasta palautetta omasta harhaopista, hän pysyy harhaopissaan ja yrittää kaikin kenoin väittää, ettei kasteessa pestä syntejä pois. Valhe on todella helppo osoittaa todeksi Raamatulla. Tässä on jakeita, jotka osoittavat, että uskovien upotuskaste pesee synnit pois uskonsa tähden.

      Ap.t 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

      1 Kr 6:11 Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.

    • kopiokone

      Hänen videonsa lopussa paljastuu, mikä eksyttäjä Maunon Mattila on. Mattila opettaa täysin väärin Tuomarien kirjan 9.-luvusta. Mattila opettaa väärin Jotamin kirouksen viittaavan Jeesukseen ja opetukseen liittyy niin pöyristyttäviä asioita, etten pysty muuta kuin laittamaan linkin videon siihen kohtaan, missä Mattila opettaa harhaan.

      Tuomari Gideonin jälkeen Israelin kansa ei pysynyt uskollisena Jumalalle, vaan alkoi palvelemaan epäjumalaa Baalia. Abimelek nousi häikäilemättömällä tavalla kuninkaaksi surmauttamalla 70 veljeään Baalin temppelin varoilla.

      Nuorin veljistä Jotam jäi henkiin, joka luki Garisimvuorelta kirouksen Abimelekille ja häntä auttaneille häikäilemättömille Sikemin miehille. Vertauksessa suku ei saanut syntiensä takia oliivi-, viikuna- ja viinipuut kuninkaakseen, mutta valitsi orjantappurakuninkaan tuhoamaan heidät. Tuom 9:16 ja 57 nimenomaan sanoo, että Jotam luki kirouksen, koska he olivat valinneet hallitsijakseen pahan orjantappurakuninkaan Abimelekin. Mattila sanoo, että vertaus orjantappurakuninkaasta viittaisi Jeesukseen, koska hänellä oli orjantappurakruunu, mutta jae 16 kertoo, että vertaus tarkoitti pahaa miestä Abimelekiä.

      Mauno Mattila opettaa järkyttävällä tavalla väärin. Katsokaa tämän linkin takaa, miten Mattila eksyttää vaarallisella tavalla. Hän tekee kirouksesta vertauksen Jeesukseen. Tämä ei ole oikeaa opetusta.

      Tuom 9:23, 24: Sitten Jumala lähetti pahan hengen rikkomaan Abimelekin ja sikemiläisten välit, ja sikemiläiset nousivat kapinaan Abimelekia vastaan. Näin tapahtui, jotta Jerubbaalin seitsemänkymmenen pojan julma murha tulisi kostetuksi ja jotta rangaistus kohtaisi veljiensä surmaajaa Abimelekia ja Sikemin miehiä, jotka olivat auttaneet häntä tappamaan veljensä.

      Tuom 9:56, 57: Näin Jumala kosti rikoksen, jonka Abimelek oli tehnyt isäänsä vastaan surmatessaan seitsemänkymmentä veljeään, ja Jumala antoi Sikemin miesten pahuuden koitua heidän omaksi tuhokseen. Heidän osakseen tuli Jerubbaalin pojan Jotamin LAUSUMA KIROUS.

    • linkkimies-
      • huhhuuuh

        Linkin takaa löytyi aikamoista kyseenalaista saarnaamista Mauno Mattilalta. Näyttää siltä, että Mauno on itse poistanut ko. videot, ettei totuus paljastuisi.

        >>Mauno Mattilan toiminnassa on muutenkin sellaista, joka osoittaa hänen olevan valkeuden enkelin käskyläinen ja väärä profeetta. Tässä videossa Mattila pelottelee kauhulla. Taustalla on jotain paperidiplomeja korottamassa häntä itseään. Mattila alkaa huutamaan ja vasen käsi tärisee: https://youtu.be/6J6JEe--fAw?t=15m50s

        Tässä videossa luvataan helpotusta rahanpuutteeseen, ihmeparantuminen ja manataan paholaista pois. Ihmeparantumista ei voi tapahtua puheen aikana, koska Youtube-videot katsotaan aina arkistosta myöhemmin. Videon kuvan taustalla on kirjahylly, jossa on UFO-kirja ja Perry Stonen 'Peto on vapaana'. https://youtu.be/N8zjDVmLW-I?t=15m27s
        <<


      • huhhuuuh kirjoitti:

        Linkin takaa löytyi aikamoista kyseenalaista saarnaamista Mauno Mattilalta. Näyttää siltä, että Mauno on itse poistanut ko. videot, ettei totuus paljastuisi.

        >>Mauno Mattilan toiminnassa on muutenkin sellaista, joka osoittaa hänen olevan valkeuden enkelin käskyläinen ja väärä profeetta. Tässä videossa Mattila pelottelee kauhulla. Taustalla on jotain paperidiplomeja korottamassa häntä itseään. Mattila alkaa huutamaan ja vasen käsi tärisee: https://youtu.be/6J6JEe--fAw?t=15m50s

        Tässä videossa luvataan helpotusta rahanpuutteeseen, ihmeparantuminen ja manataan paholaista pois. Ihmeparantumista ei voi tapahtua puheen aikana, koska Youtube-videot katsotaan aina arkistosta myöhemmin. Videon kuvan taustalla on kirjahylly, jossa on UFO-kirja ja Perry Stonen 'Peto on vapaana'. https://youtu.be/N8zjDVmLW-I?t=15m27s
        <<

        Mulla sanoo youtube molemmista linkeistä että video unavailable.


      • muistan.ne

    • Mauno Mattila ei ole sanansa mittainen mies, lupasi vastineen mutta perääntyi naurettavan porsaanreiän kautta. Ei siis pidä lupaustaan. Ei suostu mihinkään dialogiin. Ei halua keskustella. Julistaa sanomaansa ylhäältä kuin mikäkin profeetta.

    • Ymmärrän miksi Mauno Mattila ei halua kinastella oppikysymyksistä enää tällä erää. Uskonelämä on prosessi eikä Maunokaan ole vielä läheskään valmis. Hän on ollut eksytyksissä, mutta vanhurskaana miehenä ponnistaa aina ylös. Kuuntelen hänen YouTube -videoitaan joskus nukkumaan mennessäni ja nukahdan. Tämä ei tarkoita etteivätkö ne olisi mielenkiintoisia ja siunaavia.

      • Itse veikkaan, että Mauno Mattilan sisämmässä soi nyt ääni, joka kertoo hänen olevan väärässä. Siksi ei viitsi julkaista vastinettaan.


      • Paljon on väärää opetusta, että me mukamas saamme rikkoa kymmentä käskyä ja häpäistä sapatin.


    • kamalaaaa

      Kristitty.net, sinun oppisi on porsaanreikäuskonto.

    • Tänne voisivat kaikki kristityt kertoa, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että sunnuntai on pyhäpäivä, niin kuin Mauno Mattila väittää? Ja kertokaa, missä kohtaa Raamattua Mooseksen lakia kutsutaan löyhkäksi, niin kuin tekee Mauno Mattila?

    • Shabbat shalom!

      • Laskuntulos

        Vääräuskoiset tekevät sinulle kristitty.net sähköä sapattinakin.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Vääräuskoiset tekevät sinulle kristitty.net sähköä sapattinakin.

        Se ei ole minun ongelmani.


    • Edelleen puuttuu ne jakeet Raamatussa, jossa sanotaan, että sunnuntai on pyhäpäivä ja että Mooseksen laki löyhkää.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1714
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      215
      1337
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      237
      1286
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      42
      1147
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      98
      1137
    6. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      151
      1058
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      64
      1036
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      255
      1012
    9. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      999
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      189
      883
    Aihe