Jabin sortaja

nimenmerkitys

Nimellä on merkitystä. Ei ole sattumaa minkä nimimerkin valitsee.
Tuomarien kirja
1 Ehudin kuoltua israelilaiset rikkoivat jälleen Herraa vastaan. [Tuom. 2:11 ]
2 Siksi Herra antoi heidän joutua Kanaanin kuninkaan Jabinin valtaan. Jabin hallitsi Hasorissa, ja hänellä oli sotapäällikkönään Haroset- Gojimissa asuva Sisera. [Joos. 11:10; 1. Sam. 12:9]
3 Jabinilla oli yhdeksänsataa raudoitettua sotavaunua. Kaksikymmentä vuotta hän sorti julmasti israelilaisia, ja he huusivat avukseen Herraa.

170

1687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jabin on sortaja. Tämän me kaikki olemme tienneet.

• Jaaha...tästäkin kristityn kommentista huomaa millaista on tämän palstan uskovien rakkauskäskyn pitäminen.

Joukolla yhden kimppuun toivoo hän.

Minulle jabin on vastannut aina asiallisesti.

• auroraboreallis kirjoitti:

Jaaha...tästäkin kristityn kommentista huomaa millaista on tämän palstan uskovien rakkauskäskyn pitäminen.

Joukolla yhden kimppuun toivoo hän.

Minulle jabin on vastannut aina asiallisesti.

Minua Jabin on haukkunut kusipääksi ja solvannut ja pilkannut minkä kerkiää. Suoltaa päivästä toiseen herjauksia, vaikka viime aikoina onkin hieman rauhoittunut. Ihmetyttää miksi hän käyttää nikkinään kanaanilaisen sortaja kuninkaan nimeä, tähän viittasin kun sanoin että hän on sortaja.

• sivullinen223
        Kristitty.net kirjoitti:

Minua Jabin on haukkunut kusipääksi ja solvannut ja pilkannut minkä kerkiää. Suoltaa päivästä toiseen herjauksia, vaikka viime aikoina onkin hieman rauhoittunut. Ihmetyttää miksi hän käyttää nikkinään kanaanilaisen sortaja kuninkaan nimeä, tähän viittasin kun sanoin että hän on sortaja.

Kr.net, sinä olet eksyttäjä. Toki ei ole oikein haukkua sinua kusipääksi, siinä Jabin teki väärin, jos hän kusipääksi haukkui. mutta eksyttäjä sinä olet, ja ilmeisesti olet sellainen joka tahtoo olla lain alla.

Gal. 4:19-21, v. 1776 käännös.
        19. Minun rakkaat lapseni, jotka minun täytyy vasta-uudesta kivulla synnyttää, siihenasti kuin Kristus teissä jonkun muodon sais!
        20. Mutta minä soisin olevani teidän tykönänne, että minä taitaisin äänenikin muuttaa; enpä minä tiedä, mitä minä tästedes teen teidän kanssanne.
        21. Sanokaat minulle te, jotka lain alla olla tahdotte.....

• Jabin1.0
        Kristitty.net kirjoitti:

En ole käyttänyt sanaa kusipää, Kristitty.net on itse tulkinnut ja ottanut tuon sanan käyttöön. Olen kirjoittanut, että hänellä on nestettä päässä, eli hän on paisunut.

• sivullinen223 kirjoitti:

Kr.net, sinä olet eksyttäjä. Toki ei ole oikein haukkua sinua kusipääksi, siinä Jabin teki väärin, jos hän kusipääksi haukkui. mutta eksyttäjä sinä olet, ja ilmeisesti olet sellainen joka tahtoo olla lain alla.

Gal. 4:19-21, v. 1776 käännös.
        19. Minun rakkaat lapseni, jotka minun täytyy vasta-uudesta kivulla synnyttää, siihenasti kuin Kristus teissä jonkun muodon sais!
        20. Mutta minä soisin olevani teidän tykönänne, että minä taitaisin äänenikin muuttaa; enpä minä tiedä, mitä minä tästedes teen teidän kanssanne.
        21. Sanokaat minulle te, jotka lain alla olla tahdotte.....

En ole lain alla, koska turvaan yksin Kristuksen armoon.

• Jabin1.0 kirjoitti:

En ole käyttänyt sanaa kusipää, Kristitty.net on itse tulkinnut ja ottanut tuon sanan käyttöön. Olen kirjoittanut, että hänellä on nestettä päässä, eli hän on paisunut.

Et ole käyttänyt sanaa kusipää, mutta olet sanonut, että minulla on nestettä päässä, joka tarkoittaa tismalleen samaa.

• varoitus_
        Jabin1.0 kirjoitti:

Käytöksesi antaa kohta aiheen tehdä sinusta rikosilmoitus.

• jude.e
        Jabin1.0 kirjoitti:

Jabin . Näyttää siltä, että sinä kun näet missä tahansa jonkun juutalaisen tai messiaanisen juutalaisen, niin sinulla syntyy sisälläsi suuri raivo häntä kohtaa, otat laukustasi revolverin ja rupeat ampumaan herjaavalla kielelläsi juutalaista.

• vesipöhö
        Kristitty.net kirjoitti:

Et ole käyttänyt sanaa kusipää, mutta olet sanonut, että minulla on nestettä päässä, joka tarkoittaa tismalleen samaa.

Vesipöhössä kertyy päähän nestettä !

• capiche
        vesipöhö kirjoitti:

Vesipöhössä kertyy päähän nestettä !

Hengellistä vesipöhöäkin joskus ilmenee. Tämä vain yleisenä huomiona ottamatta mitenkään kantaa jabinin ja kristitty.netin viestinvaihtoon.

Paavali kirjotti seurakuntavirkoihin valittavista: Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi

• eiomavalinta

Alitajunnan johdatusta nimimerkin valinta. Sopii erittäin hyvin nimimerkin imagoon.
      Taitaa moni olla lopetanut jatkuvan syytelemisen ja alaspainamisen jälkeen palstalla kirjoittelemisen.

• nimenmukaan

"Jabinilla oli yhdeksänsataa raudoitettua sotavaunua. Kaksikymmentä vuotta hän sorti julmasti israelilaisia, ja he huusivat avukseen Herraa... Sinä päivänä Herra antoi israelilaisten saavuttaa voiton Jabinista, Kanaanin kuninkaasta. He ahdistivat häntä yhä ankarammin, kunnes viimein saivat hänet surmatuksi." (Tuom 4:3,23,24)

• capiche

Palstoilla liikkuessa pitää olla hyvät hermot. Eikä kannata ottaa kaikkea henkilökohtaisesti.

• Jabin1.0

Joonan palvojat aloittivat loanheiton. Täällähän näitä harhannäkijöitä, Meinaatte, että kanaanilinen sotapäällikkö on herännyt henkiin.

• tosasia

Olet käynyt uskovaisten kimppuun ja ollut räävitön. Et missään tapauksessa edusta uskovaista ihmistä. Taidat kantaa painavaa painolastia harteillasi. Eikö se jo tunnu?

• Joonan_merkistä

Minä olen tehnyt aloituksen Joonan merkistä, mutta en ole tehnyt tätä aloitusta Jabinin nimen merkityksestä. Tällä avauksella ja Joonan merkillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Sanottakoon vielä, etten palvo Joonaa Jumalana, jos se asia ei ole tullut sinulle selväksi.

Tällä foorumilla on useita kommentaattoreita. Käsitykseni mukaan he eivät ole liittoutuneet mihinkään ryhmiin vaan kertovat omat mielipiteensä eri asioista. Voitko ystävällisesti huomioida tämän asian.

• Jabin1.0

tosia on, että Jonaan palvojat oloittivat kivittämisen. Kysyn, kumpi on Jumalan Sanan mukaisempi Johannes Leijona vai Jabin???
      Onhan Sanassa kirjoitettu: Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.

• bvnm

Minun käsitykseni mukaan aloitus Joonan merkistä perustuu Petri Paavolan saman nimiseen artikkeliin, josta on kopioitu lauseita sanasta sanaan.

• Jabin1.0

...Ja Joonaan palvojat ottivat kopin petri paavolan väärästä opetuksesta ja aloittivat oman oppinsa vyörytyksen hellaripalstalle. Olihan heillä nyt ase hellareita vataan, paavolan opetus.

• kysyn__vaan

Petri Paavola on Israelin puolella. Hänen kotisivuillaan on hepreaa ja menoran kuviakin. Mitä väärää siinä on?

• oikeutta

Suomi24 on keskustelufoorumi, jossa on sana vapaa. Jos joku haluaa keskustella Paavolan opetuksista, hänellä on siihen vapaa sana. Mutta solvaaminen on kielletty. Sinulla Jabin ei ole oikeutta solvaamalla estää muita keskustelemasta asiallisesti. Sinä et omista tätä palvelua.

• hegestätietoa

Jabinissa vaikuttanut henki elää. Israelin sortajan henki elää ja jatkaa sortotyötä. Tuo henki elää niin kauan, että Jeesus tulee tuhomaan sen suunsa henkäyksellä.

• oikeutta

Kristitty.net on joutunut kärsimään aikamoisia solvauksia Jabinilta. Ehdotan Kristitty.netille, että teet rikosilmoituksen Jabinista. Hän voi olla muutenkin vaarallinen henkilö. Hän solvaa kaikkea juutalaisuutta vastaan muutenkin.

• muueiauta

Rohkeasti vain.

• Minä en tee kenestäkään rikosilmoitusta. Sana on foorumilla vapaa ja meitä on moneen junaan. Niin kauan kuin kukaan ei uhkaa minun tai perheeni terveyttä en mitään rikosilmoitusta tee. Minusta itsestäni on tehty rikosilmoitus, koska olen sanonut, että Mooseksen lakia tulee noudattaa, ja joku sitten tulkitse sen niin, että minä olen valmis tappamaan vääräuskoisia. On todella säälittävää tehdä rikosilmoitus nettikirjoittelusta, poliisilla on parempaakin tekemistä.

• Eienääsolvauksia
        muueiauta kirjoitti:

Rohkeasti vain.

Kannatan asiaa. Rohkeutta.

• Eienääsolvauksia
        Kristitty.net kirjoitti:

Minä en tee kenestäkään rikosilmoitusta. Sana on foorumilla vapaa ja meitä on moneen junaan. Niin kauan kuin kukaan ei uhkaa minun tai perheeni terveyttä en mitään rikosilmoitusta tee. Minusta itsestäni on tehty rikosilmoitus, koska olen sanonut, että Mooseksen lakia tulee noudattaa, ja joku sitten tulkitse sen niin, että minä olen valmis tappamaan vääräuskoisia. On todella säälittävää tehdä rikosilmoitus nettikirjoittelusta, poliisilla on parempaakin tekemistä.

Kannattais ymmärtää sekin, että et ole ainoa jota täällä solvataan Kristitty.net, mutta olet ehkä uhreista näkyvin. Ei ole oikein ummistaa silmiä ainakaan toisten solvaamiselta, jos itse ei niistä niin välitäkkään. Ajattele nuoria uskovaisia jotka joutuvat solvausten kohteeksi.

• Eienääsolvauksia kirjoitti:

Kannattais ymmärtää sekin, että et ole ainoa jota täällä solvataan Kristitty.net, mutta olet ehkä uhreista näkyvin. Ei ole oikein ummistaa silmiä ainakaan toisten solvaamiselta, jos itse ei niistä niin välitäkkään. Ajattele nuoria uskovaisia jotka joutuvat solvausten kohteeksi.

Ja poliisi ei todellakaan puutu tällaiseen asiaan. Toisen solvaaminen ja herjaaminen ei ole rikoslaissa mitenkään kiellettyä. Korkeintaan tuomion voi saada nettikirjoittelusta kunnianloukkauksesta tai kansanryhmää vastaan kiihoittamisesta, johon Jabin ei ole syyllistynyt.

• oikeutta
        Kristitty.net kirjoitti:

Ja poliisi ei todellakaan puutu tällaiseen asiaan. Toisen solvaaminen ja herjaaminen ei ole rikoslaissa mitenkään kiellettyä. Korkeintaan tuomion voi saada nettikirjoittelusta kunnianloukkauksesta tai kansanryhmää vastaan kiihoittamisesta, johon Jabin ei ole syyllistynyt.

Herjaus on säädetty rikoslaissa rangaistavaksi teoksi. Se liittyy kunnianloukkaukseen tai yksityiselämään liittyvän arkaluontoisen tiedon julkituomiseen. Sinä olet asianomistaja ja päätät haetko oikeutta.

• näin.se.on

Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on yleisen syytteen alaista. Kyllä poliisi niihin nykyään puuttuu, koska pyrkivät ennalta ehkäisemään kiihottuneiden ryhtymistä pahempiin tekoihin. Jabinin kielenkäyttö on ollut sellaista, että mies pitäisi laittaa vastuuseen.

• Tuomari-

"Rikoslain 17.-luvun 10 §

Joka

1) julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa (267/1922) tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai
        2) meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta,

on tuomittava uskonrauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi."

Suomessa on sananvapaus. Se tarkoittaa, että jokainen voi kertoa, mihin itse uskoo. Mutta uskontoon liittyen ei voi herjata kristinuskon pyhinä pitämiään arvoja tai toista kristittyä henkilönä.

Jabin on nimenomaan herjannut toisten pyhinä pitämiä arvoja, toisten uskonnon harjoittamista ja heidän henkilöön suoraan tavalla, että Jabinin teot täyttävät rikoslain 17.-luvun 10 § tunnusmerkit uskonrauhan rikkomisesta. Tästä voi tehdä tutkintapyynnön poliisille.

Olisi parempi, että poliisi puhuttaisi Jabinia, koska silloin poliisi voi tehdä arvion hänestä muutenkin. Tällä hetkellä on sellainen tilanne, että poliisia kiinnostaa radikalisoituneet henkilöt ja heillä on muitakin keinoja ennalta estää riskiryhmissä olevia tekemästä myöhemmin rikoksia.

Moni ei liene ymmärtävän, että julkisesti keskustelupalstalla tehty herjaus täyttää törkeän tekomuodon tunnusmerkit. Poliisilla on tänä päivän paljon keinoja selvittää keskustelufoorumien kirjoittajien henkilöllisyys ja tuoda heidät puhuteltavaksi. Sellaista tapahtuu.

Rohkaisen teitä jokaista ilmoittamaan viranomaisille sellaiset henkilöt, joita on syytä epäillä radikalisoituneen tai tehneen järjestystä rikkovan teon.

• capiche
        Kristitty.net kirjoitti:

Minä en tee kenestäkään rikosilmoitusta. Sana on foorumilla vapaa ja meitä on moneen junaan. Niin kauan kuin kukaan ei uhkaa minun tai perheeni terveyttä en mitään rikosilmoitusta tee. Minusta itsestäni on tehty rikosilmoitus, koska olen sanonut, että Mooseksen lakia tulee noudattaa, ja joku sitten tulkitse sen niin, että minä olen valmis tappamaan vääräuskoisia. On todella säälittävää tehdä rikosilmoitus nettikirjoittelusta, poliisilla on parempaakin tekemistä.

"Minusta itsestäni on tehty rikosilmoitus, koska olen sanonut, että Mooseksen lakia tulee noudattaa, ja joku sitten tulkitse sen niin, että minä olen valmis tappamaan vääräuskoisia. "

Ei voi olla totta. Yhtä älytöntä kuin se, että ateistit tekivät rikosilmoituksen kirkosta, koska kirkon sivuilla oli linkki raamattuun. Ja raamatussa mustamaalataan syntisiä. Ei mennyt sekään läpi.

• Heikki77777

Lopettakaa jo, aikuiset ihmiset!

• kamalaatietämättömyyttä

Siis, vihaako Jabin juutalaisia? Joku mainitsi tuolla ylempänä ketjussa, että niin on.
      Käsittämätöntä, sillä juutalaisille uskottiin evaneliumi. Jos ei olisi niitä juutalaisia, jotka uskoivat evankeliumin, ei pakanoilla olisi toivoa pelastumisesta. Juutalaiset evankelumia ovat levittäneet ja lopunajassa tulevat tekemään sitä enenevässä määrin.
      Miten voi olla noin suurta tietämättömyyttä?

• Jabin1.0

Mitähän nämä sitten ovat jos ei herjauksia?Joonan ylösnousemuksen todistajat kirjoittivat mm: sinussa Jabin1.0 vaikuttaa riivaajahenki
      Jabin olet säälittävä tapaus. Yrität jatkaa oman sontasi levittämistä,
      Mutta sinähän olet eksyttäjä.
      Sitten tuli suora uhkaus.
      Jabin oli palestiinalainen kuningas, jonka Israelin armeija tuhosi. Sillä retkellä on myös Jabin1.0.
      Herra antoi israelilaisten saavuttaa voiton Jabinista, Kanaanin kuninkaasta. 24 He ahdistivat häntä yhä ankarammin, kunnes viimein saivat hänet surmatuksi.

• tyhmyydestäsakotetaan

No onpa tyhmää. Siis vastaavat herjauksiin herjauksilla. Tuo on sitä tyhmyyttä, jota tältä palstalta joutuu lukemaan.

• vbnv

Jabin, että saa tuomion lievennystä sen perusteella, että joku on loukannut sinua. Sen verran olen lukenut tätä palstaa, että sinä olet aina riidan aloittanut ja olet ollut se osapuoli, joka on laittomuutta tehnyt.

• sivullinen223

Jabin, tuen sinua. Mutta muistakaa jokainen [myös sinä] että:

[room. 12:21] älä tule voitetuksi pahalta, vaan voita hyvässä paha

[Matt 12:36-37] Mutta minä sanon teille: jokaisesta joutavasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        Sillä sanoistasi sinut vanhurskautetaan ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi

• ENTUE
        sivullinen223 kirjoitti:

Jabin, tuen sinua. Mutta muistakaa jokainen [myös sinä] että:

[room. 12:21] älä tule voitetuksi pahalta, vaan voita hyvässä paha

[Matt 12:36-37] Mutta minä sanon teille: jokaisesta joutavasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        Sillä sanoistasi sinut vanhurskautetaan ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi

Minä en tue Jabnia syntiin. Synnninuneen uinuttaminen on rikos ihmisittyä, mutta ennen kaikkea Jumalaa vastaan.
        On syntiä olla jatkuvasti herjaamassa muita kirjoittajia. Käy mahdottomaksi luoda keskusteluja palstalla, jossa joku käy yleisenä syyttjänä kimppuun. Sellaiseen en ikinä tahdo olla osallinen.

• etainakaanJeesuksen

Kirjoittaako, kirjoitatko Jabin monellakin nimimerkillä? Vaikutat samalta, kuin sellainen, joka kirjoittaa hahahaana ja rienaa muita kirjoittajia? Oletko sitten yksi ja sama vai vielä useampi, niin olen samaa mieltä, että harrastat nettikiusaamista, etkä kykene asialliseen keskusteluun oikeastaan ollenkaan.
      Sinua ei kiinnosta sivistys, vaan sinua kiinnostaa muiden kiusaaminen, haukkuminen ja nimittely. Enkä tiedä kiinnostaako sinua edes hengelliset asiatkaan, koska kukaan minun tuntemistani uskovista ei koskaan ole nimitellyt muita samoin, kuin sinä teet jatkuvasti ja tunnen uskovia melko monista suuntauksista ympäri Suomen. Olet ainoa laatuasi, joka haastaa pelkästään riitaa, sen rakentamatta ketään koskaan.

Kaltaisiasi kiusaajia tulee aika ajoin, mutta sinä olet myöskin jatkanut kiusantekoasi jo jonkin aikaa. Kirjoituksista päätellen kukaan tai ehkä yksi kirjoittajista tuntee sinut. Sitä en ymmärrä, voiko sinulla olla minkäänlaista seurakuntaa, jos ketään ei kiinnosta, kuinka sinä täällä käyttäydyt sopimattomasti, estäen evankeliumin eteenpäin viemisen. Onko se jokin antikristitty uusi suuntaus vai kenen asioita sinä täällä ajat?

• parempitie

Pitää tuoda kaikki epäilyttävät nimimerkit tutkintapyynnön yhteydessä esille.
        Parempi olisi se, että henkilö itse tunnustaisi tekonsa ja pyytäisi anteeksi, eikä näin ollen tutkintapyyntöä tarvisi tehdä.

• capiche
        parempitie kirjoitti:

Pitää tuoda kaikki epäilyttävät nimimerkit tutkintapyynnön yhteydessä esille.
        Parempi olisi se, että henkilö itse tunnustaisi tekonsa ja pyytäisi anteeksi, eikä näin ollen tutkintapyyntöä tarvisi tehdä.

Joo, ryhdytään kaikki vielä vainoharhaisiksikin. Mahtaa poliisi nauraa, kun saa listan "epäilyttävistä nimimerkeistä".

• eipä.mene.ihan.noin

Kunnianloukkaus vaatii sen, että kirjoitetaan OMALLA NIMELLÄ !

Kun käytetään nikkiä puolin ja toisin, niin se ei siis voi olla kenenkään henk koht kunnianloukkaus !

Pitäisi siis kirjoittaa omalla nimellä, jotta voidaan puhua kunnian loukkauksesta !

Tästä on oikeuden päätökset !

Siis se kunnianloukkaus on asianomistaja rikos, eli pitää olla todellinen asianomistaja, eikä mikään nikki siis !

• käytännöstä

Ei se nykyään enää mene noin. Nyt tutkintapyyntö voidaan tehdä vaikka ihminen ei koskaan esiintyisi omalla nimimerkillä. Jos esim. koulurauha rikkoontuu, tai uskonnonrauha, niin siitä voidaan aloittaa tutkinta, vaikka nimimerkkiäkään ei olisi, eikä omaa nimeä.

• eipä.mene.ihan.noin

Tämä vaan ei ole mikään jumalanpalvelus paikka !!!

Tämä on nettikeskustelu paikka vain, jossa kukin voi ilmoittaa oman näkemyksensä ja kiistää toisen !

Siis koulurauhaa voi rikkoa vain koulussa !

Uskonnonrauhaa voi rikkoa vain sen harjoittamiselle varatussa paikassa !

• capiche
        käytännöstä kirjoitti:

Ei se nykyään enää mene noin. Nyt tutkintapyyntö voidaan tehdä vaikka ihminen ei koskaan esiintyisi omalla nimimerkillä. Jos esim. koulurauha rikkoontuu, tai uskonnonrauha, niin siitä voidaan aloittaa tutkinta, vaikka nimimerkkiäkään ei olisi, eikä omaa nimeä.

Puhutaan kahdesta eri asiasta. Uskonrauhan rikkomisesta voi tehdä rikosilmoituksen kuka tahansa myös nimimerkin perusteella. Mutta kunnianloukkauksesta ei, sillä loukkauksen täytyy kohdistua aina nimeltä mainittuun henkilöön. Ja vain tämä asianomistaja voi tehdä rikosilmoituksen.

• eipaikkamäärää
        eipä.mene.ihan.noin kirjoitti:

Tämä vaan ei ole mikään jumalanpalvelus paikka !!!

Tämä on nettikeskustelu paikka vain, jossa kukin voi ilmoittaa oman näkemyksensä ja kiistää toisen !

Siis koulurauhaa voi rikkoa vain koulussa !

Uskonnonrauhaa voi rikkoa vain sen harjoittamiselle varatussa paikassa !

Eiköhän poliisit ole erityisen kiinnotuneita ihmisitä, jotka kirjoittelevat koulusta uhkaavasti vaikka eivät sitä koulussa teekään.
        Samoin uskonnonrauhan voi rikkoa kokoontumispaikan ulkopuolellakin.

• HELL.pelle.666

HELL. pellejä ootte kaikki joka sorkka.

• tätä.tämä.on.aina

Eli kun ei pärjätä sanoilla, aletaan uhkailla eri tavoin !

Hyvin tuttua tälläisille eksyttäjille !

Ensin heittäännytään uhriksi ja marttyyriksi ja jos se ei pure, alkaa siis uhkailu eri tavoin, joko Jumalan vihalla ja kostolla tai sitten valtiovallalla.

Ihan samoin toimivat fariseukset ja kirjanoppineet, jotka vastustivat myös Jeesusta, kun Hän ilmoitti olevansa Jumala !

Joh. 10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
      18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.

Tosi säälittävää touhua, mutta ei siis mitään uutta auringon alla, eli samaa "isänne" tekivät Jeesukselle ja opetuslapsille ja apostoleille !

• tarttukaaasiaan

Ihminen, joka on vallannut palstan ja oikein seuraa MÄÄRÄTTYJÄ nimimerkkejä pilkatakseen noita on lain edessä heikoilla.

• julkisestikiusaa

Kyllä se nettipoliisi ja muu virkavalta selvittää kuka tämä kyseinen muiden kiusaaja on. Suomessa on uskonnon vapaus, joten siitä lähdetään liikkeelle. Aika pitkä liuta kiusaajan tekstejä tuleekin sitten poliisille luettavaksi.

• tätä.tämä.on.aina

Se uskonnon vapaus ei ole vain sinulla ja teillä !

Tajuatko tämän ?

Kaikilla on se sama uskonnon vapaus ja vapaus sanoa näkemyksensä, Suomessa on vielä toistaiseksi ollut myös sanan vapauskin !

• näin.on
        tätä.tämä.on.aina kirjoitti:

Tajuatko tämän ?

Kaikilla on se sama uskonnon vapaus ja vapaus sanoa näkemyksensä, Suomessa on vielä toistaiseksi ollut myös sanan vapauskin !

Sinä voit kertoa mihin uskot, mutta et saa panetella kristittyjä.

• capiche

Tajuatko tämän ?

Kuka sun vapauttasi on häirinnyt? Vapaaehtoisesti pyörit täällä.

Uskonnonvapaus ei tarkoita vain oikeutta omaan elämänkatsomukseen. Se tarkoittaa myös, ettei kenelläkään ei ole oikeutta häiritä, vainota tai solvata toisen elämänkatsomuksen edustajaa. Laki uskonrauhan rikkomisesta kieltää sen. Ko. lain tarkoitus ei ole niinkään suojella tunteita, vaan pikemminkin yhteiskuntarauhaa.

Keskustelen mielelläni ateistien kanssa silloin, kun keskustelu on asiallista. Mutta toisin kuin eräät täällä pyörivät ateistit, kunnioitan ateistin uskonnon vapautta. Eikä tulisi mieleenkään käydä häiriköimässä ja ilkkumassa ateistipalstoilla. Koska se on ensinnäkin lapsellista käytöstä ja toiseksi se voi tietyillä ehdoilla olla myös uskonrauhan rikkomista.

• tätä.tämä.on.aina
        capiche kirjoitti:

Kuka sun vapauttasi on häirinnyt? Vapaaehtoisesti pyörit täällä.

Uskonnonvapaus ei tarkoita vain oikeutta omaan elämänkatsomukseen. Se tarkoittaa myös, ettei kenelläkään ei ole oikeutta häiritä, vainota tai solvata toisen elämänkatsomuksen edustajaa. Laki uskonrauhan rikkomisesta kieltää sen. Ko. lain tarkoitus ei ole niinkään suojella tunteita, vaan pikemminkin yhteiskuntarauhaa.

Keskustelen mielelläni ateistien kanssa silloin, kun keskustelu on asiallista. Mutta toisin kuin eräät täällä pyörivät ateistit, kunnioitan ateistin uskonnon vapautta. Eikä tulisi mieleenkään käydä häiriköimässä ja ilkkumassa ateistipalstoilla. Koska se on ensinnäkin lapsellista käytöstä ja toiseksi se voi tietyillä ehdoilla olla myös uskonrauhan rikkomista.

Voidaan yhtä hyvin sanoa, että kuka sinun uskonnon vapauttasi on häirinnyt ?

Vapaaehtoisesti täällä kukin kirjoittaa siis, kuten sanoit !

Tämä ei voi mennä vain yhteen suuntaan, tajuatko sen ???

• LAKIVOIMAAN

Kiinnostaa todella, kuka tuo kiusaaja on ja mitä kaikkia nimimerkkejä käyttää.
      Uskonnonvapaus ei anna lupaa pilkata muita. Keskustella saa omista näkemyksistään vapaasti, mutta pilkkaaminen on rikos. Tuollainen pilkkaaminen ei ole kamalan vanha juttu. Esimerkiksi Hannu Salama joutui muutama vuosikymmen sitten vastuuseen Jumalan pilkasta, joka ei ollut mitään siihen verrattuna mitä tänään muutamat tekevät. Missä tuo laki on tänään? Kenen vastuu on, että hengellisilläpalstoilla saavat kirjoittaa Jumalaa ja ihmistä pilkkaavat henkilöt?

• tätä.tämä.on.aina

Kova on hinku vetää oikeuteen toisia ihmisiä !

Mitä se kertoo tuollaisesta ihmisestä ?

2. Tim. 2:24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään

Luuk. 6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Room. 12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.

1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

Onko jotenkin kadoksissa Jeesuksen ohjeet ja neuvot ?

Onko se liha noin herkkänahkainen, eli tuo toiminta kertoo siis lihallisuudesta, kun loukkaannutaan jonne joutavista !

Lihallisuudessa siis ollaan vetämässä oikeuteen ja tuomaroimasssa ja hakemassa kostoa, kun sitä ISOA EGOA ja PAISUNUTTA LIHAA, joku erehtyy arvostelemaan !

Tämäkin asia kertoo paljon teistä, jotka olette herkästi vetämässä toisia ihmisiä oikeuteen !!!

Jeesus kehoitaisi teitä varmasti HÄPEÄMÄÄN ja MENEMÄÄN ITSEENNE !

• asialliseksi

Kauan, kauan on moni sietänyt sitä halventamista, mitä kyseessä oleva henkilö on tehnyt.
        Erittäin kiinnostavaa on se, että onko sama ihminen tehnyt tuota pilkaa ja häirintää monilla eri nimimerkeillä. Tuollainen kiusaaminen tulee saada LOPPUMAAN.
        Moni on tullut palstalle halutessaan saada tietoa monista eri uskontoa koskevista asioista, mutta joutunut kokemaan karvaan pettymyksen nähdessään mitä palstalla tapahtuu.

Nyt sinä tätä.tämä.on.aina pyrit estämään ihmisä puhumasta asiasta ja taidat jopa peltätä sitä, että tutkintapyyntö lähtee. Miksi?

• tätä.tämä.on.aina

Eli yhä siis LIHA puhuu !

KOSTOA TUOMIOTA...

Minä en pelkää, mutta pahasti on teiltä kateissa Jeesuksen opetukset ja ohjeet !

Pidätkö siis itse itseäsi uskovana, joka seuraa ja tottelee Herraansa ?

• capiche

"Tämäkin asia kertoo paljon teistä, jotka olette herkästi vetämässä toisia ihmisiä oikeuteen !!!"

Aika monta rikosilmoitusta olisi voinut tästä palstasta tehdä. Mutta montako on tehty? Nyt keskustellaan siitä, mitä uskonnonvapaus on, ja mitä se lainsäädännön mukaan ei ole.

Kysehän on paljon isommasta asiasta, eli yhteiskuntarauhasta. On hyvä muistaa, että ihmisoikeudet, johon uskonnonvapauskin kuuluu, määriteltiin alunperin holokaustin tuloksena.

Kristittykin on kansalainen, jolla on samat ihmis- ja kansalaisoikeudet kuin muillakin. Ja myös tietyissä tilanteissa oikeus vaatia niiden kunnioittamista. Tai muuten voi käydä näin:

”Ensin ne tulivat hakemaan kommunistit, ja en puhunut mitään koska en ollut kommunisti. Sitten ne tulivat hakemaan ammattiyhdistysihmiset, ja en puhunut mitään koska en ollut ammattiyhdistyksessä. Sitten ne tulivat hakemaan juutalaiset, ja en puhunut mitään koska en ollut juutalainen.
        Sitten ne tulivat hakemaan minut, ja silloin ei enää ollut ketään joka olisi puhunut puolestani.”»

(Martin Niemeier, saksalainen teologi)

• tätä.tämä.on.aina
        capiche kirjoitti:

"Tämäkin asia kertoo paljon teistä, jotka olette herkästi vetämässä toisia ihmisiä oikeuteen !!!"

Aika monta rikosilmoitusta olisi voinut tästä palstasta tehdä. Mutta montako on tehty? Nyt keskustellaan siitä, mitä uskonnonvapaus on, ja mitä se lainsäädännön mukaan ei ole.

Kysehän on paljon isommasta asiasta, eli yhteiskuntarauhasta. On hyvä muistaa, että ihmisoikeudet, johon uskonnonvapauskin kuuluu, määriteltiin alunperin holokaustin tuloksena.

Kristittykin on kansalainen, jolla on samat ihmis- ja kansalaisoikeudet kuin muillakin. Ja myös tietyissä tilanteissa oikeus vaatia niiden kunnioittamista. Tai muuten voi käydä näin:

”Ensin ne tulivat hakemaan kommunistit, ja en puhunut mitään koska en ollut kommunisti. Sitten ne tulivat hakemaan ammattiyhdistysihmiset, ja en puhunut mitään koska en ollut ammattiyhdistyksessä. Sitten ne tulivat hakemaan juutalaiset, ja en puhunut mitään koska en ollut juutalainen.
        Sitten ne tulivat hakemaan minut, ja silloin ei enää ollut ketään joka olisi puhunut puolestani.”»

(Martin Niemeier, saksalainen teologi)

Kuten JO kirjoitin sinulle tuolla !

Niin se uskonnon vapaus on KAIKILLA, eikä vain toisella osapuolella !!!

• pitäisikäsittääjo

Kuten JO kirjoitin sinulle tuolla !

Niin se uskonnon vapaus on KAIKILLA, eikä vain toisella osapuolella !!!

Jotenkin sinä et käsitä sitä, että ukonnon vapaus on, mutta pilkaamisen vapautta ei ole. Mitenkähän tämä asia voi olla jollekin noin hankala käsittää?

• tätä.tämä.on.aina
        pitäisikäsittääjo kirjoitti:

Jotenkin sinä et käsitä sitä, että ukonnon vapaus on, mutta pilkaamisen vapautta ei ole. Mitenkähän tämä asia voi olla jollekin noin hankala käsittää?

Etkö ymmärrä lukemaasi ?

Mitä Jeesus on opettanut noissa lainaamissani Raamatunkohdissa ?

Oletko sinä uskova ?

Jos olet, niin eikö sinun tulisi siis toimia Jeesuksen ohjeiden ja neuvojen mukaan ?

Vai voitko sinä itse päättää sen, mitä ohjeita noudatat ja mitä et ?

• LSTaasVauhdissa
        asialliseksi kirjoitti:

Kauan, kauan on moni sietänyt sitä halventamista, mitä kyseessä oleva henkilö on tehnyt.
        Erittäin kiinnostavaa on se, että onko sama ihminen tehnyt tuota pilkaa ja häirintää monilla eri nimimerkeillä. Tuollainen kiusaaminen tulee saada LOPPUMAAN.
        Moni on tullut palstalle halutessaan saada tietoa monista eri uskontoa koskevista asioista, mutta joutunut kokemaan karvaan pettymyksen nähdessään mitä palstalla tapahtuu.

Nyt sinä tätä.tämä.on.aina pyrit estämään ihmisä puhumasta asiasta ja taidat jopa peltätä sitä, että tutkintapyyntö lähtee. Miksi?

>>>Nyt sinä tätä.tämä.on.aina pyrit estämään ihmisä puhumasta asiasta ja taidat jopa peltätä sitä, että tutkintapyyntö lähtee. Miksi?<<<

Hän on täällä aikaisemmin "Luetaanko sanaa" nimimerkillä kirjoitellut multinikki, vaihtaa nimmaria usein jottei häntä tunnistettaisi. Hän riitelee kaikkien kanssa kaikesta. Jokaikinen, joka tohtii sanoa häntä vastaan, ei kiitä häntä, on hänen mielestään harhaoppinen jota hänen tulee ojentaa. Sen hän tekee tietenkin "Herran käskystä". Hän tahtoo itse olla esillä ja saavansa palstalaisten huomion osakseen.

• kukaonLS
        LSTaasVauhdissa kirjoitti:

>>>Nyt sinä tätä.tämä.on.aina pyrit estämään ihmisä puhumasta asiasta ja taidat jopa peltätä sitä, että tutkintapyyntö lähtee. Miksi?<<<

Hän on täällä aikaisemmin "Luetaanko sanaa" nimimerkillä kirjoitellut multinikki, vaihtaa nimmaria usein jottei häntä tunnistettaisi. Hän riitelee kaikkien kanssa kaikesta. Jokaikinen, joka tohtii sanoa häntä vastaan, ei kiitä häntä, on hänen mielestään harhaoppinen jota hänen tulee ojentaa. Sen hän tekee tietenkin "Herran käskystä". Hän tahtoo itse olla esillä ja saavansa palstalaisten huomion osakseen.

Kuka on tuo mainitsemasi LS ?

Millä nikillä hän kirjoittaa ?

• suruakyllin

Mitä te teette yhdelle näistä pienimmistä sen te teette minulle, sanoo Jeesus. Pienimillä tarkoitetaan vasta uskon tielle lähteneitä, tai muuten etsiviä, tai vaatimattomia ihmisiä. Kuinka loukkaavaa saattaakaan olla, kun tuollaisille henkilöille lyödään pilkkaviesti eteen. Se saattaa karkottaa etsiviä, tukahduttaa uskoa, luoda pelkoa ja synnyttää toivottomuutta.

Tuollaiset kirjoittajat jotka pilkaavat, eivät tunne minkäänlaista vastuuta lähimmäisistä.

Tuollaisten ihmisten pitää tehdä parannus tunnustamalla tekonsa.

• tätä.tämä.on.aina

Palautellaan mieliin Raaamatun opetuksia !!!

21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
      22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
      23 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
      24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
      25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
      26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
      27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
      28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
      29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
      30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
      31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
      32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
      33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
      34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
      35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

Kannattaa miettiä siis tarkkaan, alkaako vaatia toiselta synnittömyyttä !!!

• tätä.tämä.on.aina

14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
      15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

• uhri_

Jabin, sinä et ole koskaan katunut ja pyytänyt anteeksi, vaan jatkat omien tekojesi puolustamista ja toisten mollaamista.

• tätä.tämä.on.aina
        uhri_ kirjoitti:

Jabin, sinä et ole koskaan katunut ja pyytänyt anteeksi, vaan jatkat omien tekojesi puolustamista ja toisten mollaamista.

Ettekö lue ollenkaan, mitä teille vastataan ?

En ole Jabin !

Uskokaa nyt jo se totuus !

Mutta ettehän te usko, sillä tässä näkyy nyt vainoharhaisuutenne ja juuri se, mistä mainitsin jo aiemmin, eli te omiin harhaluuloihinne ja harha kuvitelmiinne perustuen, tuomitsette väärin ihmisiä.

Siis tuomitsette syytöntä nytkin, mutta se ei näytä teitä mitenkään haittaavan !

Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.

• tulikoselväksi

Aika yllättävää jopa sinulta Jabin, että tuot raamatunlauseita puolustukseksesi, mutta kun sinulle niitä on laitettu Jumalan Sanana, sinä olet tullut suoraan haukkumaan toinen toistaan pahemmilla nimittelyillä rauhassa kirjoittaville ihmisille.

Ne tekstit, jotka olen lukenut, kun muut kirjoittavat ja sinä vastaat, niin niissä kaikissa, muut kirjoittavat sinulle asiallisesti, mutta sinä täystyrmäät henkisellä nyrkin iskulla kirjoittajat kanveesiin. Mitään rajaa et ole sanoillesi asettanut ja nyt kirjoitat nimimerkillä tätä tämä on aina. Se on aina sitä vain sinun puoleltasi, sinä rienaat ja riekut ja muiden pitäisi mielestäsi niellä kaikki ala-arvoiset nimittelysi ja jokaisen tulisi mielestäsi kestää kuin mies.

Ole nyt itse mies ja ota vastuu ja käännä kirjoitustyylisi siten, että osallistuessasi keskusteluun, annat muille keskustelurauhan ilman sinun haukkujasi. Et sinä koko maailmaa voi pakottaa polvilleen haukkumalla muita. Nyt sinun tulee lopettaa ne, koska jokainen täällä on kyllästynyt ilkeään tyyliisi ja sinä joudut niistä vastuuseen, jos et nyt lopeta.

• tätä.tämä.on.aina

Ettekö lue ollenkaan, mitä teille vastataan ?

En ole Jabin !

Uskokaa nyt jo se totuus !

Mutta ettehän te usko, sillä tässä näkyy nyt vainoharhaisuutenne ja juuri se, mistä mainitsin jo aiemmin, eli te omiin harhalluuloihinne ja kuivtelmiinne perustuen tuomitsette väärin ihmisiä.

Siis tuomitsette syytöntä nytkin, mutta se ei näytä teitä mitenkään haittaavan !

Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.

• tätä.tämä.on.aina

Niin ja joku meni sanomaan Jabinille, että ei se oikeuta häntä toimimaan väärin muita kohtaan, jos häntä itseään kohtaan toimitaan väärin !

Mutta teilläkö siis onkin se oikeus ???

Siis saatte vapaasti antaa vääriä todistuksia lähimmäisistä sen vuoksi, että toinen toimi jotakin teistä vastaan väärin ???

Jännästi nämä lait ja säädökset menevät vain yhteen suuntaan ja koskevat kaiken aikaa vain toista osapuolta !

Mutta tuollaisiahan te olette "isienne" kaltaisia, samoin Jeesusta vastustavat yrittivät raastaa Jeesusta ja Hänen seuraajiaan oikeuteen, ja heidän toimiaan syynättiin hyttys verkolla, kun itsellä siis meni läpi kamelin kokoinen !

Te ette ole sen vertaa Raamattua lukeneet ja sisäistäneet edes, että näitä perus asioita ymmärtäisitte ja toimisitte selvien Jeesuksen ohjeiden mukaan, joita olen tässä ja tuossa toisessa ketjussa tuonut teille !

Vieläpä minua on moitittu siitä, että minä en muka ymmärrä, että mistä tässä on kyse ! :)

AJOJAHDISTA tässä on kyse !

Kyse on siitä, että yksi keskustelija yritetään hiljentää MONIEN TAHOLTA vaikka väkisin !

Hävetkää !

• olisipaoutoa

Niin, olisihan se outoa jos sinä vaikka olisit jabin ja nyt neuvoisit miten sinua tulee kohdella. Itse jatkaisit rienaamista, mutta vaatisit, että muut antaisivat anteeksi ja hyväksyisivät rienaukset.

• Olen samaa mieltä, että on täysin turha vainota Jabinia. Antaa raukan olla rauhassa ja jättää vastaamatta hänen törkyviesteihin on paras tapa menetellä.

• toistamieltä
        Kristitty.net kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että on täysin turha vainota Jabinia. Antaa raukan olla rauhassa ja jättää vastaamatta hänen törkyviesteihin on paras tapa menetellä.

Jos se omalta kohdalta tuolta tuntuu, niin silloin noin voi tehdä, mutta aina pitää ottaa huomioon heidät, jotka joutuvat rumien syytösten kohteeksi ilman minkäänlaista syytä eivätkä siedä sellaista. Jumalan vaatii meiltä kaikessa oikeudenmukaisuutta.
        Täällä on ollut todella rumia kirjoituksia ja hyökkäyksiä. Luuletko, että Jeesus salli siellä missä Jumalan opetuksista keskusteltiin tuollaisten hyökkääjien ja rienaajien toiminnan? Muistappa se kuinka voimakkaasti Jeesus suuttui silloin, kun näki Jumalan huoneesta tehdyn markkinahuoneen.
        Jabin on pitänyt lähimmäisten kustannuksella aikamoisia markkinoita. Monella nimimerkillä on sitä tehnyt on asia, joka pitää saada avattua.

• tätä.tämä.on.aina
        olisipaoutoa kirjoitti:

Niin, olisihan se outoa jos sinä vaikka olisit jabin ja nyt neuvoisit miten sinua tulee kohdella. Itse jatkaisit rienaamista, mutta vaatisit, että muut antaisivat anteeksi ja hyväksyisivät rienaukset.

Eli yhä vaan siis Jeesuksen ohjeet ovat outoja ???

2. Tim. 2:24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään

Luuk. 6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Room. 12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.

1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

Onko Jeesus sinulle outo, sitä minä nyt jään miettimään ?

• tätä.tämä.on.aina
        toistamieltä kirjoitti:

Jos se omalta kohdalta tuolta tuntuu, niin silloin noin voi tehdä, mutta aina pitää ottaa huomioon heidät, jotka joutuvat rumien syytösten kohteeksi ilman minkäänlaista syytä eivätkä siedä sellaista. Jumalan vaatii meiltä kaikessa oikeudenmukaisuutta.
        Täällä on ollut todella rumia kirjoituksia ja hyökkäyksiä. Luuletko, että Jeesus salli siellä missä Jumalan opetuksista keskusteltiin tuollaisten hyökkääjien ja rienaajien toiminnan? Muistappa se kuinka voimakkaasti Jeesus suuttui silloin, kun näki Jumalan huoneesta tehdyn markkinahuoneen.
        Jabin on pitänyt lähimmäisten kustannuksella aikamoisia markkinoita. Monella nimimerkillä on sitä tehnyt on asia, joka pitää saada avattua.

Älä nyt viitsi, sinä tuomitsisit jopa Jeesuksen ja Johannes Kastajan ja vetäisit heidät oikeuteen kunnianloukkauksesta !

Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Luuk. 3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

Täällä on lisäksi se tilanne, että täällä kiihkeästi ja jopa kiivaasti kiivaillaan oikean opin puolesta, ja silloin on täysin selvää se, että ylilyöntejä tulee puolin ja toisin !

Siis Raamattu sanoo hyvin selvästi tälläisistä keskusteluista seuraavaa:

Sananl. 10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

Ja todella harvassa täällä ovat nuo "taitavat" !!!

Mutta jos siis aletaan YKSIPUOLISESTI TUOMITSEMAAN, vaikka itse jo siinä samalla syyllistytään Jumalan tahdon vastaisiin tekoihin eli synteihin, kuten nyt nuo väärät todistukset lähimmäisistä, niin silloin kannattaisi alkaa katsoa peiliin, eikä tuomita JOPA SYYTTÖMIÄ !

Siis minua on syytetty Jabiniksi, ja Jabinia on syytetty minun kirjoitiuksistani, eli kahdella tapaa olette te syyttäjät ITSE syntiä tehneet !

Mutta teillä kai on lupa syntiä tehdä, ja "synnittöminä" olette kovasti innokkaita heittämään sen ensimmäisen kiven !

Viisas siis jättäisi heittämättä ja syyttämättä ja vetämättä tilille, koska itsekin tekee samoja tekoja muita kohtaan, mutta te olette näköjään umpi sokeita omille väärille toimillenne ja synneilenne, ihan kuten ne fariseukset silloin, jotka halusivat sen naisen kivittää.

3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
        4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
        5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
        6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
        7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
        8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
        9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
        10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
        11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

Huomatkaa, että vanhimmat ja ymmärtäväisemmät, noistakin sokeista syyttäjistä ja tuomareista, lähtivä ensimmäisinä !

• Etkäsitäollenkaan

Älä nyt viitsi, sinä tuomitsisit jopa Jeesuksen ja Johannes Kastajan ja vetäisit heidät oikeuteen kunnianloukkauksesta !

Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Luuk. 3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

Täällä on lisäksi se tilanne, että täällä kiihkeästi ja jopa kiivaasti kiivaillaan oikean opin puolesta, ja silloin on täysin selvää se, että ylilyöntejä tulee puolin ja toisin !

Siis Raamattu sanoo hyvin selvästi tälläisistä keskusteluista seuraavaa:

Sananl. 10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

Ja todella harvassa täällä ovat nuo "taitavat" !!!

Mutta jos siis aletaan YKSIPUOLISESTI TUOMITSEMAAN, vaikka itse jo siinä samalla syyllistytään Jumalan tahdon vastaisiin tekoihin eli synteihin, kuten nyt nuo väärät todistukset lähimmäisistä, niin silloin kannattaisi alkaa katsoa peiliin, eikä tuomita JOPA SYYTTÖMIÄ !

Siis minua on syytetty Jabiniksi, ja Jabinia on syytetty minun kirjoitiuksistani, eli kahdella tapaa olette te syyttäjät ITSE syntiä tehneet !

Mutta teillä kai on lupa syntiä tehdä, ja "synnittöminä" olette kovasti innokkaita heittämään sen ensimmäisen kiven !

Viisas siis jättäisi heittämättä ja syyttämättä ja vetämättä tilille, koska itsekin tekee samoja tekoja muita kohtaan, mutta te olette näköjään umpi sokeita omille väärille toimillenne ja synneilenne, ihan kuten ne fariseukset silloin, jotka halusivat sen naisen kivittää.

3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
        4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
        5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
        6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
        7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
        8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
        9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
        10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
        11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

Huomatkaa, että vanhimmat ja ymmärtäväisemmät, noistakin sokeista syyttäjistä ja tuomareista, lähtivä ensimmäisinä !

Sinulla ei näytä olevan ymmärrystä siihen mitä Jumala opettaa.
        Aloit syyttelemisen ja väärän puolustusoperaation, mutta tuolla teet itsesi sielulliseksi. Jokaisen oikeudenmukaisen ihmisen tulee puuttuua selkeisiin väärin tekoihin, mutta sinä etsimällä etsit raamatunlauseita, jotta saisit omaa imagoasi nostetuksi. ja estettyä, että väärintekijä ei saisi palkkaansa. Et todella nosta imagoasi, vaan alennat ja joku voi jopa luulla, että teet sitä uskon takia ja siinä tapauksessa teet uskovaisista naurettavia.
        Jeesus puuttui selkeisiin väärinkäyttöihin, vaikka ei välittänytkään siitä, että hän joutui pilkatuksia. En usko, että yksikään kavussa kehittynyt uskovainen itsestään niin paljon pitää huolta, että häntä häiritsisi Jabinin kaltaiset pahantekijät, mutta jokainen heistä pitää huolta lähimmäisestä ja hänen puoltaan.

• tätä.tämä.on.aina
        Etkäsitäollenkaan kirjoitti:

Sinulla ei näytä olevan ymmärrystä siihen mitä Jumala opettaa.
        Aloit syyttelemisen ja väärän puolustusoperaation, mutta tuolla teet itsesi sielulliseksi. Jokaisen oikeudenmukaisen ihmisen tulee puuttuua selkeisiin väärin tekoihin, mutta sinä etsimällä etsit raamatunlauseita, jotta saisit omaa imagoasi nostetuksi. ja estettyä, että väärintekijä ei saisi palkkaansa. Et todella nosta imagoasi, vaan alennat ja joku voi jopa luulla, että teet sitä uskon takia ja siinä tapauksessa teet uskovaisista naurettavia.
        Jeesus puuttui selkeisiin väärinkäyttöihin, vaikka ei välittänytkään siitä, että hän joutui pilkatuksia. En usko, että yksikään kavussa kehittynyt uskovainen itsestään niin paljon pitää huolta, että häntä häiritsisi Jabinin kaltaiset pahantekijät, mutta jokainen heistä pitää huolta lähimmäisestä ja hänen puoltaan.

Nyt innostuit syyttämään oikein todella minuakin ! :)

Jeesus kysyi kivittämistä haluavilta, että "joka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven" !

Minä olen tehnyt ihan saman teille nyt tässä !

Eli olen toiminut Jeesuksen oman esimerkin mukaan siis.

Mutta mikä olikaan nyt sinun arviosi SYYTTÄJÄ ???

• talteenasia

Ei Jeesus ruvennut kenenkään uskosta osattoman kanssa väittelemään, koska tiesi, että tuollaisten kanssa ei asiassa koskaan pääse sopuun ja yhteisymmärrykseen. Jeesus käski omiensa tehdä parannuksen teosta, jolla on jotakikaan loukannut, jotta tuota Jeesuksen omaa ei vietäsi oikeuteen ja joutuisi oikeudenmukaan vastamaan väärästä teostaan.
      Jumala käskee tunnustaa pahat teot, katua ja pytää anteeksi, mutta jos sitä ei tapahdu, niin silloin pahantekijä tulee viedä sinne, missä hänen on pakko luopua pahanteosta. Oikeus langettaa tuomion ja esivalta on annettu Suomeenkin.

• tätä.tämä.on.aina

Eli teidätkin on sinne vietävä ?

Siis kuten jo sanoin, olette antaneet minusta ja Jabinista vääriä todistuksia.

OLETTEKO ITSE PYYTÄNEET ANTEEKSI ???

Minä en ole nähnyt vielä yhtään anteeksipyyntöä asian tiimoilta !

Niin ja sinäkö et halua Jumalalta syntejäsi anteeksi ?

29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
        30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
        31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
        34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
        35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

• fghf

Eli teidätkin on sinne vietävä ?

Siis kuten jo sanoin, olette antaneet minusta ja Jabinista vääriä todistuksia.

OLETTEKO ITSE PYYTÄNEET ANTEEKSI ???

Minä en ole nähnyt vielä yhtään anteeksipyyntöä asian tiimoilta !

Niin ja sinäkö et halua Jumalalta syntejäsi anteeksi ?

Minä luulen, että sinä olet Jabin.

Et ole tehnyt parannusta, et katunut, et pyytänyt anteeksi.

• tätä.tämä.on.aina

Luulo ei ole tiedon väärtti !

Älä luota omiin harhaluuloihisi ja harhakuvitelmiisi, ne pettävät sinut.

Sinä vain annat vääjäämättä silloin vääriä todistuksia lähimmäisitäsi ja se on syntiä se, eli valehtelu.

2. Moos. 20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Matt. 19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',

Olen jo monta kertaa sen suoraan sanonut, että en ole Jabin !

• tätä.tämä.on.aina

En yhäkään ole !

Mutta mieleeni tuli tuo toinen ketju, jossa sanotaan siis, että "Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

Olen näissä ketjuissa tuonut paljon Jeesuksen omia sanoja ja opetuksia, mutta ne vain eivät kelpaa.

Eli se laittomuus on juuri sitä, että ei välitetä enää pätkääkään Raamatun selvistäkään ohjesta, vaan toimitaan PAISUNEESSA LIHASSA täysin oman tahdon mukaan.

Nytkin näkyy siis lIHALLISUUS selvästi, elu raakuutta ja anteeksiantamattomuutta ja se ISO LIHA vaatii hyvityksiä ja tuomioita !

Noin ei Hengellinen toimi !

• enolelukenut

Kuinka sinä voit ojentaa muita, kun kukaan ei ole sinua tuominnut? Sinä olet ainoa, joka on kiusannut muita ja tässä ei ole kyse mistään anteeksi antamattomuudesta sinua kohtaan, vaan siitä, että lopettaisit toisten haukkumisen ja nimittelyn ja antaisit muillekin kirjoitus rauhan.

Miten luulet kenenkään ojentuvan pilkka sanojen avustuksella? Sana varmasti uskoville kelpaa, mutta ei Jeesus kehoittanut ketään ivaamaan sillä tavoin, kuin sinä teet. Et kai oikeasti ala itsellesi kerjäämään sääliä? Vaikka sinua on kohdeltu koko ajan hyvin, niin nyt sinä käännät haukkumiesi kirjoittajien syyksi itse tekemäsi teot ja väität, ettei heillä ole mitään, eikä varsinkaan anteeksi antoa sinua kohtaan.

Missä kohtaa raamattua sinä olet nähnyt Jeesuksen toimivan sinun tavoin? Haluaisitko itse olla jatkuvan sättimisen, ivailun ja kauheiden haukkuma sanojen kohde täällä julkisella keskustelu palstalla? Menikö Jeesus syntisten luo ja haukkui heidät pystyyn karmeiden sanojen kera?

• tätä.tämä.on.aina

En yhäkään ole Jabin !!!!

Montako kertaa se pitää toistaa ???

Nytkin sinä minut tuomitsit väärin, väittämällä siten että olen Jabin ja laitoit minun syykseni siten Jabinin ylilyönnin !!!

Oletko sokea vai ymmärtämätön vai onko sinulla kapasiteetissa vajetta ???

Minä itse olen ollut PALJON herjaustenkin kohteena, ja nytkin siis valheellisiin kuvitelmiisi perustuen väärien arvioden ja tuomitsemisien kohteena !

Milloin lopetat tämän väärän toimintasi ja synnissä rypemisesi ?

Milloin SINÄ pyydät minulta anteeksi vääriä toimiasi ja vääriä syytöksisäsi ???

Jos siis joku minua herjaa täällä tai sinun laillasi antaa vääriä todsituksia eli valheellisesti syyttää minua, niin minä huomautan siinä kohtaa, kuten nyt teen sinun kohdallasi !

Mutta siihen minä asian sitten jätän, jos ei käy niin kuin sinun/teidän kohdalla, että syytökset ja valheet vain jatkuvat, ja silloin minä korjaan uudestaan ja kerron Totuuden !

Mutta sinä ja jokaikinen ihminen olkoonpa sitten uskosta osaton tai uskova, vastaa sitten toimistaan ennemmin tai myöhemmin Jumalan edessä ja Jumalalle !!!!!!!!!!!!

Minun ei tarvitse asettautua Tuomarin paikalle, vaan voin luottaa siihen, että sitä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää aikanaan !

Raamattu sanoo näin, joka toki on kovasti sanottu:

Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

Me siis elämme nyt Armon aikaa, ja tässä Armon ajassa minullakin on mahdollista yhä tehdä parannusta ja Isä on lapsensa kohdalla pitkämielinen !!!

Jos siis Isä on minua itseäni kohtaan pitkämielinen, tulee minunkin olla suhteessa lähimmäisiini !!!

Siis ihan juuri kuten siinä Raamatunkohdassa sanottiin:

23 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
        24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
        25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
        26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
        27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
        28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.

Siis Jumala on SUURESSA Armossaan antanut minulle KAIKKI syntini anteeksi, joten minun tulee olla Isäni lapsi ja antaa nuo pienet synnit lähimmäisilleni anteeksi myös !

Minä siis olin VALKAA VALTAVASTI, mutta lähimmäiseni vaiun hyvin vähän, kun hän erehtyy rikkomaan minua kohtaan !

Minä en IKIPÄIVÄNÄ kykenisi korvaamaan siis velkaani !!!

Mikä siis on uskovan sydämen asenne ???

• käymmekeskustelua

En yhäkään ole Jabin !!!!

Montako kertaa se pitää toistaa ???

Nytkin sinä minut tuomitsit väärin, väittämällä siten että olen Jabin ja laitoit minun syykseni siten Jabinin ylilyönnin !!!

Oletko sokea vai ymmärtämätön vai onko sinulla kapasiteetissa vajetta ???

Minä itse olen ollut PALJON herjaustenkin kohteena, ja nytkin siis valheellisiin kuvitelmiisi perustuen väärien arvioden ja tuomitsemisien kohteena !

Milloin lopetat tämän väärän toimintasi ja synnissä rypemisesi ?

Milloin SINÄ pyydät minulta anteeksi vääriä toimiasi ja vääriä syytöksisäsi ???

Jos siis joku minua herjaa täällä tai sinun laillasi antaa vääriä todsituksia eli valheellisesti syyttää minua, niin minä huomautan siinä kohtaa, kuten nyt teen sinun kohdallasi !

Mutta siihen minä asian sitten jätän, jos ei käy niin kuin sinun/teidän kohdalla, että syytökset ja valheet vain jatkuvat, ja silloin minä korjaan uudestaan ja kerron Totuuden !

Mutta sinä ja jokaikinen ihminen olkoonpa sitten uskosta osaton tai uskova, vastaa sitten toimistaan ennemmin tai myöhemmin Jumalan edessä ja Jumalalle !!!!!!!!!!!!

Minun ei tarvitse asettautua Tuomarin paikalle, vaan voin luottaa siihen, että sitä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää aikanaan !

Raamattu sanoo näin, joka toki on kovasti sanottu:

Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

Me siis elämme nyt Armon aikaa, ja tässä Armon ajassa minullakin on mahdollista yhä tehdä parannusta ja Isä on lapsensa kohdalla pitkämielinen !!!

Jos siis Isä on minua itseäni kohtaan pitkämielinen, tulee minunkin olla suhteessa lähimmäisiini !!!

Siis ihan juuri kuten siinä Raamatunkohdassa sanottiin:

Siis Jumala on SUURESSA Armossaan antanut minulle KAIKKI syntini anteeksi, joten minun tulee olla Isäni lapsi ja antaa nuo pienet synnit lähimmäisilleni anteeksi myös !

Minä siis olin VALKAA VALTAVASTI, mutta lähimmäiseni vaiun hyvin vähän, kun hän erehtyy rikkomaan minua kohtaan !

Minä en IKIPÄIVÄNÄ kykenisi korvaamaan siis velkaani !!!

Mikä siis on uskovan sydämen asenne ???

Oletko sinä kirjoittanut muilla nimimerkeillä? On nimittäin sellainen ihminen täällä, joka herjaa jo nimimerkissä muita ja tuon ihmisen teot pitää saada julki? Hän on niin paatunut, että ei enää käsitä ollenkaan tekojaan ja häntä on aivan turha kenenkään nuhdella. Julkituomalla tuon henkilön moni säästyy mieliharmilta. Ainakin täällä päin on pohdintaa siitä, että otetaanko yhteyttä siihen tahoon, joka päättää tuodaanko kirjoittajan nimi julki. Jos rienaus menee yli rajojen, niin silloin on mahdollista avata henkilön nimi ja tuoda se esille, vaikka tuo olisi kamalat rienaukset tehnyt nimimerkin takaa.

• luetkofooruminohjeet
        käymmekeskustelua kirjoitti:

Oletko sinä kirjoittanut muilla nimimerkeillä? On nimittäin sellainen ihminen täällä, joka herjaa jo nimimerkissä muita ja tuon ihmisen teot pitää saada julki? Hän on niin paatunut, että ei enää käsitä ollenkaan tekojaan ja häntä on aivan turha kenenkään nuhdella. Julkituomalla tuon henkilön moni säästyy mieliharmilta. Ainakin täällä päin on pohdintaa siitä, että otetaanko yhteyttä siihen tahoon, joka päättää tuodaanko kirjoittajan nimi julki. Jos rienaus menee yli rajojen, niin silloin on mahdollista avata henkilön nimi ja tuoda se esille, vaikka tuo olisi kamalat rienaukset tehnyt nimimerkin takaa.

Suomi24-palveluissa ei saa:

Julkaista omia tai muiden henkilökohtaisia yhteystietoja kuten osoitetta, puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta.

Eli jos aletaan paljastella ihmisten nimiä, jotka keskustelijat itse ovat salanneet, niin sitä kautta siis saadaan myös helposti nuo muutkin teidot !

Joten kehoittaisin varovaisuuteen !

Vai haluatko sinä itse sitä, että sinun henkilötietojasi julkaistaan täällä ja sitten saat mahdollisen häiriköinnin vuoksi salata kaikki tietosi lopulta ?

Siis monille on näin käynyt, joten kannattaa miettiä sitä, että mitä saa aikaan tuollaisilla paljastuksilla, ja onko sitten valmis vastaamaan seuraamuksista ja paljastusten aiheuttamista kustannuksista ja eri tasoisista henkisistä vaikutuksista, jota sellainen paljastelu voi saada aikaan.

• luetkofooruminohjeet

Niin ja tälläinen kirjoitus jonka kirjoitit on selvästi uhkailua.

Eli uhkailet toisia kirjoittajia paljastamisella, jos toinen kirjoittaja ei suostu sulkemaan suutaan tai siis lopettamaan kirjoitteluaan.

Miksi haluat siis uhkailla toista kirjoittajaa ?

Eikö olekkin niin, että olet opillisesti eri mieltä, ja haluat siis vain hiljentää sen, joka on kanssasi eri mieltä ?

• enolelukenut

Ilman muuta voin pyytää anteeksi, jos erehdyin henkilöstä. Joten anteeksi ja pahoitteluni, kun erehdyin henkilöstä.

Oletko sinä se nimimerkki, joka kirjoittaa lähettiläs.antikristus nimimerkillä toisen nimimerkin perässä rienaten? Tuo piste tyyli viittaa samaan nimimerkkiin? Ja jos et ole kumpikaan, niin toki osaat tulla avuksi rukoilemaan, jotta tälle palstalle saadaan kirjoitus rauha. Se on todella hyvä, jos et itse ole yksikään näistä nettikiusaajista, joten siihen olen kyllä sitten tyytyväinen.

Sokkona on aika hankala tietää, kuka mihinkin nimimerkkiin vaihtaa, joten vain kirjoitustyyli yleensä paljastaa hermostuneen ja raivostuneen, sekä samalla uskossa kasvamattoman ihmisen. Osa kykenee yhteen tai kahteen asialliseen kommenttiin, mutta sen jälkeen, jos ei ole samaa mieltä, niin sitten sydämen kyllyydestä alkaa suu puhua muita vastaan. Eikä edes vastaan, vaan haukkuminen on jatkuvaa, eikä keskustelua tule lainkaan. Heille on ikäänkuin toistuva linjainen pakkomielle haukkuen kulkea, eivät edes pakanat harrasta sellaista, saatikka, että se olisi uskovien tehtävänä.

Sinä siis yhdyt rukoukseen yleisen rauhan ja sivistyksen puolesta, jotta linja pysyy nettipoliisitta asiallisena? En ymmärrä yhtään syytä, miksi sinunkaan tulisi hermostua. Luotan nyt siihen, että kirjoitit totuuden!

• käymmekeskustelua

En hoksannut, että sinä olet kirjoittanut samasta asiasta joten kysyin samaa tuolta ihmiseltä. Olen myöskin kauhistunut sitä nimimerkkiä mitä joku käyttää Lähettiläs-nimimerkistä ja täällä meillä päin sitä pidetään niin pahana, että olemme uteliaita, mutta myös mielemmme ihmisen puolesta pahoittaneita ja haluamme tuoda julki tuon kirjoittajan.

• zzzzzzxxxzzz

En hoksannut, että sinä olet kirjoittanut samasta asiasta joten kysyin samaa tuolta ihmiseltä. Olen myöskin kauhistunut sitä nimimerkkiä mitä joku käyttää Lähettiläs-nimimerkistä ja täällä meillä päin sitä pidetään niin pahana, että olemme uteliaita, mutta myös mielemmme ihmisen puolesta pahoittaneita ja haluamme tuoda julki tuon kirjoittajan.

Mutta et näköjään yhtään kauhistu vaikka Jumaaln Sanaa kutsuttaisiin sonnaksi???

• mistäajatussyntyi
        zzzzzzxxxzzz kirjoitti:

Mutta et näköjään yhtään kauhistu vaikka Jumaaln Sanaa kutsuttaisiin sonnaksi???

Jopa täällä melkoisia mielipiteitä esitetään. Ei kukaan ole tuollaista sanonut, että hyväksyisi pilkkaajien pilkkaukset. Mistä tuollaista päähäsi nousi?

• miksimiksimiksi

Oletko koskaan lukenut tämän palstan otsikkoa? Huomasitko, että siinä lukee helluntailaisuus??? Meinaatko, että tämän palstan otsikko on: rienaa sydämesi kyllyydestä hellareita, levittele omia oppeja ja jos eivät käänny sinun oppiisi, niin sitten huuda poliisia apuun???
      Hellareilla on oikeus myös pyhiin asiohin ja ja heillä on oikeus pitää kiinni Jumalan Sanasta ja vanhinten opetuksista ja tuoda esiin omat näkemyksensä. Se, että helluntailaislle kuuluu myös uskon rauha on monelle täysin käsittämätön asia. Koko uskonelämäni alust asti olen kuullut pilkkaa; "siellä ryömivät mattoja ja penkkien alla alasti ja kaatuilevat."
      Minä en ainakaan ole kirjoitellut mitään adventisteja pilkkaava heidän palstallaan tai mennyt lutterin kirkoon meuhkaamaan, että heidän kasteensa on väärä tai moskeijaan huutamaan, että allah on epäjumala.

• keskustelufoorumi.vain

Siis:

Keskustelu24

Helluntailaisuus:

Tämä ei ole mikään helluntailaisten OMA keskustelu foorumi, vaan täällä saa kukin keskustella helluntailaisuudesta.

Eli vertauksesi ontuu, tämä siis ei ole mikään helluntaiseurakunta tai helluntailaisten oma keskustelu foorumi, jossa helluntai oppia on tunnustettava !

Miten tämä ihan perusasia, on niin vaikeaa teidän ymmärtää.

Keskustelu foorumi, jossa aihe vain on määrätty !

• enolelukenut

En muuten ole mennyt minäkään ketään mihinkään rienaamaan, en tänne, enkä muuallekaan ja kunnioitan ihmisten uskoa, mutta en silti hyväksy sitä, että kesken keskustelun tullaan pilkkasanoilla haukkumaan tai nimitellään ilman keskustelua, vaikka esimerkiksi se nimimerkki, joka käyttää pilkallista nimimerkkiä LähettiläsA nimimerkistä, niin tuo LähettiläsA ei kuitenkaan koskaa vastaa ilkeästi takaisin.

Olen koko talven lukenut ja seuraillut eri ketjuja ja yhdet ja samat käyvät joidenkin perässä vain pilkatakseen tai muutoin rumasti kirjoittaen ja rumasti on lievä ilmaus sana muodoista, joita eräät ovat viljelleet. Ei sitä ainakaan hyvän siemenen kylvöksi voine sanoa, niin mikä on silloin heidän viljansa niiton tulos? Meidän uskovien tulee olla uskottomille ja uskovillekin hyvinä esimerkkeinä ja siitä, kuinka meidän tulee käyttäytyä, on raamatussa tarkat ohjeet. Kai jokainen järkevä aikuinen käsittää, ettei palstojen anonyymius anna lupaa tehdä sentään niin rikollisia tekoja, että rikotaan Jumalan lakien lisäksi maalliset laitkin. On kai meillä kaikilla kirjoittajilla oltava sentään jonkinlainen sanallinenkin koskemattomuuskin, ilman julkista häpäisyä perättömästi jatkuvalla syötyllä.

Esimerkeiksi otan nyt vaikkapa tämän hahahahaa nimimerkin, joka ei kykene keskusteluun. Hän kulkee perässä, vaikka kukaan ei hänelle pahasti kirjoita. Sitten on muitakin, joiden kielenkäyttö on erittäin kyseenalaista ja jos muita halventavaa, joista tulee jo mieleen, että onko kyseisillä ihmisillä kaikki aivan kunnossa. Pitäähän meidän kyetä sopeutumaan yhteiskuntaan ja pitää kyetä pitämään keskustelut sillä linjalla, että ne kestävät Sanalla ja maallisella lailla punnitsemisen.

Nyt ne eivät kestä kumpaakaan ja se on erittäin ikävä tosi asia. Voinen tässä samalla mainita, vuosia sitten tapahtuneesta nuoren itsemurhasta, jossa ammattikoulun, hänen oman luokkansa oppilaat nimittelivät poikaa toistuvasti ja sen seurauksena nuori riisti itse oman henkensä ja ilmaisi kirjeitse luokalleen, ettei kestänyt enää heidän nimittelyään. Ja voin sanoa, että sen luokan oppilaat eivät sen jälkeen ole enää aikuisinakaan ketään nimitelleet. Ja tämän koin aivan läheltä seuraten, kuinka kamalat jäljet nimittely voi aiheuttaa. Hyvät ihmiset, se on oikeasti vakava asia. Ei tällaiset ole mitään leikin asioita. Tuollaisilla nimittelyillä voi olla arvaamattoman kaus kantoiset seuraukset. Jos jollakin tekee vielä mieli nimitellä muita, niin henkilöllä itsellään ei ole kyllä arvomaailma millään lailla kohdillaan missään mielessä.

• kunhanmietin

oliskohan niin että Apostoliainekseen tarvitaan hiukan laajempaa näkökulmaa kuin mitä näissä jutuissa nyt tulee ilmi paatoksella tai ilman.

Olen koko ikäni kuullut erilaista huutelua uskon tähden, nekin taisivat kuulla jotka aikanaan karkotettiin pois omasta maastaan ihan lain voimalla.

Jeesus jo taisi kertoa miten asit tulevat menemään, ei siellä luvattu kovin seesteistä ja koskematopnta elämää.

• enolelukenut

Ei luvattu helppoa elämää, mutta kyllä meidän uskovien on silti tunnettava vastuumme lähimmäisistämme. Ei se ole missään nimessä, eikä varsinkaan Jeesuksen nimessä sallittua, että voisimme nimitellä ketään uskonkaan varjolla.

Me ihmiset näemme/täältä luemme vain ulkokuoren, mutta Herra näkee sydämiimme saakka ja tuntee meidät paremmin, kuin me itse edes itseämme tunnemme. Onko hyvä myöskään alkaa puolustella väärin tekijöitä, jotka kuitenkin kertovat olevansa uskossa? Pitäisi olla kaikille uskoville itsestään selvää, kuinka käyttäydymme toisiamme kohtaan ja kun se ei kerran näytä sitä olevan, niin missä piilee noinkin iso vika?

Siinäkin piilee aika suuri vaara, jos esimerkiksi kristitty.net muistaakseni oli tämä nimimerkki, joka kirjoitti, että olisi lapsellista reagoida haukkujien teksteihin ja saattaa heidät vastuuseen? Nyt en ole varma, muistanko oikein, mutta kuta kuinkin sinne päin. Mitä lapsellista siinä on, jos ei ole vellihousu, vaan tietää oikean ja väärän rajan, missä se kulloinkin kulkee? Meistä aikuisista lähtee esimerkki nuoremmille sukupolville ja jos se on tällainen, että uskovat nimittelevät toisia uskovia mitä kauheimmilla nimityksillä, ettei siihen mukamas tulisi puuttua. Kyllä tulee puuttua ja heti!

Uskovien kuuluu olla sekä toisilleen, että uskosta vielä osattomille hyvinä esimerkkeinä. Ketä olette lukeneet Jeesuksen nimitelleen k...päiksi raamatussa? Tai mitä iljettävimmillä nimityksillä? Kenet nämä kiusaajat luulevat voittavansa Jeesuksen puolelle haukkumasanoilla? Meidän tulee aina lähestyä ihmisiä hyvällä ja se on oikeanlaista kärsimystä Jeesuksen nimen tähden, eikä sellainen, että tungetaan pää puskaan piiloon, eikä osata reagoida enää mihinkään oikein. Aika surkeita esimerkkejä ovat sellaiset haukkuja kirjoittajat heille, jotka etsivät Jeesusta ja haluaisivat tulla uskoon. Tuskin tulevat, kun näitä ketjuja lukevat. Olkoon sitten mikä suuntaus tahansa kyseessä.

• nytmennäännäin

No asia mahtaa olal selvä nyt eli sanoista tekoihin !

kirjaa nikkisi jotta näemme aina kukas se siinä totistaa ja pysyttelee kapealla tiellä kaikin tavoin.

• hedelmistätunnetuksi

Hyvä viesti enolelukenut. Tuo viesti osoittaa sinun olevan oikeassa uskossa Herraan.
        Ikävä, että tälle palstalle on pesiytynyt noita, jotka luulevat olevansa oikeassa uskossa. Sen luulon pohjalta pieksävät niitä, joiden kuvittelevat olevan vääräuskoisia. Itse ovat väärässä, mutta sitä eivät totisesti näe. Niin ovela on eksyttäjä. Antaa jopa uskonvaarmuuden, mutta se ei koske ollenkaan uskoa Jeesukseen. Hedelmät kertovat kaiken.

• seköseonhetelmä
        hedelmistätunnetuksi kirjoitti:

Hyvä viesti enolelukenut. Tuo viesti osoittaa sinun olevan oikeassa uskossa Herraan.
        Ikävä, että tälle palstalle on pesiytynyt noita, jotka luulevat olevansa oikeassa uskossa. Sen luulon pohjalta pieksävät niitä, joiden kuvittelevat olevan vääräuskoisia. Itse ovat väärässä, mutta sitä eivät totisesti näe. Niin ovela on eksyttäjä. Antaa jopa uskonvaarmuuden, mutta se ei koske ollenkaan uskoa Jeesukseen. Hedelmät kertovat kaiken.

Ai..joko hän on rekannut nikkinsä siis?

• nikeistäkin
        seköseonhetelmä kirjoitti:

Ai..joko hän on rekannut nikkinsä siis?

Ole itse esimerkkinä tuosta nikin kirjaamisesta. Toiselta vaadit, mutta itse et tee. Täällä saa kirjoittaa monillakin nikeillä jos niin haluaa, mutta ei saa silti tehdä sitä mitä nuo välinpitämättömät toisista ihmisistä tekevät. Tarkoitan noita, jotka pitävät omaa oppia niin tärkeänä, että Jeesus jää se opin alle ja lähimmäinen tulee haukutuksi niin hyvin, että jokainen sivistynyt ihminen kauhistuu.
        Sairaan tohun voi vielä hyväksyä, jos näkee ihmisen pyrkivän edes parannukseen, mutta sitä ei voi hyväksyä, että ihminen jää rakkikoiraksi, joka jatkuvasti on jonkun nilkassa kiinni.

• niinniiniin
        nikeistäkin kirjoitti:

Ole itse esimerkkinä tuosta nikin kirjaamisesta. Toiselta vaadit, mutta itse et tee. Täällä saa kirjoittaa monillakin nikeillä jos niin haluaa, mutta ei saa silti tehdä sitä mitä nuo välinpitämättömät toisista ihmisistä tekevät. Tarkoitan noita, jotka pitävät omaa oppia niin tärkeänä, että Jeesus jää se opin alle ja lähimmäinen tulee haukutuksi niin hyvin, että jokainen sivistynyt ihminen kauhistuu.
        Sairaan tohun voi vielä hyväksyä, jos näkee ihmisen pyrkivän edes parannukseen, mutta sitä ei voi hyväksyä, että ihminen jää rakkikoiraksi, joka jatkuvasti on jonkun nilkassa kiinni.

Enhän minä mitään vaadi keneltäkään, en myöskään ole siten velvoitettu osaltani mihinkään, koita nyt huomioida missä on fokus milloinkin.

• näihän_täällä

Tämän palstan häriköt eivät kuitenkaan ole yksittäiset kommentoijat, vaan pikku uskonnollisten kerhojen vyörytykset.
      Nuo todelliset häiriköt vyöryttävät oppejaan järjesltelmälisesti ja porukalla. Vaikka vyörytysketju saattaa näyttää keskustelulta, kyseessä on kuitenkin tietyn porukan hyökkäys ja omien uskomusten levitys.
      Jo lähtökohtaisesti vyörytysketjujen meuhkaajat ovat valheellisia ja käyttävät palstaa eksyttääseen ihmisiä uskomaan, että heidän näkemyksensä ovat hellarioppeja ja enemmistön hyväksymiä ja sitten raamatullisia.

• mitätarkoitat

Mitä tarkoitat uskonnollisella kerholla? Ketkä siihen kuuluvat?
        Mitä tarkoitat hellariopeilla? Eikö noita oppeja ole niin paljon, että ei kukaan taida saada selvää mikä on se oikea hellarioppi.

• vyörytys

Minua kiinnostaa tietää mitä vyörytysketju tarkoittaa. Sen olen nähnyt omin silmin, että täällä on toisinaan palstan vyörytystä. Jos jollekin käy kovasti vihaksi jokin viesti, niin sitä pyritään vyöryttämään toiselle sivulle hakemalla vanhoja viestejä sun muuta ja vyöryttäjä rauhoittuu vasta kun on saanut viestin, jota joko pelkää, tai muuten kauhistelee vyörytettyä toiselle sivulle näkymättömiin. Mutta mitä tarkoittaa ketjun vyörytys?

• olenlukenut

Et näemmä ymmärrä uskon perimmäistä tarkoitusta näinhän_täällä nimimerkki. Miksi ajattelet ihmisten vyöryttävän järjestelmällisesti "oppejaan"? Etkö pysty kestämään sitä, että joku on sinun kanssasi eri mieltä? Minkälaista hengen hedelmää luulet asenteidesi tuottavan? Oletko nyt sama nimimerkki, joka kirjoittaa niiden pisteiden kera?

En edes ymmärrä tuollaisen asenne maailman tausta ajatusta, että kaikki eri mieltä olevat ilmeisesti pitäisi mielestäsi eliminoida pois kirjoittajien parista. Etkö ymmärrä sitäkään, että raamatun mukaan tulee olemaan vain yksi Kristus seurakunta? Ei ole mitään erillisiä oppeja olemassakaan Jeesuksessa. Miksi luulet, että sinun oppisi on ainoa oikea ja muut ovat eksyttäjiä?

Perusteletko ylemmässä tekstissäsi sen, ettet halua kenenkään muun kirjoittavan koko palstalla ja että olet jahtaamassa heitä, joiden ajatusmaailma ei miellytä sinua? Nythän tässä ketjussa on kyse heistä, jotka tulevat yököttävällä tavalla kesken keskustelun herjaamaan kuvottavilla pilkkanimillä rauhassa kirjoittavia ihmisiä. Miten kommenttisi liittyvät aiheeseen? Sitenkö, että perustelit, miksi nimittely ja haukkuminen on mielestäsi perusteltua kirjoittamiesi "syiden" pohjalta?

• ymmärryshoi

Etkö ymmärrä, että hellarioppiin kuuluu puolustaa oppia ja eliminoida vääräoppiset?

• eivätkaikki
        ymmärryshoi kirjoitti:

Etkö ymmärrä, että hellarioppiin kuuluu puolustaa oppia ja eliminoida vääräoppiset?

Tuo on tietenkin noiden muutaman uskoa. Eivät kaikki helluntailaisiin kuuluvat hyväksy noiden muutaman toimintaa, mutta minkäs noille teet. Palstalla saa vapaasti kertoa uskostaan ja opistaan, mutta pitää olla kestävä, eikä saa pahalle antaa takaisin. Antaa pilkaajien riehua, sillä loppu riehumiselle joka tapauksessa tulee.
        Pilkkaajat jatkakoon ja saastukoon. Muut puolustakoon pilkkaajien uhreja ja kertokoon ketkä palstalla ovat noita uskosta kauas langenneita riehujia.

• Voisiko aikuiset ihmiset nyt aikuisten oikeasti jättää Jabinin rauhaan?

• eikös.näin

Miksi me sinua kuuntelisimme. Sinä olet kadotuksen lapsi. Ei sinua saa kuunnella.

• yllättynyt
        eikös.näin kirjoitti:

Miksi me sinua kuuntelisimme. Sinä olet kadotuksen lapsi. Ei sinua saa kuunnella.

Tuskin meillä on oikeus ketään tuomita kadotuksenlapseksi, mutta yllättävää käytöstä kristitty.net tuo julki. Hänen pitäisi olla puolustamassa oikeutta, mutta hän puolustaa vääryyttä.

• yllättynyt kirjoitti:

Tuskin meillä on oikeus ketään tuomita kadotuksenlapseksi, mutta yllättävää käytöstä kristitty.net tuo julki. Hänen pitäisi olla puolustamassa oikeutta, mutta hän puolustaa vääryyttä.

En ole sitä mieltä, että Jabin toimisi oikein, mutta minun ainoa pointtini on, että rikosilmoituksen tekeminen Jabinista olisi väärin, koska hän ei ole rikkonut ainuttakaan Suomen lakia. Myös Jabinin vainoaminen täällä on kyseenalaista. Paras lääke on kun jättää Jabinin kirjoitukset yksinkertaisesti huomioimatta. Huomiotahan tuo raukka eniten haluaa, ja sitä hän nyt on varmasti saanut.

• toinenlaki
        Kristitty.net kirjoitti:

En ole sitä mieltä, että Jabin toimisi oikein, mutta minun ainoa pointtini on, että rikosilmoituksen tekeminen Jabinista olisi väärin, koska hän ei ole rikkonut ainuttakaan Suomen lakia. Myös Jabinin vainoaminen täällä on kyseenalaista. Paras lääke on kun jättää Jabinin kirjoitukset yksinkertaisesti huomioimatta. Huomiotahan tuo raukka eniten haluaa, ja sitä hän nyt on varmasti saanut.

Olet valmis hyväksymään perässäroikkujat ja pilkkaajat. Jos maallista lakia ei oteta huomioon, niin mitä sanot taivaallisen lain vaativan sinulta kohdatessasi lähimmäisten pilkkaajan?

• toinenlaki kirjoitti:

Olet valmis hyväksymään perässäroikkujat ja pilkkaajat. Jos maallista lakia ei oteta huomioon, niin mitä sanot taivaallisen lain vaativan sinulta kohdatessasi lähimmäisten pilkkaajan?

Käsketäänkö Raamatussa tekemään rikosilmoitus pilkkaajista?

• dgfd
        Kristitty.net kirjoitti:

Käsketäänkö Raamatussa tekemään rikosilmoitus pilkkaajista?

Nyt sinä Kristitty.net olet lähtenyt tekemään jotain todella typerää. Olet kuin kiihkon vallassa ja alat puhua epäraamatullisia asioita. Kyllä synnin tekemisestä on seuraukset. Kyllä rikosilmoitus on joskus paikallaan. Tietääkseni, Jabin ei ole kertaakaan katunut ja pyytänyt anteeksi tekojaan, joten rikosilmoitus on paikallaan. Jos pilkkaa profeettaa, tuomaria tai kansan päämiestä, niistä on aina ollut seuraamukset.

• dgfd kirjoitti:

Nyt sinä Kristitty.net olet lähtenyt tekemään jotain todella typerää. Olet kuin kiihkon vallassa ja alat puhua epäraamatullisia asioita. Kyllä synnin tekemisestä on seuraukset. Kyllä rikosilmoitus on joskus paikallaan. Tietääkseni, Jabin ei ole kertaakaan katunut ja pyytänyt anteeksi tekojaan, joten rikosilmoitus on paikallaan. Jos pilkkaa profeettaa, tuomaria tai kansan päämiestä, niistä on aina ollut seuraamukset.

Kerro minulle mitä ihmeen hyötyä rikosilmoituksen tekemisestä on? Se vain tuhlaa poliisin resursseja, poliisilla on tärkeämpääkin tekemistä kuin setviä kakaroiden kinasteluja netissä, kuka sanoi ilkeästi kenestäkin ja kuka ensimmäisenä kutsui toista kakkapääksi.

• bmkl
        Kristitty.net kirjoitti:

Kerro minulle mitä ihmeen hyötyä rikosilmoituksen tekemisestä on? Se vain tuhlaa poliisin resursseja, poliisilla on tärkeämpääkin tekemistä kuin setviä kakaroiden kinasteluja netissä, kuka sanoi ilkeästi kenestäkin ja kuka ensimmäisenä kutsui toista kakkapääksi.

Kun tekee rikosilmoituksen, niin Jabin saa siitä ainakin pienet sakot. Poliisi tekee lisäksi Jabinista lisäksi kokonaisarvion.

Asianosainen saa tietään Jabinin oikean nimen ja kotiosoitteen.

• bmkl kirjoitti:

Kun tekee rikosilmoituksen, niin Jabin saa siitä ainakin pienet sakot. Poliisi tekee lisäksi Jabinista lisäksi kokonaisarvion.

Asianosainen saa tietään Jabinin oikean nimen ja kotiosoitteen.

Haha hah haa. Jabin ei tule saamaan mitään sakkoja. Ne nettikirjoittelut joista sakkoja ja tuomioita on tullut, ovat olleet sata kertaa Jabinia pahempia, kunnianloukkauksia ja kansanryhmää vastaan kiihoittamista, mihin Jabin ei ole syyllistynyt. Ja kuka sen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta oikein tekee, kun Jabin on solvannut anonyymejä nikkejä?

• töttörööötöö

Niin kaksintaisteluille on aikansa, mutta nyt keskitymme isomman vihollisen torjuntaan.

• Yokonin_kultamaat

Tässä ketjusssa itse kukin luonansa voi nähdä ketkä ovat niitä todellisia jabineita, sortajia.

• vaimistäonkyse

On kyllä erikoista, että pitäisi antaa sortajien jatkaa sortamista. Mistä tuollainenkin asenne kumpuaa? Täällä ei kukaan sorra jabineita, eikä muitakaan muiden haukkujia, vaan täällä perätään oikeutta kirjoittaa rauhassa. Aina heitä tulee riittämään, mutta miksi aikuisten asenteet huokuvat pelkuruutta ja välinpitämättömyyttä asiaa kohtaan?

Haluaako joku oikeasti kirjoitella jatkuvasti siten, että tulee alati haukutuksi ja nimitellyksi? Sellaiset voivat kyllä laittaa asiat oman otsikon alle, jossa ilmaisevat, että jaksavat, haluavat ja ovat valmiit hyväksymään jatkuvan ivaamisen ja pilkkaamisen ja he voivat siellä luvan kanssa nimitellä toisiaan. Muut puolestaan voivat kirjoittaa sillä puolella, jossa keskustellaan, vaikka oltaisiin eri mieltä asioista. Herää kysymys, onko täällä sitten vain aivan pieni murto-osa todellisia uskovia ja muut ilmeisesti eivät ole kristittyjä lainkaan?

Yllättävää on, että halutaan jopa tulla sorretuksi. Onko se jonkinlaista uutta marttyyriutta?

• Eiköhän järkevin tapa toimia ole jättää huutelijat, solvaajat ja pilkkaajat omaan rauhaansa keskenään pilkkaamaan toisiaan? Kun ei tartu heidän trollailuihinsa he kyllästyvät ja siirtyvät muualle. Nämä pilkkaajat suorastaan nauttivat saamastaan huomiosta, joten mitä vähemmän heille antaa huomiota, sen parempi.

• onsevaikeaaon

Todelliset uskovat menevät ristille kitisemättä!

Jos se oli sinulle uusi tieto niin nyt sen tiedät. Etkö ole kuullut Apostoleista ja heidän Todellisen uskonsa seurauksista!

• kenellekellotsoivat

Kirjeessä hän kirjoitti näin: "Kuuluttakaa paasto ja asettakaa Naabot istumaan etumaiseksi kansan joukkoon.
      Ja asettakaa kaksi kelvotonta miestä istumaan häntä vastapäätä, että he todistaisivat hänestä näin: 'Sinä olet kironnut Jumalaa ja kuningasta'. Viekää hänet sitten ulos ja kivittäkää hänet kuoliaaksi."

• herääkysymys

Apostolit eivät pilkanneet, eivätkä ivanneet ketään, vaan he tekivät työnsä pyyteettömästi ja kuinka monesti Jumala ja enkelit olivatkaan puolustamassa opetuslapsia?
      Aika monesti ja vaikka jokainen kantaa ristinsä "kitisemättä", niin eniten kitisevät ja muita haukkuvat ja nimittelevät he, jotka eivät edes suostu yrittämään ristinsä kantamista, saatikka, että heillä olisi kykyä olla toisten kivitettävinä sanallisesti.

Pitäisi jokaisen aina suunnasta tai toisesta katsottuna muistaa, että millä mitalla me muille mittaamme, niin he mittaavat meille takaisin ja vielä lisäävätkin mittaamaansa asiaa. Miksi siis uskovilla pitäisi olla vääriä vaakoja ja epärehellisiä punnuksia, kun tutkailemme heidän tekosiaan, mitkä eivät lopulta päivän valoa kestä, eivätkä sitä, kun Sana alkaa heitä pian koettelemaan? Mikä on näiden ilkeiden pilkkasanojen takana oleva sisäinen henkinen ja hengellinen tila, joiden vuoksi nuoret ja uskossaan noviisit voivat suistua ojasta allikkoon, kun ja jos heitä tullaan tänne rökittämään? Vai onko näillä pilkkaajilla minkälainen tausta vaikutin, sillä jos se ei ole rakkaus, niin mikä se sitten on?

• siinäeräsnäkökulma

Kauhean paljon sanoja toisten tekemisistä, miksihän niitä on niin paljon sitä mietin.

Muistelisin Jeesus sanoi eräseen kysmykseen mm, " mitä se sinuun koskee katso itse eteesi..!"

• kopiokone

Jabin yrittää nyt takertua yhteen jakeeseen kuvitellen, että Joona olisi ollut elossa kalan vatsassa. Joonan ruumis oli kuolleena kalan vatsassa ja sielu oli helvetissä.
      Jabin olet säälittävä tapaus. Yrität jatkaa oman sontasi levittämistä, kun sinun puheesi on osoitettu Jumalan Salla olevan väärät. Mutta sinähän olet eksyttäjä.

• mikäihmisiävaivaa

Tärkeintä on saada sellainen rienaaminen loppumaan ja sellaiset henkilöt edes vastuuseen, jotka eivät kykene normaaliin sivistykseen. Tämä helluntalaispalsta ei ole sitä varten, että tänne tultaisiin uhittelemaan ilkeillä nimillä ketään.

Ja kysyn, mikä on heidän motiivinsa, jotka puolustavat heitä, jotka pilkkasanojaan ovat tänne viljelleet? Jokainen meistä aikuisista tietää, ettei sellaisiin tarvitse reagoida, mutta yleisten moraali sääntöjen vuoksi, asiaa ei nyt voi jättää tähän, niin että sellainen toiminta saisi enää jatkua. Raamatun mukaan vakavat rikokset ja teot, synnit lähtevät pelkistä ajatuksista, joten mikä on seuraava jatkumo tuollaisille haukkumasanojen kirjoittajille? Johan ne karmeat pilkka tekstit on moniin ketjuun olleet kirjoitetut vai ettekö välitä siitä, mitä lähimmäisille enää tapahtuu?

• fdbv

Minä olen ihmetellyt tätä puolta Kristitty.netissä ja monia muitakin hänessä. Hän on muutenkin yksi heistä, jolla on pakonomainen tarve kirjoittaa aina se viimeinen kommentti.

• näihän_täällä

Pikaisesti arvioituna kristitty.netin kommenttja löytyy lähes 8500.

• outoaon

Mitä sitten?

• judaisti.net
        outoaon kirjoitti:

Mitä sitten?

Tuota se tekee, kun on harhaopin vallassa.

Eli sitä harhaoppiaan pitää levittää yötä päivää...

Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

• ihmetteleeisosti
        judaisti.net kirjoitti:

Tuota se tekee, kun on harhaopin vallassa.

Eli sitä harhaoppiaan pitää levittää yötä päivää...

Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

Kuka on harhaopin vallassa?

kuinka harhaoppi ilmenee sivullisen kysmyksessä, mitä sitten?

• judaisti.net
        ihmetteleeisosti kirjoitti:

Kuka on harhaopin vallassa?

kuinka harhaoppi ilmenee sivullisen kysmyksessä, mitä sitten?

Etkö oikeasti ymmärrä, vai heittäännytkö vain ymmärtämättömäksi ?

"kristitty.net" on harhaopin vallassa ja siksi siis postaa loputtomasti oppiaan opin kiihkossaan.

Eli siten se oli vastaus kysymykseen, että "mitä sitten", vaikka on 8500 kommenttia.

Eli sitä sitten, että tuon loputtoman postaamisen se harhaoppi saa aikaan.

• Miten Raamattu kehoittaa kohtelemaan rienaajia ja pilkkaajia? Kehoitetaanko Raamatussa ratkaisemaan asia maallisen tuomioistuimen edessä? Vai?

"Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?" (1. Kor. 6:1)

• kukaonveli

Tarkoitatko Kristitty.net, että rienaajia tulee kohdella veljinä ja vetää heidät pyhien eteen ratkaisemaan asia? Mitenhän tuo onnistuu? Voisitko neuvoa.

• kukaonveli kirjoitti:

Tarkoitatko Kristitty.net, että rienaajia tulee kohdella veljinä ja vetää heidät pyhien eteen ratkaisemaan asia? Mitenhän tuo onnistuu? Voisitko neuvoa.

Kyllä pitää. Ensin nuhdella, jos he eivät usko niin kahden toi kolmen vanhimman seurassa. Jos sittenkään eivät usko, niin sitten otetaan käyttöön rangaistusmetodit.

• kaksiropoa

Katso, minä lähetän teidät (Jeesuksen seuraajat) niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
      Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
      ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.

• vastuunvälttämistäkö

Niin, kristitty.net. Onko tämä mielestäsi maallinen oikeus, jossa nyt yritetään selvittää, miksi rienaajien, pilkkaajien ja haukkujien tulisi saada mielestäsi jatkaa toimintaansa kenenkään siihen puuttumatta?
      Ketä sinä pelkäät, kun et halua pysyä totuuden ja oikeuden puolella? Millä tavoin ajattelet pilkka sanojen edistävän evankeliumin eteenpäin viemistä?

• 3-2-1

vastuunvälttämistäkö, oletkos nyt sitten sinä veinyt täällä evankelimia eteenpäin, tai kuka tai ketkä täällä ovat niitä oikeita rienaajia???
        Uskonrauha lakipykälä on sitä varten, ettei syntyisi mekkaloita ja yhteiskunta rauha säilyisi, lain kautta ei ratkota oppikiistoja.

• painaako
        3-2-1 kirjoitti:

vastuunvälttämistäkö, oletkos nyt sitten sinä veinyt täällä evankelimia eteenpäin, tai kuka tai ketkä täällä ovat niitä oikeita rienaajia???
        Uskonrauha lakipykälä on sitä varten, ettei syntyisi mekkaloita ja yhteiskunta rauha säilyisi, lain kautta ei ratkota oppikiistoja.

Olisko aika esittää anteeksipyyntö?

• painaakos

Ketä ja mikä painaa???

• kopiokone

Pitkkäähellari kirjoitti: Olen ollut uskossa kohta 50 vuotta, osan ajasta luterilaisena ja osan hellarina. Ei se synti ja sen tunnistaminen ole riippuvainen missä venekunnassa istuu. Kuitenkin kannattaa tehdä parannusta omasta vaelluksestaan ja jättää se kaverin tarkkailu enemmän hänen vastuulleen. Kun osoitat lähimmäistä, niin yksi sormi on kohti häntä ja kolme itseäsi.

• kiinnoostaa

Mitä nimmaria käyttäviä olette tavanneet eniten tuomiohengessä?

• suupuhuu

Sitä en tiedä missä hengessä sellainen kulkee, jonka jokaisessa tekstissä nimetään muut kirjoittajat esimerkiksi kyykäärmeitten sikiöiksi kirjoittamatta itse asiasta lainkaan? Joillakin on hyvin kummallinen tapa tulla mihin tahansa ketjuun halveeraamaan milloin ketäkin.
      En usko Jeesuksen ilahtuvan moisesta kielen käytöstä missään olosuhteissa, eikä tuollaisten tekstien takana pysty Pyhä Henki olemaan kirjoittajan vaikuttava henki.

Ovatko uskovatkin jo niin sokeutuneita, ettei heillä ole edes yleisiä moraalisia arvoja ja sääntöjä missään suhteessa ympärillä olevaan maailmaan? Vai onko tämä nettimaailma tehnyt uskovista ja ylipäätänsä ihmisistä sellaisia, ettei heidän tarvitse välittää siitä, mitä he lihassaan näihinkin ketjuihin kylvävät? Täytyy kyllä nyt todeta, että vaikka olen kaikenlaisten ihmisten kanssa tekemisissä, niin osa kirjoittajista peittoaa teksteillään jopa sellaisia, joiden kanssa normi ihmiset eivät aikaansa vietä. Sellaiset mielen ilmaukset tai sana muodot, mitä jotkut käyttävät, eivät kuulu tänne, eivätkä tavallisen uskovan sanavarastoon ollenkaan siinä mielessä, kuinka niitä käytetään kirjoittajista.

Sydämen kyllyydestä...

• mikähenkivaikuttaa

Kerrotko sen, että mikä henki siis Jeesuksessa ja Johannes Kastajassa vaikutti ???

Sinun "suusi puhuu" ja todistaa siis jopa Jeesusta vastaan, eli Hänkin siis sinun kirjoituksesi mukaan toimi väärässä hengessä !

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Näistä huomamme sen hyvin selvästi, että Totuuden sanominen ei ole väärin, vaikka nämä harhaopettajien puolustelijat kuinka niin väittäisivät, yhä uudestaan ja uudestaan...

Eli tälläisillä kirjoituksilla yritetään siis syyllistää ja siten hiljentää Totuuden kertojia.

Mutta sinuna kirjoittaja varoisin vähän tätä toimintaasi !

Sinä siis siinä käytännössä syytit Jeesuksen Itsensä toimineen väärässä hengessä !!!!

Mieti edes hetki sitä, että mitä kirjoittelet !

• muttatoisellanikillä
        mikähenkivaikuttaa kirjoitti:

Kerrotko sen, että mikä henki siis Jeesuksessa ja Johannes Kastajassa vaikutti ???

Sinun "suusi puhuu" ja todistaa siis jopa Jeesusta vastaan, eli Hänkin siis sinun kirjoituksesi mukaan toimi väärässä hengessä !

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Näistä huomamme sen hyvin selvästi, että Totuuden sanominen ei ole väärin, vaikka nämä harhaopettajien puolustelijat kuinka niin väittäisivät, yhä uudestaan ja uudestaan...

Eli tälläisillä kirjoituksilla yritetään siis syyllistää ja siten hiljentää Totuuden kertojia.

Sinä siis siinä käytännössä syytit Jeesuksen Itsensä toimineen väärässä hengessä !!!!

On asiallista tuoda esille huoli siitä, että Jabinilla on koko ajan tarve nimitellä toista kaikenlaisilla törkeyksillä esim. kyykäärmeen sikiöksi tai paholaiseksi. Sellainen kielenkäyttö kertoo kirjoittajasta itsestään.

Oletko sinä Jabin?

• eituomioille
        mikähenkivaikuttaa kirjoitti:

Jeesus (myös Johannes Kastaja) tiesi kenelle sanoi ja mitä sanoi. Hän sanoi kyykäärmeen sikiöiksi niitä, jotka olivat kaikessa vastustamassa Jumalaa.
        Jeesus itse kertoi osaavansa tuomita oikein, mutta kertoi, että hän ei tullut tuomitsemaan ja siksi Jeesus erityisesti varoitti seuraajiaan tuomitsemasta.

Jabin on ulkopuolinen, joten hän ei voi käsittää Jeesusta. Hänellä varmasti on ollut aikanaan mahdollisuus tehdä parannus, mutta ei ole siihen suostunut ja nyt jokainen näkee ketä hän edustaa. Silti me uskovaiset emme häntä tuomitse, emmekä sano hänelle samoin mitä hän sanoo. Puolustamme vain hänen uhrejaan.

• Voihuuto
        eituomioille kirjoitti:

Jeesus (myös Johannes Kastaja) tiesi kenelle sanoi ja mitä sanoi. Hän sanoi kyykäärmeen sikiöiksi niitä, jotka olivat kaikessa vastustamassa Jumalaa.
        Jeesus itse kertoi osaavansa tuomita oikein, mutta kertoi, että hän ei tullut tuomitsemaan ja siksi Jeesus erityisesti varoitti seuraajiaan tuomitsemasta.

Jabin on ulkopuolinen, joten hän ei voi käsittää Jeesusta. Hänellä varmasti on ollut aikanaan mahdollisuus tehdä parannus, mutta ei ole siihen suostunut ja nyt jokainen näkee ketä hän edustaa. Silti me uskovaiset emme häntä tuomitse, emmekä sano hänelle samoin mitä hän sanoo. Puolustamme vain hänen uhrejaan.

Mikä sai jotkut eksymään niin kauas Jeesuksesta, että alkoivat tuon jatkuvan syyttämisen ja tuomitsemisen, vaikka jos he tuntisivat Jeesuksen, he eivät koskaan tuomitsisi ketään. Jeesuskaan ei tuominnut ketään, mutta kertoo, että jos hän tuomitsisikin, niin se tuomio olisi oikea, sillä hän tuomitsisi Isän kanssa, ei yksin. Ihminen tuomitsee aina LIHASSA ja se on vakavaa. Mikä saisi nuo ihmiset käsittämään sen miten syvälle he ovat ajautuneet?
        Mikä saisi heidät käsittämään, että he vetävät Jumalan vihaa puoleensa.
        Jopa noin sanotut johtavat hengellistä opetusta antavat ovat olleet kaikessa valmiita tuomitsemaan ja siksi tälläinen tuomio uskomus on levinnyt tulen nopeudella Suomessa.
        Suomi on johdettu syvään uskottumuuteen Jumalaa kohtaan.
        Johannes 8
        15 Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
        16 Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.

• niinmitä
        eituomioille kirjoitti:

Jabin olet säälittävä tapaus. Yrität jatkaa oman sontasi levittämistä, kun sinun puheesi on osoitettu Jumalan Salla olevan väärät. Mutta sinähän olet eksyttäjä.
        Jabin on ulkopuolinen, joten hän ei voi käsittää Jeesusta. Hänellä varmasti on ollut aikanaan mahdollisuus tehdä parannus, mutta ei ole siihen suostunut ja nyt jokainen näkee ketä hän edustaa. Silti me uskovaiset emme häntä tuomitse
        niin mitä??? Tuomitaan, mutta ei tuomita???

• kaksiopettaa

Mattila ja Paavola ovat ahkeria opettamaan muita ja ovat esimerkkejä toisten ihmisten opin kumoamisessa ja jopa tuomitsemisessa.
      Jeesuksen työntekijät eivät tuomitse ketään, vaan kertovat mitä Jeesus opettaa ja näin kumoavat harhaoppeja.
      Aikaimonen ero Jumalan palvelijoisen ja muiden "opettajien" välillä. Suoranainen kuilu.

• kaksiryhmää

Kaksi ryhmää täällä; maailman uskonnolliset kivittäjät ja kivitettävät se on Jeesuksen opetuslapset: Niin menkäämme siis hänen (Jeesuksen) tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen; "Jabin on ulkopuolinen" Näin tämä on.

• paljononopittavaa

Onko se tuomitsemista, jos kirjoittaa, kuinka ihmiset toimivat? Voihan vaikkapa Jabinista, hahhahhaasta tai kenestä tahansa ilkeästi kirjoittajasta kertoa, minkälaisia he muille kirjoittavat.

Jos otetaan normaali peruskoulu esimerkiksi. Opettaja opettaa vaikkapa äidinkieltä ja oppilas huutaa, sinä olet suorastaan perke...stä ja itse kyykäärmeen sikiö tai toisinpäin. Oppilas sanoo oman vastauksensa ja opettaja sanoo hänelle, sinä olet kaiken pahan alku ja juuri, älä tule tänne luokkaan kertomaan tuollaisia. Häivy koko luokasta!

Kyllä siinä jokainen muu ymmärtää mistä on kyse, vaikka kumpaistakaan ei mitenkään tuomittaisi. Täytyy kai nyt aikuisten ihmisten tällaiset ymmärtää, kun lapsetkin luonnostaan erottavat oikean toimintatavan väärästä. Ja totta kai Jeesus puhui Pyhässä Hengessä, mutta me ihmiset emme olekaan Jumala, vaan me olemme ihmisiä. Meneekö joku oikeasti kuuntelemaan opetusta opettajalta, joka ensimmäisenä alkaa huutaa, kun seurakunta istuu aloilleen, te kyykäärmeitten sikiöt, itse paholaisen antikristukset. Eipä taitaisi kantti monellakaan kestää, vaikka täällä niin sanotte.

Ja nämä Mattila ja Paavola ovat useinkin ketjujen aiheina. Varsinkin Paavola, jonka opetuksen alaisuudesta oli joku jäänyt niin "erikoiseksi", että hänkin teki myyräntyötään täällä joitakin vuosia sitten oikein kyntämällä syvät vaot moniin ketjuihin, ennen kuin jokainen yhdessä toimi asian hyväksi oikealla tavalla ja kirjoitus rauha syntyi hetkeksi sen jälkeen.
      On vakava asia opettaa siten, että opetettavat jäävät kantamaan katkeruuden syviä juuria ja siten tekevät paljon hallaa muille ja itselleen ymmärtämättömyyttään ja silloinhan rukoillaan ja autetaan, ei tuomita. Tosiaan kuten joku oli kirjoittanut, oikaistaan asia Raamatun Sanalla, eikä tuomitsemalla heitä.

• kopiokone

jude.e: Näyttää siltä, että sinä (Jabin) kun näet missä tahansa jonkun juutalaisen tai messiaanisen juutalaisen, niin sinulla syntyy sisälläsi suuri raivo häntä kohtaa, otat laukustasi revolverin ja rupeat ampumaan herjaavalla kielelläsi juutalaista.

• eivaloa

Outoon valoon ovat jabinit ja hahahaht itsensä saattaneet. Ei lähde Jeesuksen opetuksesta heidän käyttäytymisensä. Olisihan se kamalaa, jos Jeesus olisi tuollainen. Silloin ei kenelläkään olisi minkäänlaista toivoa.
      Jabin on tehnyt paljon paha palstalaisille, mutta jos hän ei itse ole Mattila, tai Paavola, niin sama henki hallitsee. Tuo henki antaa innon häväistä ja tuomita lähimmäisiä.

• eiilmaiseksiyötäpäivää

Minusta teidän muuatmien ei kannattaisi täällä ihan ilmaiseksi jakaa tuota erinomaista diaknoositaitoanne, vaan suosittelen ihan vastaanoton avaamista ja hinnaston perustamista erilaisia analyysejä varten.

• Voi hyvät hyssykät sentään. Tuomitsen ehdottomasti Jabinin käytöksen ja nuhtelen häntä ankarasti siitä, mutta minun ainoa pointtini on ollut, että tämä asia ei kuulu poliisille millään tavalla, sillä Jabin ei ole rikkonut ainuttakaan Suomen lakia. Hän ei ole kiihottanut kansanryhmää vastaan eikä syyllistynyt kunnianloukkaukseen. Kunnianloukkauksesta voi rikosilmoituksen tehdä ainoastaan asianomainen. Kenen kunniaa Jabin on loukannut? Se että hän on kutsunut minua kusipääksi ei vielä täytä tuon rikoksen tuntomerkkejä todellakaan. Ja vaikka täyttäisi, Raamatun selvä käsky on, että me emme olisi niin lapsellisia ja säälittäviä, että veisimme toisiamme maallisen tuomioistuimen eteen. "Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?" (1. Kor. 6:1)

• zbnc

Uskonrauhan rikkominen on näytetty toteen. Jabin on myös solvannut nimeltä mainiten eräitä henkilöitä. Sinä toistat hokemalla koko ajan, ettei Jabin ole mitään tehnyt. Se on sinun mielipiteesi, joka ei perustus Suomen lakiin.

On tarpeen selvittää kuka Jabin on ja mikä on hänen kotiosoitteensa, jotta tiedämme hänen seurakuntansa. Se selviää, kun poliisi tekee kokonaisarvion tästä miehestä, joka on selvästi kiihottunut.

• zbnc kirjoitti:

Uskonrauhan rikkominen on näytetty toteen. Jabin on myös solvannut nimeltä mainiten eräitä henkilöitä. Sinä toistat hokemalla koko ajan, ettei Jabin ole mitään tehnyt. Se on sinun mielipiteesi, joka ei perustus Suomen lakiin.

On tarpeen selvittää kuka Jabin on ja mikä on hänen kotiosoitteensa, jotta tiedämme hänen seurakuntansa. Se selviää, kun poliisi tekee kokonaisarvion tästä miehestä, joka on selvästi kiihottunut.

Ketä hän on nimeltä mainiten solvannut? Anonyymin nimimerkin solvaaminen ei ole kunnianloukkaus.

• lex-suomi
        Kristitty.net kirjoitti:

Ketä hän on nimeltä mainiten solvannut? Anonyymin nimimerkin solvaaminen ei ole kunnianloukkaus.

Sinä sekoitat kaksi eri rikosnimikettä toisiinsa uskonrauhan rikkominen ja kunnianloukkaus. Olisi parempi, ettet kirjoittele tänne vääriä neuvojasi, koska et ymmärrä lainkäytöstä.

• lex-suomi kirjoitti:

Sinä sekoitat kaksi eri rikosnimikettä toisiinsa uskonrauhan rikkominen ja kunnianloukkaus. Olisi parempi, ettet kirjoittele tänne vääriä neuvojasi, koska et ymmärrä lainkäytöstä.

Uskonrauhan rikkomiseen syyllistyy mikäli julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta.

Ja tähänkö Jabin sitten on syyllistynyt?

• cvbx
        Kristitty.net kirjoitti:

Uskonrauhan rikkomiseen syyllistyy mikäli julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta.

Ja tähänkö Jabin sitten on syyllistynyt?

On!

• voivoisentään

Minkä hengen alaisuudessa sinä itse kristitty,net nyt toimit ja kirjoitat? Etkö oikeasti kykene suostumaan puolustamaan Jeesuksen nimeä ja Hänen auktoriteettiaan, jonka nimen edessä jokaisen polven tulee notkistuman ja kumartaman?
      Miksi lähdet puolustamaan vääryyttä? Milloin ja missä Jeesus on antanut luvan pilkata lähimmäisiämme? Puolustatko sinä oikeasti lihan tekoja?

• En puolusta ollenkaan Jabinia. Ainoa pointtini on, että rikosilmoituksen tekeminen ei ole oikea tapa menetellä.

• lex-suomi
        Kristitty.net kirjoitti:

En puolusta ollenkaan Jabinia. Ainoa pointtini on, että rikosilmoituksen tekeminen ei ole oikea tapa menetellä.

Se vasta kieroa Jabinin puolustamista on.

• onkoasenteennesama

Oletteko te Jabin ja Kristitty.net samassa uskon suuntauksessa, kun annatte yhtenevän suostumuksen toisten nimittelylle?

• parannusnyt

Oikeus tuomitsee tuollaisen nimittelyn ja solvauksen. Jos maalliseen oikeuteen ei tuollaista kukaan vedä, niin on toinen oikeus, joka tuomion langettaa.
        Jos olisin nimittelijä ja solvaaja, niin teksin parannuksen tunnustamalla synnti ja pyytämällä anteeksi. Paljon helpommalla ihminen pääsee kun tunnustaa synnit ja tekee parannuksen, vaikka siinä maine kärsiikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7505
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4555
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3302
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2362
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe