Köyhyysraja on 14220 euroa. Milläs ihmiset elää? Tekeekö tukiainen pimeesti hommia kun ei noilla tuloilla matkustella kun tuokina mma lomailee vähän joka kuukausi.
https://www.seiska.fi/Uutiset/Johanna-Tukiaisen-tulot-eivat-taaskaan-yltaneet-yli-koyhyysrajan-milla-han-elaa/1136488
Oletko köyhä?
17
511
Vastaukset
- pitkätukka-68
Sillähän on käyttörahaa kuukaudessa melkein tuplasti se mikä mulla.
- wanhaämmä
Olet toimeentulotuella? Selitäs mulle, onko se 491,21 e/kk asumismenojen päälle? Vai pitääkö tuosta summasta maksaa vielä sekin, mikä jää asumistuesta itselle maksettavaksi, entäs sähköt ja vesi?
Aloin suunnittelmaan, miten mulle käy jos vaikka katkaisisin niskani tai haluaisin heittäytyä yhteiskunnan tukien varaan. Mutta heti tuli este vastaan sellaisille ajatuksille. En saisi asumistukea asuntooni, se on liian iso :( Tulis varmasti käsky myydä velaton kämppä pois, eli ei olisi kauheesti järkeä.. Täytyy vaan pitää niska ehjänä ja jatkaa työntekoa. - pitkätukka-68
wanhaämmä kirjoitti:
Olet toimeentulotuella? Selitäs mulle, onko se 491,21 e/kk asumismenojen päälle? Vai pitääkö tuosta summasta maksaa vielä sekin, mikä jää asumistuesta itselle maksettavaksi, entäs sähköt ja vesi?
Aloin suunnittelmaan, miten mulle käy jos vaikka katkaisisin niskani tai haluaisin heittäytyä yhteiskunnan tukien varaan. Mutta heti tuli este vastaan sellaisille ajatuksille. En saisi asumistukea asuntooni, se on liian iso :( Tulis varmasti käsky myydä velaton kämppä pois, eli ei olisi kauheesti järkeä.. Täytyy vaan pitää niska ehjänä ja jatkaa työntekoa.Se on asumisen jälkeen käteen jäävä. Tosin muutamana kuukautena olen joutunut elämään alle kolmella sadalla kuukauden.
Ja minä joudun osan käteenjäävästä tosin käyttämään vuokraan, koska lapsen takia mulla on "liian iso" asunto. Asumistukihan pienenee jos asunto on liian iso yksinasuvalle, ja etävanhempi on Kelan mielestä lapseton yksinasuva. Teinillä on silti oma huone (itse nukun olkkarin sohvalla).
Eläke mulla tulee kans olemaan jokseenkin olematon, mut samapa tuo. Olen tottunut köyhyyteen. - wanhaämmä
pitkätukka-68 kirjoitti:
Se on asumisen jälkeen käteen jäävä. Tosin muutamana kuukautena olen joutunut elämään alle kolmella sadalla kuukauden.
Ja minä joudun osan käteenjäävästä tosin käyttämään vuokraan, koska lapsen takia mulla on "liian iso" asunto. Asumistukihan pienenee jos asunto on liian iso yksinasuvalle, ja etävanhempi on Kelan mielestä lapseton yksinasuva. Teinillä on silti oma huone (itse nukun olkkarin sohvalla).
Eläke mulla tulee kans olemaan jokseenkin olematon, mut samapa tuo. Olen tottunut köyhyyteen.Ookei.. mä muuten tulisin toimeen sillä 490 eurolla, jos saisin asumistukea yhtiövastikkeeseen, mutta kun en siis saa. Muuten menee liian tiukille, kun haluan pitää autoa. Kunhan nyt haaveilen. Ihan mielelläni käyn töissä, ainakin tällä hetkellä.
Toi on kans yksi älyttömyys, ettei yhteishuoltotilanteessa huomioida etävanhemman asumiskuluja. Monella näyttää nykyään olevan vielä viikko-viikko systeemi.
Eläkkeestä on paha sanoa mitään, voi olla ettei sellaista enää edes ole muutaman vuoden päästä. Sen verran hurjalta tää maailmanmeno näyttää. - ajattelinvaan
pitkätukka-68 kirjoitti:
Se on asumisen jälkeen käteen jäävä. Tosin muutamana kuukautena olen joutunut elämään alle kolmella sadalla kuukauden.
Eläke mulla tulee kans olemaan jokseenkin olematon, mut samapa tuo. Olen tottunut köyhyyteen.Ei se muuten ole asumisen jälkeen käteeen jäävä osuus tuo 491 euroa. Tuosta 491 eurosta maksetaan vielä vuokran omavastuu se summa mitä jääasumistuen jälkeen maksettavaksi. Se voi olla 90.200 euroa riippuen kuinka kalliisti asuu. 491 eurosta menee 100 euroa vuokraan, nettii menee 10-40 euroa ja jos on muita laskuja niin ne vähennetään 491 eurosta. Työttön todelliset rahat on ehkä noin 200 euroa kuukaudessa josta pitää maksaa ruoka, vaatteet, harrastukset ja muut.
- rikasmies
Köyhä on se joka palstalla kyselee tyhmiä.
- wswsw
Jos on omaisuutta, jolla elelee. Tuottava raha kiertänyt vaan viime aikoina Johannaa?
- Kaisanoasaa
Varmaan toimii seuralaisena, ei tukiainen muuten olisi rahoissaan. Ihan seuralaisen asunnolta tuo näyttää.
https://www.seiska.fi/Uutiset/Johanna-Tukiaisen-kodin-asuntonaytto-paljasti-karmeita-asioita-talta-huutokaupattavassa - lihavihatipunen
tosi..typy on köyhä.
- Huorapukki2018
Tukiaisesta tulee mieleen Helsingin Mannerheimintie Gigi, joka oli 90-luvulla kuuluisa huora. Minäkin kävin Gigiä kerran panemassa kun olin sellainen 19-vuotias kundi. Kokemus ei ollut kovin hääppöinen ja toista kertaa en Gigille menisi Tosin puskaradio kertoo, että Gigi olisi kuollut mutta en ole siitä niin varma. Olen ollut näkevinäni Gigin näköisen vanhemman naisen ainakin Pukinmäen asemalla.
Itseasiassa minun ikäisen keski ikäiset Helsinkiläiset huorapukit varmaan monetkin muistavat Gigin. - pitkätukka-68
Tukiainen ois kyllä oiva sukunimi tukiaisilla elävälle. Pitäisköhän munkin vaihtaa sukunimeä?
Tai no, Tuksu on kyllä loannut aika pahasti ton nimen, mut entäs vaikka Subventio. Oisko aika hieno nimi? - eioleelämistä
No tuhannet ovat korvauksilla ja Sipilä ja kusipääkumppanit sitäkin vaan kuristavat, että eipä sitä kauheasti elämiseksi voi sanoa. Joo kyllä sillä "oleskella" voi, kunhan et mitään tee tai minnekään mene. Sitten sitä ihmetellään kun ihmiset erakoituvat ja passivoituvat.
- Pitää_muistaa
Siinä on sekin, että jos köyhien tulos nousevat, kaikki menee kuitenkin kulutukseen (juuri siihen mitä oikeistolaiset vaativat mutteivät halua antaa köyhille siihen mahdollisuutta) ja nimenomaan kotimaassa. Rikkaat vie rahansa ulkomaille ja se taas ei tas auta Suomen taloutta pätkääköän.
Köyhyysraja on 2500e per kuukausi..
- Viinamies--
Köyhät on ilman naista koska niillä ei ole varaa juoda viinaa. Ite olen tehnyt pimeesti hommia jo vuosia välillä.
- helmiä_sioille
Juu, olen, vaikka duunia teen. Ei edes tonnia tilillä... :(
- ajattelinvaan
Monet luulee että työttömyystuen saajat elää leveesti että jää 500 euroa huvitteluun. Siitä 500 eurosta pitää maksaa vuokran omavastuu ja muut laskut. Harrastuksiin , ruokaa ja naisten iskemiseen, ravintoloissa käymiseen ei usein jää kun 200-300 euroa kuukaudessa. Vuodessa se on melko vähän ja siksi kannattaakin käydä töissä. Sopiva tienisti on 28000 euroa vuodessa jolla elää jo melko mukavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 302785
- 951606
- 1211404
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa371214- 751160
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo251034- 53962
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270951MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil216909Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall110856