Tiedäntiedän..Tästäkin työpaikasta on ollut puhetta täällä jo aiemminkin, mutta kysynpä silti vielä semmoisilta tarkennusta, joilla on ollut ed. mainittu työnantaja(pääkaupunkiseudulla), että..
1.Onko työsuhteenne määräaikainen vai ihan "pysyvä"?
2.Ja entäpä tehtävänne -lajittelua&jakoako?
3.Millainen palkkaus? Ja miten se määräytyy?
4.Hyvät ja huonot puolet?
5:Muuta mainittavaa tai kommentoitavaa?
Tack tack!
POSTI
18
2818
Vastaukset
- postimiäs
Palkkaus harjottelijalla himpun yli 1200e/kk. Sit nousee kyllä myöhemmin.Ja tämä siis päiväpostia jakavilla....
- jakaja
1. Mulla on vakituinen työsuhde vaikka alusta asti sovittiin että olen töissä vaín noin vuoden
2. Tehtäviin kuuluu oman piirin lajittelu sekä jako
3. Alussa peruskk.palkka on 1244e ja siihen tulee päälle mm. polkupyörälisiä ja neljän kuukauden jälkeen henk.koht. palkanosa. Mulla oli esim. tän kuun palkka (olen ollut Postilla töissä nyt ehkä 8 kk) bruttona n. 1600 e (siihen tosin sisälty jonkun verran ylityötunteja).
4.Hyvät puolet: saa olla ulkona kun on nätti ilma, saa lähteä kotiin kun on työnsä tehnyt, palkka on mun mielestä ihan hyvä kun ottaa huomioon ettei siihen vaadita minkäännäköstä koulutusta, liikuntaa tulee aika reippaasti, työ on aika itsenäistä
Huonot puolet: Pyörällä (tai kärryillä) liikkuminen 20 asteen pakkasessa tai lumi/vesi/räntäsateessa tai 20 sentin auraamattomassa lumikerroksessa hemmetinmoisen postimäärän kanssa on ihan hirveetä, työ on fyysisesti tosi raskasta, aamuisin pitää herätä aikasin (työt alkaa klo 6.30), työ"kaverit" on ainakin mulla ihan hirveitä (yhteistyökyvyttömiä, toisten asioihin puuttuvia, yksinkertaisia), työ on aika yksitoikkoista
5. työ tuntuu usein tosi tylsältä ja turhalta kun saa kantaa mainoksia mainosten perään ihmisille jotka ei niitä edes todellakaan halua. Mua ainakin ahdistaisi ihan suunnattomasti jos joutuisin jatkamaan tota kauemmin kun vielä sen muutaman kuukauden, mutta joillekkin varmasti homma sopii kun nyrkki silmään ;) Luulen että jos viihtyisin töissä työkavereiden kanssa niin jatkaisin pidempäänkin
Toivottavasti selvensi asiaa :)- HelenMars
Hello! Sain postin jako- ja lajitteluhommia ja en kyllä tajua miten tän pitäis toimia... Onko se oikeasti niin, että täytyy lastata (minun tapauksessani noin 500 talouden) postit kotiin, lajitella siellä mainokset lehtien väliin (kestää MONTA, MONTA tuntia), sitten lastata postikärryt kotona (miten muutenkaan saisin ne postit kannettua alas täältä viidennen kerroksen asunnostani??), sitten täytyy isossa kassissa kantaa niitä rapuissa (koska jos olisi vähänkin pienempi kassi niin pitäisi hakea koko ajan kärryistä lisää) ja sitten täytyy aina parin rapun välein (riippuen kunkin rapun asuntojen määrästä) raahata kärryt taas kotiin ja lastata siellä lisää ja toistaa sama kymmeniä kertoja? Minulle ei annettu sen kummempia ohjeita tämä oli kätevin tapa, minkä itse maalaisjärkeä käyttämällä keksin... Eli ilmaisjakeluita lajittelen ja vien lähikortteleissani... Ja nehän sitten on kotona (pienessä kaksiossani) lattialla ne isot pinot, se siis kuuluu asiaan... Ja tähän kaikkeen meni 9 ja puoli tuntia ja meni yli sen ajan jota ennen ne olisi pitänyt saada jaettua, kun ei oltu sanottu mitään aika-arviota... Kuuluuko tämä kaikki asiaan? Onko parempia ideoita? Kiiiittoos!!
- mie
HelenMars kirjoitti:
Hello! Sain postin jako- ja lajitteluhommia ja en kyllä tajua miten tän pitäis toimia... Onko se oikeasti niin, että täytyy lastata (minun tapauksessani noin 500 talouden) postit kotiin, lajitella siellä mainokset lehtien väliin (kestää MONTA, MONTA tuntia), sitten lastata postikärryt kotona (miten muutenkaan saisin ne postit kannettua alas täältä viidennen kerroksen asunnostani??), sitten täytyy isossa kassissa kantaa niitä rapuissa (koska jos olisi vähänkin pienempi kassi niin pitäisi hakea koko ajan kärryistä lisää) ja sitten täytyy aina parin rapun välein (riippuen kunkin rapun asuntojen määrästä) raahata kärryt taas kotiin ja lastata siellä lisää ja toistaa sama kymmeniä kertoja? Minulle ei annettu sen kummempia ohjeita tämä oli kätevin tapa, minkä itse maalaisjärkeä käyttämällä keksin... Eli ilmaisjakeluita lajittelen ja vien lähikortteleissani... Ja nehän sitten on kotona (pienessä kaksiossani) lattialla ne isot pinot, se siis kuuluu asiaan... Ja tähän kaikkeen meni 9 ja puoli tuntia ja meni yli sen ajan jota ennen ne olisi pitänyt saada jaettua, kun ei oltu sanottu mitään aika-arviota... Kuuluuko tämä kaikki asiaan? Onko parempia ideoita? Kiiiittoos!!
Aikoinaan kun itse jaoin mainoksia yhden kesän, homma toimi jotakuinkin noin.
Muistaakseni minullakin oli reilu 500 taloutta ja parina päivänä viikossa oli jakelua. Työnantajafirma toimitti mainosläjät minulle kotiin (tai tarkemmin sanoen ulkorapulle) ja siitä ne piti vain roudata omaan kämppään ja lajitella ne jaettaviksi nipuiksi ohjeiden mukaan. Käytössäni oli oma fillari, johon sain lehtilaukut. En muista varmasti, mutta muistaakseni mulla, ne mainosniput mahtuivat yleensä yhdellä kertaa nippanappa tuohon kaksiosaiseen pyörälaukkuun. Joskus joutui käymään lataamassa se kerran kotona.
Siitä sitten rappu kerrallaan otin riittävän ison läjän ihan käsiini ja sillai heitin ne luukuista. Sitten taas fillari laukun kera seuraavan rapun luo.
Alkuun meni minullakin melkoinen aika tuohon urakkaan, mutta aikas nopeasti se nopeutui ihan roimasti! Suosittelen hyviä hanskoja, ettei kädet ole painomusteessa mutta lehtiniput kuitenkin irtoavat hyvin käsistä.. - bbbbb
mie kirjoitti:
Aikoinaan kun itse jaoin mainoksia yhden kesän, homma toimi jotakuinkin noin.
Muistaakseni minullakin oli reilu 500 taloutta ja parina päivänä viikossa oli jakelua. Työnantajafirma toimitti mainosläjät minulle kotiin (tai tarkemmin sanoen ulkorapulle) ja siitä ne piti vain roudata omaan kämppään ja lajitella ne jaettaviksi nipuiksi ohjeiden mukaan. Käytössäni oli oma fillari, johon sain lehtilaukut. En muista varmasti, mutta muistaakseni mulla, ne mainosniput mahtuivat yleensä yhdellä kertaa nippanappa tuohon kaksiosaiseen pyörälaukkuun. Joskus joutui käymään lataamassa se kerran kotona.
Siitä sitten rappu kerrallaan otin riittävän ison läjän ihan käsiini ja sillai heitin ne luukuista. Sitten taas fillari laukun kera seuraavan rapun luo.
Alkuun meni minullakin melkoinen aika tuohon urakkaan, mutta aikas nopeasti se nopeutui ihan roimasti! Suosittelen hyviä hanskoja, ettei kädet ole painomusteessa mutta lehtiniput kuitenkin irtoavat hyvin käsistä..Menkää nyt helvetin dorkat sinne varhaisjakeluun ni ei tartte mainoksia jakaa!
- HelenMars
bbbbb kirjoitti:
Menkää nyt helvetin dorkat sinne varhaisjakeluun ni ei tartte mainoksia jakaa!
Juu, kiitos "mie"... Tuollaista laukkua ei multa löydy, joten on pakko käydä aina n. 2 rapun välein kotona sen kärryn kanssa. En ole ikinä nähnyt postinjakajien kuskaavan kärryä rapussa; senkin takia ihmettelin... kun mulla ei oo vaihtoehtoja kuin käydä koko ajan kotona lastaamassa... onneksi on hissi... vaikkakin silti siinä on vähän rappusia, ennenkö pääsee edes ulko-ovista... Oli vaan vähän kurja eka työpäivä siinä loppuvaiheessa, kun oli pakko soitella ihmisten ovisummereita (ja tolla alueella tarvii soittaa AINA, ei vain esim.20 jälkeen) ja jotkut oli äkäisinä, että "TÄHÄN AIKAAN?!!?"... =,(... En oikeastikaan osannut odottaa, että siihen menisi 9 ja puoli tuntia reilut... Joka lehden väliin 8 mainosta... ja sitten vasta pääsi jakamaan... Puoli toista tuntia meni yli sen ajan kun olisi pitänyt olla saanut se tehtyä...
Ja, joo huomasin, että olis kannattanut olla hanskat... oli kivat viikset sitäpaitsi siitä musteesta, kun oli välillä pyyhkinyt kasvoja tai jotain... Tuotakaan en osannut odottaa... Ja siksikin hanskat tosiaan täytyis olla, kun on kädet ihan rakoilla siitä jättikassista, jota rapuissa jouduin kantamaan... Näissä,missä mä käyn ei mitenkään sitä määrää sais käsissään otettua sinne rappuun...
Siitä tää on ihan kiva työ, kun ei ole koko ajan joku hengittämässä niskaan... - mie taas
HelenMars kirjoitti:
Juu, kiitos "mie"... Tuollaista laukkua ei multa löydy, joten on pakko käydä aina n. 2 rapun välein kotona sen kärryn kanssa. En ole ikinä nähnyt postinjakajien kuskaavan kärryä rapussa; senkin takia ihmettelin... kun mulla ei oo vaihtoehtoja kuin käydä koko ajan kotona lastaamassa... onneksi on hissi... vaikkakin silti siinä on vähän rappusia, ennenkö pääsee edes ulko-ovista... Oli vaan vähän kurja eka työpäivä siinä loppuvaiheessa, kun oli pakko soitella ihmisten ovisummereita (ja tolla alueella tarvii soittaa AINA, ei vain esim.20 jälkeen) ja jotkut oli äkäisinä, että "TÄHÄN AIKAAN?!!?"... =,(... En oikeastikaan osannut odottaa, että siihen menisi 9 ja puoli tuntia reilut... Joka lehden väliin 8 mainosta... ja sitten vasta pääsi jakamaan... Puoli toista tuntia meni yli sen ajan kun olisi pitänyt olla saanut se tehtyä...
Ja, joo huomasin, että olis kannattanut olla hanskat... oli kivat viikset sitäpaitsi siitä musteesta, kun oli välillä pyyhkinyt kasvoja tai jotain... Tuotakaan en osannut odottaa... Ja siksikin hanskat tosiaan täytyis olla, kun on kädet ihan rakoilla siitä jättikassista, jota rapuissa jouduin kantamaan... Näissä,missä mä käyn ei mitenkään sitä määrää sais käsissään otettua sinne rappuun...
Siitä tää on ihan kiva työ, kun ei ole koko ajan joku hengittämässä niskaan...Harmillista. Sulla on reilut mainosniput jaettavana ja ilmeisesti siihen nähden liian pieni kärry.
Itselläni oli muistaakseni vain muutaman sortin mainosta korkeintaan ja kai myös tilavampi kuljetus.
Soita firmaan ja kysy niiltä jotain käytännön vinkkiä. Kyllä ne kertovat ja auttavat.
Ja huom! Ensinnäkin, kyllä se vauhti siitä nopeutuu ja toiseksi, on aina asukkeja jotka ovat aina yhtä nyrpeitä mainostenjakajia kohtaan kellonajasta huolimatta. Muistan itsekin erään talon alueellani -suurin talo itseasiassa, jonne oli joka kerta aina yhtä vaikeata päästä sisälle koska moni asukas ei suostunut avaamaan minulle yksinkertaisesti ulko-ovea (minulle oli annettu avaimet joihinkin taloihin, mutta ei esim. tähän) - päätti asiasta siis n.50 muunkin asunnon puolesta. Jonkun kerran jätin ne nivaskat ihan surutta rapulle tai ohvenkahvaan sullottuna. Ei ollut vaihtoehtoja. - tuleva postilainen..?
Miten paljon suunnilleen on tullut ylityötunteja? Ja ovatko ne siis kertyneet tunneista, kun työaikasi ei olekaan riittänyt oman alueesi hoitamiseen vai oletko ahkeroinut kenties muitakin jakoalueita? Eli tarkoittaako nuo postin ylityöt mitä?
Vai miten se oikein menee?
Tuli vain mieleen.. - brevbärare
tuleva postilainen..? kirjoitti:
Miten paljon suunnilleen on tullut ylityötunteja? Ja ovatko ne siis kertyneet tunneista, kun työaikasi ei olekaan riittänyt oman alueesi hoitamiseen vai oletko ahkeroinut kenties muitakin jakoalueita? Eli tarkoittaako nuo postin ylityöt mitä?
Vai miten se oikein menee?
Tuli vain mieleen..Niillä reiteillä, joilla esityö tehdään vanhalla lajittelusysteemillä (ABC 2), ylitöitä tarvitsee painaa lähinnä vain jouluna (n. 15. päivästä joulukuuta lukien) ja ystävänpäivänä (plus ehkä muutamana satunnaisena Pirkka Yhteishyvä kahdet osoitteettomat mainokset -päivänä). Sen sijaan jos joutuu tämän "kankimallin" (ABC 3) pariin, ylitöitä saa varautua tekemään päivittäin, kotiin pääsy klo 15-16 välillä ei ole mitenkään harvinaista, ennen klo 14 lähteminen on jo juhlaa...
Normaaleista ylitöistä maksetaan 50% korotus kahdelta ensimmäiseltä tunnilta ja 100% korotus niiden jälkeisiltä tunneilta. Jos urakoi, eli tekee omaan työhönsä kuulumattoman reitin jakelua tai lajittelua, maksetaan urakointiajasta 1,65-kertaista tuntipalkkaa. Urakointiaika sovitaan esimiehen kanssa, kannattaa pyytää kunnolla tunteja, esim. 5 tuntia todellisuudessa 2 tunnin hommasta, jos suinkin mahdollista.
Joskus kesäaikaan ABC 2-mallissa urakointi on mahdollista jopa normaalin työajan puitteissa. Mikäs sen hienompaa kuin päästä kotiin klo 13 normaali päiväpalkka ja 4 tunnin urakoinnit plakkarissa... - brevbärare
brevbärare kirjoitti:
Niillä reiteillä, joilla esityö tehdään vanhalla lajittelusysteemillä (ABC 2), ylitöitä tarvitsee painaa lähinnä vain jouluna (n. 15. päivästä joulukuuta lukien) ja ystävänpäivänä (plus ehkä muutamana satunnaisena Pirkka Yhteishyvä kahdet osoitteettomat mainokset -päivänä). Sen sijaan jos joutuu tämän "kankimallin" (ABC 3) pariin, ylitöitä saa varautua tekemään päivittäin, kotiin pääsy klo 15-16 välillä ei ole mitenkään harvinaista, ennen klo 14 lähteminen on jo juhlaa...
Normaaleista ylitöistä maksetaan 50% korotus kahdelta ensimmäiseltä tunnilta ja 100% korotus niiden jälkeisiltä tunneilta. Jos urakoi, eli tekee omaan työhönsä kuulumattoman reitin jakelua tai lajittelua, maksetaan urakointiajasta 1,65-kertaista tuntipalkkaa. Urakointiaika sovitaan esimiehen kanssa, kannattaa pyytää kunnolla tunteja, esim. 5 tuntia todellisuudessa 2 tunnin hommasta, jos suinkin mahdollista.
Joskus kesäaikaan ABC 2-mallissa urakointi on mahdollista jopa normaalin työajan puitteissa. Mikäs sen hienompaa kuin päästä kotiin klo 13 normaali päiväpalkka ja 4 tunnin urakoinnit plakkarissa...Niin ja selvennyksenä vielä, että urakointi ja normaali ylityö poissulkevat toisensa siten, että jos urakoit ja päiväsi ylittää normaalin työajan, urakointikorvauksen lisäksi ei enää makseta ylityökorvausta.
ABC 3-mallin lajitteluosuudesta, jossa siis kaikkien reittien postit lajitellaan kaikkien jakajien yhteistyönä, urakointiprinsiipeistä en tarkemmin tiedä. Käsittääkseni kuitenkin jos esim. yksi jakaja puuttuu, jaetaan tuon jakajan lajitteluosuuteen kuluva laskelmoitu aika paikalla olevien kesken ja maksetaan sitten jokaiselle urakointina... tai sitten ei.
Vielä sen verran, että viime vuonna tein ylitöitä tasan yhden (1) tunnin. Nyt ABC kolmosessa ylkkäreitä on kertynyt esim. jo tältä kuulta yht. noin 15 tuntia.
- brevbärare
1. Useita määräaikaisia sopimuksia. Ns. kotivaramies.
2. Sitäpä se tuppaa olemaan. Paitsi joillakin autopiireillä lajittelua on tosi vähän, sen sijaan pakettien kuskaamista ja isommat lenkit.
3. N. 1200 e/kk (taloon tulevat) - 1700 e/kk (wanhat vuosikymmeniä palvelleet veteraanit). Henkilökohtainen osuus (taitosi arvioidaan vuosittain) 0-15 %, lätkäistään peruspalkan päälle, kun on ollut talossa 4 kk.
4. Hyvät puolet: Kotiin, kun hommat on tehty (kellosta välittämättä), iltapäivät vapaat, hyvällä säällä voi olla mukavaakin hommaa. Huonot puolet: Työn fyysisyys tietyillä reiteillä - aikamoinen urheilusuoritus on esim. jakaa postit peräkkäin 30 hissittömään 3-kerroksiseen rappuun... aamuheräämiset (jos ei niistä pidä).
5. Reiteissä on eroja, joillakin omakotialueilla voi tulla joka laatikkoon kaikki mahdolliset aikakausilehdet, kun taas vanhustentalojen ja joidenkin kaupungin vuokratalojen tai opiskelijakämppien rappuja pääsee juoksemaan melko vähin pysähdyksin. Osoitteettomien mainosten määrä lisääntymässä, pilaavat helposti muuten helpon päivän. Uusi lajittelusysteemi tekee tuloaan, siinä koko jakelupaikan postit lajitellaan yhteistyönä, ei enää pelkästään oman reitin... työtapana (ainakin toistaiseksi) hitaampi. Autoreitit ovat parhaita... Joo... Ihan OK hommahan tämä on, palkkauskin vaativuuteen ja kouluttautumisen tarpeeseen nähden ihan hyvä.- tulevajakaja
Mites tuommoisessa autopiirissä on palkkaus?
Lähinnä omakotitaloja/rivitaloja.
Saako autopiiriläinen kenties parempaa palkkaa kuin jalkapelillä tai pyörällä jakava?
Näillä näkymin aloitan viikon päästä maanantaina autopiirissä.. - bakaja
tulevajakaja kirjoitti:
Mites tuommoisessa autopiirissä on palkkaus?
Lähinnä omakotitaloja/rivitaloja.
Saako autopiiriläinen kenties parempaa palkkaa kuin jalkapelillä tai pyörällä jakava?
Näillä näkymin aloitan viikon päästä maanantaina autopiirissä..ainakin autopiirin jakajat selviävät työpäivästään 1-2 tuntia nopeammin kuin pyörä- ja kärryjakajat.
- bakaja
bakaja kirjoitti:
ainakin autopiirin jakajat selviävät työpäivästään 1-2 tuntia nopeammin kuin pyörä- ja kärryjakajat.
ihan pikkasen parempaa palkkaa saavat.
- tulevajakaja
bakaja kirjoitti:
ihan pikkasen parempaa palkkaa saavat.
Postin sivuilta löysin uusimman TES.in ja sieltähän se löytyi. Kiits :)
- bakaja
1. Pysyvä.
2. Jakelua.
3. Peruspalkka 1640, viimeksi toteutunut kokonaispalkka 1833.
4. Reipas tekemisen meininki, endorfiinihumala, työpäivä kuluu tosi nopeasti, ei tarvi pyöritellä peukaloita, jakaminen monipuolisesti kuormittavaa liikuntaa, ei ole yksitoikkoista työtä; työpäivä jakaantuu eri työvaiheisiin, joista mikään ei kestä juuri 2 tuntia kauempaa.
Surkea palkka, erittäin raskasta, kun on paljon postia tai mainoksia, ei tiedä etukäteen, kuinka pitkä työpäivästä tulee.- Ykkösosoitteeton
Olipa mukava löytää "kohtalotovereita" täältä kun muutama asia askarruttaa,enkä ole oikein päässyt vielä sisälle työpaikkani ihmisiin niin kyselen sitten täältä
Ensin.
Olen siis jakajana ja minulla on piirin vittumaisin reitti.Hissittömiä kerrostaloja suurin osa reitistä,lisäksi rivi-ja hissitaloja.Miten hitossa nämä piirit on laskettu muka tasapuolisiksi,kun toisilla esim.autopiireillä on tosi helppoa,ja pääsevät järjestään kaksi tuntia aiemmin kotiin,samoin ne joilla on helppo reitti muuten.Olen tosi kypsä tähän epäarvoisuuteen ja mietin irtisanoutumista aika usein.Olen tosin ollut nyt vasta kolme kuukautta töissä :)
2.Ylityöt.Niitä ei tule usein,mutta mielestäni on väärin että niitä "joutuu" tekeen,sellaisina kaaospäiväinä että on kolmetkin mainokset on minun piirilläni aina 9 tunnin päivä-eikä vapaaehtoisesti.Mielummin lähtisin kotiin ilman ylityökorvauksia. - brevbärare
Ykkösosoitteeton kirjoitti:
Olipa mukava löytää "kohtalotovereita" täältä kun muutama asia askarruttaa,enkä ole oikein päässyt vielä sisälle työpaikkani ihmisiin niin kyselen sitten täältä
Ensin.
Olen siis jakajana ja minulla on piirin vittumaisin reitti.Hissittömiä kerrostaloja suurin osa reitistä,lisäksi rivi-ja hissitaloja.Miten hitossa nämä piirit on laskettu muka tasapuolisiksi,kun toisilla esim.autopiireillä on tosi helppoa,ja pääsevät järjestään kaksi tuntia aiemmin kotiin,samoin ne joilla on helppo reitti muuten.Olen tosi kypsä tähän epäarvoisuuteen ja mietin irtisanoutumista aika usein.Olen tosin ollut nyt vasta kolme kuukautta töissä :)
2.Ylityöt.Niitä ei tule usein,mutta mielestäni on väärin että niitä "joutuu" tekeen,sellaisina kaaospäiväinä että on kolmetkin mainokset on minun piirilläni aina 9 tunnin päivä-eikä vapaaehtoisesti.Mielummin lähtisin kotiin ilman ylityökorvauksia."Miten hitossa nämä piirit on laskettu muka tasapuolisiksi"
Paperilla kaikki näyttää hyvältä, mutta todellisuus on karu - reitit eivät todellakaan ole tasa-arvoisia, sen voin kohtuullisella n. 40-50 kierretyn reitin kokemuksella sanoa. Kuten sanoit, autopiirit tosiaan ovat keskimäärin helpompia, tosin onhan niidenkin joukossa poikkeuksia, sellaisia, jotka vievät suunnilleen kaikki toimipaikan 9- ja 14-paketit, joiden raahaamiseen saa kyllä aikaa ihan kiitettävästi kulumaan. Mutta
yleisesti ottaen kyllä autopiirit ovat siis paljon
nopeampia ja miellyttävämpiäkin jakaa.
"Olen tosi kypsä tähän epäarvoisuuteen ja mietin irtisanoutumista aika usein."
Niin, kyllähän se sapettaa. Mutta kun on varamiehenä, pääsee koluamaan noita helppojakin piirejä. Mikäs sen mukavampi yllätys, kun aamulla töihin tullessa saa tietää, että pääsee piirille, jolta pääsee kotiin klo 10.15...
"2.Ylityöt.Niitä ei tule usein,mutta mielestäni on väärin että niitä "joutuu" tekeen"
Ei kai niitä pakko ole tehdä, olen minäkin nähnyt,
että jotkut ovat niistä kieltäytyneet (tosin tässä
uudessa lajittelumallissa, jossa ylityöt ovat pikemminkin sääntö kuin poikkeus), mutta eipä taida olla esimiehen kanssa hyvissä välilöissä, jos noista jatkuvasti kieltäytyy... ja sehän sitten näkyy hlökohtaisessa palkanosassa.
Mutta mikä eniten ottaa kupoliin, niin toi
osoitteeton p-skatavara, jota kukaan ei kaipaa... Joka viikko puskee useita mainoksia lyhyellä jakoajalla. No, siitä kait Posti sitä rahaa meidän palkanmaksuunkin saa...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1105762
- 564271
- 472587
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282428Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161845- 151514
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331362Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201230- 251131
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431081