Kysymyksiä "sisäpiirin" ulkopuolella oleville ll

Otin taas netistä, ja yritin jättää liian henkilökohtaiset kysymykset pois.


1. Jos saisit valita kenet tahansa, kenet haluaisit päivällisseuraksi? -Vaikea kysymys. Ulkomaalaisista Ralph Fiennes, ja suomalaisista Vesa-Matti Loiri.

2. Haluaisitko olla kuuluisa? Millä meriiteillä? -En.

3. Kun sinun pitää soittaa puhelu, käytkö koskaan etukäteen läpi, mitä meinaat sanoa? -Todella usein.

4. Milloin lauloit viimeksi itseksesi? -Vuosia sitten. Koirakin lähti kauhuissaan pois, kun lauloin. Biisi oli Angelo de Nilen All for victory.

5. Jos saisit elää 90-vuotiaaksi asti niin, että käytössäsi olisi viimeiset 60 vuotta joko 30-vuotiaan mieli tai 30-vuotiaan kroppa, kumman valitsisit? -30 -vuotiaan kroppa.

6. Mistä oman elämäsi seikasta olet kaikkein kiitollisin? -Rakkaasta veljenpojasta. Koira kuoli syöpään 1,5v sitten.

7. Jos saisit herätä huomenna jonkin uuden kyvyn tai ominaisuuden kanssa, minkä valitsisit? -Haluaisin ehkä olla näkymätön.

8. Jos kristallipallo voisi kertoa totuuden sinusta, elämästäsi, tulevaisuudestasi tai mistä tahansa, mitä haluaisit tietää? -Kai sitä aina kiinnostaa, kuinka kauan vielä elää.

9. Kotisi palaa. Ehdit pelastaa itsesi, läheistesi ja lemmikkieläimen lisäksi yhden asian. Mikä se olisi ja miksi? -Tylsä vastaus, mutta kännykkä. Paljon tärkeitä kuvia ja videoita, joilla tunnearvoa.

10. Minkä ikäiseksi tunnet itsesi? -Välillä 15-vuotiaaksi, välillä 100..




1. Jos saisit valita kenet tahansa, kenet haluaisit päivällisseuraksi?

2. Haluaisitko olla kuuluisa? Millä meriiteillä?

3. Kun sinun pitää soittaa puhelu, käytkö koskaan etukäteen läpi, mitä meinaat sanoa?

4. Milloin lauloit viimeksi itseksesi?

5. Jos saisit elää 90-vuotiaaksi asti niin, että käytössäsi olisi viimeiset 60 vuotta joko 30-vuotiaan mieli tai 30-vuotiaan kroppa, kumman valitsisit?

6. Mistä oman elämäsi seikasta olet kaikkein kiitollisin?

7. Jos saisit herätä huomenna jonkin uuden kyvyn tai ominaisuuden kanssa, minkä valitsisit?

8. Jos kristallipallo voisi kertoa totuuden sinusta, elämästäsi, tulevaisuudestasi tai mistä tahansa, mitä haluaisit tietää?

9. Kotisi palaa. Ehdit pelastaa itsesi, läheistesi ja lemmikkieläimen lisäksi yhden asian. Mikä se olisi ja miksi?

10. Minkä ikäiseksi tunnet itsesi?

52

1171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tänääntässänyt

      Olipas vaikeita kysymyksiä osa näistä, mutta yritetään.

      1. Menisin mielelläni päivälliselle Angela Merkelin. Hän on ehkä maailman vaikutusvaltaisin nainen kautta historian - siis sellainen, joka on päässyt valtaistuimelle omien ominaisuuksiensa eikä syntyperänsä perusteella. Suomalaisista valitsisin Sixten Korkmanin, hänellä on mielestäni hyviä mielipiteitä ja ajatuksia ja muutenkin symppis.
      2. En todellakaan haluaisi olla kuuluisa.
      3. Jos soitan puhelun, asia on yleensä tiedossa etukäteen. En koskaan jaarittele puhelimessa ylimääräisiä.
      4. Toissapäivänä lauloin joululaulun "Joulu on taas".
      5. 30 v. kroppa.
      6. Ihanasta miehestäni.
      7. Ajatustenluku voisi olla turhan rajua. Se että näkisi asioiden lopputuloksen etukäteen säästäisi paljon vaivaa, kun pystyisi aina valitsemaan sen parhaan vaihtoehdon, vaan en tiedä olisiko sekään hyvä, koska virheet opettavat niin paljon. Tähän kysymykseen tarvittaisiin enemmän miettimisaikaa, joten EOS.
      8. En halua tietää etukäteen tuollaisia, koska se voi aiheuttaa isoja murheita ja ongelmia. Unohtaminen ja tietämättömyys ovat loppujen lopuksi aika tärkeitä, jos miettii tyytyväisyyden ja onnellisuuden tunnetta. Ei muistele vanhoja tai spekuloi liikaa tulevalla, vaan elää tässä ja nyt.
      9. Valokuva-albumin, tai yrittäisin napata ainakin kaksi.
      10. Ihan oman ikäiseksi.

      • Kiitos vastauksesta. :) Ajattelin itsekin aluksi ykköskysymykseen kaikkia vaikutusvaltaisia ihmisiä. Päädyin kuitenkin Ralphiin. Ajatustenluku tosiaankin olisi rajua. Varsinkaan en halua, että kukaan pystyisi lukemaan minun ajatuksiani. Odotan itsekin joulua. Pidän enemmän lahjojen antamisesta, kuin saamisesta.


      • tänääntässänyt
        Mariaaaaaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. :) Ajattelin itsekin aluksi ykköskysymykseen kaikkia vaikutusvaltaisia ihmisiä. Päädyin kuitenkin Ralphiin. Ajatustenluku tosiaankin olisi rajua. Varsinkaan en halua, että kukaan pystyisi lukemaan minun ajatuksiani. Odotan itsekin joulua. Pidän enemmän lahjojen antamisesta, kuin saamisesta.

        Täytyy googlata Ralph, olen hirveän huono julkkiksissa, poliitikot jäävät paremmin mieleen. Minäkin olen jouluihmisiä, aina tulee vähän sanomista, kun laiton jo joulukalenterinkin seinälle ja jouluvalot on olleet ulkona jo monta viikkoa. On niin pimeää, että nimitän niitä kaamosvaloiksi, nykyisin täällä etelässä ei juuri koskaan ole talvisin lunta.


      • tänääntässänyt kirjoitti:

        Täytyy googlata Ralph, olen hirveän huono julkkiksissa, poliitikot jäävät paremmin mieleen. Minäkin olen jouluihmisiä, aina tulee vähän sanomista, kun laiton jo joulukalenterinkin seinälle ja jouluvalot on olleet ulkona jo monta viikkoa. On niin pimeää, että nimitän niitä kaamosvaloiksi, nykyisin täällä etelässä ei juuri koskaan ole talvisin lunta.

        Ralphin fanitus alkoi tästä ihanasta elokuvasta, jonka olen nähnyt varmaan 10x: https://www.youtube.com/watch?v=U5GBxmVvbE0&list=PLD2F930629F30C29E
        Asun itsekin etelässä, Turku on tuossa aika lähellä.


    • wanhaämmä

      1. Jos saisit valita kenet tahansa, kenet haluaisit päivällisseuraksi? Äitini. Jos pitää valita joku elävä, niin valitsen ystäväni.

      2. Haluaisitko olla kuuluisa? Millä meriiteillä? En halua olla esillä.

      3. Kun sinun pitää soittaa puhelu, käytkö koskaan etukäteen läpi, mitä meinaat sanoa? Riippuu puhelusta.

      4. Milloin lauloit viimeksi itseksesi? Eilen..?

      5. Jos saisit elää 90-vuotiaaksi asti niin, että käytössäsi olisi viimeiset 60 vuotta joko 30-vuotiaan mieli tai 30-vuotiaan kroppa, kumman valitsisit? Ei nappaa kumpikaan.

      6. Mistä oman elämäsi seikasta olet kaikkein kiitollisin? Nykyhetkestä ja sen mahdollisuuksista.

      7. Jos saisit herätä huomenna jonkin uuden kyvyn tai ominaisuuden kanssa, minkä valitsisit? Mietin ensin lentämistä, mutta mähän osaan jo. Sen kun kuvittelee vaan, hienosti liitää :). Voisin vaihtaa osan laiskuudestani toimeliaisuudeksi.

      8. Jos kristallipallo voisi kertoa totuuden sinusta, elämästäsi, tulevaisuudestasi tai mistä tahansa, mitä haluaisit tietää? Uskon että voin itse vaikuttaa moneen eteen tulevaan asiaan. En haluaisi tietää mitään.

      9. Kotisi palaa. Ehdit pelastaa itsesi, läheistesi ja lemmikkieläimen lisäksi yhden asian. Mikä se olisi ja miksi? Käsilaukku. Siellä on kaikki tarpeellinen.

      10. Minkä ikäiseksi tunnet itsesi? Ikäisekseni.

      • Sinulle: https://www.youtube.com/watch?v=gYfl118LZvc
        Oma äitini on vaikeasti sairas, mutta vielä elossa. Mietin myös lentämistä. Tai sitä, että voisi siirtyä ajatuksen voimalla paikasta toiseen. Joo.. Mitä naisen käsilaukusta ei löydy, sitä ei tarvita. :)


      • wanhaämmä
        Mariaaaaaa kirjoitti:

        Sinulle: https://www.youtube.com/watch?v=gYfl118LZvc
        Oma äitini on vaikeasti sairas, mutta vielä elossa. Mietin myös lentämistä. Tai sitä, että voisi siirtyä ajatuksen voimalla paikasta toiseen. Joo.. Mitä naisen käsilaukusta ei löydy, sitä ei tarvita. :)

        Olipa kamala kappale ;D

        Ajatuksissaan on hyvin helppoa siirtyä paikasta toiseen. Joskus mietin erilaisten ihmisten elämyshakuisuutta - voisiko se johtua mielikuvituksen puutteesta.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Olipa kamala kappale ;D

        Ajatuksissaan on hyvin helppoa siirtyä paikasta toiseen. Joskus mietin erilaisten ihmisten elämyshakuisuutta - voisiko se johtua mielikuvituksen puutteesta.

        Oli vai. :) Anteeksi. Äitisi on kuollut, ja pistin vielä kamalan kappaleen.. Höh.


      • wanhaämmä
        Mariaaaaaa kirjoitti:

        Oli vai. :) Anteeksi. Äitisi on kuollut, ja pistin vielä kamalan kappaleen.. Höh.

        Eipä mitään :) Tässä on pitkin matkaa haudattu perhettä, ystäviä ja sukulaisia. Olen hyvissä väleissä kuoleman kanssa.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Eipä mitään :) Tässä on pitkin matkaa haudattu perhettä, ystäviä ja sukulaisia. Olen hyvissä väleissä kuoleman kanssa.

        Minä en ole. Pelkään sitä.. öö.. kuollakseni. :) Vähän päiväkohtaista. Välillä pelkään, välillä toivon. Läheisten kuolema suurin pelko. Paljon on myös täälläkin haudattu.. Ihan liikaa.


    • 1. Jos saisit valita kenet tahansa, kenet haluaisit päivällisseuraksi? Pönttöneidin

      2. Haluaisitko olla kuuluisa? Millä meriiteillä? Haluaisin olla kuulu rikkauksistani.

      3. Kun sinun pitää soittaa puhelu, käytkö koskaan etukäteen läpi, mitä meinaat sanoa? Käyn tuon läpi aina ennenkuin teen soittopäätöksen. Jos en keksi asiaani, jätän soittamatta.

      4. Milloin lauloit viimeksi itseksesi? Laulan vain mielessäni. Viimeksi tänään veteraanin iltahuudon.

      5. Jos saisit elää 90-vuotiaaksi asti niin, että käytössäsi olisi viimeiset 60 vuotta joko 30-vuotiaan mieli tai 30-vuotiaan kroppa, kumman valitsisit? 30-vuotiaan kroppa.

      6. Mistä oman elämäsi seikasta olet kaikkein kiitollisin? Lapsistani.

      7. Jos saisit herätä huomenna jonkin uuden kyvyn tai ominaisuuden kanssa, minkä valitsisit? Anteeksianto.

      8. Jos kristallipallo voisi kertoa totuuden sinusta, elämästäsi, tulevaisuudestasi tai mistä tahansa, mitä haluaisit tietää? Haluaisin tietää minkälainen elämästäni olisi tullut jos olisin avioitunut erään Sirpan kanssa.

      9. Kotisi palaa. Ehdit pelastaa itsesi, läheistesi ja lemmikkieläimen lisäksi yhden asian. Mikä se olisi ja miksi? Terveyteni.

      10. Minkä ikäiseksi tunnet itsesi? Noin kolmevitoseksi.

      • Mariaaaaaa

        Oho! Veteraanin iltahuuto on kova veto. Jokainen on tähän mennessä valinnut näköjään 30 -vuotiaan kropan. Olen myös itse pitkävihainen. Mikä estää ottamasta Sirpaan yhteyttä? Toivottavasti pääset Pönttöneidin kanssa päivälliselle. Koko palsta odottaa sitä henkeään pidätellen.. Suuri pettymys, jos ette koskaan tapaa. :(


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Oho! Veteraanin iltahuuto on kova veto. Jokainen on tähän mennessä valinnut näköjään 30 -vuotiaan kropan. Olen myös itse pitkävihainen. Mikä estää ottamasta Sirpaan yhteyttä? Toivottavasti pääset Pönttöneidin kanssa päivälliselle. Koko palsta odottaa sitä henkeään pidätellen.. Suuri pettymys, jos ette koskaan tapaa. :(

        30-vuotiaan kroppa on ihan hyvä, mutta sen ikäisen mielessä ei ole mitään erinomaista.

        Sirpasta...olen käynyt stalkkaamassa facesta. Näyttää siltä että häppä on maistunut myöhemmässä elämänvaiheessa.

        Pönttöneiti on unelma, ei aktiivinen tavoite. Jos tapaamme sattumalta, yritän päästä rakastelemaan, muutoin elelemme kumpikin tahoillamme tyytyväisinä.


      • Palstamäki kirjoitti:

        30-vuotiaan kroppa on ihan hyvä, mutta sen ikäisen mielessä ei ole mitään erinomaista.

        Sirpasta...olen käynyt stalkkaamassa facesta. Näyttää siltä että häppä on maistunut myöhemmässä elämänvaiheessa.

        Pönttöneiti on unelma, ei aktiivinen tavoite. Jos tapaamme sattumalta, yritän päästä rakastelemaan, muutoin elelemme kumpikin tahoillamme tyytyväisinä.

        Ehkä erottuisit paremmin muista, jos et pyrkisi heti rakastelemaan. Tylsää, koska kaikki aina pyrkivät. Arvostus laskee. Se saa naisen kysymysmerkiksi, jos joku ei pyri.


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Ehkä erottuisit paremmin muista, jos et pyrkisi heti rakastelemaan. Tylsää, koska kaikki aina pyrkivät. Arvostus laskee. Se saa naisen kysymysmerkiksi, jos joku ei pyri.

        Olet ehkä oikeassa tuossa. Miehet on vaan sellaisia.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Olet ehkä oikeassa tuossa. Miehet on vaan sellaisia.

        Perun puheeni. Tuossa ottaa liian kovan riskin. Jos toisia treffejä ei tule, asia jää ikuisiksi ajoiksi kaivelemaan.


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Perun puheeni. Tuossa ottaa liian kovan riskin. Jos toisia treffejä ei tule, asia jää ikuisiksi ajoiksi kaivelemaan.

        En ehkä pyrkisi rakastelemaan treffeillä, mutta satunnainen tapaaminen on eri juttu.

        Treffit on niin 50-lukua, ei kukaan niillä pane.


    • 1. Jos saisit valita kenet tahansa, kenet haluaisit päivällisseuraksi? Kaksi lapsuudenkaveriani. Tulee tavattua liian harvoin. Toisella on kolme pientä lasta, kun on saanut heidät vasta nelikymppisenä ja vähän päälle ja elämä sen mukaista hässäkkää, toisen on työelämä vienyt mennessään. Asuvat myös vähän turhan kaukana.
      2. Haluaisitko olla kuuluisa? Millä meriiteillä? Ainoastaan siinä tapauksessa olis ok, jos kuuluisuus tulisi siitä, että osaan tehdä jotakin riittävän hyvin. Kuuluisuus itsenään ei houkuttele lainkaan.

      3. Kun sinun pitää soittaa puhelu, käytkö koskaan etukäteen läpi, mitä meinaat sanoa? Kyllä yleensä melkein aina, jos kyseessä on joku muu kuin läheinen tai hyvä ystävä. Yritän puhelinmyyjällekin kieltäytyä niin, ettei hänelle tule paha mieli, ostamatta silti mitään. Ennen puhelua yleensä mietin, mikä olisi puhelun jälkeen toivottava lopputulos ja pyrin siihen puheillani.

      4. Milloin lauloit viimeksi itseksesi? Varmaan joskus kun ajoin autoa yksin korpitietä, eikä ollut vastaantulijoita katsomassa suun aukomista:D Tosin en tietääkseni ole huono laulaja, koulussa numero oli yleensä 9-10, mutta en pidä esiintymisestä, kuorossa olokin teki tiukkaa.

      5. Jos saisit elää 90-vuotiaaksi asti niin, että käytössäsi olisi viimeiset 60 vuotta joko 30-vuotiaan mieli tai 30-vuotiaan kroppa, kumman valitsisit? 30v.kroppa, vaikka ei se juurikaan ulkoisesti ollut silloin erinäköinen. Silloin mulla ei kuitenkaan vielä ollut keliakiaa ja pystyin syömään, mitä muutkin, ehkä energiaakin oli enemmän (johtuu tosin siitä ettei ollut vielä lapsia). 30 vuotiaan mieltä en haluaisi, olin silloin mieleltäni ihan lapsellinen vielä.

      6. Mistä oman elämäsi seikasta olet kaikkein kiitollisin? Lapsistani ja että heidän sairasteluista yms. on selvitty tai niiden kanssa pärjätty.

      7. Jos saisit herätä huomenna jonkin uuden kyvyn tai ominaisuuden kanssa, minkä valitsisit?
      Että osaisin "myydä" ja kehua itseäni paremmin työmielessä.

      8. Jos kristallipallo voisi kertoa totuuden sinusta, elämästäsi, tulevaisuudestasi tai mistä tahansa, mitä haluaisit tietää? En ainakaan ikäviä asioita. Jotain myönteistä, jos joku haave vaikka olisi toteutunut. Missään nimessä en haluaisi tietää elinikääni.

      Kiitti gallupista!

      • Kiitos, että vastasit. :) Sinulle ei sentään tuota ongelmia se, jos vaikkapa jossain juhlissa on "pakko" laulaa. Olen tehnyt sen päätöksen, ettei minun tarvitse enää edes yrittää olla laulavinani. Kun ei yhtään osaa. Isälläni on myös keliakia. Hän ei uskalla syödä kodin ulkopuolella juuri mitään. Onneksi kaupasta saa nykyään vaikka mitä ruokaa. Niihinkään ei voi aina luottaa. En ymmärrä, miten ihmiset pärjäsivät vuosikymmeniä sitten tuon kanssa. Kukaan tuskin osasi edes ajatella, että kaikki johtuu viljasta.


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Kiitos, että vastasit. :) Sinulle ei sentään tuota ongelmia se, jos vaikkapa jossain juhlissa on "pakko" laulaa. Olen tehnyt sen päätöksen, ettei minun tarvitse enää edes yrittää olla laulavinani. Kun ei yhtään osaa. Isälläni on myös keliakia. Hän ei uskalla syödä kodin ulkopuolella juuri mitään. Onneksi kaupasta saa nykyään vaikka mitä ruokaa. Niihinkään ei voi aina luottaa. En ymmärrä, miten ihmiset pärjäsivät vuosikymmeniä sitten tuon kanssa. Kukaan tuskin osasi edes ajatella, että kaikki johtuu viljasta.

        Sanotaan näin, että mielummin kutsun ihmisiä meille syömään, ja teen itse tarjoiltavat, kuin menen kylään syömään :) Kyllä sekin usein onnistuu, mutta tarkkana saa olla. Ja on uskallettava vaan tiedustella ainesosia, vaikkei oikein kehtaisikaan. Ettei tarvitse vatsakipuisena olla seuraavat pari päivää tai pidempään. Ravintoloissa pärjää jo hyvin. Suomessa on yleensä hyvät merkinnät ja ulkomailla käytän netistä tulostettua kielikäännöstä aina sen maan kielellä, missä ollaan. Niitä on netissä valmiina kaikilla kielillä keliaakikoille.

        Ennen vanhaan keliakiaa kutsuttiin mm. "hivutustaudiksi". Ei tiedetty mistä vatsavaivat johtuivat. Ihmiset kuolivat sen "ansiosta" nuorina, yleensä suolistosyöpään,kun suolinukka oli tuhoutunut ja ravintoaineetkaan eivät enää imeytyneet . Ajateltiin, että velliä ja leipää voi sentään aina syödä... :( Ihminen riutui kuoliaaksi, kun mikään ei pysynyt sisällä. Nykyäänkin on paljon ihmisiä, jotka eivät tiedä sairastavansa keliakiaa. Se voi olla myös oireeton.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Sanotaan näin, että mielummin kutsun ihmisiä meille syömään, ja teen itse tarjoiltavat, kuin menen kylään syömään :) Kyllä sekin usein onnistuu, mutta tarkkana saa olla. Ja on uskallettava vaan tiedustella ainesosia, vaikkei oikein kehtaisikaan. Ettei tarvitse vatsakipuisena olla seuraavat pari päivää tai pidempään. Ravintoloissa pärjää jo hyvin. Suomessa on yleensä hyvät merkinnät ja ulkomailla käytän netistä tulostettua kielikäännöstä aina sen maan kielellä, missä ollaan. Niitä on netissä valmiina kaikilla kielillä keliaakikoille.

        Ennen vanhaan keliakiaa kutsuttiin mm. "hivutustaudiksi". Ei tiedetty mistä vatsavaivat johtuivat. Ihmiset kuolivat sen "ansiosta" nuorina, yleensä suolistosyöpään,kun suolinukka oli tuhoutunut ja ravintoaineetkaan eivät enää imeytyneet . Ajateltiin, että velliä ja leipää voi sentään aina syödä... :( Ihminen riutui kuoliaaksi, kun mikään ei pysynyt sisällä. Nykyäänkin on paljon ihmisiä, jotka eivät tiedä sairastavansa keliakiaa. Se voi olla myös oireeton.

        Tuota en tiennytkään. Jännää, miten yksinkertaista kaikki oli niinä vuosisatoina, jolloin käytössä oli ainoastaan muutama elintarvike. Nykyään kaikki on monimutkaista, ja suositukset muuttuvat koko ajan. Itse syön mahdollisimman käsittelemätöntä ruokaa.


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Tuota en tiennytkään. Jännää, miten yksinkertaista kaikki oli niinä vuosisatoina, jolloin käytössä oli ainoastaan muutama elintarvike. Nykyään kaikki on monimutkaista, ja suositukset muuttuvat koko ajan. Itse syön mahdollisimman käsittelemätöntä ruokaa.

        Juu, aika ennen viljanviljelyä olisi mulle ollut ihan hyvää aikaa, noin ruuan suhteen. Vaikka suvussa maanviljelijöitä on ollutkin..Käsittelemätöntä itsekin syön, on vähän pakkokin. Käsittely tarkoittaa turhan usein sitä, että on laitettu viljaa, yleensä vehnäjauhoa, sekaan, täytteeksi,se kun on halpaa. Einekset on myös aika pannassa, varsinkin tietysti tän takia.

        Huomasin, että unohdin vastata kahteen viimeiseen kysymykseen, eli tässä nää vielä:

        9. Kotisi palaa. Ehdit pelastaa itsesi, läheistesi ja lemmikkieläimen lisäksi yhden asian. Mikä se olisi ja miksi? Läppäri, koska siinä on eniten korvaamatonta tietoa, vaikka kuvia ym yritänkin muistaa välillä muualle tallentaa.

        10. Minkä ikäiseksi tunnet itsesi? 12-90-vuotiaaksi :) Eniten kuitenkin 49 v.

        moi taas..


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Juu, aika ennen viljanviljelyä olisi mulle ollut ihan hyvää aikaa, noin ruuan suhteen. Vaikka suvussa maanviljelijöitä on ollutkin..Käsittelemätöntä itsekin syön, on vähän pakkokin. Käsittely tarkoittaa turhan usein sitä, että on laitettu viljaa, yleensä vehnäjauhoa, sekaan, täytteeksi,se kun on halpaa. Einekset on myös aika pannassa, varsinkin tietysti tän takia.

        Huomasin, että unohdin vastata kahteen viimeiseen kysymykseen, eli tässä nää vielä:

        9. Kotisi palaa. Ehdit pelastaa itsesi, läheistesi ja lemmikkieläimen lisäksi yhden asian. Mikä se olisi ja miksi? Läppäri, koska siinä on eniten korvaamatonta tietoa, vaikka kuvia ym yritänkin muistaa välillä muualle tallentaa.

        10. Minkä ikäiseksi tunnet itsesi? 12-90-vuotiaaksi :) Eniten kuitenkin 49 v.

        moi taas..

        Kiitos täydennyksestä. :)


    • selitys

      1. Jos saisit valita kenet tahansa, kenet haluaisit päivällisseuraksi?

      Siis kai kysymys on "päiväkahviseurasta". Angelina Jolien ja pitäisi siis päästä myös kammarin puolelle, muuten en haluaisi seurakseni.

      2. Haluaisitko olla kuuluisa? Millä meriiteillä?

      Ehdottomasti en. Ne paparatsit yms. ahdistelijat...huh!

      3. Kun sinun pitää soittaa puhelu, käytkö koskaan etukäteen läpi, mitä meinaat sanoa?

      Aina.

      4. Milloin lauloit viimeksi itseksesi?

      En osaa laulaa.

      5. Jos saisit elää 90-vuotiaaksi asti niin, että käytössäsi olisi viimeiset 60 vuotta joko 30-vuotiaan mieli tai 30-vuotiaan kroppa, kumman valitsisit?

      Älytön kysymys!

      6. Mistä oman elämäsi seikasta olet kaikkein kiitollisin?

      Saan olla oma itseni. Persoonani on mielestäni aivan huippu!

      7. Jos saisit herätä huomenna jonkin uuden kyvyn tai ominaisuuden kanssa, minkä valitsisit?

      Ajatusten lukeminen voisi olla hauskaa.

      8. Jos kristallipallo voisi kertoa totuuden sinusta, elämästäsi, tulevaisuudestasi tai mistä tahansa, mitä haluaisit tietää?

      En haluaisi tietää mitään. Näin on hyvin.

      9. Kotisi palaa. Ehdit pelastaa itsesi, läheistesi ja lemmikkieläimen lisäksi yhden asian. Mikä se olisi ja miksi?

      Läppäri. Voisin lukea Suomi24 edelleen! :)

      10. Minkä ikäiseksi tunnet itsesi?

      Itseni ikäiseksi. :D

      • Angelina Jolie on tyylikäs valinta päiväkahviseuraksi. :) Kiitos vastauksesta.


    • 1. Jos saisit valita kenet tahansa, kenet haluaisit päivällisseuraksi? - Silkasta mielenkiinnosta Alan Walker, kukaan ei tätä varmaan arvannut..

      2. Haluaisitko olla kuuluisa? Millä meriiteillä? - En tosiaankaan, mitenkään..

      3. Kun sinun pitää soittaa puhelu, käytkö koskaan etukäteen läpi, mitä meinaat sanoa? - Joskus juu..

      4. Milloin lauloit viimeksi itseksesi? - Eillen..

      5. Jos saisit elää 90-vuotiaaksi asti niin, että käytössäsi olisi viimeiset 60 vuotta joko 30-vuotiaan mieli tai 30-vuotiaan kroppa, kumman valitsisit? - Mieli...

      6. Mistä oman elämäsi seikasta olet kaikkein kiitollisin? - Suht vahvasta psyykestäni ( kaikkea keljua on nähty ja koettu ) ja perheestäni..

      7. Jos saisit herätä huomenna jonkin uuden kyvyn tai ominaisuuden kanssa, minkä valitsisit? - Osaisin taikoa...

      8. Jos kristallipallo voisi kertoa totuuden sinusta, elämästäsi, tulevaisuudestasi tai mistä tahansa, mitä haluaisit tietää? - En mitään...

      9. Kotisi palaa. Ehdit pelastaa itsesi, läheistesi ja lemmikkieläimen lisäksi yhden asian. Mikä se olisi ja miksi? - Auton avaimet...

      10. Minkä ikäiseksi tunnet itsesi? - Vaihtelee 15-42 vuotiaan välillä..

      • Autosi on varmasti kallis. "Jos mies avaa naiselle auton oven, joko auto tai nainen on uusi." :)


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Autosi on varmasti kallis. "Jos mies avaa naiselle auton oven, joko auto tai nainen on uusi." :)

        Ei se itseasiassa ole kallis, noita taitaa saada jo 5000 € molemmin puolin..mutta autoon on mukavempi mennä kylmästä pihasta ja ajella majoitukseen. ☺️

        Oikeastaan pankkikortti olisi tärkeämpi nyt kun mietin pidemmälle...


      • mazy kirjoitti:

        Ei se itseasiassa ole kallis, noita taitaa saada jo 5000 € molemmin puolin..mutta autoon on mukavempi mennä kylmästä pihasta ja ajella majoitukseen. ☺️

        Oikeastaan pankkikortti olisi tärkeämpi nyt kun mietin pidemmälle...

        Oikeastaan olis hyvä olla vaatekassi valmiina, jos tulee äkkilähtö huushollista, auton avaimet, pankkikortti, joku henkilöllisyyden todistava kortti, puhelin ja koulutodistukset pakattuna...

        Mut olisko se jo vähän liian suunnitelmallista? Vaatteet on kyllä tärkeitä, näin viileässä maassa...mutta jotenkin mulle toi auto on tärkeä myös. Mä tykkään siitä...


      • Venyvä
        mazy kirjoitti:

        Oikeastaan olis hyvä olla vaatekassi valmiina, jos tulee äkkilähtö huushollista, auton avaimet, pankkikortti, joku henkilöllisyyden todistava kortti, puhelin ja koulutodistukset pakattuna...

        Mut olisko se jo vähän liian suunnitelmallista? Vaatteet on kyllä tärkeitä, näin viileässä maassa...mutta jotenkin mulle toi auto on tärkeä myös. Mä tykkään siitä...

        Toi sun suunnitelmallisuus on jenkeissä bisnes. Bob, eli bugoutbag-reppu.


      • Venyvä kirjoitti:

        Toi sun suunnitelmallisuus on jenkeissä bisnes. Bob, eli bugoutbag-reppu.

        Heh, eiks ne jenkeissä ole valmistautuneet maailmanloppuunkin? Onhan siellä niitä luonnonkatastrofeja, sikäli ymmärrettävää jos on hurrikaani survivalkit valmiiksi pakattuna..


      • Venyvä
        mazy kirjoitti:

        Heh, eiks ne jenkeissä ole valmistautuneet maailmanloppuunkin? Onhan siellä niitä luonnonkatastrofeja, sikäli ymmärrettävää jos on hurrikaani survivalkit valmiiksi pakattuna..

        Jup. On hyvä olla ylimääräinen vesileili, jos komeetta tipahtaa takapihalle. Kattelin joskus juttuja missä porukat kaivaa maanalaisia suojia ikävän arjen varalle. Mietin vaan, jos maanjäristys tai jokin muu maan pintaa muokkaava ilmiö sattuisikin niin miten se maanalainen tönö siinä suojaa, jos kohdalle kolahtaa? Ristiriitaista, sanon mä.


      • Venyvä kirjoitti:

        Jup. On hyvä olla ylimääräinen vesileili, jos komeetta tipahtaa takapihalle. Kattelin joskus juttuja missä porukat kaivaa maanalaisia suojia ikävän arjen varalle. Mietin vaan, jos maanjäristys tai jokin muu maan pintaa muokkaava ilmiö sattuisikin niin miten se maanalainen tönö siinä suojaa, jos kohdalle kolahtaa? Ristiriitaista, sanon mä.

        Ne ei varmaan ole miettineet maanjäristyksiä tai sitten haluuvat hautautua...mimmonen mökki olisi kaikista paras alueella missä maanjäristyksiä tulee?

        Mä ajattelen et hirsimökki olis hyvä...jos se vähän eläis ja kestäis jyrinääkin? Sun mielestä?


      • Venyvä
        mazy kirjoitti:

        Ne ei varmaan ole miettineet maanjäristyksiä tai sitten haluuvat hautautua...mimmonen mökki olisi kaikista paras alueella missä maanjäristyksiä tulee?

        Mä ajattelen et hirsimökki olis hyvä...jos se vähän eläis ja kestäis jyrinääkin? Sun mielestä?

        Funtsin telttaa. Saisi tulla vaikka millane heikunkeikun. Kangas myötäilee ja lepattaa ohessa. Telttakepit tukevasti maassa. Paitsi jos maa aukeaa juuri kepin kohilla. Sitten vajoaa keppi ja vie mukanaan kankaankin. Sitten ollaankin ja nukutaankin taivasalla. Ilman makuupussia. Eihän sitä seinien sisällä tartte.


      • Venyvä kirjoitti:

        Funtsin telttaa. Saisi tulla vaikka millane heikunkeikun. Kangas myötäilee ja lepattaa ohessa. Telttakepit tukevasti maassa. Paitsi jos maa aukeaa juuri kepin kohilla. Sitten vajoaa keppi ja vie mukanaan kankaankin. Sitten ollaankin ja nukutaankin taivasalla. Ilman makuupussia. Eihän sitä seinien sisällä tartte.

        Teltta vaan voi olla vähän vaki asumiseen epämukava. :D

        Mut joustavuus lienee, se että elää ja myötäilee on hyvä ominaisuus maaperällä missä järisee...


    • Mjaa

      Mulla ei ole kuin yksi kysymys, ja siihen jo tiedän vastauksen.

      Mikä on "sisäpiiri."

      (Naurua)

    • 1. Jos saisit valita kenet tahansa, kenet haluaisit päivällisseuraksi?

      Tämä on paha, en oikeasti osaa sanoa.

      2. Haluaisitko olla kuuluisa? Millä meriiteillä?

      En millään muotoa. Korkeintaan palstakuuluisuus sulatettavissa.

      3. Kun sinun pitää soittaa puhelu, käytkö koskaan etukäteen läpi, mitä meinaat sanoa?

      Joskus harvoin, yleensä en, elän hetkessä.

      4. Milloin lauloit viimeksi itseksesi?

      En muista, varmaan työkaverille jotain rallattanut.

      5. Jos saisit elää 90-vuotiaaksi asti niin, että käytössäsi olisi viimeiset 60 vuotta joko 30-vuotiaan mieli tai 30-vuotiaan kroppa, kumman valitsisit?

      Varmaan toi kroppa paitsi jos iskee dementia vaihdan tuohon mieleen sitten siinä vaiheessa.

      6. Mistä oman elämäsi seikasta olet kaikkein kiitollisin?

      Siitä ettei ole sairauksia.

      7. Jos saisit herätä huomenna jonkin uuden kyvyn tai ominaisuuden kanssa, minkä valitsisit?

      Ajassa olisi kiva matkustaa.

      8. Jos kristallipallo voisi kertoa totuuden sinusta, elämästäsi, tulevaisuudestasi tai mistä tahansa, mitä haluaisit tietää?

      Miten sen yhden pienen punatukkaisen tytön kanssa olisi elämä mennyt jos olisin hänet "vienyt".

      9. Kotisi palaa. Ehdit pelastaa itsesi, läheistesi ja lemmikkieläimen lisäksi yhden asian. Mikä se olisi ja miksi?

      Se olisi varmaan kansio jossa on kaikki tärkeimmät paperit, ei kun vittu, valuutat, ei kun kansio, otan molemmat ja toivon ettei kukaan huomaa.

      10. Minkä ikäiseksi tunnet itsesi?

      Vähän reilu kolmekymppiseksi.

      • Mikä estää ottamasta punatukkaiseen tyttöön yhteyttä? Kun muutin, minulla oli toisessa jätesäkissä kaikki tärkeät paperit, ja toisessa roskaa. "Arvaa", kumman heitin pois..


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Mikä estää ottamasta punatukkaiseen tyttöön yhteyttä? Kun muutin, minulla oli toisessa jätesäkissä kaikki tärkeät paperit, ja toisessa roskaa. "Arvaa", kumman heitin pois..

        No se oli varattu silloin ja varmaan nytkin, ei kannata. Tietysti sen jossa oli ne tärkeät paperit :D



      • vähänksolenhyvä

        Jos olet oikeastikin reilu kolmekymppinen niin helevatti soikoon mullon hyvä ihmistuntemus.


    • 1. Jos saisit valita kenet tahansa, kenet haluaisit päivällisseuraksi? Linda Liukas

      2. Haluaisitko olla kuuluisa? Millä meriiteillä? Jep. Lääketieteen Nobel; olisi jotakin tehnyt ihmiskunnan hyväksi.

      3. Kun sinun pitää soittaa puhelu, käytkö koskaan etukäteen läpi, mitä meinaat sanoa? Jos nykyään soitan kyseessä käytännössä aina työpuhelu eli pitää valmistautua.

      4. Milloin lauloit viimeksi itseksesi? Ei avunhootoa voi lauluksi sanoa

      5. Jos saisit elää 90-vuotiaaksi asti niin, että käytössäsi olisi viimeiset 60 vuotta joko 30-vuotiaan mieli tai 30-vuotiaan kroppa, kumman valitsisit? Kroppa, helpompi karkailla vanhainkodista.

      6. Mistä oman elämäsi seikasta olet kaikkein kiitollisin? Lapsista

      7. Jos saisit herätä huomenna jonkin uuden kyvyn tai ominaisuuden kanssa, minkä valitsisit? Näkisi eurojackpot-numerot etukäteen. 90 miljoonalla tekisi mukavia asioita huono-osaisille.

      8. Jos kristallipallo voisi kertoa totuuden sinusta, elämästäsi, tulevaisuudestasi tai mistä tahansa, mitä haluaisit tietää? Koska suosikkijoukkueeni voittaa seuraavan mestaruuden, sitä en halua tietää olenko enää näkemässä.

      9. Kotisi palaa. Ehdit pelastaa itsesi, läheistesi ja lemmikkieläimen lisäksi yhden asian. Mikä se olisi ja miksi? Puutarhaletku, pitää huolehtia ettei naapuritalo syty. Omassa ei ole mitään korvaamatonta.

      10. Minkä ikäiseksi tunnet itsesi? Päivästä riippuen 87-92 v.

      • Linda Liukas. Ei entuudestaan tuttu. Ajattelin, että ehkä joku sarjakuvahahmo. :) Varmasti mielenkiintoista seuraa.


    • 1. Jos saisit valita kenet tahansa, kenet haluaisit päivällisseuraksi?
      - Ei mulla ole ketään erityistä, mutta mieluiten jonkun kivan naisen kanssa.

      2. Haluaisitko olla kuuluisa? Millä meriiteillä?
      - En haluiaisi olla mikään tosi tunnettu, sellainen lähipiiri alue olisi hyvä, musiikin alalta olisi kivaa tehä jotain

      3. Kun sinun pitää soittaa puhelu, käytkö koskaan etukäteen läpi, mitä meinaat sanoa?
      - Lähes aina

      4. Milloin lauloit viimeksi itseksesi?
      - Tais olla pari päivää sitten. Olisi kiva oppia joten harjoittelen välillä kun luulen ettei kukaan kuule.

      5. Jos saisit elää 90-vuotiaaksi asti niin, että käytössäsi olisi viimeiset 60 vuotta joko 30-vuotiaan mieli tai 30-vuotiaan kroppa, kumman valitsisit?
      - Varmaan sen 30v- kropan

      6. Mistä oman elämäsi seikasta olet kaikkein kiitollisin?
      - Ihmisistä joka on auttanut ja tukenut mua elämässä

      7. Jos saisit herätä huomenna jonkin uuden kyvyn tai ominaisuuden kanssa, minkä valitsisit?
      - Tää on vaikee. Että osaisin soittaa kitaraa ja pianoa noin vaan pelkästään kuuntelemalla kappaleen tai sitten että ymmärtäisin paremmin ihmisten kehonkieltä.

      8. Jos kristallipallo voisi kertoa totuuden sinusta, elämästäsi, tulevaisuudestasi tai mistä tahansa, mitä haluaisit tietää?
      - Millainen nuoruus mulla olisi voinut olla jos olisin elänyt eri tavalla.

      9. Kotisi palaa. Ehdit pelastaa itsesi, läheistesi ja lemmikkieläimen lisäksi yhden asian. Mikä se olisi ja miksi?
      - Tää on myös vaikea. Ööö.. ehkä puhelimen mutta se kai on aika itsestään selvää että ottaa sen

      10. Minkä ikäiseksi tunnet itsesi?
      - Aika oman ikäisekseni

      • Miten olisit halunnut elää nuoruutesi eri tavalla? Kiva juttu, että uskalsit pistää kuvan! Onko tuo otettu Suomessa?


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Miten olisit halunnut elää nuoruutesi eri tavalla? Kiva juttu, että uskalsit pistää kuvan! Onko tuo otettu Suomessa?

        Jos en olisi ollut niin ujo ja tehnyt enemmän asioitten eteen. Ylipäätään ollut avoimempi.
        Se on otettu espanjassa, kun olin siellä syksyllä.


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Miten olisit halunnut elää nuoruutesi eri tavalla? Kiva juttu, että uskalsit pistää kuvan! Onko tuo otettu Suomessa?

        Kiva että oot laittanut tällaisia kyselyjä. On kiva vastata niihin :)


      • garfield94 kirjoitti:

        Kiva että oot laittanut tällaisia kyselyjä. On kiva vastata niihin :)

        Kiitos. En tiedä mistä minulle tuli mieleen, että kuva on otettu juuri Espanjassa. :) En ole koskaan edes käynyt siellä. Olet nuori vielä. Itseluottamus yleensä kasvaa vuosien myötä, kun alkaa olla kokemusta eri asioista. Sinulla on loppuelämä aikaa olla avoimempi. :)


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Kiitos. En tiedä mistä minulle tuli mieleen, että kuva on otettu juuri Espanjassa. :) En ole koskaan edes käynyt siellä. Olet nuori vielä. Itseluottamus yleensä kasvaa vuosien myötä, kun alkaa olla kokemusta eri asioista. Sinulla on loppuelämä aikaa olla avoimempi. :)

        Tämä on ollut myös minulle antoisaa. Olen oppinut paljon uusia, mielenkiintoisia asioita! Elämässäni on ollut oikeastaan vaan yksi käännekohta, jossa olisi ehkä kannattanut valita toisin.
        Olisin joskus päässyt Irlantiin ison vaatetusalan tehtaan suunnitteluosastolle työharjoitteluun. Tarkoitus oli jäädä sinne, ja hankkia harjoittelun jälkeen mikä tahansa alaan liittyvä työ
        . Ajattelin, että ehdin myöhemminkin. Ei koskaan tullut lähdettyä.


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Tämä on ollut myös minulle antoisaa. Olen oppinut paljon uusia, mielenkiintoisia asioita! Elämässäni on ollut oikeastaan vaan yksi käännekohta, jossa olisi ehkä kannattanut valita toisin.
        Olisin joskus päässyt Irlantiin ison vaatetusalan tehtaan suunnitteluosastolle työharjoitteluun. Tarkoitus oli jäädä sinne, ja hankkia harjoittelun jälkeen mikä tahansa alaan liittyvä työ
        . Ajattelin, että ehdin myöhemminkin. Ei koskaan tullut lähdettyä.

        Aijaa! Se olis ollut hieno mahdollisuus. Harmi ettei tullut lähdettyä, varmasti olisit oppinut ja nähnyt uutta.


    • 1. Jos saisit valita kenet tahansa, kenet haluaisit päivällisseuraksi? Sara Varone

      2. Haluaisitko olla kuuluisa? Millä meriiteillä? En

      3. Kun sinun pitää soittaa puhelu, käytkö koskaan etukäteen läpi, mitä meinaat sanoa? Kyllä työpuhelut

      4. Milloin lauloit viimeksi itseksesi? Ei minkäänlaista muistikuvaa

      5. Jos saisit elää 90-vuotiaaksi asti niin, että käytössäsi olisi viimeiset 60 vuotta joko 30-vuotiaan mieli tai 30-vuotiaan kroppa, kumman valitsisit? Öpöp sanotaan mieli

      6. Mistä oman elämäsi seikasta olet kaikkein kiitollisin? Lapsistani

      7. Jos saisit herätä huomenna jonkin uuden kyvyn tai ominaisuuden kanssa, minkä valitsisit? Ajatustenlukija

      8. Jos kristallipallo voisi kertoa totuuden sinusta, elämästäsi, tulevaisuudestasi tai mistä tahansa, mitä haluaisit tietää? Tieto lisää tuskaa

      9. Kotisi palaa. Ehdit pelastaa itsesi, läheistesi ja lemmikkieläimen lisäksi yhden asian. Mikä se olisi ja miksi? Pankkikortti

      10. Minkä ikäiseksi tunnet itsesi? En mieti asiaa

      • Sara Varone. Näin umpihetskuna voin sanoa, että kaunis nainen. Täällä tuota glamour -tyyliä juuri kamaloitiin, mutta itse pidän siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      180
      1543
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1052
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      822
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      781
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      112
      723
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      717
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      686
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      644
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe