Työnhakuaika?

Aktiivimalli.joo.tai

Voi hyvää päivää. Posti tuli torstaina vasta iltapäivällä tuoden TE-toimiston lähettämän työtarjous -kirjeen. Hämmästykseni oli suuri, kun huomasin, että hakemus työhön olisi pitänyt lähettää jo samana päivänä klo 12. mennessä. Ja TE-toimistoon olisi pitänyt samana päivänä ilmoittaa, olinko hakenut ja saanut työpaikan. Kirje oli päivätty viikkoa aikaisemmin. Lyhyt hakuaika ja se oli mennyt jo umpeen kirjeen saapuessa perille. Mietin, moniko muu on mahtanut saada myöhässä tulleen työtarjouksen? Seuraukset? Onnekseni olin jo itse nähnyt tämän avoimen paikan netissä ja "ymmärtänyt" hakea tätä työpaikkaa aivan itse.

7

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NeVelvollisuudet
    • Aktiivi.aloittaja

      Tarkoitus oli kiinnittää huomio myöhässä tulleeseen työtarjoukseen, joka saapui postissa vasta kun tarjous ja vastausaika oli mennyt jo ohi. Eli siitä ei ollut kenellekään mitään hyötyä. Meni vaan turhaa aikaa ja rahaa ja vastaanottajalle mielipahaa turhasta tiedosta.

    • työtönmies-43

      Minun piti hakea töitä viime viikolla 16.11, olin työkkärissä ajan kanssa ja ne anto laput käteen ja ilmoittaa piti eilen sainko työn. Tuossa ajassa se joku joka lukee niitä hakemuksia, tuskin ehti lukea edes hakemusta koska oli viikonloppu mutta työkkäri vaati että pitää ilmoittaa saiko töitä.

    • riskipiski

      On se vaan niin raskasta kun ilmasta rahaa tulee ja oikein pitää työhakemuksiakin lähetellä. Paras varmaan jäädä sairaseläkkeelle jos muutaman työpaikan haku kuukaudessa tuottaa kauheeta stressiä.

      • Feikkitarjoukset

        Todennäköisesti työtön hakee moneen avoimeen työpaikkaan nosntop , muttei välttämättä juuri niihin TE-toimiston yllättäen"tarjoamiin" oikeisiin työpaikkoihin. Siinä se problemi on. Voi olla että on jopa hakenut tarjottua "työpaikkaa" omatoimisesti, mutta ei ole ilmoittanut TE-toimistolle että on hakenut, kun ei ole tietoinen että TE toimisto on työtä "tarjonnut". Tilanne on koominen. Saa karenssin vaikka on hakenut juurikin sitä avointa TE-toimiston tarjoamaa työtä. Postissa tulee aikanansa viikkojen päästä virallinen ilmoitus että että työttömyysetu on katkaistu kun ei ole tarjottua työtä hakenut. Vaikka todellisuudessa on hakemukset ja soitot työnantajalle tehnyt. Ei mitenkään poikkeuksellista. Monelle on varmasti niin käynytkin.

        Minäkin joskus aikoinansa lapsenuskossani otin "TE-työtarjouksen" saatuani välittömästi työnantajaan yhteyttä ja pamautin ikionnellisena: "Koska voin työt aloittaa. Olen saanut teiltä virallisen korvamerkityn työtarjouksen TE-toimiston kautta". Olin niin hyperonnellinen. Pääsen duuniin ja köyhyys loppuu.
        Työanantajalle meni siinä vaiheessa pullanmuruset kurkkuun. Alkoi kova yskintä ja kakominen toisessa päässä. Selvisi vähitellen keskusteltuamme ettei heillä ole TE-toimiston kanssa mitään kättäpäälle sovittuna ,että minä olisin se onnekas heppu joka saa duunin . Olinkin vain yksi kymmenistä tuntemattomista hakijoista. Hävetti aika lailla jälkeenpäin. Työnantaja piti minua varmaan sekopäänä ja löylynlyömänä. Tunsiin itseni petetyksi myös. Tuntisit itse samoin.
        Muutaman kerran kun sen munauksen tekee niin oppii läksynsä. TE-toimiston "työtarjoukset" ovat feikkejä.

        Näissä TE-toimiston hienoissa "työtarjouksissa" on se paha vika että ne eivät ole työtarjouksia ollenkaan, vaan ainoastansa kehoituksia hakea kyseistä avointa "työpaikkaa" . Feikkitrajouksia siis. TE-toimiston virkailija ei ole kommunikoinut asiasta mitenkään työnantajan kanssa etukäteen. Ovat vain TE-toimistolta lähettäneet ilmoituksen "työtarjouksesta" työttömälle työnhakijalle. Toivovat että mahdollisimman moni työtön tekee oharit.


      • Työtön---

        Piti hakea paikka johon tarvittiin ajokortti eikä minulla sitä ole. Tyä olis ollut raksafirmassa 30 km päässä. ilmoituksen oli että b kortti oltava.


    • 5tgrfvd

      Itse haistatin paskat työkkärille jo aikoja sitten, nykyisin ole typin asiakas jossa olen käynyt vain 2 krt 1,5v aikana, mieummin olen työtön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe