kolminaisuus

kielletyt

Tuntuu että seurakuntiin tai kirkkoihin kuulumattomia kuten Paavola Mattilajne on aivan erilaisia käsityksiä kolminaisudesta. Vaikka sanovat saavansa opin suoraan ylhäältä ja tulkitsevat saa samaa sanaa. Ota siitä sitten selvä.

Paavolalta tuli myös joulun ja muiden juhlien vietto kielto. Myöskään asepalvelus on kielletty. Melkein kaikki kielletty.

152

1657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama.oppi

Mistä moinen? Paavolahan opettaa ja uskoo kolminaisuuteen. Isä Poika ja Pyhä Henki on Jumala yksi.

• Jobinpostia

Raamatun sana kumoaa kolminaisuuden. Ps.8:6 Sananl.8:22 Hebr.2:7 2:9 Ja Raamattu sanoo, että Jumalalla, on kuolemattomuus. 1Tim.6:16

• DeadManWalks

Ei kumoa.

Sen perusteleminen, ettei Jeesus ole Jumala koska Jumala on kuolematon, on väärinymmärrys. Kristillinen usko sisältää juuri Jumalan kuoleman. Miten se on mahdollista? Helposti: Hän tulee ihmiseksi ja omaa kaikki ihmisen ominaisuudet, myös kuolevaisuuden. Isä lähetti Poikansa syntisten ihmisten kaltaiseksi ja Jeesus luopui jumalallisesta asemastaan (Fil. 2:6-7, Room. 8:3, Hepr. 2:7-9).

• Kirjakääröt

1Joh.5:8 Biblia (1776) Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• totuus-voittaa

"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

"ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

"Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra." (Markus 12:29)

"Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

"meillä on vain yksi Jumala, Isä." (1 Kor 8:6)

"Yksi on Jumala, kaikkien Isä!" (Ef 4:6)

"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

Kolminaisuusoppi on harhaa.

Semmoinen joka uskoo kolminaisuuteen ei usko Jumalaa, Jeesusta Kristusta eikä apostoleja.

• juupaseipäsrrrrr

Seurakuntiin ja kirkkokuntaan kuulumaton on ttämä totuus_voittaa nimimerkkikin.

• jumala-kanssamme

Sinä jätit edellisen ketjun vastaamatta sinulle esitettyihin kysymyksiin sanomalla jotenkin näin - tämä jääköön nyt tähän. Luovutitko siinä ketjussa? Miksi?

Miksi jatkat täällä etkä vastaa kysymyksiin? Aiotko kopsata tännekin omia samoja tekstejäsi ja samoja jakeita välittämättä keskustella Raamatun ilmoituksesta?

Sinä puhut mielelläsi Jeesuksen Isästä. Se on kyllä havaittu. Mutta et ole koskaan kertonut lähemmin Raamatulla perustellen kuka on Jeesuksen Isä ja Jumala.
        Eikö se ole luettavissa täysin selväsanaisesti Matt 1:18-25 ja Luuk 1:30-38 jakeissa?Miksi et tahdo tutkia Raamattua ja määritellä Raamatun tekstien perusteella ja kertoa lukijoillesi kuka Jeesuksen Isä on? Kuka siis on Jeesuksen Isä näin tarkasti ottaen?

Kun Jeesus siis puhuu Isästä, kenestä Hän puhuu? Miten luet esim Joh 14:18, 23 jakeiden sanoman ja sovellat sitä Apt 2:1-4 jakeiden Sanomaan sekä 1 Kor 3:16, 6:15, 19-20, 2 Kor 6:16 ja Room 8:9-15.

Eikö sinua kiinnosta tutkia Jeesuksen Isää Raamatun ilmoituksessa?
        Ajatellaan, että rikospoliisi saisi tehtäväksi määritellä tarkasti Raamatun
        tekstien perusteella Jeesuksen Isä. Mihin tekstiin ajattelet Poliisin osoittavan
        suurimman kiinnostuksen? Missä tekstissä siis on kerrottu Jeesuksen Kristuksen
        Isä?

• jumala-kanssamme

>>>"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)<<<

2 Kor 3:14 "Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        3:16 mutta kun heidän SYDÄMENSÄ KÄÄNTYY HERRAN TYKÖ, otetaan peite pois.
        3:17 Sillä HERRA ON HENKI, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa HERRA, JOKA ON HENKI.
        4:1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
        4:2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
        4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
        4:5 Sillä me emme julista itseämme, vaan KRISTUSTA JEESUSTA että HÄN ON HERRA me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.

HUOMAA!!! Herra (Jumala Joh 4:24) on Henki ja Jeesus on Herra.

Kenen luokse Pietari siis kehottaa ihmisiä tulemaan? Eikö Herran Jeesuksen Kristuksen luokse?

1 Piet 2:4-8 Ja tulkaa HÄNEN TYKÖNSÄ, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka JEESUKSEN KRISTUKSEN kautta ovat Jumalalle mieluisia. Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka HÄNEEN USKOO, ei ole häpeään joutuva. Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi" ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi." Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin. 2:25 Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te OLETTE PALANNEET sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö.

KENET IHMINEN HYLKÄSI SYNTIINLANKEEMUKSESSA JA KENESTÄ IHMINEN JOUTUI EROON?

Kuka siis on se Hyvä Paimen jonka luokse ihmistä kutsutaan (takaisin)? Miten luet Hes 34. ja Joh 10. luvuista ja Ilm 7:17, 19:11-16 jakeista? Rikospoliisi ainakin lukisi nämä luvut mikäli sille annettaisiin tehtäväksi määritellä Raamatun teksteistä kenen luokse ihmisten tulee kääntyä ja kuka on ihmisten lopullinen Hyvä Paimen, Kaitsija, ja Jumala.

Jotta tämä viesti ei tulisi kovin pitkäksi ja raskaslukuiseksi, en kopsaa Raamattua enempää tähän viestiin. Lue asiaan liittyen Joh 12:32-46.

• Haista vittu.

• Jobinpostia

2Moos.20:3 5Moos.5:7 32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä ole, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.

• Kirjakääröt

Luuk.1:32 Biblia (1776) Sen pitää oleman suuren ja pitää kutsuttaman Ylimmäisen Pojaksi. Ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin hänen isänsä istuimen.

• petskupaavolansivulta

Raamatun sanan opetuksesta näemme selkeästi Jumalan kolmiyhteisyyden, joka on kiistämätön tosiasia. Kun Raamattu puhuu Jumalasta numeraalisesti, niin Raamattu sanoo Jumalan olevan yksi Isässä, Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä.

Raamatun sanan opetuksen mukaan Jeesus antaa valtakunnan Isänsä haltuun sen jälkeen kun Jeesus on kukistanut kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Kun kaikki on alistettu Jeesuksen valtaan, niin sen jälkeen Jeesus alistuu Isän valtaan. Raamatun sanan opetuksen mukaan Isä Jumala yksin on Kaikkivaltias Jumala. Jeesuksen Isän valtaan alistuminen tarkoittaa sitä, että lopulta iankaikkisesti Uudessa Maassa ja Uudessa Jerusalemissa Isä hallitsee Kaikkivaltiaana Jumalana ja myös sielläkin Jeesus on Isälleen alamainen (Ilm 21:22).

Kun olen sanonut ja kirjoittanut Isän olevan yksin Kaikkivaltias Jumala, niin en tarkoita sitä etteikö Jeesus olisi Kaikkivaltias Jumala, sillä Jeesus on Kaikkivaltias Jumala, niin kuin Raamattukin opettaa, mutta tarkoitan sitä, että Jeesus on Isälleen alamainen ja siten Isä yksin on Kaikkivaltias Jumala. Se, että Isä yksin on Kaikkivaltias Jumala, ei vie pois Jeesuksen Kaikkivaltiutta, sillä Jeesus on iankaikkisesti Kaikkivaltias Jumala luotuihin nähden, mutta ei suhteessa Isäänsä, koska Jeesus on Isälleen alamainen.

• totuus_voittaa

"Kun olen sanonut ja kirjoittanut Isän olevan yksin Kaikkivaltias Jumala, niin en tarkoita sitä etteikö Jeesus olisi Kaikkivaltias Jumala"

Tuossa lauseessa ei ole mitään järkeä.

• KompuroivaPete

Paavola opettaa väärin kolmiyhteisestä Jumalasta.
        Tässäkin selityksessä hän kompastuu omaan
        viisauteensa mikäli teksti on Paavolan sivuilta.

• totuus_voittaa

"Raamatun sanan opetuksesta näemme selkeästi Jumalan kolmiyhteisyyden, joka on kiistämätön tosiasia."

Ihmisen ei pitäisi valehdella.

Raamatussa lukee että "meillä on vain yksi Jumala, Isä." (1 Kor 8:6)

Sen joko uskoo tai on uskomatta. Millään selityksellä tuosta ei tule kolminaisuutta.

Jumala sanoo: "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

Jumalaan ihminen joko uskoo tai on uskomatta.

"Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra." (Markus 12:29)

Jeesukseen Kristukseen ja hänen Jumalaan ihminen joko uskoo tai on uskomatta.

Jeesus sanoo: "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

• Kirjakääröt

Hebr.10:12 Biblia (1776) Mutta kuin tämä oli yhden ijankaikkisen kelpaavan uhrin syntein edestä uhrannut, istuu hän nyt Jumalan oikialla kädellä. Kirjoitetaan: iankaikkisen, syntien, oikealla. Joh.14:28 "sillä Isä on minua suurempi."

• yksilaumasta

Ongelmaksi taitaa joillekin nousta se ajatus, että kuka hallitsee ja miten Isän, Pojan ja Pyhän Hengen valtasuhde toimii.
      Vastaus on, ei mitenkään. Ei Jumala itseään vastaan nouse tai alista itseään. Jumala on täydellinen pyyteetön rakkaus myös sisäisesti, itseään kohtaan.

Jolla ei ole Poikaa, ei ole myöskään Isää, mutta jolla on Poika on hänellä myös Isä. Avain asemassa meidän pelastuksemme suhteen on Jumala ristillä, ei Jumala taivaassa, vaikka taivaasta ristinmies kotoisin onkin.
      Pelastussuunnitelma oli ristiinnaulittu Jumala ja ristillä oli myös Isä Heidän Pyhässä Hengessä.

Poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Isä on Jumala
      Poika on Jumala
      Pyhä Henki on Jumala
      Ja meidän Jumalamme on yksi.

Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme..."
      Miksi Jumala puhuu itsestään monikossa? Teititteleekö Hän itseään?

Miksi ihminen on luomakunnan kruunu? Koska vain Jumala ja ihminen Jumalan kuvana on kolminaisuus, ielu, henki ja ruumis.

• totuus_voittaa

....toinen Jumala, toinen Jeesus, toinen evankeliumi.

"meidän Jumalamme" vastaan Jeesuksen Kristuksen, opetuslasten ja alkuseurakunnan Jumala joka on yksi ja ainoa. (Joh 5:44, Joh 17:3, Joh 20:17, 1Kor 8:6)

"meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

Jeesus Kristus: "Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta." (Joh 5:44)

Jeesuksen Kristuksen Jumala on Isä, hän joka yksin on totinen Jumala:

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

Opetuslapsilla ja alkuseurakunnalla oli sama Jumala kuin Jeesuksella (Joh 20:17, 1 Kor 8:6)

Uskosta luopunut kristikunta, helluntailaiset, katoliset, luterilaiset ja muut vastaavat:

"On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

Tuota Jumalaa ei ole koskaan ollut eikä koskaan tule olemaan.

Jeesus Kristus sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Jumala todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

Kumpaakaan todistusta ei uskota vaan väitetään että "Poika on Jumala".

Aika sitten näyttää miten tässä käy.

• totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

"meidän Jumalamme" vastaan Jeesuksen Kristuksen, opetuslasten ja alkuseurakunnan Jumala joka on yksi ja ainoa. (Joh 5:44, Joh 17:3, Joh 20:17, 1Kor 8:6)

Jeesus Kristus: "Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta." (Joh 5:44)

Jeesuksen Kristuksen Jumala on Isä, hän joka yksin on totinen Jumala:

Opetuslapsilla ja alkuseurakunnalla oli sama Jumala kuin Jeesuksella (Joh 20:17, 1 Kor 8:6)

Uskosta luopunut kristikunta, helluntailaiset, katoliset, luterilaiset ja muut vastaavat:

"On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

Tuota Jumalaa ei ole koskaan ollut eikä koskaan tule olemaan.

Jeesus Kristus sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Jumala todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

Kumpaakaan todistusta ei uskota vaan väitetään että "Poika on Jumala".

Aika sitten näyttää miten tässä käy.

1) Jumala: "minä olen Jumala, eikä toista ole" (Jesaja 45:22)

"kristityt":

Me emme usko että toista ei ole koska meidän Jumalassa on kolme persoonaa väittäköön Jumala itse mitä haluaa.

2) Jeesus Kristus: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

"kristityt":

etkä ole, me emme sinua usko, sinä olet Jumalan toinen persoona, Jumala itse.

3) evankeliumi: Jumala lähetti oman Poikansa (Room 8:3)

"kristityt":

Ei lähettänyt ketään vaan Jumala itse tuli ja kuoli. Jos Jumala itse ei tullut ja kuollut ristillä niin lunastusta ei ole tapahtunut. Ihminen ei kelpaa välittäjäksi Jumalan ja ihmisten välillä, pitää olla Jumala. (vertaa 1 Tim 2:5, Room 8:3)

• näinymmärtänyt

Kun Jeesus (Jumalan persoona) oli ristillä, ei siinä ollut Isä, vaan tuon ainoan kerran Isän täytyi jättää Poikansa kantamaan ihmisten rangaistusta synnistä ja siksi Jeesus Kristus huusi tuon, Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit. Kun sovitus oli suoritettu oli yhteys Isän kanssa taas ennallaan. Pyhän Hengen toimintaa en vielä ymmärrä tässä tilanteessa hyvin. Tämä kuitenkin osoittaa "dynamiikkaa", miten yksi Jumala toimii kolmessa persoonassa. Kaikki kolme Jumalan persoonaa olivat yhdessä ikuisesta menneisyydestä lähtien.

• näinymmärtänyt

vrt.Hebr.1:8 , jossa Isä puhuu Pojastaan Jumalana. Isällä ja Pojalla on yhtäläinen jumaluus, mutta kolmen jumaluuden persoonan välillä on hierarkia ja siksi Jeesus sanoo Isäänsä korkeammaksi. Heidän arvonsa jumaluudessa on samanarvoinen, mutta esim. Isä lähetti Poikansa.
        Vrt. avioliittoon, jossa mies on perheen "pää" ja kuitenkin puolisot eivät ole eriarvoisia.

• markku.lievonen

>>>kuten Paavola Mattilajne on aivan erilaisia käsityksiä kolminaisudesta. <<<

Todellisuus on, miten paavoloiden ja mattiloiden JUMALA käsite on katolilaisuuden peruja kuin myös koko uskonnollisuuden. Ihminen vain ei sokeudessaan näe ja tunnusta mitä hokee. Ei pikku vivahde erot asiaa muuta. Kolminaisuus,- joka ei tunusta Isää yksin kaikkivaltiaaksi JUMALAKSI toteuttaa opillaan suuren porttokirkon. Yhdistäjä on juuri tämä oppi. Isä ei yksin ole totinen JUMALA.

Raamatussa on selkeästi tuotu opetus, miten Isä on totinen kaikkivaltias JUMALA ja kaiken aivoittaja.

6. Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa.

Niin, kumpaan joukkoon kuulunet, molempiin et kuulu et.

• markku.lievonen

>>6. Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa.<<

Epähuomiossa kopioin väärän käännöksen. Tässä 38/ käännöksessä JUMALAN olemus opetetaan selkeimmin.

6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

Tuossa on opetettu tarkin kaikkivaltiaan JUMALAN olemus ja toimintatapa. Sen ymmärtää jokainen, mutta tuohon uskominen on jo monelle katolilaisuuden opetuksen sisäistäneelle ihmiselle,- jopa mahdottomuus. Kolminaisuusoppi ja sen sisäistäneet ihmiset eivät kertakaikkiaan voi hyväksyä ja uskoa, miten Isä YKSIN olisi tämä paljon puheen aihetta saanut JUMALA , joka toimisi / toimii Jeesuksen Poikansa kautta kuin myös Pyhän Hengen kautta. ..................toteutuen kaikkkien kautta kaikissa.

Mutta, iloitaan edelleen, miten KAIKKI ihmiset,- myös kolminaisuusoppilaat tulevat aikanaan tuntemaan ja tiedostamaan ja uskomaan kuka on tämä totinen JUMALA. Valistuksen saamisesta on kysymys,- mutta kaikki aikanaan.

Eli, me KAIKKI JUMALAN luomat- koko ihmislaji tulemme aikanaan kunhan se hetki koittaa, niin kiittämään ja ylistämään valtaistuimellaan istuvaa JUMALAA ja Karitsaa Jeesusta Kristusta.

5:12 ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen."
        5:13 Ja ............kaikkien............. luotujen..........., jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"

Jos koet kuuluvasi JUMALAN luotuihin, niin turhaa on kinastella tästä aiheesta. Aikanaan me kaikki ylistämme ja kiitämme kaikkivaltiasta JUMALAA kuin myös Jeesusta Kristusta.
        Ainakin tästä lienemme yhtä mieltä,- uskomme asian,- koska JUMALA on ilmoittanut tämän todellisuuden?

• s-seutulainen
        markku.lievonen kirjoitti:

>>6. Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa.<<

Epähuomiossa kopioin väärän käännöksen. Tässä 38/ käännöksessä JUMALAN olemus opetetaan selkeimmin.

6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

Tuossa on opetettu tarkin kaikkivaltiaan JUMALAN olemus ja toimintatapa. Sen ymmärtää jokainen, mutta tuohon uskominen on jo monelle katolilaisuuden opetuksen sisäistäneelle ihmiselle,- jopa mahdottomuus. Kolminaisuusoppi ja sen sisäistäneet ihmiset eivät kertakaikkiaan voi hyväksyä ja uskoa, miten Isä YKSIN olisi tämä paljon puheen aihetta saanut JUMALA , joka toimisi / toimii Jeesuksen Poikansa kautta kuin myös Pyhän Hengen kautta. ..................toteutuen kaikkkien kautta kaikissa.

Mutta, iloitaan edelleen, miten KAIKKI ihmiset,- myös kolminaisuusoppilaat tulevat aikanaan tuntemaan ja tiedostamaan ja uskomaan kuka on tämä totinen JUMALA. Valistuksen saamisesta on kysymys,- mutta kaikki aikanaan.

Eli, me KAIKKI JUMALAN luomat- koko ihmislaji tulemme aikanaan kunhan se hetki koittaa, niin kiittämään ja ylistämään valtaistuimellaan istuvaa JUMALAA ja Karitsaa Jeesusta Kristusta.

5:12 ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen."
        5:13 Ja ............kaikkien............. luotujen..........., jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"

Jos koet kuuluvasi JUMALAN luotuihin, niin turhaa on kinastella tästä aiheesta. Aikanaan me kaikki ylistämme ja kiitämme kaikkivaltiasta JUMALAA kuin myös Jeesusta Kristusta.
        Ainakin tästä lienemme yhtä mieltä,- uskomme asian,- koska JUMALA on ilmoittanut tämän todellisuuden?

Sen lisäksi, että väität Jumalan pelastavan kollektiivisesti koko íhmiskunnan, kiellät Jumalan pyhän kolmiykseyden.
        No, se on sinun murheesi.
        Murheellista on sen sijaan muiden kannalta, että tällä harhaopetuksellasi eksytät niitä , jotka ehkä ovat alttiita uskomaan vaarallista harhaasi.
        Ylimielisestihän kiellät kadotukseen/helvettiin joutumisen - kiellät koko kärsimyshelvetin olemassa olon.

• Kirjakääröt

1Kor.15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. 1Kor.15:28 Biblia (1776) Kuin nyt kaikki hänen allensa heitetyksi tulevat, silloin myös itse Poika hänen allensa heitetään, joka kaikki hänen allensa heitti, että Jumala kaikki kaikessa olis.

• VainKaksiHerraa

Aloituksesta nousi sana "kielletty". Paavola kielsi. Se ja se antaa kiellon.

Hei, kukaan toinen henkilö, paitsi viranomainen ja Suomen hallitus ei kiellä teiltä / meiltä yhtään mitään. Vielä vähemmän "käskee".

Orjuus on lailla lakkautettu. Jokainen Suomen kansalainen, lain puitteissa on vapaa. Orjuuden harjoittaminen on rikos, enkä tiedä kuinka paljon linnaa saa henkilö jonka on todettu pitävän orjia alaisuudessaan. Veikkaan n. 4-8 vuotta vankeutta. Käytännössä kuitenkin taitaa ehdollinen tuomio olla todennäköisempi.

Seksiorjuuttahan on tavattu myös Suomessa, mutta hengellinen orjuuttaminen on hiukan vaikeasti tulkittava asia, uskonnonvapauslain vuoksi. Ja tämän huijaripuljut ja -saarnaajat hyvin tietävät.

Olette kukin vapaita toimimaan oman uskonne mukaan, eikä mikään Paavola voi siihen sekaantua. Jos jossain Paavola-seurakunnassa joudutte vainon, kuten julkisen pilkan kohteeksi esim joulukuusesta, jonka itse haluatte jouluanne piristämään, älkää heittäkö pois joulukuusta vaan se pulju, paavoloinen.

Miksi ITSE menette "seurakuntiin" joiden toiminta on selkeästi piilorikollista ja joissa joudutte rikollisen toiminnan uhreiksi?! Nuorena tällaiseen saattaa hyvin joutua, kavereiden mukana, mutta on jo aika kunkin kasvaa aikuiseksi, myös hengellisesti.

Meillä ei ole muita herroja kuin hengellinen Jeesus Kristus ja maallinen (keisari=) tasavallan presidentti. 🙁

• Rauhan tervehdys.

Omasta puolestani vastaan, että uskon kolminaisuus oppiin, niin kuin sitä on protestanttisissa seurakunnissa opetettu. Pidän uskontunnustuksia hyvänä suuntaviittana ja ne jotka hylkäävät yleisesti hyväksytyt uskontunnukset, ovat usein vaarassa langeta pois kristillisestä uskosta omiin yksityisiin sekä vaarallisiin tulkintoihinsa.

"Kolminaisuusoppi on kristillinen opetus Jumalan kolminaisuudesta, eli kolmiykseydestä. Opin mukaan on yhtä aikaa yksi Jumala, mutta kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolminaisuusoppi on muotoiltu Athanasioksen uskontunnustuksessa. Kolminaisuusoppia pidetään kristinuskon vähimmäisvaatimuksena: ne yhteisöt, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia, lasketaan kuuluviksi kristillisen uskon ulkopuolelle. Tällaisista liikkeistä käytetään usein nimeä kristillisperäiset liikkeet. Jäsenmäärältään suurimpia kolminaisuusopin kieltäviä liikkeitä ovat Jehovan todistajat ja mormonit. "
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat." - 1. Johannes 5:7 (Biblia)

Tässä minun opetukseni kolmiyhteisestä Jumalasta:
      https://www.youtube.com/watch?v=oZTTIz563-c

Tässä muiden julistajien hyviä opetuksia kolminaisuudesta.

Leif Nummela: (luterilainen)
      https://www.youtube.com/watch?v=NF41HNJDCpk

Pasi Turunen: (Patmos)
      https://www.youtube.com/watch?v=z0aw_nCKakY
      https://www.youtube.com/watch?v=qHIkrAO_ftg

David Pawson: (baptisti)
      https://www.youtube.com/watch?v=2GgPJHtKTRc
      https://www.youtube.com/watch?v=ad3GB99Gwbk

Aki Miettinen: (helluntailainen)
      https://www.youtube.com/watch?v=n-f4V4aEOEc

PS. Aloituksen väite "kirkkoihin kuulumattomasta" ei pidä myöskään paikkaansa allekirjoittaneen kohdalla.

Siunauksin ja terveisin
      -Mauno Mattila

• oppilaana

Näiden viitteiden vidot kannattaa todella katsoa ja kuunnella. Sieltä selvisi itselleni paljon Raamatun kohtia ja ymmärrän niitä nyt paremmin. Moni lause sisältää enemmän kuin ensiksi vaikuttaa ja sitten on vielä opetusta näiden kohtien taustasta ja lähtökohdista. "Kolminaisuuden" pystyy ymmärtämään sellaisena, mitä se on ja mitä se ei ole. Katsokaa ihmeessä!

• Nyt komppaan. Kiitos Mauno!

• DeadManWalks

Hauska homma, että totuus_voittaa jatkaa edelleen valikoimiensa raamattusitaattien jakamista. Nostan hattua hänelle ahkeruudesta. Sitaatit ovat hänen valikoimiaan, jotka tukevat hänen tulkintaansa. Hän jättää tietoisesti huomioimatta ne raamatunkohdat, jotka sotivat hänen tulkintaansa vastaan. Sinällään erikoista, että Jeesusta kutsutaan suoraan Jumalaksi monta kertaan, vieläpä Isä kutsuu häntä Jumalaksi, ja Jeesus jopa itse kutsuu itseään Jumalaksi...

On varsin epäselvää, miksi totuus_voittaa jättää nämä huomioimatta.

• ANttoniE

Kyllä se vain on niin, että puolustaakseen kolminaisuutta, yritetään selittää joitakin paikkoja tuon opetuksen puolustukseksi. Aivan selvästi Raamattu osoittaa Jumalan Isän olevan korkein, jonka Jeesus myöskin tunnusti. Hän ei koskaan kilpaillut Isänsä kanssa jumaluudesta.
        Hän alistui nöyrästi Isänsä alaisuuteen ja kutsui häntä Jumalakseen. Siihen löytyy paljon esimerkkejä Raamatussa. En ymmärrä, miten Raamattua lukeva voi puhua kolmiyhteisestä jumalasta. Siihen ei Raamattu anna tukea. Athanasiuksen uskontunnustus ei ole Jumalan näkemys asiasta, vaan ihmisten kehittelemä opetus 300-luvulla. Ennustettu luopumus ilmaantui silloin, kun apostolit olivat kuolleet. Sekä Jeesus, että häne seuraajansa uskoivat yhteen ainoaan tosi Jumalaan.
        Jo opetuksena kolminaisuus on sekava. Jumala itse haluaa, että ihmiset oppisivat tuntemaan hänet ja loisivat läheisen suhteen häneen. Kaoottinen epäselvä ja pakanauskonnoista otettu opetus Jumalasta ei todellakaan auta siinä.
        Se on iskotettu niinihmisten mieleen, että ihmiset ajattelevat, että siihen täytyy vain uskoa, eivätkä ota selvää sen totuudellisuudesta.
        Jeesuskin sanoi selvästi, että Isä on häntä suurempi, miten siitä voi vääntää ajatuksen, että he olisivat samanarvoisia.?? Ihmiset luulevat sen olevan niin, koska sitä on heille toistettu vuosisatojen ajan. Vaikka olisi kuinka monta pappia ja pastoria puolustamassa korkeissa viroissaan, se ei muuta Raamatun opetusta asiasta.

• oppilaana
        ANttoniE kirjoitti:

Kyllä se vain on niin, että puolustaakseen kolminaisuutta, yritetään selittää joitakin paikkoja tuon opetuksen puolustukseksi. Aivan selvästi Raamattu osoittaa Jumalan Isän olevan korkein, jonka Jeesus myöskin tunnusti. Hän ei koskaan kilpaillut Isänsä kanssa jumaluudesta.
        Hän alistui nöyrästi Isänsä alaisuuteen ja kutsui häntä Jumalakseen. Siihen löytyy paljon esimerkkejä Raamatussa. En ymmärrä, miten Raamattua lukeva voi puhua kolmiyhteisestä jumalasta. Siihen ei Raamattu anna tukea. Athanasiuksen uskontunnustus ei ole Jumalan näkemys asiasta, vaan ihmisten kehittelemä opetus 300-luvulla. Ennustettu luopumus ilmaantui silloin, kun apostolit olivat kuolleet. Sekä Jeesus, että häne seuraajansa uskoivat yhteen ainoaan tosi Jumalaan.
        Jo opetuksena kolminaisuus on sekava. Jumala itse haluaa, että ihmiset oppisivat tuntemaan hänet ja loisivat läheisen suhteen häneen. Kaoottinen epäselvä ja pakanauskonnoista otettu opetus Jumalasta ei todellakaan auta siinä.
        Se on iskotettu niinihmisten mieleen, että ihmiset ajattelevat, että siihen täytyy vain uskoa, eivätkä ota selvää sen totuudellisuudesta.
        Jeesuskin sanoi selvästi, että Isä on häntä suurempi, miten siitä voi vääntää ajatuksen, että he olisivat samanarvoisia.?? Ihmiset luulevat sen olevan niin, koska sitä on heille toistettu vuosisatojen ajan. Vaikka olisi kuinka monta pappia ja pastoria puolustamassa korkeissa viroissaan, se ei muuta Raamatun opetusta asiasta.

Ymmärsin videoista, että kyse on Jumalan toimintatavoista ja -järjestyksestä, mihin liittyy hierarkia. Kaikki jumaluuden persoonat ovat jumaluudessa samanarvoisia ja yhtä tärkeitä. Katsokaa itse ja tehkää johtopäätöksenne, jos en aivan ymmärtänyt vielä. Opetuksen perusteet ovat vakuuttavia.

• DeadManWalks

Prikulleen näin. Kolminaisuuden sisällä on hierarkia, mutta olemukseltaan jokainen persoona on tasaveroinen kuin myös jumalallisilta ominaisuuksiltaan. Isä antaa jumaluuden Pojalle ja Pyhälle Hengelle.

• DeadManWalks
        ANttoniE kirjoitti:

Ystävä hyvä, kuten kirjoitin, Raamatussa on useita kohtia, joissa Jeesusta kutsutaan Jumalaksi. Lisäksi Isä tunnustaa Pojan Jumalaksi, ja Jeesus kutsuu itseään Jumalaksi. Voiko nämä kohdat jättää huomioimatta?

• totuus_voittaa
        DeadManWalks kirjoitti:

Ystävä hyvä, kuten kirjoitin, Raamatussa on useita kohtia, joissa Jeesusta kutsutaan Jumalaksi. Lisäksi Isä tunnustaa Pojan Jumalaksi, ja Jeesus kutsuu itseään Jumalaksi. Voiko nämä kohdat jättää huomioimatta?

Jumalan seurakunta: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

• kaminakuumaksi

Ei tarvitse katsoa ihmisoppivideioita sillä Sanassa on ilmoitettu: Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
      Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

• markku.lievonen

>Ei tarvitse katsoa ihmisoppivideioita <

Niimpä. Juuri ihmisoppivideoinnin / ihmisopetuksen kautta katililaisuus on levittänyt oppinsa pitkin pitäjiä. Kulkee kuin kulovalkea isältä pojalle. Näin tulee ollakkin, koska JUMALA N lähettämä on tämä väkevä eksytys.

Jos pohdimme yleensä JUMALAN luomistyötä ja aivoituksiaan, niin luonnolisesti toteutuu, miten näkymätön JUMALA on kaikkivaltias ja kaiken aivoittaa ja siten kaiken ISÄ.

Niin, hyvin on oppiisä opillaan sokaissut ihmisen. Kun JUMALA toimii Pojan kautta, pelastaessaan ihmisen / koko maailman, niin ihmisoppi muuttaa Pojan JUMALAKSI. Lapsikin ymmärtää , ettei näin tässä tapahdu, vaan JUMALA toimii edelleen Pojan kautta.Suuri kuva asioiden tapahtumista /maailman pelastamisesta on opetettu eritttäin hyvin tässä. (Ei ihmisoppia).

15:24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        15:25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle."
        15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        15:27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin - ei - tietenkään - ole - alistettu - se - , joka - on - alistanut - kaiken - hänen - allensa.
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että ...Jumala.... olisi... kaikki ...kaikissa. 1 Kor 15

Niin, todella kautta Raamatun Isä opetetaan aina kaikkivaltiaaksi JUMALAKSI ja siten kaiken aivoittajaksi.

• DeadManWalks

Olisi ystävällistä, jos laittaisit myös kohdat joita siteeraat ja mitä tarkoitat niitä siteeratessasi.

Ensimmäinen sitaatti on Jesajan kirjasta, jossa Jumala puhuu ja ilmoittaa olevansa (nimenään) ensimmäinen ja viimeinen. Jälkimmäinen kohta on Ilmestyskirjasta, jossa Jeesus käyttää itsestään samoja sanoja, ensimmäinen ja viimeinen. Hups! Sehän on Jumalan nimi. Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, eikä ole ketään muuta kuin yksi Jumala...

Suomeksi: Jeesus sanoo olevansa Jumala.

• totuus_voittaa
        DeadManWalks kirjoitti:

Olisi ystävällistä, jos laittaisit myös kohdat joita siteeraat ja mitä tarkoitat niitä siteeratessasi.

Ensimmäinen sitaatti on Jesajan kirjasta, jossa Jumala puhuu ja ilmoittaa olevansa (nimenään) ensimmäinen ja viimeinen. Jälkimmäinen kohta on Ilmestyskirjasta, jossa Jeesus käyttää itsestään samoja sanoja, ensimmäinen ja viimeinen. Hups! Sehän on Jumalan nimi. Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, eikä ole ketään muuta kuin yksi Jumala...

Suomeksi: Jeesus sanoo olevansa Jumala.

"Suomeksi: Jeesus sanoo olevansa Jumala."

Ei sano.

Suomeksi, Jeesus sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Jumala todistaa Jeesuksesta. "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

Kumpaakaan todistusta ei "kristitty" usko vaan todistaa Raamattua väärinkäyttämällä että "Jeesus on Jumala", Jumalasta, Jeesuksesta Kristuksesta ja apostoleista mitään välittämättä.

Ne todistukset perustuvat tietämättömyyteen ja tahalliseen Raamatun sanan väärinymmärtämiseen, väärentämiseen ja vääristelyyn.

Raamatussa ei ole kahta eri tietoa siitä kuka Jeesus on.

Jumalan evankeliumi on "sanoma hänen Pojastaan" (Room 1:3)

Jumalan evankeliumi ei ole se että "Jeesus on Jumala".

"Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää." (1 Joh 5:12)

Sekään ei toimi että sanotaan Jeesuksen olevan Jumalan Poika "mutta myös Jumala itse" koska Kristuksen oppiin ei pidä mitään lisätä. Jeesus sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36). Sen joko uskoo tai on uskomatta. Se joka sanoo "Jeesus on Jumala" ei usko Jeesusta eikä Jumalaa.

"Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

• DeadManWalks

"Suomeksi: Jeesus sanoo olevansa Jumala."

Ei sano.

Suomeksi, Jeesus sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Jumala todistaa Jeesuksesta. "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

Kumpaakaan todistusta ei "kristitty" usko vaan todistaa Raamattua väärinkäyttämällä että "Jeesus on Jumala", Jumalasta, Jeesuksesta Kristuksesta ja apostoleista mitään välittämättä.

Ne todistukset perustuvat tietämättömyyteen ja tahalliseen Raamatun sanan väärinymmärtämiseen, väärentämiseen ja vääristelyyn.

Raamatussa ei ole kahta eri tietoa siitä kuka Jeesus on.

Jumalan evankeliumi on "sanoma hänen Pojastaan" (Room 1:3)

Jumalan evankeliumi ei ole se että "Jeesus on Jumala".

"Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää." (1 Joh 5:12)

Sekään ei toimi että sanotaan Jeesuksen olevan Jumalan Poika "mutta myös Jumala itse" koska Kristuksen oppiin ei pidä mitään lisätä. Jeesus sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36). Sen joko uskoo tai on uskomatta. Se joka sanoo "Jeesus on Jumala" ei usko Jeesusta eikä Jumalaa.

"Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

Sanoopas. Siinähän se seisoo edessäsi.

Osaat lukea, joten ongelma ei ole siitä. Missä vika?

• kysynvaintaas

Kylläpä on taas monia jotka luulevat tietävänsä jotain jumaluudesta!

Kertokaahan nyt kuinka Jeesus ja Isä voivat olla jokaisen uskovan sydämessä, ja kuinka me voimme elää ja liikkua ja olla Hänessä, siis Jumalassa, niinkuin Paavali sanoo.

Kertokaa sitten miksi henkiolentojen pitäisi lisääntyä samalla tavoin kuion ihmisten!
      Miksi Jeesus ei saa olla samaa olemusta tai materiaalia kuin Isä? Saavathan uskovatkin osan Jumaluutta asumaan itseensä uskoon tullessaan.
      Kertokaa, onko Jumala virka-arvo vai onko Jumala olemukseltaan jumala! Kertokaa miksei Jeesus ja Isä voi olla yhtä, kun mies ja vaimokin voi olla yhtä!
      Kertokaa sitten jotain Jumalan suuruudesta! Meidän maapallomme ei ole tomuhiukkasta suurempi maailmankaikkeudessa!

• markku.lievonen

Niin, eikö tämä ilmoitus avaa sinun ymmärrystäsi näkemään mitä asioita kysisit?

6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa

Kuten tiedämme Raamatun ilmoitusten kautta, niin jumaluus on aivan eri asia kuin olla näkymätön kaikkivaltias JUMALA.

Niin, ihminenkin voi kirkastaa JUMALAN ruumiissaan juuri jumaluuden kautta. Onhan tämä paljon puhetta aiheuttanut näkymätön kaikkivaltias JUMALA Henki,- ei persoona. Henki ja persoona ovat myös täysin kaksi eri asiaa.

Niin, mies ja nainen voivat samalla tavalla olla yhtä kuin on JUMALA ja Poikansa, mutta kumikaan ei voi olla yksi. Olla yhtä ja olla yksi on taas kaksi eri asiaa. JUMALA tahtoo, miten liitossa mies ja vaimo olisivat yhtä, niinkuin Jeesus on yhtä JUMALAN kanssa. Ovat siis saman mielisiä ja saman tahtoisia, mutta ei silti yksi,- vaan kaksi eri tahoa.

Raamatussa kannesta kanteen opetetaan miten JUMALA ja Poika Jeesus Kristus on kaksi eri tahoa, mutta silti ovat yhtä. Samalla tavalla Jeesus rukoili seurakunnan olevan yhtä kuin hän on yhtä JUMALANSA kanssa.

Huomaappa miten koko paketti / alue liittyy yksinkertaiseen asiaan. Sanojen kautta tulevaan näkymättömien asioiden tiedostamiseen. Oikeamielisyyteen, jossa JUMALA ja Jeesus oli yhtä. Oikeamielisyys on JUMALASTA lähtöisin ja JUMALAN. Tahtotila ajattelutapoineen.

• Usko.Toivonen

Ei ihminen ole koskaan samalla tapaa yhtä Isän kanssa, kuin Poika on.

27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        30. Minä ja Isä olemme yhtä."
        ( Joh. 10. )

Joka tuon lukee ja ymmärtää, mitä siinä sanotaan, ei varmasti sano, että minä olen samalla tavalla yhtä Isän kanssa.

Joka on Pojan kädessä on Isän kädessä, mutta joka on "Markun" kädessä on vain "Markun" kädessä ja siitä kädestä vahvempi voi koska hyvänsä ryöstää siinä olevan.

• s-seutulainen

Kristillisyyden kaapuun verhoiltua filosofeeraamista.
        Inhimillisten järjenpäätelmien tuotosta. Unitarismista omaksuttua uskon ja ihmisjärjen yhteistyötä.
        Toisin sanoen harhaoppia.

• markku.lievonen

1 Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
        2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
        -----------
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        -----------------------------------------------------
        4 Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
        5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
        6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
        7 Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
        8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
        10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.
        11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että............... he..................... olisivat .....................yhtä -.................niinkuin .................mekin.
        12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
        13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
        14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
        16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
        18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
        19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä

No, jokainen tuon ymmärtänee, jos niin tahtoo? Kyse onkin tahtomisesta ja uskomisesta. Moni ei usko, vaikka käsittelisi asiaa maailman tappiin saakka.

• s-seutulainen
        s-seutulainen kirjoitti:

Kristillisyyden kaapuun verhoiltua filosofeeraamista.
        Inhimillisten järjenpäätelmien tuotosta. Unitarismista omaksuttua uskon ja ihmisjärjen yhteistyötä.
        Toisin sanoen harhaoppia.

Ja yllä oleva oli M.Lievoselle!

• Usko.Toivonen

No voitko sinä "Markku" sanoa, kuten Jeesus: Joka on minun kädessä on Isän kädessä?

Onko sinun kädessäsi oleva turvassa, ettei kukaan voi sinun kädessäsi olevaa ryöstää, varastaa ..

Jos olet rehellinen, niin vastaat itse kysymykseen rehellisesti.

Onko ykseytesi Isän kanssa siis täysin sama, kuin mikä on Isän ja Pojan ykseys?

Voiko esim. sinun naapurisi turvata sinuun ja näin pelastua, sillä perusteella että katsot olevasi yhtälailla yhtä Isän kanssa, kuin Jeesus on?

Jeesuksen luokse tulevaa kukaan, eikä mikään, voi ryöstää Hänen kädestään, mutta kuinka on sinun laitasi?

• Jobinpostia

Job.7:8 Ken minut näki, sen silmä ei minua enää näe; sinun silmäsi etsivät minua, mutta minua ei enää ole.

• ANttoniE

Apostoli Johannes varoitti luopumuksesta, jossa yhdistyi luopiokristillisyys, kreikkalainen filosofia ja itämainen mystiikka.
      Muutama sata myöhemmin muodostui oppi " Pyhästä Kolminaisuudesta" Tri Alvan Lamson toteaa teoksessaan, että kolminaisuusoppi "oli peräisin lähteestä, joka oli täysin vieras juutalaisille ja kristillisille kirjoituksille; että se kehittyi ja yhdistyi kristillisyyteen platonismia kannattavien apostolisten ja kirkkoisien kautta" (The Church of the First Three Centuries).
      Toisin sanoen jotkut kirkonmiehet luopuivat alkuperäisestä kristillisyydestä jouduttuaan kreikkalaisen pakanafilosofin Platonin opetusten lumoihin. Pakanuudesta otettiin oppi kolminaisuudesta. Erilaisia kolminaisuuksia esiintyi pakanallisissa palvontamuodoissa.
      Kolminaisuusoppi kätki Jumalan salaperäisyyden verhoon ja hämärsi hänen suhteensa Poikaan. Joh. 14:28; 15:10
      Miten Jumalaa voi lähestyä, jos hän on mysteeri? Jaakob 4: 8

• Usko.Toivonen

Jakolinjahan on selkeä.

Uskovan tunniste on ilmoitettu Raamatussa.

13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

Uskova, Jeeusksen pyhä, turvautuu Herranaan Jeesukseen Kristukseen.

Tällä tunnisteella uskovia vangittiin tuhottaviksi alkuseurakunnan alusta lähtien.

21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt. 9. )

Keskusteluissa usen vuoden ajalta tällä keskustelupalstalla on käynyt ilmi, että Jeesuksen avukseen huutaminen Herranaan, on miltei mahdotonta niille, jotka eivät tunnusta Jeesuksen jumaluutta.

Se on kuitenkin uskovan tuntomerkki.

2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. )

Jos siis ihminen ei ole saanut tätä uskoa vielä, niin sitä taustaa vasten me tietenkin ymmärrämme heidän kirjoituksensa, koska ne ovat kirjoitetut
        ihmisen oman ymmärryksen tuloksena.

Uskoa ei voi saada, ellei käänny sydämestään Herran Jeesuksen puoleen.

16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        ( 2. Kor. 3. )

Tämä kysymys: Oletko huutanut avuksesi Herranasi Jeesusta Kristusta? On erittäin kiusalliseksi osoittautunut.

Muista kuitenkin, se on uskovan, Jeesuksen pyhän tuntomerkki.

13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?...
        ( Room. 10. )

• totuus_voittaa

Kukaan kolminaisuususkovainen ei hyväksyisi sitä jos joku sanoisi että "minulla on vain yksi lapsi, Matti, Pekka ja Maija, yksi lapsi kolmessa persoonassa"

Jumalasta puhuttaessa kristitty hyväksyy tuonlaisen "mysteerin".

• Usko.Toivonen

Ei uskova huuda Herranaan avuksensa kolminaisuutta, eikä Mattia, Pekkaa tai Maijaa.

Uskovan tunniste on, että hän huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.

13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt. 9. )

Uskovat vangittiin tämän tunnisteen mukaan, ja vainot olivat vain yhdessä nimessä, Herra Jeesus, niiden taholta jotka eivät tunne Jumalaa.

1. "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
        2. He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
        3. Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
        ( Joh. 16. )

Tämä Jeesuksen ilmoitus pätee yhä.

• totuus_voittaa
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Ei uskova huuda Herranaan avuksensa kolminaisuutta, eikä Mattia, Pekkaa tai Maijaa.

Uskovan tunniste on, että hän huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.

( Apt. 9. )

Uskovat vangittiin tämän tunnisteen mukaan, ja vainot olivat vain yhdessä nimessä, Herra Jeesus, niiden taholta jotka eivät tunne Jumalaa.

2. He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
        ( Joh. 16. )

Tämä Jeesuksen ilmoitus pätee yhä.

"eivät tunne Isää eivätkä minua."

Usko.Toivonen on yksi tälläinen joka ei tunne Jumalaa eikä Jumalan Poikaa, Jeesusta Kristusta. Usko.Toivonen tietää että "Jeesus on Jumala".

Sitä ei tiennyt Jeesus itse, eikä Jumalakaan sitä tiedä, mutta Usko.Toivonen sen tietää koska se lukee Usko.Toivosen Raamatussa.

Usko.Toivonen luulee että uskovan ainoa tunniste on se että huokaillaan tai huudetaan "Jeesus Jeesus Jeesus". Sillä mitä uskotaan ei ole mitään väliä. Jumalaa ei tarvita koska "Jeesus on Jumala".

• Usko.Toivonen

Ei sinun tarvitse minun uskooni kiinnittää kovin paljon huomiotasi.

Kiinnitä huomio siihen, mitä Jeesus edeltä ilmoittaa uskovista.

( Joh. 16. )

Ja toden totta:

( Apt. 9. )

Tämä toteutui heti uskovista koostuvan alkuseurakunnan alusta alkaen.
        Uskovien tuhoaminen, kuten Herra Jeesus oli edeltä ilmoittanut.

Ja missä nimessä?

20. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        ( Joh. 15. )

He siis tuntevat sekä Isän, että Pojan, jotka Herranaan avukseen huutavat Jeesusta Kristusta, uskovat siis.

• jehovat viisastelloo omaksi tuomiokseen...

• totuus_voittaa
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Ei sinun tarvitse minun uskooni kiinnittää kovin paljon huomiotasi.

Kiinnitä huomio siihen, mitä Jeesus edeltä ilmoittaa uskovista.

( Joh. 16. )

Ja toden totta:

( Apt. 9. )

Tämä toteutui heti uskovista koostuvan alkuseurakunnan alusta alkaen.
        Uskovien tuhoaminen, kuten Herra Jeesus oli edeltä ilmoittanut.

Ja missä nimessä?

20. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        ( Joh. 15. )

He siis tuntevat sekä Isän, että Pojan, jotka Herranaan avukseen huutavat Jeesusta Kristusta, uskovat siis.

"He siis tuntevat sekä Isän, että Pojan, jotka Herranaan avukseen huutavat Jeesusta Kristusta, uskovat siis."

Jumalan seurakunnalla oli "vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

"Jeesus on Jumala"-uskovaiset kuten Usko.Toivonen eivät tuota usko.

Heillä on uskon sijaan joku oma patentti johon he uskovat, Usko.Toivosella huutaminen "Jeesus Jeesus Jeesus", toisella on kolminaisuus, kolmannella joku itsekeksitty "jumaluusoppi" jne.

• markku.lievonen

Ihan vakavasti pohtien. Erikoisesti tässä uskonnolisuuden ajassa ihmisen mieli on taakoitettu. Joka tuutista tulee kielteistä ja pelottelua jne.... En ihmettele yhtään, jos uskovien keskuudessa huokaillaan ahdistuksissa / epäuskossa. Esim. Usko Tooivoselle on tästä tullut oikein oppi ei on ohjaantunut mielenmaailmaan, jota pitää tavoiteltuna. Olla ahdistuksessa ja huutaa lakkaamatta ahdistuksessaan Jeesusta ja kuvitellen vielä olevan JUMALAN valtakunnassa.

Vaikka todellisuus on ihmeellinen. Ihminen Herraan tukeutuen pääsee vapauteen ja ILOON. Mielenaadusta on kysymys ja ollen sisällä JUMALAN valtakunnassa.

16 Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;
        17sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan ...................vanhurskautta............. ja ..........rauhaa ja ILOA Pyhässä Hengessä.
        18 Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on JUMALALLE..........otollinen ja ihmisille kelvollinen.

4 ILOITKAA aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: ILOITKAA!
        5Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        6Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
        8Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;

Tuota mielenlaatua soisin jokaiselle ihmiselle JUMALAN rauha mukaan lukien jo tässä ajassa. No, helppo sanoa kuin toteuttaa se jokaisen uskonnollisen ihmisen kohdalla. Näitä inttäjiä,- JUMALAN tahdon mukaisen mielen vastustajia on repullin jos kaksikin.

On siis yksi usko ja repullinen uskontoja.

• markku.lievonen

>> Esim. Usko Tooivoselle on tästä tullut oikein oppi ei on ohjaantunut mielenmaailmaan, jota pitää tavoiteltuna.<<

Siis; eli on ohjaantunut mielenmaailmaan ja tehnyt opin ja pitää oppiaan tavaoiteltuna

• Usko.Toivonen

Kyllä se on "Markku" sillä viisiin, että se ihan oikeasti on ollut se usko, jonka vuoksi uskovia on vainottu alkuseurakunnan muodustumisesta alkaen.

Ossathan varmaankin itse lukea ja ihan ymmärrettävää tekstiä.

....
        ( Apt. 9. )

Miten tulkitset tämän tekstikohdan?

Ovatko Jeesuksen pyhät, jotka siis avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta, uskovia?

Ja mikä oli heitä kohtaava rangaistus niiden taholta, jotka eivät tunteneet Jumalaa ( vaikka joka päivä kolme kertaa rukoilivat Jumalaa ).

Miten ajattelet oman tilanteesi jos olisit nyky "ohjaantuneessa mielenmaailmassasi" ollut tuossa ajassa, olisiko sinut havaittu Jeesuksen pyhäksi, uskovaksi?

Ja niin kuin totesin, tämä asia on kiusallinen joillekin.

• elä.tässäajassa
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Kyllä se on "Markku" sillä viisiin, että se ihan oikeasti on ollut se usko, jonka vuoksi uskovia on vainottu alkuseurakunnan muodustumisesta alkaen.

Ossathan varmaankin itse lukea ja ihan ymmärrettävää tekstiä.

....
        ( Apt. 9. )

Miten tulkitset tämän tekstikohdan?

Ovatko Jeesuksen pyhät, jotka siis avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta, uskovia?

Ja mikä oli heitä kohtaava rangaistus niiden taholta, jotka eivät tunteneet Jumalaa ( vaikka joka päivä kolme kertaa rukoilivat Jumalaa ).

Miten ajattelet oman tilanteesi jos olisit nyky "ohjaantuneessa mielenmaailmassasi" ollut tuossa ajassa, olisiko sinut havaittu Jeesuksen pyhäksi, uskovaksi?

Ja niin kuin totesin, tämä asia on kiusallinen joillekin.

Kukaan ei vainoa Suomessa uskovia ihmisiä. Alkuaikoina vainottiin ja turha on vedota tuohon
        vainon aikaan.

• Usko.Toivonen

Sinulle "elä.tässäajassa":

Uskon kannalta mikään ei ole muuttunut alkuseurakunnan ajasta.
        Ihminen tulee yhä uskoon kuultuaan pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta, sanan rististä.

Jeesus lähetti opetuslapsensa julistamaan evankeliumia, ja samaa evankeliumia julistavat Jeesuksen todsitajat tässä ajassakin, myös Suomessa.

8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        ( Apt. 1. )

Nykyäänkin Jeesus-nimessä vainotaan ja tapetaankin ihmisiä eri puolilla maailmaa, eli vainoja on yhä ja myös Suomessa aito usko voi aikaansaada osakseen vainoja monella tapaa.

Ja uskovan tuntomerkki ei ole muuttunut yhtään mihinkään noista ajoista, koska uskoon tulemisen kannalta mikään ei ole muuttunut.

Uskovan voi siis yhä tunnistaa tästä:

2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor 1. )

• Kirjakääröt

Joh.14:11 Biblia (1776) Uskokaat minua, että minä olen Isästä ja Isä minusta; mutta jos ei, niin töiden tähden uskokaat minua. Raamatun mukaan, näin ei ole. Ps.8:6 Sananl.8:22 Hebr.2:7 2:9 Ja Jumalalla on kuolemattomuus. 1Tim.6:16

• totuus_voittaa

"Pyhään Kolminaisuuteen" uskova ei usko Jumalaa joka sanoo:

"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

"Pyhään Kolminaisuuteen" uskova ei usko Jeesusta joka todistaa Jumalan olevan yksi ja ainoa:

"Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

Jeesus Kristus: "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

"Pyhään Kolminaisuuteen" uskovalla ei ole Jumalan seurakunnan Jumalaa:

"Pyhään Kolminaisuuteen" uskovilla on ihmistekoiset eväät joilla he pyrkivät ikuiseen elämään vastoin sitä minkä Jeesus Kristus sanoo olevan ikuinen elämä:

Näillä he menevät:

"Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus. Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin."

• totuus_voittaa

Kaksi toisensa poissulkevaa tietä pelastukseen, kumpaan uskot?

1) Athanasioksen tunnustus

areiolaisuutta vastaan

Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.

Yhteinen kristillinen usko on tämä:

Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta. Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.

Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki:

Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton. Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön. Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön. Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias. Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.

Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta. Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt. Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.

Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.

Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin. Saavuttaaksemme iankaikkisen pelastuksen meidän on kuitenkin myös vakaasti uskottava, että meidän Herramme Jeesus Kristus on tullut ihmiseksi.

Oikea oppi on tämä:

Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Yhtä lailla Jumala ja ihminen. Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen. Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä. Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi. Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.

Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.

Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua!

2) Jeesus Kristus:

• Filharmoonikkomaailmalta

Eiväthän nuo ole vaihtoehtoja, vaan samaa asiaa.

• totuus_voittaa
        Filharmoonikkomaailmalta kirjoitti:

Eiväthän nuo ole vaihtoehtoja, vaan samaa asiaa.

"että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala" vastaan "kolmiyhteinen Jumala" eivät ole samaa asiaa.

• totuus_voittaa

"että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala" vastaan "kolmiyhteinen Jumala" eivät ole samaa asiaa.

Kuinka monta persoonaa filharmoonikon mukaan on sanassa "minä" ?

• DeadManWalks

On se.

• DeadManWalks

Että haluatko, että laitan sinulle sille kohdat, joissa Jeesusta kutsutaan Jumalaksi, ja kohdan Isä kutsuu Poikaa Jumalaksi, sekä kohtia joissa Jeesus kutsuu itseään Jumalaksi?

• Filharmoonikkomaailmalta

"...kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen..." (Matt. 28:19)

Selvästi yksi ja kolme.

Älä sinä totuus_voittaa hassuja höpöttele ja naputtele. Ei hätäillä, Istahdetaan pöydän ääreen, keitetään potut ja nautitaan kolmiyhteisen Jumalan armosta ja siunauksesta.

Ja sinä nimimerkki DeadManWalks rupea vastailemaan toisten puolesta vaikka oikein kirjoititkin. Kyllä tämä nimimerkki osaa vastailunsa ihan itsekin tehdä. :-)

• Kirjakääröt

Jes.45:22 Biblia (1776) Kääntykäät minun tyköni, niin te autuaaksi tulette; kaikki maailman ääret; sillä minä olen Jumala, ja ei kenkään muu.

• ANttoniE

Opetus kolminaisuudesta häpäisee Jeesusta opettaessaan, että hän oli lihaksi tullut Jumala.
      Tottakai jokaisen Jumalan palvelijan täytyy uskoa myös Jeesukseen ja arvostaa häntä, mutta ei Kaikkivaltiaana Jumalana, vaan hänen Poikansa.
      Kaksi Jeesuksen opetuslasta pyysivät Jeesukselta huomattavaa asemaa taivaassa. Jeesus vastasi heille: "Tämä oikealla ja vasemmalla puolellani ei ole minun annettavissani, vaan niille, joille Isäni on sen valmistanut." Matt. 20:23.
      Jos Jeesus tosiaan oli Jumala, eikö tämä olisi ollut valhe?
      Jättämällä päätöksen tekemisen Hänelle, jolla on suurempi valta, Jeesus antoi hienon esimerkin vaatimattomuudesta, ja osoitti ettei hän ollut Jumalan vertainen.

• Usko.Toivonen

Niin, tämähän pyritään kumoamaan.

1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ( Joh. 1. )

• totuus_voittaa
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Niin, tämähän pyritään kumoamaan.

14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ( Joh. 1. )

te ette voi puolustaa "Jeesus on Jumala" harhaanne millään Johanneksen evankeliumin kohdalla koska:

1) "... nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31)

"nämä ovat kirjoitetut" pitää sisällään koko evankeliumin ja siten myös lauseen "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." (Joh 1:1)

2) Jeesus sanoo Johanneksen evankeliumissa: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

3) Jeesus todistaa että Jumala hänen Isänsä yksin on totinen Jumala:

Jos te valitsette uskoa jotain muuta kuin mitä evankeliumi käskee uskomaan jotta saa elämän niin tehkää se, mutta silloin te olette ikuista elämää paitsi.

"Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää" (1 Joh 5:12)

• Usko.Toivonen

Eli, mitä mielestäsi tarkoittaa Joh. 1:1. ?

• Voihanvitalis

Lisää jumalia. 2Moos.15:11 Ps.82:1 86:8

• aasema

Jeesus rukoili usein Jumalaa, jota hän kutsui Isäksi, ja hän opetti muitakin tekemään näin. (Matt. 6: 9-11)
      Rukoillessaan apostoliensa kanssa vain muutamia tunteja ennen kuolemaansa Jeesus anoi: "Isä hetki on tullut; kirkasta poikasi, jotta Poika kirkastaisi sinut. Tämä merkitsee iankaikkista elämää, että he hankkivat sinun tuntemustasi, AINOAN TOSI JUMALAN, ja hänen tuntemustaan, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh.17:1,3.

Kuten huomaamme, Jeesus rukoili jotakuta, jota hän kutsui "ainoaksi tosi Jumalaksi". Hän viittaa Jumalan ylempään asemaan, kun hän jatkaa: "Kirkasta siis nyt Isä, minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli rinnallasi, ennenkuin maailma olikaan."
      Koska Jeesus pyysi rukouksessa päästä Jumalan rinnalle, miten Jeesus olisi voinut olla samalla olla "ainoa tosi Jumala"?

• Usko.Toivonen

Alkuseurakuntaa vainottiin ja tuhottiin siitä syystä, että he huusivat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.

....
        ( Apt. 9. )

Ja mitä avukseen huutaminen tarkoittaa, se tarkoittaa voimakasta rukoilemista.

Alkuseurakunta, Jeesuksen pyhät, rukoilivat Herranaan Jeesusta Kristusta.

Ja uskovat maksoivat siitä kovan hinnan, niiden taholta jotka eivät uskoneet.

Jumalan seurakunnan tunniste on siis:

( 1. Kor. 1. )

Valitettavasti joissakin "totuusopeissa" tämä on kiellettyä, huutaa Herranaan avuksensa Jeesusta Kristusta.

• totuus_voittaa

Jumalan seurakunnan tunniste on siis:

Usko:

"meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

Usko.Toivonen luulee kiertävänsä tuon huutamalla "Jeesus Jeesus Jeesus".

Huutaminen "Jeesus Jeesus Jeesus" on Usko.Toivosen mukaan uskon ainoa tunniste.

On itsestään selvää että Jumalan seurakuntaan ei kuulu sellainen joka ei usko Jumalan seurakunnan Jumalaan.

On itsestään selvää että se jolla ei ole Jeesuksen Kristuksen Jumalaa (Joh 20:17) ei voi olla Jeesuksen seuraaja.

Asiaa ei paranna huutaminen.

Monet tulevat huutamaan suljettujen ovien takana.

• s-seutulainen

"totuus_voittaa",

tunnistaako sinut siitä Herran Jeesuksen seuraajaksi,Hänen omakseen ja opetuslapsekseen, että olet sydämestäsi kääntynyt Hänen puoleensa ja huudat avuksesi Hänen nimeään!?

• Usko.Toivonen

Laitappa sitten "t_v" Raamatun ilmoituksesta esille kohta, jossa alkuseurakunnan uskovia vainottiin ja tuhottiin jollakin muulla tunnisteella.

Oleppa hyvä ja pistä tähän esille.

• Jobinpostia

Matt.16:28 Mark.9:1 Luuk.9:27 Totisesti, totisesti Jeesus valehtelee.

• Risti-riita

Jos Jumala on, kolmiyhteinen silloin Pyhän Hengen pilkan, lisäksi pilkkaa myös Isää ja Poikaa. Mark.3:28 Luuk.12:10

• totuus_voittaa

Jumala ei ole "kolmiyhteinen", Jumala on yksi.

"Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa." (Ef 4:6)

"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

"on vain yksi ainoa Jumala." (1 Kor 8:4)

• khjhkghl

Jumala ei ole "kolmiyhteinen", Jumala on yksi.

"Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa." (Ef 4:6)

"on vain yksi ainoa Jumala." (1 Kor 8:4)

Paskanjauhaja iski jälleen.

• Jumala.on.yli.kaiken

En ole ymmärrykseltäni mitenkään ainutlaatuinen. Luen netistä tuntemattomien ihmisten opetuksia.
      Syvälle ihmisen opetukseen Jumalasta vie julkaistu kirjoitus sivulla:
      http://jeesus-on-herra.com/oppi-isasta-pojasta-ja-pyhasta-hengesta/
      Ajatus voi tuntua rajulta, mutta tavoitteemme on ennen kaikkea olla oikean opin puolella, mutta silti elämän rajallisuudesta käsin.

Mikä sinulle on elämän aikana arvokasta oppia?

• Voihanvitalis

Joh.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä. Siis onko ne, yhtä vain kahta, vain kolmea, vain onko niitä peräti enemmänkin? Ilm.3:1 "Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä"

• Kirjakääröt

Val.5:19 Biblia (1776) Sinä Herra, joka ijankaikkisesti olet, ja istuimes ijästä ikään. Kirjoitetaan: iankaikkisesti, istuimesi, iästä.

• aasema

Kun Jeesus sanoi: "Minä ja Isä olemme yhtä", hän ei puhunut mistään mystisestä kolminaisuudesta, vaan suuremmoisesta ykseydestä, lähimmästä siteestä, mitä kahden persoonan välillä voi olla.
      Hänhän mainitsi seuraajansakin, kun hän rukoili Isäänsä. Hänhän sanoi että, "he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä Isä, olet minun yhteydessäni ja minä sinun yhteydessäsi, että hekin olisivat meidän yhteydessämme." Joh. 17: 20, 21.
      Joten meilläkin voi olla kunnia olla näiden kahden koko kaikkeuden korkeimman persoonan yhteydessä.

• Usko.Toivonen

Jehovan todistajien on miltei mahdotonta huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta, koska järjestöoppi sen kieltää.

Voi tietenkin joku todistaja osata lukea Raamattua myös ilman selitysteoksia, jolloin elävä Jumalan sana voi vaikuttaa uskon lukijassa.

Uskovia vainottiin alkuseurakunnan alusta lähtien, koska he Herranaan avukseen huusivat Jeesusta Kristusta. Se on se uskovan tunniste, jonka johdosta heitä vangittiin tuhottaviksi.

...

Jeesuksen pyhiä, Herrastaan todistavia.

• Jobinpostia

1Joh.4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt......Joh.4:24 Jumala on Henki..... Oletkos nähnyt Henkeä?

• Tyttö.maan

Ei kukaan ymmärrä minua niin kuin Hän. Ei kukaan voi auttaa minua niin kuin Hän. Hän sytyttää valon, kun minusta kaikki näyttää sysimustalta. Hän osaa lohduttaa, kun kaikkien ihmisten lohdutus tuottaa vain tuskaa. Hän tuntee ne, jotka Häneen luottavat. Hän tuntee heidän tiensä. Hän tietää neuvot. Hän näkee heidän tarpeensa. Hän tuntee heidän hätänsä, niin kuin se olisi Hänen omansa. Ja niin Hän osaa aina auttaa.
      TOTISESTI .
      HERRA ON HYVÄ.
      "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. " Joh. 6:45.
      Linkissä Raamatun perinteisen jumalakäsityksen hyvät puolet:

http://jeesus-on-herra.com/oppi-isasta-pojasta-ja-pyhasta-hengesta/

• Kirjakääröt

Joh.13:33 Biblia (1776) Rakkaat lapsukaiset, minä olen vielä vähän aikaa teidän kanssanne: teidän pitää minua etsimän, ja niinkuin minä sanoi Juudalaisille: ette taida sinne tulla, kuhunka minä menen, niin minä sanon myös teille. Joh.7:34 8:21

• Jobinpostia

Luuk.17:21 "Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä." Luuk.17:21 Biblia (1776) "Jumalan valtakunta on teidän keskellänne." Luuk.17:20 "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla." Jeesuksen "sanoja"?

• markku.lievonen

Tärkeitä JUMALAN ilmoituksia valtakunnastaan. Todellisuus on, miten ihmisen mielenlaatu / asenteet ilmentää onko hän JUMALAN valtakunnan sisällä,- vaiko ei. Onko JUMALAN valtakunta sisäisesti ihmisessä.
        Asenteet ja ajattelutapa on todistuksena tästä. Mielenlaatu.

17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Room. 14

Ihminen, joka on JUMALAN valtakunnan sisällä, niin omaa nämä JUMALAN aivoittamat asiat. Ilo ja rauha ja tyytyväisyys.

4:4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        4:5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
        4:8 Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa; Fil 4

Mikä on esteenä JUMALAN valtakuntaan pääsemisessä,- tässä ajassa. Ihmisen lihallisuus / lihan mielisyys. Epäusko. Lihan mielinen ihminen oikein vastustaa ihmisessä olevaa iloisuutta ja rauhaa.

19Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, LAHKOT, 21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat,..EIVÄT... PERI ...JUMALAN VALTAKUNTAA .

Niin, uskonnollisen puoluee jäsenyys = lahko tuo ajattelutavan, joka on esteenä JUMALAN valtauntaan pääsemiseen. Ihminen ei elä ja ajattele siten, miten KAIKKI paikkakunnan uskovat / paikalllisseurakunta kuuluu yhteen. Lahko karsinoittaa ihmiset ja siten ajattelutapa on esteenä valtakuntaan menemiseen.

Niin, seuratkaa ja tunnustakaa todellisuus. Mikä stressi taso on tämän päivän ihmisessä. Olipa kyseessä jumalaton tai uskonnollinen ihminen. Kumpikaan ei edes pyri etsimään kohti rauhaa ja lepoa,- koska puolueelllisuus on esteenä tälle. Sokeuttava. Ihinen suullaan kertoo JUMALAN valtakunnasta, mutta ei ole sisäisesti sisällä. Hedelmät ovat tästä todiste.

• s-seutulainen

Tärkeitä JUMALAN ilmoituksia valtakunnastaan. Todellisuus on, miten ihmisen mielenlaatu / asenteet ilmentää onko hän JUMALAN valtakunnan sisällä,- vaiko ei. Onko JUMALAN valtakunta sisäisesti ihmisessä.
        Asenteet ja ajattelutapa on todistuksena tästä. Mielenlaatu.

17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Room. 14

Ihminen, joka on JUMALAN valtakunnan sisällä, niin omaa nämä JUMALAN aivoittamat asiat. Ilo ja rauha ja tyytyväisyys.

4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
        4:8 Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa; Fil 4

Mikä on esteenä JUMALAN valtakuntaan pääsemisessä,- tässä ajassa. Ihmisen lihallisuus / lihan mielisyys. Epäusko. Lihan mielinen ihminen oikein vastustaa ihmisessä olevaa iloisuutta ja rauhaa.

20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, LAHKOT, 21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat,..EIVÄT... PERI ...JUMALAN VALTAKUNTAA .

Niin, uskonnollisen puoluee jäsenyys = lahko tuo ajattelutavan, joka on esteenä JUMALAN valtauntaan pääsemiseen. Ihminen ei elä ja ajattele siten, miten KAIKKI paikkakunnan uskovat / paikalllisseurakunta kuuluu yhteen. Lahko karsinoittaa ihmiset ja siten ajattelutapa on esteenä valtakuntaan menemiseen.

Niin, seuratkaa ja tunnustakaa todellisuus. Mikä stressi taso on tämän päivän ihmisessä. Olipa kyseessä jumalaton tai uskonnollinen ihminen. Kumpikaan ei edes pyri etsimään kohti rauhaa ja lepoa,- koska puolueelllisuus on esteenä tälle. Sokeuttava. Ihinen suullaan kertoo JUMALAN valtakunnasta, mutta ei ole sisäisesti sisällä. Hedelmät ovat tästä todiste.

"Ja kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi. Niille, jotka uskovat Hänen nimeensä, ja jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta".

• kaminakuumaksi

markku lievonen, kirjoitit: "Todellisuus on, miten ihmisen mielenlaatu / asenteet ilmentää onko hän JUMALAN valtakunnan sisällä,- vaiko ei".
      Jumalan valtakunta ei ole mikään ajatus tai tunne tai mielenlaatu, vaan

Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

• markku.lievonen

Niin, eikö uudestisyntyminen ilmene juuri ihmisen mielen muttumisena. Mielenuudistuksesta on kysymys.
        Jos ihminen elää ja ajattelee kuin maailman ihminen, jumalaton, niin ihminen ei ole kokenut uudestisyntymistä. Murehtii mm kaikesta jne....

Niin, uudestisyntymisessä ihmien saa JUMALALTA vanhurskaude - oikeamielisyyden. Kuten jo edellisessä viestissäni toin esille, niin uudestisyntyminen ja siten JUMALAN valtakunnan omaksuminen ilmenee mielenmuutoksena. Synkkyys ja lihanmielisyys on kadonnut. Kaipa me jokainen osaamme lukea mitä on kirjoitettu.

Toinen todellisuus on, miten erikoisesti tässä ajassa ei ole selviö olla JUMALAN valtakunnassa. Yksin jo puolueellisuus / lahko eroittaa ihmisen JUMALAN valtakunnasta.

Tutkikaapa miten harvinaista herkkua on tämä todellisesti uudestisyntymisessä annettu / saatu tila mielentilana;

Oikein kaks kertaa painotetaan ioitsemaan. Niin, ja silti vieläkin uskonnollinen ihminen epäilee ilmoitusta.
        Taannoin oli pohdiskelua ihmisen sairastumisesta ja erikoisesti miten stressi aktivoi sairautta. JOKAINEN läsnäolija oli yhtä mieltä, miten tuon Fil 4 ilmoitus estäisi ihmiseltä stressitilan. Mutta, miten vaikeaa sen omaaminen onkaan. Jumalattomallla ihmisellä jo sula mahdottomuus kuin myös uskonnollisella ihmisellä,- koska koko punainen lanka on USKO ja sen omaaminen.

• Usko.Toivonen

Alkuseurakunnan ylhäältä uudesti syntyneitä Jeesuksessa Kristuksessa olevia, uskovia, Jeesuksen pyhiä, vainottiin sen perusteella, että he puhuivat Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta.

...
        ( Apt. 9. )

Tämä on siis varma tunniste uudesti ylhäältä syntyneestä.

Ainoa tunniste on siis vain ja ainoastaan heidän huulillaan oleva nimi - Jeesus.

( Joh. 15. )

Toimii tänäkin päivänä, jos etsitään uskovia. Nimi Jeesus on tunniste.

• totuus_voittaa

Ingenjör_81:

"Kolminaisuusoppia pidetään kristinuskon vähimmäisvaatimuksena: ne yhteisöt, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia, lasketaan kuuluviksi kristillisen uskon ulkopuolelle."

Tuon mukaan apostoli Paavali ja Jumalan seurakunta Korintossa olivat "kristillisen uskon ulkopuolella" koska Paavali kirjoittaa että: "on vain yksi ainoa Jumala." (1 Kor 8:4) ja selvennyksenä että "meillä on vain yksi Jumala, Isä." (1 Kor 8:6)

Paavalin julistama evankeliumi ei tunne "kolmiyhteistä Jumalaa" vaan yhden ainoan Jumalan, Jeesuksen Kristuksen Jumalan ja Isän. (2 Kor 1:3)

Paavalilla ei olisi pääsyä yhteenkään "kristilliseen seurakuntaan" tänä päivänä koska hänen sanottaisiin kuuluvan "kristillisen uskon ulkopuolelle".

Jeesuksella Kristuksella, hänen opetuslapsillaan ja alkuseurakunnalla oli "vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6, Joh 17:3, Joh 20:17)

Jeesus Kristus kutsuu Jumalaa Isäksi.

Jeesuksen Kristuksen Jumala, Isä, oli myös opetuslasten Jumala: "minun Jumalani" ja "TEIDÄN Jumalanne" (Joh 20:17)

(ei helluntailaisten, luterilaisten, katolisten, ortodoksien ja tuhannen muun uskosta luopuneen "kristillisen" lahkon Jumala. Heidän Jumalansa on ihmistekoa mikä tarkoittaa sitä että he ovat epäjumalanpalvelijoita. Heillä ei ole Jeesuksen Kristuksen Jumalaa.)

Jeesuksen Kristuksen Jumalan tunteminen on ikuinen elämä:

"Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

Kolmiyhteisen Jumalan tunteminen ei sitä ole.

• jumala-kanssamme

Kopsaat ahkerasti Raamatun jakeita. Tuolla edellä näin:

>>>"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)<<<

Näyttää siltä, että sinua kiinnostaa Jumala. Mutta, ...
        Kiinnostaisiko sinun tutkia Raamatun ilmoituksesta kuka on tuo yksi Jumala?
        Mistä sinä etsit ja löydät Jumalan mikäli kiinnostut löytämään Hänet?
        Minä löysin Hänet Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus sanoi Isän
        asuvan Hänessä, ei siis tullut käymään kylässä vaan ASUU Jeesuksessa
        Kristuksessa iankaikkisesta iankaikkiseen (Joh 14:10). Kuka on Isä Jumala,
        joka asuu Pojassa?

Jos ohitat Herran Jeesuksen Kristuksen, ohitat Jumalan osoitteen ja
        menet harhaan? Eikö Jumalan osoite kiinnosta?

Kyselin sinulta tuolla edellä Jeesuksen Isästä. Sinä et vastannut, etkö ole
        kiinnostunut vai etkö tahdo tietää? Jeesus on Jumalan Poika, tästä olemme yksimielisiä. Mutta kuka on se Jumala, jonka Poika Jeesus on? Vastaus on
        luettavissa Matt 1:18-25 ja Luuk 1:30-35, erikoisen tarkasti ja selvästi
        Luuk 1:35 jakeessa.

Jeesus sanoi tulevansa takaisin opetuslastensa luokse Joh 14:18,23, 28.
        Kenen kanssa Jeesus sanoi tulevansa Joh 14:23 jakeessa? Kuka/ketkä asuu
        seurakunnassa ja yksilöuskovissa? Miten luet Room 8:9-11 ja Matt 18:20 ja
        28:20. Kuka/ketkä siis tulivat seurakuntaan ja opetuslapsiin helluntaipäivänä?
        Vastaus on luettavissa Apt 2:1-4 jakeissa.

Jos kiinnostaa tutkia lisää Jumalan ilmoitusta, lue 1 Kor 3:16, 6:15-20.

• jumala-kanssamme
        jumala-kanssamme kirjoitti:

Kopsaat ahkerasti Raamatun jakeita. Tuolla edellä näin:

Näyttää siltä, että sinua kiinnostaa Jumala. Mutta, ...
        Kiinnostaisiko sinun tutkia Raamatun ilmoituksesta kuka on tuo yksi Jumala?
        Mistä sinä etsit ja löydät Jumalan mikäli kiinnostut löytämään Hänet?
        Minä löysin Hänet Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus sanoi Isän
        asuvan Hänessä, ei siis tullut käymään kylässä vaan ASUU Jeesuksessa
        Kristuksessa iankaikkisesta iankaikkiseen (Joh 14:10). Kuka on Isä Jumala,
        joka asuu Pojassa?

Jos ohitat Herran Jeesuksen Kristuksen, ohitat Jumalan osoitteen ja
        menet harhaan? Eikö Jumalan osoite kiinnosta?

Kyselin sinulta tuolla edellä Jeesuksen Isästä. Sinä et vastannut, etkö ole
        kiinnostunut vai etkö tahdo tietää? Jeesus on Jumalan Poika, tästä olemme yksimielisiä. Mutta kuka on se Jumala, jonka Poika Jeesus on? Vastaus on
        luettavissa Matt 1:18-25 ja Luuk 1:30-35, erikoisen tarkasti ja selvästi
        Luuk 1:35 jakeessa.

Jeesus sanoi tulevansa takaisin opetuslastensa luokse Joh 14:18,23, 28.
        Kenen kanssa Jeesus sanoi tulevansa Joh 14:23 jakeessa? Kuka/ketkä asuu
        seurakunnassa ja yksilöuskovissa? Miten luet Room 8:9-11 ja Matt 18:20 ja
        28:20. Kuka/ketkä siis tulivat seurakuntaan ja opetuslapsiin helluntaipäivänä?
        Vastaus on luettavissa Apt 2:1-4 jakeissa.

Jos kiinnostaa tutkia lisää Jumalan ilmoitusta, lue 1 Kor 3:16, 6:15-20.

>>>Matt 1:18-25 ja Luuk 1:30-35, erikoisen tarkasti ja selvästi
        Luuk 1:35 jakeessa.<<<

Näissä jakeissa sanotaan selvästi, että Jeesus Kristus on PYHÄSTÄ HENGESTÄ
        (siinnyt). Jeesus sanoi Jumalasta, Isästä: Minä tunnen hänet, sillä HÄNESTÄ MINÄ OLEN, ja hän on minut lähettänyt (Joh 7:29).

16:28 "Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö.""
        8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos JUMALA olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen JUMALASTA LÄHTEN YT ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.

10:26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole MINUN LAMPAITANI.
        10:27 MINUN LAMPAANI kuulevat MINUN ÄÄNTÄNI, ja minä tunnen ne, ja ne SEURAAVAT MINUA (Ef 5:1, Hes 34. ja Joh 10. luvut). Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä MINUN KÄDESTÄNI. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä MINUN ISÄNI KÄDESTÄ.
        MINÄ JA ISÄ OLEMME YHTÄ" (alkuperäisen tekstin mukaan "Minä ja Isä olemme yksi")

Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet. Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat ISÄSTÄ; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?" Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska SINÄ, joka olet ihminen, TEET ITSESI JUMALAKSI."

Kun Jeesus puhui Isästä, Hän puhui Pyhästä Hengestä.
        Kun Jeesus puhui Jumalasta, Hän puhui Pyhästä Hengestä.
        Kun Jeesus puhui Pyhästä Hengestä, Hän puhui Isästä: Jumalasta.
        Kun Jeesus puhui itsestään. Hän sanoi olevansa ISÄSTÄ!

Ja juutalaiset, jotka eivät uskoneet Jeesusta, eivätkä olleet Jeesuksen
        ja Isän lampaita, aikoivat kivittää Hänet jumalanpilkasta koska
        Jeesus sanoi olevansa Jumala, jota (totuutta) juutalaiset eivät uskoneet.

• jumala-kanssamme

>>>Matt 1:18-25 ja Luuk 1:30-35, erikoisen tarkasti ja selvästi
        Luuk 1:35 jakeessa.<<<

Näissä jakeissa sanotaan selvästi, että Jeesus Kristus on PYHÄSTÄ HENGESTÄ
        (siinnyt). Jeesus sanoi Jumalasta, Isästä: Minä tunnen hänet, sillä HÄNESTÄ MINÄ OLEN, ja hän on minut lähettänyt (Joh 7:29).

16:28 "Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö.""
        8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos JUMALA olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen JUMALASTA LÄHTEN YT ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.

10:26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole MINUN LAMPAITANI.
        10:27 MINUN LAMPAANI kuulevat MINUN ÄÄNTÄNI, ja minä tunnen ne, ja ne SEURAAVAT MINUA (Ef 5:1, Hes 34. ja Joh 10. luvut). Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä MINUN KÄDESTÄNI. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä MINUN ISÄNI KÄDESTÄ.
        MINÄ JA ISÄ OLEMME YHTÄ" (alkuperäisen tekstin mukaan "Minä ja Isä olemme yksi")

Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet. Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat ISÄSTÄ; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?" Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska SINÄ, joka olet ihminen, TEET ITSESI JUMALAKSI."

Kun Jeesus puhui Isästä, Hän puhui Pyhästä Hengestä.
        Kun Jeesus puhui Jumalasta, Hän puhui Pyhästä Hengestä.
        Kun Jeesus puhui Pyhästä Hengestä, Hän puhui Isästä: Jumalasta.
        Kun Jeesus puhui itsestään. Hän sanoi olevansa ISÄSTÄ!

Ja juutalaiset, jotka eivät uskoneet Jeesusta, eivätkä olleet Jeesuksen
        ja Isän lampaita, aikoivat kivittää Hänet jumalanpilkasta koska
        Jeesus sanoi olevansa Jumala, jota (totuutta) juutalaiset eivät uskoneet.

Todistan vielä Raamatulla, että Pyhä Henki on Jumala (ja Jeesuksen Isä
        koska Jeesus on Jumalan Poika).

Ananias ja Safira yrittivät pettää Pyhää Henkeä.
        Pietari sanoi Heille - te olette valehdelleen Jumalalle (Apt 5:1-4).

Jumala oli opetuslasten kanssa, Jeesus oli opetuslasten kanssa.
        Pyhä Henki johdatti heitä ja esti heitä julistamasta sanaa Aasiassa.
        Kun he yrittivät lähteä Bityniaan, Jeesuksen Henki ei sallinut sitä.
        Sitten he näyn kautta ymmärsivät, että Jumala oli kutsunut heidät
        Makedoniaan (Apt 16:6-10).

Hebrealaiskirjeessa puhuu Jumala; Pyhä Henki.

"Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
        älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa, jossa teidän isänne MINUA KIUSASIVAT ja koettelivat, vaikka olivat nähneet MINUN TEKOJANI neljäkymmentä vuotta; sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan MINUN TEITÄNI (3:8-12).

Juutalaiset olivat nähneet Jumalan tekoja. Tässä Pyhä Henki puhuu Jumalana
        ja sanoo juutalaisten kiusanneen Häntä, Pyhää Henkeä. Jakeessa 12 sanotaan
        - "Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän LUOPUU ELÄVÄSTÄ JUMALASTA, "

Jakeessa 14 sanotaan - me olemme tulleet osallisiksi KRISTUKSESTA, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti. Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette HÄNEN ÄÄNENSÄ, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",

"Minun lampaani kuulevat minun ääntäni ja ne seuraavat minua (Joh 10:27).
        JUMALA (Pyhä Henki) on sanonut - "vihassani minä vannoin he eivät pääse MINUN LEPOONI: Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä luomisesta (Heb 4:3).

Hebrealaiskirjeen kirjoittaja aloittaa kirjeensä julistaen Jumalan ilmoituksen
        Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, että Hän on Jumala, ei enkeli ollenkaan
        (1:8-12).

• Kirjakääröt

Joh.3:5 Biblia (1776) Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla. Hes.36:25 Ef.5:26

• Järkihoi

Joh.1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. Minä ainakin, olen syntynyt miehen isäni tahdosta.

• jumala-kanssamme

Joku on sanonut: "Jos synnyt kerran, kuolet kahdesti. Jos synnyt kahdesti, kuolet kerran".

Järki hoi!!! SINUN TÄYTYY SYNTYÄ UUDESTI, YLHÄÄLTÄ Jumalan Sanasta ja Hengestä, so. Jumalasta. Tämä on hengellinen uudestisyntyminen, ei jälleensyntyminen.

• jumala-kanssamme

Joku on sanonut: "Jos synnyt kerran, kuolet kahdesti. Jos synnyt kahdesti, kuolet kerran".

Järki hoi!!! SINUN TÄYTYY SYNTYÄ UUDESTI, YLHÄÄLTÄ Jumalan Sanasta ja Hengestä, so. Jumalasta. Tämä on hengellinen uudestisyntyminen, ei jälleensyntyminen.

>>>Joku on sanonut: "Jos synnyt kerran, kuolet kahdesti. Jos synnyt kahdesti, kuolet kerran".<<<

Tämä on sellainen väittämä, että se täytyy todistaa Raamatulla. Raamattu
        puhuu kahdesta kuolemasta. On olemassa ruumiimme kuolema jota me
        ajattelemme kun puhutaan kuolemasta. Mutta sitten on olemassa myös
        hengellinen kuolema. Se lopullinen hengellinen kuolema on lopullinen
        ero Jumalasta.

Kun uudestisyntymätön uskosta osaton ihminen kuolee, hän kuolee kahdesti.
        Hän kuolee ruumiillisesti ruumiinsa kuolemassa ja toisen kuoleman hän kärsii
        joutuessaan ikuiseen eroon Jumalasta. Toinen kuolema tarkoittaa ikuista
        eroa Jumalasta.

Kun uudestisyntynyt uskova kuolee ruumiinsa kuolemassa, hän kuolee vain
        sen yhden kerrran. Hän elää ikuisesti. Näinhän Jeesus opettaa Joh 11:25
        jakeessa.

Ilmestyskirja:20:6 "Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat
        olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne
        tuhannen vuotta."

Joh 11:21 Ja Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut. Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot." Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös."
        Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä." Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."

1 Kor 15:47-54 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta. Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset. Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
        Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu." "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"

• aasema

Kolmiyhteiseen Jumalaan uskovien tunnusmerkki on se, että vaikka heille näyttää lukemattomia paikkoja Raamatusta, jotka osoittavat, ettei se ole totta, he sivuuttavat ne välittömästi. He puhuvat vain huutamisesta uudelleensyntymisestä. Miten Jumala voi kuunnella heidän hokemistaan 'Herra , Herra, jos he eivät usko hänen sanaansa? Ja miten he voivat sanoa olevansa uudesti syntyneitä, jos eivät ymmärrä sen merkitystä? Tunne jostain, ei ole merkki siitä, että se on oikein. Koetelkaa henget, mistä ne ovat, kehoitetaan Raamatussa..
      Ei Jumala voi antaa henkeään ihmiselle, joka halventaa hänen asemansa ja ajattelee Jeesuksen sanojen olevan valheita. Hänen Jumalansa on se, joka meidänkin Jumalamme pitäisi olla. Hän alistui Jumalansa ja Isänsä tahtoon, kuten monet raamatunpaikat osoittavat. Miksi meidän pitäisi jatkuvasti väittää sitä vastaan?
      Jeesus perusti kristillisyyden juutalaisuuden sijaan ja hänellä on tärkeä rooli siinä, mutta ei hän perustanut sitä siksi, että häntä palvottaisiin Jumalana. Sen pääsisältö on hänen Isänsä valtakunta. Täytyy ymmärtää, mikä se on.
      Kyllä taivaassa ollessaankin hän tottelee Isänsä ohjeita. Sanoohan Paavalikin Jumalan olevan Kristuksen pää. Kun hän kirjoitti nuo sanat, Jeesus oli jo palannut taivaaseen.
      Kun ihmnen kastetaan Isän, Pojan ja pyhän hengen nimeen, se ei tarkoita, että siitä tulisi heidän uusi jumalansa. Täytyy ymmärtää, mikä osa heillä on hänen elämässään. Tunnustaa Isän asema, Pojan asema ja mikä pyhä henki on.

• markku.lievonen

>>Kolmiyhteiseen Jumalaan uskovien tunnusmerkki on se, että vaikka heille näyttää lukemattomia paikkoja Raamatusta, jotka osoittavat, ettei se ole totta, he sivuuttavat ne välittömästi. He puhuvat vain huutamisesta uudelleensyntymisestä. Miten Jumala voi kuunnella heidän hokemistaan 'Herra , Herra, jos he eivät usko hänen sanaansa? Ja miten he voivat sanoa olevansa uudesti syntyneitä, jos eivät ymmärrä sen merkitystä? <<

Todellisuus on, miten ulkopuolella JUMALAN valtakunnan asiat nähdään aivan erilailla eli jos JUMALAN valtakunta ei ole sisäisesti ihmisessä. Kaikki on teoriaa,- ei kokemusperäistä elämää arjen keskellä.
        Niin, vaikka Raamatussa on selkeitä ilmoituksia niin kuten totesit ne mitätöidään. Tuo ainainen huutamisen tarve tänä päivänä kuvaa hyvin ihmisensisintä ja ahdistusta. Koko uudestisyntymisen kautta saatu ilo on tuntematon käsite.

Mutta, se on totta, miten ihmisen ongelmoituessa mielen alueella, niin meidänkin aikana ihminen voi vaipua epätodelllisuuteen ja sitä kautta vainoamisen tunteen kokemukseen. Pelkotilasta on kysymys, joka huudatuttaa / on tarve ainaisesti. On ihmisiä jotka luulevat; Venäjä hyökkää. naapurit on pahoja. koko arki on siten yhtä ahdistusta jne.... Kun tämä ihminen lukee Raamatusta sen aikaisia tapahtumia ja todellisia vainoja, niin ihminen oikein imee sen ajan vainot ja liittää ne omiin luuloihin / epätodellisuuteen, jossa ihmistä vainottaisiin.

Niin, on todella kiitoksen aihe, ettei maassamme uskovia ihmmisiä / seurakuntaa vainota. Jokainen voi rauhassa elinympäristössään elää uskon elämää ja iloita tästäkin ajasta. Niin, miten kauan sitä emme tiedä.

Jos tarkkoja ollaan, niin kolminoisuusoppi / katolilaisuus on saanut aikaan kyllä positiivisuutta eli vallitseva uskonto kautta maailman ehkäisee heidän keskinäistä vainoamistaan eli ilmentää ihmisen hallitsemista tämän uskonnon avulla. Eihän uskonnon jäsenet ala vainoamaan toisiaan,- vaan ulkopuolella olevia ihmisiä. JUMALAN aivoituksiin todellisesti uskovia.

Jakajana juuri on,- ettei tämä vallitseva uskonto näe / opeta/ usko miten Isä YKSIN on tämä kaikkivaltias JUMALA. Niin, itse en ihmettelisi , jos aikanaan juuri näitä uskovia alettaisiin vainoamaan, jotka uskovat Isä yksin on totinen kaikkivaltias JUMALA.

Niin , onhan tästä jo siemen kylvetty eli herkästi vedetään esille kortti .- Jehovan todistaja, jolla ilmennetään halventamista eli siemen vainoamiselle.

• s-seutulainen

>>Kolmiyhteiseen Jumalaan uskovien tunnusmerkki on se, että vaikka heille näyttää lukemattomia paikkoja Raamatusta, jotka osoittavat, ettei se ole totta, he sivuuttavat ne välittömästi. He puhuvat vain huutamisesta uudelleensyntymisestä. Miten Jumala voi kuunnella heidän hokemistaan 'Herra , Herra, jos he eivät usko hänen sanaansa? Ja miten he voivat sanoa olevansa uudesti syntyneitä, jos eivät ymmärrä sen merkitystä? <<

Todellisuus on, miten ulkopuolella JUMALAN valtakunnan asiat nähdään aivan erilailla eli jos JUMALAN valtakunta ei ole sisäisesti ihmisessä. Kaikki on teoriaa,- ei kokemusperäistä elämää arjen keskellä.
        Niin, vaikka Raamatussa on selkeitä ilmoituksia niin kuten totesit ne mitätöidään. Tuo ainainen huutamisen tarve tänä päivänä kuvaa hyvin ihmisensisintä ja ahdistusta. Koko uudestisyntymisen kautta saatu ilo on tuntematon käsite.

Mutta, se on totta, miten ihmisen ongelmoituessa mielen alueella, niin meidänkin aikana ihminen voi vaipua epätodelllisuuteen ja sitä kautta vainoamisen tunteen kokemukseen. Pelkotilasta on kysymys, joka huudatuttaa / on tarve ainaisesti. On ihmisiä jotka luulevat; Venäjä hyökkää. naapurit on pahoja. koko arki on siten yhtä ahdistusta jne.... Kun tämä ihminen lukee Raamatusta sen aikaisia tapahtumia ja todellisia vainoja, niin ihminen oikein imee sen ajan vainot ja liittää ne omiin luuloihin / epätodellisuuteen, jossa ihmistä vainottaisiin.

Niin, on todella kiitoksen aihe, ettei maassamme uskovia ihmmisiä / seurakuntaa vainota. Jokainen voi rauhassa elinympäristössään elää uskon elämää ja iloita tästäkin ajasta. Niin, miten kauan sitä emme tiedä.

Jos tarkkoja ollaan, niin kolminoisuusoppi / katolilaisuus on saanut aikaan kyllä positiivisuutta eli vallitseva uskonto kautta maailman ehkäisee heidän keskinäistä vainoamistaan eli ilmentää ihmisen hallitsemista tämän uskonnon avulla. Eihän uskonnon jäsenet ala vainoamaan toisiaan,- vaan ulkopuolella olevia ihmisiä. JUMALAN aivoituksiin todellisesti uskovia.

Jakajana juuri on,- ettei tämä vallitseva uskonto näe / opeta/ usko miten Isä YKSIN on tämä kaikkivaltias JUMALA. Niin, itse en ihmettelisi , jos aikanaan juuri näitä uskovia alettaisiin vainoamaan, jotka uskovat Isä yksin on totinen kaikkivaltias JUMALA.

Niin , onhan tästä jo siemen kylvetty eli herkästi vedetään esille kortti .- Jehovan todistaja, jolla ilmennetään halventamista eli siemen vainoamiselle.

Alkseurakuntaa vainottiin Jeesuksen nimen tähden. Heitä, jotka turvautuivat Jeesukseen Kristukseen ja huusivat Hänen nimeään avukseen - ainakin Raamatun mukaan.
        Muista lähteistä, jotka kertovat ehkä jotakin muuta, en tiedä eikä minun Jumalalle kiitos tarvitse tietääkään.

• aasema

Kyllä Jeesuksen seuraajia ennustettiin vainottavan ja se on todellista. Ne, jotka seuraavat hänen askeleissaan saavat vainoa.
        Hän sanoi kenen tahto oli tärkein hänelle. Joh. 4:34:" Minun ruokani on , ettäminä teen hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt minut ja vien päätökseen hänen työnsä."
        Hän ei koskaan osoittanut olevansa osa kolmiyhteistä Jumalaa, eikä Jumalan vertainen. Hän antoi mallin seuraajilleen, miten Jumalaa palvottaisiin ja mitä siihen sisältyi.
        Hebrealaisille 5: 7-10 osoittaa, että Jumala palkitsi hänet hänen tottelevaisuutensa vuoksi. Hän alistui aina Isänsä tahtoon. Ja sitä hän odottaa palvelijoiltaankin.

• markku.lievonen
        s-seutulainen kirjoitti:

Alkseurakuntaa vainottiin Jeesuksen nimen tähden. Heitä, jotka turvautuivat Jeesukseen Kristukseen ja huusivat Hänen nimeään avukseen - ainakin Raamatun mukaan.
        Muista lähteistä, jotka kertovat ehkä jotakin muuta, en tiedä eikä minun Jumalalle kiitos tarvitse tietääkään.

Jospa heräisit todelisuuteen. Historian aikana on Jeesukseen uskovia vainottu ja tapettu esim. jos mediaan / nettiin on uskomista, niin oppiisännre katolilaisuus on tappanut yli 50milj. Jeesukseen uskovaa ihmistä historian aikana.

Taas tänä päivänä maassame ei vainota Jeesukseen / opetukseen uskovia sisaria ja veljiä. Niin, vieläkö tässä tilassa tulisi huutaa avukseen Herraansa. Sekopäisiäkö Jeesukseen uskovat tulisi olla?
        Niin, alkuseurakunnan aikana myös Juudas tappoi itsensä. Tulisiko sekin huomioida ja ottaa käytäntöön?

Käytäppä omia aivojasi ja ymmärrä, mikä tila ihmisessä on kun hän on JUMALAN valtakunnassa.

Ymmärrätkö, RAAMATUN ilmoitusten kautta,- ettet ole sisällä JUMALAN valtakunnassa ja siitä tämä JUMALAN antaman mielen vastustaminen. Kuuluthan lahkoon ja siten olet lahkolainen ja ulkona JUMALAN valtakunnasta.

No, luonnollisesti et usko, koska olet ulkopuolinen JUMALAN valtakunnasta. Sama väittely kuin ateistin kanssa, joka ei ole saanut uskoa / tullut sisälle valtakuntaan. Valtakunnan sisällä oleminen ja sinne pääseminen ei oe pieni asia ja itsestään selvyys,- vaikka ihminen olisi joka uskonnollisen puolueen jäsen. Juuri lahkolaisuus / ajattelu seurakunnasta on esteenä valtakuntaan sisälle pääsystä. LUE .....JA............YMMÄRRÄ... Gal 5 Ei ole minun mielipiteeni,- vaan JUMALAN aivoitus.

• Usko.Toivonen

Oletkohan sinä "ml", ihan ajan tasalla.

Suomessa on uskonnon vapaus, eikä ketään saa tuhota tappamalla uskontonsa vuoksi, mutta vainot Jeesus nimessä ovat aivan ilmeiset.

Esim. yliopistouran valinnut uskovaksi tunnustautuva ei etene urallaan samalla tavalla kuin ateistit.
        Juuri äskettäin sain kuulla, että eräs tuttava oli saanut potkut töistään vakaumuksensa vuoksi.

Lainaat galatalaiskirjettä, mutta ei se kiellä sitä tosiasiaa, että Jeesuksen omat ovat Herran puoleen kääntyneitä ihmisiä, eli he ovat turvautuneet Herraan Jeesukseen, huutaneet avuksensa Jeesusta Kristusta Herranaan.

22. Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        23. Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        24. Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        25. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        26. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        ( Gal. 3. )

Kuinka ihminen tulee uskoon?

Kuultuaan pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ihminen kääntyy Herran puoleen, huutaa avuksensa ( rukoilee, vaikka äänettömästi), Herraa Jeesusta Kristusta, Herra armahda minua syntistä.

8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
        ( Room. 10. )

Ei aika muuta uskoon tuloa millään lailla, Jeesus vaikuttaa uskon yhä tänäkin päivänä, ei ihminen voi saada uskoa omin voimin.

Joten, jospa jättäisit "m.l" pois arviosi kuka on Jumalan valtakunnassa, siis perillinen lupauksen kautta, koska et näytä ymmärtävän mitä Herran avuksi huutaminen tarkoittaa.

Jos sinä et sydämestäsi käänny Herran puoleen, niin kuinka ajattelet olevasi uskova, Jeesuksen pyhä?

• markku.lievonen
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Oletkohan sinä "ml", ihan ajan tasalla.

Suomessa on uskonnon vapaus, eikä ketään saa tuhota tappamalla uskontonsa vuoksi, mutta vainot Jeesus nimessä ovat aivan ilmeiset.

Esim. yliopistouran valinnut uskovaksi tunnustautuva ei etene urallaan samalla tavalla kuin ateistit.
        Juuri äskettäin sain kuulla, että eräs tuttava oli saanut potkut töistään vakaumuksensa vuoksi.

Lainaat galatalaiskirjettä, mutta ei se kiellä sitä tosiasiaa, että Jeesuksen omat ovat Herran puoleen kääntyneitä ihmisiä, eli he ovat turvautuneet Herraan Jeesukseen, huutaneet avuksensa Jeesusta Kristusta Herranaan.

22. Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        23. Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        24. Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        25. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        26. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        ( Gal. 3. )

Kuinka ihminen tulee uskoon?

Kuultuaan pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ihminen kääntyy Herran puoleen, huutaa avuksensa ( rukoilee, vaikka äänettömästi), Herraa Jeesusta Kristusta, Herra armahda minua syntistä.

8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
        ( Room. 10. )

Ei aika muuta uskoon tuloa millään lailla, Jeesus vaikuttaa uskon yhä tänäkin päivänä, ei ihminen voi saada uskoa omin voimin.

Joten, jospa jättäisit "m.l" pois arviosi kuka on Jumalan valtakunnassa, siis perillinen lupauksen kautta, koska et näytä ymmärtävän mitä Herran avuksi huutaminen tarkoittaa.

Jos sinä et sydämestäsi käänny Herran puoleen, niin kuinka ajattelet olevasi uskova, Jeesuksen pyhä?

>>Joten, jospa jättäisit "m.l" pois arviosi kuka on Jumalan valtakunnassa, siis perillinen lupauksen kautta, koska et näytä ymmärtävän mitä Herran avuksi huutaminen tarkoittaa.<<

Ymmärrän erittäin hyvin miksi vastustamalla vastustat JUMALAN valtakuntaa kuin myös jumalaton ihminen:

17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan ........vanhurskautta..........ja ........rauhaa .........ja....... iloa......... Pyhässä Hengessä. Room. 14

Ajatus ei ole minun,- vaan kaikkivaltiaan JUMALAN aivoitus,- ettei yksikään lahkoon kuuluva / uskonnolliseen puolueeseen peri JUMALAN valtakuntaa.

Kaikki Luterilaisuus, helluntalaisuus, adventistit,jehovan todistajat, ortodoksit jne..... ovat lahkoja ja siten jäsenen ajatusmaailma seurakunnasta on esteenä JUMALAN valtakuntaan pääsemiselle.
        Niin, on yks hailee mitä ihminen ajattelee,- koska JUMALAN ilmoitus on ratkaiseva.

Juuri tuohon samaan valtakunnan ulkopuolella olemiseen liittyy,- ettei yksikään uskonnollinen puolue mahdolistu opettamaan todellissta JUMALAN valtakunnan tilasta. Vanhurskauden, - rauhan - ilon vaikutuksesta. Tilasta ihmisessä.
        Alue, joka on tässä ajassa erityisen tärkeä.
        - Ilmoitettu sanan ratkaisee,- ei ihmisen järjen päätelmät. Moni ei kertakaikkiaan usko / näe olevansa JUMALAN valtakunnan ulkopuolella. On yks hailee huudatko avuksesi tai et, koska olet ulkopuolella valtakunnan.

Mustanet Jeesuksen sanat; MInä en tunne teitä te...................... tarkoittaa juuri lahkolaisuutta.

• Usko.Toivonen

Sinullakin näyttää olevan lahko-oppi, puolueoppi.

Miksikö näin?
        Koska tuo ei ole Raamatun ilmoitus Jumalan valtakuntaan Jeesuksessa Kristuksessa kuuluvasta.

Hän on meidän rauhamme, ilmoittaa Raamattu Herrasta Jeesuksesta, ja Hän oli myöskin niiden rauha jotka tuhottiin Jeesuksen nimen tähden, ei sisäistä sydämen tilaa voineet tietenkään vainoajat nähdä, ei heillä ollut kykyä nähdä ihmisen sydämeen, kuten Herralla Jeesuksella on.

Nuo Jeesuksen sanat, minä en tunne teitä, ei ole sidottu mihinkään muuhun kuin sydämen uskoon. Ja Jeesus ilmoitti aivan selvästi, että Hän tuntee omansa ja Hänen omansa tuntevat Jeesuksen.

14. Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, ( Joh. 10. )

Ja ketkä eivät tunne Herraa Jeesusta, senkin Hän selkeästi ilmoittaa.

18. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
        19. Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni".
        ( Joh. 9. )

( Joh. 16. )

Ja kuka on Jeesuksen oma, Jeesuksen pyhä?

( Apt. 9. )

Ja mieltä sinä olet Jeesuksen pyhästä, Jeesuksen omasta. Näin kirjoitat:

>> Taas tänä päivänä maassame ei vainota Jeesukseen / opetukseen uskovia sisaria ja veljiä. Niin, vieläkö tässä tilassa tulisi huutaa avukseen Herraansa. Sekopäisiäkö Jeesukseen uskovat tulisi olla? >>

18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        ( 1. Kor. 1. )

Ja se Jumalan seurakuntaa koskeva tunniste on yhä tämä, vaikka sen kieltäisitkin ei sillä ole Jumalan seurakunnan olemukseen mitään vaikutusta. Mutta mieti mikä on oma olemuksesi.

• markku.lievonen
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Sinullakin näyttää olevan lahko-oppi, puolueoppi.

Miksikö näin?
        Koska tuo ei ole Raamatun ilmoitus Jumalan valtakuntaan Jeesuksessa Kristuksessa kuuluvasta.

Hän on meidän rauhamme, ilmoittaa Raamattu Herrasta Jeesuksesta, ja Hän oli myöskin niiden rauha jotka tuhottiin Jeesuksen nimen tähden, ei sisäistä sydämen tilaa voineet tietenkään vainoajat nähdä, ei heillä ollut kykyä nähdä ihmisen sydämeen, kuten Herralla Jeesuksella on.

Nuo Jeesuksen sanat, minä en tunne teitä, ei ole sidottu mihinkään muuhun kuin sydämen uskoon. Ja Jeesus ilmoitti aivan selvästi, että Hän tuntee omansa ja Hänen omansa tuntevat Jeesuksen.

14. Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, ( Joh. 10. )

Ja ketkä eivät tunne Herraa Jeesusta, senkin Hän selkeästi ilmoittaa.

18. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
        19. Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni".
        ( Joh. 9. )

( Joh. 16. )

Ja kuka on Jeesuksen oma, Jeesuksen pyhä?

( Apt. 9. )

Ja mieltä sinä olet Jeesuksen pyhästä, Jeesuksen omasta. Näin kirjoitat:

>> Taas tänä päivänä maassame ei vainota Jeesukseen / opetukseen uskovia sisaria ja veljiä. Niin, vieläkö tässä tilassa tulisi huutaa avukseen Herraansa. Sekopäisiäkö Jeesukseen uskovat tulisi olla? >>

18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        ( 1. Kor. 1. )

Ja se Jumalan seurakuntaa koskeva tunniste on yhä tämä, vaikka sen kieltäisitkin ei sillä ole Jumalan seurakunnan olemukseen mitään vaikutusta. Mutta mieti mikä on oma olemuksesi.

>>Ja se Jumalan seurakuntaa koskeva tunniste on yhä tämä,<<

Onko JUMALAN valtakunta:

17 sillä ei JUMALAN VALTAKUNTA ole syömistä ja juomista, vaan ........vanhurskautta..........ja ........rauhaa .........ja....... iloa......... Pyhässä Hengessä. Room. 14

• jumala-kanssamme

>>Ja se Jumalan seurakuntaa koskeva tunniste on yhä tämä,<<

Onko JUMALAN valtakunta:

17 sillä ei JUMALAN VALTAKUNTA ole syömistä ja juomista, vaan ........vanhurskautta..........ja ........rauhaa .........ja....... iloa......... Pyhässä Hengessä. Room. 14

Jos sinulla Markku on nöyryyttä, sinä tunnustat Usko.Toivosen todistuksen
        Jumalan seurakunnan ja sen jäsenen tunnusmerkin Jeesuksen Kristuksen
        nimen avukseen huutamisesta. Raamattuhan sen ilmoittaa ja Usko.Toivonen
        on vain kertonut mistä Jumalan seurakunnan tunnistaa täydellä varmuudella.

Esimerkiksi minä olen tänä päivänä kääntynyt Herran Jeesuksen Kristuksen
        puoleen rukouksessa ja huutanut Häntä avukseni asioissa joissa tarvitsen
        Häntä. Ja suurimmalla mahdollisuudella teen samaa myös huomenna.

Onko sinulla tapana huutaa Jeesusta avuksesi vai pärjäätkö ilman Häntä?
        Minä en pärjää yhtään päivää ilman Jeesusta Kristusta, en yhtään
        minuuttiakaan. Jumalan valtakunta on vanhurskautta, rauhaa ja iloa
        Pyhässä Hengessä. Sitä Usko.Toivonen ei ole missään kieltänyt koska
        hänellä ei ole mitään syytä sitä kieltää koska se on Raamatun ilmoitus.

Entä onko sinulla syytä kieltää Usko.Toivosen esittämä Raamatun
        ilmoitus?

• Usko.Toivonen

Sellainen neuvo, että ota huomioon asiayhteteys.

14. Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
        15. Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
        16. Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;
        17. sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
        18. Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.
        ( Room. 14. )

Kristuksen palvelijat, ovat juuri Jeesuksen pyhiä, Jeesuksen omia, jotka tunnistaa Herransa nimessä, ja se nimi on Jeesus.

Ja Jumalan seurakunta koostuu Jeesuksen pyhistä, Jeesuksen omista.

( 1. Kor. 1. )

Ja esim. vanhurskaus vaatii kokoaikaista turvautumista Herraan Jeesukseen.

" jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä ".

• markku.lievonen

Älä väistele kysymystäni, vaan vastaa.

Onko JUMALAN valtakunta: Vanhurskautta rauhaa ja iloa. Vai aivan muuta.

• Usko.Toivonen

Aha, nyt alkoi tämä vaihe.

Vanhurskaus: Kuinka ihminen tulee vanhurskaaksi, tässä esim. Sauluksesta.

14. Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        15. sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        ( Apt. 22. )

Vanhurskashan on syytön Jumalan edessä Jeesuksen vanhurskaudessa ei omassaan.

1. Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
        ( Room. 5. )

Uskosta vanhurskaaksi, siis Kristuksen vanhurskaudessa, rauha uskon kautta, siis, Kristuksen rauha, jonka Hän antaa omilleen, pyhilleen, jotka Häntä avuksensa huutavat.

Vanhurskautta Kristuksessa, Rauhaa Kristuksessa, Iloa Kristuksessa ei voi olla, ellei ole Kristuksessa ja Sauluksestakin tuli uusi luomus Kristuksessa, kun hän kääntyi Herran Jeesuksen puoleen ja huusi Jeesusta Herranaan avuksensa.

Sen jälkeen Paavali kirjoitti nämä kaikki kohdat, mitä olet esille ottanut.

Eli jos kirjoitat kuitenkin näin:

Niin, kuinka voisit ymmärtää, mistä tässä on kysymys.

• markku.lievonen

Onko JUMALAN valtakunta: Vanhurskautta rauhaa ja iloa. Vai aivan muuta.

Ymmärränkö oikein, ettet halua vastata, miten JUMALAN valtakunta on juuri vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Kuten on ilmoitettukin. Ongelman aiheuttanee tuo mielenlaatu. Iloisuus, joka esiintyy kaikkialla mm Pyhän Hnegen hedelmänä.

No, ei pakko ole ihmisen kasvaa kohti iloisuuutta. Meillä lapset leikkimielisesti virnuilevat; "Ennen kaikki oli paremmin" ja ilmentävät leikilllisesti synkkyyttä. Harmi, miten tämä synkyys voi monella ihmisellä olla todellisuutta.

• Usko.Toivonen

Johan vastasin ja sanon nyt vielä kerran.

Jokainen Raamatun ilmoittama asia on totta, asiayhteydessään.
        Tuokin esilleottamasi kohta, asiayhteydessään.

Mutta se mistä Jeesuksen pyhät Raamatun ilmoituksen mukaan ovat varmasti tunnistettavissa, on se että he huutavat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.

Jos olet eri mieltä, niin osoita Raamatusta sellainen kohta, jossa alkuseurakunnan uskovia vainottiin jonkin muun tunnisteen perusteella.

Oliko se ilo, rauha, vanhurskaus vaiko jokin muu varma tunniste.
        Ja minkä tuntomerkin Jumalan seurakunnasta Paavali antaa?

Miksi vastustat Raamatun ilmoitusta sanomalla näin:

Oletko vielä sanojesi takana, vai tunnustatko olleesi väärässä?

• markku.lievonen
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Johan vastasin ja sanon nyt vielä kerran.

Jokainen Raamatun ilmoittama asia on totta, asiayhteydessään.
        Tuokin esilleottamasi kohta, asiayhteydessään.

Mutta se mistä Jeesuksen pyhät Raamatun ilmoituksen mukaan ovat varmasti tunnistettavissa, on se että he huutavat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.

Jos olet eri mieltä, niin osoita Raamatusta sellainen kohta, jossa alkuseurakunnan uskovia vainottiin jonkin muun tunnisteen perusteella.

Oliko se ilo, rauha, vanhurskaus vaiko jokin muu varma tunniste.
        Ja minkä tuntomerkin Jumalan seurakunnasta Paavali antaa?

Miksi vastustat Raamatun ilmoitusta sanomalla näin:

Oletko vielä sanojesi takana, vai tunnustatko olleesi väärässä?

Kuten aiemmin jo kerroin, niin tänä päivänä maassamme ei ole vainoja tms. Taas jokainen uudestisyntynyt ihminen tietää tuen / avun arjen asioihin tulevan JUMALALTA,- JHerran eesuksen Krisutuksen kautta kuten on ilmoitettu.

Mutta, edelleen JUMALAN valtakunta on vanhurskautta rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä, YMMÄRRÄTKÖ yleensä mitä tarkoittaa "Iloitkaa AINA Herrassa".

JUMALAN valtakunnan tunniste ei ole huutaminen,- vaan ILO Herrassa. Ilo, jota JUMALA tahtoo aina. Täällä päin,- JOPA helluntalaisia tuntee juuri tästä teijästä. Iloisuudesta.

Raamatusta et tule edes löytämään ilmoitusta; Huutaminen on tunniste JUMALAN valtakunnasta / seuraunnasta. On siis ihmisen iki oa keksintö ja järkeily / fiktiivinen kuvittelu.

Taas JUMALAN valtakunnasta / seurakunnasta on tarkka tunnuste: Vanhurskaus, rauha ja ILO Pyhässä Hengessä.

Ymmärrä ja huomioi myös todellisuus. Vaikka Raamatussa on paljon ilmoituksia seurakunnasta ja seurakunnan vainoista jne.....,mutta ne eivät koske ja kohdennu sinuun,- koska et ole perinyt JUMALAN valtakuntaa. Olethan osallisena lahkolaisuudesta / helluntaipuolue.
        JUMALA ilmoittaa aivan selkein sanoin ettei kaltaisesi lahkolaisuus peri JUMALAN valtakuntaa. Ei ole minun tulkintani,- vaan selkeä JUMALAN ilmoitus. Gal 5 Ymmärrätkö? Eli on aivan turhaa pohtia asiaa,- koska koko ilmoitukset eivät kohdennu sinuun. No, tiedollisella tasolla kyllin,- mutta ei todeksielämisen tasolla.

>>Oletko vielä sanojesi takana, vai tunnustatko olleesi väärässä?<<

Ymmärrätkö mitä kysyt?

• Usko.Toivonen

Toki ymmärrän ja ymmärrän vastauksesikin.

Koska et ymmärrä, mitä Jeesuksen avukseen huutaminen Herranaan tarkoittaa,
        niin kirjoitat tuollaista Raamatunvastaista, kuten kirjoitit:

Jumalan seurakunta on Raamatun ilmotuksen mukaan:

( 1. Kor. 1. )

Galatalaiskirje ei ole piirunkaan vertaa ristiriidassa tämän Raamatun ilmoittaman Jumalan seurakunnan tunnisteesta.

Ei ole pääsyä Jumalan seurakuntaan, ellei turvaudu Herraan Jeesukseen Kristukseen, kuten Sauluskin teki saatuaan ymmärryksen.

Sinun mielestäsi on sekopäisyyttä turvata Herraan Jeesukseen, vaikka se on Raamatun ilmoittama asia.

Kaikissa paikkakunnissa Jumalan seurakunnan tunnistaa tuosta Paavalin kautta saadusta tunnisteesta, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyt, kutsutut ja pyhät, huutavat avukseen Herranaan Jeesuksen Kristuksen nimeä.

Oletko koskaan myöntänyt olevasi väärässä, kadutko koskaan tekemisiäsi?

• markku.lievonen

Niin, ihmisen ei tule järjellään järkeillä järjenpätelmiä Raamatun ilmoituksista eli fiktiivisestä kuvituksesta on kysymys. JUMALA tahtoo, että ihmisen ymmärrys ohjaantuisi JUMALAN ilmoittaman sanan sisällöstä. Jakeen antamasta viisaudesta. Kyseessä on silloin fakta eli todellisuus ja totuus.

• Usko.Toivonen

Niin, ei pitäisi järkeillä.

>> >> Taas tänä päivänä maassame ei vainota Jeesukseen / opetukseen uskovia sisaria ja veljiä. Niin, vieläkö tässä tilassa tulisi huutaa avukseen Herraansa. Sekopäisiäkö Jeesukseen uskovat tulisi olla? >>

Tämä sanomasihan on järkeilysi tuote, ei ylhäältä annettua hengellistä viisautta.

Raamatun ilmoitus on tuossa kohtaa niin selkeä, että vain lihalinen ajattelu voi nousta sitä vastustamaan ja kutsumaan Jeesuksen pyhiä sekopäisiksi.

( 1. Kor. 1. )

Raamattu ei vahvista Jumalaan seurakuntaan kuuluvia, Jeesusta Kristusta Herranaan avukseen huutavia sekopäisiksi, kuten sinulta omassa viisaudessasi lipsahti.

Joten aivan oikein nyt tunnustaudut tässä järjelläsi järkeileväksi asiassa, jota et voi järjelläsi käsittää.

>>Niin, ihmisen ei tule järjellään järkeillä järjenpätelmiä Raamatun ilmoituksista eli fiktiivisestä kuvituksesta on kysymys. >>

• Kirjakääröt

1Piet.1:23 Biblia (1776) Niinkuin ne, jotka jälleen syntyneet ovat, ei katoovaisesta, vaan katoomattomasta siemenestä, elävästä Jumalan sanasta, joka ijankaikkisesti pysyy. Kirjoitetaan: Niin kuin, katoavaisesta, katoamattomasta, iankaikkisesti.

• aasema

Tästä sanoman sivuuttamisesta puhui Jeesus, kertoessaan kuvauksista. Jos luet hänen sanansa Matt. 13: 14, 15, huomaat, miten ihmiset toimivat, kun he hylkäävät hänen sanansa.

• eikönäin

Kun ottaa selvää kolminaisuusopin historiasta, voidaan saada selville, ette se omaksuttiin kirkon oppeihin 300-luvulla. Se ei kuulunut Jeesuksen opetukseen Jumalasta.
      Jeesus puhui opeista, jotka ovat ihmisten kehittämiä. Nuo sanat on luettavissa Matt. 15:ssä luvussa. Jae 9 osoittaa sen olevan turhaa.
      Hän sanoi myös Joh. 8: 32:ssa totuuden vapauttavan vääristä opetuksista

• Evank.IslamilainenKirkko

Jännä juttu, että nimenomaan areiolaisuus on nousussa näinä Viimeisinä päivinä. Eli Saatana, seuraajiensa kautta, valkeuden enkeliksi pukeutuneena (= "Valkoinen Perkele"), hyökkää itse Jumalan pyhää olemusta vastaan. Sillä siitähän areiolaisuudessa on kysymys. Ja tämä, areiolaisuus, tulee myös nk. helluntailaisten kautta.

Minulle on eräilläkin "kristillisillä" foorumeilla (ihan oikeat) teologit antaneet banneja, koska olen varoittanut helluntailaisuudesta ja kirjoittanut, etteivät he ole kristittyjä. Kristinuskon ensimmäinen tunnustus kun on Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Jouduin siellä myös samanlaisen rekisteröimisrikoksen kohteeksi kuin Netmissiossakin, mutta voitin tämänkin kiistan ja pysyn nykyään lähes yhtä kaukana luterilaisista kuin helluntailaisistakin. Tosin en aivan, ihan niin kaukana.

Tokihan nyt teologienkin on ollut pakko tämä helluntailaisuuden syvin olemus tajuta.

Miksi siis areiolaisuutta, nestoriolaisuutta ja n. 20 muuta kristinuskon kieltämää, gnostilaista harhaoppia julistavia hellareita näin suojellaan? No, se on, tietty, se gnostilainen, satanistinen vapaamuurari-veljeys.

Milloinkahan ev.lut.kirkossakin aletaan opettaa askel-oppia: 12 askelta kohti Luciferismia?

Samaten islamista totuuden kirjoittaminen on suvakkikirkon foorumeilla kielletty. Miksikö? No, ... kai..., kun ...

Eikä kirkon suvakkeja saisi sanoa suvakeiksi.

Virallinen Ev.luterilainen kirkko ei enää ole sen enempää evankeelinen kuin lutherilainenkaan. Tämäkin mielikuva on petosta.

• Kirjakääröt

Matt.13:14 Biblia (1776) Ja heissä täytetään Jesaiaan ennustus, joka sanoo: korvillanne pitää teidän kuuleman, ja ei ymmärtämän, ja nähden näkemän, ja ei äkkäämän.

• TeilläYusufMeilläJeesus

2000 vuotta on julistettu Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.

Jos areiolaiset olisivat oikeassa, yksikään tätä Nimeä tunnustanut kristitty ei ole pelastunut. Helvettiin menneitä, koko krisujen sakki, sillä olisimme tunnustaneet väärää jumalaa.

Tämä on helluntailais-areiolaisten, messiaanisten sanoma kristikunnalle. Heidän mukaansa pelastumme ainoastaan pitämällä juutalaisen sapatin ja kieltämällä Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan.

Tätä se huijaripuljujen tuhottoman kallis Israel-matkailu saa aikaan: ujutetaan Jeesus-kielteisyys. Olen katsonut hintoja. Kuka hullu maksaa 2 tonnia huonosti opastetusta, viikon Pyhän Maan kierroksesta?

Tämä juutalaismessiaaninen satanismi alkoi Jeesus Nimen kieltämisestä. Tässä Nimessä ei heidän mukaansa ole pelastusta. Heillä onkin tarjota uusi, viimeisten aikojen kristus, antikristus nimeltä Jeshua, Yashua, Yusuf, milloin mikäkin lie.

• Kirjakääröt

Luuk.17:20 Biblia (1776) Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja sanoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä.

• Sokeat.näkevät

Tällä lauseella Jeesus kaiketi tarkoitti, ettei Jumalan Valtakunta ole kuin Rooman valtakunta, yleisön edess puhuva jumala-keisari ja katujen nimet Raamatusta.

Taivasten Valtakunnan voi kyllä nähdäkin, se, jolla on taivaalliset silmät ja korvat, aistit kuulla ja nähdä.

"Sokeat saavat näkönsä ja kuurot kuulevat."

• markku.lievonen
        Sokeat.näkevät kirjoitti:

Tällä lauseella Jeesus kaiketi tarkoitti, ettei Jumalan Valtakunta ole kuin Rooman valtakunta, yleisön edess puhuva jumala-keisari ja katujen nimet Raamatusta.

Taivasten Valtakunnan voi kyllä nähdäkin, se, jolla on taivaalliset silmät ja korvat, aistit kuulla ja nähdä.

"Sokeat saavat näkönsä ja kuurot kuulevat."

Eikö mielestäsi Jeesus ja apostolit opettaneet oikein JUMALAN valtakunnasta sanoessaan, miten se ei ole nähtävissä,- vaan sisäisesti ihmisessä?

"sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan VANHURSKAUTTA ( oikeamielisyyttä) ja RAUHAA ja ILOA Pyhässä Hengessä."

• Tunnustan.Jeesusta

Eikö mielestäsi Jeesus ja apostolit opettaneet oikein JUMALAN valtakunnasta sanoessaan, miten se ei ole nähtävissä,- vaan sisäisesti ihmisessä?

"sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan VANHURSKAUTTA ( oikeamielisyyttä) ja RAUHAA ja ILOA Pyhässä Hengessä."

En ole kiistänyt Jeesuksen sanoja, älä pistele omiasi, antaen väärää todistusta minusta.

• markku.lievonen
        Tunnustan.Jeesusta kirjoitti:

En ole kiistänyt Jeesuksen sanoja, älä pistele omiasi, antaen väärää todistusta minusta.

>>Taivasten Valtakunnan voi kyllä nähdäkin, se, jolla on taivaalliset silmät ja korvat, aistit kuulla ja nähdä. <<

Kerro ja opeta. Miten JUMALAN valtakunnan voi ihminen nähdä hengellisillä silmilläänkään. Vanhhurskauden, rauhan ja ilon, joka on ihmisen sisimmässä. Siis ihmisen, joka on päässyt JUMALAN valtakuntaan ja siitä osalliseksi.

vai tarkoitatko valtakunnassa olevan ihmisen reagoimista ja mielenlaatua, jotka ovat valtakunnan vaikutusta ihmisessä.

• Kirjakääröt

2Kor.4:18 Biblia. Jotka emme näkyväisiä katso, vaan näkymättömiä: sillä näkyväiset ovat ajalliset, mutta näkymättömät ijankaikkisia. Kirjoitetaan: iankaikkisia. Minä ainakin katselen, näitä näkyväisiä!

• okko

Jeesuksen ja hänen seuraajiensa vainoamisesta. Ei Jeesusta vainottu sen vuoksi, että hän olisi sanonut olevansa Jumala. Hän sanoi olevansa Jumalan Poika ja välittäjä ihmisen ja Jumalan välillä. Hänen sanomansa ja samoin hänen seuraajiensa sanoma, sai ja saa ihmiset vainoamaan. Väärien oppien paljastaminen saa ihmiset vihaisiksi.
      Kun juutalaiset pilkkasivat häntä ja väittivät, että hänessä oli demoni, hän vastasi heille: "Minussa ei ole demonia, vaan minä kunnioitan Isääni, mutta te häpäisette minua. Mutta minä en etsi omaa kunniaani, on YKSI, joka etsii ja tuomitsee." Joh. 8:49, 50. Tässä yksi esimerkki, miksi häntä vainottiin. Hän paljasti vastustajiensa valheet. Hän antoi kaikesta kunnian Isälleen.
      Joh. 15: 18, 19 kertoo myös erään syyn vainoamiseen: "Jos maailma vihaa teitä, niin te tiedätte, että se on vihannut minua ennen teitä. Jos olisitte osa maailmasta, niin maailma on mieltynyt omaansa. Mutta, koska ette ole osa maailmasta, vaan minä olen valinnut teidät maailmasta, tämän vuoksi maailma teitä vihaa." Hän siis osoitti, että suosio ja enemmistön mielipide ei olisi mikään merkki oikeasta valinnasta. Se, että kolminaisuusoppia opetetaan lähes koko kristikunnassa, ei tee siitä oikeaa.

• HellareidenVäännökset

"Lähes koko kristikunnassa"?

Kolminaisuusoppi on kristittyjen perusoppi ja sitä opetetaan koko kristikunnassa.

Jotka kieltävät Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden, EIVÄT OLE KRISTITTYJÄ.

Eivät kaikki, jotka "opettavat" Raamattua ole silti kristittyjä. Eivät juutalaiset, mormonit, jt:t, adventistit, messiaaniset, helluntailaiset.

Teillä on omat väännöksenne Raamatusta. KR92: een te pääsitte mukaan, suoraan turmelemaan sitä, vaatimalla Jumalan sanaa muutettavaksi tukemaan teidän oppejanne. Kallis raamattutyö meni hukkaan. Harva tosikristitty sitä edes lukee: KR33/38, ilman hellareiden sotkuja, kelpaa edelleen.

Ja te sitten hurskastelette kutsumalla KR92:ta "väännökseksi"! Juuri te itsehän sen väänsitte!

• totuus_voittaa
        HellareidenVäännökset kirjoitti:

Kolminaisuusoppi on kristittyjen perusoppi ja sitä opetetaan koko kristikunnassa.

Eivät kaikki, jotka "opettavat" Raamattua ole silti kristittyjä. Eivät juutalaiset, mormonit, jt:t, adventistit, messiaaniset, helluntailaiset.

Teillä on omat väännöksenne Raamatusta. KR92: een te pääsitte mukaan, suoraan turmelemaan sitä, vaatimalla Jumalan sanaa muutettavaksi tukemaan teidän oppejanne. Kallis raamattutyö meni hukkaan. Harva tosikristitty sitä edes lukee: KR33/38, ilman hellareiden sotkuja, kelpaa edelleen.

Ja te sitten hurskastelette kutsumalla KR92:ta "väännökseksi"! Juuri te itsehän sen väänsitte!

"Kolminaisuusoppi on kristittyjen perusoppi ja sitä opetetaan koko kristikunnassa."

"Jotka kieltävät Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden, EIVÄT OLE KRISTITTYJÄ."

Parempi on periä iankaikkinen elämä kuin olla "KRISTITTY" jonka Jumala on ihmistekoa:

"Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus. Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin." (ote Athanasioksen ns. "uskontunnustuksesta")

Pelastu siis oikein ajattelemalla kolminaisuudesta. Älä ajattele väärin Athanasioksen uskontunnustuksesta koska "Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen."

Kirkko siis tuomitsee väärinajattelijat helvettiin.

Jeesuksen Kristuksen ilmoittama iankaikkinen elämä:

Jeesuksen Kristuksen Jumala, joka yksin on totinen Jumala, ei ole "kolminaisuus".

Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole. (Jesaja 45:22)

ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen. (Juud 1:25)

Tätä Jumalaa ei kristitty usko, ei mihinkään hintaan.

• totuus_voittaa
        HellareidenVäännökset kirjoitti:

"Eivät kaikki, jotka "opettavat" Raamattua ole silti kristittyjä. Eivät juutalaiset, mormonit, jt:t, adventistit, messiaaniset, helluntailaiset."

eivätkä luterilaiset.

• Voihanvitalis

Siis ei tule, tempausta. Luuk.17:20 "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla."

• tottelevaisuus

Jeesushan käski, että meidän piti seurata häntä hänen askeleissaan. Otetaanpa esimerkki siitä, kun olemme matkalla ja meillä on opas mukana. Pääsemmekö perille, jos vain huudamme oppaan nimeä. Tuskin. Eikö se merkitse, että teemme sen mukaan, mitä opas sanoo ja noudatamme hänen ohjeitaan. Sama on Jeesuksen seuraaminen, kuuntelemme hänen opastustaan siitä, mitä Jumala meiltä odottaa. Se, että toistaa jonkun nimeä, eikä noudata hänen ohjeitaan, on turhaa.

• Kirjakääröt

Jaak.4:17 Biblia. Sillä joka taitaa hyvää tehdä, ja ei tee, se on hänelle synniksi.

• Jobinpostia

Joh.7:34 7:36 8:21 13:33 "sinne te ette voi tulla"

• markku.lievonen

>>Tuntuu että seurakuntiin tai kirkkoihin kuulumattomia kuten Paavola Mattilajne<<

Niin, aivan tarkalleen en tiedä tämän päivän tilannetta, miten Paavola ja Mattila ajattelee ja näkee seurakunnan. Mutta,- iloitsen suuresti jos he eivät kuulu yhteenkän uskonnollisiin puolueisiin, mitä tänä aikan maassamme on. Eivät siten tee tätä syntiä. Osallistumalla lahkomaisuuteen. Moni ihminen ei edes ymmärrä / usko, mitä vaikuttaa olla jäsenyydessä ja osallisuudessa näihin puolueisiin. Ei uskota alkuunkaan mitä JUMALA ilmoittaa.

Niin, todellinen JUMALAN aivoittama seurakunta,- jota apostolit vaalivat ja opettivat koostuu kaikista paikkakunnalla olevista uudestisyntyeistä sisarista ja veljistä. Siis joka iikasta, joka paikkakunnalla on. On yksi lauma / paikallisseurakunta. Raamatussa ei ole yhtään jaetta ja opetusta, miten apostolit olisivat toteuttaneet jollain paikkakunnalle useamman kuin yhden seurakunnan. Tuohon liittyen lupaan repullisen euroja / setelirahaa, jos joku löytää apostolien opettamana useamman kuin yhden seurakunnan. Seurakunnan nimi muodostui paikkakunnan nimestä. Efeso. Laudeki, Korintto jne..... Tänä aikana asia on toinen. Joka paikkakunnalla on useita lahkoja / eri seuroja / uskonnollisia puolueita, jotka kuvittelevat muodostavan seurakunnan.

Huomatkaapa vakava asia todellisuudesta. Jos joku ohjaa paikkakunnan uskovien ryhmästä osan sisaria ja veljiä erilleen eli perustaa lahkon / uskonnollisen puolueen / eri seuraisuus, niin tähän ryhtyjät eivät peri JUMALAN valtakuntaa. Eivät ole perineet silloinkaan, eikä myöskään tänä päivänä. Asia on erittäin yksiselitteinen:

20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ...eriseurat,.... lahkot, ...
      21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, EIVÄT ...PERI ....JUMALAN ....VALTAKUNTAA.

Niin, huomioikaapa muutoinkin, mitä muita asioita on ilmoitettu, joka on esteenä JUMALAN valtakunnan perimisessä.
      Siis ihminen voi kuvitella ja inttää ja taistella kuuluvansa JUMALAN valtakuntaan, mutta todellisuus / sanaton viestintä kertaa aivan muuta. Teot, mielenlaatu ajattelutapoineen. Todellisuudessa tässä ajassa harvinainen tila ihmisessä periä JUMALAN valtakunta.

Niin, vaikka ihminen on keksinyt ja uskottelee ihmisiä saattavan JUMALAN valtakuntaan mitä ihmeellisin keinoin aina vauvakasteesta Raamattuopiston avulla. Ovat turhuuksien turhuutta.

Niin, kuten JUMALA ilmoittaa, niin todellisesti JUMALAN valtakunnan vaikutus - sen periminen näkyy ihmisessä vanhurskautena (oikeamielisyytenä) - rauhana - iloisuutena Pyhässä Hengessä.

Ymmärrän, miten jokin asia,- joka on ilmoitettu olevan esteenä valtakuntaan pääsemisessä, niin ihminen ei mahdollistu kokemaan JUMALAN valtakunnan vaikutusta, koska ei ole sitä perinyt / ole sisällä sen vaikutuksessa.

• MikäValitaan

Mikähän se oikea ja yksi seurakunta on sitten Suomessa jokaisella paikkakunnalla?

• markku.lievonen
        MikäValitaan kirjoitti:

Mikähän se oikea ja yksi seurakunta on sitten Suomessa jokaisella paikkakunnalla?

Kuten jo edellä kerroin. Apostolit antoivat esimerkin JUMMALAN seurakunnasta. Niin, ei ole olemassa muuta seurakuntaa kuin apostolien opettama. Kaikki muut, helluntalaisuu, adventistit, luterilaisuus, ortodoksi jne..... on lahkoja, joiden jäsenet eivät kuulu JUMALAN valtakuntaan.

Siis jokaisella paikkakunnalla, jossa on jo uskon saaneita sisaria ja veljiä, niin he ovat seurakunnassa.
        Esim. jos Savukoskelle saisi jokin ihminen JUMALAN johdatuksen evankelioimaan ,- kertomaan JUMALAN aivoittamasta ihmisen pelastamisesta / ilosanomasta ja tämän toiminnan kautta 20 ihmistä ottaisi pelastuksen astaan. Nyt seurakunta olisi perustettu / Savukosken seurakunta ja uskovien keskuudesta valittaisiin seurakunta virat jne.... (Siis tätä ennen Savukoskella ei olisi edes kuultu JUMALASTA ja pelastuksesta).
        Vuosikymmenien aikana heidän joukoonsa lisääntyisi uusia uskovia kuin myös keskuudestaan ihmisiä kuolisi.
        Ajatellen hallutaipuolueen / lahkon toimintaa yleensä tänä päivnä , niin se on toteuttanut tätä käytäntöä., Savukoskelle menisi helluntaisaarnaaja ja ajatuksena perustaa "helluntaiseurakunta" siellä olevien uskovien ihmisten keskuuteen. Kyseessä on siis jo lahko / eriseuraisuus, jonka jäsenet ja toiminta ei peri JUALAN valtakuntaa. Kyseessä on lihan teot.

20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ...eriseurat,.... lahkot, ...
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, EIVÄT ...PERI ....JUMALAN ....VALTAKUNTAA.

JUMALAN tahto on aina toimia jo olevien ihmisten keskuudessa,- ei perustaa lahkoa. Siis joka paikkakunnalla olevat sisaret ja veljet / uudestisyntyneet muodostavat sen ainoan ja oikean seurakunnan.

• Usko.Toivonen

Sinunkin oppisi "Markku" on lahko-oppi, joka ei Jumalan seurakunnan tunnusmerkkejä täyttävä.

( 1. Kor. 1. )

Sinu oppisi mukaan Jeesusta Kristusta Herranaan avukseen huutavat ovat sekopäitä, joten eikö se ole todiste lahko-opistasi.

Näinhän kirjoitat:

Joten asiantuntijuutesi ei vakuuta.

• markku.lievonen
        MikäValitaan kirjoitti:

Niin, asiasta voi tehdä myös aasinsillan aloitukseen, jos joku niin haluaa. Koko JUMALAN tekemä usko ihmiseen on vanhurskautta / oikeamielisyyden ajatteua, joka on lähtöisin JUMALASTA.

Ihmisen turmeltuessa syntiin lankeemuksen saurauksena,niin tämä toi ihmisenlihallisuuden - väärämielisyyden ja riitaisuuden lajitoveritaan kohtaan. Jos tutkit Jeesuksen / apostolien opetuksia, niin niistä selviää, miten mahdoton on ihmisen lihallisuuden / ajattelun periä JUMALAN valtakuntaa.
        Ihmisen ajattelu/tapa on vedenjakaja kuka perii JUMALAN valtakunnan ja kuka ei. Kuka kuuluu todellisesti JUMALAN seurakuntaan ja kuka ei.

Siis pikku asioilta tuntuvat tekijät tässä ajassa jo eroittavat ihmisen JUMALAN valtakunnasta. Lueppa uudelleen Gal 5.

Juuri tuohon liittyen Jeesus rukoili seurakunnasta, "Että he yhtä olisivat kuin hän on yhtä JUMALANSA kanssa" Saman mielisiä / oikeamielisyys.

NIin, JUMALAN valtakuntaan pääsemisessä kyse on ajattelutavasta ja siten asenteista ihmisen sisimmässä. JUMALAN valtakunta on juuri sisäisesti ihmisessä.

No, mitä vaikutusta tällä on koko ihmisen elämään ja arkeen. Erikoisesti työpaikallani tämä on näkynyt erittäin vahvasti. Mitä enemmän työnantaja alkanut ajatella ja muuttua toiminnoissaan juuri JUMALAN valtakunan suuntaisesti, niin sitä siunauksellisempi tilanne on. Ajattelutavan muutoksesta on kysymys ja muuttuminen on ohjannut koko porukan samanmielisyyden suuntaan. Vaikutuksena porukan iloisuus mielentilana ja stressin alentuminen. Ihmisten kunnioittaminen. Riidan haluisuus on näivettynyt. Toki persoonallisuus erot vaikuttavat kokonaisuuteen. Esim. Johtajan eroittaa muista työntekijöistä vain vaatetuksestaan jne.....

Juuri JUMALAN aivoittama seurakunta toimintoineen ja ajatteluineen on malllintaja muutoinkin.

• Jobinpostia

Siis Sana on Jumala. Ps.33:6 Joh.1:1 Ilm.19:13

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8079
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2131
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2042
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1688
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1617
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1071
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    8. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      25
      996
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      985
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      850
    Aihe