Röllykkämahan pienennys

En ole vielä saavuttanut ihannepainoani. Olen alkumetreillä tässä urakassa ja meinaan, jos saisin asianmukaista tukea, tsemppiä täällä kirjoittamisesta ja toisten kokemuksista, niin pysyisin ruodussa paremmin.

Pituutta minulla on 170cm ja painoa 103,7kg. Vyötäröni on 128cm ja lantio on lähes 15 cm pienempi, joten on vyötärö iso! Yritän peittää itseäni löysillä puseroilla ja villatakeilla. Lähestyn 60 ikävuotta, en tänä vuonna kuiteskaan. Täytettyäni 50 vuotta alkoi kaikenlaiset tuki- ja liikuntaelinvaivat, nivelrikkoa polvessa, sormissa. Ärtyvä paksusuoli, metabolinen oireyhtymä, ei ihan diabetes, mutta arvoja seurataan, verenpainelääkitys, kolesterolilääkitys. Harmaakaihin alkua. Närästystä, refluksia, kuorsausta, väsymystä, yksinoloa. Laihdutuskuureja. Painoa on tullut pudotettua varmastikin 100 kiloa yhteensä vuosien varrella, on poukkoiltu edestakaisin kevyemmäksi ja taas takaisin. Olen aina ollut suorittaja ja lopulta oli hiukan annettava periksi. Viimeisimpänä masennus, johon on nyt jonkunlainen lääkitys. ja sitten avioero ja yksinhuoltajuus vielä tällä iällä.

Vuosia sitten olin Painonvartijoissa, pidin 3 viikon mittaisia vesipaastoja suolihuuhteluineen, Nuttriletilla on ollut 6 viikkoa ja viikonloppuja. On siis kokeiltu kaikenlaista. Viimeisimpänä on ollut Herbalife, jossa tuli oltua 8 vuotta, niillä kyllä laihtui, mutta jos jätti pirtelöitä väliin, niin heti kävi köpsästi.

Nyt olis tarkoitus tosissaan tehdä elämäntapamuutosta. Vedenjuonti on jäänyt vähiin, heikkoutenani on voileivät päällisineen iltaisin ja suklaalevykin saattaa mennä kerralla. Tosin kävelen 5-10 kilometrin lenkkejä 3-4 kertaa viikossa, kerran meni 17 kilometriä! Nukun liian vähän.

Tiedän, että muutokset eivät tapahdu hetkessä, eikä paino putoa tässä ja nyt, vaikka niin haluaisinkin. Tietoahan on valtavasti saatavilla, mutta sitä kun on sokea itselleen, niin en minä vielä oikein ymmärrä, mihin tämä kaikki johtaa, jossen nyt ala muuttamaan elämääni terveellisempään suuntaan.

Meinaan nyt näin ensiksi aloittaa riittävän veden juonnin ja jättää kahvin juontia vähemmälle. Eiköhän siitä ole sitten helpompi jatkaa terveellisen ruoan valmistuksen saloihin ja ateriarytmiin ym. asioihin.

9

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omaresepti

      Juu. Parempi on tehdä ihka oma resepti/suunnitelma. Syöminen liikunta pukeutuminen jne jutut. Tussaat ja piirrät suunnitelman isolle pahville. Kiinnität pahvin seinälle nuppineuloilla tai teipillä. Tai laitat isoon valokuvakehykseen. Siinä pahvi opastaa ja rohkaisee sinua joka päivä eteenpäin uudella tiellä. Resepti kannattaa välillä uusia. Tee vaikka 2-3 pahvia/kehystä eri puolille asuntoa jos mahdollista. Maailma on täynnä kiihkoilevia "tositiedon" tarjoajia. Se tarjonta vain helposti metsään. Yleensäkin on niin että pienet asteittaiset muutokset ovat parhaita. Niihin on helpompi sitoutuakin kuin tässä ja nyt ja heti jättimuutoksiin. Sinun ylipainosi on onneksi sillä tasolla ( 35 kg) että painonpudotus ei tee sinusta lepattavaa purjelentäjää. Tärkeintä on tehdä oma suunnitelma eikä kopsata jonkun toisen kehumaa totuutta. Kyse ei ole vain laihduttamisesta vaan uuden elämäntyylin sisäänajosta. Hankit jo etukäteen valmiiksi pienempiä kauniimpia vaatteita. Joku päivä niihin mahdut sujahtamalla. Tarvitset seikkailumieltä.

    • Isomyymikki

      Hei
      Lisääppä ruokavalioosi Chian siemenet, 1 rkl/vrk. Kannattaa jakaa tuo annos kahteen kertaan päivässä. Eivät maistu miltään ja siksi ne voi sekoittaa mihin tahansa ja juo sitten reilun kokoinen lasi vettä perään. Nämä siemenet nimenomaan poistavat keskivartalopasvaa ja sisäelinrasvaa. Laitan tähän vielä yhden linkin ja voit toki googlata lisää tietoa näistä.

      https://askelterveyteen.com/pudota-painoa-sisallyta-chiaa-ruokavalioosi/

      • Mitensenyton

        " Nämä siemenet nimenomaan poistavat keskivartalopasvaa ja sisäelinrasvaa. "

        Tuon linkin mukaan tuo ilmiö tapahtuu lisäämällä perusaineenvaihduntaa.

        Paljonko kehon lämpötila nousee tuon prosessin johdosta, riittääkö aste tai kaksi?


    • veijo63987362

      Superruoat ovat täyttä pelleilyä.

      laihtumiseen ei ole oikoteitä-ravinto ratkaisee.

      Sitten kun haluat perusteltua tietoa (kielletty SUOMI24 kaatiksella) niin kysy. Email blogissani.

    • Eipä puntarin lukema miellyttänyt, kun viikko meni ja vaaka näytti tänäaamuna 103,3 kg. Vain -0,400kg lähtenyt painoasta. Chian siemeniä olen syönyt aamuisin jugurtin kanssa. Oliskohan siinä syy ilmavaivoille? Vettä olis varmaan pitänyt juoda enemmän.

      Liikunta jäi viikon aikana yhteen kävelylenkkiin. Nyt yritän kävellä päivittäin edes 5 km, sateesta huolimatta. Lisäksi yritän juoda vettä pari litraa päivässä. Siinäpä on tälle viikolle elämäntapamuutoksen ensiaskeleet.

    • Isomyymikki

      Cian siemeniä pitää syödä kuukausi, ennenkuin tulokset näkyvät. Älä luovuta. Aamuisin kannattaa juoda tyhjään vatsaan lasillinen vettä, jossa on n. ruokalusikallinen sitruunanmehua. Tämä nopeuttaa aineenvaihduntaa ja polttaa myös rasvaa.
      Kun aloittaa aktiivisen kävelyn päivittäin niin on luonnollista, että paino voi jopa nousta useamman kilon koska nestettä kertyy lihaksiin. Vähitellen tämä vähenee ja paino alkaa laskea. Sinä olet kuitenkin laihtunut. Minä taas lihoin aluksi 3 kg kun aloitin kävelyn, mutta jatkoin ja sit paino alkoi tippumaan.
      Kerro taas kuulumisia.

    • nytlaihaxx

      Mulla kanssa röllykkämahan pienennys tavoitteena.
      Liikun paljon, ja syön paljon. Ei siis riitä minulla liikunnan lisääminen yhtään. Tuolla kikkakolmosia joita koitan kokeilla.

      https://nytlaihdun.blogspot.com/

    • SyöJaLaihdut

      Itsellä hiukan sama tilanne, takana painonvartioissa laihsuttamista, jonka seurauksena sairastuin metaboliseen oireyhtymään. Onneksi en ole Nutriletteja tai Herbalife-pirtelöitä syönyt, sillä nehän ovat tehokkain keino hidastaa ja sammuttaa aineenvaihdunta samoin kuin vesipaastot.

      Yritä opetella syömään terveellisesti viisi kertaa päivässä. Kun itse muistan syödä aamupalan, lounaan päivällisen ja kaksi kevyttä välipalaa päivässä, painoni on pudonnut jopa 8 kiloa neljässä viikossa.

      Vain syömällä voi laihtua ja syömättömyydellä lihoa. Muista tämä. Kun syöt, syö vain oikeaa ruokaa, älä lisäaineita ja sokeria. Sokeria on vähän joka eineessä, myös siellä missä ei ole "lisättyä sokeria".

    • vahva_epäilys

      Röllykkämahan pienennys on oikeastaan aika helppoa, tekee vaan just päinvastoin kun röllykkämahaa suurennellessa teki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4964
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3257
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1395
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1235
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      71
      929
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe