Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

TE:n pakkotyönhaku!

Kävelijä2018

Sain tänään soiton TE-toimistosta ja minulle annettiin määräys hakea useaa työpaikkaa asuinpaikkakunnallani. Karenssia pukkaa, jos en hae. Asun pienessä kylässä ja kunnan keskustaan on 17 kilometriä. Julkinen liikenne toimii arkisin klo 7-18.30, viikonloppuisin ei bussi kulje.

1) Työpaikka: varastomies ja kaksivuorotyö arkisin klo 6-22. Työmatka edestakaisin 42 kilometriä.
2) Työpaikka: kahvilantyöntekijä ja kolmivuorotyö (viikonloppuisin myös työvuoroja). Työmatka edestakaisin 30 kilometriä.

Te-virkailija kertoi, että paikkoja pitää hakea koska ne ovat alle 80 kilometrin päässä kotoani. Laki velvoittaa minut järjestämään työmatkat. En pysty vaikuttamaan linja-autoliikenteeseen.
Miten voidaan velvoittaa hakemaan ja vastaanottomaan töitä jos päivittäinen työmatka-aika on pyörällä noin 3 tuntia ja kävellen 8 tuntia. Autoa en omista.

13

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinnäkisin

      Ehkä sinä palkallasi pystyt ostamaan jonkun autokoslan tai mopeedin. Asuinpaikka on oma valintasi.

      • kansanviholliset

        Eihän kukaan tavallinen työläinenkään mene sellaiseen työpaikkaan töihin jos on liian pitkä työmatka tai moni muukin asia olisi siinä pakassa perseellään joten miksi pitäisi työttömänkään mennä paskatöihin ilmaiseksi tai saada karenssi ihan tietoisesti ja tahallan luodun vaikean tilanteen takia?


        Tarkoitushakuista touhua että saisi karenssin, siinä Suomi 100 vee ja orjamaa.


      • sosiologi-hki

        Ei se työllisyys tule paranemaan millään aktivoinneilla, kun isolla osalla työttömistä on psykiatrista hoitoa vaativia mielenterveys-ongelmia, ja/tai päihdeongelmia, sosiaalisia ongelmia.


    • Tee-näin

      Ei laki velvoita hankkimaan autoa tai kävelemään 42 kilometriä töihin sori vaan. Haet tietenkin noita työpaikkoja ja ilmoitat missä asut ja miten julkiset kulkee ja haet samalla harkinnanvaraista toimeentulotukea vaikka mopon tai e-pyärän ostoon.Tuo riittää jo aktiivisuuden osoitukseksi Te keskukselle.Tietenkin laita jos kyläällä kunnan kämppiä ja asut nytkin vuokralla hakemus silälle jotta saisit lähempää kämpän.

    • vasta_haku

      Se, että sinut velvoitetaan hakemaan, ei tarkoita, että olet sen paikan jo saanut.
      Työnantaja tekee valinnan siitä, keitä ottaa haastatteluun ja kenet sitten haastattelemistaan ottaa töihin.
      Työnantajalle voi kertoa esim. kulkumahdollisuuksien vaikeuksista.

    • hakua_

      Hakeminen ei tarkoita sitä että olet saanut paikan.
      Luuletko että työnantaja palkkaa ketään pakosta!

      Mutta jos mahdollista, ja haluat palkkatyöhön, niin suosittelisin jotakin konstia pois sieltä peräkyliltä.

    • Bendlaajaw

      En ymmärrä miksi et muuta pois paikkakunnalta mihin et voi töitä saada? Ihan älytöntä! Itse kuljen päivittäin 190 km töihin edestakainen matka ja kuljen siksi kun ei omalla paikkakunnalla ole työtä ja minulla on kaksi vuoro työ. Hommaa auto tai muuta.

    • Kulkija2

      Tuo työmatka on ihan normaali matka Haloo! Luuletko saavan työn kuntasi keskustasta :-) hoh hoh katsoppa montako työpaikkaa avointa sinne on ja mieti miksi saat kehoituksia hakea toiselle pitäjille lähimpään kaupunkiin. Kyllä täällä etelässä kuljetaan autoilla ja julkisilla paljon pidempiä matkoja vuokrataan keikkakömppiä ja vkl lopuksi kotikonnuille. Et taida olla ihan ajan tasalla tässä työllisyys tilanteessa.

    • työtönmies-43

      Minä sain lapun että piti hakee työtä joka on itä-suomessa ja itse asun satakunnassa.

      • riskipiski

        Varmaan sait. Lopeta se rölläys.


    • Minullakin on satamatyöläisenä vaikea saada töitä Kuusamossa. Onneksi ansiosidonnainen juoksee vaikka minä lorvin.

    • Työstäkieltäytyjäliitto

      Kuulostaa rasittavalta.

    • Omavalinta

      Oma päätös. Elä tuilla, tai hommaa kulkuneuvo. Haastatteluun pitää mennä, tuakin palkkaavat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe