Trollit ovat filosofeja

Premissi: Kenen tahansa täyttä tuubaa kirjoittavan henkilön ja/tai epähenkilön kälätystä voi perustella filosofisesti. Ergo: Mitä typerämpää mölinää tai jäkätystä, sitä suuremmalla todennäköisyydellä sen kirjoittaja on joko filosofi tai sellaiseksi tekeytyvä henkilö, joka on käytännössä sama asia.

Kevyt johdatus trollaukseen: https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Trolling
Lyhyt katsaus filosofiaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Philosophy

Jankutusta: Paitsi totuutta, filosofit rakastavat paradokseja. Paradoksaalisesti totuuksia ei ole ainoastaan yhtä vaan lukemattomia, eikä kaikkia totuuksia ole mitenkään pakko ilmaista loogisesti, rationaalisesti tai edes perustella mitenkään. Tässä mielessä jokainen ilmaistu mielipide voi olla yhtä hyvin totuus kuin totaalinen typeryyskin - tämä mukaan lukien.
Mielipiteet puolestaan voidaan kiistää millä tahansa perusteella, toisella mielipiteellä jne, jolloin ne saattavat olla mielivaltaisessa suhteessa faktuaalisuuteen ja mielipiteeseen jota niillä nimellisesti pyritään kiistämään. Jos mielipide edustaa trollausta, on sen kiistäminen kiistatta reagointia trollaukseen, jonka perimmäinen syy on vain ja ainoastaan huomion haku - sama lähtökohta kuin filosofoinninkin. Tässä mielessä filosofian ja trollauksen identiteetti on siinä määrin sama, ettei niitä voi perustellusti pitää erillisinä ilmiöinä, vaikka motiivit kenties poikkeaisivatkin toisistaan.

PS. Tämä oli luonnollisesti trollausta. Olisi hyvä ettei tähän vastattaisi, koska trollia ei pidä ruokkia.

3

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "trollaukseen, jonka perimmäinen syy on vain ja ainoastaan huomion haku"

      Tuo ei ole totta. Olet vain kyrpiintynyt kun et löydä itsesi vertaista persoonaa selväjärkisyydessä. Joku, jos et sinä itse, tahtoo, että selväjärkisyytesi tulee kaikille ilmi. Vaikka et itse itsellesi haekkaan huomiota ehkä niin joku sinua lähellä oleva henkilö tahtoo hakea huomiota sinun kauttasi ja sinua ja sinun selväjärkisyyttäsi hyväksi käyttäen.

      Trollaus on mukavaa, autuasta ja parhaimmillaan tuntuu hyvältä saada huomiota osakseen. Tuntuu hyvältä jopa se jos joku kyrpiintyy trollauksesta. Eivät kaikki trollit yritä tahallaan häiritä muita, vaan toivovat jotakin asiaa puhuvansa. Mutta on varmasti sellaisiakin trolleja, jotka tahtovat pelkästään häiritä.

      Onko filosofi todella henkilö joka rakastaa.
      Rakastaa Mattia.
      Onko hän todella siis filosofi vai rakastaja.
      Matin rakastaja vai Matin filosofi.
      Matti mä rakastan sua. Miten se ilmenee.
      Onko rakkautta ajatella Mattia ei ole olemassakaan mulle
      vai onko rakkautta ajatella Matti on kaikki mitä on olemassa mulle.
      Eikö rakkautta ole se, että ajattelee Mattia ei ole olemassakaan ja
      eikö filosofiaa rakasta se, joka ajattelee filosofiaa ei ole olemassakaan.

      Kerro onko tuollainen edellä oleva yritys etsiä jotakin ydintä tai olemusta
      asian suhteen täyttä tuubaa vai ei? Voin sanoa, että minua ei kiinnosta
      tippaakaan filosofia tai mitä se on, vaan aikani kuluksi auon suutani.

    • Rakkaus on reaktio siihen, että toinen vaatii tai haluaa huomiota osakseen.
      Oli tuo reaktio millainen tahansa, vaikka vihastusta tai halukkuutta tai altruisimia.

      Rakkaus on pelkkä reaktio esim. talitiaisen esittämään vaatimukseen, haluun tai rukoukseen
      tulla huomatuksi, hyväillyksi tai kehutuksi.

      Millainen reaktio tahansa. Mutta onko rakkautta myös se että vaatii tulla huomatuksi?

    • jaskap

      Trollauksella voi muuttaa maailmaa. Esimerkiksi Venäjä on osoittanut tämän. Todennäköisesti antaumuksellisella trollauksella saat enemmän aikaan, kuin muulla työlläsi tai tekemiselläsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe