Jeesus ei ollut Jumala

Raamattua

Jeesus ei ollut Jumala, mutta hän rukoili Jumalaa eikä puhunut itselleen. Jeesuksen tekeminen Jumalaksi onnistuu vai Raamatun kristallipallotulkinnan avulla.

28

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jehova painu vituun tää on luterilaisuuspalsta.

• shuunilainen

Jumalan poika on eri asia kuin Jumala. Jumalan poika oli alussa Jumalan vieressä. Myös Saatana oli Jumalan poika ja oli alussa jumalan tykönä .

• stj
        shuunilainen kirjoitti:

Jumalan poika on eri asia kuin Jumala. Jumalan poika oli alussa Jumalan vieressä. Myös Saatana oli Jumalan poika ja oli alussa jumalan tykönä .

Sinun logiikallasi myös Isä on eri asia kuin Jumala.

• Anonyymi

Sanos muuta.. vaikka kielenkäyttösi on vähän prutaali.. :) Jehovillehan Jeesus on vain oliko se enkeli vai mikä ?
        Mutta ei Jumalan Poika, mikä Hän on!

• Joo. Jeesus ei itsekään sanonut olevansa Jumala: niin hullu ei hänkään ollut.

• Cbslx

Miksi sanoo Raamatussa monessa kohtaa hyvin selkeästi olevansa itse Jumala?

Esim. Joh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

Tai 2Moos. 3:6 "Ja hän vielä sanoi: Minä olen sinun isäs Jumala, Abrahamin Jumala, Isaakin Jumala, ja Jakobin Jumala. Ja Moses peitti kasvonsa; sillä hän pelkäsi katsoa Jumalan päälle."

• pöljälle
        Cbslx kirjoitti:

Tai 2Moos. 3:6 "Ja hän vielä sanoi: Minä olen sinun isäs Jumala, Abrahamin Jumala, Isaakin Jumala, ja Jakobin Jumala. Ja Moses peitti kasvonsa; sillä hän pelkäsi katsoa Jumalan päälle."

Kurkkasit kristallipalloosi. Raamatussa Jeesus ei missään sano olevansa Jumala.

• Cbslx kirjoitti:

Mooses ei puhu mitään Jeesuksesta. Olla yhtä ei ole sana, että on itse Jumala. Hän puhuu siinä "Isästä". Ei kukaan ole isän kanssa yhtä. Tässä Jeesus on sitten kuin se kylähullu.

• qåaäzm
        Cbslx kirjoitti:

Minä käsitän että yhtä oleminen ei tarkoita välttämättä että olento olisi yksi ja sama. Ovathan uskovatkin yhtä Jumalan sekä Jeesuksen kanssa.

• qåaäzm
        qåaäzm kirjoitti:

Minä käsitän että yhtä oleminen ei tarkoita välttämättä että olento olisi yksi ja sama. Ovathan uskovatkin yhtä Jumalan sekä Jeesuksen kanssa.

Vaikke ei ymmärrä kieliopista juuri mitään, ymmärrän sen että sanat-yhtä ja yksi ovat eri asoita.

• qåaäzm
        qåaäzm kirjoitti:

Vaikke ei ymmärrä kieliopista juuri mitään, ymmärrän sen että sanat-yhtä ja yksi ovat eri asoita.

Siis vaikka en ymmärrä.....

• tämä.on.totta

Ei ollut ei. Tämän ovat raamatuntutkijat selvästi osoittaneet. Jos ei ole itse lukenut Raamattua, silloin on kaiken maailman jeesustelijoiden vietävänä

• jooooo

Taitaa olla liian vaikea aihe tänne ja raamatuntuntemusta vaativaa. Aloita jollakin seksiaiheella niin johan syntyy vilinää.

• Obadja151cm

Valehtelet. Jeesus oli, on ja tulee olemaan Jumala.Jos olisin lainsäätäjä niin tekisin lain, jossa valehtelusta saa vankilaa/vankisiirtolaa, jossa kuritushuoneilla oma päivittäinen rutiini rikolliselle.

Ikäihmisiä jumalaton huijaa. Rikollisuus rehottaa!

Milloin adressi rikosrangaistuksen koventamisesta?

Raiskaustarina ei tule ilman todisteita olla yksistään tuomioon riittävä. Jos nainen menee tuntemattoman asuntoon niin seksimahdollisuus on 80 pros.?

https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/89fdd668-041e-4dfa-8a2a-99d048e09f21

Valehtelu kriminalisoitava.Esim . jumalaton valehtelee : " Jumalaa ei ole."

Vankiloiden muuttaminen työsiirtoloiksi.Työajat tehtaassa klo 5 - 17.aksetuksi.

• KiitosJeesus

Haluan oikaista tämän valheellisen todistuksen, jolta puuttuu totuudenpohja.

Jeesus oli ja on ja tulee olemaan Jumala ikuisesti. Hänen olemuksensa ei muutu Jumalasta miksikään vaikkapa syntyi Ihmisen Pojaksi ja eli kunnes kuoli meidän ihmisten takia rakkautensa tahdosta jotta saisimne syntimme anteeksi.

• ihmistenkeksintöä

Jeesus ei itse pitänyt itseään jumalana. Jumala ei pitänyt jeesusta jumalana. Vasta ihmiset tekivät jeesusksesta jumalansa.

• JeesusOnJumala
        ihmistenkeksintöä kirjoitti:

Jeesus ei itse pitänyt itseään jumalana. Jumala ei pitänyt jeesusta jumalana. Vasta ihmiset tekivät jeesusksesta jumalansa.

Valhetta.Jokaisesta sanasta tilintekoon joutuu. Jokainen ihminen on syntiä tehnyt.Jeesuksen synnittömyys oli pelastukseksi monelle.Jollet usko Jeesusta Jumalaksi niin sulle ei käy hyvin?

• ihmistenkeksintöä
        JeesusOnJumala kirjoitti:

Valhetta.Jokaisesta sanasta tilintekoon joutuu. Jokainen ihminen on syntiä tehnyt.Jeesuksen synnittömyys oli pelastukseksi monelle.Jollet usko Jeesusta Jumalaksi niin sulle ei käy hyvin?

Totta joka sana. Vasta ihmiset kuten sinä teitte jeesuksesta jumalan.

• Se ainakin näyttää pitävän paikkansa, että eripura siitä syntyi. Niin kuin Jeesus lupasikin.

• Anonyymi

Tällä videolla useita todisteita siihen että Jeesus on Jumala. 21 min olen kuunnellut.

Osuipa hyvin tämä kirjoitus kohdille! Muutenkin heti alussa huippuhyödyllistä tietoa!

Youtubessa:

"Markku Veilo Jumalan 7 nimeä Uudessa Testamentissa."

CH52cm

• Anonyymi

Kun Jeesus rukoili Jumalaa, itseäänkö hän rukoili? Olet sekopää sanamaagi.

• Anonyymi

Eiko ristinuskon perusasiat ole hanskassa? Jos noin on, niin tama ei ehka ole oikea paikka kertoa sita.

• Anonyymi

Elämä on. Halveksumatta kenenkään nuoruutta. Elämä on ilman saavutuksiasi. Elämä on. Jokaiselle, joka kehtaa olla.

• Anonyymi

Suvaitse nuy edes väbän.

• Anonyymi

Ei Jeesus jumala ollut vaan ihan tavallinen au-lapsi ja esiintyvä kiertolainen joka viihtyi paremmin poikaporukoissa. Eräänlainen aikansa liivijengiläinen siis.
      Rukoilu kylläkin nimenomaan on itsensä kanssa keskustelua, eräänlaista henkistä itsetyydytystä.

• Anonyymi

Jeesus ei ollut Jumala ihmisenä ollessaan. Maan päällä Hän oli kuolemaansa saakka ihminen Jeesus. Ylösnousemuksen jälkeen Jumalan Poika Jeesus jota tämän maailman fysiikan lait eivät enää sitoneet. Amen

• Anonyymi

On erittäin epälooginen asia tuo kolminaisuusoppi. Helpointa on mökin mummonkin ymmärtää että Jumalan Poika on eri henkilö kuin itse Jumala. Jeesus rukoilee Isäänsä, eikä itseään. Minkä takia asia on tehty niin tavattoman vaikeaksi mökin mummonkin ymmärtää, kun ei sitä kirjanoppineetkaan tajua. He vain selittävät asian tietyllä tavalla. Onhan näitä tulkintoja ja selityksiä olemassa niin paljon kuin on ihmisiä.

• Anonyymi

Tässä on käynyt niin että koko kristikunta on peloteltu uskomaan juuri näin kuin se valtaosaltaan nyt uskoo. Ellet usko että Jeesus on Jumala, et ole kristitty. Kyllä tällaisella pelottelulla on voimaa. Kun pelotteluita on vielä tehostettu tässä asiassa toisinajattelijoiden murhaamisilla, ei ihme että tämä on jäänyt vallitsevaksi käsitykseksi. Toisaalta voidaan aiheellisesti kysyä onko se kristitty joka tapattaa niitä jotka uskovat eri lailla asiassa? Katolinen kirkko on sylttytehdas joka on tapattanut hirvittävät määrät unitaareja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3422
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      2051
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1929
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      18
      1491
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1411
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1338
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1316
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1257
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1207
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1035
    Aihe