Niin huomasitko koskaan toimivasi jotenkin toisin kuin stereotyyppisesti sinulta olisi sukupuolen perusteella voitu odottaa?
Itselläni esim se, että jos jokin esine on hukassa, niin kysyn sitä ukolta..soitan jopa sille duuniin.
En muista sukulaisten, ystävien jne mitään päiviä. Kaveri kerran ihmetteli kun ukon puhelimesta toivotettiin....No...jotain päivää.
Typeriä juttuja..
Ai niin..Äsken sahasin kissan kiipeilypuun tasoa kapeammaksi..
Kun olit/olet suhteessa..
20
323
Vastaukset
- pitkätukka-68
Aika usein toimin toisin kuin miespuoliselta voisi stereotyyppisesti odottaa. Se ei ole koskaan ollut mikään ongelma.
Minä olen minä.- pitkätukka-68
Wwuwuw kirjoitti:
Hei kuule.. Olipas hassu sattuma.
Mäkin olen mä. Kas päivää..
🤗Sä et ole mä, sinä olet sinä. 🤔Tai mistä mä tiiän mikä sä oikeesti olet.
En varmaan suhteessa, mutta vanhempana ehkä. Luulen että olin äidillisempi vanhempi kuin lasteni "oikea" äiti.
Wwuwuw kirjoitti:
Imetitsä Ja kaikkee?
En sentäs.
Minä olin enempi huoltotehtävissä kuin lasteni äiti, ja olin enempi se jolta haettiin hellyyttä ja turvaa.Palstamäki kirjoitti:
En sentäs.
Minä olin enempi huoltotehtävissä kuin lasteni äiti, ja olin enempi se jolta haettiin hellyyttä ja turvaa.Vaippojen vaihtoa?
- pitkätukka-68
Wwuwuw kirjoitti:
Imetitsä Ja kaikkee?
Ite ainakin tuttipullosta, ja "imetyskertoja" tuli varmaan mulla enemmän kuin vauvan äidillä.
pitkätukka-68 kirjoitti:
Ite ainakin tuttipullosta, ja "imetyskertoja" tuli varmaan mulla enemmän kuin vauvan äidillä.
Onhan sitä miehilläkin nännit..lähinnä kai muistutuksena..
- pitkätukka-68
Wwuwuw kirjoitti:
Onhan sitä miehilläkin nännit..lähinnä kai muistutuksena..
Mun nänneissä toi ei koskaan ollut, mutta hauista se joskus nälkäisenä yritti lutkuttaa ennen kuin sain annettua pullon.
Sen sijaan yks kissanpentu jota mun vanhemmat kissat alussa vähän karsasti, meni ekana iltana koiran tissille. Se oli kyl poikakoira. pitkätukka-68 kirjoitti:
Mun nänneissä toi ei koskaan ollut, mutta hauista se joskus nälkäisenä yritti lutkuttaa ennen kuin sain annettua pullon.
Sen sijaan yks kissanpentu jota mun vanhemmat kissat alussa vähän karsasti, meni ekana iltana koiran tissille. Se oli kyl poikakoira.Laitoin tänne kerran videon, jossa kettu änkes jonnekin perheen pihagrillijuhliin, ja yritti kovasti päästä perheen koiran nisille..
Lasten kanssa kyllä, vaipanvaihdoista, kylvetyksen kautta lääkärissäkäytöt yms.
Kodinhoidossa ja parisuhteessa en osaa sanoa kun olen perheestä jossa molemmat teki kaikkea kykyjensä mukaan. No auton huollatin liikkeessä vaikka olisihan öljyt pystynyt itsekkin vaihtamaan, niin ja yleensä riidan jälkeen sovintoa tehdessä ja joskus jopa riidan aikana saattoi kyllä kyynel valahtaa poskelle.- Trollipeikko
"niin ja yleensä riidan jälkeen sovintoa tehdessä ja joskus jopa riidan aikana saattoi kyllä kyynel valahtaa poskelle."
Voisiko joku kerätä sydämeni tuosta lattialta ja saattaa sen taas kiinteään olomuotoon? Sydämeni suli ja valahti lattialle. Mutta tuliko koskaan mieleen, että nyt menee just päinvastoin..?
Kyllä mä ainakin tunnistan nuo tilanteet..ainakin silloin kun minusta on kyse. Ei nyt ihan mikään naulan seinään lyönti, eikä lampun vaihto...
Mutta jos ajatellaan meidän isovanhempiemme ikäisiä, niin asiat ja siten omat tuntemuksetkin olivat täysin toisia. Aikoinaan jopa naisten opiskelu yms. Nyt enää nuo jotkut pikkujutut.
Ja kuten olet maininutkin, niin nyt moni asia on muuttunut ikäänkuin maskuliinisesta feminiiniseksi, vaikka paras olisi androgyyni.Wwuwuw kirjoitti:
Mutta tuliko koskaan mieleen, että nyt menee just päinvastoin..?
Kyllä mä ainakin tunnistan nuo tilanteet..ainakin silloin kun minusta on kyse. Ei nyt ihan mikään naulan seinään lyönti, eikä lampun vaihto...
Mutta jos ajatellaan meidän isovanhempiemme ikäisiä, niin asiat ja siten omat tuntemuksetkin olivat täysin toisia. Aikoinaan jopa naisten opiskelu yms. Nyt enää nuo jotkut pikkujutut.
Ja kuten olet maininutkin, niin nyt moni asia on muuttunut ikäänkuin maskuliinisesta feminiiniseksi, vaikka paras olisi androgyyni.Jos meinaat tuota itkemistä niin aika useinkin; ja kyllä hävettikin. Siis ei se että itkeminen olisi vienyt jotakin miehisyydestä vaan sitä että se vaikeutti myös vaimon elämää. Mitenkä keskustelet toisen kanssa vaikeista asioista kun pitää koko ajan olla varpaillaan sanomisten kanssa. Ei tuntunut reilulta.
Silloin en osannut riidellä koska olin se harmaa tavis jota kukaan ei huomannut; ei hyvässä eikä pahassa. Lisäksi asuin perheessä jossa ei riidelty lasten nähden. Mulla ei ollut mallia miten toimia joten siinä sitten seisoit avuttomana ja reaktio oli sitten se että kyynelkanava aukeaa. Outoa todeta että minun piti opetella riitelemään.
Nykyään osaan jo toimia riidoissa käyttämättä tätä salaista asetta mutta sovintoa tehdessä joskus on syytä halata pidempään että ehtii silmänurkat pyyhkäistä paidanhihaan.
Tuo on totta että ajat muuttuu mutta yllättävän kaukaa ne asenteet tulee ja yhä vielä vaikuttavat ihon alla. Vielä tänä päivänä käydään riitaa siitä oliko 1918 tapahtumat sisällissotaa vai vapaussotaa. Toisaalta mielpideilmasto voi muuttua hyvinkin nopeasti kuten on esim. käynyt puhuttaessa seksuaalisesta ahdistelusta.
- semmosii.miähiä
niin oliko tässä ei ätmien juttuja niin varmasti kurjaa syntyä väärään ruumiiseen eli syntyä mieheksi vaikka on nainen sielultaan nyt ymmärrän miksi ette ole ätmejä eli tavallisia miehiä vaan olette jännämiehiä ja yksi jännä jennakin löytyy niin kai se jännää on olla trans ihmisii ja olla nainen miehen ruumiissa no kukin tallaa tyylillään
- pitkätukka-68
Ei tässä mistään transihmisistä ole kyse. Kyse on siitä, että meissä kaikissa on sekä feminiinisyyttä että maskuliinisuutta jonkinlaisena sekoituksena.
Itse ainakn olen mies miehen kropassa. En nyt ehkä se streotypisin mies, mutta mies silti.
- Äijäpuskista
No lastenhoidossa olen kuullut muilta naisilta osallistuneeni paljon. Yösyöttöjä, syöttöjä, vaipanvaihtoa jne. Tyttöni 12 v. Puhuu ja vähän kyselee naisten vaivoista (kuukautisista) minulta??? Puhun tunteista avoimesti naiselleni ja lapsille. (Ei lasten äiti)
Sulatan pakastimen tänään, ompelen ompelukoneella (ilman korttia). Teen ruokaa. Sisustan kämppää.
Kun pikkusessa hiprakassa kuuntelen Johanna Kurkelan ainutlaatuinen-biisiä ja mietin muksuja, niin itken krokotiilinkyyneleitä. Ne on mun ikiomia ainutlaatuisia ihanuuksia, nuo pienet ihmisenalut.... sniiks ja snork...❤️ En kyllä saa mitään mieleen, mä olen samanlainen suhteessa ja sinkkuna sen suhteen, että teen kaikkea mitä suinkin osaan ja haluan.
Parisuhteessa olen huolehtija, huolehdin paljon toisenkin puolesta asioita kuntoon tai teen puolesta. Mut ns. miesten hommat on aina ollut mulle yhtälailla mun hommia, ei statuksella väliä.
Oon jossain asioissa ehkä epätyypillinen nainen, miesten väitösten mukaan. Olen kiinnostunut asioista, joista naiset enimmäkseen ei ja päinvastoin, monet nk. naisten jutuiksi mielletyt jutut ei kiinnosta tippaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403047- 772704
- 1762363
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362125- 181466
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231393Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411386- 131269
- 101264
- 221241