Marjut, 65 sai 100 yhteydenottoa seksi-ilmoitukseen

nallille-rakkaudella

33

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voielämänkevät

      Hehheh! Nallilla poksahtaa tosiaan nuppi! :D

      Luultavasti tuossa onkin ihan nallin tapainen ukonluuhka kyseessä. Mies tarvitseee tukea naisesta henkisellä tasolla muutenkin. :D
      No ei sinäällään pitäis naureksia, mutta kannattas jokaisen miehen, mutta myös naisenkin joka kokee seksuaalisuuden jotenkin ahdistavana käsitteenä (inhoaa omia ja toisen sukupuolielimiä, itsetyydytystä jne.) mennä ja tutkia pääkoppaa perusteellisesti. Reippaasti psykiatrin juttusille ja päästä fobioistaan irti, tai muuten tosiaan tulee yhtä ahdistunut jurpo kuin tuosta nallista ja parista muusta nimeltä mainitsemattomasta palstasetästä. :D

      • 4gtrh56yjghgb

        Nalli on todellisuudentajunsa menettänyt jo vuosia sitten, ja elää aivan omassa maailmassaan. Ei siihen mieheen auta enää muu kuin kirurginen aivoleikkaus haulikolla.


      • Et ole sitten ikinä kuullut aseksuaaleista tai henkilöistä jotka eivät vaan välitä seksistä missään muodossa eivätkä ihaile (tuntemattomien) sukupuolielimiä. Vai että on kaikilla silloin nupissa vikaa vai? Ihanan lokeroivaa ajattelua vielä 2000-luvulla. NALliin,palstan master cheffiin en ota kantaa meh : p


      • tarkkanapeppis
        peppupupu kirjoitti:

        Et ole sitten ikinä kuullut aseksuaaleista tai henkilöistä jotka eivät vaan välitä seksistä missään muodossa eivätkä ihaile (tuntemattomien) sukupuolielimiä. Vai että on kaikilla silloin nupissa vikaa vai? Ihanan lokeroivaa ajattelua vielä 2000-luvulla. NALliin,palstan master cheffiin en ota kantaa meh : p

        Kyllä tiedän aseksuaalisuuden, mutta nyt tuossa ei ollut siitä kyse.... Kannattaa lukea linkki, ennenkuin alat kommentoimaan kommentointia...

        "- Seksi oli sitäkin ennen aika satunnaista. Minä olen ollut aina seksuaalisempi ja avoimempi meistä kahdesta. Mieheni on hyvin puritaaninen ja tunne-elämältään jäykkä, eikä hänellä ole minkäänlaista keskustelutaitoa, Marjut kertoo.

        Aiemmin Marjutin mies oli myös mustasukkainen ja lievästi väkivaltainen.

        - Nyt vanhempana hän on rauhoittunut. Minun olisi pitänyt lähteä tästä suhteesta aikoja sitten, mutta enää se ei ole ajankohtaista. Pohjimmiltaan mieheni on kuitenkin hyvin epävarma ja tarvitsee minua moneen asiaan. Hän on sen myöntänytkin."

        Tuossa sulle kopio linkin alusta, jos olet laiska katsomaan sitä...


      • naista.nähnytkään
        tarkkanapeppis kirjoitti:

        Kyllä tiedän aseksuaalisuuden, mutta nyt tuossa ei ollut siitä kyse.... Kannattaa lukea linkki, ennenkuin alat kommentoimaan kommentointia...

        "- Seksi oli sitäkin ennen aika satunnaista. Minä olen ollut aina seksuaalisempi ja avoimempi meistä kahdesta. Mieheni on hyvin puritaaninen ja tunne-elämältään jäykkä, eikä hänellä ole minkäänlaista keskustelutaitoa, Marjut kertoo.

        Aiemmin Marjutin mies oli myös mustasukkainen ja lievästi väkivaltainen.

        - Nyt vanhempana hän on rauhoittunut. Minun olisi pitänyt lähteä tästä suhteesta aikoja sitten, mutta enää se ei ole ajankohtaista. Pohjimmiltaan mieheni on kuitenkin hyvin epävarma ja tarvitsee minua moneen asiaan. Hän on sen myöntänytkin."

        Tuossa sulle kopio linkin alusta, jos olet laiska katsomaan sitä...

        Peppis on palstaätmi.


      • Mietin.vaan
        peppupupu kirjoitti:

        Et ole sitten ikinä kuullut aseksuaaleista tai henkilöistä jotka eivät vaan välitä seksistä missään muodossa eivätkä ihaile (tuntemattomien) sukupuolielimiä. Vai että on kaikilla silloin nupissa vikaa vai? Ihanan lokeroivaa ajattelua vielä 2000-luvulla. NALliin,palstan master cheffiin en ota kantaa meh : p

        Ainakin jossain yhteyksissä aseksuaalisuus luokitellaan seksuaaliseksi häiriöksi. Toisten lähteiden mukaan siitä kiistellään onko se seksuaalisuuden muoto vai häiriö.

        Joka tapauksessa, jos se joskus todetaan häiriöksi, niin sittehän se tarkoittaa, että jossain (nupissa? vaiko jossain muualla?) ON vikaa.


      • Mietin.vaan
        peppupupu kirjoitti:

        Et ole sitten ikinä kuullut aseksuaaleista tai henkilöistä jotka eivät vaan välitä seksistä missään muodossa eivätkä ihaile (tuntemattomien) sukupuolielimiä. Vai että on kaikilla silloin nupissa vikaa vai? Ihanan lokeroivaa ajattelua vielä 2000-luvulla. NALliin,palstan master cheffiin en ota kantaa meh : p

        Vielä tarkennus edelliseen kommenttini:

        Aseksuaalisuus on edelleen virallisesti luokiteltu mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriöksi. Suomessa käytettävä ICD-järjestelmä ei määrittele aseksuaalisuutta täsmällisesti, mutta se katsotaan ei-elimelliseksi seksuaaliseksi toimintahäiriöksi. Yhdysvaltain psykiatriyhdistys taas on diagnosoinut sen DSM-diagnoosijärjestelmässään vuonna 2000 hyposeksuaalisuudeksi, eli tilapäiseksi seksuaalifantasioiden ja seksuaalisen aktiivisuuden puutteeksi. Psykitatriyhdistyksen mukaan aseksuaalisuuden taustalla on ihmissuhdeongelma, ja se aiheuttaa ahdistusta ja kärsimystä ja vaatii hoitoa.

        Lainaus wikipediasta, mutta lähteenä oli HS (mitä juttua ei enää löydy).


      • naista.nähnytkään kirjoitti:

        Peppis on palstaätmi.

        aivan varmasti ja mutsis oli tarja halonen. mä vihaan vajakkeja ^-^


      • Mietin.vaan kirjoitti:

        Vielä tarkennus edelliseen kommenttini:

        Aseksuaalisuus on edelleen virallisesti luokiteltu mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriöksi. Suomessa käytettävä ICD-järjestelmä ei määrittele aseksuaalisuutta täsmällisesti, mutta se katsotaan ei-elimelliseksi seksuaaliseksi toimintahäiriöksi. Yhdysvaltain psykiatriyhdistys taas on diagnosoinut sen DSM-diagnoosijärjestelmässään vuonna 2000 hyposeksuaalisuudeksi, eli tilapäiseksi seksuaalifantasioiden ja seksuaalisen aktiivisuuden puutteeksi. Psykitatriyhdistyksen mukaan aseksuaalisuuden taustalla on ihmissuhdeongelma, ja se aiheuttaa ahdistusta ja kärsimystä ja vaatii hoitoa.

        Lainaus wikipediasta, mutta lähteenä oli HS (mitä juttua ei enää löydy).

        Höpön löpö, tässä yliseksuaalisessa maailmassa yritetään pakottaa yksilö jopa seksiin vasten tahtoaan. Aseksuaalisuus on seksuaalisuuden YKSI muoto, ei ole olemassa mitään mielenterveydellisiä syitä siihen. On se nyt helvetti jos henkilö ei saa olla välittämättä jostain hiton seksistä jos siltä tuntuu. Niimpä niin, markkina voimat tarvitsevat jokaisen yksilön panostusta,ja seksiseksi myy..i call that bs.

        En siis soimaa sinua kirjoittaja vain tuota älytöntä pashkaa mitä wikissä taas kirjoitetaan:) Aseksuaalisuus on kyllä tunnustettu muualla maailmassa jo ajat sitten,ei pidetä minään "mielenhäiriönä" lol


      • ihanmielenkiinnostavaan
        peppupupu kirjoitti:

        Höpön löpö, tässä yliseksuaalisessa maailmassa yritetään pakottaa yksilö jopa seksiin vasten tahtoaan. Aseksuaalisuus on seksuaalisuuden YKSI muoto, ei ole olemassa mitään mielenterveydellisiä syitä siihen. On se nyt helvetti jos henkilö ei saa olla välittämättä jostain hiton seksistä jos siltä tuntuu. Niimpä niin, markkina voimat tarvitsevat jokaisen yksilön panostusta,ja seksiseksi myy..i call that bs.

        En siis soimaa sinua kirjoittaja vain tuota älytöntä pashkaa mitä wikissä taas kirjoitetaan:) Aseksuaalisuus on kyllä tunnustettu muualla maailmassa jo ajat sitten,ei pidetä minään "mielenhäiriönä" lol

        Eli aseksuaalisuus on seksuaalisuus missä muutkin, no mitenkäs pedofilia? Onko se seksuaalisuus?


      • ihanmielenkiinnostavaan kirjoitti:

        Eli aseksuaalisuus on seksuaalisuus missä muutkin, no mitenkäs pedofilia? Onko se seksuaalisuus?

        Varmaan ymmärrät aikuisena aseksuaalin ja pedofiilin eron lol


      • Mietin.vaan kirjoitti:

        Vielä tarkennus edelliseen kommenttini:

        Aseksuaalisuus on edelleen virallisesti luokiteltu mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriöksi. Suomessa käytettävä ICD-järjestelmä ei määrittele aseksuaalisuutta täsmällisesti, mutta se katsotaan ei-elimelliseksi seksuaaliseksi toimintahäiriöksi. Yhdysvaltain psykiatriyhdistys taas on diagnosoinut sen DSM-diagnoosijärjestelmässään vuonna 2000 hyposeksuaalisuudeksi, eli tilapäiseksi seksuaalifantasioiden ja seksuaalisen aktiivisuuden puutteeksi. Psykitatriyhdistyksen mukaan aseksuaalisuuden taustalla on ihmissuhdeongelma, ja se aiheuttaa ahdistusta ja kärsimystä ja vaatii hoitoa.

        Lainaus wikipediasta, mutta lähteenä oli HS (mitä juttua ei enää löydy).

        Se nyt tietysti koskee vain tapauksia, joissa asia häiritsee itseä. Jos seksi ei kiinnosta eikä pidä asiaa ongelmana niin silloin kyseessä ei ole mikään häiriö.


      • Eikaikkeamietitäsamoin
        peppupupu kirjoitti:

        Varmaan ymmärrät aikuisena aseksuaalin ja pedofiilin eron lol

        No se on varmaan vaikea sanoakaan kenenkään, jos ei itse ole sellainen? Joku pedofiili jos on seksuaaliselta suuntaukseltaan sellainen, että vain lapset saa aikaan seksuaalisen kiinnostuksen, niin onhan se seksuaalisuus....

        Moni hyväksyy kyllä aseksuaalin, mutta ei pedofiilia. Koska aseksuaali ei ole uhka kellekään. Mutta aikamoista lokeroimista sekin olisi....


      • Eikaikkeamietitäsamoin kirjoitti:

        No se on varmaan vaikea sanoakaan kenenkään, jos ei itse ole sellainen? Joku pedofiili jos on seksuaaliselta suuntaukseltaan sellainen, että vain lapset saa aikaan seksuaalisen kiinnostuksen, niin onhan se seksuaalisuus....

        Moni hyväksyy kyllä aseksuaalin, mutta ei pedofiilia. Koska aseksuaali ei ole uhka kellekään. Mutta aikamoista lokeroimista sekin olisi....

        Ennen kaikkea toi, "aseksuaali ei ole uhka kellekään." <---asian ytimessä. Kyllähän pedofiili itsekkin tietää että se mitä "tekee" on sairasta ja lainvastaista. Pedofilia on mielenhäiriö,siitä ei pääse mihinkään. Ei kaikki pedot kuitenkaan raiskaa lapsia,pysyvät vain ajatuksen tasolla(luojan kiitos) Joskus pedoja on verrattu jopa homoihin joka on aivan pimeetä myöskin,harva homo on lapsista kiinnostunut. On tapauksia joissa pedofiili parantui terapian ja lääkkeiden avulla,useat vaan eivät tahdo parantua,vaativat oikeuksia "seksuaalisuudelleen"


      • outsider1 kirjoitti:

        Se nyt tietysti koskee vain tapauksia, joissa asia häiritsee itseä. Jos seksi ei kiinnosta eikä pidä asiaa ongelmana niin silloin kyseessä ei ole mikään häiriö.

        harmi vaan että nyky-yhteiskunta ja media haluavat tehdä seksihaluttomuudesta häiriön. aseksuaalisuus on lisääntynyt nuorien parissa ja mun mielestä toi on aika hyvä juttu. seksittömyys on ainut tapa hillitä mutatoituneita seksitauteja lisääntymästä. ei ole kenenkään etu jos uusien sukupolvien genitaalit mätänevät ja tippuvat irti: p


      • mietitppästätä
        peppupupu kirjoitti:

        Ennen kaikkea toi, "aseksuaali ei ole uhka kellekään." <---asian ytimessä. Kyllähän pedofiili itsekkin tietää että se mitä "tekee" on sairasta ja lainvastaista. Pedofilia on mielenhäiriö,siitä ei pääse mihinkään. Ei kaikki pedot kuitenkaan raiskaa lapsia,pysyvät vain ajatuksen tasolla(luojan kiitos) Joskus pedoja on verrattu jopa homoihin joka on aivan pimeetä myöskin,harva homo on lapsista kiinnostunut. On tapauksia joissa pedofiili parantui terapian ja lääkkeiden avulla,useat vaan eivät tahdo parantua,vaativat oikeuksia "seksuaalisuudelleen"

        No hyvähän sinun on sanoa, että se on vaikka pääsairaus, kun et itse vaikka koe vetoa lapsia kohtaan seksuaalisesti. En minäkään tiedä onko näin, mutta jossain olen kuullut. Mutta tuolla sanoit mun inhottavasti lokeroivani seksuaalisuutta, niin mietinpä, että lokeroitko itsekin vaikka tunneperusteisesti pedofiilit seksuaalisuutensa takia? Totta on, että he eivät voi toteuttaa seksuaalisuuttaan, mutta sama asia kuin jollain homoilla vaikka keskiajalla, tai nykyään muslimimaissa. Jos tämäkin ymmärrettäs paremmin ja hyväksyttäs, niin pedofiilit vois vaikka mennä helpommin hoitoon ja vaikka nämä seksidollyt voisi olla esimerkiksi vastaus seksuaalisuuden tyydytykseen???

        Ja itse olen kahden lapsen isä, että en todellakaan hyvällä katso pedofiilejä, mutta ehkä ymmärrys ja hyväksyminen olisi parempi tie kuin se, että se kuopataan ja noitavainotaan puskiin piiloon.


      • ihanvapaastivaan
        peppupupu kirjoitti:

        harmi vaan että nyky-yhteiskunta ja media haluavat tehdä seksihaluttomuudesta häiriön. aseksuaalisuus on lisääntynyt nuorien parissa ja mun mielestä toi on aika hyvä juttu. seksittömyys on ainut tapa hillitä mutatoituneita seksitauteja lisääntymästä. ei ole kenenkään etu jos uusien sukupolvien genitaalit mätänevät ja tippuvat irti: p

        Mutta suurin osa itseään joksikin aseksuaaliksi nimittävistä eivät sellaisia välttämättä ole, kunhan jälleen kerran yksi asia lisää millä yritetään tehdä itsestään "erikoinen". Jos joku hakkaa pleikkaa mieluummin kuin käy naisissa/miehissä niin ihan vapaasti.


      • ihanvapaastivaan kirjoitti:

        Mutta suurin osa itseään joksikin aseksuaaliksi nimittävistä eivät sellaisia välttämättä ole, kunhan jälleen kerran yksi asia lisää millä yritetään tehdä itsestään "erikoinen". Jos joku hakkaa pleikkaa mieluummin kuin käy naisissa/miehissä niin ihan vapaasti.

        Toi on kyllä totta, tähän aikaan kuuluu kaiken esittäminen ja snowflake:na olo. Sama juttu introverttien kanssa, puolet ei ole introa nähnykkään..Mutta uskon että oikeidenkin aseksuaalien määrä on nousussa,syynä seksin ylityrkytys joka tuutista vuosia ja parantumattomien seksitautien nousu. Joillakin on sentään järkeä vielä päässä..


      • peppupupu
        mietitppästätä kirjoitti:

        No hyvähän sinun on sanoa, että se on vaikka pääsairaus, kun et itse vaikka koe vetoa lapsia kohtaan seksuaalisesti. En minäkään tiedä onko näin, mutta jossain olen kuullut. Mutta tuolla sanoit mun inhottavasti lokeroivani seksuaalisuutta, niin mietinpä, että lokeroitko itsekin vaikka tunneperusteisesti pedofiilit seksuaalisuutensa takia? Totta on, että he eivät voi toteuttaa seksuaalisuuttaan, mutta sama asia kuin jollain homoilla vaikka keskiajalla, tai nykyään muslimimaissa. Jos tämäkin ymmärrettäs paremmin ja hyväksyttäs, niin pedofiilit vois vaikka mennä helpommin hoitoon ja vaikka nämä seksidollyt voisi olla esimerkiksi vastaus seksuaalisuuden tyydytykseen???

        Ja itse olen kahden lapsen isä, että en todellakaan hyvällä katso pedofiilejä, mutta ehkä ymmärrys ja hyväksyminen olisi parempi tie kuin se, että se kuopataan ja noitavainotaan puskiin piiloon.

        Mä olin varma että olet nainen:) Ja ajattelin että puolustatko sinä pedofiilejä..Mutta sulla on lapsia,okei..Ajatellaans näin,mitä tapahtuisi JOS pedofilia olisi avoimesti hyväksyttyä. Ajatellaan pahimpia seurauksia(koska ne yleensä tuppaavat tapahtumaan) mitä tapahtuisi silloin,minkälainen maailma olisi,varsinkin lapsille.


    • Kakkossmiess

      Palstatilaa taas vahvistettu. Seksiseuraa riittää vaikka minkälaisille rupsakoille, mutta jos sama tyyppi haluasi elämänkumppania hän saisi varmaan 50 vastausta, joista 48 haluaisi kuitenkin seksiä ja ne kaksi, jotka olisi vakavalla mielellä liikkeellä, olisivat mt-ongelmaisia.

      • Kakkossmiess

        Palstatotuus ei palstatilaa


      • motkotimotkoti

        Tämä olikin suunnattu NALille joka änkyttää naama punaisena, että yli 40v. kurpat eivät saisi lähipubista seksiä edes surkeimmalta pultsarilta. Aloituksen naisella on paitsi aviomies elämänkumppanina, myös vakituinen seksisuhde, mikä oli hänen tavoitteenaankin. Miestään kun ei raskinut jättää, se kun ei olisi saanut itselleen huolehtijaa mistään. Hyväntahtonen nainen :)


      • motkotimotkoti
        motkotimotkoti kirjoitti:

        Tämä olikin suunnattu NALille joka änkyttää naama punaisena, että yli 40v. kurpat eivät saisi lähipubista seksiä edes surkeimmalta pultsarilta. Aloituksen naisella on paitsi aviomies elämänkumppanina, myös vakituinen seksisuhde, mikä oli hänen tavoitteenaankin. Miestään kun ei raskinut jättää, se kun ei olisi saanut itselleen huolehtijaa mistään. Hyväntahtonen nainen :)

        Ja kakkossuhteen mies ei myöskään ollut mikään finninaamainen pojanrimpula, vaan NALin ihailema miesten mies ;)


    • Nainen30-1

      Vaikka nainen olisi 15 vuotias niin se saa sata seksi ehdotusta päivässä. Vaikka naine on 25 vuotias ja etsii parisuhdetta niin nainen saa pelkkää seksiehdotusta.

    • Musti.Hintikka69

      Vaseliinia koneeseen & pumpum.

    • Luittekos ollenkaan, että seksittömyys johtui testotasojen alenemisesta eli miehestä tuli akka.

      • p950412

        Miten se tähän liittyy? Tämän jutun ainoa pointti oli todistaa naisasialooserin ja perseennuolijoidensa olevan väärässä siitä etteikö vanhempikin nainen olisi haluttu ja saisi seksiseuraa.


    • Kakkossmiess

      Aloittaja siis luulee, että tämä uutinen todistaa 60-vuotiaan naise n olevan haluttu, kun seksikumppaneita riittää. Ennemmin tämä kertoo, miesten epätoivosta.



      Miehet panevat vaikka toisia miehiä, kun ovat tarpeeksi puutteessa. https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/a/201702152200071071
      "utkimuksessa he ovat kertoneet, että nainen kiinnostaa heitä kokonaisuudessaan, mutta toisessa miehessä kiinnostavaa on vain seksin harrastaminen."

      Myös kuvattomat ja ilman profiilitekstiä olevat naiset saavat paljon yhteydenottoja. Ei silloin voi sanoa, että mies haluisi juuri nimenomaan sitä naista, vaan kyse on epätoivoisesta seksin metsästämisestä.

      • noita.riittää

        Aloittaja on ylpeä siitä että on monen miehen masturbaatioväline.


      • n49

        Totuus on se, että yli 60 vuotiailla miehillä ei tahdo seksi onnistua.
        Siihen ei auta penislihastreenit, kun korvienväli tekee stopin.


      • eikaikkienjuttuse

        Puhu vain omasta puolestasi jos olisit valmis homostelemaan.


      • n49 kirjoitti:

        Totuus on se, että yli 60 vuotiailla miehillä ei tahdo seksi onnistua.
        Siihen ei auta penislihastreenit, kun korvienväli tekee stopin.

        Voi hyvinkin olla, mutta se ei ollut aloituksen pointti.

        Aloituksen pointti oli todistaa, että palstamiehet ovat väärässä, koska 60 vuotias nainen saa paljon vastauksia seksinhakuilmoitukseensa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe