Katso lisää:
https://www.facebook.com/groups/LatausverkostoNyt/permalink/274203173134298/
Hyvä idea, kun latauspiuha on varattu: jätä latausluukku auki
30
1792
Vastaukset
- qwereqw
Toinen hyvä idea: yhteystiedot kaapeliin tai latausluukkuun:
https://www.facebook.com/groups/LatausverkostoNyt/permalink/270445343510081/- Ikkunat...Jäässä
Latauspihalle on helppo tehdä kiusaa.
Illalla kaapeli irti, niin naapuri saa jäädä kotiin päiväksi.
Oikosulku, sähkötuoli, sade, pakkanen on vaikea yhtälö Pohjolassa.
Uudet dieselin lisäaineet nostavat setaanilukua, jolloin palaminen on puhdasta.
DPF, dieselParticularFilter puhdistaa pakokaasut modernisti.
Tupakssa on enemmän häkää keuhkoille kuin uudessa dieseltankillisessa. - suosielläjatäällä
Ikkunat...Jäässä kirjoitti:
Latauspihalle on helppo tehdä kiusaa.
Illalla kaapeli irti, niin naapuri saa jäädä kotiin päiväksi.
Oikosulku, sähkötuoli, sade, pakkanen on vaikea yhtälö Pohjolassa.
Uudet dieselin lisäaineet nostavat setaanilukua, jolloin palaminen on puhdasta.
DPF, dieselParticularFilter puhdistaa pakokaasut modernisti.
Tupakssa on enemmän häkää keuhkoille kuin uudessa dieseltankillisessa.Ei ne latauspiuhat irtoa autosta enempää kuin laturistakaan jos ei ole auton avaimia.
"Tupakssa on enemmän häkää keuhkoille kuin uudessa dieseltankillisessa."
Okei, tee huviksesi testi: Aja dieselautosi umpinaiseen pieneen autotalliin ja käynnistä autosi. Kauanko luulet pystyväsi siellä olemaan. Arvaan ettei moottori ole poistuessasi kuluttanut puolta litraakaan. - näin-käy
Kuules lataus luukku on AINA jopa teslassa auki kun ladataan eli kuka vaan voi ottaa sen irti. Laki kieltää autotehtaita edes tekemästä sellaista lataus luukkua jonka saisi lukkoon kun autoa ladataan. On paloturvallisuustekijä. Samoin tolppia ei saa laitttaa lukkoon enään nykyisin samoilla argumenteilla vaikka olisi vain lohkolämmitin latauksessa. Meilläkin taloyhtiä keräsi kaikki avaimet pois 2018 alusta. Ja jos kiusaa haluaa tehdä on olemassa kaapelileikkurit joilla voi leikata kaapelin poikki vaikka olisi 360 siinä päällä. Hinta muistaakseni motonet 42€. Jos alkaa polttomoottori ja sähkösota auto verotuksen kanssa niin minäkin otan aina latausjohdot irti kun näen jossakin.
Ja missä lataatte kaupungissa kun ei ole paikkoja kuin rikkaille tulevaisuudessakaan.
Pitää myös muistaa että lataaminen on kielletty myös kotitöpselistä eli et voi vetästä sisältä seinästä johtoa ja ladata sillä. Syykin on olemassa sillä ne piuhat jotka kulkee seinissä asunnoissa ei ole tarkoitettu niin suureen jatkuvaan rasitukseen mitä sähköauton laturi tarvitsee. Jos kämppä palaa sinä maksat kaiken silloin. Vakuutus ei tule korvaamaan penniäkään.
http://www.sahkoala.fi/koti/sahkoautot/fi_FI/sahkoautojen_lataustavat/ - TäytyyOllaLukittu
"Samoin tolppia ei saa laitttaa lukkoon enään nykyisin samoilla argumenteilla vaikka olisi vain lohkolämmitin latauksessa."
Taloyhtiöllä on määräys nimenomaan pitää lämmitystolppa lukittuna pihalla leikkivien lasten takia! - qwreew
suosielläjatäällä kirjoitti:
Ei ne latauspiuhat irtoa autosta enempää kuin laturistakaan jos ei ole auton avaimia.
"Tupakssa on enemmän häkää keuhkoille kuin uudessa dieseltankillisessa."
Okei, tee huviksesi testi: Aja dieselautosi umpinaiseen pieneen autotalliin ja käynnistä autosi. Kauanko luulet pystyväsi siellä olemaan. Arvaan ettei moottori ole poistuessasi kuluttanut puolta litraakaan.Tuolla tapaa tehdään itsemurhia. En suosittele.
- qewr
qwreew kirjoitti:
Tuolla tapaa tehdään itsemurhia. En suosittele.
Vastaus oli tähän: "Aja dieselautosi umpinaiseen pieneen autotalliin ja käynnistä autosi. Kauanko luulet pystyväsi siellä olemaan."
- ajatteleaivoillasi
näin-käy kirjoitti:
Kuules lataus luukku on AINA jopa teslassa auki kun ladataan eli kuka vaan voi ottaa sen irti. Laki kieltää autotehtaita edes tekemästä sellaista lataus luukkua jonka saisi lukkoon kun autoa ladataan. On paloturvallisuustekijä. Samoin tolppia ei saa laitttaa lukkoon enään nykyisin samoilla argumenteilla vaikka olisi vain lohkolämmitin latauksessa. Meilläkin taloyhtiä keräsi kaikki avaimet pois 2018 alusta. Ja jos kiusaa haluaa tehdä on olemassa kaapelileikkurit joilla voi leikata kaapelin poikki vaikka olisi 360 siinä päällä. Hinta muistaakseni motonet 42€. Jos alkaa polttomoottori ja sähkösota auto verotuksen kanssa niin minäkin otan aina latausjohdot irti kun näen jossakin.
Ja missä lataatte kaupungissa kun ei ole paikkoja kuin rikkaille tulevaisuudessakaan.
Pitää myös muistaa että lataaminen on kielletty myös kotitöpselistä eli et voi vetästä sisältä seinästä johtoa ja ladata sillä. Syykin on olemassa sillä ne piuhat jotka kulkee seinissä asunnoissa ei ole tarkoitettu niin suureen jatkuvaan rasitukseen mitä sähköauton laturi tarvitsee. Jos kämppä palaa sinä maksat kaiken silloin. Vakuutus ei tule korvaamaan penniäkään.
http://www.sahkoala.fi/koti/sahkoautot/fi_FI/sahkoautojen_lataustavat/#Jos alkaa polttomoottori ja sähkösota auto verotuksen kanssa niin minäkin otan aina latausjohdot irti kun näen jossakin.#
Ovatko sähköauton ostajat jotenkin syyllisiä mahdolliseen valtiovallan päätöksiin?
Ajattelutapasi on perin kummallinen, jopa erittäin lapsellinen. - jokumuu__
näin-käy kirjoitti:
Kuules lataus luukku on AINA jopa teslassa auki kun ladataan eli kuka vaan voi ottaa sen irti. Laki kieltää autotehtaita edes tekemästä sellaista lataus luukkua jonka saisi lukkoon kun autoa ladataan. On paloturvallisuustekijä. Samoin tolppia ei saa laitttaa lukkoon enään nykyisin samoilla argumenteilla vaikka olisi vain lohkolämmitin latauksessa. Meilläkin taloyhtiä keräsi kaikki avaimet pois 2018 alusta. Ja jos kiusaa haluaa tehdä on olemassa kaapelileikkurit joilla voi leikata kaapelin poikki vaikka olisi 360 siinä päällä. Hinta muistaakseni motonet 42€. Jos alkaa polttomoottori ja sähkösota auto verotuksen kanssa niin minäkin otan aina latausjohdot irti kun näen jossakin.
Ja missä lataatte kaupungissa kun ei ole paikkoja kuin rikkaille tulevaisuudessakaan.
Pitää myös muistaa että lataaminen on kielletty myös kotitöpselistä eli et voi vetästä sisältä seinästä johtoa ja ladata sillä. Syykin on olemassa sillä ne piuhat jotka kulkee seinissä asunnoissa ei ole tarkoitettu niin suureen jatkuvaan rasitukseen mitä sähköauton laturi tarvitsee. Jos kämppä palaa sinä maksat kaiken silloin. Vakuutus ei tule korvaamaan penniäkään.
http://www.sahkoala.fi/koti/sahkoautot/fi_FI/sahkoautojen_lataustavat/"Ja jos kiusaa haluaa tehdä on olemassa kaapelileikkurit joilla voi leikata kaapelin poikki vaikka olisi 360 siinä päällä. Hinta muistaakseni motonet 42€."
Tai heittää tiiliskiven takalasista sisään? Tai saman tien työntää dynamiittia alle ja räjäyttää koko roskan?
On täällä villit jutut, melko irrallaan arkitodellisuudesta.
- Hanuriin
Takaluukku auki?
- Varo....Oikosulkua
Naisille latauskaapelit talvella on widdumainen juttu.
- Oikosulku..Pelottaa
Lumipallo latausluukkuun tai mutteri niin sähikäinen syttyy palamaan.
Kynttilä tuhoaa siipiveikon kumikaapelit .
Tiilikainen ja Lehtomäki ovat yhtä kalliita Suomen kansalle.
- Ymmärsitkö
LATAUSJOHTOA EI VOI IRROTTA AUTOSTA EIKÄ LATURISTA KUKAAN, JOLLA EI OLE AUTON AVAIMIA. LATURISTA JOHTO IRTOAA VASTA SEN JÄLKEEN KUN SE ON IRROTETTU AUTOSTA.
SIIS, ET VOI TEHDÄ KIUSAA ETKÄ PYSÄYTTÄÄ LATAUSTA, ETKÄ VARASTAA JOHTOA.- TungostaTöpselillä
Kaikkea tätä kiusaa on helppo tehdä,
kun näyttää vähän kiveä kaapelille.
Oikosulku voi tuhota sähikäisen
Toisten piikkiin lataaminen ei miellytä kaikkia. - Kivuton..Kuolema
Sähkötuolisurmat laillistetaan Suomessakin.
Oikosulku polttaa patteriauton ja roput koko taloyhtiöstä.
Akun uusiminen maksaa jopa 10.000 einoa, siis rikkaiden leikkikalu.
Mä ajaisin mieluummin skootterilla, jos se B-kortilla onnistuisi.
- vastatoimi
Alan puhkomaan huvikseni kaikista polttiksisa renkaat.
- SytkäriSähkäri
Kumikaapelille voi näyttää sytkäriä,
jos se siipiveikko taloyhtiössä muita ketuttaa.
Tai kaapelin voi irrottaa illalla. - VaihtoValtionPiikkiin
”Jos auto on hyväksytty yhteiskunnan toimesta liikenteeseen, sen moottoria ei voi vaatia vaihdettavaksi. Perustuslaki ei myöskään salli verotuksella painostamista, kun verovelvollinen on asiaan täysin osaton”, Nieminen sanoo Moottori-lehdessä.
”Valtio on ottanut tehtäväkseen valvoa markkinoille tulevia tuotteita kansalaisten puolesta. Kun nyt näyttää siltä, että valtio on tässä tehtävässä epäonnistunut, niin valtion muutosvaatimukset voidaan toteuttaa vain sen itsensä kukkarosta, Nieminen sanoo. - kädestä-suuhun
VaihtoValtionPiikkiin kirjoitti:
”Jos auto on hyväksytty yhteiskunnan toimesta liikenteeseen, sen moottoria ei voi vaatia vaihdettavaksi. Perustuslaki ei myöskään salli verotuksella painostamista, kun verovelvollinen on asiaan täysin osaton”, Nieminen sanoo Moottori-lehdessä.
”Valtio on ottanut tehtäväkseen valvoa markkinoille tulevia tuotteita kansalaisten puolesta. Kun nyt näyttää siltä, että valtio on tässä tehtävässä epäonnistunut, niin valtion muutosvaatimukset voidaan toteuttaa vain sen itsensä kukkarosta, Nieminen sanoo.Valtiolla ei ole omaa kukkaroa. Kaikki rahat tulevat suoraan veronmaksajien kukkaroista. Virkamies päättää, hallintoalamainen maksaa.
- oiuygweqr
Tämäkin dino- ja sähköautoilijoiden vastakkainasettelu on Trumpin syytä.
Eikö olekin? - vwautoiluaskoda
Mistä sähköautossa mitataan päästöt?
myrkyt on suljetussa akussa ja pakoputki puuttuu.
Saako itse asentaa pakoputken jotta voi viedä katsastukseen?- Totuudet..Esiin
DPF-suodatinta ei tartte poistaa kun käyttää 5-w-30 longlife matalahiilistä moottoriöljyä. Ei onnistu katsastus jos suodatin pois.
SCV-venttiilit ovat moottorissa niin tärkeät, että moottori ei pyödi ilman niitä.
Diesekin lisäaine nostaa setaanilukua, ja polttaa puhtaammin.
Biodiesel on helppo valmistaa verrattuna biobensaan, sanottiin tänään teeveessä.
Sähköautot nostavat 10 prosenttia sähkönkulutusta, tarvitaan uusi ydinvoimala.
Saksassa kielletään VANHAT dieselit miljoonakaupungeissa. - Oikosulku..Tappaa
Vaimo lähti ajamaan kun sähkövoimakaapeli oli kiinni autossa.
Voitte kuvitella viherhörhöt lopputuloksen.
Widdumaisia tilanteita pimeissä sateella ja pakkasella.
Mikäli sähköautolla ajaa nokkakolarin, oikosulku voi tapahtua heti. - 6o56f
Oikosulku..Tappaa kirjoitti:
Vaimo lähti ajamaan kun sähkövoimakaapeli oli kiinni autossa.
Voitte kuvitella viherhörhöt lopputuloksen.
Widdumaisia tilanteita pimeissä sateella ja pakkasella.
Mikäli sähköautolla ajaa nokkakolarin, oikosulku voi tapahtua heti.Ei pysty vaimo sellaiseen.
- jokumuu__
Oikosulku..Tappaa kirjoitti:
Vaimo lähti ajamaan kun sähkövoimakaapeli oli kiinni autossa.
Voitte kuvitella viherhörhöt lopputuloksen.
Widdumaisia tilanteita pimeissä sateella ja pakkasella.
Mikäli sähköautolla ajaa nokkakolarin, oikosulku voi tapahtua heti.Kiva satu. Jos sinulla tai ”vaimollasi” olisi sähköauto tai pistokehybridi, tietäisit, miksi tuo on höpöä.
Kiinnostavaa asiassa on, mikä saa ihmisen käyttämään aikaansa roskan kirjoitteluun. Jos tässä olisi edes joku humoristinen tulokulma, mutta kun ei. Tekemisen puutetta?
- Näinsittentulevaisuus
Varmaan noihin latauspaikkoihin joudutaan jotain lukkomekanismeja kehittämään.
Sieluni silmin näen tulevaisuudenkuvan:
Laitan sähköautoni latautumaan asioinnin ajaksi marketin Ilmaispisteeseen.
Parin tunnin kuluttua ostoksien kanssa palatessani huomaan, että pistoke on irrotettu autostani ja se lataa nyt jonkun röyhkimyksen autoa. Omani akku on edelleen tyhjä.
Latausjohdon omaan autoonsa siirtänyt on sennäköinen karju, että asiasta hänelle valittaminen ei ole vaihtoehto. - M.Hoilanen
Oisko se jotenkin niin että johto irtoaa samalla kuin auton keskuslukituksen avaa. En ole ihan varma, mutta kuullut tällaista. Tietenkin sähkön varastaminen hankaloituu siten, että jos pysäköin latauspisteelle ja joku haluaa siitä sitten pummata, niin hänen autonsa ei välttämättä pääse niin lähelle lataustolppaa että johto riittäisi. Ikävä kyllä tätä puuhaa hieman rasittaa myös se seikka että autoilla on rekkarikilvet ja noissa parkkihalleissa usen valvontakameroita. Niin ehkä yhtä helppoa kuin bensa-asemalta varastaminen.
Täällä pyörii kyllä ihme ajatuksia. Mutta tottapa tosiaan, ihan mies-ihmisten keksimänä laitettiin yhden virastotalon kellariin tavallisia pistorasioita, jotka pystyisivät kaikki halukkaat lataamaan mahdolliset sähköautonsa siinä hallissa. Kunhan sovittiin vaan, että pääsee halliin sisälle. Naisen logiikalla sitten mietin, että veronmaksajien taskusta tämä latausrumba sitten maksetaan (kun ei ollut mitään älylaitteita, mittareita tms) - mutta vieläkin odotan sitä päivää kun tämä älyvapaa idea aiheuttaa työpaikallani oikosulun ja sähkökatkon kun siinä aletaan lataamaan enemmän kuin johtajan virkateslaa. Mikä sekin tietty veronmaksajien rahoilla ladataan, näin julkisella sektorilla kuin olemme. Piti esittää bimboa ja olla ihan että "voinko mä tosiaan tuoda sähköauton tänne lataukseen"? Mitä se maksaa? - Ukot katto mua että hiton tyhmä, ei kai nyt sähköauton lataus maksa, tai kuormita mitään kaapelointia. Mullahan siis ei ole sähköautoa mutta piti vaan testata.- SähköpakotuksenSyy
Sotkamossa kaivostoimintaa pyörittävän Terrafamen tulevaisuus lepää paljolti sähköautojen akkujen varassa. Hallituksen puheenjohtaja Lauri Ratia uskoo, että veronmaksajat saavat kaivokseen upotetut rahansa takaisin korkojen kera.
Entisen Talvivaaran kaivoksen tarina on ollut sarja talouteen ja ympäristöön liittyviä epäonnistumisia, mutta juuri nyt näyttää paremmalta.
Valtionyhtiö Terrafame on ainakin tällä hetkellä kannattava, ja kaivosalueen ympäristöasiat ovat hallinnassa. Terrafamen hallituksen puheenjohtajan Lauri Ratian mukaan veronmaksajien viimeisin tukipaketti, noin puoli miljardia euroa, on jäämässä viimeiseksi.
– Tällä hetkellä siltä näyttää, että valtion investoima ja lupaama lisäsijoitus eli 457 miljoonaa euroa tulee riittämään. Ja uskon, että veronmaksajat tulevat saamaan sen takaisin korkojen kera, Ratia sanoo MTV:n Uutisextra-ohjelman haastattelussa.
Käytännössä tämä tarkoittaisi valtion omistusosuuden myymistä. Tällä hetkellä Suomen valtio omistaa Terrafamesta 77 prosenttia.
- Hajabusa
Joutuu jättää marketin parkkihalliin, sähkön siirto maksut kun ovat tunnetusti julmetut lottovoitto maassa?
- PuhtainPolttomoottori
Mikä on Neste Pro Dieselin käytön vaikutus moottorin päästöihin?
Polttoaineen koko elinkaaren hiilidioksidipäästöt pienenevät vähintään 10 %. Myös typenoksidi-, hiilivety- ja hiukkaspäästöt pienenevät. Korkea setaaniluku vähentää näkyvää savutusta ja melua kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Miten Neste Pro Diesel vaikuttaa moottorin puhtauteen ja toimivuuteen?
Moottori karstoittuu vähemmän. Polttoainesuuttimet ja hiukkassuodattimet pysyvät puhtaampina, mikä estää moottorin hiipumista ajokilometrien myötä. Hiukkassuodattimille suunniteltu elinikä ei ole uhattuna, koska Neste Pro Diesel palaa käytännölliseti katsoen tuhkattomasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)584377Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu142219- 251734
- 121478
- 241402
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais51278- 91205
- 131126
- 221076
Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä
Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.2911004