Sain potkut (koeaikapurku) mutta ehdin olla tosi vähän aikaa koko puljussa töissä. En ole laittanut paikkas cv:hen. Minua mm. harhautettiin sopimusta tehdessä,tehtävät ei olleet mit piti, kiusattiin ja kohltiin epäasiallisesti jne.
Nyt tulevat kysymään työhaastatteluissa mitä olen tehnyt viimeisen 6-9kk aikana. Mitä sanon?
Työhaastattelu ja potkut?
32
677
Vastaukset
- Tulipakokeiltua
Täälä kohtalotoveri, samoin kävi minulle.
Ehdin olla muutaman kuukauden ja opastus tosi surkeeta. Ilmeisesti en soveltunut työhön.? No itse laitoin kyllä cv-hen tästä tiedot. Ihmetteli Te-ssä tapausta. Tuli kyllä mieleen että, haitaakohan tämä tieto uudelleen työllistymistä? Ikääkin jo sen verran ,että itseäkin hirvittää. No kaikki ei sovi porukkaan ja tehtäviin. Ei se aina oma vika ole jos ei onnistu. Katsotaan miten käy kun ensiviikolla on työhaastattelu uuteen paikaan. Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla.- KäyttäydyOikein
Muista kertoa, että olet työtn ja makaat sohvalla ja olet muutenkin halutunlainen. Näin ihmiset osaa sijoittaa sinut oikeaan viiteryhmään
- Addhjk
Kauanko olit työssä? Voisitko jättää sen kokonaan mainitsematta? Olet ollut vaan koko ajan työnhakijana. Minä sanoin, että työt loppuivat ja työnantajalla ei ollut enää tarvetta minulle, mutta se nyt olikin puolitotuus.
- Sepp0
En ollut ku joitain kuukausia. Kai voisin sanoa että ollut vain työhakijana,mutta kuulostaako se hyvältä? En kyllä haluu että ketään soittaa siihen ex-työpaikkaan.
Entä jos jollkekin vahingossa sanon olleeni siellä niinikä olis hyvä syy kertoa miksi se loppui? Se ei saa haitata rekrytoitumista...
- PieniPiruVasempaan
Rehellisyys ei ilmeisesti ole mikään vaihtoehto?
- Tulipakokeiltua
Rehellisyys on aina parempi vaihtoehto kun jäädä kiinni valheesta...eikös vaan?
- PieniPiruVasempaan
Tulipakokeiltua kirjoitti:
Rehellisyys on aina parempi vaihtoehto kun jäädä kiinni valheesta...eikös vaan?
Et ilmeisesti ole vakituisessa parisuhteessa.
Näyttääkö takapuoleni isolta tässä hameessa...
- HullunaHallinnossa
Tossa yllä mainittiin, että helpommalla pääsee kun käyttäytyy ja alistuu työttömän malliin, asemaan ja hulluus, vaivaiset luokitukseen.
Ja se on totta. Itse sen olen kokeillut.
Julkisuus, politiikka, Hallinto käsittelee työtöntä herjaamalla, nimittämällä hulluksi, vammaiseksi, osaamattomaksi, ongelmaksi, jne . Ei soveltuvaksi, jne..
Niin ole just täysin vapaasti sellainen.
Hallinto siitä tykkää ja pääset itse vähimmäismäärällä simputusta.
Elämäsi laatu silloin kohenee, Saat olla rauhassa ja kaikki mielipuolinen hallinto pelleily ei sinua enää koske🔞
Olet ulkona koko mätä systeemistä.!!!- sibbilänleikkuri
kerro tuo asia te-toimistossa, ehkäpä he muuttuvat "systeemin"
- PieniPiruVasempaan
Unohdit salaliittoteorian. Sitä julistamalla pääsee uralla eteenpäin, joskin se vaatii hallinnossa jonku samanmielisen.
- Enolerobottikin
Häivytä jotenkin CV:stä se työpaikka, jollei kyseessä ole vuosien aukko niin se onnistuu. Toden totta sinähän et ole ollut siellä töissä? Unohda se paikka ja uutta matoa koukkuun.
- joujoumään
Ei ne työnantajatkaan rehellisiä ole, eikä ne kaikkea sinulle kerro työhaastattelussa, joten ei sinunkaan ole pakko kaikkea kertoa. Jätät vaan sen pois CV:stä.
Kyllähän ne työnantajatkin aina kusettaa työhaastattelussa että palkka tulee olemaan kilpailukykyinen (tessin minimi) ja että työyhteisö on niin mahtava (työpaikkakiusaamista pikkupomojen taholta) ja että hyvät mahdollisuudet edetä uralla (tessin minimistä --> jonkun euron lisää palkkaan 5 vuoden päästä).
Tosihan se on että työhaastatteluissa pärjää parhaiten ne jotka osaavat parhaiten puhua paskaa. Paskaa puhumalla olen itsekin useimmat työpaikkani saanut. - 0lenErilainen
Entä kun rekrytoija kysyy vaimosta/tyttöystävästä, perhesuhteet?
Mitä vastaa sinkku jota ei naiset edes kiinnosta?
Joudunko outouteni takia olemaan työtön loppuelämäni. - EsimNäin
Henkilökohtaisesti häivyttäisin koko paikan omasta cv:stäni.
Kun rekrytoija kysyy, mitä teit kyseisenä aikana, kerrot etsineesi uutta työpaikkaa, kehittäneesi omatoimisesti ammatillista osaamistasi, osallistuneesi aktiivisesti harrastuksiisi.... Kaikkea sellaista, mistä haastattelija voi päätellä, että olet aktiivinen ja oma-aloitteinen henkilö, ja että olet kiinnostunut elämässäsi muustakin kuin sohvan pohjalla makaamisesta.
Mikään lakipykälä sen enempää kuin te-toimistokaan ei velvoita kirjaamaan cv:hen kaikkia entisiä työpaikkoja, mutta jos lisää siihen sellaisia, jotka eivät ole totta, saattaa pahimmillaan syyllistyä petokseen. - Nhggh
Cvtä voi tehdä monenlaista riippuen millaista paikkaa hakee. Ei tarvitse kertoa kaikkea.
- Anonyymi
Mitä jos ei ole sohvaa?
- Anonyymi
ei se haittaa jos cv:ssä on muutaman kuukauden aukko
- Anonyymi
Kyllä se haittaa monia.
Eikä siinä mitään jos cv:ssä ei ole aukon aukkoa, niin sitten ei ole työkokemusta! Ja jos on työkokemusta niin ei ole riittävästi työkokemusta! Ja jos on riittävästi työkokemusta niin ei ole tarpeeksi (yli 10 vuotta) työkokemusta! Ja jos on yli 10 vuotta työkokemusta niin ei ole sitten juuri kyseisestä paikasta työkokemusta johon hakemassa! Ja jos on kokemusta niin on jotain muuta ”pielessä”. Ehkä on juuri väärän väriset housut jalassa?
- Anonyymi
"Entä kun rekrytoija kysyy vaimosta/tyttöystävästä, perhesuhteet?
Mitä vastaa sinkku jota ei naiset edes kiinnosta?
Joudunko outouteni takia olemaan työtön loppuelämäni."
Sano että, ei tällä hetkellä, ja onko muka pakko kertoa ettei naiset kiinnosta :D ?
Multa kysyttiin kerran että kuulunko lahkoon, koska en polta tai juo. Ei tullut paikkaa. Enkä kuulu lahkoon tai mihinkään seurakuntaan. Sanoin kyllä että uskon
raamatun sanomaan, se taisi olla vika tikki tälle haastattelijalle, mahtoko koko paikka edes olla avoin, oli sen verran omituinen rekryfirma Turussa. - Anonyymi
Entiset kansanedustajat, juurikin kokoomuslaiset ovat olleet sopeutumiseläkkeellä vuosia 40 vuotiaina.
Eräskin Niinistön hoito nostanut 8 vuotta sopeutumisrahaa tuhansia euroja kuussa.
Joten työttömänäkin on kiva olla ja jää aikaa kaikkeen muuhunkin. - Anonyymi
Näitä koeaikapurkuja käytetään nykyään puhtaaseen kusetukseen. Otetaan joku tekemään joku alle 6kk projekti ja sitten tulee kenkää joka tapauksessa ja ilman perusteluja.
- Anonyymi
miksi pitäisi perustella, eikä riittävä syy ole aina se että "ei me tarvita tätä työntekijää"
- Anonyymi
Sosiaalisessa mediassa ja keskustelufoorumeilla näkee jatkuvasti väitteitä siitä, että työntekijän voi irtisanoa koeajalla ilman erillistä syytä. Tämä ei pidä paikkaansa.
Työsopimuslaissa lukee seuraavaa:
”Koeajan kuluessa työsopimus voidaan molemmin puolin purkaa. Työsopimusta ei saa kuitenkaan purkaa syrjivillä tai muutoinkaan koeajan tarkoitukseen nähden epäasiallisilla perusteilla.”
Työntekijälle on aina ilmoitettava irtisanomisen syy. Työntekijä voi aivan samalla tavalla riitauttaa koeaikapurun, kuin tavallisenkin irtisanomisen, jos hän epäilee irtisanomisen syyn olevan epäasiallinen.
- Anonyymi
Ei halua riitauttaa. Mitä vastaisit kysymykseeni liittyen uuteen haastatteluun?
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 796095
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2895420Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii984111- 522880
- 262722
- 1192060
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua472020Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991747- 721291
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1591141