mikä dieetti oikeesti auttaa?? pakko aloitta joku dieetti, kun ei muuten laihdu..
paras dieetti??
18
7155
Vastaukset
- auttaa
mikään dietti ei auta vaan syöntitapojen muutos
neuvot saat osoitteesta . www.kutri.net - Nimimerkki
Tehokkain ja luonnollisin. Kypsentämätön kasvisravinto.
http://www.vegaaniliitto.fi/vegaia/1995/talvi/vegaia495ery.html - Satu
Kun aloin laihduttaa niin kaalisopalla aloitin, koska en raskinut ostaa VLCD-tuotteita apteekista. En mä niitä olisi jaksanut varmaan pitkään syödäkään, kun en jaksanut sitä kaalisoppaakaan kuin 4 päivää. Ja siinäkn sovelsin niin, että tein keiton sijaan välillä niistä aineksista salattia, välillä paistosta ja ties mitä. Laihduin 4 kg ja startti toi motivaatiota yrittää eteenpäin. Jatkoin työterkkarin kanssa ruokapäiväkirjasysteemillä, muutin elämäntapojani ja laihduin 30 kg.
Sanomani kai oli, että ei mikään ihmedieetti pitemmän päälle laihduta, mutta voi antaa potkua elämäntapamutosten aloittamiselle. Kutrin sivut on hyvät. - Onnistunut vihdoin
Itse onnistuin ja vielä pysyvästi ja hyvällä vauhdilla, kun aloin vegaaniksi.
Etsin netistä paljon vegaanien ruokaohjeita ja tein itselleni kahdeksitoista viikoksi ruokalistan ohjeineen ja kauppalistoineen. Oli iso työ suunnitella kerralla kahdentoista viikon ruoat, mutta vaiva kannatti. Tein joka viikolle myös valmiiksi suunnitelman valmistettavista herkuista.
Nyt teen aina lauantaisin kauppalistan seuraavalla viikolla tarvittavista ruoka-aineista, käyn lauantaina illalla kaupassa ja aloitan jokaisen aamun valmistamalla sen päivän ruoat.
Paljon paljon kasviksia ja hedelmiä. Viljoista voi valita kaikkea, mikä sopii, eli jopa leipä tulee tosi nopeasti jauhot sekaisin ja kaikki taikina pannulle ja uuniin tyylillä.
Valmiina en osta yhtään mitään. Enkä tosiaan ole mikään super energinen ihminen, vaan minulla on diagnosoitu krooninen masennus, ja silti selviydyn tästä ohjelmasta itse.
Paino on tippunut todella runsaasti ja saan syödä ihan normaaliin sokeriin valmistamani makeiset ihan rauhassa painon silti tippuessa.
Huolellinen alkusuunnittelu oli työläin osio ja sitten kaikki on sujunut kuin itsestään. Syön nykyään tosi paljon ja tosi hyvää ja aina on herkkuja kaapissa, ja silti kolmen hengen perheeltämme kuluu ruokaan vain n. 70€/viikko.
Suosittelen todella lämpimästi tekemääni muutosta kaikille kilojensa kanssa painiville. Alkusuunnittelu ja siinä pysyminen on kaiken ydin. Sit tarvii käydä vain kerran viikossa kaupassa ja kaikki on hyvää ja sallittua sen jälkeen niistä tuotteista, mitä kotona on.
En siis osta juur mitään valmiina, vaan teen tarvittavat itse.
Laitan tähän perään hyviä vinkkejä, mistä saa erinomaisia ruokaohjeita ja omatekoisia makeisia on suomi24 makeisia keskustelu sivuilla.
Siis ruokaohjeita, joilla varmasti laihtuu:
http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?s=5c 1e00b7188937158bab8cd5711e00fd&showforum=5
http://www.nettilinja.fi/~merta/kasvisruoka.html
http://www.lapsiperhe.net/kasvisperheet/resepti.php3
http://www.animalia.fi/kasvissyonti/resepteja/vegepalst alta.htm
http://groups.msn.com/Kasviskasari/_homepage.msnw?pgmar ket=fi-fi
http://www.vegaaniliitto.fi/kokki.html
Tossa ainakin aluksi ja tsemppiä kovasti! Jos minäkin olen onnistunut, niin kuka tahansa voi onnistua:)
P.S. Meilläkin on moniallerginen koululainen perheessä ja tää homma toimiin hyvin sillekin. - nimetön
Atkins,heikkilä. Älä usko kaikkiin dietteihin mitä esim täältä netistä löytyy. Kutri.net:in ohjeet tulevat "kirjailijalta",samoin kaikki vegaanidietit ovat epäilyttäviä sillä pelkistä kasviksista ei saa kaikkia tarvittavia ravinteita. Samoin kaalisoppa ja sairaaladietit,ne on vain väliaikaisia ratkaisuja. Sairaaladiettiäkin saa noudattaa vähän dietistä riippuen 8-14vrk.
- tärkeä
itse olen onnistunut kutrin neuvoilla ja ei häiritse yhtään että on kirjailija ,sillä hän tietää pikkuisen enemmän asioista kuin laput silmillä harrastavat erkois dietteilijät joilta on kieletty monipuolinen ruoka.
kutrin osoite: www.kutri.net - nimetön
tärkeä kirjoitti:
itse olen onnistunut kutrin neuvoilla ja ei häiritse yhtään että on kirjailija ,sillä hän tietää pikkuisen enemmän asioista kuin laput silmillä harrastavat erkois dietteilijät joilta on kieletty monipuolinen ruoka.
kutrin osoite: www.kutri.netHyvä jos olet onnistunut. Mutta itse luotan enemmän lääkäreihin kuin kirjailijoihin silloin jos kysymys on terveydestä. Uskon nimittäin että lääkärit tietävät enemmän terveydestä kuin kirjailijat.
Ymmärrän että olet loukkaantunut, mutta netissä voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Ei kauniit sivut vielä takaa mitään. Siksi itse suhtaudun erittäin kriittisesti ko.sivustoihin. On nimittäin toinen asia kirjoittaa kirja tai useampi laihdutuksesta, omalla nimellä kuin muutama värikäs netti sivu anonyyminä.
Sitäpaitsi atkinssin ja heikkilän dietit ovat monipuolisia. Sen tietäisit jos olisit lukenut ko. kirjat. - tärkeä
nimetön kirjoitti:
Hyvä jos olet onnistunut. Mutta itse luotan enemmän lääkäreihin kuin kirjailijoihin silloin jos kysymys on terveydestä. Uskon nimittäin että lääkärit tietävät enemmän terveydestä kuin kirjailijat.
Ymmärrän että olet loukkaantunut, mutta netissä voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Ei kauniit sivut vielä takaa mitään. Siksi itse suhtaudun erittäin kriittisesti ko.sivustoihin. On nimittäin toinen asia kirjoittaa kirja tai useampi laihdutuksesta, omalla nimellä kuin muutama värikäs netti sivu anonyyminä.
Sitäpaitsi atkinssin ja heikkilän dietit ovat monipuolisia. Sen tietäisit jos olisit lukenut ko. kirjat.eikö sun puheissa ole ristiriita kun sanot uskovasi lääkäreihin ja kuitenkin mainostat näitä erikois diettejä .
näitä atkinsseja ja hiilareita ei kannata yleisen terveysalan lääkärit .mutta kutrin laihutustapoja kannatta järkijään .
tämä teidän guru heikkilä joka on kirjoittanut kirjoja oliko kirjailija vai lääkäri???.
otappa tosiaan selvää kumpaa laihutustapaa yleisen terveysalan lääkärit kannattaa kutrin vai atkinssin ja heikkilän tapaa.
kuten jo sanoin pitää ottaa asioista tietoa eikä kulkea laput silmillä. mutta et ole ensimmäinen ja tuskin viimeinenkään erikois diettien kannattaja joka haluaa nahdä jonkun harvan gurun näkemusten mukaan - nimetön
tärkeä kirjoitti:
eikö sun puheissa ole ristiriita kun sanot uskovasi lääkäreihin ja kuitenkin mainostat näitä erikois diettejä .
näitä atkinsseja ja hiilareita ei kannata yleisen terveysalan lääkärit .mutta kutrin laihutustapoja kannatta järkijään .
tämä teidän guru heikkilä joka on kirjoittanut kirjoja oliko kirjailija vai lääkäri???.
otappa tosiaan selvää kumpaa laihutustapaa yleisen terveysalan lääkärit kannattaa kutrin vai atkinssin ja heikkilän tapaa.
kuten jo sanoin pitää ottaa asioista tietoa eikä kulkea laput silmillä. mutta et ole ensimmäinen ja tuskin viimeinenkään erikois diettien kannattaja joka haluaa nahdä jonkun harvan gurun näkemusten mukaanMinun tietoni perustuvat kirjoihin ja kokemukseen. Ei laput silmillä kulkemisen. Olen nimittäin yrittänyt laihduttaa useilla eri menetelmillä. Myös sisätautien erikoislääkärin neuvoilla ja opeilla,onnistumatta.
Olen harrastanut urheilulajia johon olennaisena osana on kuulunut ravinto. Samoin tietoa ravinnosta on tullut valmentaja kursseilta joita olen suorittanut. Hyllyssäni on toistakymmentä teosta koskien urheilua ja ravintoa,sekä useita eri kirjoja laihdutuksesta(siis niitä "oikeita" menetelmiä"). Joten uskon lukeneeni ravinnosta enemmän kuin keskiverto ihminen. Olen myös itse kokeillut niitä ja avun sain paino-ongelmiini Atkinssin ja Heikkilän opeista.Olen myös käynyt säännöllisissä lääkärin tarkastuksissa.
kutri.net:in sivustoilla kirjoittaja ilmoittaa definitiivisesta(lopullisesta,ratkaisevasta)mielipiteestään matalahiilihydraattisiin dietteihin. Juuri tuollaiset lausunnot vievät pohjan ko.kirjoituksilta. En usko että edes lääkärit ovat valmiita lopullisiin mielipiteisiin koska tiede kehittyy ja lisää tutkimustuloksia ilmaantuu jatkuvasti. Samalla hän paljastaa oman tyhmyytensä,sillä ei kukaan viisas sido itseään yhteen totuuteen. Historiasta on helppo katsoa miten on käynyt yhteen totuuteen uskoville. - nina
tärkeä kirjoitti:
eikö sun puheissa ole ristiriita kun sanot uskovasi lääkäreihin ja kuitenkin mainostat näitä erikois diettejä .
kuten jo sanoin pitää ottaa asioista tietoa eikä kulkea laput silmillä. mutta et ole ensimmäinen ja tuskin viimeinenkään erikois diettien kannattaja joka haluaa nahdä jonkun harvan gurun näkemusten mukaanKäyppä osoitteessa www.anttiheikkilä.com . Niin voit itse lukea hänen mielipiteitään. Itse olen lukenut useita hänen kirjojaan ja ei hän niiden perusteella ole mikään haihattelija,vaan vakavasti otettava lääkäri.
- tärkeä
nimetön kirjoitti:
Minun tietoni perustuvat kirjoihin ja kokemukseen. Ei laput silmillä kulkemisen. Olen nimittäin yrittänyt laihduttaa useilla eri menetelmillä. Myös sisätautien erikoislääkärin neuvoilla ja opeilla,onnistumatta.
Olen harrastanut urheilulajia johon olennaisena osana on kuulunut ravinto. Samoin tietoa ravinnosta on tullut valmentaja kursseilta joita olen suorittanut. Hyllyssäni on toistakymmentä teosta koskien urheilua ja ravintoa,sekä useita eri kirjoja laihdutuksesta(siis niitä "oikeita" menetelmiä"). Joten uskon lukeneeni ravinnosta enemmän kuin keskiverto ihminen. Olen myös itse kokeillut niitä ja avun sain paino-ongelmiini Atkinssin ja Heikkilän opeista.Olen myös käynyt säännöllisissä lääkärin tarkastuksissa.
kutri.net:in sivustoilla kirjoittaja ilmoittaa definitiivisesta(lopullisesta,ratkaisevasta)mielipiteestään matalahiilihydraattisiin dietteihin. Juuri tuollaiset lausunnot vievät pohjan ko.kirjoituksilta. En usko että edes lääkärit ovat valmiita lopullisiin mielipiteisiin koska tiede kehittyy ja lisää tutkimustuloksia ilmaantuu jatkuvasti. Samalla hän paljastaa oman tyhmyytensä,sillä ei kukaan viisas sido itseään yhteen totuuteen. Historiasta on helppo katsoa miten on käynyt yhteen totuuteen uskoville.sama täällä että olen kahlannut pohjamutia myöten lihavuuden kanssa ja olen tosiaan samoin kuin sinä perehtynyt asiaan. ja kutrin sivuilta löysin elämäntapa muutoksen .
ja oli mukava huomata että et sinä sivujen sisällön takia tuominnut kutrin systeemejä vaan kun kutri oli erimieltä muista dieteistä niin kuin sinä olit erimieltä muista dieteistä ensimmäisessä kirjoituksessa.
tämmöinen asia kiinnostas sinun tavassas laihuttaa että miten siinä käsitellään ihmisen psyykkinen puoli ,koska minun mielestä se on todella tärkeä osa laihutusta .
toivotan menestystä oli laihutustapa mikä tahansa.
- Suosittelija
Itse ainakin olen niitä ihmisiä, joiden pitää saada heti tuloksia näkyviin jotta motivaatiota laihduttamiseen riittää.
Kaalisoppadieetti on aivan erinomainen juuri tähän tarkoitukseen.Paino tippuu todella herkästi.
Mutta totuushan on, ettei sitä pysty kovin kauaa syömään, mutta todella hyvän alkuspurtin sillä saa aikaan.
Jonkin aikaa kun on syönyt kaalisoppaa, olo on niin kevyt ettei tee edes mieli syödä raskaasti.
Ja kaalisoppakuuri on ihanteellinen, jos on tulossa yllättävät juhlat ja pitää sopia vanhaan pukuun, joka on päässyt "kutistumaan".
Itse en ole viikkoakaan pystynyt olemaan yhtä soittoa kaalisoppakuurilla, mutta 4kg on lähtenyt 3-4 päivässä.- lähtee helposti alle viikossa
Miljoona kertaa todennut,3-5kg tipahtaa viikossa helposti.Ilman kaalisoppaakin.Yleensä se on ylim.nestettä joka poistuu.
- enni
kiitti vinkeistä ja neuvoista..! täytyy ottaa starttia ja ideoita vinkeistänne.. ei jaksa junnata paikoillaan..
- Cookie diet :)
Sellasille jotka tykkää pureskella ja herkuista niin hollywood cookie diet on aivan mahtava!!! sillä laihtuu! ainki ite laihduin, ainut vaan että suomessa ei myydä joten netin kautta joutuis tilaa ja tulis postimaksut, mut se on kyllä toimiva! Ite oon kokeillu juomadiettejä, mutta ei ne vaan toimi ku on pakko saada jotain purtavaa! :DD Saa nii hyvät inspikset niist ekoista miinus kiloista että sitte o helpompi siirtyysiihen normaanliin vähä kcal elämäntapaan, mutta Hollywood Cookie diettiä suosittelen pureskelijoille ;) :D
- uusi dieetti
Sellainen jossa kuluttaa enemmän kuin syö. Takuuvarma.
Itse aloin laihtua heti kun lopetin tuon "mä en saa syödä sitä enkä tätä kun olen sillä ja sillä dieetillä".
Tasapainoinen ruokavalio, ei mättämistä vaan ennemmin syö useammin, ja noin 5 kertaa viikossa jotain liikuntaa. Laihtuu terveellisesti ja tasaisesti ja voi hyvin.- gfjgfj
Paras dieetti on se että muuttaa elintapansa pysyvästi, oppii syömään terveellisesti ja herkuttelemaan välillä. Siihen sitten vielä kohtuulllisesti liikuntaa.. Sillä jos dieetin aikana kieltää itseltään kaikki herkut niin mites sitten laihiksen jälkeen? Laihdutusruokavalion kannattaa olla hyvin samantapainen kuin ruokavalio jolla pysytään jatkossa. Eli pitää opetella syömään kulutustaan vastaavasti, laihduttaessa tietenkin vähän vähemmän tai sitten liikkua enemmän että saavutetaan tila jossa rasva palaa. Laihdutus on pitkälti opettelua uuteen suhtautumiseen asioihin ja siihen menee aikaa. Jos ihminen on ollut huonoilla elintavoilla vuosikymmeniäkin, tuskin VLCD tai muu hätäinen dieetti opettaa hallitsemaan painoa. VLCD:lla voi saada napakan aloituksen mutta tärkeintä olisi tiedostaa virheensä ja muuttaa tapojaan. Syömiseen liittyy monilla ylipainoisilla tunteita joita olisi myös hyvä oppia käsittelemään muilla keinoin kuin ruoalla. Kärsivällisyyttä ja aikaa menee mutta parhaimmassa tapauksessa ihminen oppii uudet tavat ja tajuaa että ne ovat paremmat kuin vanhemmat. Itselläkin vaikka olen laihduttanut 20 kiloa, on vielä paljon opeteltavaa mm. kylläisyyden ja nälän tiedostamisessa joista en tajunnut mitään ylipainoisena koska vain söin ja söin.
- toimii edelleen
gfjgfj kirjoitti:
Paras dieetti on se että muuttaa elintapansa pysyvästi, oppii syömään terveellisesti ja herkuttelemaan välillä. Siihen sitten vielä kohtuulllisesti liikuntaa.. Sillä jos dieetin aikana kieltää itseltään kaikki herkut niin mites sitten laihiksen jälkeen? Laihdutusruokavalion kannattaa olla hyvin samantapainen kuin ruokavalio jolla pysytään jatkossa. Eli pitää opetella syömään kulutustaan vastaavasti, laihduttaessa tietenkin vähän vähemmän tai sitten liikkua enemmän että saavutetaan tila jossa rasva palaa. Laihdutus on pitkälti opettelua uuteen suhtautumiseen asioihin ja siihen menee aikaa. Jos ihminen on ollut huonoilla elintavoilla vuosikymmeniäkin, tuskin VLCD tai muu hätäinen dieetti opettaa hallitsemaan painoa. VLCD:lla voi saada napakan aloituksen mutta tärkeintä olisi tiedostaa virheensä ja muuttaa tapojaan. Syömiseen liittyy monilla ylipainoisilla tunteita joita olisi myös hyvä oppia käsittelemään muilla keinoin kuin ruoalla. Kärsivällisyyttä ja aikaa menee mutta parhaimmassa tapauksessa ihminen oppii uudet tavat ja tajuaa että ne ovat paremmat kuin vanhemmat. Itselläkin vaikka olen laihduttanut 20 kiloa, on vielä paljon opeteltavaa mm. kylläisyyden ja nälän tiedostamisessa joista en tajunnut mitään ylipainoisena koska vain söin ja söin.
South Beach diet...joka ei sitten oikeastaan ole edes semmoinen dieetti, mihin on yleensä vedetty dieettien rajat. Mukaillen mennään ruokaympyrää....täysjyvää ja kasviksia, hedelmiä kohtuudella, lihaa, kalaa, jne
Pääasia, että unohtaa perunat ja pullat sekä rasvat ja sokerit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539