Ensin Saatana tuhoaa ihmisen elämän tavalla tai toisella tai useammalla tavalla.
Sitten Saatana opettaa sen ihmisen vihaamaan Jumalaa selittämällä, että Jumala olisi muka tuhonnut hänen elämänsä.
Sitten Saatana opettaa sen ihmisen pilkkaamaan Jumalaa ja lähettää hänet tällaiselle sivustolle raivoamaan Jumalaa vastaan ja levittämään ateistista propagandaa.
Saatanan taktiikka
127
776
Vastaukset
- Jumalansotilas
Niinhän Jeesus sanoikin Saatanasta:
"Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys."
Joh 10:10- pirullinentaktiikka
Ateistit eivät vaan tiedä yleensä mitään siitä, mitä Jeesus on sanonut.
pirullinentaktiikka kirjoitti:
Minä tiedän tarkkaan mitä Jeesus on Raamatussa sanonut.
Mutta en tiedä mitään saatanasta, en ole tietoinen edes Jumalasta.
Mitä vouhotusta tämä on?- pirullinentaktikka
torre12 kirjoitti:
Minä tiedän tarkkaan mitä Jeesus on Raamatussa sanonut.
Mutta en tiedä mitään saatanasta, en ole tietoinen edes Jumalasta.
Mitä vouhotusta tämä on?Teeskenteletkö sinä tietämätöntä? Onko tämä kiusallinen aloitus sinun mielestäsi?
pirullinentaktikka kirjoitti:
Teeskenteletkö sinä tietämätöntä? Onko tämä kiusallinen aloitus sinun mielestäsi?
Minua ei mikään kiusaa.
Mutta missä saatana ja Jumala ovat. Ovat kumpikin kovin piilossa.- pirullinentaktikka
torre12 kirjoitti:
Minua ei mikään kiusaa.
Mutta missä saatana ja Jumala ovat. Ovat kumpikin kovin piilossa.Sinun täytyy olla kamala ihminen, kun sekä Jumala että Saatana piileskelevät sinua.
Sinun täytyy olla kamala ihminen, kun sekä Jumala että Saatana piileskelevät sinua.
Olen todellisuudessa ihan hyvä ihminen. Saatana ja Jumala eivät vain minua huomioi.
- pirullinentaktikka
torre12 kirjoitti:
Olen todellisuudessa ihan hyvä ihminen. Saatana ja Jumala eivät vain minua huomioi.
Tästä asiasta tarvittaisiin puolueettomia lausuntoja. Sinun oma mielipiteesi itsestäsi ei kelpaa.
Tästä asiasta tarvittaisiin puolueettomia lausuntoja. Sinun oma mielipiteesi itsestäsi ei kelpaa.
Kuka kelpaa? Siis vaikka kertoa minusta? Jos itse sovi
torre12 kirjoitti:
Kuka kelpaa? Siis vaikka kertoa minusta? Jos itse sovi
Voiko ex vaimo ja nykyään aviomies sanoa mitään minusta?
torre12 kirjoitti:
Voiko ex vaimo ja nykyään aviomies sanoa mitään minusta?
Tai se mies, jota olen auttanut yhdeksän vuotta?
- pirullinentaktikka
torre12 kirjoitti:
Tai se mies, jota olen auttanut yhdeksän vuotta?
Eivät ole nuokaan puolueettomia.
Eivät ole nuokaan puolueettomia.
Eli pitää saada kertomaan sellainen, joka ei tunne minua, että millainen olen.
- sususu090s89s
torre12 kirjoitti:
Eli pitää saada kertomaan sellainen, joka ei tunne minua, että millainen olen.
Sinun tekstisi kertovat sinusta.
Päinvastoin uskovaiset eivät halua tietää, että tutkijoiden mukaan Jeesus on itse sanonut vain 30 % hänen suuhunsa Raamatussa pannusta tekstistä.
Sinun täytyy olla kamala ihminen, kun sekä Jumala että Saatana piileskelevät sinua.
Ja voimakas!
- Anonyymi
Kyllä ne tietää, Jeesus sanoi, että fariseukset ovat isästä perkeleestä (uhrikultin Jahve-Jumala, jota Jeesus vastusti, ja joutui jumalanpilkan vuoksi ristinkuolemaan) ja vain valehtelevat. Siis tuo oppi-isänne Paavali.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Minua ei mikään kiusaa.
Mutta missä saatana ja Jumala ovat. Ovat kumpikin kovin piilossa.Saatana on ilmielävästi synteineen joka päivä täällä niin esillä, että olet umpisokea, jos et näe.
- 7555
Ovela on Saatana.
- Syntisäkki
Saatana on kristittyjen mahtava Jumala.
Raamatun Jumala kieltää pitämästä muita jumalia.
Saatana on kuitenkin kristityille liian mieluinen. - Anonyymi
Syntisäkki kirjoitti:
Saatana on kristittyjen mahtava Jumala.
Raamatun Jumala kieltää pitämästä muita jumalia.
Saatana on kuitenkin kristityille liian mieluinen.Totisesti! Todenpuhujaa kiitetään.
- Ateisti
Ei siihen saatavana tarvita kun uskovat tuhoaa itte ittensä
- ovella_on_saatana
Saatanan ovela.
- Näinseasiaon
Aloitus on hyvä ja painavaa asiaa! Valehtelija on tullut valehteleman, tuhoaja tuhoamaan ja varas varastamaan.
- g888
Monet ateistit oikeastaan vihaavat Jumalaa, vaikka he väittävät, etteivät he usko Jumalaan.
- Pari_faktaa
"Monet ateistit oikeastaan vihaavat Jumalaa, vaikka he väittävät, etteivät he usko Jumalaan."
Höpö-höpö! Yksikään ateisti ei vihaa Jumalaa, koska ateisti ei usko jumaliin. Ei kukaan tosissaan voi vihata jotain, minkä olemassaoloon ei usko. On sitten toinen asia se, että ateisti voi hyvinkin vihata jumalsukoisia, ja välillä siihen on kyllä hyvää syytäkin.
Tästä ei kuitenkaan pidä vetää mitään yleispäteviä johtopäätöksiä, että kaikki ateistit vihaisivat kaikkia uskovia. Jotkut ateistit vihaavat kaikkia, jotkut vain joitain ja jotkut eivät ketään. Se onkin sitten taas oma juttunsa, että vihatako niitä asioita, mitä jotkut uskovat ajavat - uskonkin, että useammat ateistit saattavat vihata näitä asioita kyllä, vaikkeivat ihmisiä sinänsä vihaisikaan. - gitole
torre12 kirjoitti:
En ymmärrä. Miten vihataan sellaista, josta ei tiedä mitään että missä edes on?
En ymmärrä minäkään mutta ateistit kyllä vihaavat Jumalaa ja uskovaisia.
gitole kirjoitti:
En ymmärrä minäkään mutta ateistit kyllä vihaavat Jumalaa ja uskovaisia.
Näin tämän.
En ole havainnut ateistien vihaavan Jumalaa. Enimmäkseen sanovat, etteivät usko Jumalan olevan olemassa. Uskoviakaan ei vihata, vaikka joidenkin kirjoituksia ja sanomisia ihmetellään.- Anonyymi
Ja uskovaiset eivät ede tunne Jumalaa, kun palvovat sitä ristiinnaulittuna puuhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja uskovaiset eivät ede tunne Jumalaa, kun palvovat sitä ristiinnaulittuna puuhun.
Ja uskovaisten Jumala on tästä syystä Saatana. Sitä en osaa sanoa, että minkä ateistit kuvittelevat Jumalan olevan, kun jatkuvasti tivaavat teitä uskovaisia todistamaan Jumalan, jonka murhaa ristille te palvotte uhrilahjana Saatanalle, joten turhaa kyselevät teiltä tyhmiä.
- Se_siitä_taktiikasta
Aloittajalle ja komppaajillensa tiedoksi, että Saatana on satuhahmo. Suosittelen aikuistumista sen verran, että siirrytte saduista todellisuuteen ja lopetatte mesopotamialaistarinoiden ottamisen kirjaimellisesti. Jos siis ihan sen verran tulisitte nykypäivän länsimaihin missä jo asutte ja vaikutatte. Sopisi kuvioon. Jos ei kelpaa, niin muuttakaa ihmeessä Ugandaan, missä on normaalimpaa kuvitella minkäkin vitsauksen tai sellaiseksi vain kuvitellun ilmiön olevan nimenomaan Saatanan tekosia kirjaimellisesti. Tervemenoa siis!
- pitullinentaktiika
Länsimaissa Saatana vaikuttaa mammonanpalvonnan, huoruuden, jumalanpilkan ja ateismin muodossa. saatana on nukuttanut länsimaiset ihmiset synninuneen.
pitullinentaktiika kirjoitti:
Länsimaissa Saatana vaikuttaa mammonanpalvonnan, huoruuden, jumalanpilkan ja ateismin muodossa. saatana on nukuttanut länsimaiset ihmiset synninuneen.
Hah hah. No onneksi on vielä ne muslimimaat.
pitullinentaktiika kirjoitti:
Saatana on siis luonut maailman hyvinvoivimmat, tasa-arvoisimmat ja vähiten korruptoituneet yhteiskunnat. Mainettaan parempi kaveri.
- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
Saatana on siis luonut maailman hyvinvoivimmat, tasa-arvoisimmat ja vähiten korruptoituneet yhteiskunnat. Mainettaan parempi kaveri.
Kyllä, kirkko on koko pankkijärjestelmän luomisen takana, ja markkinatalouden sekä talouskasvut ja kaiken maailman halujen ja ostovimmojen. Miten ne olisivatkaan syntyneet, ellei kirkko olisi jo hyvissä ajoin istuttanut ihmiseen hitonmoisen ja saatanallisen syntihalun tappamalla tosi Jumala ristiin ihmisen puolesta, että nyt saa - kun Jumala on kuollut ristille - palvella lihalla synninlakia (Paavali sanat Raamatussa).
- pirullinentaktiikka
Ateistit esiintyvät hyvin "tieteellisinä", objektiivisina ja puolueettomina. He tietävät, että heidän ei pidä missään tapauksessa tunnustaa Jumalan olemassaoloa. Noh, Jumalan olemassaolo ei tietenkään riipu ateistien tunnustuksista eikä uskossa varsinaisesti ole kysymys pelkästään Jumalan olemassaolon tunnustamisesta.
On olemassa tiettyjä periaatteita, jotka tulevat ilmi Raamatusta. On olemassa ero elämän ja kuoleman välillä, valon ja pimeyden välillä ja totuuden ja valheen välillä. Totuuden ja valheen välissä ei ole puolueetonta objektiivista ja tieteellistä aluetta. On vain totuus ja valhe. Koska ateistit kieltävät Jumalan, he ovat valheen puolella, Saatanan valtakunnassa, Saatanan orjia. Heidän täytyy tehdä niinkuin heidän isäntänsä määrää.- mitenkäs_muutenkaan
Aloittajan täytyy olla itse saatana kun tietää saatanan tarkoitusperät ja taktiikat.
- pirullinentaktiikka
mitenkäs_muutenkaan kirjoitti:
Aloittajan täytyy olla itse saatana kun tietää saatanan tarkoitusperät ja taktiikat.
Tai sitten aloittaja on kysynyt Jumalalta ja seurannut tarkkaan ateisteja.
Heh. Jumala ei ole olemassa uskovien todistuksilla, eikä ole olematon sillä, että ateisti ei usko.
Minua ei ainakaan saatana määrää, eikä kukaan muukaan.- 98887
torre12 kirjoitti:
Heh. Jumala ei ole olemassa uskovien todistuksilla, eikä ole olematon sillä, että ateisti ei usko.
Minua ei ainakaan saatana määrää, eikä kukaan muukaan.Luuletko sinä, että Saatana toimii niin taitamattomasti, että sinä huomaisit hänen vaikutuksensa.
98887 kirjoitti:
Luuletko sinä, että Saatana toimii niin taitamattomasti, että sinä huomaisit hänen vaikutuksensa.
Raamatussahan sen sanotaan puhuneen, ja vaikutuskin huomattiin.
Minä en ole huomannut mitään, koska en ole kirjallinen hahmo.- pirullinentaktiikka
torre12 kirjoitti:
Raamatussahan sen sanotaan puhuneen, ja vaikutuskin huomattiin.
Minä en ole huomannut mitään, koska en ole kirjallinen hahmo.Mutta huomasiko ihminen itse, että Saatana oli puhunut hänelle.
- pirullinentaktiikka
Mutta huomasiko ihminen itse, että Saatana oli puhunut hänelle.
Jeesus sanoi Pietarille:"Mene pois Saatana." Pietarikaan ei huomannut, että Saatana oli vaikuttanut hänessä tekemistä.
- Trofier
mitenkäs_muutenkaan kirjoitti:
Joo...
Jokainen Saatanaan uskova kasvattaa omaa Saatanaansa mielessään.
Ihan kuten kaikki muutkin jumalat ovat uskovan mielikuvituksen tuotetta. - Anonyymi
<<Ateistit esiintyvät hyvin "tieteellisinä", objektiivisina ja puolueettomina. He tietävät, että heidän ei pidä missään tapauksessa tunnustaa Jumalan olemassaoloa. <<
En minäkään näe sitä tarpeellisena tällä palstalla ainakaan, mutta tieteellisen objektiivisesti heidän pitäisi kyllä nähdä Saatanan olemassaolo.
- s8sdasd6
Mauri Viksten oli myös ateisti ja kommunistisen puolueen kansanedustaja. Hän tuli uskoon ja hänestä tuli saarnaaja ja hyvä saarnaaja tulikin.
- atte9
Kuinkahan monta saarnaajaa täälläkin on ateistina tällä hetkellä?
Saatana kuuluu samaan sakkiin kuin Vt:ssa maininut vainaja- ja tietäjähenget eli vanhoihin uskomuksiin.
- pirullinentaktiikka
Ei kuulu eivätkä vainaja- ja tietäjähengetkään kuulu. Nekin vaikuttavatr monella tavalla nykyajan ihmisissä.
- pirullinentaktiikka
Saatana on mielissään siitä, että ihmiset luulevat, ettei häntä ole olemassakaan. Sehän on suuri valhe ja voitto Saatanalle. Ateistit varsinkin ovat helppoja uhreja.
- kui2
Saatana on mielissään siitä, että ihmiset luulevat, ettei häntä ole olemassakaan. Sehän on suuri valhe ja voitto Saatanalle. Ateistit varsinkin ovat helppoja uhreja.
Oletko sinä saatanan kolttosilla peloteltu ihminen kun siltä aivan näyttää tekstisi.
- pirullinentaktiikka
kui2 kirjoitti:
Oletko sinä saatanan kolttosilla peloteltu ihminen kun siltä aivan näyttää tekstisi.
En ole mutta olen nähnyt tälläkin palstalla paljon Saatanan inspiroimia tekstejä niinkuin sinunkin tekstisi.
En ole mutta olen nähnyt tälläkin palstalla paljon Saatanan inspiroimia tekstejä niinkuin sinunkin tekstisi.
Kaikkea sinäkin näet. Sekopäisyys ei ole missään hyve.
- Plotter
Olet Saatanasi talutushihnassa vaikka luulet olevasi Saatanan kaveri.
- kui2
Vai niin, mistähän vaikuttimista omat juttusi kumpuavat kun aika heppoisin perusteluin jaottelet ihmiset, varo vaan.
Kun pääsi sisältö näyttää olevan vihtahousu- juttuja täynnä niin joku syy siihen lienee.
- Hamababa
Aion sotia Saatanaa vastaan! Kutsun hänet rock-musiikin avulla! Laitan Van Halenin Runnin' With The Devil biisin soimaan! Sitten kun paskapää tulee paikalle, vedän sitä nenuun, potkin hiekkaa päälle ja heitän roskakoriin ja se viedään kaatikselle! On siellä pulsujen kanssa!
Jumala on ykköskorokkeella, Minä kakkkosella ja kolmosella on formulaa!
Satan joutuu surkean joukuueensa kanssa B-sarjaan.- Niilotässä
NYT ON!
- 785678df
Vaatii nostamisen.
- grffd
Niin vaatii.
Ei saatanalla ole mitään tekemistä ateistien kanssa.
Saatana on ainoastaan kristittyjä uskovia koskeva asia.- puyopyu
Pahasti on Saatana kusettanut ateisteja.
puyopyu kirjoitti:
"Pahasti on Saatana kusettanut ateisteja. "
Tuo vastauksesi juurikin todistaa, että Saatana koskee ainoastaan kristittyjä ja on jymäyttänyt sinua.- reeterwew
puyopyu kirjoitti:
Niin on.
- puhalluslamppu
Merkillistä..... kun väitätte, että saatana mellastaa ja tekee pahojaan niin ovat enkelinne täyvin hampaattomia, sillä olen lukenut, että niitä on iso joukko ja sen lisäksi on muuta taivaallista sotaväkeä. Eikös tämä herra Sebaot ja yhteistä rintamaa aikaan?
- wery5ww
Kyllä ne enkelit taistelevat mutta tämä on mahdoton asia ymmärrettäväksi ihmisille, jotka eivät edes usko enkeleihin.
Dan 10:13 Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.
10:20 Ja hän sanoi: "Tiedätkö, mitä varten minä olen tullut sinun tykösi? Nyt minä käyn jälleen sotimaan Persian enkeliruhtinasta vastaan, ja kun minä olen päässyt hänestä, niin katso: tulee Jaavanin enkeliruhtinas.>Kyllä ne enkelit taistelevat mutta tämä on mahdoton asia ymmärrettäväksi ihmisille, jotka eivät edes usko enkeleihin.
Ihme pelleilyä. Kaikkivaltias panee enkelit leikkitaisteluihin, vaikka kykenisi yhdellä Sanalla pyyhkäisemään vastustajansa kokonaan laudalta.
- VapahtajaOletSinä
Äläpäs ulkoista vastuuta, itseltäsi äläkä ainakaan siltä kaikkivaltijaalta. Se vasta koko ruletista uskovaisten mukaan ainakin.
- ghdfj58
Eikö sinulla sitten ole vastuuta mistään.
- rtrrrr
Tänne ne kaikki ateistit sitten lopulta tulee ja ne kuvittelee olevansa oikeassa paikassa.
- pöööö
Ateisti on henkilö, joka ei ole vastuussa mistään, ja Jumala, jota ei hänen mielestään ole olemassa, on vastuussa kaikesta.
Fundisuskovat valehtelevat niin paljon, että heidän uskottavuutensa, ainakin palstalla, on jo aikoja sitten mennyt pakkasen puolle. Evoluution torppaaminen on yksi, ihmeparannusten valheellisuus toinen moka.
Aika pielessä oleva analyysi.
Itsekin olen vastuussa monelle ja monesta asiasta. Ei elämää viitsi liian rennosti ja hälläväliä-tyyliin ottaa.
Valheellisuus ei kuulepas kannata.- JjJUh
torre12 kirjoitti:
Aika pielessä oleva analyysi.
Itsekin olen vastuussa monelle ja monesta asiasta. Ei elämää viitsi liian rennosti ja hälläväliä-tyyliin ottaa.
Valheellisuus ei kuulepas kannata.Kuinka sinä olet kantanut vastuusi?
JjJUh kirjoitti:
Kuinka sinä olet kantanut vastuusi?
En tiedä onko minulla vastuu köyhyydessä eläneestä perheestä, mutta olen ottanut heistä vastuun. Koen, etten voi vielä kuolla.
Minulla on vastuu myös miehestäni ja hänen hyvinvoinnistaan. Samoin seuraan lasteni elämää, ja mietin perinnönjakoa. Se ei Espanjassa ole kuten Suomessa.
- UrhoKalevaKekkonen
Saatanan tunarit!
- nmio
Tietysti ateistit ovat vastuussa Saatanalle. Mutta kenelle Saatana on vastuussa.
- pööö
Onko Saatana vastuuntuntoinen?
- valhekirjoja
Opetelkaa ottamaan vastuu omista huonoista valinnoistanne.
- Lässynlää
Mitä te perkeleen kusipäät poistelette viestejä, joissa ei ollut mitään sääntöjen vastaista. Eikö totuus miellytä.
- lätno
Pystytkö erottamaan, mitkä aloitukset täällä ovat syntyneet Saatanan inspiroimina ja mitkä Jumalan Hengen vaikutuksesta?
Ensin Saatana tuhoaa ihmisen elämän tavalla tai toisella tai useammalla tavalla.
Sitten Saatana opettaa sen ihmisen fundamentalistiksi vihaamaan ihmisiä selittämällä, että heidän vuokseen hänen elämänsä ja koko maa on tuhoutumassa.
Sitten Saatana opettaa sen ihmisen pilkkaamaan muita ihmisiä ja lähettää hänet tällaiselle sivustolle raivoamaan muita vastaan ja levittämään fundamentalistista propagandaa.- ttytytytyyrtrt
Sinä olet varmaankin omasta mielestäsi hyvinkin ovela.
"Sitten Saatana opettaa sen ihmisen pilkkaamaan Jumalaa ja lähettää hänet tällaiselle sivustolle raivoamaan Jumalaa vastaan ja levittämään ateistista propagandaa."
"raivoamaan Jumalaa vastaan"? Väitätkö että tämän forumin kiihkouskovaisleiriä edustavat = Jumala?
Saatana on kristinuskon luomus ja kuuluu sen uskomusgalleriaan, missä ne puhuvat käärmeet ja Jumalakin. Ateisti ei usko niiden uskomusten muihinkaan luomuksiin, kun ei Jumalaankaan. Se kuuluu ihan sinne niihin samoihin satuihin, Saatanat ja Jumalat.- voimajokakäyttää1
Saatana ja Jumala ovat Raamatun mukaan jopa samassa taivaassa. Vaikuttaa myös siltä, että saatana on paljon lähempänä uskovaisia kuin muita, koska kirkon ja uskovaisten piireistä on nyt löytynyt niin paljon pahuutta ja julmuutta ja lasten sekä aikuisten hyväksikäyttöä. Sellainen toiminta ei käytä voimakseen mitään pyhää, mutta pahaa kyllä.
voimajokakäyttää1 kirjoitti:
Saatana ja Jumala ovat Raamatun mukaan jopa samassa taivaassa. Vaikuttaa myös siltä, että saatana on paljon lähempänä uskovaisia kuin muita, koska kirkon ja uskovaisten piireistä on nyt löytynyt niin paljon pahuutta ja julmuutta ja lasten sekä aikuisten hyväksikäyttöä. Sellainen toiminta ei käytä voimakseen mitään pyhää, mutta pahaa kyllä.
Uskovien kuuluu myös taistella taivaan avaruudessa olevia henkivaltoja vastaan, kuten Paavali leikkisästi ilmaisi.
- Tsiisös
voimajokakäyttää1 kirjoitti:
"Saatana ja Jumala ovat Raamatun mukaan jopa samassa taivaassa."
No mut raamattu on satukirja niin voihan siellä lukea mitä tahansa mielikuvituksellista. - vaileikkisästi1
torre12 kirjoitti:
Uskovien kuuluu myös taistella taivaan avaruudessa olevia henkivaltoja vastaan, kuten Paavali leikkisästi ilmaisi.
Paavalilla oli hieman kieroutunut huumorintaju.
- 0-0-
vaileikkisästi1 kirjoitti:
Paavalilla oli hieman kieroutunut huumorintaju.
Paavali oli Tähtien Sota -fani ennen Tähtien Sotaa.
torre12 kirjoitti:
Ja Korkkiruuvi täällä.
No ei suurempaa huolta koko saatanasta, sillä hän taitaa vaikuttaa vain kristittyjen alueella. Tuskin on edes EU:n jäsen.
- filoninviisaus1
On tosi lapsellista kuvitella sen enempää Jumalaa kuin Saatanaakaan henkilöityneiksi ruumiillistumiksi, joiden nenän edestä me voisimme vain halutessamme lyödä oven kiinni, ja sanoa, että mene pois Saatana.
Mutta on helppoa ajatella, että kyseessä on voima, joka käyttää ihmistä - hyvä ihminen tuottaa hyvää toiminnallaan ja negatiivinen alhaisin tunteiten varustettu ihminen tuottaa pahaa ja alhaista toimintaa.
Itse me päätämme, että kumman voiman annamme itseämme käyttää.
Filon Aleksandrialainen kertoo miten tuo tapahtuu ja mitä siitä seuraa, jos antaa pahuuden ja negatiivisten voimien johtaa itseään.
Filon jakaa ihmisen sieluun ja fyysiseen ruumiseen. Fyysinen ruumis on sielun asunto aistien kautta, ja vaarana on se, että sielu näiden aistien kautta omistautuu liikaa nautinnoille, mikä lopulta johtoaa sietämättömään elämään ja tyhjyyden tunteeseen. Sielu on ärtynyt, irrationaalisten (järjenvastaisten) impulssien kiihottama ja levoton, jolloin sisäinen tyhjyys tuottaa jatkuvaa halua.
Lopputuloksena on moraalisen halpamaisuuden tila, velvollisuuden tunteet katoaminen ja sielun korruptoituminen. Ei ole yhtään ehjää sielun osaa, joka voisi enää parantaa kokonaisuuden.
Seurauksena Filon näkee täydellisen tietämättömyyden ja arvostelukykyn menettämisen, jolloin kaikki maalliset arvot nousevat henkisiä arvoja tärkeämmiksi kuten raha, ja ne alkavat johtaa ihmistä.
Jäljellä olevat älylliset lahjat käytetään enää vain kierouttamalla sanoja ja tuhoamalla totuus, eikä tästä lopputuloksesta pelasta kuvitelma omasta uskovaisuudesta tai Jumalasta, joka pelastaa. Kyse on ihmisen toiminnasta ja arvomaailmasta.
Filon näkee - pelastukseksi - kääntymisen hyveiden puoleen, jotka saavutetaan opettamalla ja harjoittelemalla, joskin hän katsoo moraalin olevan ennen hyveitä, joten hyve saavutetaan ikään kuin kypsyvä hedelmä, eikä vain kovan työn tuloksena.
" Eedenin puutarha oli Filonille "Jumalan viisaus" ja myös "Jumalan Logos" ja "hyve". Perustavin hyve oli hyvyys, ja siitä seurasivat neljä kardinaalihyvettä — käytännöllinen viisaus, rohkeus, oikeamielisyys ja kohtuullisuus."
Hyveitä on aika vaikea nähdä tällä palstalla - kyllä useimpien toiminta on suoraan pahuudenytimestä jopa täydellisenä tietämättömyytenä.- Anonyymi
Tämä on nyt aika tarkkaan Jeesuksen omiin opetuksiin sopivaa ajattelu Paavalin luoman kristuskultin sijasta, jonka Paavali teki omalla evankeliumillaan.
- Juha67
Minä uskon oikohöylän jumaluuteen. Jos saatana alkaisi minulle selittelemään niin höyläisin sen täysin paskaksi ja antaisin oppilaiden lakata hänet sen jälkeen. NIIH!
- Pasi.se.tässä.terve
Ai kato juha täällä. Minä Pasi se tässä terve Millon meillä on seuraava jumalanpalvonta tilaisuus, minulta se viimekerralla pääs ohi menemään kun niin innoiani höyläsin nollaseisokoja muiden kanssa. Nähdään seuraavassa höyläntä tilaisuudessa!
- Juha67
Seuraavat hyöläysfestit pidetään luokassani synttäri päivänäni. Tervetuloa vaan, muista ottaa oma höylä, sekä 05 ja saatana mukaan nii päästään vauhtiin.
- Anonyymi
Täynnä häirikköjä on tämä palsta mutta eipä muuta voi vaatiakaan.
- Anonyymi
Ja pahinta mitä saatana on koskaan tehnyt, on väittänyt, että Jumala olisi muka huijannut omaksi kuvakseen tekemää ihmistä päästämällä saatanan paratiisiinsa, ja tästä syystä ihmisten päällä on ikuinen rangaistus, jos he eivät ole kristittyjä, luovuta omaa Tosi Jumalaansa helvettiin itsensä vastineeksi ja harrasta ehtoollisriittiä, jolla julistetaan Herra kuolemaa.
- Anonyymi
Kertokaapa, että mikä saa teidät uskomaan tämän saatanallisen tarinan? Sellaista kun ei ole edes luomiskertomuksessa.
- Anonyymi
Ei Jumala "päästänyt" Saatanaa paratiisiin. Saatana oli aluksi oikea enkeli.
Hes 28:13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
28:14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
28:15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys. Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala "päästänyt" Saatanaa paratiisiin. Saatana oli aluksi oikea enkeli.
Hes 28:13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
28:14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
28:15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.Uskotko Raamattuun?
Eikös vaan se puutarha jossain ole, jonne Jumala jäi, kun Adam ja Eva lähtivät?- Anonyymi
torre1 kirjoitti:
Uskotko Raamattuun?
Eikös vaan se puutarha jossain ole, jonne Jumala jäi, kun Adam ja Eva lähtivät?Paratiisi, tottakai se on olemassa, mutta tie sinne on enkelin vartioima.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paratiisi, tottakai se on olemassa, mutta tie sinne on enkelin vartioima.
Voiko sitä nähä google mapsista?
Eikö se jossakin Israelin alueella pidä olla?
- Anonyymi
<<Saatana opettaa sen ihmisen vihaamaan Jumalaa selittämällä, että Jumala olisi muka tuhonnut hänen elämänsä.<<
Tarkoitatko väittämällä, että Jumalan paratiisissa Jumala olisikin tehnyt kimpan saatanan itsensä kanssa huijatakseen ihmistä ja väittämällä, että nämä ovat jo siitä syystä syntyjään pahoja ja vihattavia, eivätkä ole armoa ansainneet? - Anonyymi
Miksi pelottelet Sastamala itseäsi. Ei sitä ole olemassa. Kukaan ei ole nähnyt eikä tule näkemään.
Keskity johonkin mukavampaa tai hyödylliseen jooko?- Anonyymi
Monetkin ovat nähneet Saatanan. Raamattukin kertoo asiasta.
- Anonyymi
Saatanastakin saat vapautuksen kun eroat kirkosta. Ketään eronnutta saatana ei ole enää ahdistellut. Se on uskovien oma ongelma.
Helpoiten eroat sivulla eroakirkosta.fi.
Tee se jo tänään niin vuoden alusta olet vapaa kirkkoverosta ja saat itsellesi monta sataa euroa säästöä seuraavan vuoden aikana. - Anonyymi
Palstan kirjoitusten mukaan siihen mitään Saatanaa tarvita, ihan me uskovathan Raamattuun kuulumattomilla sanoillamme kerromme ihmisille ettei Jumala hyväksy heitä sellaisina kuin ovat ja samaan äänenpainoon julistamme asioita joiden perusteella yksikään ihminen ei voi Taivaan perilliseksi päästä.
Julistamme Raamatunkohtiin perustuen ihmisille parannuksen tekemisen tarvetta vaikka emme itsekään pysty pitämään Hänen käskyjään... siis Rakastamaan Häntä.
Please, pysytään Herran Sanoissa eikä maalata piruja seinille harkitsemattomasti, jokainen meistä tarvitsee apua elämässämme ja annetaan jokaisen hyväksyä itsensä sellaisena millaiseksi Herra hänet on maailmaan asettanut. - Anonyymi
Ateisti ei tosin usko Saatanaankaan.
- Anonyymi
Valitettavasti noinhan se toisaalta menee. Paholaisen ainoa tarkoitus on , ettei ihminen missään olosuhteissa tai tilanteissa elämässään olisi uskollinen Jumalalle. Hän yrittää eksyttää ihmiskunnan yksilöitä käyttäen hyväksi havaitsemiaan tehokkaita keinoja, joita hän on kyennyt hiomaan huippuunsa seuratessa ihmiskunnan traagista historiaa taivaan korkeuksista. Hän todellisuudessa näkymättömyydestä käsin ohjaa ja kykenee todellakin johtamaan ihmiskuntaa harhaan. Petollisin ja tuhovoimaltaan pahin ihmistä turmeleva järjestelmä on väärä uskonto. Hän käyttää lukemattomia muitakin orjuuttavia tapoja. Ihmiskunnan menneisyyden historia on hyvin surullista luettavaa ja koettavaa. Se osoittaa selvästi ihmiskuntaa korkeamman elämänmuodon sekaantuneen lihallisen ihmiskunnan historiaan. Demonien ja heidän johtotähtensä paholaisen käden jälki on selvästi havaittavissa menneessä ja nykyisen historian alati muuttuvassa hitaasti virtaavassa pyörteessä. Vähin huomaamattomin liikkein tuo kevyt virtaus kuljettaa ihmiskuntaa kohti omaa tuhoaan. Olemme törmäyskurssilla Luojamme kanssa. Oletko/olemmeko valmiita tähän? Mieti tätä kun seuraavan kerran olet mahdollisesti tekemässä jotain sellaista, josta omatuntosi hetki sitten sinua lähes huomaamattomasti varoitti, mutta ohitit sisäisen maailmasi varoittimen hellän kuiskauksen, jonka Jumalasi on sinuun asettanut.
- Anonyymi
"Ensin Saatana tuhoaa ihmisen elämän tavalla tai toisella tai useammalla tavalla.
Sitten Saatana opettaa sen ihmisen vihaamaan Jumalaa selittämällä, että Jumala olisi muka tuhonnut hänen elämänsä."
Onneksi olen uskonnoton saavat uskovaiset tapella kaikkien mielikuvitusolentojensa kanssa yksinään .
Mitenkähän ateisti voisi syyttää maailman miljoonia jumalia elämänsä tuhoamisesta kun ateistille näitä ei ole olemassakaan.
Voin uskovaisille kertoa yhden salaisuuden jos ette kerro kenellekkään :
Olen tehnyt virheitä elämässäni ...isojakin joskus ja ainoa ketä olen syyttänyt niistä olen minä itse tietämättömyyteni ja väärät valinnat saavat joskus ihmisen tekemään huonoja ratkaisuja mutta koska olen ne itse tehnyt olen niistä myös itse vastannut ja siten oppinut omista virheistäni vastuunkannon .
Olisihan se hassua jos elämäni pilaamisesta syyttäisin väinämöistä tai maahisia tai jopa ulkomaalaisten kulttuurien muinaistarujen jumalhahmoja mitä siitä tulisi jos sanoisin että allahin vika kun tein niin tai näin tai shiva hylkäsi minut olisiko hölmöä ?Kristinuskon tai juutalaisten jumalhahmoja saatana tai jeesus ja joku jahve mitä näillä on minun kanssani tekemistä tai valintojeni kanssa ...voi hyvät hassut ihmiset mistä te näitä juttuja keksitte vai pilailetteko vaan täällä - Anonyymi
Miten saatanaan pääsi pahuus?
Raamatun mukaan tämä on aluksi luotu täysin hyväksi enkeliksi.
Raamatun mukaan tämä on alusta saakka ollut murhaaja ja valhettelia ja sen isä.
Mulle tämä on käsittämätontä miten täysin hyväksi luodulla enkelillä on alusta saakka taipuvuus pahaan?
Jos tämä taipuvuus pahaan ei ole syntynyt luomistyön tuloksena niin mistä tämä enkeli sitten sai taipuvuuden pahaan?
Ei hyvästä voi tulla pahaa jos ei ole taipuvuutta tulla pahaa.
Ei syntiin voi langeta ellei ole taipuvuutta langeta.
Mistä tämä sai taipuvuuden näihin juttuihin jos ei ole saanut luomistyössä?- Anonyymi
"Raamatun mukaan tämä on aluksi luotu täysin hyväksi enkeliksi."
Saatana nousi kapinaan ja kolmasosa enkeleistä tuki tätä onko se pahuutta ?
Jokin syy kapinaan täytyi olla jos kolmasosa ei ollut tyytyväinen yksinvaltiaan diktatuuriin sama asia jos venäjällä kolmasosa ihmisistä nousisi kapinaan ja olisi valmis poistumaan maasta se tarkoittaisi että 50 miljoonaa ihmistä olisi pahoja kun eivät palvoisi putinia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokin syy kapinaan täytyi olla jos kolmasosa ei ollut tyytyväinen yksinvaltiaan diktatuuriin sama asia jos venäjällä kolmasosa ihmisistä nousisi kapinaan ja olisi valmis poistumaan maasta se tarkoittaisi että 50 miljoonaa ihmistä olisi pahoja kun eivät palvoisi putinia.Mutta kuri ja järjestys pitää olla.
Mutta miten ne loput tyytyi siihen asemaan ja tehtäviin mitä niille määrättiin?
Nää enkelit jotka tyytyi siihen asemaan ja tehtäviin mitä määrättiin niin näitten ei tarvi kärsiä ikuista piinaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokin syy kapinaan täytyi olla jos kolmasosa ei ollut tyytyväinen yksinvaltiaan diktatuuriin sama asia jos venäjällä kolmasosa ihmisistä nousisi kapinaan ja olisi valmis poistumaan maasta se tarkoittaisi että 50 miljoonaa ihmistä olisi pahoja kun eivät palvoisi putinia.Joo mutta kenenkään enkelien palvelus Luojaa kohtaan ei ole määrätty ikuiseksi.
Nämä enkelit jotka vielä palvelee Luojaa niin niiltäkin palvelustyö loppuu maailman lopun jälkeen ja saa ottaa sen jälkee rennosti ja iloita ikuisuus.
Mutta kapinoitsia enkelit rupee kärsiin ikuista rangaistusta.
Ja sama koskee ihmistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokin syy kapinaan täytyi olla jos kolmasosa ei ollut tyytyväinen yksinvaltiaan diktatuuriin sama asia jos venäjällä kolmasosa ihmisistä nousisi kapinaan ja olisi valmis poistumaan maasta se tarkoittaisi että 50 miljoonaa ihmistä olisi pahoja kun eivät palvoisi putinia.Ei ollut kun yks tyytymätön enkeli.
Tämä yks tyytymätön enkeli rupes esittään valheita näille muille enkeleille ja nämä jotka uskoi tämän valheet ni nämä lähti tukemaan Luciferia.
- Anonyymi
Kalsongit on tärkeä pitää alla
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/d775d196-9d52-41e8-b6ab-bf7fdfa548d6
surkuhupi huvituttaa laajoja kannattelijakuntia
https://www.iltalehti.fi/kaalimato/a/dd9ed124-f797-4d06-b975-7ab722fd6203
öh krö h öm - Anonyymi
Saatanan taktiikka, on todellisuudessa kyllä väittää olevansa Jumalasi, ja väittää, että saat ikionnen ja taivaan, kun uhraat oman Jumalasi ristinkuolemaan itsesi puolesta. Ja taluttaakin sinut helvetin tulee:
Paavali, 1.Korintolaiskirje:
<<3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja TULI on koetteleva, minkälainen kunkin TEKO on.
<<
Sehän piti olla yksin armosta, ilman tekoja, vain uskosta, ja sitten piti mennä taivaaseen?! - Anonyymi
Kun Kaikkitietävä ja Kaikkivoipa Herra Sebaot loi maailman, Hänen täytyi tietää mitä oli tekemässä ja mikä tulee olemaan lopputulos.
Lucifer oli Herra Sebaotin luoma ja Hän tiesi, että Lucifer tulee lankeamaan ja houkuttamaan ihmiset syntiin Häntä itseään vastaan.
Luominen oli kaikkinensa yksinomaan Herra Sebaotin päätäntävallan alla, ja jos Hän teki epätäydelliset Luciferin ja ihmisen, oli se Hänen päätöksensä, syistä, joita me emme tiedä.
Miksi Hän teki niin?- Anonyymi
Jassoo ja taas on syntiä Jumalan paratiisissa ja petollinen Jumala, jonka sietääkin tehdä itsemurha ihmisenä viekoittelemassa omaksi kuvakseen tehnyttä ihmistä, joka tuli luomiskertomuksen mukaan jopa jumalien kaltaiseksi, saadessaan haltuun jopa hyvän tiedon ja pahan tiedon, mutta ei onnistu edelleenkään erottamaan Saatanaa edes Jumalasta. Toivottavasti tukehdutte siihen syntiinne kaikki ja yhtä aikaa ja samalla saatanan kellonlyömällä.
- Anonyymi
Mistä saatana sai opit taktiikkaan?
- Anonyymi
Uskovaisilta juutalaisen fariseus Paavalin avulla.
- Anonyymi
Mistä saatana sai taipuvaisuuden valehteluun?
Jos tämä taipuvuus ei syntynyt luomistyön tuloksena ni mite se sitten syntyi sille se taipuvuus. - Anonyymi
Jumalan syyttäjät pääsevät jonain päivänä kasvokkain Jumalan kanssa selvittämään asioitaan ja syytteitään. Eihän tuollaisiin kysymyksiin ihminen voikaan vastata.
- Anonyymi
Raamatusta on ihmiset etsinyt vastauksia mutta kun Raamattu ei selitä kaikkia asioita tarkemmin.
On olemassa salattua hämäryyttä.
- Anonyymi
Onhan taas aivan järjetön tarinointia, enkeleitä, langenneita enkeleitä, saatanoita, mitä vielä? Sitten kun kysyy että mitä nämä ovat ei minkäänlaista järjellistä vastausta saa. Aivan kolmivuotiaan fantasiat mielikuvituskavereista.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81228- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031027Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51903Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62787- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli168657Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656- 35649
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42603