Tää vesipää ketju venyi aika pitkäksi.

helmiä_sioille

Ei siihen varmaan jaksa enää kukaan osallistua...

En minäkään jatka sillä aiheella. Siinä ei ole mitään mielenkiintoista. Mut siinä kerran tai pari sivuttiin Jumalaa ja Jumalaisuutta.

Ja sehän minua kiinnostaa, että uskotko Jumalaan tai johonkin jumalaisuuteen? Ja mitä se sinun mielestäsi on?

Ps. Paskamäen vastaukset ei kiinnosta. Sais pysyä pois tästä avauksesta... :D

79

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä aloitus, kiitos tästä.

      En usko jumalaan enkä jumalaisuuteen.

      • helmiä_sioille

        Fuck off! :D


      • Uskon että olen itse oman elämäni ylipäällikkö ja päätän omista asioistani. Annan anteeksi räkänokille vittuilijoille.


      • helmiä_sioille
        Palstamäki kirjoitti:

        Uskon että olen itse oman elämäni ylipäällikkö ja päätän omista asioistani. Annan anteeksi räkänokille vittuilijoille.

        Fuck off, Vol.2!


      • kommentoija
        Palstamäki kirjoitti:

        Uskon että olen itse oman elämäni ylipäällikkö ja päätän omista asioistani. Annan anteeksi räkänokille vittuilijoille.

        Tässä on erinomaisen hyvä esimerkki siitä, että ihminen ei näe juuri mitään.


      • kommentoija kirjoitti:

        Tässä on erinomaisen hyvä esimerkki siitä, että ihminen ei näe juuri mitään.

        Gentsu on vain ylimielinen.


      • helmiä_sioille
        Palstamäki kirjoitti:

        Gentsu on vain ylimielinen.

        Fuck off vol.4!


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Fuck off vol.4!

        Ei sinun tyylisi houkuttele keskustelijoita.


      • helmiä_sioille
        Palstamäki kirjoitti:

        Ei sinun tyylisi houkuttele keskustelijoita.

        Fuck off vol.5! :D


    • Sepä on oiva kysymys, että mihin pitäisi uskoa, jos uskoo jumalaisuuteen.

      Senkin voi kyseenalaistaa, mitä on uskominen. Jonkinlaista varmuuden hankkimista sen sijaan ettö hyväksyisi kaiken epävarmuuden. Kas kun Schrödingerin kissa voi yhä elää tai olla kuollut.

      Kai sen voisi määritellä niin, että jumala on olemassa jos edes tarina siitä elää ja vaikuttaa. Vastaus kysymyksiin, joihin ei ole muuta riittävän yksinkertaista vastausta.

      • helmiä_sioille

        Mä jotenkin näen eri juttuina sen Jumalan ja Jumalaisuuden. Ehkä mä näen väärin... :)


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Mä jotenkin näen eri juttuina sen Jumalan ja Jumalaisuuden. Ehkä mä näen väärin... :)

        Tässä asiassa tuskin on oikeaa tai väärää. Mun näkemyksen mukaan Jumala on perinne: tuote joka on syntynyt vastaamaan kysyntään. Ihmisellä on ollut tarve olennolle, jolla on niin voimakas tahto, että asioiden voi selittää tapahtuvan tuon tahdon voimasta, ei pelkästään siksi että ne tapahtuvat.


      • scrg kirjoitti:

        Tässä asiassa tuskin on oikeaa tai väärää. Mun näkemyksen mukaan Jumala on perinne: tuote joka on syntynyt vastaamaan kysyntään. Ihmisellä on ollut tarve olennolle, jolla on niin voimakas tahto, että asioiden voi selittää tapahtuvan tuon tahdon voimasta, ei pelkästään siksi että ne tapahtuvat.

        Tässä kohtaa esitän omia pohdintojani.

        Kaikkiin uskontoihin liittyy työn merkityksen korostaminen ja hierarkisen ajattelun opettaminen. En voi välttyä ajatukselta, että uskonto on oikeasti luotu ihmisten keräämiseksi valtaapitävien palvelijoiksi

        Joissakin uskonnoissahan jopa johtajat on nähty jumalan maanpäällisinä edustajina.


      • Uskonnot ja Jumalat ovat maailmanlaajuista kusetusta jolla ihmisiä hallitaan ja ohjaillaan haluttuun suuntaan


      • helmiä_sioille
        Palstamäki kirjoitti:

        Tässä kohtaa esitän omia pohdintojani.

        Kaikkiin uskontoihin liittyy työn merkityksen korostaminen ja hierarkisen ajattelun opettaminen. En voi välttyä ajatukselta, että uskonto on oikeasti luotu ihmisten keräämiseksi valtaapitävien palvelijoiksi

        Joissakin uskonnoissahan jopa johtajat on nähty jumalan maanpäällisinä edustajina.

        Fuck off vol.3! :D


      • helmiä_sioille
        super-ytm kirjoitti:

        Uskonnot ja Jumalat ovat maailmanlaajuista kusetusta jolla ihmisiä hallitaan ja ohjaillaan haluttuun suuntaan

        Etkö ole ikinä nähnyt mitään Jumalaisena?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Tässä kohtaa esitän omia pohdintojani.

        Kaikkiin uskontoihin liittyy työn merkityksen korostaminen ja hierarkisen ajattelun opettaminen. En voi välttyä ajatukselta, että uskonto on oikeasti luotu ihmisten keräämiseksi valtaapitävien palvelijoiksi

        Joissakin uskonnoissahan jopa johtajat on nähty jumalan maanpäällisinä edustajina.

        Mä luulen että nimenomaan monoteistinen uskonto liittyy elämäntapaan, jossa on työtä ja omaisuutta. Silloin tarvitaan myös järjestäytymistä ja hierarkioita. Vaeltelevalle ihmiselle välttää useammat ja rajatumpaa kohdetta hallitsevat jumalat.


      • scrg kirjoitti:

        Mä luulen että nimenomaan monoteistinen uskonto liittyy elämäntapaan, jossa on työtä ja omaisuutta. Silloin tarvitaan myös järjestäytymistä ja hierarkioita. Vaeltelevalle ihmiselle välttää useammat ja rajatumpaa kohdetta hallitsevat jumalat.

        Sitten kun isompia alueita ja omaisuuksia, joiden vallasta pitää taistella, niin tarinaksi kelpaa mainiosti se, että itse asiassa jumalat taistelevat keskenään. Tai siis että jumala johdattaa taistelussa vääräuskoisia vastaan.


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Etkö ole ikinä nähnyt mitään Jumalaisena?

        Olen


    • uskon.luotan.häneen

      kai naiset on jumalattaria ja se tuleva naiseni on pääjumalatar eli sitä on sitten toteltava ja palveltava eli hän on se idolini ja neuvonantajani ja on myöskin seksin jumalatar eli hän on jumalani

    • enseminäollu

      Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit, sanoi Poikakin, Pyhää henkeä kaipaillen. Ei ole jumaluuskaan helppoa aina. Joku luulee olevansa niin jumalainen, että määrää itse elämästään, eikä oikeasti tiedä mistään mitään. Pimeydessä vaellamme. Uskonnot ei ole mistään kotoisin. Tai siis ovat ihmisen keksintöä, kukaan ei ole jumalia nähnytkään, Herran huoneet hyvällä tahdolla ehkä rakennetaan, mutta ahneudella täytetään. Uskonto ei ole mun juttuni. Mutta jumaluus. Viitoitettu tie. Kohtalo. Käsittämätön. Kun kaikki oli pienenpieni piste ja sitä ennen ei ollut mitään. Paitsi. Jotain. Ehkä.

      Mutta mitä väliä.

      • helmiä_sioille

        :) :) :)


      • helmiä_sioille

        Mut Hermes Trismegistos sanoi näin:

        "Jos haluat tuntea Jumalan, sinun täytyy tulla Jumalan kaltaiseksi..."


    • valitse.nimi

      Kylläpä oli taas niin älykästä pohdintaa Jumalasta, että!

      Opetelkaa nyt ensiksi erottamaan toisistaan Jumala ja ja ne ihmisen luomat hallintarakenteet, kuten kirkko ja muut instituutiot. Siitä se lähtee.

      Uskontoja, siis järjestäytyneitä uskontoja on KÄYTETTY ihmisten hallintaan, ja käytetään edelleen joissakin päin maailmaa. Sillä ei ole väliä, onko kyse monoteistisestä uskonnosta vai ei. Mutta koska te palstan lässyttäjät haluatte uskoa olevanne älykäitä ja moderneja eurooppalaisia miehiä, niin onhan se hienoa puhua vähän halveksuen monoteistisistä uskonnoista. On muotia dissata esimerkiksi kristinuskoa... ja toisaalta vinkua kirkolta homohäitä.

      Miettikääpä tämmöistä fysiikan alan asiaa, varsinkin Palstamäki, joka uhoaa olevansa kaikkitietäväinen aina ja iankaikkisesti:

      Maailmankaikkeudesta osa koostuu valosta. Ihmisen silmä havaitsee tuosta valosta naurettavat 0,02 %. Eli se, mitä me tiedämme näköhavaintomme mukaan varmaksi (hahaha), on niin naurettavan pieni hönkäsen pöläys universumissa! Minua melkein naurattaa, kun luen tai kuulen puheenvuoroja niiltä, jotka polleana ovat ehdottoman varmoja siitä, ettei Jumalaa ole.

      Uskoon ei tarvita kirkkoja, moskeijoita, temppeleitä, synagoogia eikä muitakaan instituutioita. Instituutiot ovat sepitettä, juuri sitä joukkojen hallintaa. Jeesuksen mukaan seurakunta on siellä, missä ihmiset kokoontuvat puhumaan. Kaikki halukkaat saavat puhua, ja kysyvälle koetetaan vastata. Yhdessä.

      Kohti alkukristillisyyttä, sitä tämä maailma kaipaa. Ja valheelliset pakanajuhlat joulut ja pääsiäiset hevon kuuseen (nekin ovat keisari Konstantinin sepitettä, hän kuin oli vanha satanisti baalin palvoja).

      • Tämä oli hyvä kirjoitus. Jurikin noin että meidän aistit ei välttämättä riitä havaitsemaan kaikkea ja melkin mikäö tahansa meitä kehittyneempi voisi olla meille jumalaista. Tuo myös hyvä kun erotat ihmisten luoman jumaluuden ja sitten sen kenties oikean olemassaolevan mutta et täysin tuomitse tuota ihmistenkään luomaa joka tosiaan on ikään kuin halveksittua ollut varmaan näinä "kehityksen" vuosina joina ainakin länsimaat ovat enemmän sekaisin kuin koskaan.

        Kirkon ja uskonnon halveksijat aina näppärästi unohtavat sen tosiseikan että usko yhdistää, on aina yhdistänyt kansakuntia ja luonut niistä yhtenäisiä. Kun tänä päivänä katsoo uskonnollisuutta halveksivien länsimaiden touhua oikeastaan vasta ymmärtää sen yhtenäisen uskonnon arvon, vaikka se olisi monessa asiassa väärässäkin se on vahva koska yhtenäisyys, länsimaat eurooppa etunenässä tulevat tuhoutumaan yhtenäisen ja vahvan islamin alle, se on ihan selvä juttu nykypolitiikalla.


      • Lässynlässynläpätilää.

        Mitään järkevää tuossakaan kommentissasi.


      • helmiä_sioille
        Palstamäki kirjoitti:

        Lässynlässynläpätilää.

        Mitään järkevää tuossakaan kommentissasi.

        Fuck off, vol 6.


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Fuck off, vol 6.

        Oliko sinun nikkisi tuo "valitse.nimi"?

        Tuossa haluttiin kyseenalaistaa näkemyksiäni, mutta toisaalta asia-argumentaatiossa ajettiin minun linjoilleni siinä mitä totesin uskonnon merkityksestä ihmisten hallintaan.

        Mainittiin siis että olen ulalla, mutta käytettiin minun argumenttejani. Aika spedeilyä.


      • helmiä_sioille
        Palstamäki kirjoitti:

        Oliko sinun nikkisi tuo "valitse.nimi"?

        Tuossa haluttiin kyseenalaistaa näkemyksiäni, mutta toisaalta asia-argumentaatiossa ajettiin minun linjoilleni siinä mitä totesin uskonnon merkityksestä ihmisten hallintaan.

        Mainittiin siis että olen ulalla, mutta käytettiin minun argumenttejani. Aika spedeilyä.

        Fuck off vol.7


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Fuck off vol.7

        Osuin siis oikeaan. Kiits.


      • helmiä_sioille
        Palstamäki kirjoitti:

        Osuin siis oikeaan. Kiits.

        Fuck off vol,8

        Monesko kerta muuten tänä vuonna kun vastaat mulle? :D


      • valitse.nimi
        Palstamäki kirjoitti:

        Osuin siis oikeaan. Kiits.

        Minä olen eräs, joka joskus kirjoitteli palstalle enemmän. Että äläpäs syyttele Helmistä. Et osunut yhtään mihinkään.


      • valitse.nimi kirjoitti:

        Minä olen eräs, joka joskus kirjoitteli palstalle enemmän. Että äläpäs syyttele Helmistä. Et osunut yhtään mihinkään.

        Mikä motiivi jollakin "entisellä" aktiivilla olisi yrittää piikitellä minulle?

        Höpönlöpö, olet gentsu tai joku gentsun säälittävä frendi.


      • valitse.nimi
        Palstamäki kirjoitti:

        Mikä motiivi jollakin "entisellä" aktiivilla olisi yrittää piikitellä minulle?

        Höpönlöpö, olet gentsu tai joku gentsun säälittävä frendi.

        En minä ole koskaan ollut mikään aktiivi. Enkä edes rekattu. Joskus vain kirjoittelin useammin. Minun 'useasti' saattaa kyllä olla ihan eri asia kuin palstan vakikaluston.

        En ole piikitellyt sinulle, kunhan sanonut mielipiteeni. En 'ajanut sinun linjoillesi' missään asiassa, vaan kerroin oman näkemykseni. Sinä käytät jumalankieltämisesi perusteena sitä, että uskonnoilla on hallittu ihmisiä... Ei kovin taitavaa deduktiivista päättelyä, oikeastaan aivan epälooginen perustelu.

        Sinä et snaijannut, mitä minä kirjoitin.

        Olen teidän joidenkin keskinäistä näsäviisastelua seuraillut sivusta silloin tällöin (pääasiassa puuduttavan tylsää, en kovin tarkasti ole jaksanut lukea kuka-sanoi-mitä-sanoi-ja-kuka-puskasta-kuiskaili-kenelle), ja täytyy sanoa, että jänkyti-jänks. Ei uskois aikuisista miehistä, kuinka lapsellisia ja itsekeskeisiä osaattekaan olla.


      • valitse.nimi kirjoitti:

        En minä ole koskaan ollut mikään aktiivi. Enkä edes rekattu. Joskus vain kirjoittelin useammin. Minun 'useasti' saattaa kyllä olla ihan eri asia kuin palstan vakikaluston.

        En ole piikitellyt sinulle, kunhan sanonut mielipiteeni. En 'ajanut sinun linjoillesi' missään asiassa, vaan kerroin oman näkemykseni. Sinä käytät jumalankieltämisesi perusteena sitä, että uskonnoilla on hallittu ihmisiä... Ei kovin taitavaa deduktiivista päättelyä, oikeastaan aivan epälooginen perustelu.

        Sinä et snaijannut, mitä minä kirjoitin.

        Olen teidän joidenkin keskinäistä näsäviisastelua seuraillut sivusta silloin tällöin (pääasiassa puuduttavan tylsää, en kovin tarkasti ole jaksanut lukea kuka-sanoi-mitä-sanoi-ja-kuka-puskasta-kuiskaili-kenelle), ja täytyy sanoa, että jänkyti-jänks. Ei uskois aikuisista miehistä, kuinka lapsellisia ja itsekeskeisiä osaattekaan olla.

        Kiitos mielipiteestäsi gentsu.


      • Erinomaisesti sanottu,ei mitään lisättävää..Se on kumma kun puhutaan uskonnosta niin ruvetaan heti vetämään katoliset ja mormonit,kummallakaan ei ole mitään tekemistä jumalan sanan kanssa..uskoon ei tarvita hienoja kirkkoja ja palvontamenoja,oikea usko lähtee sydämmestä. Typerä ihmisolento,luulee olevansa maailmankaikkeuden napa,tietävänsä kaiken ja silti ei tiedä mitään. Yksi syy on puusilmäisyys,kielletään näkymättömän olemassaolo ja kehitellään teoriota.
        Itse tiedän että jumala on olemassa ja maailmassa on paljon..asioita jotka saisi epäilijöiden perskarvat tutisemaan. Mutta jokainen kyllä saa vastauksensa kun lähdön aika koittaa joten turhaa tuosta kinastella:)


      • wanhaämmä

        Joo. Tällaista on aina mukava lukea täältä. Joku ajattelee :)


    • helmiä_sioille

      Oletteko ikinä tunteneet sisimmässänne jotain Jumalaista? No ette tietenkään... :D

    • Jumalat ja uskonnot niputan samaan koriin ja siihen koriin on liimattu tarra, jossa lukee
      "itsevastuu siirretty kolmannelle taholle".

      Ottaen huomioon, kuten jo edellä osuvasti on mainittu, kaikki jumaluus, uskonnolliset rituaalit ja kirkollinen instituutio on oikeastaan luotu vain hallitsemaan ihmistä. Ja se, kenellä on valtaa, kantaa myös vastuun.

      Miten monesti kautta historian ja nykyisyyden on piilouduttu eri uskontojen taakse puolustelemaan tekemättömyyttä tai tehtyjä asioita?

      Mutta onko niihin joku jumala ollut syyllinen? Ei, vaan ihminen. Mutta uskonto kantaa vastuun.

      Jumalallisuuden ajattelisin olevan jotain hurmosta, johon täytyy päästä osalliseksi ymmärtäessään tämän tarkoitusperän oikeellisuuden ja moraalin. Koska eihän ei-uskova ihminen voi oikeasti kuvitella että jumalat sallivat väkivallan, eriarvoisuuden ja sorron ihmisten välillä. Kyllä nekin on on ihan ihmisen keksimää propagandaa.

      • Hyvä kommentti ketulta, ei lisättävää.

        Olen huomannut Ketun ryhtyneen kiertelemään tiuhempaan palstalla ja tekevän enemmän satunnaisia sohaisuja eri ketjuihin. Yleensähän Kettu on valikoinut aiheensa ja jaksanut keskittyä aiheeseen ihan keskusteluksi asti, mistä nykyinen muutos kertoo?

        Pitääkö olla huolissaan?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Hyvä kommentti ketulta, ei lisättävää.

        Olen huomannut Ketun ryhtyneen kiertelemään tiuhempaan palstalla ja tekevän enemmän satunnaisia sohaisuja eri ketjuihin. Yleensähän Kettu on valikoinut aiheensa ja jaksanut keskittyä aiheeseen ihan keskusteluksi asti, mistä nykyinen muutos kertoo?

        Pitääkö olla huolissaan?

        Tarkkaavainen kaveri. Joo, en ole oikein ehtinyt tarpeeksi keskittyä, saati keskustelemaan. Lukea huitaisen muutaman ketjun ja osallistumiseni taitaa olla tyyliin "lukukuittausta". Harvemmin vastakommentteihinkin tulee vastattua.

        Ehkä se kertoo jotain epäsosiaalisesta luonteestani. Tai jostain muusta.


      • elisakettu kirjoitti:

        Tarkkaavainen kaveri. Joo, en ole oikein ehtinyt tarpeeksi keskittyä, saati keskustelemaan. Lukea huitaisen muutaman ketjun ja osallistumiseni taitaa olla tyyliin "lukukuittausta". Harvemmin vastakommentteihinkin tulee vastattua.

        Ehkä se kertoo jotain epäsosiaalisesta luonteestani. Tai jostain muusta.

        Kyse ei ole niinkään tarkkaavaisuudesta, enempi "ikävästä".

        Palstalla on huutava pula monipuolisista keskustelijoista, vain me turhan jankkaajat olemme aktiivisina.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Kyse ei ole niinkään tarkkaavaisuudesta, enempi "ikävästä".

        Palstalla on huutava pula monipuolisista keskustelijoista, vain me turhan jankkaajat olemme aktiivisina.

        Palstalla minun silmin äkkiseltään tuntuu menevän hyvin: ketjut ovat aktiivisia ja osallistujaprosentti on hyvä. Olen oikein ylpeä koko palstaporukasta.

        Mä tiedän, ettei mikään sota yhtä miestä(tai naista) kaipaa. Mutta kivahan se on jos on hieman"kaivattukin".


      • elisakettu kirjoitti:

        Palstalla minun silmin äkkiseltään tuntuu menevän hyvin: ketjut ovat aktiivisia ja osallistujaprosentti on hyvä. Olen oikein ylpeä koko palstaporukasta.

        Mä tiedän, ettei mikään sota yhtä miestä(tai naista) kaipaa. Mutta kivahan se on jos on hieman"kaivattukin".

        Tämä on ehkä joku "yliälykkään" ihmisen syndrooma. Näpyttelen jonninjoutavia kommentteja ikävystyneenä tänne ja olen turhautunut

        Lähtisin juomaan, mutta lapset on kylässä.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Tämä on ehkä joku "yliälykkään" ihmisen syndrooma. Näpyttelen jonninjoutavia kommentteja ikävystyneenä tänne ja olen turhautunut

        Lähtisin juomaan, mutta lapset on kylässä.

        Kirjoittamisen ja pasltailun sijaan suosittelen lukemaan jotain. Se auttaa turhautumiseen.

        Minä olen vain väsynyt. Pitää mennä nukkumaan, jotta huomenna jaksaa taas "valvoa".

        Hyvää yötä Aki. Ja muutkin nassukat.


      • valitse.nimi

        Minä Jeeuksen sanomaan uskovana ihmisenä tiedän, että tämä maailma on toistaiseksi päivä päivältä enemmän saatanan hallitsema. Yhä enemmän, mitä kauemmas ihmiset eksyvät elämän peruslakien raameista. Harhaanjohdettuina ja petettyinä, jotkut jopa ylpeillen asialla. Asia on selitetty Raamatussa aika tarkkaan, kaikki modernit ilmiöt mukaan lukien.

        Jokainen, joka ymmärtää, tietää asian. Moni voi tietää, muttei ymmärrä. Yksittäinen ihminen voi toimia niin, ettei ole satanistien ja sokeiden idioottien puolella, vaan elää totuudessa.

        Jumala on Logos, sanalle ei löydy kunnollista käännöstä (kreikkaa). Jeesus sanoi olevansa tie, totuus ja elämä. Logos on melkein sama asia, mutta vielä enemmän.

        Saatana on valhe, pahuus, petos, ahneus, itsekkyys..

        PS.Palstamäki ei ymmärtänyt aiemman kirjoitukseni pointtia lainkaan. Kyllähän jokainen tietää, että uskontoja on käytetty ihmisten hallintaan, ei minullekaan sitä Palstamäki opettanut. Pyysin erottamaan ihmisten luomat käsitteet ja instituutiot = järjestäytyneen uskonnon erilleen todellisesta Jumalasta ja uskosta.

        En kirjoittanut tätä toitottaakseni Jumalan löytämistä, enkä Jeesuksen TODELLISEN sanoman ymmärtämistä. Minä teen kuten Jeesus teki, tomustelen sandaalini ja jatkan matkaa. Toivon kuitenkin, että Logos ohjaisi kaikkien elämää, se on hyvä keino poistaa pahuutta tästä maailmasta.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kirjoittamisen ja pasltailun sijaan suosittelen lukemaan jotain. Se auttaa turhautumiseen.

        Minä olen vain väsynyt. Pitää mennä nukkumaan, jotta huomenna jaksaa taas "valvoa".

        Hyvää yötä Aki. Ja muutkin nassukat.

        Pitäisi lukea, mulla on neljä kirjaa opintoihini liittyen jotka pitäisi kahlata läpi ennen joulua.

        Öitä sullekin.


      • helmiä_sioille
        Palstamäki kirjoitti:

        Pitäisi lukea, mulla on neljä kirjaa opintoihini liittyen jotka pitäisi kahlata läpi ennen joulua.

        Öitä sullekin.

        Painu vittuun täältä ja ota kettu mukaan!


      • totuus.on.tämä
        Palstamäki kirjoitti:

        Pitäisi lukea, mulla on neljä kirjaa opintoihini liittyen jotka pitäisi kahlata läpi ennen joulua.

        Öitä sullekin.

        Aku Ankka on myös todellinen henkilö. Samoin Hessu Hopo ja kumppanit. Eivät myöskään ole satuolentoja,


    • helmiä_sioille
      • valitse.nimi

        kuuntelepa tämä

        https://www.youtube.com/watch?v=IA88AS6Wy_4

        Mozart pääsi käymään Vatikaanissa pikasena, ja kirjoitti ylös tämän kuulemansa kappaleen kun pääsi majapaikkaan. Sitä ennen kappale ei ollut koskaan saanut esityslupaa Vatikaanin ulkopuolella.

        Kuunnelkaa rauhassa, hengitellen. Kappale antaa sisälle kivan värinän.


      • helmiä_sioille
        valitse.nimi kirjoitti:

        kuuntelepa tämä

        https://www.youtube.com/watch?v=IA88AS6Wy_4

        Mozart pääsi käymään Vatikaanissa pikasena, ja kirjoitti ylös tämän kuulemansa kappaleen kun pääsi majapaikkaan. Sitä ennen kappale ei ollut koskaan saanut esityslupaa Vatikaanin ulkopuolella.

        Kuunnelkaa rauhassa, hengitellen. Kappale antaa sisälle kivan värinän.

        Kuuntelen. Olen mykistynyt... :) JumaLaista... :)


      • En ymmärrä sanoja, mutta kuulostaa ihan kivalta.

        Tuossa laulu kuljetti melodiaa kuten kuuluukin. Yleensä sinun valitsemissasi biiseissä on helve.inmoista räminää ja "laulusolisti" huutaa sen räminän päälle.


      • helmiä_sioille
        Palstamäki kirjoitti:

        En ymmärrä sanoja, mutta kuulostaa ihan kivalta.

        Tuossa laulu kuljetti melodiaa kuten kuuluukin. Yleensä sinun valitsemissasi biiseissä on helve.inmoista räminää ja "laulusolisti" huutaa sen räminän päälle.

        Fuck off vol.9


      • helmiä_sioille
        valitse.nimi kirjoitti:

        kuuntelepa tämä

        https://www.youtube.com/watch?v=IA88AS6Wy_4

        Mozart pääsi käymään Vatikaanissa pikasena, ja kirjoitti ylös tämän kuulemansa kappaleen kun pääsi majapaikkaan. Sitä ennen kappale ei ollut koskaan saanut esityslupaa Vatikaanin ulkopuolella.

        Kuunnelkaa rauhassa, hengitellen. Kappale antaa sisälle kivan värinän.

        Tämä on aina ollut se hienoin Mozart. En perustele. Tää vaan on parasta ikinä!

        https://www.youtube.com/watch?v=sPlhKP0nZII

        Mä en vaan osaa sanoa tästä mitään. Tää on vaan tässä...


      • rauhaaaa
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Fuck off vol.9

        Kuunnelkaamme sovussa.


      • helmiä_sioille
        rauhaaaa kirjoitti:

        Kuunnelkaamme sovussa.

        Paskamäki vittuun pilaamasta hyvii fiilareit...


      • rauhaaaa
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Paskamäki vittuun pilaamasta hyvii fiilareit...

        Ei ollut nyt hän...

        Kuuntelen omista taustoistani nähden...

        Erittäin kaunista. Herkistää.


      • rauhaaaa

      • valitse.nimi
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Tämä on aina ollut se hienoin Mozart. En perustele. Tää vaan on parasta ikinä!

        https://www.youtube.com/watch?v=sPlhKP0nZII

        Mä en vaan osaa sanoa tästä mitään. Tää on vaan tässä...

        Joo, Mozart on mahtava!

        Mutta tosiaan tuo mun linkkaama Miserere mei Deus on siis Gregorio Allegrin sävellys. Mozart vaan sai mahdollisuuden kuulla sen, ja kirjoitti sen heti muistiin kun pääsi keikkapaikalta majapaikkaan. Jäppinen oli vasta 14-vuotias urotyön tehdessään.

        Katolinen kirkko oli siihen saakka pitänyt kappaletta tiukasti kontrollissaan, ja antanut nuotit lainaan vain valvotusti. Ja vilungintekijöille oli luvassa ankarin rangaistus, eli kirkosta erottaminen. Katolisen kirkon mielestä Miserere mei Deus oli 'liian kaunista kuultavaa taviksille'.

        Allegrin sävelsi teoksen yli sata vuotta ennen kuin Mozart sen kuuli poikasena.


      • rauhaaaa


      • rauhaaaa
        Palstamäki kirjoitti:

        Tähän kai voi sitten laittaa Schubertia.

        https://youtu.be/2bosouX_d8Y

        Ave Maria.

        Miltä kreikkalaiskatolinen sinusta kuulostaa?


      • rauhaaaa kirjoitti:

        Kreikkalaiskatolista

        https://www.youtube.com/watch?v=RwFYUJb03d0

        Yöhön sopivaa. Ajatuksiin.

        Kaunista.

        Olin joskus nuorena toivottoman rakastunut naiseen joka oli kreikkalaiskatolisesta suvusta. Vieläkin kaipaan tuota naista, toivon että joskus vielä tapaisin hänet.


      • rauhaaaa kirjoitti:

        Miltä kreikkalaiskatolinen sinusta kuulostaa?

        Vastasin toisessa kommentissa.


      • helmiä_sioille

      • helmiä_sioille
        Palstamäki kirjoitti:

        Vastasin toisessa kommentissa.

        Hiihdä jo vittuun aloituksestani, ellet ole vielä tajunnut..



      • rauhaaaa
        Palstamäki kirjoitti:

        Kaunista.

        Olin joskus nuorena toivottoman rakastunut naiseen joka oli kreikkalaiskatolisesta suvusta. Vieläkin kaipaan tuota naista, toivon että joskus vielä tapaisin hänet.

        Minä olen...syntyperäinen

        https://www.youtube.com/watch?v=-eCZyvczZaM

        Kaikki toimitukset ovat kauniita.
        Myös mieli ja sen sisus sitä myöten.

        Heräsin kuuntelemaan..

        Mukavaa, että tykkäät.


      • rauhaaaa
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Hiihdä jo vittuun aloituksestani, ellet ole vielä tajunnut..

        Pojat.


      • rauhaaaa kirjoitti:

        Minä olen...syntyperäinen

        https://www.youtube.com/watch?v=-eCZyvczZaM

        Kaikki toimitukset ovat kauniita.
        Myös mieli ja sen sisus sitä myöten.

        Heräsin kuuntelemaan..

        Mukavaa, että tykkäät.

        Toivon kreikkalaiskatoliset häät....jos ymmärrät mitä tarkoitan? Ne olisi kauniit.

        Kiitos noista linkeistä.


      • rauhaaaa
        Palstamäki kirjoitti:

        Toivon kreikkalaiskatoliset häät....jos ymmärrät mitä tarkoitan? Ne olisi kauniit.

        Kiitos noista linkeistä.

        Ymmärrän koko lauserakenteen sisuksineen, alkuineen loppuineen.

        Toimitukset ovat kauniita ja pitkiä, pitää jaksaa olla jalkeilla.

        Tuohukset, suitsuke, laulu.
        Pääsiäinenhän on se suurin juhla meillä.

        Hienoa kun asiaa arvostetaan.

        Näihin säveliin.


      • rauhaaaa kirjoitti:

        Ymmärrän koko lauserakenteen sisuksineen, alkuineen loppuineen.

        Toimitukset ovat kauniita ja pitkiä, pitää jaksaa olla jalkeilla.

        Tuohukset, suitsuke, laulu.
        Pääsiäinenhän on se suurin juhla meillä.

        Hienoa kun asiaa arvostetaan.

        Näihin säveliin.

        Rauhaa, Toivoa, ja Rakkautta sinullekin muukalainen.


      • valitse.nimi
        Palstamäki kirjoitti:

        Toivon kreikkalaiskatoliset häät....jos ymmärrät mitä tarkoitan? Ne olisi kauniit.

        Kiitos noista linkeistä.

        Jaa, nyt sitten haluaisit ortodoksihäät? Miksi?

        Ihminen, joka ylempänä ketjussa sanoo, ettei usko Jumalaan eikä jumalaisuuteen, joka uskoo vain olevansa oman elämänsä ylipäällikkö haluaa kirkossa vihille.. Aika erikoinen logiikka!
        Kirkothan edustavat niitä instituutioita, jotka ovat ihmisiä hallinneet, ja väitit että uskonnot on ehkä keksitty nimenomaan ihmisten hallinnan vuoksi (mitä minä EN väitä).

        Anteeksi nyt kauhiasti jos loukkaan tunteitasi kyseenalaistamalla näkemyksiäsi (taas). Mutta ei voi välttyä ajatukselta, että aika sekavaa tekstiä suollat.

        Voi pettymykseksesi kertoa, että tuolla maailmankuvalla et tule saamaan koskaan minkäänlaista sakramenttia ortodoksikirkosta. Ovat nimittäin aika tarkkoja keitä hyväksyvät jäseniksi, eivät huoli ateisteja. Eivätkä mitä luultavimmin vihi eronneita.. Jotta kivinen tie edessä, jos häistä haaveilet :D


      • valitse.nimi kirjoitti:

        Jaa, nyt sitten haluaisit ortodoksihäät? Miksi?

        Ihminen, joka ylempänä ketjussa sanoo, ettei usko Jumalaan eikä jumalaisuuteen, joka uskoo vain olevansa oman elämänsä ylipäällikkö haluaa kirkossa vihille.. Aika erikoinen logiikka!
        Kirkothan edustavat niitä instituutioita, jotka ovat ihmisiä hallinneet, ja väitit että uskonnot on ehkä keksitty nimenomaan ihmisten hallinnan vuoksi (mitä minä EN väitä).

        Anteeksi nyt kauhiasti jos loukkaan tunteitasi kyseenalaistamalla näkemyksiäsi (taas). Mutta ei voi välttyä ajatukselta, että aika sekavaa tekstiä suollat.

        Voi pettymykseksesi kertoa, että tuolla maailmankuvalla et tule saamaan koskaan minkäänlaista sakramenttia ortodoksikirkosta. Ovat nimittäin aika tarkkoja keitä hyväksyvät jäseniksi, eivät huoli ateisteja. Eivätkä mitä luultavimmin vihi eronneita.. Jotta kivinen tie edessä, jos häistä haaveilet :D

        Minä olen kyllä pakana, mutta pidän kirkkoa osana meidän kulttuuriamme. Minä kuulun kaikesta huolimatta ev.lut. kirkkoon, ja olen mennyt aikoinaan kirkossa naimisiinkin.

        Jos minulla olisi morsian joka kuuluisi kreikkalaiskatoliseen kirkkoon ja hän haluaisi kirkkohäät heikäläisittäin, niin se sopisi minulle jos se sopisi kirkolle.

        Jos tuo ei sopisi kreikkalaiskatolisselle kirkolle Suomessa, niin ehkäpä Las Vegasista löytyisi sen kirkkokunnan piispa joka vihkisi.


      • sikapelle
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Hiihdä jo vittuun aloituksestani, ellet ole vielä tajunnut..

        Kuvitteletko omistavasi ketjun kun teit aloituksen? Mee nyt kysymään isiltä ja äidiltäs miksi eivät antaneet sulle järkeä päähän pelle..


      • valitse.nimi
        Palstamäki kirjoitti:

        Minä olen kyllä pakana, mutta pidän kirkkoa osana meidän kulttuuriamme. Minä kuulun kaikesta huolimatta ev.lut. kirkkoon, ja olen mennyt aikoinaan kirkossa naimisiinkin.

        Jos minulla olisi morsian joka kuuluisi kreikkalaiskatoliseen kirkkoon ja hän haluaisi kirkkohäät heikäläisittäin, niin se sopisi minulle jos se sopisi kirkolle.

        Jos tuo ei sopisi kreikkalaiskatolisselle kirkolle Suomessa, niin ehkäpä Las Vegasista löytyisi sen kirkkokunnan piispa joka vihkisi.

        Et löydä edes Amerikasta ortodoksipappia, joka vihkisi avioliittoon kirkossa pariskunnan, josta vain toinen on ortodoksikirkon jäsen.

        Oppi on sama Suomessa ja Amerikassa. Youbuubissa on aiheesta muuten videoitakin, ihan oppimateriaalia jos ortodoksisuus kiinnostaa.


      • valitse.nimi kirjoitti:

        Et löydä edes Amerikasta ortodoksipappia, joka vihkisi avioliittoon kirkossa pariskunnan, josta vain toinen on ortodoksikirkon jäsen.

        Oppi on sama Suomessa ja Amerikassa. Youbuubissa on aiheesta muuten videoitakin, ihan oppimateriaalia jos ortodoksisuus kiinnostaa.

        Ei ole tämän yön juttuja, joten voit hengähtää toistaiseksi.

        Kyllä ne konstit aina löytyy jos tilanne tulee eteen.


    • Juicefani

      No jumala vois olla ehkä jokaisen itsensä ajatus jostain hyvästä elämässä.

      Jumaluus taas katsojan kulmasta erilainen. Joku voi jumaloida jotain ja se on ihan ok, kun tunnetilaa ei voi yleismaailmallisesti muuten selistaa, mutta jumaloinnin kohteena saattaa joku pitää tilannetta ahdistavana, joku taas osaa ottaa ilon irti.

      Nämä kytketään uskontoon usein. Mutta kuten Juice sanoi: Usko on hyvä, uskonto on hyvä, mutta seurakunta paha, silloin päätäntävalta siirretään (vastuun itseltä) pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe