Mirka selätti ennakkoluulot ja rakastui

https://www.is.fi/perhe/art-2000005902344.html

"Pari päivää myöhemmin Mirkan tapaama 34-vuotias Samar lähestyi häntä Facebookissa. Mies oli Suomessa turvapaikanhakijana.

Pari rakastui ja on ehtinyt pitää yhtä lähes kahden vuoden ajan. Naimisiin mentiin alkuvuodesta.

Mielikuva irakilaismiehistä onkin nyt täysin muuttunut. Mirka kertoo yllättyneensä miehensä hyvyydestä ja auttavaisuudesta.

– Irakilaismiehet auttavat ystäviä ja vieraita pyyteettömästi. Lapset ovat tärkeitä irakilaisille ja heitä kuunnellaan ihan eri tavalla kuin suomalaisessa kulttuurissa."

"Mirka nostaa parhaaksi ominaisuudeksi miehessään juuri perhekeskeisyyden. Mies laittaa kotona ruokaa päivittäin, käy kaupassa ja siivoaa.

Parilla ei ole yhteisiä lapsia, mutta mies on ottanut Mirkan lapset kuin omakseen.

– Kasvatuksellisesti mieheni on parempi ymmärtämään ja keskustelemaan 10-vuotiaan poikani kanssa. Hän saa pojan aina ymmärtämään asiat myös toisten näkökulmasta.

– Mieheni on osallistuva perheenisä. Hän kohtelee minua kunnioittavasti ja tuo usein kukkia tai herkkuja vain ilahduttaakseen minua, Mirka jatkaa kehujaan."

Täytyy kyllä myöntää että itse olisin varmaan paljon huonompi mies, ei minua hirveästi kiinnostaisi toisen miehen lasten tekemiset enkä kyllä siivoaisi joka päivä, kaupassa käynteihinkin tyulee joskus päivien väli ja ruunalaittoakaan ei ole jokaiselle päivälle kun teen aina kerralla enemmän.

Kyllä palstan(kin) naisten kannattaisi hommata itselleen tuollaiset paremmat miehet, jos teillä joku suomiukko on kotona ei kun eroa vireille ja parempaa tilalle.

38

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myli55v

Mirka sit lähtee Irakiin kun kaverikin lähtee.

• Tottakai vihitty vaimo seisoo miehensä rinnalla, paitsi länsivaimo. Ei taida olla Mirka valmis ympäristönmuutokseen.

• ahdistaa

Ihme että kukaan nainen ei selätä ennakkoluuloja ja rakastu tavalliseen suomalaiseen mieheen. Voisihan se olla yllätys jos kirjahyllyssä on Paasilinnat, Päätalot ja Huoviset ja silti mies on herkkä, mukava ja kannattaa tasa-arvoa.

• yäks

Suomalainen mies on ruma, tylsä ja haisee pahalle

• yäks kirjoitti:

Suomalainen mies on ruma, tylsä ja haisee pahalle

noh,ei ny kaikki! suomestakin löytyy laatu miehiä:)

• Kaisanoasaa

Irakilainen raiskaaja kelpaa naisille aina.

• .. "Kaikkitietävän Jumalan kasvojen edessä ja tämän seurakunnan läsnä ollessa kysyn sinulta.. Oletko valmis OpportuNistisiinBisneksiin Kirkon ja tämän vieressä seisovan Henkilön kanssa.. Jne..".. ;P

.. En Sano.. Että Tässä Tapauksessa Näin.. Mutta en Sano Myöskään, etteikö Voisi Olla.. ;P

• Nyttulikiire

Ihan hyvä ja silmiä avaava lehtijuttu. Olen paljon kuullut hyvää irakilaismiesten ruualaittotaidoista, huomaavaisuudesta ja ahkeruudesta. Tuo vaikuttaa ihan unelmamieheltä, mitä nyt parroista en tykkää!
      Välillä katson kateellisena kun naapurustossa yks minua paljon vanhempi nainen kulkee tosi komean irakilaisnuorukaisen kanssa. Pitäis varmaan mennä norkoilee jonkun vastaanottokeskuksen luo? :D

• "Täytyy kyllä myöntää että itse olisin varmaan paljon huonompi mies, ei minua hirveästi kiinnostaisi toisen miehen lasten tekemiset enkä kyllä siivoaisi joka päivä, kaupassa käynteihinkin tyulee joskus päivien väli ja ruunalaittoakaan ei ole jokaiselle päivälle kun teen aina kerralla enemmän."

Niin? Tarvitseeko ihmetellä miksi irakilainen tulee valituksi?

• menetöihin

et sinäkään yllä kuvatusta syystä sinkku ole vaan syy on rumuus

• menetöihin kirjoitti:

et sinäkään yllä kuvatusta syystä sinkku ole vaan syy on rumuus

En ole sinkku, ja kyllähän kaikki nelikymppiset ukkelit ovat rumia.

• pitkätukka-68

En lukenut juttua, mut jäin miettimään nimeä. Mirka on suomessa naisen nimi, mut tunnen yhen miehen nimeltä Mirko.

Yleensähän maailmalla naisen nimet päättyy aahan ja miehen nimet oohon.

• vanhapalstalainenpalaa

No onhan Suomessakin muitakin vastaavia esimerkkejä, kuten Miro (miehen nimi) ja Mira (naisen nimi) sekä Jarno (miehen nimi) ja Jarna (naisen nimi).

• Kaino.Vienola
        vanhapalstalainenpalaa kirjoitti:

No onhan Suomessakin muitakin vastaavia esimerkkejä, kuten Miro (miehen nimi) ja Mira (naisen nimi) sekä Jarno (miehen nimi) ja Jarna (naisen nimi).

Jarna on sarjassamme sukupuolineutraali nimi. Kuten myös Vieno ja mitä näitä nyt onkaan.

• wanhaämmä
        vanhapalstalainenpalaa kirjoitti:

Pirkko on poikkeus. Pirkka on miehen nimi. Onkohan muita vastaavia..

• pitkätukka-68
        wanhaämmä kirjoitti:

Pirkko on poikkeus. Pirkka on miehen nimi. Onkohan muita vastaavia..

Marjo Matikainen laitettin Soulissa miesten asuntolaan, ku Marjohan on miehen nimi.

• Näistä uutisista..näitä juttuja on ollut PALJON viime aikoina,selvästi joku tarkoitus heee;) Mehän kaikki tiedetään että melkein kaikki nämä miehet kyllä duunailevat siinä sivussa muutakin,mitä sinisilmäisempi blondi,sitä enemmän niitä kusetetaan. Yleensä nämä kiltit perheenisät metsästelevät muita muikkeleita esim facessa ^-^ Joskus mä oikein haluaisin tehdä feikkiprofiilin fb:iin ja vikitellä näitä kaikkia "ihqu poks parisuhde" matu miehiä ja katsoa miten moni käy kiinni ^-^

• MaailmaOnJoSodassa

Viime aikoina on ollut kammottavia joukkoraiskauksia ja lasten hyväksikäyttötapauksia, miksi valtamedia on näemmä taas aloittanut valkopesukampanjan.

Tämä valkoisen talon viimeisin "lyönti tapaus" on täydellinen esimerkki kuinka valtamedia vihaa totuutta. Jokainen näkee ettei videota manipuloitu vaan kyseessä oli zoomaus, ja toimittaja koskee kovakouraisesti avustajaan joka koittaa ottaa mikrofonin. Mutta ympäri maailmaa globalistien hallitsema valtamedia alkoi levittämään yhteistä valhetta, että videota on manipuloitu ja toimittaja ei edes koske naiseen. Viimeksi Neuvostoliitossa vihattiin totuutta niin, että siellä tämmöinen jumalaton röyhkeys meni läpi. Jos kommunistit sanoivat että vesi tippuu ylöspäin, ja väitit siitä vastaan, jouduit mielisairaalaan.

Ihminen ei muutu. Kommunistit olivat vallanhimoisia ihmisiä kuten globalistit ovat tänä päivänä. Ei siis voida vedota siihen ettei Neuvostoliittoa ole, koska ihminen on edelleen sama. Monikulttuurisuus ja globalismi ovat nykypäivän kommunismi. Sen nimissä saa kertoa jumalattomia valheita, ja kaikkien pitäisi näytellä että globalistien hulluimmatkin valheet ovat totta. Tämä valkoisen talon toimittaja skandaali paljastaa, miten röyhkeitä, jumalattomia ja sieluttomia globalistit ovat. He vihaavat totuutta, kuten kommunistit aikoinaan Neuvostoliitossa.

• suurinosapettää

Mikä on paljon, linkitäs vaikka kymmenen näin alkuun. Kyllä yhtä lailla akat käyvät "tyttöjen illoissa" yms. itseään panettamassa, sitten väitetään että miehet pettävät enemmän kun pokailevat mutta miesten täytyy nähdä sen eteen vaivaa kun naisten ei, niinpä naisten kiinni jääminen on vaikeampaa.

• suurinosapettää kirjoitti:

Mikä on paljon, linkitäs vaikka kymmenen näin alkuun. Kyllä yhtä lailla akat käyvät "tyttöjen illoissa" yms. itseään panettamassa, sitten väitetään että miehet pettävät enemmän kun pokailevat mutta miesten täytyy nähdä sen eteen vaivaa kun naisten ei, niinpä naisten kiinni jääminen on vaikeampaa.

Joo, näin on mutta tässä oli kyse vain näistä uh maahanmuuttaja/pakolais äijistä jotka saavat Mirkojen sydämmet pamppailemaan,salamarakkaus syttyy..suuri osa näistä miehistä pokailee muita naisia feissarissa ja muissa deittiapeissa. Monilla on jo vaimo kotimaassa kun penskana jo sovittu. Se oli se pointti tässä jutussa.

• suurinosapettää
        peppupupu kirjoitti:

Joo, näin on mutta tässä oli kyse vain näistä uh maahanmuuttaja/pakolais äijistä jotka saavat Mirkojen sydämmet pamppailemaan,salamarakkaus syttyy..suuri osa näistä miehistä pokailee muita naisia feissarissa ja muissa deittiapeissa. Monilla on jo vaimo kotimaassa kun penskana jo sovittu. Se oli se pointti tässä jutussa.

No ite kun en ole rasisti niin en ajattele asioita kenenkään kansallisuuden mukaan vaan sen mitä tekee ja millainen on. Mutta en artikkelia edes avannut ja nyt katsottuani kyse olikin siitä että naisen kaverit alkoivat hylkimään, mikä on aivan kusipäisesti tehty.

• suurinosapettää kirjoitti:

No ite kun en ole rasisti niin en ajattele asioita kenenkään kansallisuuden mukaan vaan sen mitä tekee ja millainen on. Mutta en artikkelia edes avannut ja nyt katsottuani kyse olikin siitä että naisen kaverit alkoivat hylkimään, mikä on aivan kusipäisesti tehty.

En minäkään ole rasisti. Ihan realisti vaan ja mä satun tuntemaan kaikenlaista porukkaa, Mulla on ystiksinä näitä muslimeja,siis asuvat omassa maassaan. Moni sanoi että olla varovainen tämän lauman kanssa mikä saapui 2015-> niitä ei voisi vähempää kiinnostaa meidän maan kulttuuri etc,kohteena on vain mennä naimisiin ja omat suunnitelmat siitä eteenpäin..Ja monilla tosiaan on jo se oikea puoliso omassa maassa. Sinisilmäiset ei vaan nyt oikein hoksaa näitä juttuja kun ei tiedä. Ja se,on kaikkien tiedossa että just ulkkis miehet jahtaavat ja flirttailevat esim facessa. Katos kun ne VOI,kun sitä pildeä tulee joka suunnalta,vanhaa ja nuorta..En sano ettei osa olisi kunnollisia miehiä muita näitä on hyvin pieni osa..

• suurinosapettää

Ei siinä silti ole kansallisuudesta kyse, on asioita sattunut ennenkin ihan kantaväestöön kuuluvienkin kesken, Auervaaroja ollut aina. Jokainen voi miettiä vaikka omia tuttujaan niin varmasti suurin osa on jotenkin pettänyt.

• aisantuntia

Toinen lapsi näyttää aika tummalta.....

• F.H.L

Jahka se karvakäsi saa pysyvän oleskeluluvan, tahti suhteessa muuttuu.

• terveisinreiska

"Mirka kertoo saavansa myös ventovierailta ihmisiltä viestejä, joissa häntä haukutaan rumin sanoin. Hän näyttää saamiaan viestejä sekä perheestään verkossa julkaistuja kommentteja. Niitä on kymmeniä – ja ne ovat häijyjä."

Tätä minä en ymmärrä. Että ei sallita itselleen täysin tuntemattoman ihmisen olla onnellinen. Uskomatonta.

• Mullahan on tuollainen mies ihan Suomi miehenä.
      Joka päivä ruokaa tekee siivoaa ja kaupassa käy osti tänään suklaa levyn ja jaoin kaikille lapsille siitä.

• Niin sinä voit kuvitella.

• Lastenhoito on työtä. Ei päiväkodissakin he siivoa tai pyykkää, peräti astioita pese eikä tee ruokaa.
        Ne vaan hoitaa lapset.
        Unohdat arvokkaan työn lapsien hoidon.

Kotityöt kuin ruuan hakua minä käyn yleensä pikku kauppareissuja lasten kanssa( esim maitoa välipalaa),mies kahden päivän/ päivän
        tai perheenä isoja(melkein viikon). Kotitöitä on isossa perheessä myös törkeän paljon kuin myös on sotkejoitakin se että sinkkuna hoidat omat jälkes. tässä perheessä myös mies korjaa pikkuvikaisia kun menevät lujasta käytöstä rikki.

Mutta voit sinä uskoa, mitä sattuu mutta minulla ei ole aikaa aina palstoilla joskus palstaisen enemmän.

Mutta esim. täällä pikkuperheellisillä on enemmän aikaa palstoilla. Joten työ määrä näkyy, suuremmilla poissa oloilla.

• Eimitäänlisättävää

Ei toisten rakkaudet ei ole multa pois. Onnea vaan heille.

• Pahemminvaiparemmin

En tiedä miten minua kohdeltaisiin Irakissa jos rakastuisin siellä naiseen ja menisin naimisiin.

• RunkRunkRunk

Asiallisen näköinen mies! Ei mitään vikaa tuossa!

Mutta Harmaaritaria ...tutti!

PS. Harmaaritarin ja Totuus2016 käsikirjoittaa sama henkilö. Samoin kuin DarkFearinkin. Yllättävää? Totuus on tarua ihmeellisempää!

• Niin minustakin asiallinen ja ihan kuten kirjoitin en itse kykenisi vastaavaan, Toki mulla on epäilykseni tuon liiton suhteen että miten mahtaa sitten käydä kun mies saa oleskeluluvan mutta toivotaan että jatkuu niin kuin nytkin. Ehkä olisikin hyvä että maahanmuuttovirasto antaisi noita oleskelulupia ehdollisena, niin kauan kuin matumies no hyvä isä lapsille ja hyvä mies vaimolle saa jäädä mutta jos alkaa huonoksi tulee lähtö. Toki siinä tavallaan olisi sitten kiristyssuhde mutta jos säännöt olisi selvillä jo lähdössä mies voisi itse päättää lähteekö semmoiseen kuvioon.

Minua ei tuossa ...tuta kuin yhteikunnalta menevä raha noihin, muuten pidän tuota miestä varmaankin ihan hyvänä tyyppinä ja näen positiivisena sen että ottanut hoidettavakseen toisen miehen lapset. Hän kyllä ansaitsisi saada omiakin lapsia mutta mieluummin omassa maassaan koska jos täällä se tietää meille kustannuksia.

ps. Mistä ihmeestä te sherlockit noita johtopäätelmiä vedätte?

• wanhaämmä
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin minustakin asiallinen ja ihan kuten kirjoitin en itse kykenisi vastaavaan, Toki mulla on epäilykseni tuon liiton suhteen että miten mahtaa sitten käydä kun mies saa oleskeluluvan mutta toivotaan että jatkuu niin kuin nytkin. Ehkä olisikin hyvä että maahanmuuttovirasto antaisi noita oleskelulupia ehdollisena, niin kauan kuin matumies no hyvä isä lapsille ja hyvä mies vaimolle saa jäädä mutta jos alkaa huonoksi tulee lähtö. Toki siinä tavallaan olisi sitten kiristyssuhde mutta jos säännöt olisi selvillä jo lähdössä mies voisi itse päättää lähteekö semmoiseen kuvioon.

Minua ei tuossa ...tuta kuin yhteikunnalta menevä raha noihin, muuten pidän tuota miestä varmaankin ihan hyvänä tyyppinä ja näen positiivisena sen että ottanut hoidettavakseen toisen miehen lapset. Hän kyllä ansaitsisi saada omiakin lapsia mutta mieluummin omassa maassaan koska jos täällä se tietää meille kustannuksia.

ps. Mistä ihmeestä te sherlockit noita johtopäätelmiä vedätte?

Mä en ymmärrä sun logiikkaa. Ei voi rakastaa nyt, koska vuoden, 5 vuoden tai 15 vuoden päästä tilanne voi olla toinen? No siinä tapauksessa täytyy elää yksinäinen rakkaudeton elämä. Tai ymmärtää että elämässä tulee pettymyksiäkin välillä. Suurin osa ihmisistä pettyy, selviää pettymyksestään ja rakastaa taas. Olisi aika kamalaa ajatella, että eläisi elämänsä pelkässä pettymyksessä tai peläten sitä.

• wanhaämmä kirjoitti:

Mä en ymmärrä sun logiikkaa. Ei voi rakastaa nyt, koska vuoden, 5 vuoden tai 15 vuoden päästä tilanne voi olla toinen? No siinä tapauksessa täytyy elää yksinäinen rakkaudeton elämä. Tai ymmärtää että elämässä tulee pettymyksiäkin välillä. Suurin osa ihmisistä pettyy, selviää pettymyksestään ja rakastaa taas. Olisi aika kamalaa ajatella, että eläisi elämänsä pelkässä pettymyksessä tai peläten sitä.

Mihin tuo siun kommentti liittyi? Itse en vaan voisi ottaa naista joka on tehnyt toiselle miehelle lapsia eikä siinä ole rakkaudella mitään tekemistä sen asian kanssa, ei vaan voisi ja siksihän se on harmi kun niin moni muuten hyvä nainen itsensä pilaa tekemällä p..lle jännämiehille lapsia.

• wanhaämmä
        Harmaaritari kirjoitti:

Mihin tuo siun kommentti liittyi? Itse en vaan voisi ottaa naista joka on tehnyt toiselle miehelle lapsia eikä siinä ole rakkaudella mitään tekemistä sen asian kanssa, ei vaan voisi ja siksihän se on harmi kun niin moni muuten hyvä nainen itsensä pilaa tekemällä p..lle jännämiehille lapsia.

Liittyy sun aikaisempiin juttuihisi ja tuohon pelkoon, että toista käytetään aina pelkästään hyväksi. Eipä sillä, että muakaan kiinnostaisi äitipuolen rooli. Mutta mä en jaksa keskittyä sellaisiin asioihin, jotka on mulle negatiivisia asioita. Parempi olisi sullekin, jos valikoisit niitä miellyttäviä ominaisuuksia ihmisistä mieleesi. Kun lapselliset naiset on sulle ehdoton ei, niin loikkaa niiden yli sen sijaan että jäät jurnuttamaan lutka-paskaa niiden kohdalle. Samaten voit ohittaa heti lapsettomat lutka-paska -tapaukset. Sulle jää siihen ehkä muutama ihaltava, mutta ne on joka tapauksessa sun ainoat vaihtoehtosi. Keskity niihin. ;)

• Samariini. Lastenkoskija.

• Harmaaritarille kaverillinen kädenojennus; mulla sama tuntemus, ei pysty tuollaiseen.

Minulla ei ole ongelmia nuo lapset sillä lapset nyt yleensä ovat aika sivustakatsojia ja kärsijöitä jos vanhemmille tulee ero. Niille on hyvä olla tukena. Minusta vaan tuo että mies tekee päivittäin ruokaa, käy kaupassa ja siivoaa vaikuttaa naisen mielistelyltä tai miehen kyykyttämiseltä. Aika kaukana vaikuttaa minun selkäytimessä olevasta tasa-arvoisesta parisuhteesta.
      Ei sellainen perussiisteyden ylläpito vaadi mitään jatkuvaa luutuamista ja ruokaa minäkin teen kerralla enemmän. Sama koskee kaupassakäyntiäkin. Eihän siinä hiilijalanjälki hirveästi pienene kun tuolla ruuhkassa päivittäin seisoo.

Sen verran voisin yrittää että veisin joskus kukkia tai suklaata vaikka tietää että ensimmäinen kysymys on että mitä sinä nyt olet tehnyt. Todennäköisesti nainen aloittaisi tuosta kinan sillä jotenkin aika tunnekylmän kuvan saa tuosta naisesta. Tuolla hän mainitsee että mies saa pojan ymmärtämään asiat toisen näkökulmasta, melko kylmäkiskoinen äiti jos ei itse tuohon pysty. Toinen asia joka pisti silmään oli kommentti jossa Irakilaismiehen perhekeskeisyys tuli hänelle yllätyksenä. Jos tästä nyt kääntää jakajan jaettavaksi niin tuosta voi sitten päätellä että lähtökohtaisesti nimenomaan haki sitä geelitukkaista naistennaurattajaa. Perhekeskeisyys oli sitten mukava yllätys.

Jokuhan tuolla kirjoitteli(olisko ollut isäinpäivänä) naisten onnenmaasta kun Suomimiehet lanataan kuoppaan. Ennenkuin nyt pistetään dieselkoneet lämpiämään ja lyödään lapiota turpeeseen tämän yhden esimerkkitapauksen jälkeen niin odotellaan rauhassa tulisiko tähän jatkotarinaa uudesta näkökulmasta. Minua meinaan kiinnostaa mitä nainen tekee perheessä jossa mies työskentelee päivittäin tehden ruuat, siivoaa ja käy kaupassa käyttäen lisäksi aikaa lasten tunnemailman parantamiseen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      80
      3659
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      2434
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      85
      2060
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1597
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1441
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1429
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1384
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1347
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1237
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1095
    Aihe