Maskuliinisuudesta

Minua on alkanut askarruttamaan maskuliinisuuspuheessa se, onko maskuliinisuus luonteeltaan toksista vai toksitonta?

Kun siis puhutaan vain maskuliinisuudesta, niin tarkoitetaanko termillä toksista maskuliinisuutta, vai toksitonta maskuliinisuutta.

Jos tarkoitetaan maskuliinisuutta johon ei liity toksisuutta, onko väärin puhua maskuliinisuudesta, vai vaatiiko se tässä kohtaa eteen tarkennuksen TOKSITON maskuliinisuus?

Olisi kiva jos ainakin termiä paljon viljelevät Dissi ja Wuppis ilmoittaisivat kantansa, ja miksei myös Teknodonna.

Pönttöneidin vastauksen arvaan, kaikki maskuliinisuus on positiiivista.

205

1492

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkätukka-68

Toksisella kai tarkoitat myrkyllisyyttä ja vastakohta on tietysti vastakohta.

Jostain syystä ihmiset etsii parisuhteessa myrkkyä, mutta toinen vaihtoehto onkin ei-toivottava.

Siks täällä puhutaan jännämiehistä, joita naiset ottaa.

Miksi naiset rakastuvat renttuihin...

Ja minä haluan rikkaan, kauniin ja älykkään naisen, koska vastakohdat täydentävät.

Höpöjä kirjoitan

• Toksinen maskuliinisuus = maskuliinisuus joka haittaa ja rajoittaa muiden elämää. Aika simppeli juttu mielestäni.

• Eli maskuliinisuus itsessään on toksitonta?

Jos puhutaan maskuliinisuudesta, puhutaan positiivisesta asiasta, ja etuliite "toksinen" tekee maskuliinisesta negatiivisen? Olisiko noin?

• Palstamäki kirjoitti:

Eli maskuliinisuus itsessään on toksitonta?

Jos puhutaan maskuliinisuudesta, puhutaan positiivisesta asiasta, ja etuliite "toksinen" tekee maskuliinisesta negatiivisen? Olisiko noin?

Juuri niin. Jos maskuliinisuus itsessään olisi toksista, ei tarvittaisi käsiteparia "toksinen maskuliinisuus" kuten ei puhuta myöskään "myrkyllisistä myrkkysienistä".

• outsider1 kirjoitti:

Juuri niin. Jos maskuliinisuus itsessään olisi toksista, ei tarvittaisi käsiteparia "toksinen maskuliinisuus" kuten ei puhuta myöskään "myrkyllisistä myrkkysienistä".

"kuten ei puhuta myöskään "myrkyllisistä myrkkysienistä".

Ehkäpä tarkoitit sanoa, että jos kaikki sienet olisivat myrkyllisiä, e tarvittaisi käsiteparia myrkylliset sienet?

• soijassaero

Kaikki missä ei ole soijaa on toksista maskuliinisuutta.

• Trollipeikko

Minun maskuliinisuuteni on toksiinitonta.

• Tarkoittaako tuo feminiinistä maskuliinisuutta vain maskuliinista feminiinisyyttä?

• Trollipeikko
        Palstamäki kirjoitti:

Tarkoittaako tuo feminiinistä maskuliinisuutta vain maskuliinista feminiinisyyttä?

Se tarkoittaa feminiinistä maskuliinisuutta.

Olenhan jo tuonut ilmi, että olen kaunis ja nuori ja hoikka 17-vuotias neitokainen.

• Trollipeikko kirjoitti:

Se tarkoittaa feminiinistä maskuliinisuutta.

Olenhan jo tuonut ilmi, että olen kaunis ja nuori ja hoikka 17-vuotias neitokainen.

Laita minulle kuvasi sähköpostiin, olen komea, nuori ja lihaksikas 17-vuotias miehenalku.

• Trollipeikko
        Palstamäki kirjoitti:

Laita minulle kuvasi sähköpostiin, olen komea, nuori ja lihaksikas 17-vuotias miehenalku.

Mitä minä siitä saisin?

Olen mies ja pidän tytöistä.

(huutonaurua)

Mitä minä siitä saisin?

Olen mies ja pidän tytöistä.

(huutonaurua)

Etkös sinä ollut kaunis ja nuori ja hoikka 17-vuotias neitokainen?

Tiedätkö oikeastaan itsekään mikä olet ja mistä tykkäät?

• Trollipeikko
        Palstamäki kirjoitti:

Etkös sinä ollut kaunis ja nuori ja hoikka 17-vuotias neitokainen?

Tiedätkö oikeastaan itsekään mikä olet ja mistä tykkäät?

Minä tiedän mutta sinä et. En puhu sinusta vaan itsestäni.

😂

Minä tiedän mutta sinä et. En puhu sinusta vaan itsestäni.

😂

Onhan tuossa kieltämättä totuuden siemen.

Mietin tietenkin kuumeisesti mistä salamyhkäisyys, se on mielestäni kiinnostavampaa kuin vastaus "pääkysymykseen".

• Ei kai maskuliinisuus ole toksista ellei se jyrää muita alleen? Käy muita vastaan?

• Tämmänen kuvaus löytyy koulukino ry lähteestä.

toksisella maskuliinisuudella tarkoitetaan vahingollisia kulttuurisia vaatimuksia ’miehisyydestä’: kovuudesta, aggressiivisuudesta ja väkivallan ihannoinnista, individualismista, yksin pärjäämisestä ja tunteettomuudesta, sekä kilpailullisesta fyysisestä suorituskyvystä ja viriiliydestä.

Eli maskuliinisuus voikin olla myrkyllistä paitsi ympäröivälle maailmalle, myös miehelle itselleen...

Minusta sana maskuliini kuvaa miesmäisyyttä, eikä miesmäisyys taas itsessään ole toksista.

• mazy kirjoitti:

Tämmänen kuvaus löytyy koulukino ry lähteestä.

toksisella maskuliinisuudella tarkoitetaan vahingollisia kulttuurisia vaatimuksia ’miehisyydestä’: kovuudesta, aggressiivisuudesta ja väkivallan ihannoinnista, individualismista, yksin pärjäämisestä ja tunteettomuudesta, sekä kilpailullisesta fyysisestä suorituskyvystä ja viriiliydestä.

Eli maskuliinisuus voikin olla myrkyllistä paitsi ympäröivälle maailmalle, myös miehelle itselleen...

Minusta sana maskuliini kuvaa miesmäisyyttä, eikä miesmäisyys taas itsessään ole toksista.

Sosiaaliset tekijät ehkä ovat sitä toksisuutta, mutta biologiset maskuliinisuuden tekijät eivät kyllä ole. Minusta. :)

• 12121212121212
        mazy kirjoitti:

Tämmänen kuvaus löytyy koulukino ry lähteestä.

Eli toisin sanottuna, toksisella maskuliinisuudella tarkoitetaan maskuliinisuutta jota naiset ihailevat ja josta he syttyvät romanttis-seksuaalisesti.

Enemmistö naisista haluaa miehen joka on heitä kovempi ja tarpeen tullen aggressiivisempi (esim.puolustaessa perhettään). Nämä ovat myös vahvasti yhteydessä testosteronitasoihin.
        Samoin kuin miehen joka on heitä tunteettomampi, jatkuvasti kuulemme kuinka ihanaa on kun mies on vakaa kallio johon luottaa kun omat tunteet heittelevät sinne tänne.
        Individualismi on myös ihailtua; naiset rakastavat miehiä jotka valitsevat oman tiensä, eivät mukautuvaisia seuraajia.
        Fyysinen suorituskyky ja viriiliys, tarvitseeko tätä edes perustella?

Kyseessä on ns. paskatesti. Jos luovut toksisesta maskuliinisuudesta, todistat olevasi epäkelpo potentiaalisena parittelukumppanina.

• 12121212121212 kirjoitti:

Eli toisin sanottuna, toksisella maskuliinisuudella tarkoitetaan maskuliinisuutta jota naiset ihailevat ja josta he syttyvät romanttis-seksuaalisesti.

Enemmistö naisista haluaa miehen joka on heitä kovempi ja tarpeen tullen aggressiivisempi (esim.puolustaessa perhettään). Nämä ovat myös vahvasti yhteydessä testosteronitasoihin.
        Samoin kuin miehen joka on heitä tunteettomampi, jatkuvasti kuulemme kuinka ihanaa on kun mies on vakaa kallio johon luottaa kun omat tunteet heittelevät sinne tänne.
        Individualismi on myös ihailtua; naiset rakastavat miehiä jotka valitsevat oman tiensä, eivät mukautuvaisia seuraajia.

Kyseessä on ns. paskatesti. Jos luovut toksisesta maskuliinisuudesta, todistat olevasi epäkelpo potentiaalisena parittelukumppanina.

"Eli toisin sanottuna, toksisella maskuliinisuudella tarkoitetaan maskuliinisuutta jota naiset ihailevat ja josta he syttyvät romanttis-seksuaalisesti."

- Ei välttämättä, mutta monesti myös näin on.

"Enemmistö naisista haluaa miehen joka on heitä kovempi ja tarpeen tullen aggressiivisempi (esim.puolustaessa perhettään). Nämä ovat myös vahvasti yhteydessä testosteronitasoihin."

- Epäilen, että mä olen montaa miestä vielä kovempi, jos mun pitää puolustaa omiani. Mieheltä kyllä odotan tiimityöskentelyä, mutta ei tarvitse olla minua kovempi. Mä olen halutessani kova kun kivi.

Mies voi olla pehmeempi. Se sallitaan. <3

"Samoin kuin miehen joka on heitä tunteettomampi, jatkuvasti kuulemme kuinka ihanaa on kun mies on vakaa kallio johon luottaa kun omat tunteet heittelevät sinne tänne."

- Tunteettomuus on kylmää, molemmilta sukupuolilta en osaa erotella tässä sukupuolia. Tykkään kummankin sukupuolen tunteikkuudesta yhtälailla. Tunteikas mies on ihana ja aidosti vahva.

"Individualismi on myös ihailtua; naiset rakastavat miehiä jotka valitsevat oman tiensä, eivät mukautuvaisia seuraajia."

- Mjoo, omat ajatukset on tärkeitä, eikä tarvitse olla nk. laumasielu. En pidä tätä pahana naisillekaan...yhtä hyvä homma myös naisilla.

"Fyysinen suorituskyky ja viriiliys, tarvitseeko tätä edes perustella?"

- Sanotaan mielummin sisukkuus selviytyä elämän haasteista, kuin fyysinen suorituskyky tai viriiliys. Henkinen vahvuus on asia jota kyllä arvostan. Että vaikka putoo, kapuaa ylös...löytyy syy voittaa möröt. Selviytyy. Yhtälailla naisille sama homma. En taaskaan erottelis sukupuolia tässä.

Eihän miehen tarvi olla paska, tärkeilevä ja päälle käyvä mulkku ollakseen miehinen mies. Päinvastoin. Miehinen mies ei yleensä edes päädy riitoihin eikä todistelemaan omaa miehisyyttään, hän käyttää järkeään...ja pärjää pätemättä sillä lähes kaikkien kanssa. :)

• mazy kirjoitti:

"Eli toisin sanottuna, toksisella maskuliinisuudella tarkoitetaan maskuliinisuutta jota naiset ihailevat ja josta he syttyvät romanttis-seksuaalisesti."

"Enemmistö naisista haluaa miehen joka on heitä kovempi ja tarpeen tullen aggressiivisempi (esim.puolustaessa perhettään). Nämä ovat myös vahvasti yhteydessä testosteronitasoihin."

- Epäilen, että mä olen montaa miestä vielä kovempi, jos mun pitää puolustaa omiani. Mieheltä kyllä odotan tiimityöskentelyä, mutta ei tarvitse olla minua kovempi. Mä olen halutessani kova kun kivi.

"Samoin kuin miehen joka on heitä tunteettomampi, jatkuvasti kuulemme kuinka ihanaa on kun mies on vakaa kallio johon luottaa kun omat tunteet heittelevät sinne tänne."

- Tunteettomuus on kylmää, molemmilta sukupuolilta en osaa erotella tässä sukupuolia. Tykkään kummankin sukupuolen tunteikkuudesta yhtälailla. Tunteikas mies on ihana ja aidosti vahva.

"Individualismi on myös ihailtua; naiset rakastavat miehiä jotka valitsevat oman tiensä, eivät mukautuvaisia seuraajia."

- Mjoo, omat ajatukset on tärkeitä, eikä tarvitse olla nk. laumasielu. En pidä tätä pahana naisillekaan...yhtä hyvä homma myös naisilla.

- Sanotaan mielummin sisukkuus selviytyä elämän haasteista, kuin fyysinen suorituskyky tai viriiliys. Henkinen vahvuus on asia jota kyllä arvostan. Että vaikka putoo, kapuaa ylös...löytyy syy voittaa möröt. Selviytyy. Yhtälailla naisille sama homma. En taaskaan erottelis sukupuolia tässä.

Eihän miehen tarvi olla paska, tärkeilevä ja päälle käyvä mulkku ollakseen miehinen mies. Päinvastoin. Miehinen mies ei yleensä edes päädy riitoihin eikä todistelemaan omaa miehisyyttään, hän käyttää järkeään...ja pärjää pätemättä sillä lähes kaikkien kanssa. :)

Suomeksi kukkoilevat ja isosti egoilevat miehet on minusta juurikin heikkoja. Ei vahvoja. :D

• mazy kirjoitti:

Suomeksi kukkoilevat ja isosti egoilevat miehet on minusta juurikin heikkoja. Ei vahvoja. :D

Mitä on positiivinen maskuliinisuus?

• 12121212121212
        mazy kirjoitti:

Käyttämäsi perustelu vedetään usein esiin.

"Yhtä tärkeä asia myös naisilla".

Vaan kun ei ole. Naiset päättävät mitä ominaisuuksia arvostavat miehissä, miehet päättävät mitä ominaisuuksia arvostavat naisissa. Jos nämä eroavat toisistaan, kyseessä on sukupuolisidonnainen asia.

• Palstamäki kirjoitti:

Hmm, se itsensä hyväksymistä sellaisena miehenä kun on. ;)

• mazy kirjoitti:

Hmm, se itsensä hyväksymistä sellaisena miehenä kun on. ;)

Eikös se juuri ole toksista?

Käyttämäsi perustelu vedetään usein esiin.

"Yhtä tärkeä asia myös naisilla".

Vaan kun ei ole. Naiset päättävät mitä ominaisuuksia arvostavat miehissä, miehet päättävät mitä ominaisuuksia arvostavat naisissa. Jos nämä eroavat toisistaan, kyseessä on sukupuolisidonnainen asia.

Ei sen tarvitse olla sukupuolisidonnaista. Monikaan asia ei tarvitse olla. Sehän on aivan ihmisistä kiinni, miten asioita arvottavat. :)

Minusta näistä ikeistä voisi jo päästä hiljalleen eroon, mitä miehen pitää olla ja mitä naisen pitää olla, jotta...vakka kantensa löytää. :)

Kyllä mulle on suurin osa asioista saman arvoista molemmille sukupuolille. Yksilölliset erot ovat toisinaan jomman kumman puolella, myös sukupuolen mukaan mutta myös yksilöllisillä eroilla. Mun mies voi olla herkkä runoilija ja mä voin olla riehakas rallikuski. Ei väliä, kunhan on itellä hyvä olla ja toisen kanssa.

• Palstamäki kirjoitti:

Sitä että puolustaa muita eikä vain itseään muita alaspainaen.

• mazy kirjoitti:

Ei sen tarvitse olla sukupuolisidonnaista. Monikaan asia ei tarvitse olla. Sehän on aivan ihmisistä kiinni, miten asioita arvottavat. :)

Minusta näistä ikeistä voisi jo päästä hiljalleen eroon, mitä miehen pitää olla ja mitä naisen pitää olla, jotta...vakka kantensa löytää. :)

Kyllä mulle on suurin osa asioista saman arvoista molemmille sukupuolille. Yksilölliset erot ovat toisinaan jomman kumman puolella, myös sukupuolen mukaan mutta myös yksilöllisillä eroilla. Mun mies voi olla herkkä runoilija ja mä voin olla riehakas rallikuski. Ei väliä, kunhan on itellä hyvä olla ja toisen kanssa.

tai jos tulee tappelu, niin voihan mies mennä lapsien kanssa karkuun ja minä hyökkääjän päälle, menisin joka tapauksessa. En kai mä nyt rakkaitani syötiksi tunkisi. :D

Listiköön mut ensin, jos muut saa silleen etumatkaa päästä pakoon...ja turvaan.

• Palstamäki kirjoitti:

Eikös se juuri ole toksista?

Ei minusta. Jos itsellä on hyvä olla, niin se sillon hyvä. :)

Ei muiden kuulu määritellä mitä on olla maskuliini ja mies. Vaan mies määrittelee sen itse...

• outsider1 kirjoitti:

Sitä että puolustaa muita eikä vain itseään muita alaspainaen.

Minussakin on siis positiivista maskuliinisuutta, vaikka olen nainen.

• mazy kirjoitti:

Ei minusta. Jos itsellä on hyvä olla, niin se sillon hyvä. :)

Ei muiden kuulu määritellä mitä on olla maskuliini ja mies. Vaan mies määrittelee sen itse...

"Ei muiden kuulu määritellä mitä on olla maskuliini ja mies. Vaan mies määrittelee sen itse..."

Käsittääkseni juuri miesten määrittelemä maskuliinisuus on sitä toksista laatua.

• mazy kirjoitti:

Minussakin on siis positiivista maskuliinisuutta, vaikka olen nainen.

Ehkäpä naisten maskuliinisuus on positiivista, miesten maskuliinisuus toksista?

• Palstamäki kirjoitti:

"Ei muiden kuulu määritellä mitä on olla maskuliini ja mies. Vaan mies määrittelee sen itse..."

Käsittääkseni juuri miesten määrittelemä maskuliinisuus on sitä toksista laatua.

En näkisi asiaa noin, kulttuurissamme ja kasvatuksessamme on pyritty kasvattamaan ts. aivopesemään miehistä tietynlaisia, jotta he olisivat maskuliinisia perheen päitä. Mutta onneksi monet miehet nykyään jo uskaltavat määritellä itse itsensä ja oman maskuliinisuutensa. :)

Ei sen tarvitse olla stereotyyppistä, mies on jokatapauksessa mies niin kauan kun jalkojen välissä killuu munat. :D

• Palstamäki kirjoitti:

Totta..

Se miten mies haluaa todellisuudessa käyttäytyä on ns. toksista maskuliinisuutta.

• mazy kirjoitti:

En näkisi asiaa noin, kulttuurissamme ja kasvatuksessamme on pyritty kasvattamaan ts. aivopesemään miehistä tietynlaisia, jotta he olisivat maskuliinisia perheen päitä. Mutta onneksi monet miehet nykyään jo uskaltavat määritellä itse itsensä ja oman maskuliinisuutensa. :)

Ei sen tarvitse olla stereotyyppistä, mies on jokatapauksessa mies niin kauan kun jalkojen välissä killuu munat. :D

Biologian määrittelemä maskuliinisuus on ehkä aidointa oikeeta sorttia. Sukupuoli mies on itsessään jo maskuliini. Ilman kenenkään henkisten ominaisuuksien purkittamista.

Pitäisi kiinni mielummin tästä biologian luomasta maskuliinisuudesta, kun siitä miten mies henkisiltä ominaisuuksiltaan on... me ollaa erilaisia kaikki akat ja ukot. Ei ole väärin olla herkempi, kauniimpi kun naapurin mies tai fyysisesti heikompi. Näin esimerkiksi...

• mazy kirjoitti:

Entäpä jos joku mies haluaa vapaaehtoisesti olla perinteinen mies?

Häntä ei siis aivopestä, vaan valinta on vapaaehtoinen ja tietoinen. Olisiko silloin kyseessä toksiton maskuliinisuus?

• KonnaKettu kirjoitti:

Totta..

Se miten mies haluaa todellisuudessa käyttäytyä on ns. toksista maskuliinisuutta.

No miten mies haluaa todellisuudessa käyttäytyä? Voitko sanoa kaikkien miesten puolesta?

• Palstamäki kirjoitti:

Entäpä jos joku mies haluaa vapaaehtoisesti olla perinteinen mies?

Häntä ei siis aivopestä, vaan valinta on vapaaehtoinen ja tietoinen. Olisiko silloin kyseessä toksiton maskuliinisuus?

Miksi se olisi toksista, jos kukaan ei kärsi siitä?

• mazy kirjoitti:

Biologian määrittelemä maskuliinisuus on ehkä aidointa oikeeta sorttia. Sukupuoli mies on itsessään jo maskuliini. Ilman kenenkään henkisten ominaisuuksien purkittamista.

Pitäisi kiinni mielummin tästä biologian luomasta maskuliinisuudesta, kun siitä miten mies henkisiltä ominaisuuksiltaan on... me ollaa erilaisia kaikki akat ja ukot. Ei ole väärin olla herkempi, kauniimpi kun naapurin mies tai fyysisesti heikompi. Näin esimerkiksi...

Eli sinä haluat purkittaa maskuliinisuuden uudelleen? Eri pakettiin...

• mazy kirjoitti:

Miksi se olisi toksista, jos kukaan ei kärsi siitä?

Jos mies olisi onnellinen miehisessä roolissaan, niin sekö olisi toksitonta maskuliinisuutta?

• Palstamäki kirjoitti:

Eli sinä haluat purkittaa maskuliinisuuden uudelleen? Eri pakettiin...

Mä haluan vapauttaa maskuliinisuuden määritteen . :D

Miksi me ihmiset ei voitais olla vapaita tiukoista määrityksistä ja määritelmistä?

• mazy kirjoitti:

No miten mies haluaa todellisuudessa käyttäytyä? Voitko sanoa kaikkien miesten puolesta?

Jos Konnakettu käyttäytyy omien halujensa mukaan, niin sekö on toksitonta maskuliinisuutta?

• Palstamäki kirjoitti:

Jos mies olisi onnellinen miehisessä roolissaan, niin sekö olisi toksitonta maskuliinisuutta?

Kyllä, jos kukaan ei kärsi siitä. Saa olla isontalon antti ja isäntää niin perkeleesti, jos ei sillä ketään satuta.

• 12121212121212
        mazy kirjoitti:

Niistä voidaan luopua sitten kun naiset alkavat suosia toksisesta maskuliinisuudesta vapautuneita pehmeitä ja heikkoja miehiä.

Niin kauan kuin naiset noudattavat kaavaa "varmasti moni nainen haluaa sen pehmomiehen, mutta juuri minä haluan vahvan/jämerän miehen", pehmomieheksi ei kannata ryhtyä. Se jos jokunen taiteilija tms pärjää sellaisena, ei auta enemmistöä.

Ja se rallikuskinainen tuskin haluaa runoilijamiestä, vaan rallikuskimiehen. Kun naiset ovat feminiinisiä, he etsivät sen vastapainoksi maskuliinisuutta (vastakohdat täydentävät toisiaan). Kun naiset ottavat maskuliinisen roolin, he etsivät samalla tasolla olevaa miestä (samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä).

Miehelle joka haluaa pariutua, pl. muutamat poikkeukset, on vain yksi kannattava tie. Ja se on toksinen maskuliinisuus.

• mazy kirjoitti:

Mä haluan vapauttaa maskuliinisuuden määritteen . :D

Miksi me ihmiset ei voitais olla vapaita tiukoista määrityksistä ja määritelmistä?

Ehkäpä toksiton maskuliinisuus on juuri sitä, että mies voi vapaasti toteuttaa itseään.

Feministien maskuliinisuuteen pakattu mies on vahvasti toksinen.

• Palstamäki kirjoitti:

Jos Konnakettu käyttäytyy omien halujensa mukaan, niin sekö on toksitonta maskuliinisuutta?

Eiköhän se aika pitkälle käyttäydykin oman päänsä mukaan. :D

Kaikki tekeminen ja päätökset ei liity maskuliinisuuteen, ne on vaan yksilön valintoja. Mutta jos sun mieheksi ittesi tunteminen on kiinni siitä maksatko akankin laskut, niin go for it..tai teet miesten "töitä"...

Mikä saa sinut tuntemaan itsesi mieheksi?

• mazy kirjoitti:

Käyttää väkivaltaa kun siltä tuntuu..

Istua bussin penkillä jalat niin levällään kuin haluaa.

Potkia etuovi sisään ja panna naistansa silloin kun tekee mieli.. Ilman romantiikkaa..

:D

Niistä voidaan luopua sitten kun naiset alkavat suosia toksisesta maskuliinisuudesta vapautuneita pehmeitä ja heikkoja miehiä.

Niin kauan kuin naiset noudattavat kaavaa "varmasti moni nainen haluaa sen pehmomiehen, mutta juuri minä haluan vahvan/jämerän miehen", pehmomieheksi ei kannata ryhtyä. Se jos jokunen taiteilija tms pärjää sellaisena, ei auta enemmistöä.

Ja se rallikuskinainen tuskin haluaa runoilijamiestä, vaan rallikuskimiehen. Kun naiset ovat feminiinisiä, he etsivät sen vastapainoksi maskuliinisuutta (vastakohdat täydentävät toisiaan). Kun naiset ottavat maskuliinisen roolin, he etsivät samalla tasolla olevaa miestä (samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä).

Miehelle joka haluaa pariutua, pl. muutamat poikkeukset, on vain yksi kannattava tie. Ja se on toksinen maskuliinisuus.

Sitä ihmettä tuskin ikinä tapahtuu, että kaikki naiset alkaa suosimaan nk heikkoja pehmeitä miehiä...kuten haluat asian määritellä. Mutta tällaisten miesten kannattaa hakeutua niiden naisten luokse, jotka hyväksyvät heidät itsenään, eikä tunkea niiden naisten jalkoihin jotka eivät voi sietää...

Niin minäkin olen tehnyt, menen semmosen miehen luo joka hyväksyy mun piilo maskuliiniset piirteet. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Käyttää väkivaltaa kun siltä tuntuu..

Istua bussin penkillä jalat niin levällään kuin haluaa.

Potkia etuovi sisään ja panna naistansa silloin kun tekee mieli.. Ilman romantiikkaa..

No mut eihän kaikki miehet halua olla semmosia. :D

Noi on niitä yksilön omia haluja, eikä liity suoraan maskuliinisuuteen mitenkään.

• mazy kirjoitti:

Kyllä, jos kukaan ei kärsi siitä. Saa olla isontalon antti ja isäntää niin perkeleesti, jos ei sillä ketään satuta.

Nythän kuulostaa taas siltä, että toksinen maskuliinisuus on kaikki negatiivinen toiminta miesten tekemänä.

Psykologia/psykiatria tuntevat läjäpäin sukupuolettomia tautinimikkeitä eriasteiselle sadistiselle ja mielipuoliselle toiminnalle. Miksei mieskin voi olla sadisti tappaessaan jonkun ja paloitellessaan hänet kuten Virpi Butt?

Miksi vain naiseen voidaan yhdistää erilaisia psykiatrisia diagnooseja, miehelle on varattuna vain toksinen maskuliinisuus?

• mazy kirjoitti:

No mut eihän kaikki miehet halua olla semmosia. :D

Noi on niitä yksilön omia haluja, eikä liity suoraan maskuliinisuuteen mitenkään.

Joku pässi on vaan keksinyt, että näin miehen tulee olla ja tää on sallittua miehille. Mut eihän miehen tarvitse oikeasti haluta tehä mitään noista eikä se ole yhtään vähemmän mies tai maskuliini. :D

Miks miehinen mies mielletään isoksi mölyäväksi ja uhkaavaksi apinaksi? :D

• Palstamäki kirjoitti:

Nythän kuulostaa taas siltä, että toksinen maskuliinisuus on kaikki negatiivinen toiminta miesten tekemänä.

Psykologia/psykiatria tuntevat läjäpäin sukupuolettomia tautinimikkeitä eriasteiselle sadistiselle ja mielipuoliselle toiminnalle. Miksei mieskin voi olla sadisti tappaessaan jonkun ja paloitellessaan hänet kuten Virpi Butt?

Miksi vain naiseen voidaan yhdistää erilaisia psykiatrisia diagnooseja, miehelle on varattuna vain toksinen maskuliinisuus?

Ei pitäs purkittaa kaikkea sukupuolien mukaan, vaan yksilöiden mukaan. :D

• 12121212121212
        Palstamäki kirjoitti:

Tätä voisi kuvata nelikenttänä.

Positiivinen feminiinisyys / positiivinen maskuliinisuus, feministien määrittelemiä.
        Negatiivinen feminiinisyys / negatiivinen maskuliinisuus ("naisten sorto", "toksinen maskuliinisuus"), patriarkaatin luomuksia.

Tarinassa feminismi (naiset) on aina hyvän voima, patriarkaatti (miehet) paha. Sen kun ymmärtää, feminismin perusperiaatteet alkavat olla hallussa.

• mazy kirjoitti:

Eiköhän se aika pitkälle käyttäydykin oman päänsä mukaan. :D

Kaikki tekeminen ja päätökset ei liity maskuliinisuuteen, ne on vaan yksilön valintoja. Mutta jos sun mieheksi ittesi tunteminen on kiinni siitä maksatko akankin laskut, niin go for it..tai teet miesten "töitä"...

Mikä saa sinut tuntemaan itsesi mieheksi?

Alaston, kaunis, ja kiihoittunut nainen saa minut tuntemaan itseni mieheksi.

Positiivinen feminiinisyys / positiivinen maskuliinisuus, feministien määrittelemiä.
        Negatiivinen feminiinisyys / negatiivinen maskuliinisuus ("naisten sorto", "toksinen maskuliinisuus"), patriarkaatin luomuksia.

Tarinassa feminismi (naiset) on aina hyvän voima, patriarkaatti (miehet) paha. Sen kun ymmärtää, feminismin perusperiaatteet alkavat olla hallussa.

Joo, v.ttu, se on loppu ny.

• Palstamäki kirjoitti:

Alaston, kaunis, ja kiihoittunut nainen saa minut tuntemaan itseni mieheksi.

Alaston/vaatetettu , minua kiehtova ja tunteellinen mies taas saa minut tuntemaan itseni naiseksi.

Ei miehet ole sen pahempia, kun naisetkaan se on ihan paska puhetta. :)

• mazy kirjoitti:

Ei miehet ole sen pahempia, kun naisetkaan se on ihan paska puhetta. :)

Siis tarkennus, paskapuhetta on se et miehet olis aina pahoja. Miksi olisi? Ei sukupuoli ketään pahaksi tee vaan yksilön mielenhäiriöt. tarve purkaa niitä pahalla...

• mazy kirjoitti:

Alaston/vaatetettu , minua kiehtova ja tunteellinen mies taas saa minut tuntemaan itseni naiseksi.

Huomaan että miehet ja naiset ovat erilaisia.

Sulle riittää naiseuden kokemukseen se, että mies viehättää sinua.

Miehelle miehuuden kokemukseen vaaditaan se, että nainen haluaa miehen. Tuleekohan toksikologia tuosta erosta?

• Palstamäki kirjoitti:

Huomaan että miehet ja naiset ovat erilaisia.

Sulle riittää naiseuden kokemukseen se, että mies viehättää sinua.

Miehelle miehuuden kokemukseen vaaditaan se, että nainen haluaa miehen. Tuleekohan toksikologia tuosta erosta?

Hmm, voi olla, mutta muistathan että tämä on vain mun kokemus. Ei suinkaan kaikkien naisten. Mulle tosiaan riittää hyvin pitkälle omat tunteeni toista kohtaan...toisen tunteita kun en voi hallita. Enkä määrätä...mutta kun sanoin tunteellinen mies tarkoitan sillä, että mies osoittaa mulle tunteitaan...eli vastakiinnostusta.

• mazy kirjoitti:

Hmm, voi olla, mutta muistathan että tämä on vain mun kokemus. Ei suinkaan kaikkien naisten. Mulle tosiaan riittää hyvin pitkälle omat tunteeni toista kohtaan...toisen tunteita kun en voi hallita. Enkä määrätä...mutta kun sanoin tunteellinen mies tarkoitan sillä, että mies osoittaa mulle tunteitaan...eli vastakiinnostusta.

"...mutta kun sanoin tunteellinen mies tarkoitan sillä, että mies osoittaa mulle tunteitaan...eli vastakiinnostusta."

Toksista feminiinisyyttä?

• Palstamäki kirjoitti:

"...mutta kun sanoin tunteellinen mies tarkoitan sillä, että mies osoittaa mulle tunteitaan...eli vastakiinnostusta."

Toksista feminiinisyyttä?

Heh, ei ole. :D

Luonnollista miehen ja naisen välistä vetovoimaa...

• mazy kirjoitti:

Mä en yleensä ees mieti sukupuoltani, ellen ole tilanteessa että on vastassa mies joka saa mut tuntemaan naiseuteni. :D

Muuten mä oon vaan ihminen...en niinkään ees sukupuoli. Kuulostaako hölmölle? tai mun sukupuolella ei ole mitään väliä oikeen minkään asian kanssa, mulle itselleni muille voi ollakin.

• mazy kirjoitti:

Veikkaan että tasoteorioissa tuota kutsutaan toksiseksi feminiinisyydeksi.

Toksiton feminiinisyys tasoteoriassa on sitä, että kaikki naiset kiihottuvat top10-miehistä.

• Palstamäki kirjoitti:

Veikkaan että tasoteorioissa tuota kutsutaan toksiseksi feminiinisyydeksi.

Toksiton feminiinisyys tasoteoriassa on sitä, että kaikki naiset kiihottuvat top10-miehistä.

Haha, okei. What ever... :)

Tasoteoriat ei ota huomioon kuin stereotypiat, siksi se onkin ihan perseestä koko teoriointi. :D

Ulkopuolelle jää liuta upeita ihmisiä, miehiä ja naisia...joilla on paljon annettavaa. Jotka on niitä oikeita top 10 miehiä ja naisia. Kun sydän sanoo niin...

• mazy kirjoitti:

Haha, okei. What ever... :)

Tasoteoriat ei ota huomioon kuin stereotypiat, siksi se onkin ihan perseestä koko teoriointi. :D

Ulkopuolelle jää liuta upeita ihmisiä, miehiä ja naisia...joilla on paljon annettavaa. Jotka on niitä oikeita top 10 miehiä ja naisia. Kun sydän sanoo niin...

Ymmärrät varmaan miksi otin tässä kohtaa esille tasoteoriat?

• naiset
        mazy kirjoitti:

tai jos tulee tappelu, niin voihan mies mennä lapsien kanssa karkuun ja minä hyökkääjän päälle, menisin joka tapauksessa. En kai mä nyt rakkaitani syötiksi tunkisi. :D

Listiköön mut ensin, jos muut saa silleen etumatkaa päästä pakoon...ja turvaan.

menee karkuun kun miehet tappelee

• Palstamäki kirjoitti:

Ymmärrät varmaan miksi otin tässä kohtaa esille tasoteoriat?

Voipi olla, että ymmärränkin. ;P

• naiset kirjoitti:

menee karkuun kun miehet tappelee

Ketkä menee, ketkä ei mene...minä en mene, jos oma mies on uhattuna. Minä meen päälle, vaikka se olis mun viiminen tekoni sillon, kun mun rakkaat on vaarassa tai niitä satutetaan. Me ollaan soturien sukua ( sukuvaakunankin mukaan viikinkien ajoilta asti) heh, eikä sillon peräännytä, kun joku uhkaa... sillon pistetään parastaan. :D

Sotamaalaukset naamaan ja räyh...kimppuun. :D

Oikeesti raukkamaista jättää omansa pulaan....

• Trollipeikko
        12121212121212 kirjoitti:

Sinun kommenttiasi lukiessani tulin lopullisesti siihen tulokseen, että en kerta kaikkiaan voi olla nainen.

• mazy kirjoitti:

Ketkä menee, ketkä ei mene...minä en mene, jos oma mies on uhattuna. Minä meen päälle, vaikka se olis mun viiminen tekoni sillon, kun mun rakkaat on vaarassa tai niitä satutetaan. Me ollaan soturien sukua ( sukuvaakunankin mukaan viikinkien ajoilta asti) heh, eikä sillon peräännytä, kun joku uhkaa... sillon pistetään parastaan. :D

Sotamaalaukset naamaan ja räyh...kimppuun. :D

Oikeesti raukkamaista jättää omansa pulaan....

Tuo vaatii testosteronia.

• naiset.ei.puolusta
        Palstamäki kirjoitti:

Mazy on maskuliininen nainen

• naiset.ei.puolusta kirjoitti:

Ei se maskuliinisuus tule vain kirjoittamalla siitä ketjuun.

Se vaatii testosteronia.

• naiset.ei.puolusta kirjoitti:

Enpä nyt sanoisi olevani maskuliininen nainen, vaikka puolustankin omiani tarvittaessa konsteja kaihtamatta. Se on vaan voimkasta oman lauman suojelua ja hengissä säilymisen luontainen edellytys, että puolustaa laumaansa. Miksi nainen ei voisi olla puolustautuessaan aggressiivinen, miksi naisen pitäisi aina pötkiä pakoon? Pistää mies tulilinjalle tai jättää yksinään selvämään? Miksi oi miksi? Kumppania ei jätetä yksin sotimaan, jos semmoinen tilanne eteen tulee. Vaan taistellaan rinnalla loppuun asti...se on kumppanuutta henkeen ja vereen. :)

Testosteronista taas...Vaikka toisin luullaan, testosteroni ei aiheuta aggressiivisuutta eikä väkivaltaisuutta.

• Palstamäki kirjoitti:

Mulla on jonnin verran mieshomooneissa heittoja...

https://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00686

...johtuu tästä pcos:sta joka mulla on. :)

Mutta tuo suojeluvietti tai puolustusvietti on luultavasti myös paitsi geenikoodi kasvatuksen tulos. :D

Moon joutunut pulustamaan itseäni ja kehittynyt vähän puolustuskannalle.

• mazy kirjoitti:

Enpä nyt sanoisi olevani maskuliininen nainen, vaikka puolustankin omiani tarvittaessa konsteja kaihtamatta. Se on vaan voimkasta oman lauman suojelua ja hengissä säilymisen luontainen edellytys, että puolustaa laumaansa. Miksi nainen ei voisi olla puolustautuessaan aggressiivinen, miksi naisen pitäisi aina pötkiä pakoon? Pistää mies tulilinjalle tai jättää yksinään selvämään? Miksi oi miksi? Kumppania ei jätetä yksin sotimaan, jos semmoinen tilanne eteen tulee. Vaan taistellaan rinnalla loppuun asti...se on kumppanuutta henkeen ja vereen. :)

Testosteronista taas...Vaikka toisin luullaan, testosteroni ei aiheuta aggressiivisuutta eikä väkivaltaisuutta.

Testosteroni kyllä vaikuttaa miesten mentaalipuoleen, ja tekee miehestä riskinottajan.

Kun puhutaan toksisuudesta, niin sillä kaiketi tarkoitetaan miehen korostunutta tarvetta kilpailla sosiaalisessa hierarkiassa. Se on suoraan verrannollinen testosteronitasojen kanssa.

Miehellä joka on vässykkä (ätmi), on todennäköisesti matalat testosteronitasot.

• mazy kirjoitti:

Mulla on jonnin verran mieshomooneissa heittoja...

https://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00686

...johtuu tästä pcos:sta joka mulla on. :)

Mutta tuo suojeluvietti tai puolustusvietti on luultavasti myös paitsi geenikoodi kasvatuksen tulos. :D

Moon joutunut pulustamaan itseäni ja kehittynyt vähän puolustuskannalle.

Hormooneissa korjataan. :)

Homooneissa juu...nyt se on kai parasta lopetella, kun kirjotukset alkaa olemaan siansaksaa. :)

• Palstamäki kirjoitti:

Testosteroni kyllä vaikuttaa miesten mentaalipuoleen, ja tekee miehestä riskinottajan.

Kun puhutaan toksisuudesta, niin sillä kaiketi tarkoitetaan miehen korostunutta tarvetta kilpailla sosiaalisessa hierarkiassa. Se on suoraan verrannollinen testosteronitasojen kanssa.

Miehellä joka on vässykkä (ätmi), on todennäköisesti matalat testosteronitasot.

Juu, kuulemma kilpailuvietti perustuu pitkälle mieshormooniin. :)

• mazy kirjoitti:

Juu, kuulemma kilpailuvietti perustuu pitkälle mieshormooniin. :)

Oletan että siinä "toksisuudessa" on kyse nimenomaan tuosta ulottuvuudesta. Ikävä kyllä, se on hormonaalista.

• mazy kirjoitti:

Joku pässi on vaan keksinyt, että näin miehen tulee olla ja tää on sallittua miehille. Mut eihän miehen tarvitse oikeasti haluta tehä mitään noista eikä se ole yhtään vähemmän mies tai maskuliini. :D

Miks miehinen mies mielletään isoksi mölyäväksi ja uhkaavaksi apinaksi? :D

Kaikilla miehillä raivostuttaa ja panettaa mutta yhteiskunta vaatii niiden halujen kontrolloimista..

Päissään lähtee sitten estot poies.. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Kaikilla miehillä raivostuttaa ja panettaa mutta yhteiskunta vaatii niiden halujen kontrolloimista..

Päissään lähtee sitten estot poies.. :D

Eeei kai kaikilla oo ees syytä raivostumiseen? Onhan niitä seesteisiä miehiäkin, jotka ei koe niin voimakasta kiukkua et raivostuttaisi...:)

No panettaa, mut ei kai mieskään väkisin halua toista panna automaattisesti? Mä en usko, että miehet ois niin homogeeninen ja tasapäinen primitiivinen joukko tai että kaikkia ees panettais ilman tunteita naista kohtaan.

• Palstamäki kirjoitti:

Oletan että siinä "toksisuudessa" on kyse nimenomaan tuosta ulottuvuudesta. Ikävä kyllä, se on hormonaalista.

.. Jeps.. Mitä Lähempänä on AlkuLimaa, niin Sitä Vahvemmin Noin.. ;P

• mazy kirjoitti:

Eeei kai kaikilla oo ees syytä raivostumiseen? Onhan niitä seesteisiä miehiäkin, jotka ei koe niin voimakasta kiukkua et raivostuttaisi...:)

No panettaa, mut ei kai mieskään väkisin halua toista panna automaattisesti? Mä en usko, että miehet ois niin homogeeninen ja tasapäinen primitiivinen joukko tai että kaikkia ees panettais ilman tunteita naista kohtaan.

Mä en vaan suostu uskomaan miesten olevan tietynlaisia sen enempää, kun naistenkaan. Miehilläkin on miehinen rooli toisten miesten seurassa, se on monesti toksinen koska erilainen mies voisi tulla nyljetyksi paljastaessaan oikean luonteensa...

Oikeesti nössöksi leimaa toiset miehet herkemmin, kun naiset.

• mazy kirjoitti:

Mä en vaan suostu uskomaan miesten olevan tietynlaisia sen enempää, kun naistenkaan. Miehilläkin on miehinen rooli toisten miesten seurassa, se on monesti toksinen koska erilainen mies voisi tulla nyljetyksi paljastaessaan oikean luonteensa...

Mitä oon miesten seurassa ollut, monet varsinkin nuorena peittelee oikeaa luonnettaan ja kaikkea herkkyyttä ja tunnepitoisuutta. Vanhemmiten moni rohkenee tulla jo paremmin siitä kuorestaan ulos toisten miestenkin edessä ja olla rohkeesti pehmoja ja puhua tunteistakin tippa linssissä...

Tietysti ei saa taas yleistää, mutta näin oon huomannut monesti olevan äijäroolit päällä.

• mazy kirjoitti:

Sulla on tuossa taas pohjalla oletus että miehet ovat pohjimmiltaan jotakin muuta kuin mitä he ovat muiden seurassa.

Varmasti juniori-iässä onkin rooleja, mutta aikuisiällä ne roolit hellittävät (kaikilla muilla paitsi helmiä.sioill@).

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Jeps.. Mitä Lähempänä on AlkuLimaa, niin Sitä Vahvemmin Noin.. ;P

.. Näihin(kin) Asioihin Vaikuttaa meinaa TodVahvasti Persoona/Luonne ja YksilöKohtaiset Ominaisuudet.. Synnynnäiset&Opitut.. ;P

• Palstamäki kirjoitti:

Sulla on tuossa taas pohjalla oletus että miehet ovat pohjimmiltaan jotakin muuta kuin mitä he ovat muiden seurassa.

Varmasti juniori-iässä onkin rooleja, mutta aikuisiällä ne roolit hellittävät (kaikilla muilla paitsi helmiä.sioill@).

No lisäsinkin ettei pitäisi yleistää,mutta monesti sen vaan huomaa että miehilläkin on jokin äijä rooli minkä ne ottaa, kun tietty tuttava tms. porukka kokoontuu.

Se rooli voi poiketa huimastikin siitä mitä mies on vaikkapa veljensä, perheensä tai naisensa seurassa. Huomaa ettei kaikki oo ihan relax äijä porukassa omana ittenään. :)

Vanhemmiten helpommin uskalletaan olla aitoja...mut sittenkin joillain on kauhee esitys päällä..

• mazy kirjoitti:

No lisäsinkin ettei pitäisi yleistää,mutta monesti sen vaan huomaa että miehilläkin on jokin äijä rooli minkä ne ottaa, kun tietty tuttava tms. porukka kokoontuu.

Se rooli voi poiketa huimastikin siitä mitä mies on vaikkapa veljensä, perheensä tai naisensa seurassa. Huomaa ettei kaikki oo ihan relax äijä porukassa omana ittenään. :)

Vanhemmiten helpommin uskalletaan olla aitoja...mut sittenkin joillain on kauhee esitys päällä..

Mut miehistäkin on aika helppo aistia kaikenlaista, kun niiden seurassa hengaa kaverinakin enemmän. Mulla on ollut aika paljon poikia ja miehiä kaverina pitkin elämää, tuttavina että on ollut hienoa ja avartavaa päästä osalliseksi näkemään että mieskin on ihminen.

Ihana tunteva möykky kuten nainenkin...omine kotkotuksineen. Eikä ees äijä roolilla voi kusta silmään..:D

• mazy kirjoitti:

En lähtisi sokeana väittämään että veljien/sisarusten kesken oltaisiin mistään näyttämisestä/kätkemisestä irrallaan.

Mulla on kolme veljeä ja neljä siskoa, mutta en ole koskaan kuullut että kukaan meistä olisi avautunut muiden kuullen omista yksityiselämän asioista (=herkistynyt).

Me jutellaan lapsuudesta/nuoruudesta tai ihan arkipäiväisistä jutuista. Minä en ole koskaan jutellut sukulaisteni kanssa omasta erostani, tai kuullut kenenkään muunkaan perkaavan omia asioitaan.

• Palstamäki kirjoitti:

En lähtisi sokeana väittämään että veljien/sisarusten kesken oltaisiin mistään näyttämisestä/kätkemisestä irrallaan.

Mulla on kolme veljeä ja neljä siskoa, mutta en ole koskaan kuullut että kukaan meistä olisi avautunut muiden kuullen omista yksityiselämän asioista (=herkistynyt).

Me jutellaan lapsuudesta/nuoruudesta tai ihan arkipäiväisistä jutuista. Minä en ole koskaan jutellut sukulaisteni kanssa omasta erostani, tai kuullut kenenkään muunkaan perkaavan omia asioitaan.

Tottahan tuokin on, kaikki ei ole avoimia perheenjäsenten kesken..on helpompaa olla vieraille avoimia.

Mut eikö vaan,kyllä roolit huomaa?

• mazy kirjoitti:

Tottahan tuokin on, kaikki ei ole avoimia perheenjäsenten kesken..on helpompaa olla vieraille avoimia.

Mut eikö vaan,kyllä roolit huomaa?

Kyllähän meillä kaikilla on roolimme eri tilanteissa, mutta usein nuo roolit ovat myös tarkoituksenmukaisia.

Iän myötä huomaan että minulla on työyhteisössä (ja nykyään opiskelijayhteisössä) erilainen rooli kuin mitä se oli 20 tai 30 vuotta sitten. Minulta odotetaan vastuuta ja mielipiteelläni on suurempi merkitys kuin nuorena, en voi aina edes sanoa mitä mieleeni tulee vaan joudun olemaan kannustava ja diplomaattinen.

Lasteni kanssa olen ihan erilainen kuin muussa sosiaalisessa kanssakäymisessä, siinä minun on osattava poissulkea kaikki omat inhimilliset heikkouteni ja oltava se joka pitää huolen siitä ettei kenellekään tule paha mieli.

Lähinnä omaa itseäni olen varmasti kantakapakassani kolmen oluen jälkeen. Tuolloin minä valikoin kenelle puhun ja pystyn osallistumaan keskusteluihin täysin ilman mitään rooleja.

• Palstamäki kirjoitti:

Kyllähän meillä kaikilla on roolimme eri tilanteissa, mutta usein nuo roolit ovat myös tarkoituksenmukaisia.

Iän myötä huomaan että minulla on työyhteisössä (ja nykyään opiskelijayhteisössä) erilainen rooli kuin mitä se oli 20 tai 30 vuotta sitten. Minulta odotetaan vastuuta ja mielipiteelläni on suurempi merkitys kuin nuorena, en voi aina edes sanoa mitä mieleeni tulee vaan joudun olemaan kannustava ja diplomaattinen.

Lasteni kanssa olen ihan erilainen kuin muussa sosiaalisessa kanssakäymisessä, siinä minun on osattava poissulkea kaikki omat inhimilliset heikkouteni ja oltava se joka pitää huolen siitä ettei kenellekään tule paha mieli.

Lähinnä omaa itseäni olen varmasti kantakapakassani kolmen oluen jälkeen. Tuolloin minä valikoin kenelle puhun ja pystyn osallistumaan keskusteluihin täysin ilman mitään rooleja.

Vallan mainiosti avattu rooleista. 👍

Näinhän se tahtoo olla, jokin roolitus...itellä on kyllä kotona aikalailla roolit pois käytöstä, lasten kanssakin oon mitä oon eikä se ehkä aina oo hyväkään. Näytän ärtymystäni ja ylipäänsä tunteitani esittämättä...

Vieraitten kanssa sitten oon usein diplomaattinen, joskin rehellinen kelle voi olla niin ettei siltä mee pasmat sekaisin.

• Palstamäki kirjoitti:

Ihminen on todellisessa roolissaan vain suihkussa,

Niin on sanottu.

Joku viisas, jonka nimeä en muista.

Miksi näin, sitä älä kysy.

• mazy kirjoitti:

Vallan mainiosti avattu rooleista. 👍

Näinhän se tahtoo olla, jokin roolitus...itellä on kyllä kotona aikalailla roolit pois käytöstä, lasten kanssakin oon mitä oon eikä se ehkä aina oo hyväkään. Näytän ärtymystäni ja ylipäänsä tunteitani esittämättä...

Vieraitten kanssa sitten oon usein diplomaattinen, joskin rehellinen kelle voi olla niin ettei siltä mee pasmat sekaisin.

Ei aina jaksa olla diplomaattinen.

Kuten tänään.

Raivosin kokouksessa.

Roolit putosivat.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Ihminen on todellisessa roolissaan vain suihkussa,

Niin on sanottu.

Joku viisas, jonka nimeä en muista.

Miksi näin, sitä älä kysy.

Alaston?

Ei aina jaksa olla diplomaattinen.

Kuten tänään.

Raivosin kokouksessa.

Roolit putosivat.

Heh, no mä oon hiljaa jos en jaksa olla diplomaattinen, ellen just koe et voin olla rehellinen ilman et toisilla menee pasmat sekaisin.

Raivosit?!:D

Noh mitä ihmettä,mikä jurnutti?

• mazy kirjoitti:

Alaston?

Aivan.

• mazy kirjoitti:

Heh, no mä oon hiljaa jos en jaksa olla diplomaattinen, ellen just koe et voin olla rehellinen ilman et toisilla menee pasmat sekaisin.

Raivosit?!:D

Noh mitä ihmettä,mikä jurnutti?

Avasin suuni ihan auki, ja muut hiljenivät.

Sanoja vain tippui.

Menetin malttini.

Huoneeseen laskeutui jäätävä tunnelma,
        mutta sellaista se on akkojen kanssa.

• mazy kirjoitti:

Seesteinen voi olla mutta pitää osata raivostuakki.. Muuten jää jalkoihin. :D

No jos ei olis tätä yhteiskuntaa niin kyllä tää aika primitiivistä olis..

Vaimojen haku ryöstöretkiä..

Parhaille vaimoille sitte syötetään mansikoita.. Neki on ryöstetty. :D

Kyllä ne tunteet ajan oloon kehittyy mutta aluksi se on sellasta että ryypätään kavereiden kanssa tulen äärellä ja sitten mennään majaan naimaan vaimoa..

• KonnaKettu kirjoitti:

Kyllä ne tunteet ajan oloon kehittyy mutta aluksi se on sellasta että ryypätään kavereiden kanssa tulen äärellä ja sitten mennään majaan naimaan vaimoa..

"Seesteinen voi olla mutta pitää osata raivostuakki.. Muuten jää jalkoihin."

Nyt tuli asiaa.
        Kannatetaan.

(viittaa)

Jos et raivoa, olet ikäsi ovimatonlärpäke.

Tänään on fengshuit taas kohdallaan. Olen juntannut paljon asiaa läpi pelkällä olemuksella.

Kokeilkaapa itse kukin.

• mazy kirjoitti:

Niin no..

On olemassa sellasia miehiä jotka on vaan liian masentuneita omaksumaan tietynlaisen aseman.

Eivät pysty ottamaan tilannetta haltuun. :D

Eivät reagoi mitenkään vaikka joku toinen mies käy kuksimassa vaimoa..
        Laittaa vielä ruokaa ettei nuorelle parille tule nälkä.

• KonnaKettu kirjoitti:

Niin no..

On olemassa sellasia miehiä jotka on vaan liian masentuneita omaksumaan tietynlaisen aseman.

Eivät pysty ottamaan tilannetta haltuun. :D

Eivät reagoi mitenkään vaikka joku toinen mies käy kuksimassa vaimoa..
        Laittaa vielä ruokaa ettei nuorelle parille tule nälkä.

Voisko olla niinkin, ettei kaikki vaan ole samanlaisia? :D

Miksi tapella naisen takia, joka jakelee torttuaan ympäri kyliä? En minä ainakaan pistäisi tikkua ristiin semmoisen naisen takia, en kyllä tekis sille ruokaakaan...mutta jos heillä on sopimus, että naisella saa olla polygamisia suhteita ja oma mies jotenkin tykkää omasta asemastaan palvelijana? :D

Avasin suuni ihan auki, ja muut hiljenivät.

Sanoja vain tippui.

Menetin malttini.

Huoneeseen laskeutui jäätävä tunnelma,
        mutta sellaista se on akkojen kanssa.

Heh, olisi kivaa nähdä tuo irl paikan päällä, kuinka poltat proppusi. :D

En kyllä voi luvata, etten alkaisi nauramaan kesken kiukkuamisen. Mua yleensä alkaa jotenkin huvituttamaan jos joku on oikeen räyhänä. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Puolensa on hyvä osata pitää, joskus se vaatii ehkäraivostumistakin. Yleensä kyllä riittää, että ilmoittaa normaalia monotoomisemmalla äänellä, että nyt vittu loppu tää pelleileminen ja sit muut jotenkin vaan asettuu ympärillä. :D

• mazy kirjoitti:

Puolensa on hyvä osata pitää, joskus se vaatii ehkäraivostumistakin. Yleensä kyllä riittää, että ilmoittaa normaalia monotoomisemmalla äänellä, että nyt vittu loppu tää pelleileminen ja sit muut jotenkin vaan asettuu ympärillä. :D

No vaimojen ryöstämisestä sen verran, että sittenhän sinkkuus olisi enää urbaania legendaa. :D

Eiköhän silloin joskus muinoinkin vaimojen ryöstely lopunut siihen, että miehet kyllästyivät tappelemaan ja monella vaimollakaan ei tee mitään, niistä kertyy enemmän vaan ongelmia kun hyötyä. Miehet tuli järkiinsä ja lopettivat turhan hölmöilyn. :)

• mazy kirjoitti:

No vaimojen ryöstämisestä sen verran, että sittenhän sinkkuus olisi enää urbaania legendaa. :D

Eiköhän silloin joskus muinoinkin vaimojen ryöstely lopunut siihen, että miehet kyllästyivät tappelemaan ja monella vaimollakaan ei tee mitään, niistä kertyy enemmän vaan ongelmia kun hyötyä. Miehet tuli järkiinsä ja lopettivat turhan hölmöilyn. :)

Yksi kunnollinen ja uskollinen, lojaali akka on parempi kumppani rakkaudessa ja sodassa, kun tusina tuulitunneleita. :D

Eikä sitä punnita tappelemalla akasta, vaan katsomalla pysyykö akka itse rinnalla tappelematta. ;)

• mazy kirjoitti:

Tuli kirkko ja kristillinen sivistys.. :D

Ja sitten tietenki valtio..

Valtio ei tykkää siitä että eri kylät on kokoajan riidoissa vaimojen takia. :D

Kansa pitää yhdistää että voidaan sitten voimalla käydä hakemassa vaimot joltain toiselta kansalta.

• mazy kirjoitti:

Yksi kunnollinen ja uskollinen, lojaali akka on parempi kumppani rakkaudessa ja sodassa, kun tusina tuulitunneleita. :D

Eikä sitä punnita tappelemalla akasta, vaan katsomalla pysyykö akka itse rinnalla tappelematta. ;)

Oli viikingeilläki se oikea vaimo..
        Plus sitten ne rosvotut naiset..

Kyllä se nainenki sitten ajan oloon ihastuu mieheen kuhan se nyt on eka saatu huusholliin tuotua. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Tuli kirkko ja kristillinen sivistys.. :D

Ja sitten tietenki valtio..

Valtio ei tykkää siitä että eri kylät on kokoajan riidoissa vaimojen takia. :D

Kansa pitää yhdistää että voidaan sitten voimalla käydä hakemassa vaimot joltain toiselta kansalta.

Jaaha jassoo ja vainiin. Mimmonen teoria...😏

• KonnaKettu kirjoitti:

Oli viikingeilläki se oikea vaimo..
        Plus sitten ne rosvotut naiset..

Kyllä se nainenki sitten ajan oloon ihastuu mieheen kuhan se nyt on eka saatu huusholliin tuotua. :D

Noinkohan ihastu ..mä vähän epäilen, että nainen vaan alistu tai hyppäs kalliolta alas.. 😬

• mazy kirjoitti:

Noinkohan ihastu ..mä vähän epäilen, että nainen vaan alistu tai hyppäs kalliolta alas.. 😬

Siinä vähän aikaa tutustutaan..

Annetaan asettua taloksi.

:D Tulee järkiinsä ja tekee ittelleen pesän.

• mazy kirjoitti:

Jaaha jassoo ja vainiin. Mimmonen teoria...😏

On helpompaa käyä rosvoamassa toiselta vaimo ja metsästys-saaliit..

Saapi joku muu käyä marjastamassa, tekemässä jauhoja jne..
        Mie käyn sitten hakemassa ne pois..

Otan vaan puolet ettei mun alamaiset kuole nälkään..

Ei se tappelukaan ole mikään ongelma.. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

On helpompaa käyä rosvoamassa toiselta vaimo ja metsästys-saaliit..

Saapi joku muu käyä marjastamassa, tekemässä jauhoja jne..
        Mie käyn sitten hakemassa ne pois..

Otan vaan puolet ettei mun alamaiset kuole nälkään..

Ei se tappelukaan ole mikään ongelma.. :D

Siinä oikee primitiivimies! xD

Annakko arvaan, on talja ympärillä ja karvatossutkin jalassa? Nuija olkapäällä ja nyrkki on moukarina jos nuija/muija katoaa? :D

Mielikuvia vaan...ehkäpä nykyään ei enää tarvita primitiivisyyttä noin paljoa. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Siinä vähän aikaa tutustutaan..

Annetaan asettua taloksi.

:D Tulee järkiinsä ja tekee ittelleen pesän.

Kyllä se on niin, jotta jos mies on oikiasti vastenmielinen niin ei se muuksi muutu...mutta sille voi alkaa tekeen kiusaa niin että se kyllästyy ja potkii pellolle. :D

• mazy kirjoitti:

Siinä oikee primitiivimies! xD

Annakko arvaan, on talja ympärillä ja karvatossutkin jalassa? Nuija olkapäällä ja nyrkki on moukarina jos nuija/muija katoaa? :D

Mielikuvia vaan...ehkäpä nykyään ei enää tarvita primitiivisyyttä noin paljoa. :D

Mulla on jo peski..

Ettei tuu kylmä veroja keräillessä. :D

Olis kyllä parempi jos kyläläiset ymmärtäis tuoda ne suojelurahat suoraan tohon kotiovelle niin ei tarvii käydä polttelemassa mökkejä.

Riippuu missä asut..

• mazy kirjoitti:

Kyllä se on niin, jotta jos mies on oikiasti vastenmielinen niin ei se muuksi muutu...mutta sille voi alkaa tekeen kiusaa niin että se kyllästyy ja potkii pellolle. :D

En mie nyt niin vastenmielinen ole..

Alku järkytyksen jälkeen nainen huomaa että mie vaan halusin hyppiä yli ne deitti ämpyilyt ja hötkyilyt..

Naisethan tekee aina kiusaa.. Haluavat huomiota.. :D

• Teknodonna

Mjoo

Kumma juttu, mutta olin itse aloittamassa samasta aiheesta, kun huomasin että näin jo oli tehty.

En siis puutu enää siihen, vaan omaan maskuliinisuuteeni. Tätä ilmiötä tai ominaisuutta löytyy vain kielenkäytöstäni.

(Naurua)

• Niin, miehen kielenkäyttö voi olla maskuliinista.

• Teknodonna
        Palstamäki kirjoitti:

Niin, miehen kielenkäyttö voi olla maskuliinista.

Kyllä

Sulla on perusasiat hyvin hallussa, ja mulla kalakeitto levyllä.

(Hihitystä)

• e6t7ykeryketyk

Niinkuin missä tahansa asiassa niin kysehän on siitä onko asia negatiivinen, jos olet pelle jonka tarttee pullistella ja yrittää esitellä "maskuliinisuuttaan" niin se on negatiivista, mutta jos olet maskuliinen rehti ja suoraselkäinen mies kellä ei ole tarvetta elvistellä ja lässyttää niin se taas on positiivista.

• Eli toksisen maskuliinisuuden määritteleminen vaatii sinun tulkintaasi tapahtuneesta?

• e6t7ykeryketyk
        Palstamäki kirjoitti:

Eli toksisen maskuliinisuuden määritteleminen vaatii sinun tulkintaasi tapahtuneesta?

Ei tartte olla Einstein että tajuaa negatiivisen asian olevan toksista ja positiivisen taas ei. Jos oma käytöksesi aiheuttaa esimerkiksi mielipahaa muille vaikka itse saisit siitä jonkinlaisen tyydytyksen niin se on silti negatiivista.

• e6t7ykeryketyk kirjoitti:

Ei tartte olla Einstein että tajuaa negatiivisen asian olevan toksista ja positiivisen taas ei. Jos oma käytöksesi aiheuttaa esimerkiksi mielipahaa muille vaikka itse saisit siitä jonkinlaisen tyydytyksen niin se on silti negatiivista.

Jos mies sattuu olemaan rehellinen sadisti, niin eikai silloin voida vetää mutkia suoraksi ja leimata tekijää toksisesti maskuliiniseksi?

Onhan virallisia ja sukupuolettomia tautiluokituksia vaikka huru mykke.

• Taitaa olla niin että tässä yhteiskunnassa kaikki maskuliinisuus jota tavallinen mies edustaa on toksista maskuliinisuutta naisten ja valkoriterimiesten mielestä mutta taas jännämiesten jännämaskuliinisuus on toki naisista hurmaavaa, aina p..unannon ja lapsen teon arvoinen asia.

• Minä toivoisin että tulevaisuudessa se menisi kuten numerot. Negatiiviset seikat ilmaistaan etuliitteellä - eli toksinen ja lähtökohtaisesti positiiviset asiat eivät tarvitsisi etuliitettä. Nyt vain tuntuu että esillä on tuo toksinen ja pelkkä maskuliinisuuskin on neutraali nolla. Jotenkin kaipaisin tuohon jotakin eteen jotakin vastaavaa trendisanaa kuvaamaan eheyttävää, kasvattavaa tai muuten positiivista maskuliinisuutta.

• Oikeastaan feminiinisyyskin on neutraali asia.

Jos puhutaan v.tun nartuista, niin vasta tuossa kohtaa feminiinisyyteen on ladattu arvoa.

• Teknodonna
        Palstamäki kirjoitti:

Oikeastaan feminiinisyyskin on neutraali asia.

Jos puhutaan v.tun nartuista, niin vasta tuossa kohtaa feminiinisyyteen on ladattu arvoa.

Mjoo

Oikeastaan feminismikin on neutraali asia. Kysymyshän on periaatteessa vain tasa-arvosta.

Ei enempää eikä sen vähempää.

(Hihitystä)

• Teknodonna kirjoitti:

Mjoo

Oikeastaan feminismikin on neutraali asia. Kysymyshän on periaatteessa vain tasa-arvosta.

Ei enempää eikä sen vähempää.

(Hihitystä)

Feminismi on miehen näkökulmasta katsoen hivenen ongelmallinen aihe, sillä se johtaa poikkeuksetta siihen että nainen ristii jalkansa aiheen käsittelyn ajaksi, ja muutamaksi tunniksi sen jälkeenkin.

Sama nainen voi olla valmis seksiin lähes aiheen kuin aiheen jälkeen, mutta ei silloin kun on ollut puhetta feminismistä. Tuo ei ole kovin tasa-arvoista, tai ainakaan edesauta sen rakentamista.

• Palstamäki kirjoitti:

Feminismi on miehen näkökulmasta katsoen hivenen ongelmallinen aihe, sillä se johtaa poikkeuksetta siihen että nainen ristii jalkansa aiheen käsittelyn ajaksi, ja muutamaksi tunniksi sen jälkeenkin.

Sama nainen voi olla valmis seksiin lähes aiheen kuin aiheen jälkeen, mutta ei silloin kun on ollut puhetta feminismistä. Tuo ei ole kovin tasa-arvoista, tai ainakaan edesauta sen rakentamista.

Siinä mielessä feminismistä puhuminen on tasa-arvoista että minäkin ristin jalkani muutamaksi tunniksi sen jälkeen kun siitä on puhuttu; ristin myös jos puhetta on ollut toksisesta maskuliinisuudesta.
        Vuorokauden jalat pysyy ristissä jos nainen on sitä mieltä että Jokerit voi palata liigaan aloittamatta alimmalta sarjaportaalta.

• Palstamäki kirjoitti:

Ei tässä nyt seksiä tarvitse miettiä!

Maanantai.

Se on ihan sama, missä asennossa jalat ovat.

Ei tässä nyt seksiä tarvitse miettiä!

Maanantai.

Se on ihan sama, missä asennossa jalat ovat.

Mikä on onnellisen parisuhteen salaisuus?

Se on tietenkin se, ettei mies koskaan sano ettei hän olisi valmis rakastelemaan naistaan joka hetki. Nainen haluaa tuntea olevansa seksikäs ja himoittu.

• Palstamäki kirjoitti:

Se on tietenkin se, ettei mies koskaan sano ettei hän olisi valmis rakastelemaan naistaan joka hetki. Nainen haluaa tuntea olevansa seksikäs ja himoittu.

Tässä nyt ei auta rakastelutkaan.
        Ei vaikka ukko hiipisi pantteritangoissa ja vetäisi viisi kertaa huolella.

Ei.

Päivä on pilalla.

Kukaan ei ole seksikäs ja himoittu kahdeksan tunnin kokouksen jälkeen.

Vaan sotajalalla!

Prkeleen toksinen maanantai.

Tuokaa vihreää teetä ja laventelihöyryä kippoon.

(murinaa)

• Palstamäki kirjoitti:

Haluatko painia?

Haluatko painia?

Luin ensin että haluatko pa.na.

Tottakai haluan.

• Palstamäki kirjoitti:

Luin ensin että haluatko pa.na.

Tottakai haluan.

Olisin voinut tässä tiimellyksessä kysyä tuotakin.

Kunhan lähelle sattuu.

Osimoilleen.

Tarkastin vain ettet luuhota, ja olet valmiina.

Olisin voinut tässä tiimellyksessä kysyä tuotakin.

Kunhan lähelle sattuu.

Osimoilleen.

Tarkastin vain ettet luuhota, ja olet valmiina.

En luuhota kanssasi, olen aina valmis pölyttämään neitiä.

• Palstamäki kirjoitti:

En luuhota kanssasi, olen aina valmis pölyttämään neitiä.

Hyvä, ei pistänyt vastaan.
        Koska tänään määrään minä.

Hyvä, ei pistänyt vastaan.
        Koska tänään määrään minä.

Jaahas. Tämä selvä.

Tässä nyt ei auta rakastelutkaan.
        Ei vaikka ukko hiipisi pantteritangoissa ja vetäisi viisi kertaa huolella.

Ei.

Päivä on pilalla.

Kukaan ei ole seksikäs ja himoittu kahdeksan tunnin kokouksen jälkeen.

Vaan sotajalalla!

Prkeleen toksinen maanantai.

Tuokaa vihreää teetä ja laventelihöyryä kippoon.

(murinaa)

Nainen on harvoin yhtä seksikäs kuin saapuessaan kotiin kahdeksan tunnin kokouksen jälkeen. Siinä kun pistää kahvia eteen ja menee naisen taakse ja alkaa hieromaan hartioita ja aloittaa kuuntelun kysymällä "miten päivä meni".
        Jossakin vaiheessa alkaa havaita naisessa rentoutumisen merkkejä jolloin voi aloittaa niskan suutelun kysyen "tuliko organisaatiomuutoksia" ja koska vastausta ei saa yrityssalaisuuteen vedoten pitää vain jatkaa niskan suutelua välillä kysellen "tulevaisuuden visioista" ja " mahdollisista kvarttaalitalouden tuomista haasteista".

Kahvin loputtua käy kaatamassa uuden kupin ja menee vastapäätä istumaan ja kysyy miten tämä palaverin anti vaikuttaa häneen. Katse suoraan silmiin sillä kyseessä saattaa olla rakastamasi naisen suuri mahdollisuus työelämässä.
        Vastauksen jälkeen menet naisen viereen, tarjoat käden ja nostat ylös. Kevyesti pistät kädet lanteille ja annat pitkän suudelman. Silmien auettua alat hitaasti avata paidan nappeja ja kun olet saanut naisen kynämekon valumaan lattialla nainen varmaan toteaa " ole liian väsynyt mihinkään".
        Kiedot kädet kaulalle ja annat himokkaan "olet naiseni suudelman" ja avaat naisen nutturan nauttiaksesi miten hiukset hitaasti levittyvät lapaluihin asti.
        Nostat naisen syliin ja kannat sänkyyn, samalla itse riisuutuessa muistat että varmuusvälineet jäivät toiseen huoneeseen.

Palattuasi huomaat että nainen on kääntynyt kyljelleen ja tasainen tuhina on alkanut. Hetken ihailet rakkautesi kohdetta ja laitat hänelle tyynyt paremmin sekä peittelet kunnolla. Lopuksi vielä suukko poskelle saatesanoilla "olet rakas".

Pistät oven takanasi kiinni ja huokaiset syvään. Se oli lähellä mutta onneksi ei tarvinnut alkaa petipuuhiin sillä kymmenen minuutin päästä alkaa Coloradon ja Detroitin välinen ottelu.

• M184 kirjoitti:

Nainen on harvoin yhtä seksikäs kuin saapuessaan kotiin kahdeksan tunnin kokouksen jälkeen. Siinä kun pistää kahvia eteen ja menee naisen taakse ja alkaa hieromaan hartioita ja aloittaa kuuntelun kysymällä "miten päivä meni".
        Jossakin vaiheessa alkaa havaita naisessa rentoutumisen merkkejä jolloin voi aloittaa niskan suutelun kysyen "tuliko organisaatiomuutoksia" ja koska vastausta ei saa yrityssalaisuuteen vedoten pitää vain jatkaa niskan suutelua välillä kysellen "tulevaisuuden visioista" ja " mahdollisista kvarttaalitalouden tuomista haasteista".

Kahvin loputtua käy kaatamassa uuden kupin ja menee vastapäätä istumaan ja kysyy miten tämä palaverin anti vaikuttaa häneen. Katse suoraan silmiin sillä kyseessä saattaa olla rakastamasi naisen suuri mahdollisuus työelämässä.
        Vastauksen jälkeen menet naisen viereen, tarjoat käden ja nostat ylös. Kevyesti pistät kädet lanteille ja annat pitkän suudelman. Silmien auettua alat hitaasti avata paidan nappeja ja kun olet saanut naisen kynämekon valumaan lattialla nainen varmaan toteaa " ole liian väsynyt mihinkään".
        Kiedot kädet kaulalle ja annat himokkaan "olet naiseni suudelman" ja avaat naisen nutturan nauttiaksesi miten hiukset hitaasti levittyvät lapaluihin asti.
        Nostat naisen syliin ja kannat sänkyyn, samalla itse riisuutuessa muistat että varmuusvälineet jäivät toiseen huoneeseen.

Palattuasi huomaat että nainen on kääntynyt kyljelleen ja tasainen tuhina on alkanut. Hetken ihailet rakkautesi kohdetta ja laitat hänelle tyynyt paremmin sekä peittelet kunnolla. Lopuksi vielä suukko poskelle saatesanoilla "olet rakas".

Pistät oven takanasi kiinni ja huokaiset syvään. Se oli lähellä mutta onneksi ei tarvinnut alkaa petipuuhiin sillä kymmenen minuutin päästä alkaa Coloradon ja Detroitin välinen ottelu.

Uuu...

älä nyt hyvä mies iske heti heikkoon kohtaan....

(virn, jalkojen tutinaa)

Vähän aikaa pitää saada olla raivopäinen ruhtinatar.
        Tuommonen toiminta kun kuvailit niin, kilvet kilahtaa lattialle.

Mokomat,
        ukkelit.

Kyllä ennen unta sängystä kuitenkin kuuluu sotaisa, puolittainen GRRRrrrAaHhhh...krooh..

Voihan Detroit, siitä saat sitten kiittää CEO:ta & koko konsernia, että emäntä taju kankaalla ja loppuilta täten miekkosella hiton onnistunut :D

• obscurantismia

Narsismia on aina ollut, ja sitä esiintyy molemmissa sukupuolissa. Kaikki kohtaamani myrkylliset ihmiset ovat omanneet narsistisia piirteitä.

Toksinen maskuliinisuus taas on kulttuurimarxilainen termi, jolla pyritään häivittymään syy-seuraus yhteydet obscurantismiksi. Hyvä esimerkki vallitsevasta obscurantismista on nykytaide, missä kukatahansa trolli voi viedä modernin taiteen näyttelyyn ananaksen, ja ihmiset ylistävät sitä taideteoksena, koska pelkäävät kulttuurimarxistien tuomiota ja sosiaalista häpäisyä. Kyse on tavallaan tarinasta Keisarin uusista vaatteista, sillä erotuksella että totuuden puhuja teloitetaan.

Palstalta tulee myös mieleen Teknodonna, joka etevänä kirjoittajana ja vetoamalla tunteisiin, voi kirjoittaa mitä tahansa paskaa, että musta on valkoista, ja kulttuurimarxilaisille se on totta, koska se tuntuu siltä. (Vrt: Julkisuudessa esiintyneet väitteet siitä että rasisimia ja sortoa on kaikki sellainen mikä tuntuu siltä. Kyse ei ole enää järjellä ymmärrettävistä syy-seuraus suhteista vaan siitä kuka vetoaa tunteisiin voimakkaimmin.)

• Trollipeikko

Tämä koko palsta on kulttuurimarxismin pehmeä ja upottava kehto, jossa naisiin kohdistettu viha on peitelty hellästi untuvapeitteen ja unettavan keinutuksen suojiin.

Eikä sitä kertoman mukaan sovi sieltä esille ottaa, sillä sen kuuluu olla siellä.

• Tjaa, mielestäni Teknodonna on vain rasittava höpöttäjä.

• outsider1 kirjoitti:

Tjaa, mielestäni Teknodonna on vain rasittava höpöttäjä.

Teknodonna on monipuolisempi kirjoittaja kuin äkkiseltään uskoisi. Tuntuu vain siltä, että tuo autistinen höpöttäjä-vaihde on liian hallitseva.

• Teknodonna
        Palstamäki kirjoitti:

Teknodonna on monipuolisempi kirjoittaja kuin äkkiseltään uskoisi. Tuntuu vain siltä, että tuo autistinen höpöttäjä-vaihde on liian hallitseva.

Mjaa-a

Mä en usko että mä olisin autistinen höpänderi, vaan kulttuuri-Marxisti. Nimittäin se materiaali (tuotanto) jota tänne asettelen, on varsin vähäinen verrattuna muuhun tuotteliaisuuteen.

Sisältöön en ota tietenkään millään lailla kantaa.

(Naurua)

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Mjaa-a

Mä en usko että mä olisin autistinen höpänderi, vaan kulttuuri-Marxisti. Nimittäin se materiaali (tuotanto) jota tänne asettelen, on varsin vähäinen verrattuna muuhun tuotteliaisuuteen.

(Naurua)

Lisäksi pitää sanoa, että Prodigy on aivan sairaan hyvä bändi.

(Hihitystä)

• Teknodonna kirjoitti:

Mjaa-a

(Naurua)

Tästä on ennenkin puhuttu.

Autisti on kansankielinen termi sulkeutuneelle ihmiselle.

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Lisäksi pitää sanoa, että Prodigy on aivan sairaan hyvä bändi.

(Hihitystä)

P.S.

Lisäksi taisin olla ensimmäinen palstalla, joka avasi rasismin kulttuuritaustaa teille teidän valkoisessa pumpulitalossanne.

Ette te nyt ihan kaikkea ole 'ihan itse' keksineet.

(Hihitystä)

• Teknodonna
        Palstamäki kirjoitti:

Tästä on ennenkin puhuttu.

Autisti on kansankielinen termi sulkeutuneelle ihmiselle.

Mjaa

Saako musta jollain tavalla sulkeutuneen kuvan?

Mähän olen kuin avoin kirja.

(Hihitystä)

• Teknodonna kirjoitti:

Mjaa

Saako musta jollain tavalla sulkeutuneen kuvan?

Mähän olen kuin avoin kirja.

(Hihitystä)

Etpä juuri kommunikoi, esittelet vain ajatuksiasi.

• Trollipeikko
        Palstamäki kirjoitti:

Etpä juuri kommunikoi, esittelet vain ajatuksiasi.

Tuo ei ole totta.

Mutta Donnan kommunikointia voisi verrata siihen, että joku lähettää tekstiviestejä leivänpaahtimella. Kommunikointi on täysin selkeää ja erittäin ystävällistä, joskin hieman tavallisuudesta poikkeavaa.

😂

• Teknodonna
        Trollipeikko kirjoitti:

Tuo ei ole totta.

Mutta Donnan kommunikointia voisi verrata siihen, että joku lähettää tekstiviestejä leivänpaahtimella. Kommunikointi on täysin selkeää ja erittäin ystävällistä, joskin hieman tavallisuudesta poikkeavaa.

😂

Rakastan paahtoleipää.

Aivan pienenä meillä ei ollut leivänpaahdinta, mutta äitini sisarella oli.

Jumalainen tuoksu aamussa: paahdettu leipä ja sille noksu voita. Pari vaihdettua sanaa ja kerrostalon etäiset äänet, kaukana kumisevat kellot.

Precis

• Teknodonna kirjoitti:

Rakastan paahtoleipää.

Aivan pienenä meillä ei ollut leivänpaahdinta, mutta äitini sisarella oli.

Jumalainen tuoksu aamussa: paahdettu leipä ja sille noksu voita. Pari vaihdettua sanaa ja kerrostalon etäiset äänet, kaukana kumisevat kellot.

Precis

Kyllä vohvelirauta paahtimen voittaa.

Jos ei ole paahtoleipää, voi ottaa shampanjaa.

• h567jh67

Maskuliinisuuden toksisuutta tai toksittomuutta ei voi määritellä määrittelemättä miestä, johon maskuliinisuus liitetään.

Jos mies on perimiehekäs, hänen maskuliinisuutensa ei ole toksista. Jos mies on kynäniskainen narukäsi tai lyhyenläntä tappi, hänen maskuliinisuutensa on toksista.

• maskuliinisuudenpuutetta

Kyse on siitä, että yleensä toksisesta maskuliinisuudesta puhuvissa miehissä ei ole lainkaan maskuliinisuutta. Maskuliinisuus on suojelevaa. Narsistin käsissä se muuttuu ylidominoinniksi ja alistamiseksi. Mutta maskuliinisuuden perusolemus on SUOJELLA.

Jos mies ei kykene suojelemaan, hän ei ole maskuliininen. Se ei tee maskuliinisuudesta toksista, vaan suojelukyvytön mies on vain epämiehekäs. Ehkä kaikkien miehien ei tarvitse olla maskuliinisen suojelevia kuin naistenkaan äitejä, mutta se ei oikeuta väittämään maskuliinisuuden olevan toksista.

• Teknodonna
        maskuliinisuudenpuutetta kirjoitti:

Kyse on siitä, että yleensä toksisesta maskuliinisuudesta puhuvissa miehissä ei ole lainkaan maskuliinisuutta. Maskuliinisuus on suojelevaa. Narsistin käsissä se muuttuu ylidominoinniksi ja alistamiseksi. Mutta maskuliinisuuden perusolemus on SUOJELLA.

Jos mies ei kykene suojelemaan, hän ei ole maskuliininen. Se ei tee maskuliinisuudesta toksista, vaan suojelukyvytön mies on vain epämiehekäs. Ehkä kaikkien miehien ei tarvitse olla maskuliinisen suojelevia kuin naistenkaan äitejä, mutta se ei oikeuta väittämään maskuliinisuuden olevan toksista.

Mjaa-a

Siis tuon logiikan mukaan maskuliininen mies tarvitaan suojelemaan naista tämän klipsutellessa toksisessa maailmankaikkeudessa oman onnensa nojassa.

Johan nyt on markkinat.

(Hihitystä)

• Teknodonna kirjoitti:

Mjaa-a

Siis tuon logiikan mukaan maskuliininen mies tarvitaan suojelemaan naista tämän klipsutellessa toksisessa maailmankaikkeudessa oman onnensa nojassa.

Johan nyt on markkinat.

(Hihitystä)

Nainen suojelee miestä.

• Teknodonna

• Teknodonna kirjoitti:

Mjaa

Tatskat suojelevat naista.

(Naurua)

https://www.youtube.com/watch?v=AhLeetJZ3eU

En minä nyt tiedä..

Leijonan kuva persiissä, paljonko se auttaa yhtään mitään?

(mutinaa)

Kyllä se on nyrkki kun suojelee.
        Tekisi mieleni painia.

Juuri nyt.

Tuo lähettämäsi rytmi kiihdytti vain pulssiani.
        Pankaa käsiraudat.

• kilisytäavaimia

Mikäli uskomme kulttuurimarxilaista YLE:ä ja miksi emme uskoisi, avaimet suojelevat naista.

• Oikein!

Hetkinen.
      Mutta ärsyttää.

Olenko jo noin ennalta-arvattava.

Ja muuten, älkää horisko. Ei ole olemassa muuta kuin maskuliinisuutta jos miehiä katsellaan.
      Ei tästä kyllä sen vaikeampaa tarvitse tehdä.

Tosin itseni koen toksiseksi pöntöksi.
      Nainen ei juokse tappelua karkuun, nainen tappelee.

Tänään on selvästi riitaisa tuuli.
      Sisäinen luolamies heiluttaa puunuijaa, että turpaan vaan.

Naisessa tämä ominaisuus katsotaan hyvällä.

• Iltaa vain sullekin.

• Palstamäki kirjoitti:

Iltaa vain sullekin.

Iltaa.

Pois alta.

Minulla on kiire.

Iltaa.

Pois alta.

Minulla on kiire.

Pysyttele sitten pois jaloistani.

• Palstamäki kirjoitti:

Kultapieni.

• Palstamäki kirjoitti:

Minä pyörin siellä missä haluan. Tänään kaistat ovat laajat.
        Hitaammat, hus!

• Palstamäki kirjoitti:

Kultapieni.

Valtava määrä energiaa liikkeellä.

Valtava määrä energiaa liikkeellä.

Senkin energianvoisi kanavoida paremmin.

Fyysiseksi toiminnaksi muutettuna tuolla voisi kehittää niin paljon hankaussähköä että sillä lämmittäisi pari omakotitaloa joissa on suora sähkölämmitys.

• Palstamäki kirjoitti:

Senkin energianvoisi kanavoida paremmin.

Fyysiseksi toiminnaksi muutettuna tuolla voisi kehittää niin paljon hankaussähköä että sillä lämmittäisi pari omakotitaloa joissa on suora sähkölämmitys.

Raivo puskee saumoista.

Luulen, että kirkuminen helpottaa.
        Ja jos stna revin vaikka tukkaa vähän päästä (itseltäni)

Huomenna olen taas äiti Teresa tai Mona Lisa.

Raivo puskee saumoista.

Luulen, että kirkuminen helpottaa.
        Ja jos stna revin vaikka tukkaa vähän päästä (itseltäni)

Huomenna olen taas äiti Teresa tai Mona Lisa.

Huominen on huomenna, nyt eletään tätä hetkeä (todellisuutta).

Huuda pois.

• Palstamäki kirjoitti:

Huominen on huomenna, nyt eletään tätä hetkeä (todellisuutta).

Huuda pois.

Menen ulko-ovelle ja avaan sen.
        Se on eläimellistä.

Naapurin huskyt repivät itsensä irti häkeistään.

Menen ulko-ovelle ja avaan sen.
        Se on eläimellistä.

Naapurin huskyt repivät itsensä irti häkeistään.

Repiköön, nyt pitää päästä Pönttöneidin purkamaan tukahdutettua vihaansa.

• Palstamäki kirjoitti:

Repiköön, nyt pitää päästä Pönttöneidin purkamaan tukahdutettua vihaansa.

No mietipä omalle kohdallesi jos seisemän ja puolituntia kuuntelet ensin hiljaa täyttä p.skaa,
        ja sitten vaan et enää
        kykene, pysty, voi.

Lopputulema on tyhjentävä.

Rajuimmat äänenrippeet ovat patoutuneet sisälle ja kotona korven keskellä ne vaativat päästä ulos.

En pidättele.
        Ja v.ttuun nämä paperit, pyyhin näillä p.settä.

Luulen, että nyt saisi aikaiseksi monta mottia halkoja jos tuosta kirveen nurkkapielestä ottaisi.
        Intellektuellit sanoisivat, että virtausta. Pientä virtausta.

No mietipä omalle kohdallesi jos seisemän ja puolituntia kuuntelet ensin hiljaa täyttä p.skaa,
        ja sitten vaan et enää
        kykene, pysty, voi.

Rajuimmat äänenrippeet ovat patoutuneet sisälle ja kotona korven keskellä ne vaativat päästä ulos.

En pidättele.

Luulen, että nyt saisi aikaiseksi monta mottia halkoja jos tuosta kirveen nurkkapielestä ottaisi.

Älä sano p.settä, sulla se on (nätti) pylly.

ja sitten vaan et enää
        kykene, pysty, voi.

En pidättele.

Onko sulla vipukirves?

• Palstamäki kirjoitti:

Älä sano p.settä, sulla se on (nätti) pylly.

Nättihän se onkin (se nyt tästä vielä jos olisit kiistänyt), silkkipaperia sille sitten.

Mitäpä muuten?

• pujotteIija kirjoitti:

Onko sulla vipukirves?

Mulla on kaikki.

Nättihän se onkin (se nyt tästä vielä jos olisit kiistänyt), silkkipaperia sille sitten.

Mitäpä muuten?

Pusuja sille.

• Palstamäki kirjoitti:

Pusuja sille.

(tuhinaa)

Jalkahierontaa kiitos.
        Se ei ollut pyyntö, vaan kenraalimainen käsky.

(tuhinaa)

Jalkahierontaa kiitos.
        Se ei ollut pyyntö, vaan kenraalimainen käsky.

Tämä selvä.

• Palstamäki kirjoitti:

Tämä selvä.

Plus Macallania tippa.

Plus Macallania tippa.

Olepa hyvä.

(ojentaa snifterin)

• Palstamäki kirjoitti:

Olepa hyvä.

(ojentaa snifterin)

Kiitos..

Kiitos..

(hieroo jalkoja).

• Palstamäki kirjoitti:

(hieroo jalkoja).

Maanittelija

(istuu kuningattarena sohvassa suolaheinän ja savun tuoksussa)

Maanittelija

(istuu kuningattarena sohvassa suolaheinän ja savun tuoksussa)

(hieroo edelleen jalkoja ja on valmis tekemään ihan kaiken mitä käsketään)

• Palstamäki kirjoitti:

Tuosta tulee mieleen se yksi aalla alkava sana :D Miehisty, pistä nainen ruotuun ja istu rauhassa odottamaan että nainen tuo sulle Macallanin kun olet koko illan joutunut odottamaan.

• Harmaaritari kirjoitti:

Tuosta tulee mieleen se yksi aalla alkava sana :D Miehisty, pistä nainen ruotuun ja istu rauhassa odottamaan että nainen tuo sulle Macallanin kun olet koko illan joutunut odottamaan.

Tarkoititko alistumista?

Tämä on Harmis ihan vain kirjoittelua, enkä minä ole tässä mitään erityisemmin odotellut. Olen palstaillut tuntikausia.

Lisäksi, en juo viikolla.

Lopuksi; mielelläni minä pidän Pönttöneitiä hyvänä.

• Palstamäki kirjoitti:

Miehellä on oikea asenne.

Hyvä ettet laita vastaan rankan päivän iltana.
        Tilanteenlukutaito.

Sanoisin, että melko kelvollista.

• Harmaaritari kirjoitti:

Minua ei pistetä ruotuun ellen pyydä sitä.
        Se voi kääntyä toisinkin päin.

Miehellä on oikea asenne.

Hyvä ettet laita vastaan rankan päivän iltana.
        Tilanteenlukutaito.

Sanoisin, että melko kelvollista.

Kiitos.

(katsoo nöyränä silmiin ja hieroo jalkoja).

Minua ei pistetä ruotuun ellen pyydä sitä.
        Se voi kääntyä toisinkin päin.

"Minua ei pistetä ruotuun ellen pyydä sitä.
        Se voi kääntyä toisinkin päin."

Tiedän, tiedän, ole huoleti valtiattareni.

• Palstamäki kirjoitti:

Tarkoititko alistumista?

Tämä on Harmis ihan vain kirjoittelua, enkä minä ole tässä mitään erityisemmin odotellut. Olen palstaillut tuntikausia.

Lisäksi, en juo viikolla.

Lopuksi; mielelläni minä pidän Pönttöneitiä hyvänä.

Hahah, kohta on puurot ja vellit, Macallanit ja Makersit sekaisin

(naurua)

Hiero vaan, jatka jatka..
        Harmis yritti nyt katkaista ansaituin rentoutumishetken.

(naurua)

• Palstamäki kirjoitti:

"Minua ei pistetä ruotuun ellen pyydä sitä.
        Se voi kääntyä toisinkin päin."

Tiedän, tiedän, ole huoleti valtiattareni.

Hahah

no niin.

Roolitus se on tämäkin.

(pärsk) :'D

Aggressio aiheuttaa kaikenlaista.

Hahah, kohta on puurot ja vellit, Macallanit ja Makersit sekaisin

(naurua)

Hiero vaan, jatka jatka..
        Harmis yritti nyt katkaista ansaituin rentoutumishetken.

(naurua)

Sinä päätät miten pitkälle mennään, minä vain toteutan käskysi.

Hahah

no niin.

Roolitus se on tämäkin.

(pärsk) :'D

Aggressio aiheuttaa kaikenlaista.

Tämä on ihan ok.

Sinä ohjaat.

• Palstamäki kirjoitti:

Tämä on ihan ok.

Sinä ohjaat.

Ohjaudun kohta oikeasti peiton alle. Klo on 23.1

Vaikka osassa oli huumoria, niin oikeasti aika
        hartiapankkipäivä. En taida saada huomenna kahvihuoneessa pullaa.

No can do.

Pieni ihan litistyy, pöh..

Palstailkaa te jos jaksatte.

Kiitos hoidosta, Ananias, alan rentoutua :)...

Ohjaudun kohta oikeasti peiton alle. Klo on 23.1

Vaikka osassa oli huumoria, niin oikeasti aika
        hartiapankkipäivä. En taida saada huomenna kahvihuoneessa pullaa.

No can do.

Pieni ihan litistyy, pöh..

Palstailkaa te jos jaksatte.

Kiitos hoidosta, Ananias, alan rentoutua :)...

Teet mikä tuntuu parhaalta. Tiedät kuitenkin että olisin tehnyt kaiken mitä olisit toivonut...ihan kaiken.

Kiitos huomiostasi, nautinto oli minun. Sanot vain kun haluat uusinnan, äläkä häpeile pyytää mitään.

Katselen vielä tovin jos tulisi jotakin.

• Palstamäki kirjoitti:

Teet mikä tuntuu parhaalta. Tiedät kuitenkin että olisin tehnyt kaiken mitä olisit toivonut...ihan kaiken.

Kiitos huomiostasi, nautinto oli minun. Sanot vain kun haluat uusinnan, äläkä häpeile pyytää mitään.

Katselen vielä tovin jos tulisi jotakin.

"olisin tehnyt kaiken mitä olisit toivonut...ihan kaiken."

Jos joku asia on selvää, niin se.

En häpeile koskaan, tunne koko sanaa.

"olisin tehnyt kaiken mitä olisit toivonut...ihan kaiken."

Jos joku asia on selvää, niin se.

En häpeile koskaan, tunne koko sanaa.

Jos sinua ei hävetä mikään, ja haluat jotakin spesiaalia, niin tiedät mistä löydät minut.

Osaan pysyä roolissani jos sitä odotetaan.

• Palstamäki kirjoitti:

Jos sinua ei hävetä mikään, ja haluat jotakin spesiaalia, niin tiedät mistä löydät minut.

Osaan pysyä roolissani jos sitä odotetaan.

(salattu ilme)

(salattu ilme)

Saat kaiken mitä haluat. Lupaan sen.

• 12121212121212

Laita meille se mekkokuva näiden sekavien grrrl power-voimaantumiestarinoiden sijaan.

• näinminäkäsitän

Toksinen maskuliinisuus on sellainen käsite. Stereotyyppinen ahdas miesmalli tavallaan. Sitä käyttää moni mies ja nainen vieläkin ja sellainen tuo heille ongelmia. Siitä se toksinen etuliite.

Itse lopettaisin kokonaan feminiinisen ja maskuliinisen sanojen käytön, jos se olisi mahdollista, on vaan erilaisia luonteita ihmisillä, olipa he naisia tai miehiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      68
      3031
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2845
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      49
      2067
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1535
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1329
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1308
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1291
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1243
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1212
    10. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1210
    Aihe