Jos lääkäri kirjoittaa lähetteen jollekin poliklinikalle niin onko lähettävällä lääkärillä enää mitään roolia kirjoittamisen jälkeen ? Saa oletettavasti tiedon että potilas on päässyt hoitoon, mutta saako hoidon kulusta mitään tietoa vai onko vain hoitavan tahon asiaa.
Lähettävän lääkärin rooli jatkossa
6
162
Vastaukset
- Anonyymi
kiinnostaa. tietääkö joku?
- Anonyymi
Varmaan riippuu jonkin verran siitä onko lähettävä lääkäri hoitanut sinua jo pidempään vai onko vain joku satunnainen kerta ollut.
Yleensä hoito siirtyy sinne minne on lähetteen saanut, jos ottavat lähetteen vastaan. Paljon on kiinni myös mahdollisesta sairaudesta, osaa hoidetaan perusterveydenhuollossa ja osa on erikoissairaanhoidon puolella.
Lääkärit saavat tietoa potilaista tietojärjestelmien kautta. Ainakin uudellamaalla on nykyään käytössä Apotti, eli potilaskin näkee tietojaan Maisassa tai Omakannassa.- Anonyymi
No minua mietityttää asia,olin kolonosskopiassa TK. lähetteellä ja maksusitoumuksella yksityisellä lääkäri asemalla,odotan nyt patologian lausuntoa koepalojen.Eli varsinainen kysymys:kun vastaukset ovat valmiita voinko tilata ajan itse haluamallenii yksityislääkärille.Vai onko pakko mennä terveyskeskus lääkäriin?Velvoittaako tuo maksusitoumus jotenkin?Onko kellään tietoa??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minua mietityttää asia,olin kolonosskopiassa TK. lähetteellä ja maksusitoumuksella yksityisellä lääkäri asemalla,odotan nyt patologian lausuntoa koepalojen.Eli varsinainen kysymys:kun vastaukset ovat valmiita voinko tilata ajan itse haluamallenii yksityislääkärille.Vai onko pakko mennä terveyskeskus lääkäriin?Velvoittaako tuo maksusitoumus jotenkin?Onko kellään tietoa??
Eiköhän se tieto tuloksista mene terkkarin lääkärille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se tieto tuloksista mene terkkarin lääkärille.
No niin kai sitten!En vaan ymmärrä sitä , koska ilmeisesti tällaisia patologian vastauksia ei näy oma kanta sivuilla eikä niitä anneta puhelimitse paitsi tieto ovatko valmiit sen saa puhelimitse, tämä siksi ettei kukaan itse ala diagnoosia tekemään mikä on tietysti ihan oikein! Mutta sitä en ymmärrä, että jos saan puhelimitse tiedon omista koepaloistani että on valmiina niin miksi en voi samalla tilata aikaa samaisen lääkärikeskuksen erikoislääkärin vastaanotolle? Miksi jäädä odottamaan TK lääkäriin aikaa ehkä kuukaudeksi ,eikö ne minun tietoni näy lääkärin koneella vaikka kantaan onkin laitettu"viivytys" . Ehkä tietysti oikea paikka on kysyä sieltä lääkäri asemalta, mutta rupesi nyt vaan tämäkin pyörimään mielessä, koska kovin jännitän vastausta!!!!
- Anonyymi
Onkin aika hankala kysymys kun olet mennyt TK:n kautta maksusitoumuksella.
Ehkä kannattaa kysyä kuinka voit toimia sitten kun puhelu vastauksista tulee.
Tsemppiä ja toivotaan ettei löydy mitään vakavaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1054690Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743951418- 1871081
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091062Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86990Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11912Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64901
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10897- 64876