Uraputkiaikuinen 59v

AhneusJumalana

Kun tälläinen pitkäaikaistyöttön, uraputki aikuinen 59v , etsii haasteita ja kartoittaa selvästi markkinatalouden ulkopuolisena olentona työ- ja palkkatarjontaa. Niin tulee humoristinen ja trakikoominen olo.
Olisiko esim. uskottava yhä uudelleen koulutus harhaan? Vrt uudelleen syntyminen uskonnoissa.
Tai olisiko uskottava AhneusSynnin ytimeen, markkinatalousus uskontoon ?
Vai läpi lahoon, super naivismiin, jota tarjotaan vas vihreiden kautta pakko kulttuurimarxismin kaavussa?
Onnettomilta ajatuspieruilta tuntuu nuo poliittiset ja uskonnolliset harhat kyllä.

Käytännössä Leipäjonot on pitkiä, ja samaan aikaan rikkaat tekee itselleen veroaleja ja etuja.
VeroRahat ei riitä suomalaisten hyvinvoinnin ylläpitoon ja silti tuodaan jatkuvasti pakolaisturisteja Suomeen ilmaisille kela lomille!
Korruptoitunut pakolais turismi on liian suuri menoerä.
Samoin on rikkaiden edut ja omistamisen tuet,. Ek,. MTK. Ja asuntokeinottelijoille tuet kela kautta.
Afganistanin sotaan menee liikaa rahaa. Korruptio jyllää ja kehitysapu ei tuota järkevää tulosta.

Suomen kansalle kasataan uhkia ja pelotellaan viikoittain jollakin meille, pienelle kansalle, kaukaiselta asialla. Hallinto on kuin joku pervo paholainen, orjaisäntä, joka tarjoaa kuria piiskaa, raippaa, velvoitteita ja tietysti työttömien herjausta... aktiivi Vihapuhe on sallittu vain työttömiä vastaan!
Miksi on näin? Onko Kempeleen saarnaaja sodassa omaa kansaa vastaan? Ja kokoomus vas vihreät vihaa omaa kansaa ja kulttuuria.

142

540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HallintoTaktiikkaa

      Mielestäni vanhat isot puolueet on teoissa ja toimissa selvästi omaa kansaa ja kulttuuria vastaan.
      Vallassa on ahne keinottelu ja toisaalla usko just tuohon tuhoavaan kulttuurimarxismiin.
      Molemmilla keinoilla saadaan sekasortoa ja riiston mahdollisuuksia.
      Näin Valta säilyy.

    • PeluritHallinnossaNyt

      Kyl nämä kepusaarnaajat ja kokoomus markkinaliberalistit vainoaa omaa kansaa !!
      Ja ahnehtii rikkaille lisää, kuin siat.
      Sitten tämä vas. vihreä osasto aikoo toimia koko maailman sosiaalitoimistona. Ja siinä leikissä rahat loppuu ja syvä köyhyys tulee suomeen !
      Sitä olen tuuminut, että millioin se poliittinen osaaminen loppui, ja tuli tämä alasajon ja oman kansan ryöstön meininki, ja muu kehitysmaa mentaliteetti ?
      Kun aiemmin, pakko tilanteessa 1944-1980, sentään vielä kehitettiin omaa maata ja kulttyuria.

    • KansantuhontaPolitiikka

      Sitä olen ajatellut, että miten Suomen maassa on varaa pitää massa työttömyyttä päällä vuosikymmeniä!
      Miten on varaa haaskata ja tuhota työttömyyteen hyvää työvoimaa?

      • AhneusTalousMalli

        Se suuri työttömyys on osa ahneustaloutta, sillä on tehty se sisäinen devalvaatio.


      • Kokoomuskepulandiassa
        AhneusTalousMalli kirjoitti:

        Se suuri työttömyys on osa ahneustaloutta, sillä on tehty se sisäinen devalvaatio.

        Noin se on, ahnetta tulonjakomallia ja palkkojen polkemista,
        Ja Rikkaille etuja ja veroaleja.


      • julma.isäntä

        Tämä teknokraattis-ekonomistinen talousteoria kulkee NAIRU:n nimellä. Se on englannista suomeksi käännettynä jotakuinkin seuraava - ei-kiihtyvän inflaation saavuttaminen työttömyydellä.

        Se perustuu thatcheriläis-reaganilaiseen talousajatteluun, jossa rahan arvon aleneminen johtuu palkkojen noususta. Eli kun palkat nousevat, nousevat tuotteiden hinnat, mikä taas johtaa palkkojen nostopaineeseen jne. Syntyy itseään ruokkiva kierre, eli inflaatio, joka heikentää rahan arvoa. Sillä yhdellä eurolla ei siis enää saa kaffekuppia, vaan tarvitaan yksi ja puoli euroa. Syyllinen on tässä mallissa duunari ja hänen palkkansa.

        Inflaatio on varsinkin porvarin, sijoitusten ja pääomien kannalta ikävä juttu. Se tarkoittaa sitä, että rahaa pitää aktiivisesti sijoittaa, että sen arvo pysyy inflaation mukana. Jos ei sijoita, voi käydä niin, että inflaatio syö aikanaan kullanarvoiset sijoitukset. Siksi pääoma inhoaa inflaatiota.

        Koska tämän mallin mukaan inflaatiokierre käynnistyy palkankorotuspaineista, pitää niille duunarin paineille tehdä jotain. Kun ollaan markkinataloudessa, se tarkoittaa sitä, että pitää hoitaa asia niin, että pienempikin palkka kelpaa. Ja tottahan toki se kitupalkkakin kelpaa, kun on tarpeeksi joukkoa kilpailemassa työpaikoista ja sosiaaliturvakin saadaan sellaisiin kehyksiin, ettei sillä elä.

        Täystyöllisyys ei ole tässä mallissa hyvä juttu, vaan todella paha, koska se tarkoittaa sitä, että nimenomaan se duunari paineineen saa sanella palkkansa. Pitää siis löytää sellainen "luonnollinen" työttömyyden taso, joka hillitsee sopivasti duunarin paineita. Joissain maissa on arvioitu, että se olisi 7-8% työttömyys, mutta jopa niinkin suurista luvuista on puhuttu kuin 12% työttömyydestä.

        Tässä mallissa on tosiaan arvioitu niin, että työttömyyskulut ja työttömien reservin ylläpito ovat lopulta halvempia kuin täystyöllisyys. Inflaatio on sen verran paha peikko.

        Tämä malli synnyttää myös itse luonnollisen työttömyytensä, sillä kun rahan ei laiskana tarvitse liikkua eikä sitä tarvitse sijoittaa, ei synny myöskään taloudellista insentiiviä. Ei uusia yrityksiä, ei riskinottoa, ei työpaikkoja. Philipsin käyrä on myös yksi tapa esittää inflaation ja työttömyyden suhde, eli niiden välillä on selvä korrelaatio. Mitä korkeampi inflaatio sitä korkeampi työllisyys. Mitä matalampi inflaatio sitä matalampi työllisyyys (= korkea työttömyys).

        Toisin kuin kokoomus aikoinaan esitti, vastakkainasettelun aika ei päättynyt. Pääoma ja työsuoritteen myyjä ovat aina ja ikuisesti vastapelureita intresseineen. Suomalaisille on vasta paljastumassa, millainen isäntä se pääoma onkaan...


      • Anonyymi

        Aika loogisia johtopäätöksiä . Miten sovitat myös vasemmiston tarjoamat poliittiset palkkiovirat malliisi. Entä matemaatt.luonnontiet. ja lääketiet.
        tiedekunnissa opiskelun mielekkyyden esim. Kuubassa, Venezuelassa , Pohjoiskoreassa ,Suomessa , ...


    • Pessimisti

      Uudelleen koulutus 59v on ihan turhaa,sanon sen koska olen itse saman ikäinen!!..Yli 3v on tutkittu autoimmuunisairautta tuloksetta,nyt saa viisysille riittää,ei kouluteta,pelkästään eläke kelpaa.!

      • neiti1959

        Minä olen 59-vuotias myös ja yritän päästä lähihoitajakoulutukseen. Olen pitkäaikaistyötön (enemmän kuin 10 vuotta), en ole saanut töitä, vaikka olen hakenut. En kuitenkaan suostu menemään kuntouttavaan työtoimintaan, joten ainoa keino on lähteä opiskelemaan.


    • ByroB

      Siitä koulutuksesta seuraa, ettet ole työtön. Siten et ole työtön 5v etkä saa eläketukea, kun täytät 60v?!

      • narun_jatkoksi_vaan

        Me 2.9.1958 jälkeen syntyneet emme tule koskaan saamaan eläketukea. JOS eläketukea jatketaan, ennen 1.9.1958 syntyneet, viisi vuotta työttömänä olleet voisivat saada sitä 1.10.2019 alkaen. Seuraavat eläketuen saajat ovat siis vähintäänkin 61-vuotiaita.


      • ByroB
        narun_jatkoksi_vaan kirjoitti:

        Me 2.9.1958 jälkeen syntyneet emme tule koskaan saamaan eläketukea. JOS eläketukea jatketaan, ennen 1.9.1958 syntyneet, viisi vuotta työttömänä olleet voisivat saada sitä 1.10.2019 alkaen. Seuraavat eläketuen saajat ovat siis vähintäänkin 61-vuotiaita.

        Täytetään mekin sitten joskus 61v! Tässä sitä odotellaan muutama vuosi.


    • OsaamispulaaOn

      Poliittisesta hallinnosta on välittynyt jo pitkän aikaa suuri viha omaa köyhää kansaa kohti.
      Hallinto on ylimielistä ja ahnetta.
      Ideologia naivistien hallinto uskoo esim. eu joulupukkin.
      Ja MarkkinaLiberalismi ja toisaalta kulttuuri marxismi ovat ne hallinnon uskonto taudin nimet.

      • Anonyymi

        Pystyttekö vastaamaan suoraan suorasti esitettyyn kysymykseen ? Miksi
        köyhälle kansalle ei kelpaa työrauha peruskouluissa eivätkä kaikki lain vaatimukset täyttävät PÄTEVÄT JA JÄSENKIRJATTOMAT viranhakijat ?

        Edellisiin kysymyksiin ratkaisun löytäminen lopettaisi suomalaista yhteiskuntaa vaivaavan luonnevikaisuuden !!!


    • PieniPiruVasempaan

      Oliko siis niin, ettei aloittaja ole koskaan töitä tehnyt ja nyt valittaa sitä että pitäisi hakea?

      • SyytäKatsoaPeiliin

        Miten sinä itse? Oletko koskaan rehellistä työtä tehny?
        Vai ?


      • PieniPiruVasempaan
        SyytäKatsoaPeiliin kirjoitti:

        Miten sinä itse? Oletko koskaan rehellistä työtä tehny?
        Vai ?

        Määrittele rehellinen työ.


      • Kokoomuslandia
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Määrittele rehellinen työ.

        Älä venkuloi,,,
        Vastaa suoraan kysymykseen.
        - oletko politikko?


      • trollin.päiväunet
        Kokoomuslandia kirjoitti:

        Älä venkuloi,,,
        Vastaa suoraan kysymykseen.
        - oletko politikko?

        Luultavasti EK:n tai jonkin muun suurmammonan asiaa ajavan tahon kallispalkkainen trolli. Ei se porvarisakki tyhjästä ääniään saa, vaan se vaatii aktiivista vaikuttamista suomalaisiin päin.

        Koska moni jättää kalliit porvarilehdet tilaamatta ja lukematta, kuten tietty kannattaakin, sama shaiba työnnetään muita reittejä pitkin kohteeseen, eli silloin tarvitaan vaikuttamista mm. tällaisilla julkisilla palstoilla. Pitää jalkautua kansan pariin. Näkyä ja kuulua.

        Ei se Naton ja porvarin pelko Venäjän trollaamisesta tyhjästä synny; porvarit harrastavat itsekin ihan samaa trollaamista. Niinhän sitä sanotaan, että sitä näkee omat huonot puolensa toisissa... Näitä on paljon liikkeellä eivätkä nämä edes peitä tavoitteitaan. Ihan silmää räpäyttämättä ehdotellaan leipäjonojen, sosiaaliturvan ja eläkkeiden lopettamista.

        Työtätekevän kannattaa pitää pää kylmänä tämän porvaripopulismin edessä. Nimittäin hyvät palkat ja hyvä sosiaaliturva korreloivat keskenään. Ne korreloivat myös sen suhteen, että sosiaaliturva asettaa aina sen alimman riman palkkatasolle. Suomessa on paljon huonostipalkattua, osa-aikaista ja määräaikaista työtä, josta tienaa himpun verran enemmän kuin työttömänä. Miksiköhän? Tehkääpä, mitä porvaritrollit neuvovat, niin tulee työllisillekin vielä kertaluokkaa kiinnostavammat oltavat työssään. Pian ei riitä edes palkka ja olematon sosiaaliturva yhdistettynä elämiseen kalliissa Suomessa.


      • Kokoomuslandia
        trollin.päiväunet kirjoitti:

        Luultavasti EK:n tai jonkin muun suurmammonan asiaa ajavan tahon kallispalkkainen trolli. Ei se porvarisakki tyhjästä ääniään saa, vaan se vaatii aktiivista vaikuttamista suomalaisiin päin.

        Koska moni jättää kalliit porvarilehdet tilaamatta ja lukematta, kuten tietty kannattaakin, sama shaiba työnnetään muita reittejä pitkin kohteeseen, eli silloin tarvitaan vaikuttamista mm. tällaisilla julkisilla palstoilla. Pitää jalkautua kansan pariin. Näkyä ja kuulua.

        Ei se Naton ja porvarin pelko Venäjän trollaamisesta tyhjästä synny; porvarit harrastavat itsekin ihan samaa trollaamista. Niinhän sitä sanotaan, että sitä näkee omat huonot puolensa toisissa... Näitä on paljon liikkeellä eivätkä nämä edes peitä tavoitteitaan. Ihan silmää räpäyttämättä ehdotellaan leipäjonojen, sosiaaliturvan ja eläkkeiden lopettamista.

        Työtätekevän kannattaa pitää pää kylmänä tämän porvaripopulismin edessä. Nimittäin hyvät palkat ja hyvä sosiaaliturva korreloivat keskenään. Ne korreloivat myös sen suhteen, että sosiaaliturva asettaa aina sen alimman riman palkkatasolle. Suomessa on paljon huonostipalkattua, osa-aikaista ja määräaikaista työtä, josta tienaa himpun verran enemmän kuin työttömänä. Miksiköhän? Tehkääpä, mitä porvaritrollit neuvovat, niin tulee työllisillekin vielä kertaluokkaa kiinnostavammat oltavat työssään. Pian ei riitä edes palkka ja olematon sosiaaliturva yhdistettynä elämiseen kalliissa Suomessa.

        Oikeiston MarkkinatalousLiberalismi on kuin uskonto.
        Kaikki ahneus ja keinottelu ja raakuus perustellaan tällä markkinatalouLiberalismilla.

        Yhtä karmea on vas. Vihreä kulttuurimarxismi, joka pakolla vaatii Alasajon Meininkiä Suomeen.
        Ja rakentaa pakkolla Pohjolan Kongoa!


      • OmaValintaMahdollista
        Kokoomuslandia kirjoitti:

        Oikeiston MarkkinatalousLiberalismi on kuin uskonto.
        Kaikki ahneus ja keinottelu ja raakuus perustellaan tällä markkinatalouLiberalismilla.

        Yhtä karmea on vas. Vihreä kulttuurimarxismi, joka pakolla vaatii Alasajon Meininkiä Suomeen.
        Ja rakentaa pakkolla Pohjolan Kongoa!

        Vaalit tulossa 2019.
        Itse äänestän aktiivimalli simputtajia vastaan.
        Ja äänestän pakko terrori, monikulttuuri turvattomuutta vastaan.

        Haluan asua Suomessa, jossa ahneet kokoomus Kepu koirat ei simputa kansaa.
        Ja haluan asua Suomessa jossa haitta maahanmuutto, se korruptio matu turismi , ei tuo maahan lisää rikollisia, raiskaajia, murhaajia, yms pohjasakkaa.


      • TurvatonSuomi
        OmaValintaMahdollista kirjoitti:

        Vaalit tulossa 2019.
        Itse äänestän aktiivimalli simputtajia vastaan.
        Ja äänestän pakko terrori, monikulttuuri turvattomuutta vastaan.

        Haluan asua Suomessa, jossa ahneet kokoomus Kepu koirat ei simputa kansaa.
        Ja haluan asua Suomessa jossa haitta maahanmuutto, se korruptio matu turismi , ei tuo maahan lisää rikollisia, raiskaajia, murhaajia, yms pohjasakkaa.

        Sama juttu.
        Äänestän aktiivi simputusta vastaan.
        Ja erityisesti äänestän korruptio pakolais turismia vastaan!!!!!


      • Anonyymi
        SyytäKatsoaPeiliin kirjoitti:

        Miten sinä itse? Oletko koskaan rehellistä työtä tehny?
        Vai ?

        Eikö kaikki EPÄPOLIITTINEN työ olisikaan rehellistä ?


    • KehitysmaaElämää

      Uraputki reservissä täällä myös.
      Ikää samat 59v.
      Ja palkkatöihin en kelpaa, eläkkeelle en pääse.
      Tässä työttömänä, köyhänä, kehitysmaa elämää vietän.
      Tälläinen elämä on hiljaiseloa pakosti. Kuin munkki elämää.
      Kuluttamatta, just saa syödäkseen työttömyyskorvauksella.

      • Pessimisti

        Kannattaa tehdä pikku retkiä luontoon ja johdatella ne ajatukset mukavampiin asioihin.Kiukuttaahan se,mutta kun me viisysit ei sille mitään mahda ja jos syödyksi tulee,niin siinähän ne tärkeimmät onki.Jotku oikeen harrastaa sitä ns downsiftausta,jospa siinä olisiki uusi harrastus,ainaki hyvä syy siihen.Eläkettä pitää hakea taukoamatta,minullekki tulossa taas uusi päätös,en tiedä onko se myönteinen,mutta uutta hakuun jos ei miellytä päätös.Kohta 60v,niin käsittely kriteerit muuttuvat tk-eläkehakemuksissa lievempään suuntaan.Ei tämä elämä kovin herkkua ole,mutta eihän tässä periksikään anneta. :-)


      • OleRehellinenItselle
        Pessimisti kirjoitti:

        Kannattaa tehdä pikku retkiä luontoon ja johdatella ne ajatukset mukavampiin asioihin.Kiukuttaahan se,mutta kun me viisysit ei sille mitään mahda ja jos syödyksi tulee,niin siinähän ne tärkeimmät onki.Jotku oikeen harrastaa sitä ns downsiftausta,jospa siinä olisiki uusi harrastus,ainaki hyvä syy siihen.Eläkettä pitää hakea taukoamatta,minullekki tulossa taas uusi päätös,en tiedä onko se myönteinen,mutta uutta hakuun jos ei miellytä päätös.Kohta 60v,niin käsittely kriteerit muuttuvat tk-eläkehakemuksissa lievempään suuntaan.Ei tämä elämä kovin herkkua ole,mutta eihän tässä periksikään anneta. :-)

        Itse olen 60v ja olen roikkunut työttömänä jo pitkään.
        Ei löydy palkkatöitä, jne....

        Kommenttina, että aikuisille ihmisille Hieman lapsellisia nuo luontoretki neuvot!!!
        Kun Moni aikuinen ihminen osaa elää ja tehdä mitä haluaa kyllä ilman ohjeistusta.

        Ja on turha vesittää tosiasiaa, että meitä väliinputoajia on tosi paljon ja tilanne on sieltä kokoomus Kepu SDP vihreät perseestä suoraan.
        Asioista siis tulee puhua kaunistelematta ja suoraan.

        Ja tosiaan Jokainen järkevä ihminen osaa elää, ja toimia, mutta nykymaailmassa se raha ratkaisee... Meille monille on köyhyys se avovankila. Vaikka sitä ajatusta voi peitellä ja paeta, ja harrastaa itsepetostakin....


      • Pessimisti

        Mutta kun tämä ei ruikuttamalla kummene,ei sitte yhtään.Keput sun muut vihreät on perseestä,sen myönnän ja äänestäminenkään ei auta,mutta jollain tapaa on vaan pakko ohjelmoida itsensä selviämään arjesta.Raha ratkaisee joo..Mutta ite olen koittanut saada kulutuksen minimiin,eikä se välttämättä tee elämästä helvettiä..Sain tänään Ilmariselta hylätyn tk-päätöksen ja olivat laittaneet suositukset ammatilliseen kuntoutukseen,eli maksavat sen jos menen kouluun..Se asia on nyt perseesttä,suhtaudun siihen erittäin skeptisesti,silloinhan myönnän olevani täysin terve,eikä ensi kesänä 60v täyttävä vanha jätkä mitään koulutusta enää tarvi.


      • AhneetKyykkyyn
        Pessimisti kirjoitti:

        Mutta kun tämä ei ruikuttamalla kummene,ei sitte yhtään.Keput sun muut vihreät on perseestä,sen myönnän ja äänestäminenkään ei auta,mutta jollain tapaa on vaan pakko ohjelmoida itsensä selviämään arjesta.Raha ratkaisee joo..Mutta ite olen koittanut saada kulutuksen minimiin,eikä se välttämättä tee elämästä helvettiä..Sain tänään Ilmariselta hylätyn tk-päätöksen ja olivat laittaneet suositukset ammatilliseen kuntoutukseen,eli maksavat sen jos menen kouluun..Se asia on nyt perseesttä,suhtaudun siihen erittäin skeptisesti,silloinhan myönnän olevani täysin terve,eikä ensi kesänä 60v täyttävä vanha jätkä mitään koulutusta enää tarvi.

        Mitäs ruikutusta se on, jos joku kertoo tosiasiat?
        Minunkin mielestä ei pidä peitellä tosiasioita.

        Pitää puhua suoraan tilanteesta, ja iskeä luu kurkkuun ahneille.
        Joku Ranskan keltapaita mellakka,tms on tarpeen.


      • matuille.Luxusta
        OleRehellinenItselle kirjoitti:

        Itse olen 60v ja olen roikkunut työttömänä jo pitkään.
        Ei löydy palkkatöitä, jne....

        Kommenttina, että aikuisille ihmisille Hieman lapsellisia nuo luontoretki neuvot!!!
        Kun Moni aikuinen ihminen osaa elää ja tehdä mitä haluaa kyllä ilman ohjeistusta.

        Ja on turha vesittää tosiasiaa, että meitä väliinputoajia on tosi paljon ja tilanne on sieltä kokoomus Kepu SDP vihreät perseestä suoraan.
        Asioista siis tulee puhua kaunistelematta ja suoraan.

        Ja tosiaan Jokainen järkevä ihminen osaa elää, ja toimia, mutta nykymaailmassa se raha ratkaisee... Meille monille on köyhyys se avovankila. Vaikka sitä ajatusta voi peitellä ja paeta, ja harrastaa itsepetostakin....

        Itse ole 43v mies, 6v työttömänä. Sairauksia piisaa, Mut vielä elossa olen. Töihin ei pääse, Vaikka en kyllä siihen enään pystyisikään.. Sairauseläkettä on turha ees yrittää hakea. No, ollaan nyt sitten vielä 20v työttömänä, sit eläkkeelle..


      • MassaTyöttömyys
        matuille.Luxusta kirjoitti:

        Itse ole 43v mies, 6v työttömänä. Sairauksia piisaa, Mut vielä elossa olen. Töihin ei pääse, Vaikka en kyllä siihen enään pystyisikään.. Sairauseläkettä on turha ees yrittää hakea. No, ollaan nyt sitten vielä 20v työttömänä, sit eläkkeelle..

        Kun ulkoistetaan pois palkoilta, niin alkaa köyhyys.
        Minulla oli viimeiset pätkä työ puuhat 40v. Iässä.
        Ne oli työpelleilyä, toistaiseksi, määräajaksi, jne..
        Sen jälkeen en ole kelvannut palkka töihin.
        Työttömänä olen köyhä ollut, jo n. 20v.
        Ja työttömyyden aikana olen pelleillyt lisää, esim. karenssissa olin 10v. Ja välillä järkeä vailla olevissa työvoimakoulutuksissa. Nyt on typ hoitoa, on tehty aktiivi suunnitelmaa, yms pelleilyä.
        Ja palkka töitä ei ole, ja eläkkeelle en pääse.
        Menee se aika näinkin, mutta kummastuttaa ettei työvoima kelpaa palkalla.
        Ja köyhyys jatkuu kun joskus tulevaisuudessa se eläke on niin pieni.
        En ole yksin näissä tulonjako talkoissa, vaan tunnen useita ikäisiäni, jotka ollaan ulkona elintasosta, olaan me kokoomus Kepu, sdp vihreät reservissä!


    • Kokoomuslandella

      Noin se menee täälläkin.
      Itse olen myös tässä työttömänä, kun se työpanos ei kelpaa työmarkkinoille palkalla.
      Ja ilman palkkaa kuntoutusta, tms pelleilyä en tarvitse.
      Ainoa kuntoutus tarve olisi tuo kuntouttava palkka, jolla pääsisi normaalielämään.

      Se on jännä tunne kun huomaa olevansa kuin ilmaa, epäsopiva, liian vanha.
      Osa työnantajista sanoo tämän asian suoraan, osa peitellysti.
      Ja useissa firmoissa on vanhojen palkkaus kielto!

      Mutta ei se mitään, köyhyydessä eletään, tilanne on vaan tämä. Vuosien päästä Tuleva eläkekin tulee olemaan matala, jne. Köyhyys siis tulee olemaan loppuelämän malli elää.
      Saa tässä katsella köyhänä, miten politikot ja puolueet rapauttavat koko hyvinvointivaltion. Ja tuovat ahneen keinottelun tilalle. Pakko rakentavat turvattoman monikulttuurihelvetin.
      Ahne Keinottelu ja naivisti idealismi ovat huonoja uskontoja.

    • PieniPiruVasempaan

      Jos 20-vuotias olisi sitä mieltä ettei saa mitään töitä seuraavaan kuuteen vuoteen eikä siksi aio tehdä mitään sen eteen, häntä pidettäisiin hulluna.

      Sama asia koskee kuitenkin 59-vuotiasta. Suomessa on hyvin vähän sellaisia töitä, johon 59 vuotias ei fyysisesti pysty. Ammattiurheilija, balettitanssija ja metsuri saattavat olla liian hankalia aloittaa 59-vuotiaana, mutta esimerkiksi trukin ajaminen kysyy persettä enemmän kuin muuta.
      Ei ole perusteita kohdella 59 vuotiasta yhtään eri tavalla kuin parikymppista, kun kyse on siitä, mitä tekee seuraavan puolen vuosikymmenen aikana.

      • ByroB

        Kerropa tuo työnantajalle!


    • PolitrukkiIskiTaas

      Tää pikkupiru jaksaa trollata propagandaa..
      Oletko ek vai kokoomus trollaaja?

      Työ se on toi politruin homma kanssa, mutta likainen ja moraaliton....

      • PieniPiruVasempaan

        Olen työväen asialla - siin sen työväen, joka tekee töitä ja maksaa veroja enkä sen "työväen" joka ei tee työtä.
        Aikaisemmin työväkeen ei kuuluneet muut kuin työtä tekevät.
        Nykyään työväkeen kuulutaan kuin hermannin nuorisosuraan pelkästä halusta eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa tekeekö mitään. Eläkeläinenkin luulee kuuluvansa työväkeen siinä missä nekin, jotka eivät ole ikinä työtä tehneet.


      • Ahneudenkuvaa
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Olen työväen asialla - siin sen työväen, joka tekee töitä ja maksaa veroja enkä sen "työväen" joka ei tee työtä.
        Aikaisemmin työväkeen ei kuuluneet muut kuin työtä tekevät.
        Nykyään työväkeen kuulutaan kuin hermannin nuorisosuraan pelkästä halusta eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa tekeekö mitään. Eläkeläinenkin luulee kuuluvansa työväkeen siinä missä nekin, jotka eivät ole ikinä työtä tehneet.

        Just kokoomus ilmoitti olevansa ns. Työväenpuolue. Ja todellisuudessa se vedättää ja huijjaa työläisiä...
        Ja kokoomus ilmoitti olevansa kyky puolue, mutta ne olikin tomppeleita kaikki, Katainen, tuppi, Sasi, jne.. ahneita, naiveja markkinatalous uskovaisija
        Kokoomus tärkeilee valinnanvapaudella, joka on suomeksi verovarojen siirtoa keinotteluun...
        -. Täs joitain työväen asiaa kokoomus malliin...


      • PieniPiruVasempaan
        Ahneudenkuvaa kirjoitti:

        Just kokoomus ilmoitti olevansa ns. Työväenpuolue. Ja todellisuudessa se vedättää ja huijjaa työläisiä...
        Ja kokoomus ilmoitti olevansa kyky puolue, mutta ne olikin tomppeleita kaikki, Katainen, tuppi, Sasi, jne.. ahneita, naiveja markkinatalous uskovaisija
        Kokoomus tärkeilee valinnanvapaudella, joka on suomeksi verovarojen siirtoa keinotteluun...
        -. Täs joitain työväen asiaa kokoomus malliin...

        Kokoomus ajaa työssäkäyvän veronmaksajan asiaa keventämällä verotusta.

        Jos sinä ymmärrät Kokoomuksen olevan työväkeä vastaan, niin silloin sinä kuulut niihin, joille työväki on ideologinen asia eikä perustu siihen, että oikeasti tekisi mitään. Eipä silti, muista nuoruudestani kaljabaareista humalassa oleviä miehiä, joiden ei kukaan koskaan muistyanut tehneen töitä, mutta silti ne puhuivat kaikkein suurimmalla äänellä työläisten puolesta.

        Minulle työläinen on töiselle työtä tekevä ihminen, joka maksaa veroaj aj elättää niillä myös rapakaljatyöläiset, joilla on iso maha ja iso ääni.


      • KokoomusAhneus
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Kokoomus ajaa työssäkäyvän veronmaksajan asiaa keventämällä verotusta.

        Jos sinä ymmärrät Kokoomuksen olevan työväkeä vastaan, niin silloin sinä kuulut niihin, joille työväki on ideologinen asia eikä perustu siihen, että oikeasti tekisi mitään. Eipä silti, muista nuoruudestani kaljabaareista humalassa oleviä miehiä, joiden ei kukaan koskaan muistyanut tehneen töitä, mutta silti ne puhuivat kaikkein suurimmalla äänellä työläisten puolesta.

        Minulle työläinen on töiselle työtä tekevä ihminen, joka maksaa veroaj aj elättää niillä myös rapakaljatyöläiset, joilla on iso maha ja iso ääni.

        Älä kehtaa valehdella.
        Koska todellisuudessa on niin, että Kokoomus ei aja, tai tue työväen tai työntekijän asemaa.
        Kokoomus on suuren pääoman ja rikkaiden etujen ajaja. Kuten on lesta Kepu nykyään.
        Uskontona naivistinen ahne markkinatalous liberalismi.

        Ikävä kyllä vas vihreät sdp, on myös varusteilla, kun ne ajaa kulttuurimarxismia pakolla, ja näin ajaa maihin idealismi uskontoa!!


      • PieniPiruVasempaan
        KokoomusAhneus kirjoitti:

        Älä kehtaa valehdella.
        Koska todellisuudessa on niin, että Kokoomus ei aja, tai tue työväen tai työntekijän asemaa.
        Kokoomus on suuren pääoman ja rikkaiden etujen ajaja. Kuten on lesta Kepu nykyään.
        Uskontona naivistinen ahne markkinatalous liberalismi.

        Ikävä kyllä vas vihreät sdp, on myös varusteilla, kun ne ajaa kulttuurimarxismia pakolla, ja näin ajaa maihin idealismi uskontoa!!

        Asia on kuitenkin niin, että kaikki tuet maksetaan veroista, jotka kerätään työnteosta.

        Jos verotusta keventää, niin töissäkäyvät hyötyvät siitä eniten. Pitää paikkansa, että Kokoomus ajaa myös muiden kuin rasvanahkaduunareiden etua, mutta yhtä kaikki verotuksen keventäminen on paras asia, mitä oikeasti työssäkäyvälle on millään puolueella tarjota.

        Sinä ilmeisesti edustat niin työläisiä, jotka eivät tee töitä, mutta puhuvat ikään kuin olisivat joskus tehneet. Olet sellainen elämäntapaduunari, ilmeisesti Kallion punavihreästä kuplasta :D :D


      • Ahneudenkuvastin
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Asia on kuitenkin niin, että kaikki tuet maksetaan veroista, jotka kerätään työnteosta.

        Jos verotusta keventää, niin töissäkäyvät hyötyvät siitä eniten. Pitää paikkansa, että Kokoomus ajaa myös muiden kuin rasvanahkaduunareiden etua, mutta yhtä kaikki verotuksen keventäminen on paras asia, mitä oikeasti työssäkäyvälle on millään puolueella tarjota.

        Sinä ilmeisesti edustat niin työläisiä, jotka eivät tee töitä, mutta puhuvat ikään kuin olisivat joskus tehneet. Olet sellainen elämäntapaduunari, ilmeisesti Kallion punavihreästä kuplasta :D :D

        Ahneudenkuvaa.
        Valta osa valtion verotulosta tulee tasa veroista, ja maksuista !!
        Jotka on rikkaille halpoja, köyhälle kalliita.
        Se progressiivinen verotus ei enää oikein toimi, ja on pieni osa...
        Suurituloiset maksaa kevennettyä veroja!! Muutettuna pääomatuloiksi.
        Tuloerot kasvaa...
        Keinottelua ja omistamista tuetaan.
        Kokoomus ja lesta Kepu tukee rikkaiden etuja ja keinottelua.
        Ahneus Uskontona on markkinaLiberalismi.
        Vas vihreät ylimieliseti pakko ajaa ja tukee pakko kulttuurimarxismia. Pakko Monikulttuurihelvettiä, jne.

        Huono on tilanne, syvä ahneus ja tyhmyys vallitsee!


      • PieniPiruVasempaan
        Ahneudenkuvastin kirjoitti:

        Ahneudenkuvaa.
        Valta osa valtion verotulosta tulee tasa veroista, ja maksuista !!
        Jotka on rikkaille halpoja, köyhälle kalliita.
        Se progressiivinen verotus ei enää oikein toimi, ja on pieni osa...
        Suurituloiset maksaa kevennettyä veroja!! Muutettuna pääomatuloiksi.
        Tuloerot kasvaa...
        Keinottelua ja omistamista tuetaan.
        Kokoomus ja lesta Kepu tukee rikkaiden etuja ja keinottelua.
        Ahneus Uskontona on markkinaLiberalismi.
        Vas vihreät ylimieliseti pakko ajaa ja tukee pakko kulttuurimarxismia. Pakko Monikulttuurihelvettiä, jne.

        Huono on tilanne, syvä ahneus ja tyhmyys vallitsee!

        Olet esimerkki molemmista.

        Veroja maksaa vain työssäkäyvät tai sijoituksista tuloja saavat. Kukaan muu ei oikeasti maksa veroja.
        On lapsellista väittää, että ihminen, jolle annetaan tukea jotta hän voisi maksaa vaikka ruoan hinnassa olevan veron, oikeasti maksaisi veroja. Jos arvonlisäveroa ei olisi, tuki olisi pienempi.

        Arvonlisävero pitäisi poistaa koska monet luulevat maksavansa veroja vaikka ovat nettosaajia.


      • AhneusJumalana
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Olet esimerkki molemmista.

        Veroja maksaa vain työssäkäyvät tai sijoituksista tuloja saavat. Kukaan muu ei oikeasti maksa veroja.
        On lapsellista väittää, että ihminen, jolle annetaan tukea jotta hän voisi maksaa vaikka ruoan hinnassa olevan veron, oikeasti maksaisi veroja. Jos arvonlisäveroa ei olisi, tuki olisi pienempi.

        Arvonlisävero pitäisi poistaa koska monet luulevat maksavansa veroja vaikka ovat nettosaajia.

        Valta osa valtion verotuloista tulee tasa veroista, siis välillisistä veroista ja maksuista!!!
        Jotka ovat rikkaille halpoja ja köyhälle kalliita!!
        Tämä on aitoa kokoomus ahneutta!!!


    • MätähallintoAhnehtii

      Ahneus talous ei jaa reilusti työtä ja tuloa.
      Ahneus talous jakaa vain etuja Eturyhmä Korruptioon.

      Kaikki muu on selittelyä, asioiden kaunistelua.
      Mutta takana on vain jumalaton ahneus,
      joka pervoutuu vielä lisää, kun nämä ahneet syyllistää köyhiä, ja simputetaan köyhiä!!
      Mutta eivät ole halukkaita jakamaan tuloa ja työtä!!

      • MassaTyöttömyysSuomessa

        Missä on ne palkka työt?
        Työttömiä on edelleen se 1/2 miljoonaa!


      • MitäpäJos

        Mitä jos palkkaisit töihin jonkun (kantasuomalaisen)?


      • MassaTyöttömyysSuomessa

        Missä on ne palkka työt?
        Työttömiä on edelleen se 1/2 miljoonaa!


      • HankalaMennäTöihin

        Monesti kun olen yrittänyt mennä töihin, niin jo firman portilla on estetty töihin meno.
        Ja vartijat on kutsuttu poistamaan työtön, jos ei ole itse lähtenyt, vaan vaatinut työpaikkaa ja palkkaa.


      • TyökyvytönköOlenOikeasti
        HankalaMennäTöihin kirjoitti:

        Monesti kun olen yrittänyt mennä töihin, niin jo firman portilla on estetty töihin meno.
        Ja vartijat on kutsuttu poistamaan työtön, jos ei ole itse lähtenyt, vaan vaatinut työpaikkaa ja palkkaa.

        Tuttu kokemus. Töihin ei lasketa ja ei pääse.
        Mullekin kelpaisi vakinainen työ ja hyvä palkka.

        Huvittava kokemus oli kun hain tuki työllisyys töitä, kävin haastattelut yms.
        Esim. Joku ovivahdin paikka SOS.viradtossa olisi ollu.
        En kelvannut siihenkään tukityöhön!
        Ja leikittiin puuhakkaana hakemuksilla ja turhilla haastatteluilla, jne turhaan....
        Jotta huonosti menee tässä työvoimapula maassa.
        Itsellä, ja usealla tuttavalle ,,
        aiempaa työkokemusta on ja monta tutkintoa, terveys tallella, jne. Mutta töitä palkalla ei löydy.


      • EijärkeeLaisinkasn
        TyökyvytönköOlenOikeasti kirjoitti:

        Tuttu kokemus. Töihin ei lasketa ja ei pääse.
        Mullekin kelpaisi vakinainen työ ja hyvä palkka.

        Huvittava kokemus oli kun hain tuki työllisyys töitä, kävin haastattelut yms.
        Esim. Joku ovivahdin paikka SOS.viradtossa olisi ollu.
        En kelvannut siihenkään tukityöhön!
        Ja leikittiin puuhakkaana hakemuksilla ja turhilla haastatteluilla, jne turhaan....
        Jotta huonosti menee tässä työvoimapula maassa.
        Itsellä, ja usealla tuttavalle ,,
        aiempaa työkokemusta on ja monta tutkintoa, terveys tallella, jne. Mutta töitä palkalla ei löydy.

        Samanlaista pelleilyä olen minäkin nähny.
        Virallisia haastatteluja johonkin tukipalkkapaskatyöhön !!!
        Ja sitten on toi palkaton työ, ja kaikkea avomielusairaan hoitoa!!


    • Rakennustyöntekijä

      Verotusta ei voi keventää,EK hamuaa työvoimaa EU:n ulkopuolelta jolle valtio kustantaa 70%:n palkkatuen ja kansan se pitää maksaa.Vinkutaan työvoima pulaa,missä ne työpaikkailmoitukset on? Te-keskuksen sivuilla on melkein pelkästään vuokrafirmojen ilmoituksia eikä niillä mitään töitä ole,kunhan keräilevät puhelinnumeroita varalle,itse olen antanut tietoni lähes kymmenelle vuokrafirmalle ja melko hiljasta on ollut kun pyydän ammattimiehen mukaista palkkaa ja ikää päälle 50v.

      • TietääköJoku

        Mihin ja kenelle keräilevät tietoja?


    • ItsenäinenTyötön

      Työttömänä täällä myös.
      Menossa normaali työttömän arkipäivä.
      Ei kulututa paljoa kun ei ole rahaa, mutta omaa aikaa on.
      Tänään esim. luen, kuuntelen radiota. Teen ruokaa.
      Kulutan vain ruoka raaka aineisiin ja sähköön.
      Ja on Asumiskustannukset.

      Talvi on rauhallista aikaa.
      Tunnelma tiivistyy vaaleihin.
      Itse äänestän vain haitta maahanmuuttoa vastustavaa puoluetta.
      Koska nyt on käytännössä nähty, mihin turvattomuuteen johtaa tämä harjoitettu super naivismi
      politiikka!!

    • PoliittinenOsaamattomuus

      Aikuisena ei kelpaa töihin.
      Siis rehellisin palkkatöihin.
      Niinpä tässä sitten odotellaan eläkettä työttömänä täälläkin.
      Ja hyvin aika kuluu jos on ihmisellä järkeä osaamista ja hyviä mielenkiinnon aiheita.

      Mutta päinvastaisessa tapauksessa ihmisen kurjistuminen vaan lisääntyy. Se on ymmärrettävää.
      Toivottomuus ja köyhyys tuhoaa.
      Tulevissa vaaleissa minä äänestän noita aktiivi simputtajia puolueita vastaan.. ja äänestän pakolais turismia edistäviä puolueita vastaan.
      Nämä poliittiset tuholaiset täytyy saada pois vallasta nopeasti!!

      • köyhyydenmuodot

        Köyhyys voi olla laadultansa yksinomaan aineellista (rahaton,ei juurikaan omaisuutta) ja toisaalta sen päälle henkistä ( mielentila, krooninen apatia). Jos köyhyys on luonteeltansa vain aineellista niin ihminen ( esim. työtön, pienipalkkainen) osaa järjestellä omilla valinnoillansa itsellensä jotensakin mielekkään ja sisältörikkaan ja tarkoituksellisen elämän. Jos sen sijaan köyhyys on itseopittu henkinen mielentila, niin kurjuus ja apatia ovat aina läsnä jokaisessa päivässä ja hetkessä. Henkiseltä mielentilaltansa köyhä ihminen on ainoastansa hengissä ilman mitään isompia tavoitteita. Ei odota eikä halua mitään uutta itsellensä. Kykenemätön ja haluton itse mitenkään ohjamaan elämäänsä. Elonpäivät toistuvat saman opitun uskomuskaavan mukaisina eilen, tänään, huomenna, ylihuomenna. Ei ole haluja eikä uskallusta kokeilla mitään erilaista. Ei ole koskaan kenties edes ollutkaan. Koulussa hänelle lapsena päähän taottiin (opettajat ja luokkalaiset ja omat vanhemmat) että on luuseriksi syntynyt lahjattomuus. Ei mitenkään harvinaista Suomessa. .


    • Arkijoulujuhannus

      Köyhyys työttömyys.
      Monen osana on.
      Ulospääsyä ei, kun palkkatöitä ei ole tarjolla.
      Siinä sitten aika kuluu köyhyydessä.
      Köyhyys ei tuo etuja.
      Mutta aiheuttaa monta ongelmaa.

      • JakamaanKöyhyyttä

        Pitää aktiivisesti irrottaa ajatukset pois köyhyydestä. Niin mieli on parempi.
        Tai jos kakku täyttyy, niin oma oikeus on paikallaan.
        Voi esim ottaa suoraan niiltä joilla on liikaa.
        Ja sopiva uhka rikkaille ahneille olisikin hyväksi yhteiskunnalle.
        Tällöin ahne luokka nukkuisi huonosti.


      • Anonyymi
        JakamaanKöyhyyttä kirjoitti:

        Pitää aktiivisesti irrottaa ajatukset pois köyhyydestä. Niin mieli on parempi.
        Tai jos kakku täyttyy, niin oma oikeus on paikallaan.
        Voi esim ottaa suoraan niiltä joilla on liikaa.
        Ja sopiva uhka rikkaille ahneille olisikin hyväksi yhteiskunnalle.
        Tällöin ahne luokka nukkuisi huonosti.

        Suosittelen liian hakemista pois politrukkien puoluetoimistoista !


    • MätähallintoVastuussa

      Uraputki täällä myös.
      Tänä vuonna 60v.
      Ja palkkatöihin en kelpaa, eläkkeelle en pääse.
      Työttömänä täs aktiivi simputuksen uhrina.
      Tyhmä tilanne, mutta kun ei mitään asislle voi....

      Politikkojen ja puolueiden juttuja kuunnellessa viha nousee.
      Karmea on katsoa miten nopeasti Suomi on alasajettu, ja tehty turvaton RaiskausMaa Suomi!!
      Vastuussa turvattomuudesta, lasten raiiskauksista on Kepu, kokoomus, SDP vihreät, vas RKP.

    • Fsrvh

      Eduskunnassa han palkkioihin kunta hiljattain nosti taas palkkioita yli3% että sillai tavallinen kansalainen ei ole saanut kuinbkuravettä niskaan tämän sairaan hallituksen taholta

    • Jhggh

      Välillä nousukautta nyt jo taantumaa sitten työvoimapulaa. Tätä valetta on kestänyt iät ja ajat

    • MätääPolitiikkaa

      Se on iso raha köyhälle toi aktiivi kyykytyksen viemä 4,6 %.
      Kun ruuastakin on säästettävä !!

      Hyvätuloiset ei tätä ymmärrä ja tiedä. Ja eivät välitä.
      Aktiivamlli simputus on kokomus kepu väen moraaliton tärkeily malli.
      Vakavaa palkka työ pulaa ei torjuta simputtamalla.

      • ÄäniRatkaisee

        Aktiivi malli simputus on vakava ongelma. Ja se kertoo ahneen ylimielisen kokoomus Kepu ideologian sisällön selvästi kansalle!!!
        Nyt on aika äänestää tätä simputusta vastaan.
        Samoin on aika äänestää Suomen turvattomaksi tekevää pakolais turismi korruptiota vastaan.


      • MätäSysteemi
        ÄäniRatkaisee kirjoitti:

        Aktiivi malli simputus on vakava ongelma. Ja se kertoo ahneen ylimielisen kokoomus Kepu ideologian sisällön selvästi kansalle!!!
        Nyt on aika äänestää tätä simputusta vastaan.
        Samoin on aika äänestää Suomen turvattomaksi tekevää pakolais turismi korruptiota vastaan.

        Samoilla linjoilla !!
        Aktiivi simputus heti seis.
        Kallis pakolais turismi seis !

        Kauheaa myös on kun esim. sdp vihreät makaa salavuodetta terroristien kansaa. Oulun islamisaatio, raiskus iimaami on sdp toimija !
        Espoon raiskaus yms. rikolinen on sdp toimija !
        Vuoden pakolaisnainen tekee bisnestä parituksen ja huum ekaupan ja rahanpesun aloilla !!


      • TurvatonSuomi
        MätäSysteemi kirjoitti:

        Samoilla linjoilla !!
        Aktiivi simputus heti seis.
        Kallis pakolais turismi seis !

        Kauheaa myös on kun esim. sdp vihreät makaa salavuodetta terroristien kansaa. Oulun islamisaatio, raiskus iimaami on sdp toimija !
        Espoon raiskaus yms. rikolinen on sdp toimija !
        Vuoden pakolaisnainen tekee bisnestä parituksen ja huum ekaupan ja rahanpesun aloilla !!

        Sdp vihreät idealistit kai on edelleen tekemässä pakolla vallankumousta, ja väestön vaihtoa suomessa?
        Kenen etua tuo pohjolan kongo visio palvelee?


      • TällaisiäEtuja
        TurvatonSuomi kirjoitti:

        Sdp vihreät idealistit kai on edelleen tekemässä pakolla vallankumousta, ja väestön vaihtoa suomessa?
        Kenen etua tuo pohjolan kongo visio palvelee?

        Viher vasemmisto tekee pakolla internationaalia maailmanvallankumousta.
        ( Idea on kuin jehovilla, jossa susi ja lammas kävelee niityllä rakkaudessa ja auringonpaisteessa ).
        Kepuli kokoomus rkp rakastaa keinottelua, markkinatalous liberalismi,a ja luokkayhteiskuntaa. Kepuli kokomus rkp haluaa rosvokapitalismi riistovaltion, jossa voi keinotella.


    • RaiskausSuomi

      Aktiivi simputuksen alla täälläkin.
      Köyhyys on haittana. Ja vielä on 4,6% kokoomus Kepu simputus päällä!
      Ja nyt tuli kutsu työllistymissuunnitelman tekoon typ toimistoon.
      Itse täytän 60v. tänä vuonna.
      Ja tällainen aikuinen ihminen ei näemmä kelpaa enää palkkatöihin.
      Palkaton on köyhä.
      Mutta kumma kyllä, on työllistymissuunnitelman teko karenssilla uhaten tulossa taas.
      On näitä aiemminkin tehty. Mutta palkkatyötä ei vaan löydy.

      • Näillä_mennään

        Mahtaakohan vaikuttaa jos pitää työkyvyttömyyseläkehakemuksen vireillä?.Silloinhan ei aktiivisuutta ainakaan mittailla!Itellä alkoi anssipäivät ja ensimmäinen tili tulee kohta.500pv:n laskuri alkoi laskea alaspäin,mutta kun täytän sen 60v ,niin ensi vuonna pääsen kuusykkösenä lisäpäiville!!..Aktiivisuutta ei huomioida ja 4,6% pienennystä ei tule kun pitää tk-eläkehakemuksen vireillä!!!Lääkärille pitää valittaa koko ajan ja kertoa että mielenterveyskin on koetuksella fyysisten oireiden takia,on vaan oltava valmis menemään niin pitkälle kuin mahdollista!..Ei se ole meidän vika että eläkeikää on nostettu!..Niin.....Jos ei autoa välttämättä tarvi,se kannattaa hävittää ja kertoa toimistolle ! tarviiko koko korttia,lääkäri ottaa hanakasti sen ainaki määräajaksi pois,jos kertoo että tasapainon kans on ongelmia ym.??Mopolla voi ajella ainaki kesäisin..


      • MätähallintoSimputtaa
        Näillä_mennään kirjoitti:

        Mahtaakohan vaikuttaa jos pitää työkyvyttömyyseläkehakemuksen vireillä?.Silloinhan ei aktiivisuutta ainakaan mittailla!Itellä alkoi anssipäivät ja ensimmäinen tili tulee kohta.500pv:n laskuri alkoi laskea alaspäin,mutta kun täytän sen 60v ,niin ensi vuonna pääsen kuusykkösenä lisäpäiville!!..Aktiivisuutta ei huomioida ja 4,6% pienennystä ei tule kun pitää tk-eläkehakemuksen vireillä!!!Lääkärille pitää valittaa koko ajan ja kertoa että mielenterveyskin on koetuksella fyysisten oireiden takia,on vaan oltava valmis menemään niin pitkälle kuin mahdollista!..Ei se ole meidän vika että eläkeikää on nostettu!..Niin.....Jos ei autoa välttämättä tarvi,se kannattaa hävittää ja kertoa toimistolle ! tarviiko koko korttia,lääkäri ottaa hanakasti sen ainaki määräajaksi pois,jos kertoo että tasapainon kans on ongelmia ym.??Mopolla voi ajella ainaki kesäisin..

        Mulla oli tke hakemus 2018 koko ajan päällä, mutta nyt alkuun 2019 tuli jo aktiivi simputus!
        Vietiin se - 4,6%.
        Kannattaa hakea tke. Ja voi tehdä eri suunnitelmia, yms. Hallinnon byrokratiaa palvoa.
        Ja kannattaa vaatia kunnan työllistämisen velvoitetta, jne. Kannattaa eri hallinto kapoja nöyrästi kuunnella, niin ei tule suuria ongelmia!! Annettu alaisen asema on sellainen....
        Todellisuudessa ei näistä mikään toteudu, kun ikää on 60v tuntumassa. Mutta ollaan nyt nöyränä tekevinään edes jotain, niin ei se kelaraha katkea.
        Rahaa tarvii syömiseen nääs.

        Ja täytyy sanoa, ettei olisi uskonut, mihin pelleilyyn joutuu aikuisena ihmisenä!!


      • MätähallintoShow
        MätähallintoSimputtaa kirjoitti:

        Mulla oli tke hakemus 2018 koko ajan päällä, mutta nyt alkuun 2019 tuli jo aktiivi simputus!
        Vietiin se - 4,6%.
        Kannattaa hakea tke. Ja voi tehdä eri suunnitelmia, yms. Hallinnon byrokratiaa palvoa.
        Ja kannattaa vaatia kunnan työllistämisen velvoitetta, jne. Kannattaa eri hallinto kapoja nöyrästi kuunnella, niin ei tule suuria ongelmia!! Annettu alaisen asema on sellainen....
        Todellisuudessa ei näistä mikään toteudu, kun ikää on 60v tuntumassa. Mutta ollaan nyt nöyränä tekevinään edes jotain, niin ei se kelaraha katkea.
        Rahaa tarvii syömiseen nääs.

        Ja täytyy sanoa, ettei olisi uskonut, mihin pelleilyyn joutuu aikuisena ihmisenä!!

        Pelleillyt olen minä myös.
        Aktiivi simputus kun on niin mieletön puuha!!
        Mutta 2019. Alkuun tuli aktiivi simputus ilmoitus, vaikka olen jatkuvasti hakenut tke....


      • VallitsevaTilanne
        MätähallintoShow kirjoitti:

        Pelleillyt olen minä myös.
        Aktiivi simputus kun on niin mieletön puuha!!
        Mutta 2019. Alkuun tuli aktiivi simputus ilmoitus, vaikka olen jatkuvasti hakenut tke....

        Simputusta on.
        Palkkatöitä ei ole.


      • MätähallintoSysteemi
        MätähallintoSimputtaa kirjoitti:

        Mulla oli tke hakemus 2018 koko ajan päällä, mutta nyt alkuun 2019 tuli jo aktiivi simputus!
        Vietiin se - 4,6%.
        Kannattaa hakea tke. Ja voi tehdä eri suunnitelmia, yms. Hallinnon byrokratiaa palvoa.
        Ja kannattaa vaatia kunnan työllistämisen velvoitetta, jne. Kannattaa eri hallinto kapoja nöyrästi kuunnella, niin ei tule suuria ongelmia!! Annettu alaisen asema on sellainen....
        Todellisuudessa ei näistä mikään toteudu, kun ikää on 60v tuntumassa. Mutta ollaan nyt nöyränä tekevinään edes jotain, niin ei se kelaraha katkea.
        Rahaa tarvii syömiseen nääs.

        Ja täytyy sanoa, ettei olisi uskonut, mihin pelleilyyn joutuu aikuisena ihmisenä!!

        Minäkin olen hakenut tke. koko ajan, kun aktiivisimputus on ollut päällä.
        Kerran minulta viivästyi uusi hakemus, ja heti tuli käsittämätöntä aktiivisimputus pelottelu postia!!! Kyykytys postia!!
        Mutta sekin korjautui , kun uusi tke. Hakemus on sisässä.

        On se Helvetillistä tämä ihmisten simputus ja moraaliton hallinto.
        Suoraan ahneesti kokoomus Kepu helvetistä!

        Miksi niitä rehellisiä palkkatöitä ja työsuhteita ei ole?


      • Näillä_mennään
        MätähallintoSysteemi kirjoitti:

        Minäkin olen hakenut tke. koko ajan, kun aktiivisimputus on ollut päällä.
        Kerran minulta viivästyi uusi hakemus, ja heti tuli käsittämätöntä aktiivisimputus pelottelu postia!!! Kyykytys postia!!
        Mutta sekin korjautui , kun uusi tke. Hakemus on sisässä.

        On se Helvetillistä tämä ihmisten simputus ja moraaliton hallinto.
        Suoraan ahneesti kokoomus Kepu helvetistä!

        Miksi niitä rehellisiä palkkatöitä ja työsuhteita ei ole?

        Työkykykoordinaattori sanoi mulle että ei kannata ihan heti päätöksen jälkeen hakia uudestaan eläkettä.Joillekki käyny kuulemma niin, että se käsitelläänki valituksena ja silloinhan se on vuoden pesti ennenku se menee valitusportaitten läpi ja sinä aikana aktiivisuutta mitataan.Uskoisin että ehkä heti sen jälkeen voisi laittaa uuden hakemuksen, kun sieltä eläkeyhtiön sivulta katoaa edellisen hakemuksen seurantaikkuna.EHKÄ näin...En tiedä ihan varmasti!Paska homma että joutuu näin puliveivaan näitä asioita ja koko ajan saa olla tarkkana että kaikki menisi oikeassa järjestyksessä/aikajanassa.Mulla juuri nyt tulossa päätös,kielteinen se on varmasti vaikka vuoden olin saikulla ja sen jälkeen tämä on jo toinen hakemus.Mielenterveydestä kannattaa pitää huolta,tämä kuormittaa sitä puolta ja paljo.!


      • SimputusLoppuu
        Näillä_mennään kirjoitti:

        Työkykykoordinaattori sanoi mulle että ei kannata ihan heti päätöksen jälkeen hakia uudestaan eläkettä.Joillekki käyny kuulemma niin, että se käsitelläänki valituksena ja silloinhan se on vuoden pesti ennenku se menee valitusportaitten läpi ja sinä aikana aktiivisuutta mitataan.Uskoisin että ehkä heti sen jälkeen voisi laittaa uuden hakemuksen, kun sieltä eläkeyhtiön sivulta katoaa edellisen hakemuksen seurantaikkuna.EHKÄ näin...En tiedä ihan varmasti!Paska homma että joutuu näin puliveivaan näitä asioita ja koko ajan saa olla tarkkana että kaikki menisi oikeassa järjestyksessä/aikajanassa.Mulla juuri nyt tulossa päätös,kielteinen se on varmasti vaikka vuoden olin saikulla ja sen jälkeen tämä on jo toinen hakemus.Mielenterveydestä kannattaa pitää huolta,tämä kuormittaa sitä puolta ja paljo.!

        Koortinaattori on sulle puhunut jotain soppaa!!
        Koska Uusi hakemus on aina uusi hakemus.
        Ja hakemuksen päällä lukee hakemus.
        Ja valitus tehdään eri lapulle valituksena, ja nimetään valitukseksi.

        Asia siis käsitellään haettavan asian mukaan.

        Jos hakemusten väliin jää liikaa aikaa, niin aktiivi malli simputus alkaa.
        Siksi kokoomus Kepu Suomessa täytyy aktiivi simputusta vastaan taistella jatkuvilla hakemuksilla!!

        Mutta nythän hallitus jo erosi, niin odotellaan 5 kk vaaleja, ja uusi hallitus ehkä kerkeää muuttaa aktiivi simputuksen vuoden loppuun 2019, tai voi mennä 2020 ?
        Koska työttömät on aina olleet heitto pusseja, oli mikä puolue tahansa hallituksessa.
        Mutta on osa puoleista nyt ennen vaaleja vastustanut aktiivi simputusta.


      • mieti.ihan.itse
        MätähallintoSysteemi kirjoitti:

        Minäkin olen hakenut tke. koko ajan, kun aktiivisimputus on ollut päällä.
        Kerran minulta viivästyi uusi hakemus, ja heti tuli käsittämätöntä aktiivisimputus pelottelu postia!!! Kyykytys postia!!
        Mutta sekin korjautui , kun uusi tke. Hakemus on sisässä.

        On se Helvetillistä tämä ihmisten simputus ja moraaliton hallinto.
        Suoraan ahneesti kokoomus Kepu helvetistä!

        Miksi niitä rehellisiä palkkatöitä ja työsuhteita ei ole?

        Äänestäkää ihmessä demareita tai vasureita muut puolueet ovat oikeistolaisia.
        Ei demaritkaan ole mikään ratkaisu mutta parempi on niitäkin äänestää kuin yhtäkään muuta porvari puoluetta.

        Jos nyt jättää äänestämättä niin äänestät sillä äänestämättä jättämisellä porvareita kun ne käy ainaäänestämässä joten jokainen ääni on oikeasti nyt tarpeen että porvarit saadaan pois vallasta.

        Jos ei äänestä niin ei voi sen jälkeen arvostella hallitustakaan kun ei osallistu vaaleihinkaan millään tavalla.


      • EiAjetaSuomalaistenEtua
        mieti.ihan.itse kirjoitti:

        Äänestäkää ihmessä demareita tai vasureita muut puolueet ovat oikeistolaisia.
        Ei demaritkaan ole mikään ratkaisu mutta parempi on niitäkin äänestää kuin yhtäkään muuta porvari puoluetta.

        Jos nyt jättää äänestämättä niin äänestät sillä äänestämättä jättämisellä porvareita kun ne käy ainaäänestämässä joten jokainen ääni on oikeasti nyt tarpeen että porvarit saadaan pois vallasta.

        Jos ei äänestä niin ei voi sen jälkeen arvostella hallitustakaan kun ei osallistu vaaleihinkaan millään tavalla.

        Vas. SDP, vihreitä ei voi enää äänestää, kun ne pakolla rakentaa Suomeen turvatonta PohjolanKongoa !

        Suomi siis halutaan pakolla pilata. SDP., Vas, vihreät edistää tuhoavaa kulttuurimarxismia.
        Siksi SDP, vihreät, vas onkin hyviä puolueita jonnekin afrikkaan,,,, mutta ei Suomeen!


      • HallintoUhkana
        EiAjetaSuomalaistenEtua kirjoitti:

        Vas. SDP, vihreitä ei voi enää äänestää, kun ne pakolla rakentaa Suomeen turvatonta PohjolanKongoa !

        Suomi siis halutaan pakolla pilata. SDP., Vas, vihreät edistää tuhoavaa kulttuurimarxismia.
        Siksi SDP, vihreät, vas onkin hyviä puolueita jonnekin afrikkaan,,,, mutta ei Suomeen!

        olen tätä isojen puolueiden politiikkaa minäkin ihmetellyt.
        Miksi omaa maata kuritetaan ? Rakennetaan uhkia ja riistetään köyhiä?
        Miksi omaa kansaa kuritetaan ?
        Miksi verorahat tuhlataan esim. pakolaisturismiin?


      • Anonyymi
        MätähallintoSimputtaa kirjoitti:

        Mulla oli tke hakemus 2018 koko ajan päällä, mutta nyt alkuun 2019 tuli jo aktiivi simputus!
        Vietiin se - 4,6%.
        Kannattaa hakea tke. Ja voi tehdä eri suunnitelmia, yms. Hallinnon byrokratiaa palvoa.
        Ja kannattaa vaatia kunnan työllistämisen velvoitetta, jne. Kannattaa eri hallinto kapoja nöyrästi kuunnella, niin ei tule suuria ongelmia!! Annettu alaisen asema on sellainen....
        Todellisuudessa ei näistä mikään toteudu, kun ikää on 60v tuntumassa. Mutta ollaan nyt nöyränä tekevinään edes jotain, niin ei se kelaraha katkea.
        Rahaa tarvii syömiseen nääs.

        Ja täytyy sanoa, ettei olisi uskonut, mihin pelleilyyn joutuu aikuisena ihmisenä!!

        Vuokrapalstaviljely ? Sato kateellisten ja laiskojen varastettavaksi !


    • MuutoksiaTarvitaan

      Se ihmetyttää, miksi hyvä työvoima ei kelpaa palkkatöihin.
      Miksi palkkatöitä ei ole riittävästi tarjolla?
      Miksi massa työttömyyttä ylläpidetään?
      Miksi työttömyyteen ajettuja simputetaan aktiivi simputus mallilla?

      Myös ihmetyttää, miksi PakolaisTuristit ei itse joudu maksamaan täys ylläpito lomiaan Suomessa. Ja ovat vuosikymmeniä täys ylläpidossa ilmaiseksi. Miksi ei ole työvelvollisuutta tai miksi eivät itse maksa lomailuaan?
      Miksi veronmaksaja joutuu maksamaan matu turismin kulut pakolla?
      Miksi joudumme maksamaan myös rikkaiden tukea, ek, MTK,tuet ja rikkaiden veroalet ?

      Vaalit on tulossa, ja itse aion äänestää niin, että en tue aktiivi malli simputusta harjoittavia ja tukevia puolueita.
      Ja en tue korruptoitunutta pakko matu turismin harjoittamista verovaroin.
      Koska se on suurta tuhlausta, se maksaa useita miljardeja e/ vuodessa!

    • Jhtff

      Ei koskaan persuja mihinkään!! Olivat yhtenäisenä hallituksessa kun kansaa kurjistavia päätököksiä tehtiin!!

      • RaiskausMaaSuomi

        Niin on ollu kyykyttäjänä kokoomus, Kepu, SDP, vas , vihreät sekä RKP.
        Kukin vuorollaan.
        Ja aina on kansaa lyöty, ja pakolla rakennettu turvatonta Pohjolan Kongoa Suomeen!!


    • RaiskausMaaSuomi

      Uraputkessa sohvalla tässä.
      Ja Hyvä on levätä ja ottaa rauhallisesti.
      Kun ikää on niin ei se työpanos enää kelpaa palkalla!!

      Köyhyys on ongelma, muuten oppii kyllä olemaan ilman töitä helposti.
      Kyllä 60v. Iässä on oma vapaa aika hyvää.
      Mutta juteltiin ikäisteni kanssa,,, että miten paljon meidän mukana menee osaamista ja ammattitaitoa täysin hukkaan. Ja koulutusta, ,,
      Yhteiskunta ei halua käyttää tätä osaamisreserviä mihinkään. Vaan kompostointi työttömät työttömyys köyhyyteen!

      • 60v_häämöttelee

        Mitäpä sitä tässä iässä enää muutenkaan mihinkään hötkyilee,sitähän jo hengästyy ku seuraa muitten menemisiä!60v nurkilla alkaa olla jo kaikenlaista,verenpainetta,huimausta,refluxia,uniapnea,tunnottomuutta siellä täällä ja vielä eturauhasongelmia! :-) Eli ruppi alkaa olla jo kovasti käytetty ja se mikä nuoremmille on nautinto,on meille jo tuskaista...TE-palvelun puolella kuitenki roikutaan ku eläkkeelle ei pääse ja töihin on liian raihnanen.


      • Tyättömänä
        60v_häämöttelee kirjoitti:

        Mitäpä sitä tässä iässä enää muutenkaan mihinkään hötkyilee,sitähän jo hengästyy ku seuraa muitten menemisiä!60v nurkilla alkaa olla jo kaikenlaista,verenpainetta,huimausta,refluxia,uniapnea,tunnottomuutta siellä täällä ja vielä eturauhasongelmia! :-) Eli ruppi alkaa olla jo kovasti käytetty ja se mikä nuoremmille on nautinto,on meille jo tuskaista...TE-palvelun puolella kuitenki roikutaan ku eläkkeelle ei pääse ja töihin on liian raihnanen.

        Esim. Metsurin töitä en enää monta tuntia kehtaa tehdä, ikää on 60v.
        Kevyempää homma kyllä.
        Mutta töistä ei ole pelkoa, kun monissa yrityksissä on vanhojen palkkauskielto.
        Vanhat ovat taloudellinen vaara! Vakuutusyhtiöt ja yritykset välttelevät vanhoja.
        Tämä on poliittisestikin hyväksytty.
        Niinpä llaan sitten työttöminä ja odotellaan minimi eläkettä.....


      • AhneKokoomuslandia
        Tyättömänä kirjoitti:

        Esim. Metsurin töitä en enää monta tuntia kehtaa tehdä, ikää on 60v.
        Kevyempää homma kyllä.
        Mutta töistä ei ole pelkoa, kun monissa yrityksissä on vanhojen palkkauskielto.
        Vanhat ovat taloudellinen vaara! Vakuutusyhtiöt ja yritykset välttelevät vanhoja.
        Tämä on poliittisestikin hyväksytty.
        Niinpä llaan sitten työttöminä ja odotellaan minimi eläkettä.....

        Noin on, kovia hommia enää puoli päivää.
        Kun on n. 60v. Niin se kunto ja kestävyys vaan heikkenee.
        Ja palautumiskyky heikkenee.
        On pidettävä taukoja, jne.
        Jotta hyvin joutaa eläkkeelle.
        Töihin Nuoria työttömiä on paljon.

        Mutta silti esim itse 60v. Keikun vaan työttömänä. Teen työnhakusuunnitelmia yms. Ja todellisuudessa töitä ei ole, vaikka on kokemusta ja paljon koulutusta.
        Mutta ei ole merkitystä historialla, kun vanhoille ei palkkatöitä ole.


      • TyövoimaEiKelpaa
        AhneKokoomuslandia kirjoitti:

        Noin on, kovia hommia enää puoli päivää.
        Kun on n. 60v. Niin se kunto ja kestävyys vaan heikkenee.
        Ja palautumiskyky heikkenee.
        On pidettävä taukoja, jne.
        Jotta hyvin joutaa eläkkeelle.
        Töihin Nuoria työttömiä on paljon.

        Mutta silti esim itse 60v. Keikun vaan työttömänä. Teen työnhakusuunnitelmia yms. Ja todellisuudessa töitä ei ole, vaikka on kokemusta ja paljon koulutusta.
        Mutta ei ole merkitystä historialla, kun vanhoille ei palkkatöitä ole.

        Helppoissa sisä töissä voi istua pitkäänkin.
        Ja hidastunut viihtyy pikkutakkissa, tai jakkupuvussa,, hyvillä eduilla,,ja,,,,aika kuluu tärkeänä puuhastellessa hyvin.
        On sosiaalinen ympäristö. Ja helppoihn töihin laitostunut, niin ei osaa jäädä pois enää!!
        Mutta se Suorittava työ alkaa hyytyä alle 60v. Iässä.
        Tosi raskaat työt jo alle 50v. Iässä.

        Itse nyt 60v iässä, ja työttömänä. Ja kuten moni täällä kertonut, ei pääsyä eläkkeelle, ei pääsyä palkkatöihin.
        Ollaan väliinputoajina. Odotellaan eläkettä.
        Tätä tilannetta voi nimittää hyvän työvoiman laajaksi haaskaukseksi,,,!!

        Kun olen hakenut töitä, en saa vastauksia, tai saan pilkallisia vastauksia, herjausta, nimittelyä, yms asiatonta palautetta. Miksi työttömiä herjataan ?? Kuuluuko systeemiin?
        - Olen terve suomalainen 60v. Mies. Paljon koulutusta, kokemusta, jne.


      • Vanhana_ukkona

        Kyllä helpommalla pääsee kun hyväksyy tilanteen,en minäkään kohta 60v mitään kuvittelekkaan tekeväni.Irwin Goodman lauloi sopivasti aikoinaan "Pannaan pensselit santaan ja rukkaset naulaan,Eihän tässä muukaan auta."..Mutta ei kuitenkaan sovitella köyttäkin kaulaan ,vaan aloitetaan rento vanhemman miehen elämä!!!..Pikku hakemuksen koiruuksia tuonne eläkeyhtiölle ja lääkäriltä lausuntoja,niin eiköhän ne aika helpolla päästä...Jospa se Rinteen porukka sen aktiivimallinki nitistää pois kiusaamasta,niin saa täyenä korvaukset.


      • KöyhyysLisääntyy
        Vanhana_ukkona kirjoitti:

        Kyllä helpommalla pääsee kun hyväksyy tilanteen,en minäkään kohta 60v mitään kuvittelekkaan tekeväni.Irwin Goodman lauloi sopivasti aikoinaan "Pannaan pensselit santaan ja rukkaset naulaan,Eihän tässä muukaan auta."..Mutta ei kuitenkaan sovitella köyttäkin kaulaan ,vaan aloitetaan rento vanhemman miehen elämä!!!..Pikku hakemuksen koiruuksia tuonne eläkeyhtiölle ja lääkäriltä lausuntoja,niin eiköhän ne aika helpolla päästä...Jospa se Rinteen porukka sen aktiivimallinki nitistää pois kiusaamasta,niin saa täyenä korvaukset.

        Vallitsevaan tilanteeseen ei yksi ihminen voi vaikuttaa.
        Jos ei kelpaa palkkatöihin, niin ei kelpaa.
        Joten On alistuttava ja katselemaan sivusta elintasoa.
        Köyhä on ulkopuolinen kulutuksesta.

        Jokin ahnetta tulonjakoa tervehdyttävä joukkotoiminta ( vrt keltaliivit, ranska). Olisi tarpeen.
        Koska esim. suomen työväenpuolueet ei aja suomi köyhän asioita enää.
        Noi entiset työvä'enpuolueet ja vihreät ajaa ulkomaan pakolais turistien asiaa. ja tuhlaa rahaa lepo turismiin. Ja tuhlaa rahaa kehitysapuun. yms. Vaikka oma maa murtuu alta !!

        Sitten noi oikeisto puolueet kokoomus kepu rkp, niin ne ajaa ahneeti vain rikkaiden etua. Ja ovat halukkaita ahneudesaan raiskaamaan ja myymään suomen kansan muutamasta hopearahasta!


      • vanhana_ukkona
        KöyhyysLisääntyy kirjoitti:

        Vallitsevaan tilanteeseen ei yksi ihminen voi vaikuttaa.
        Jos ei kelpaa palkkatöihin, niin ei kelpaa.
        Joten On alistuttava ja katselemaan sivusta elintasoa.
        Köyhä on ulkopuolinen kulutuksesta.

        Jokin ahnetta tulonjakoa tervehdyttävä joukkotoiminta ( vrt keltaliivit, ranska). Olisi tarpeen.
        Koska esim. suomen työväenpuolueet ei aja suomi köyhän asioita enää.
        Noi entiset työvä'enpuolueet ja vihreät ajaa ulkomaan pakolais turistien asiaa. ja tuhlaa rahaa lepo turismiin. Ja tuhlaa rahaa kehitysapuun. yms. Vaikka oma maa murtuu alta !!

        Sitten noi oikeisto puolueet kokoomus kepu rkp, niin ne ajaa ahneeti vain rikkaiden etua. Ja ovat halukkaita ahneudesaan raiskaamaan ja myymään suomen kansan muutamasta hopearahasta!

        Olen täysin samaa mieltä tästä pakolaispolitiikasta. 3,2 miljardia vuodessa on hirmu paljo rahaa,varsinkin ku se on velkaa,ei omia säästöjä..Mutta elämä on ainutlaatuinen,ei voi sanoa sitku synnyn uudestaan voin tehdä toisin,se on nyt se hetki.


      • AhneusPolitiikanMaa
        vanhana_ukkona kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä tästä pakolaispolitiikasta. 3,2 miljardia vuodessa on hirmu paljo rahaa,varsinkin ku se on velkaa,ei omia säästöjä..Mutta elämä on ainutlaatuinen,ei voi sanoa sitku synnyn uudestaan voin tehdä toisin,se on nyt se hetki.

        - niin, vaalit on tulossa, ja todelliset ongelmat on vaiettu nytkin tehoikkaasti !!!
        Puhutaan mukavemmista ongelmista, ja täytetään jukisuus esim. globaaleilla ongelmilla.
        - Näin ei tarvitse puhua omaa kansaa koskevista ongelmista, turvattomuus, terrori, murha, lasten raiskaus, terveysdenhoito korruptio, pakolaisturismi korruptio ongelmista, kuluista,,,ja ei tarvitse puhua hallinnon vastuusta turvattomuuteen, ei köyhyydestä...!!
        - hallinto ei ota vastuuta, vaan siirtää ja vaihtaa keskustelun aiheita....
        Valta media palvelee hallintoa propagandalla, disinformaation tuotolla...ja vaikenemalla !!

        Helsvetillistä menoa tämä keskustelun ohjaus sivuraiteille ja todellisista ongelmista vaikeneminen on.


      • Anonyymi
        AhneusPolitiikanMaa kirjoitti:

        - niin, vaalit on tulossa, ja todelliset ongelmat on vaiettu nytkin tehoikkaasti !!!
        Puhutaan mukavemmista ongelmista, ja täytetään jukisuus esim. globaaleilla ongelmilla.
        - Näin ei tarvitse puhua omaa kansaa koskevista ongelmista, turvattomuus, terrori, murha, lasten raiskaus, terveysdenhoito korruptio, pakolaisturismi korruptio ongelmista, kuluista,,,ja ei tarvitse puhua hallinnon vastuusta turvattomuuteen, ei köyhyydestä...!!
        - hallinto ei ota vastuuta, vaan siirtää ja vaihtaa keskustelun aiheita....
        Valta media palvelee hallintoa propagandalla, disinformaation tuotolla...ja vaikenemalla !!

        Helsvetillistä menoa tämä keskustelun ohjaus sivuraiteille ja todellisista ongelmista vaikeneminen on.

        Mätä Hallinto ei näytä ottavan vastuuta.
        ( ministerit, presidentti, valta puolueet. ).
        Mutta esim. sipilä lapsellisesti tekee ero ilmoituksia kyllä.....

        Vaalit meni ja ja onnistuttiin olemaan puhumatta näistä yllä mainituista suomen ongelmista.
        Ja niin kävi, että persuja äänestettiin paljon, kun vanhat puolueet pisti pään pensaaseen ja ei keskustelleet vakavista ongelmista.

        Nyt sdp vihreät pakko leipoo jotain hallitusta, jossa samaa turvattomuus pakolais polityiikkaa yritetään jatkaa.
        Sdp rinne, vihreä, pakko kulttuurimarxisti idealismi "ihmiskäsitys" ei suojele suomea ja suomalaisia !!
        Katsokaa nyt miten taas yritetään Verorahat haaskataan pakolaisturismiin ja muuhun idealismiin.

        Ahneet, Kokoomus kepu yritti myydä suomen kansan muutamasta hopearahasta.
        Vas vihreät myy suomen halvalla idelismin tunnossaan.


      • Anonyymi
        TyövoimaEiKelpaa kirjoitti:

        Helppoissa sisä töissä voi istua pitkäänkin.
        Ja hidastunut viihtyy pikkutakkissa, tai jakkupuvussa,, hyvillä eduilla,,ja,,,,aika kuluu tärkeänä puuhastellessa hyvin.
        On sosiaalinen ympäristö. Ja helppoihn töihin laitostunut, niin ei osaa jäädä pois enää!!
        Mutta se Suorittava työ alkaa hyytyä alle 60v. Iässä.
        Tosi raskaat työt jo alle 50v. Iässä.

        Itse nyt 60v iässä, ja työttömänä. Ja kuten moni täällä kertonut, ei pääsyä eläkkeelle, ei pääsyä palkkatöihin.
        Ollaan väliinputoajina. Odotellaan eläkettä.
        Tätä tilannetta voi nimittää hyvän työvoiman laajaksi haaskaukseksi,,,!!

        Kun olen hakenut töitä, en saa vastauksia, tai saan pilkallisia vastauksia, herjausta, nimittelyä, yms asiatonta palautetta. Miksi työttömiä herjataan ?? Kuuluuko systeemiin?
        - Olen terve suomalainen 60v. Mies. Paljon koulutusta, kokemusta, jne.

        Kuuluu systeemiin ja on nimeltään "maan tapa " !


    • Anonyymi

      Uraputkessa täällä myös. Ikää 60v.
      Te, typ, yms. toimintaa, työttömänä palloilua olen joutunut harrastamaan.
      Työnhaku- ja aktivonti suunnitelmia, yms.... Kutsu käy 3kk välein. Ja täytetään kaavake. .
      Työnhaku jatkuu.
      Mutta rehellistä palkka-työtä ei löydy.
      Uraputkessa tässä.
      Kesäiset kelit on mukavat.

    • Anonyymi

      Vappu, muuten menee, mutta kun ei ole kulutusrahaa....
      Palkaton on köyhä, köyhä ei kuluta, jne.
      Jotta vappu on palkattomalle kuin muukin arki, tai joulu.
      Halpaa ruokaa, halvat huvit.

      Se kumastuttaa, miten radiosta ei tule kunnon musiikkia, vain jotain iskelmä roskaa,
      poppia, tai hautajais klassista vingutusta.
      Ns. työväen musiikkia ja vappu musiikkia ei ole. Just selasin kanavat.

      • Anonyymi

        Tasanen kuluttamaton elämä on terveellistä.
        Yksinkertaista ruokaa ja ilman kiirettä.
        Mutta palkattomuus, kulutuskyvyttömyys vie mahdollisuuden tehdä monia asioita.......


    • Anonyymi

      Täsä aamulla kahvia ja leipää. Ja rahattomana täs päivää "vietän sohvalla".
      Kirjoitan tähän sen sohva, kun se kuulemma on erittäin vaarallinen työttömälle !!
      Ja aiheuttaa katkeruutta ja kateutta ahneiden piirissä..
      Varmaan käyn ulkona kun on hyvä ilma.
      Ja sohvasta paistaa noi jouset ja painaa selkää, niin ei siinä puolta tuntia pitempään kyllä kehtaa loikoa.

      Palkka kiireet ei paina, kun meikäläinen ei sitten millään tunnu kelpaavan enää palkkatöihin. Töitä hakiessa saa vittuilua ja vihjailua ja halveksuntaa osakseen. Vaikea siinä on mennä töihin.
      Ei ole hyötyä koulutuksesta ja kokemuksesta.....

    • Anonyymi

      Uraputkessa täällä myös. Mulla aktiivi malli alkoi purra vasta 2019 alusta.
      Pitää nykyään kahteen kertaan täyttää kela työttömyysturva hakemus.
      Kun vievät 4,6%, vaikka olen tehnyt työkyvyttömyyseläke hakemuksen.
      Asia sitten korjautuu kun asiasta valittaa.
      Mutta turhaa byrokaratiaa on lähetellä useita lappuja..... kenen etu?
      Kuitenkin ihmetyttää miksi nyt vielä työtöntä kiusaavat ja simputtavat, vaikka hallitus vaihtui jo.....

    • Anonyymi

      Se ettei koulutuksesta ja kokemuksesta ole hyötyä 60 vuotiaalle perustuu käytännön faktaan. Pomot jotka tunsi hyvin ollessaan nuori ja verevä ovat poistuneet eläkkeelle tai turpeen alle. Olleet jo kauan pois pelikentältä. On vaikeata myydä itseänsä duuniin jos firman johto on 20-30 vuotta nuorempi kuin itse on. Tuntemattomia pomoja. Oma kontaktiverkosto työelämään liukenee nopeutuvassa tahdissa alta pois kun ikä menee yli 50 vuoden rajapyykin. Kun ikää on vaikkapa 59 vuotta , niin 3/4 osaa tärkeimmistä f2f kontakteista on varmasti poissa työelämästä. Melko mahdotonta on myydä työkokemukseen perustuvaa osaamista itseänsä paljon nuoremmalle yritysjohdolle joka ei tunne sinun historiaasi mitenkään. Et kuulu nuorten pomojen aktiiviseen kontaktiverkostoon. Olet ulkopuolinen kummajainen menneisyydestä. Neuvo tässä: Pysy aina 30-40 vuotiaana. Silloin oma kontaktiverkostosi on monasti parhaimmillansa.

    • Anonyymi

      Työttömille ei ole enää ns. eläkeputkea. Vaan työtön roikkuu työttömänä, ja moni on kymmenen vuotta työttömänä ennen eläkettä..
      Tämä on niin yleistä, että 50v tienoilla työ loppuu, ja uutta palkka-työtä ei enää löydy.
      Kun on niin järjestelmällistä toimintaa vanhojen työttöminä pitäminen, Niin Lienee vakuutusyhtiöiden etu pitää ihmisiä työttöminä ennen eläkeikää.

    • Mukava ketju kirjoituksia arjesta tässä yllä on. Ja lähellä on omia kokemuksia.
      Täytän 60v. ja olen ilmeisesti täysin kelpaamaton palkkatöihin minäkin. Ei siis työpanos kelpaa, enää, ei sitten millään. ( siis jos puhutaan rehellisestä palkka-työstä...).
      Muuta "lastenkoti toimintaa työttömille" kyllä on tarjolla. Mutta ei täysjärkinen terapiaa tai hoivaa tarttee, vaan vain palkkaa. Rahaa.
      Köyhyys vaivaa ja alhainen eläke ehkä joskus tulee. Vmäien tilanne.

      Ja uskomatonta on, että tänne jostain ulkomailta tulleet turistit saa paremmat sosiaaliedut , kuin suomalainen, pitkään veroa suomeen maksanut.....
      Näin se käytännössä moraali murtuu !!

    • Anonyymi

      Nyt luvassa on kokoomus aktiivi simputus mallin lopetus.
      Katsellaan nyt , miten nopeaan se kokoomus kepu simputuksen lopetus tapahtuu.
      Ja Armahtaako uusi hallitus ja työministeri vanhat työttömät eläkkeelle ? Olisi järkevää, koska silloin työttömien määrä vähenisi.
      Mutta pekäänpä, että 18-64v. vuotiaiden työttömien "kuntoutus" saa nyt taas uusia piirteitä..... Koska vakuutusyhtiöiden etua ajetaan.

    • Anonyymi

      Ei tuo aktiivisimputus paljoa vaivaa kun laittaa vähänkään itseänsä likoon,pitää olla yhtä kekseliäs kuin simputtaja.Sitä hemmetin työkyvyttömyyseläkehakemusta jonoon joka hetki, se on yksinkertaista nykyään netin kautta.Kuvankaappaukset vakuutusyhtiön sivulta riittää kassalle ja te-toimistolle että on haku päällä,ei niin mitään ongelmaa.Jos käy niin että joutuu työnhakuun johonki yritykseen, niin rollaattori tueksi ja sen kanssa kun kompuroi sisään niin eivät ota töihin,sanoo että kun tuo tasapaino ei ole oikein kunnossa.Nukahtelee kesken päivää ja kertoo ettei jaksa,saa olla rauhassa.59v pääsee ennen 500pv:n päivärahakauden päättymistä lisäpäiville kun tayttää 61v,ansio ei tipu.Tämä hallituskokoonpano ei tule lopettamaan lisäpäiväasetusta ja 4v:n jälkeen se on yks ja sama,sillon ollaan jo oikealla eläkkeellä..

    • Anonyymi

      Laitoin taas sen työkyvttömyys eläke hakemuksen.
      Koska Aktiivi simputus malli ei ole vielä poistunut !
      Voi viedä sen 4 vuotta, ennen kuin poistuu ?
      Jos se nyt ollenkaan poistuu ? Koska selvästi Tärkeämpää idealisteille on tukea vaikka ulkomaan pakolais turisteja, kuin suomen köyhiä työttömiä.
      Joten Varmaan näitä tke hakemuksia joutuu tekemään yhä lisää ja lisää.

      Rikkaat ja idealistit ei halua tietää ja ei ymmärrä, että köyhälle se 4,6% on ruokarahaa. Siis merkittävä.
      Itse täytän 60v. ja olen kela työttömyysturvalla, ja tiukkaa on.
      Ja eläkkeelle en pääse, ja palkkatöihin en pääse.

      • Anonyymi

        Ideahan tuossa 4,6 % nipistyksessä on töihin patistava piiskavaikutus. Motivoi hakemaan töitä isommalla innolla. On noustava soffalta. Ryhdistäydyttävä.
        Toimeentulo heikkenee--> Tulee nälkä ja uhkaa häätö--> lamppu syttyy työttömän päässä--> sitä on varmaan minunkin haettava nyt heti duunia--> työllistyminen --> 4,6% motivointi-piiska on tehnyt uuden veroa maksavan työllisen Suomeen. Okei se oli sitä teoriaa. Monelle piiska on toimeentulon ilkeä leikkuri. Etenkin 60-vuotialle työttömille melkein aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ideahan tuossa 4,6 % nipistyksessä on töihin patistava piiskavaikutus. Motivoi hakemaan töitä isommalla innolla. On noustava soffalta. Ryhdistäydyttävä.
        Toimeentulo heikkenee--> Tulee nälkä ja uhkaa häätö--> lamppu syttyy työttömän päässä--> sitä on varmaan minunkin haettava nyt heti duunia--> työllistyminen --> 4,6% motivointi-piiska on tehnyt uuden veroa maksavan työllisen Suomeen. Okei se oli sitä teoriaa. Monelle piiska on toimeentulon ilkeä leikkuri. Etenkin 60-vuotialle työttömille melkein aina.

        Kun ei ole niitä palkka työpaikkoja !!! Joten käytännössä pelkkää simputusta toi on. Se on herjaava Kokoomus kepu sdp vihreä lahtareiden kyykytystoimi.
        Ja se aktiivi malli ei ole loppunut, vaikka uusi vas vihreä hallitus on istunut korkeilla palkoilla jo nyt pitkään........ -edelleen, nyt 26.06.2019 aktiivi simputus malli toimii, ja kela jatkaa sitä.......Kun ei ole niitä palkka työpaikkoja !!! Joten käytännössä pelkkää simputusta toi on.
        Se on herjaava Kokoomus kepu sdp vihreä lahtareiden kyykytystoimi. Ja se aktiivi malli ei ole loppunut, vaikka uusi vas vihreä hallitus on istunut korkeilla palkoilla jo nyt pitkään........ -edelleen, nyt 26.06.2019 aktiivi simputus malli toimii, ja kela jatkaa sitä.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei ole niitä palkka työpaikkoja !!! Joten käytännössä pelkkää simputusta toi on. Se on herjaava Kokoomus kepu sdp vihreä lahtareiden kyykytystoimi.
        Ja se aktiivi malli ei ole loppunut, vaikka uusi vas vihreä hallitus on istunut korkeilla palkoilla jo nyt pitkään........ -edelleen, nyt 26.06.2019 aktiivi simputus malli toimii, ja kela jatkaa sitä.......Kun ei ole niitä palkka työpaikkoja !!! Joten käytännössä pelkkää simputusta toi on.
        Se on herjaava Kokoomus kepu sdp vihreä lahtareiden kyykytystoimi. Ja se aktiivi malli ei ole loppunut, vaikka uusi vas vihreä hallitus on istunut korkeilla palkoilla jo nyt pitkään........ -edelleen, nyt 26.06.2019 aktiivi simputus malli toimii, ja kela jatkaa sitä.......

        Voisiko olla niin että nykyistä ammattitaitoasi ei työmarkkinoilla tarvita ilman jatko-opiskelua ?


    • Anonyymi

      "Ideahan tuossa 4,6 % nipistyksessä on töihin patistava piiskavaikutus. Motivoi hakemaan töitä isommalla innolla. On noustava soffalta. Ryhdistäydyttävä.
      Toimeentulo heikkenee--> Tulee nälkä ja uhkaa häätö--> lamppu syttyy työttömän päässä--> sitä on varmaan minunkin haettava nyt heti duunia--> työllistyminen --> 4,6% motivointi-piiska on tehnyt uuden veroa maksavan työllisen Suomeen. Okei se oli sitä teoriaa. Monelle piiska on toimeentulon ilkeä leikkuri. Etenkin 60-vuotialle työttömille melkein aina. "

      Minuunkin se tehosi hyvin, kun aloin innostumaan omista ideoistani, torille
      myymään jotain tuotteita ajattelin, mutta ei euron hommiin minua saa ikinä,
      ja tarpeen tullen saarnaan evankeliumia, siitähän nämä pahiksen edustajat ei tykkää ollenkaan. Nyt Torontossakin pidätettiin katusaarnaaja.

    • Anonyymi

      Se aktiivi malli jatkuu vaan !!
      Hallitus vaihtui ja vaalilupaukset nyt jo pettää.
      tänään 04.07.2019, aktiivi simputus malli jatkuu yhä !!
      täytyy tehdä edelleen tke hakemuksia.....

      • Tke-hakemus on sisällä minullaki ja ihan terveydellisistä syistäkin!!Kannattaa huomioda sellainenki seikka,että tämä aktiivisuutta mittaava 65pv:n laskuri kassan sivulla ainoastaan keskeytyy tke- hakemuksen ajaksi,se ei siis nollaannu!!!Kun eläkepäätös valmistuu,niin sen näkee eläkeyhtiön sivulta,mutta itse päätöksen sisältö selviää vasta viikon päästä kun posti sen tuo ja siinäkin kerkesi taas tulla vastaava määrä laskuriin lisää lukemia.Ennenpitkää 65pv tulee täyteen ja sitä ei nollata kuin aktiivitoimilla.Sairaalla ihmisellä jolla on voimassa oleva B-lausunto työkyvyttömyydestä,ei te-keskus patista mihinkään kursseille saati töihin joka on ihan luonnollista kun haetaan eläkettä,mutta sanktiot päivärahan muodossa kyllä tulevat voimaan.


    • Anonyymi

      Tänäänkin, 10. 07. 2019. se aktiivi simputus jatkuu ja jatkuu.
      Vaalilupaukset eivät pidä !!
      Ja korkeilla palkoilla Ministerit hoitaa ulkomaiden asioita !!!

      Tein tke. hakemuksen taas kerran, olen tehnyt jo aktiivi mallin alusta asti näitä....

    • Anonyymi

      Kuritetun kansan olis aika nousta Kempeleen saarnaajaa vastaan!

    • Anonyymi

      aktiivi simputus jatkuu yhä !!
      tänään 17.07. 2019. aktiivi simputus vaan jatkuu.....
      Vaalilupaukset on unohdettu.
      Päättäjien aikaa tuhlataan terroristien hyysäämiseen.
      Ulkomaalaisten rosvojen asioihin.
      'Se on selvä arvovalinta.
      Viha omaa kansaa ja kulttuuria vastaan on tämänkin hallituksen agenda !!

      • Anonyymi

        Jatkuu vaan !!
        Itsekin tein taas uuden tke. hakemuksen.
        Koska aktiivi malli se vaan jatkuu. ja jatkuu.
        Vas. vihreät, sdp ministerit ja kepu kanat ei halua aktiivi simputusta lopettaa.
        kunhan oma palkka juoksee, muulla ei ole väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuu vaan !!
        Itsekin tein taas uuden tke. hakemuksen.
        Koska aktiivi malli se vaan jatkuu. ja jatkuu.
        Vas. vihreät, sdp ministerit ja kepu kanat ei halua aktiivi simputusta lopettaa.
        kunhan oma palkka juoksee, muulla ei ole väliä.

        Aktiivi kyykytys malli jatkuu. Tänään 02.08.2018.
        Teemme me työttömät jälleen uusia työkyvttömyys eläke hakemuksia.
        Vaalit oli ja meni.
        Työministeri perustaa kalliita työryhmiä pohtimaan työttömyys asiaa,
        asiaa jota ei aiemminkaan ole ratkaistu.
        Kallista Turhatoimintaa on politiikka.
        Kuspää politikot viivyttää aktiivi mallia, nyt sdp, vihreät,
        ja kokoomus kepu ahneet tämän kyykytyksen aloitti.


      • No nyt tämä saikkaus vihdoin loppu!!..Tuli myönteinen tk-eläke päätös,mutta vaatihan se 300pv kelan saikkua ja monet hakemukset ,B-lausunnot ja se,että täytin 60v!!..Jatkakaa taistelua,jossain vaiheessa se palkitsee..Sairauksia ei nämä päätökset helpota,mutta jääpähän tämä ilmanaikoinen pelleily pois ja on jonkulainen varma toimeentulo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aktiivi kyykytys malli jatkuu. Tänään 02.08.2018.
        Teemme me työttömät jälleen uusia työkyvttömyys eläke hakemuksia.
        Vaalit oli ja meni.
        Työministeri perustaa kalliita työryhmiä pohtimaan työttömyys asiaa,
        asiaa jota ei aiemminkaan ole ratkaistu.
        Kallista Turhatoimintaa on politiikka.
        Kuspää politikot viivyttää aktiivi mallia, nyt sdp, vihreät,
        ja kokoomus kepu ahneet tämän kyykytyksen aloitti.

        Aktiivi simputus malli jatkuu, ja tänäänkin 09.08.2019. kyykytetään työttömiä aktiivi simputuksella.
        Sdp vihreä kepu hallitus on istunut jo kuukausia !!!!!
        Eri ministereillä oma runsas palkka juoksee.
        Tärkeinä järjestellään vaikka kaukaisia afrikan asioita, mutta silti aktiivi malli ei vaan poistu.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aktiivi simputus malli jatkuu, ja tänäänkin 09.08.2019. kyykytetään työttömiä aktiivi simputuksella.
        Sdp vihreä kepu hallitus on istunut jo kuukausia !!!!!
        Eri ministereillä oma runsas palkka juoksee.
        Tärkeinä järjestellään vaikka kaukaisia afrikan asioita, mutta silti aktiivi malli ei vaan poistu.....

        18.08. 2019. tänään, ja aktiivi malli vain jatkuu ja jatkuu.
        Mielivalta jatkuu, aktiivi kyykytys jatkuu.
        Ja Politikot puhuu pskaa ...

        Tämä ylimielinen, toimimaton, hallitus tulisi lähettää sinne kauas afrikkaan hallitsemaan. Vaikka kongon demokraattiseen tasavaltaan.
        Ja naiviuden huippuna, sdp on hyväksynyt riveihinsä valehtelevan kansanedustajan, jonka taustoista ja papereista ei ole tietoa!!
        Jopa sdp ahtisaaren, kallliisti verorahoiilla pyörivä konflikti tutkimus keskus tuli huijattuksi, kun tämä ulkomaan setä väärennetyillä papereilla oli sielläkin palkattuna !! - syvä naivius ja yksinkertaisuus vaivaa sdp vihreitä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18.08. 2019. tänään, ja aktiivi malli vain jatkuu ja jatkuu.
        Mielivalta jatkuu, aktiivi kyykytys jatkuu.
        Ja Politikot puhuu pskaa ...

        Tämä ylimielinen, toimimaton, hallitus tulisi lähettää sinne kauas afrikkaan hallitsemaan. Vaikka kongon demokraattiseen tasavaltaan.
        Ja naiviuden huippuna, sdp on hyväksynyt riveihinsä valehtelevan kansanedustajan, jonka taustoista ja papereista ei ole tietoa!!
        Jopa sdp ahtisaaren, kallliisti verorahoiilla pyörivä konflikti tutkimus keskus tuli huijattuksi, kun tämä ulkomaan setä väärennetyillä papereilla oli sielläkin palkattuna !! - syvä naivius ja yksinkertaisuus vaivaa sdp vihreitä !

        Nyt on jo 05.09.2019. ja se aktiivi malli jatkuu tänäänkin.....
        Mielivalta ja kyykytys jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on jo 05.09.2019. ja se aktiivi malli jatkuu tänäänkin.....
        Mielivalta ja kyykytys jatkuu.

        Otappas itseäsi niskasta kiinni ja tee asialle jotain,joko töihin koulutukseen tai eläkkeelle,riippuu siitä oletko iäkäs/sairas vai nuori työnhakija!Joku päämäärä pitää olla,muutoin jää kierämään vaan kehää.Työkykykoordinaattori osaa antaa hyviä vinkkejä ja ajaa vaan sun etuja,ei patista mihinkään vaan saatte yhdessä suunnitella mikä on sinun edun ja tahdon mukaista.Sanon tämän siksi,koska itselläni tämä toimi oikeen hyvin.Koordinaattorilla on käytössään jopa lääkärit joille hän varaa ajat jos tarvii.Tuo aktiivimalli loppuu kohta,ainakin se leikkuri..Tsemppiä tulevaisuuteen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otappas itseäsi niskasta kiinni ja tee asialle jotain,joko töihin koulutukseen tai eläkkeelle,riippuu siitä oletko iäkäs/sairas vai nuori työnhakija!Joku päämäärä pitää olla,muutoin jää kierämään vaan kehää.Työkykykoordinaattori osaa antaa hyviä vinkkejä ja ajaa vaan sun etuja,ei patista mihinkään vaan saatte yhdessä suunnitella mikä on sinun edun ja tahdon mukaista.Sanon tämän siksi,koska itselläni tämä toimi oikeen hyvin.Koordinaattorilla on käytössään jopa lääkärit joille hän varaa ajat jos tarvii.Tuo aktiivimalli loppuu kohta,ainakin se leikkuri..Tsemppiä tulevaisuuteen..

        - Sanon minäkin tämän siksi, koska itselläni tämä ei toiminut oikeen hyvin. Enkä ole tuttaviltakaan kuullut että' toimisi.
        Koordinaattorilla ja tem, te, typ, mopa, yms... asiantuntijoilla, on käytössään keinoja, jotka ei olleet toimivia.
        jopa lääkärit terv. sisaret, psykiatrit, yms.... mutta, joille en päässyt saamaan b-lausuntoa. vaikka pyysin. - pyysin pääsyä b- lausunnon hakuun, koska ei ole itsellä työttömänä varaa terv.kesk. ja lääkärimaksuihin.
        Hän, siis virkailija, ei varannut aikaa jos tarvii.
        Ja Tuo aktiivimalli ei näytä loppuvan kohta,
        vaan se on päällä edelleen, ainakin se leikkuri.
        .Tsemppiä tulevaisuuteen tarvitaan.
        Mutta meitä ihmisä, jotka ei kalvata palkka töihin, ei eläkkeelle, ei minnekään on tosi paljon !!! Esim. ikäluokka 60v ympärillä !!

        Ja uusi sdp kaaderi, se jumalteatteri-ministeri, ei edes tehnyt meille lex lindströmiä, jolla vanhat saataisiin säällisesti pois tem pelleilyn piiristä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        - Sanon minäkin tämän siksi, koska itselläni tämä ei toiminut oikeen hyvin. Enkä ole tuttaviltakaan kuullut että' toimisi.
        Koordinaattorilla ja tem, te, typ, mopa, yms... asiantuntijoilla, on käytössään keinoja, jotka ei olleet toimivia.
        jopa lääkärit terv. sisaret, psykiatrit, yms.... mutta, joille en päässyt saamaan b-lausuntoa. vaikka pyysin. - pyysin pääsyä b- lausunnon hakuun, koska ei ole itsellä työttömänä varaa terv.kesk. ja lääkärimaksuihin.
        Hän, siis virkailija, ei varannut aikaa jos tarvii.
        Ja Tuo aktiivimalli ei näytä loppuvan kohta,
        vaan se on päällä edelleen, ainakin se leikkuri.
        .Tsemppiä tulevaisuuteen tarvitaan.
        Mutta meitä ihmisä, jotka ei kalvata palkka töihin, ei eläkkeelle, ei minnekään on tosi paljon !!! Esim. ikäluokka 60v ympärillä !!

        Ja uusi sdp kaaderi, se jumalteatteri-ministeri, ei edes tehnyt meille lex lindströmiä, jolla vanhat saataisiin säällisesti pois tem pelleilyn piiristä...

        Politikot ajaa vakuutus bisneksen etuja,
        romahdutetaan eläkkeet !!
        kun vanhoja pidetään työttöminä, niin niile ei tarvi jatkossa maksaa enää kunnon eläkkeitä !!!
        Näin yksinkertainen joukko-huijjaus tämä on !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        - Sanon minäkin tämän siksi, koska itselläni tämä ei toiminut oikeen hyvin. Enkä ole tuttaviltakaan kuullut että' toimisi.
        Koordinaattorilla ja tem, te, typ, mopa, yms... asiantuntijoilla, on käytössään keinoja, jotka ei olleet toimivia.
        jopa lääkärit terv. sisaret, psykiatrit, yms.... mutta, joille en päässyt saamaan b-lausuntoa. vaikka pyysin. - pyysin pääsyä b- lausunnon hakuun, koska ei ole itsellä työttömänä varaa terv.kesk. ja lääkärimaksuihin.
        Hän, siis virkailija, ei varannut aikaa jos tarvii.
        Ja Tuo aktiivimalli ei näytä loppuvan kohta,
        vaan se on päällä edelleen, ainakin se leikkuri.
        .Tsemppiä tulevaisuuteen tarvitaan.
        Mutta meitä ihmisä, jotka ei kalvata palkka töihin, ei eläkkeelle, ei minnekään on tosi paljon !!! Esim. ikäluokka 60v ympärillä !!

        Ja uusi sdp kaaderi, se jumalteatteri-ministeri, ei edes tehnyt meille lex lindströmiä, jolla vanhat saataisiin säällisesti pois tem pelleilyn piiristä...

        Toimi minun kohdalla,sain lääkäriajan ja lähetteen edelleen sisätautilääkärille,häneltä B-lausunnon jonka lähetin eläkeyhtiöön ja siitä seurasi että olen nyt tasan 60v eläkkeellä!Eihän se ihan sukkana näin suoraviivaisesti mene,pitää olla tiukka päämäärä mihin on menossa ja se pitää näkyä teoissa.Tämä ensimmäinen yleislääkärikin meinasi heittää pyyhkeen kehään kun ei ymmärtänyt oireitani,mutta nostin semmoisen metakan ja että jatkolähete oli annettava ja koordinaattori tuki minua siinä.Apinan raivolla ne asiat menee eteenpäin olipa se asia mikä hyvänsä,ei murjottamisella.


      • Anonyymi

        DDR pakastettiin Suomeen jotta maailmanvallankumouksen tekijöille riittäisi turvapaikka valtioita . Siinä samalla ostamme vallankumouksien alkuunlaittajalta itsenäisyyttämme . Idänkauppaa...


    • Anonyymi

      Aktiivi malli jatkuu yhä, tänäänkin 11.09.2019.
      Vaalit oli ja meni, ja vaalilupaukset ei pidä !!

      Massa-työttömyys on yhä vieläkin päällä.
      On Yli 1/2 miljoonaa työtöntä.
      Ja on suuri määrä pakolais turisteja täysylläpito kela lomilla siihen päälle.
      Joiden kautta esim. siirretään asumistuki miljardeja ahneeseen asuntokeinotteluun !!
      Mutta progandistisesti valta mediassa juhlitaan työvoimapulalla .
      ----- Unkarilaiset oli oikeassa, tiedonvälitys suomessa on liian harvojen käsissä ja ohjauksessa.

    • Anonyymi

      Kannattaa mennä töihin. Nyt jokainen halukas saa töitä.

      • Anonyymi

        Sinäkö maksat palkan ?
        Vai missä ihmeessä on ne rehelliset palkka-työt ?
        Kun niitä ei ole, ei niihin pääse, ei palkata töihin
        --- ja samaan aikaan joku hurja marakatti jauhaa työvoimapulasta ja puhuu rekrytoinneista...
        Mutta palkka töitä ei vaan löydy !
        Kumma systeemi, taitaa olla kokoomuskepu persiistä tämä malli ?


    • Anonyymi

      Jaa A . Eikös siinä ole riittäväsi haastetta kun 50 vuotiaana töihin yrittää?

      Perkule kun puhuuvattae tuosta kohdanto ongelmasta on tullu itselle eteen tuo muutamaan kertaan.On tuo työrasti jossa on noita tukityöpaikkoja,mutta kun on soittanu on paikka menny vaikka hakua aikaa on kuukausi jäljellä . En tiedä muiden kokemuksista ,mutta ei ne kovin rohkaisevia ole omalla kohdalla ollut eikäö ikää ole ihan noin paljon vaikka ei kyllä kymmetäkään vähempää.

      Liekö sitten tuo ikä kun ei kelpaa,sellainen on vaikutelma jäänyt että pulkassa ura on ,kun on tuon kymmenisen vuotta jo yritellyt töihin. Mut täytyy kyllä sanoa et ei tuo kohdanto ongelmakaan on pitkältä haettu toisinaan.Kattosin toss Helsingin kaupungin työsivuja ta teknistä paikkaa oli tarjolla Apotti hankeen piirissä projektiasiantuijoita hakivat.Oli veil kolme paikkaa hakusessa. Pirauttelin ja kyselin millasta homma käytänössä on ,tuota kokemuspohja vaatimiusta kartottaakseni ,kun korkea koulu vaatimus oli mielestäni lennokast tuohhon hommaan ja kokemuksella korattatvissa.Ilmeni että eivät varsinaisesti teknistä henkllöä hae vaan sairaanhoidon omaaavalla pohjalla olevaa henkilöä. Halvattu soikoon ,semmone tunne tuli jot ei ol ihme jollei työpaika ja tekijät kohtaa. Jot toho päälle ku lyödään toi työntekijöiden ikä vaikutus työmarkkinoilel ,nii paree se on lähteä sukan kuronta kursille työ hakuse sijasta ,on se nii toivoto juttu enää 50 kyppisille et paree on mieltää olevasa eläkkeellä ilma eläket.

      • Anonyymi

        Huvittavalta tuntuu, kun ei töihin kelpaa. Turhaan on hankittu koulutukset ja työkokemukset.
        Siinä sitä sitten ihminen sätkii köyhyydessä, terveenä työkykyisenä työttömänä. Ja eläkkeelle ei pääse.
        Taitaa monessa paikassa olla kielto palkata vanhoja, esim. 60v työtön töihin ?


      • Anonyymi

        Ennenvanhaan tuntiopena vakituisia virkoja hakiessani huomasin että työpaikasta ilmoittamisvelvollisuutta kierrettiin monessa kunnassa siten että ripustettiin ilmoitus viikoksi kunnan ilmoitustaululle . Sitten kilautettiin tutulle panokaverille tai sukulaiselle. Hieman avoimemmassa tapauksessa soitettiin valtapuolueen toimistoon.

        Että sellaista oli EI jäsenkirjallisen pätevän elämä n. 10 v. ajan " maailman onnellisimman" kansan joukossa. Siinä kommunistisessa kusettelussa katosi mm. perhe ( viattomat tyttölapset , 1v ja 6v ) ja omakotitalo.

        Saatuani vihdoin vakituisen mat., fys. kemian opettajan viran Espoosta akoivat kommunistien karvat pöllytä ... AIHEETTAKO ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennenvanhaan tuntiopena vakituisia virkoja hakiessani huomasin että työpaikasta ilmoittamisvelvollisuutta kierrettiin monessa kunnassa siten että ripustettiin ilmoitus viikoksi kunnan ilmoitustaululle . Sitten kilautettiin tutulle panokaverille tai sukulaiselle. Hieman avoimemmassa tapauksessa soitettiin valtapuolueen toimistoon.

        Että sellaista oli EI jäsenkirjallisen pätevän elämä n. 10 v. ajan " maailman onnellisimman" kansan joukossa. Siinä kommunistisessa kusettelussa katosi mm. perhe ( viattomat tyttölapset , 1v ja 6v ) ja omakotitalo.

        Saatuani vihdoin vakituisen mat., fys. kemian opettajan viran Espoosta akoivat kommunistien karvat pöllytä ... AIHEETTAKO ?

        Espoon kaupunki on aika korruptoitunut.


    • Anonyymi

      16.09.2019.
      Aktiivi simputus malli jatkuu yhä !!

      Ja sdp vihreä kepu Hallitus ahkeroi nyt Unkarin valtion kyykytys asiaa, ja on huolissaan Afrikasta.

      • Anonyymi

        Niin se aktiivimalli,sehän on harmittanu meitä monia..Mutta kun seuraa mediaa niin tuleeko tilalle vielä pahempaa??EK ehdottaa että otettaisiin ansiosidonnaisesta päivärahakestosta 50 päivää vielä pois ja ensimmäisen 3kk :n työttömyyskuukauden aikana maksettaisiin 5% isompi korvaus,mutta työttömyyden jatkuessa leikattaisiin tuesta pois 10% 3kk:n välein!!Tämän tapaista porrastettua päivärahan pienentämistä kannattaa mm.Vihreiden Ohisalo joka pitäisi toimenpidetä tärkeimpänä työllistämiskeinona.Minusta tuntuu että me muistelemme kohta haikein mielin aktiivimallia, kun sen vaikutus oli vaan 4,65% ja se jäi siihen.Se on kummallinen juttu ,kun kailotettaan että työpaikkoja syntyy sitä enemmän mitä kovemmin lyö työtöntä kepillä päähän!!Minulla on vapautus töistä loppuelämäksi,mutta kyllähän tämä ottaa kupoliin siitä huolimatta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se aktiivimalli,sehän on harmittanu meitä monia..Mutta kun seuraa mediaa niin tuleeko tilalle vielä pahempaa??EK ehdottaa että otettaisiin ansiosidonnaisesta päivärahakestosta 50 päivää vielä pois ja ensimmäisen 3kk :n työttömyyskuukauden aikana maksettaisiin 5% isompi korvaus,mutta työttömyyden jatkuessa leikattaisiin tuesta pois 10% 3kk:n välein!!Tämän tapaista porrastettua päivärahan pienentämistä kannattaa mm.Vihreiden Ohisalo joka pitäisi toimenpidetä tärkeimpänä työllistämiskeinona.Minusta tuntuu että me muistelemme kohta haikein mielin aktiivimallia, kun sen vaikutus oli vaan 4,65% ja se jäi siihen.Se on kummallinen juttu ,kun kailotettaan että työpaikkoja syntyy sitä enemmän mitä kovemmin lyö työtöntä kepillä päähän!!Minulla on vapautus töistä loppuelämäksi,mutta kyllähän tämä ottaa kupoliin siitä huolimatta!!

        markkina Liberalistinen oppi on toi, että kun lyödään, niin se tehostaa !!
        ja toimi se lyöminen NL ja saksassa 1930-40 L, kulag ja keskitysleireillä.
        Ja suomessa koston keväänä 1918. Valkoisten puhdistaessa työväkeä.

        Noin muuten nykyään se on enemmänkin vain oppi ja teoriaa, joka sitten ei toimi käytännössä. Esim aktiivi simputus malli ei toimi tai hyödytä muuten, kuin saadaan 4,6% säästöt, jotka voidaan sitten hassata hukkaan, ja käyttää kalliiseen korruptio pakolais turismiin, tai suoraan afrikkaan kehitysapu-huijjareille !!
        Tulonsiirto siis toimii.
        Ja eläkeläisille sdp vaaleissa luvatut vappusataset, yms rinteen lupaukset tuhlataan afrikkaan, ei siis suomen eläkeläisille !!

        Käytännön esimerkki,, Tänään 18.09. 2019 ja aktiivi simputus jatkuu !!


    • Anonyymi

      Aktiivi mallia ei jostain syystä haluta lopettaa !!
      tänäänkin 01.10. 2019 aktiivi malli on voimassa.

    • Anonyymi

      Aktiivi kyykytys jatkuu jatkuu.
      Ns. työväenpuolueet ei aja työttömien ja työväen asiaa.
      Suomen ja suomalaisten asiat ei siis ole tärrkeitä !!
      Mutta Verorahaa aiotaan tuhlata ulkomaille ja ulkomaalaisten asiohin.
      Selvää arvovalintaa......

      • Anonyymi

        Miksi jankutat tuota samaa koko ajan? Et ilmeisesti tiedä, että aktiivimalli poistetaan 1.1.2020. Koeta nyt vaan sinnitellä pari kolme kuukautta siihen asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jankutat tuota samaa koko ajan? Et ilmeisesti tiedä, että aktiivimalli poistetaan 1.1.2020. Koeta nyt vaan sinnitellä pari kolme kuukautta siihen asti.

        Hullutustahan tuo on ollunnakin. Mistäs ne työtömät työt keksiivät työvoimaviranomaselle .Nuo ku vuo kyselöö jotta kuinkas se työhaku suijuupi ja ookkonä ssanu työtä ku työttömälle soitteloovat .Ovakkona iha terveitä.Ei nie varsi muute olis hakijana vailla töitä jos ois noita suonunna ja morjestaakseeko hyö soitteloo smoll talkia heitellääksee ku ei heitil ole mittee asiaa ,eik niitä töitä tarjota.Mittee hyö työksee tekköö jollei heil työt ole tarjota työttömäl ja mittee hei sit tekköö?

        Ei tuo ikäne ku ketju alottaja enne kellee kelpoo vaik kui heilt vaatii työpaikoo ja tekemist,eik hyö mittee sil voi jot ei heit ennee kukkaa huoli. Pittee muuttuu työantajie asenen ensteks. Ei hyö ennee tuos iäs ,työurie loppu pies ja elämä ehtoo puolel kaikkee hommoo ol soveltuvikaa,nies se on tuo ikä ku tuo omat vaivas jokasel ja jaksamisel. Se o kivityö tehty tuos iäs ja pittee hiukka kattoo kevyempii hommii joho immeene kykenee ja sovetuupi. Ei mäne sil tappa jot ku herra meinaa et notetaa eläkä ikkee ja panna lissää kivii reppuu kyl hyö mennöö ,vuo ku ei mäne. Rajas se on kato kaikel, nii myös herroje hulluuel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jankutat tuota samaa koko ajan? Et ilmeisesti tiedä, että aktiivimalli poistetaan 1.1.2020. Koeta nyt vaan sinnitellä pari kolme kuukautta siihen asti.

        Aktiivi malli jatkuu vain.... Miksi ?
        Miksi se jatkuu ?
        Miksi pitäisi jonain sdp-vihreä lampaana odotella ?
        Samaan aikaan, Miksi aikaa ja rahaa riittää vaikka välimeren mafian hoitamaan korruptio pakolais turismiin rahoitukseen ?
        Mutta suomessa aktiivi malli, yms kyykytys jatkuu vaan ?
        Kumma juttu !!,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aktiivi malli jatkuu vain.... Miksi ?
        Miksi se jatkuu ?
        Miksi pitäisi jonain sdp-vihreä lampaana odotella ?
        Samaan aikaan, Miksi aikaa ja rahaa riittää vaikka välimeren mafian hoitamaan korruptio pakolais turismiin rahoitukseen ?
        Mutta suomessa aktiivi malli, yms kyykytys jatkuu vaan ?
        Kumma juttu !!,

        Odotapas vain. Kun aktiivimalli poistetaan reilun parin kuukauden kuluttua, tulee vieläkin keljumpi kyykytys työttömille!! Nehän kai suunnitteli, että työttömyyskorvaus pienenee työttömyyden pitkittyessä. Eli vuosia työttömänä olleet saavat nykyistä paljon pienempää työmarkkinatukea, kun taas juuri työttömäksi jääneet saavat isoa tukea. Toivottavasti Kela myöntää meille sitten toimeentulotukea muuten ns. hukka perii.. Kuka oli niin lapsellinen et demareita äänesti, minä en heihin luottanut alkuunkaan. Edellinenkin hallitus psrempi !!


    • Anonyymi

      Taas on aikaa mennyt ja on useasti syöty ja ulostettu.
      Työvoimapolitiikka jatkaa mataamista. Ministerit vaihtuu.
      Suuria muutoksia ei ole. Keinoja kai ei ole ? vai halua?
      Kun tuloa ja työtä ei haluta jakaa kaikille.

      Tietoisuutemme täytetään roskalla. Ja politikot käyttää kallista työ-aikaansa hukkaan. Hyysätään terroristeja, selvitellään ulkomaiden asioita. matkustllaan edestaa eu - huru-ukko- akka kokouksiin. Jopa lentokoneella ympäristö-kokouksiin !!!
      Naiivi idealismi, Järjettömyys ja ahneus on syvällä hallinnossa.

      • Anonyymi

        Onneksi aktiivimalli loppui. Edes jotain hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi aktiivimalli loppui. Edes jotain hyvää.

        Hyvä, että aktiivi-simputus lopulta katkesi.
        Ihmettelin vain, että vei 1/2 vuotta katkaista tuo köyhien kansalaisten simputus !! Miksi vei niin kauan katkaista törkeä simputus, miksi ei saatu nopeesti, esim. poikkeuslailla heti seis, kun hallitus vaihtui ? Missä oli se tahtotila ?
        Kun näyttää, että energiaa riittää vain terroristien hyysäämiseen verovaroin....

        Kevään 2020 budgettiriiheen tulee nuo 3kanta työllistämis toimet. Ja on näitä tehty aiemminkin. Tosin mitään uutta ei aiemmin ole syntynyt. vaan suurinpiirtein sama meno on jatkunut, Muutoksena vain esim... sdp filatov, ihalainen, vihreä grönblom,, kepu vanhanen ja kok. katainen aikaan, tuli lisää pakko -kuntoutusta,,, karenssilla uhaten.
        Jotta kovat on taas paikat kun tavoitteet on korkealla ja keinoja ei oikein ole työllistää oikeasti. Niin kai taas kerran temppuiluksi menee ?
        Ei ne muuten tilastot kaunistu.
        Toimivaa ja kätevää olisi tehdä esim. lex lindström uudestaan,, ja laskea vanhimmat eläkkeelle. Pois te typ tem pelleilystä.
        Mutta puolueet on enemmän vakuutusbisneksen asialla, kuin työttömien vanhojen asialla,, -niin tämäkin toimiva tilstopuhdistus on epävarmaa nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi aktiivimalli loppui. Edes jotain hyvää.

        Hyvä, että aktiivi-simputus lopulta katkesi.
        Ihmettelin vain, että vei 1/2 vuotta katkaista tuo köyhien kansalaisten simputus !! Miksi vei niin kauan katkaista törkeä simputus, miksi ei saatu nopeesti, esim. poikkeuslailla heti seis, kun hallitus vaihtui ? Missä oli se tahtotila ?
        Kun näyttää, että energiaa riittää vain terroristien hyysäämiseen verovaroin....

        Kevään 2020 budgettiriiheen tulee nuo 3kanta työllistämis toimet. Ja on näitä tehty aiemminkin. Tosin mitään uutta ei aiemmin ole syntynyt. vaan suurinpiirtein sama meno on jatkunut, Muutoksena vain esim... sdp filatov, ihalainen, vihreä grönblom,, kepu vanhanen ja kok. katainen aikaan, tuli lisää pakko -kuntoutusta,,, karenssilla uhaten.
        Jotta kovat on taas paikat kun tavoitteet on korkealla ja keinoja ei oikein ole työllistää oikeasti. Niin kai taas kerran temppuiluksi menee ?
        Ei ne muuten tilastot kaunistu.
        Toimivaa ja kätevää olisi tehdä esim. lex lindström uudestaan,, ja laskea vanhimmat eläkkeelle. Pois te typ tem pelleilystä.
        Mutta puolueet on enemmän vakuutusbisneksen asialla, kuin työttömien vanhojen asialla,, -niin tämäkin toimiva tilstopuhdistus on epävarmaa nyt.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe