Minulla on kolme tehtävää. Kaksi niistä ovat sellaisia, joilla ei taida työnantajalle olla mitään merkitystä. En ole saanut mitään ohjausta niihin liittyen. En ole raportoinut mitään. Esimies ei ole kysynyt mitään. Viime viikkoina on alkanut työmotivaatio lähestyä nollaa.
Kolmas tehtävä ei ole omalta esimieheltä. Se on ainoa, johon olen saanut jotain ohjausta. Tekisi mieli tehdä koeaikapurku, sillä työyhteisö, työkaverit ja työtilat tuntuvat ihan perseeltä. On myrkyttäviä ihmisiä, jotka antavat kuulua, jos joku on pielessä, Jatkuvasti kuulee juonittelua ja politikointia. Myrkyttäviä päiviä nämä työpäivät.
Koen kuitenkin, etten voi tehdä koeaikapurkua tuon kolmannen tehtävän takia. Siihen liittyy vastuu muista ihmisistä ja minun korvaamiseni saattaisi aiheuttaa heille haitallisia seurauksia.
Pitäisikö vaan kuitenkin olla mulkku ja täräyttää esimiehen pöydälle löysät purun merkeissä? Koen, etten voi keskustella asiasta enää kenellekään lähimmäiselleni, sillä vastaus on "tee nyt jo jotain asialle". Osa lisäksi sitä mieltä, että kyllä työssä pitää olla, pitää olla työ, on ihminen, kunhan on töissä. Työ sitä työ tätä.
Pitäisikö tehdä koeaikapurku?
6
150
Vastaukset
- vettä
Vakioneuvo. Etsi uusi työpaikka. Irtisanoudu sitten ihan normaalisti lainmukaisen 14 päivän irtisanomisajalla. Älä kerro, että olet saanut uuden työpaikan.
- KokenutOsaa
Vakioneuvo numero 2. Etsi kaikessa hiljaisuudessa uusi työpaikka. Älä kerro, että olet saanut uuden työpaikan. Tee koeaikapurku, älä ilmoita mitään muuta syytä muuta kuin sanot vain "koeaikapurku". Pääset lähtemään heti eikä 14 päivän kuluttua. Teet oikein, koska lähtösi syy ei ole uusi työ, vaan se, että nykyinen työpaikkasi on tuollainen mitä kuvailit.
- Dfghjkkhgd
Edellisten viisaiden neuvojen perään jatkan: ajattele itseäsi. Koska kukaan muu ei ajattele. Etenkään työnantajasi. Et ole korvaamaton heille. Se käy ilmi heti tiukan paikan tullen. Mutta sinun elämäsi on sinulle korvaamaton. Joten pyri parempaan.
Sinulla on kertomasi mukaan täydet syyt lailliseen koeaikapurkuun, jos siihen päädyt.
Jatkossa tiedät paremmin, mikä on sinulle tärkeää ja mitä haluat tietää ja varmistaa paikasta jo etukäteen.- Arvelen
Työkkärin mielestä ei aloittajalla ei taida olla ns. laillinen syy työsopimuksen purkamiseen, vaan hän joutuu odottelemaan työttömyyskorvausta 3 kk. Hänen kannattaa siis hommata uusi työpaikka ennen kuin purkaa sopimuksensa.
- Dghklkjg
Kyllä ap:lla on lailliset syyt koeaikapurkuun. Tuollaisia tilanteita varten koeaika on, työntekijän näkökulmasta. Laiton syy olisi esim. parempi palkka muualla. Mutta siitähän ei nyt ole kyse, vaan ongelmista nykyisessä työsuhteessa.
Karenssi tulee tottakai kun purkaa itse. En muuta väitäkään.
- MikäPidättelee
Vastuu muista ihmisistä on työnantajalla. Ei sinulla enää sen jälkeen ole vastuuta, kun olet ilmoittanut, että lähdet. Koeaikapurku kannattaa tehdä työvuoron lopulla, koska työnantaja saa vaatia tekemään työvuoron loppuun.
Itse olen kerran tehnyt koeaikapurun, tein sen 10 minuuttia ennen kuin työvuoro päättyi. Hoitoalalla, kyllä oli ihmisiä vastuulla, mutta vastuu päättyy siihen, kun et ole enää töissä. Se koeaikapurku oli yksi elämäni parhaita päätöksiä. En tosiaan ole katunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631483Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261328Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701298Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151164- 1271096
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2261023- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että280938IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel303926