Vai oletteko kaikki olleet kilttejä ja kunnollisia?
Kuka palstalaisista jää jouluna ilman lahjoja?
30
487
Vastaukset
Minä saan omilta lapsiltani lahjan.
Laitan heidän tililleen rahaa lahjoja varten, ja he käyttävät osan rahasta minun lahjaani.
Nyt tuo kuvio vielä toimii (koputtaa puuta), mutta todennäköisesti tulee aika kun tuo raha käytetään muuhun kuin lahjaan minulle.Pitäisikö sinun jossain vaiheessa alkaa ostamaan lahja suoraan itsellesi? ilmoitat vaan sittten lapsille että en siirtänyt nyt tilille lahjarahaa vaan ostin suoraan itselleni lahjan niin ei tarvitse teidän miettiä sitten mitään.
Harmaaritari kirjoitti:
Pitäisikö sinun jossain vaiheessa alkaa ostamaan lahja suoraan itsellesi? ilmoitat vaan sittten lapsille että en siirtänyt nyt tilille lahjarahaa vaan ostin suoraan itselleni lahjan niin ei tarvitse teidän miettiä sitten mitään.
Tuskin minä nyt montaa vuotta annan heille rahaa joululahjoihin, tämä järjestely toimii vain lapsen ja vanhemman välillä. Lapset saavat itsekin lahjoja, ja on reilua tarjota heille mahdollisuus antaa jonkun vaatimattoman lahjan. Lahjoihin antamani raha ei ole mikään iso, vain 50 euroa/lapsi.
Aikuiset lapset arvioivat sitten itse toimintatapansa, mutta lähtökohtaisesti lapset itse ovat se suurin lahja eikä minua kiinnosta muut lahjat.
Mä saan yleensä vanhemmiltani lahjan jouluna ja syntymäpäivinäni. Muilta en lahjoja saakkaan. No lapsilta äitienpäivänä ja piirustuksia pitkin viikkoa.😍
Itse ostan lahjoja lapsilleni, vanhemmilleni ja miehellekin yleensä jotakin...Meillä ei valitettavasti suvussa osteta siskon idean mukaan aikuisille lahjoja. Jäisin täysin ilman ellei isäni antaisi jouluna lahjarahaa 100 euroa ja isän naisystävä muistaisi jollain pehmeällä sukkapaketilla minua. Suvussa ostetaan siskoni idean mukaan vain lapsille lahjoja. Minulta taitaa jäädä nyt ostamatta lahjat lapsillekin, slllä joudun laskujen takia elämään pihistellen. Ei ole varaa lahjoihin, eikä vara myöskään oikein ajella joulukuussa bussilla Joensuussa. Joudun lähes koko joulukuun kävelemään tiukan talouteni takia yliopistolle, mikä toisaalta lisää kuntoa! :) Syy tiukkaan talouteen joulukuussa on se, että joudun maksamaan samassa kuussa vakuutusmaksun ja sähkölaskun. Köyhällä ei ole varaa ostaa makeisia, lahjoja tai ajella linja-autolla.
Seuraavana säästän etukäteen, jotta minulla olisi rahaa ostaa edes lapsille joululahjat ja ehkä kaikille arvat. Vuonna 2019 aloitan kirjanpidon ja katson mihinkä minulla menee rahat. Seuraavana jouluna kaikille meinaan ostaa jotain. Tyttölapsille nukkeja ja pikkupojalle auton? Muut saavat järjestään tyytyä arpoihin ja joulukorttiin. Lisäksi meinaan jouluksi ostaa itselleni Fazerin Sinistä suklaata ennen joulua. Nyt elän köyhän joulun, mutta se saa jäädä viimeiseksi sellaiseksi.
Joko odotat joulua?Faith.Hope.Love kirjoitti:
Meillä ei valitettavasti suvussa osteta siskon idean mukaan aikuisille lahjoja. Jäisin täysin ilman ellei isäni antaisi jouluna lahjarahaa 100 euroa ja isän naisystävä muistaisi jollain pehmeällä sukkapaketilla minua. Suvussa ostetaan siskoni idean mukaan vain lapsille lahjoja. Minulta taitaa jäädä nyt ostamatta lahjat lapsillekin, slllä joudun laskujen takia elämään pihistellen. Ei ole varaa lahjoihin, eikä vara myöskään oikein ajella joulukuussa bussilla Joensuussa. Joudun lähes koko joulukuun kävelemään tiukan talouteni takia yliopistolle, mikä toisaalta lisää kuntoa! :) Syy tiukkaan talouteen joulukuussa on se, että joudun maksamaan samassa kuussa vakuutusmaksun ja sähkölaskun. Köyhällä ei ole varaa ostaa makeisia, lahjoja tai ajella linja-autolla.
Seuraavana säästän etukäteen, jotta minulla olisi rahaa ostaa edes lapsille joululahjat ja ehkä kaikille arvat. Vuonna 2019 aloitan kirjanpidon ja katson mihinkä minulla menee rahat. Seuraavana jouluna kaikille meinaan ostaa jotain. Tyttölapsille nukkeja ja pikkupojalle auton? Muut saavat järjestään tyytyä arpoihin ja joulukorttiin. Lisäksi meinaan jouluksi ostaa itselleni Fazerin Sinistä suklaata ennen joulua. Nyt elän köyhän joulun, mutta se saa jäädä viimeiseksi sellaiseksi.
Joko odotat joulua?Eihän lahjat välttämättömiä ole, enemmänkin se yhdessä oleminen ja rauha maassa. Hyvää seuraa ja ruokaa. Helposti menee överiksi joulunaika kaupallisuuden takia. Mekin päätimme miehen puolella sukua, että emme ostele aikuisille mitään lahjoja, vain lapsille. Mutta kyllä minä anopillekin yleensä vien jotakin, edes kukkasen.
Se on kuitenkin mainio anoppi, joka on tehnyt mainion pojan mun löydettäväkseni. :D
Eiköhän jokainen ymmärrä sinunkin tilanteesi, ettet uiskentele opiskelijana rahassa. Sinun tarvii kyetä hoitamaan omat laskusi ja ruokaa suuhusi, lahjat on sivuseikka. Sinä varmasti kuitenkin muistat heitä muuten ja sehän se on tärkeintä, välittäminen ja sen ilmaiseminen. Paras lahja mitä voi olla. :)
Minäkään en lahjoja kaipaa, ostaa sitten mitä tarvitsee kun se hetki tulee, että jotakin tarvitsee. Muuten koittaa ostella suht järkevästi myös lapsille enemmän käyttötavaraa, kun rojua nurkkiin. :)
En minä hirveesti joulua oota, mutta vähän juuri siksi, kun lapset odottaa innoissaan kuusen koristelua ja kyllä niitä pakettejakin. :D
Minä taas ootan yhteistä aikaa, nähdään anoppiakin toivottavasti ja ehkäpä miehen sisaruksia, serkkuja minun vanhemmat jne. Ihmisiä minä kaipaan, en niinkään sitä härdelliä. Hyvä joulu tulee iloisista ihmisistä, siitä että jokainen haluaa toisilleen hyvää mieltä. Muuta se ei kaipaa.
Voihan olla, että ensi vuonna jos hyvin käy, (minusta) hyvin olemme joulun espanjassa. :D
Ei ostella mitään lahjoja, eikä kräässää vaan mennään maailmalle.mazy kirjoitti:
Eihän lahjat välttämättömiä ole, enemmänkin se yhdessä oleminen ja rauha maassa. Hyvää seuraa ja ruokaa. Helposti menee överiksi joulunaika kaupallisuuden takia. Mekin päätimme miehen puolella sukua, että emme ostele aikuisille mitään lahjoja, vain lapsille. Mutta kyllä minä anopillekin yleensä vien jotakin, edes kukkasen.
Se on kuitenkin mainio anoppi, joka on tehnyt mainion pojan mun löydettäväkseni. :D
Eiköhän jokainen ymmärrä sinunkin tilanteesi, ettet uiskentele opiskelijana rahassa. Sinun tarvii kyetä hoitamaan omat laskusi ja ruokaa suuhusi, lahjat on sivuseikka. Sinä varmasti kuitenkin muistat heitä muuten ja sehän se on tärkeintä, välittäminen ja sen ilmaiseminen. Paras lahja mitä voi olla. :)
Minäkään en lahjoja kaipaa, ostaa sitten mitä tarvitsee kun se hetki tulee, että jotakin tarvitsee. Muuten koittaa ostella suht järkevästi myös lapsille enemmän käyttötavaraa, kun rojua nurkkiin. :)
En minä hirveesti joulua oota, mutta vähän juuri siksi, kun lapset odottaa innoissaan kuusen koristelua ja kyllä niitä pakettejakin. :D
Minä taas ootan yhteistä aikaa, nähdään anoppiakin toivottavasti ja ehkäpä miehen sisaruksia, serkkuja minun vanhemmat jne. Ihmisiä minä kaipaan, en niinkään sitä härdelliä. Hyvä joulu tulee iloisista ihmisistä, siitä että jokainen haluaa toisilleen hyvää mieltä. Muuta se ei kaipaa.
Voihan olla, että ensi vuonna jos hyvin käy, (minusta) hyvin olemme joulun espanjassa. :D
Ei ostella mitään lahjoja, eikä kräässää vaan mennään maailmalle.Ja jos sinä säästät ensi vuoden joululahjoihin, niin minä säästän meille mm. matkakassaa. Myös kotiin tarvitaan vielä kalliimpia hankintoja, jotta kaikki remppa on ajantasalla. Lisää eristyksiä ja ilmanvaihtoa jne. Semmoseen sitä rahaa säästelen...ettei tarttisi isännän ottaa ainakaan lainaa niiden takia.
mazy kirjoitti:
Ja jos sinä säästät ensi vuoden joululahjoihin, niin minä säästän meille mm. matkakassaa. Myös kotiin tarvitaan vielä kalliimpia hankintoja, jotta kaikki remppa on ajantasalla. Lisää eristyksiä ja ilmanvaihtoa jne. Semmoseen sitä rahaa säästelen...ettei tarttisi isännän ottaa ainakaan lainaa niiden takia.
mazy: "Eihän lahjat välttämättömiä ole, enemmänkin se yhdessä oleminen ja rauha maassa. Hyvää seuraa ja ruokaa. Helposti menee överiksi joulunaika kaupallisuuden takia. Mekin päätimme miehen puolella sukua, että emme ostele aikuisille mitään lahjoja, vain lapsille. Mutta kyllä minä anopillekin yleensä vien jotakin, edes kukkasen."
Niin minä meinasin nyt ilman lahjoja mennä. Aloitan kirjanpidon joulukuun ensimmäinen. Tarkoitus on se, että siellä ei ole yhtään bussilla-ajelua tai sokerinostoa. Pidän kirjanpito yhden kuukauden varaudun siihen, että seuraavana vuonna pitää säästää vuoden loppuun rahaa. Sitä paitsi olen yhdelle velkaa 500 tai 550 euroa. Vuonna 2015 olin velkaa samaiselle henkilölle yli 1300 euroa. Nyt ei ole oikein varaa lainata sellaisia summia. Ensi vuosi menee tuon velanmaksamiseen, jonka kolme vuotta sitten kuittasin veronpalautuksista helposti. Nyt ei ole tulossa vuosiin neljänumeroista summaa veronpalautuksia, sillä ei ole varaa "lainata" veroissa valtiolle ja saada palautuksissa takaisin. Talous on nyt minulla kohtalaisen tiukka.
"Eiköhän jokainen ymmärrä sinunkin tilanteesi, ettet uiskentele opiskelijana rahassa. Sinun tarvii kyetä hoitamaan omat laskusi ja ruokaa suuhusi, lahjat on sivuseikka. Sinä varmasti kuitenkin muistat heitä muuten ja sehän se on tärkeintä, välittäminen ja sen ilmaiseminen. Paras lahja mitä voi olla. :)"
Menen yhteiseen jouluviettoon Uudellamaalle. Tärkeintä on se, että kaikki on kasassa ja maassa on hyvä joulumieli.
"Voihan olla, että ensi vuonna jos hyvin käy, (minusta) hyvin olemme joulun espanjassa. :D"
Minä olen kaverille luvannut 50-vuotislahjaksi matkan Espanjan Kanariansaarille. Kaveri täyttää 50 vuotta 2030-luvulla eli melko pian. Teneriffalla pärjää ihan englannilla Puerto de la Cruzissa. Mitenkä espanjan opiskelu on edistynyt. Itse sanoin tässä viikon sisällä argentiinalaiselle opiskelijalle "Hyvää iltapäivää, neiti". Jotenkin piristi se, että osasi jotain espanjaksi sanoa. Mitenkä sinulla ne espanjan opinnot ovat edenneet?Faith.Hope.Love kirjoitti:
mazy: "Eihän lahjat välttämättömiä ole, enemmänkin se yhdessä oleminen ja rauha maassa. Hyvää seuraa ja ruokaa. Helposti menee överiksi joulunaika kaupallisuuden takia. Mekin päätimme miehen puolella sukua, että emme ostele aikuisille mitään lahjoja, vain lapsille. Mutta kyllä minä anopillekin yleensä vien jotakin, edes kukkasen."
Niin minä meinasin nyt ilman lahjoja mennä. Aloitan kirjanpidon joulukuun ensimmäinen. Tarkoitus on se, että siellä ei ole yhtään bussilla-ajelua tai sokerinostoa. Pidän kirjanpito yhden kuukauden varaudun siihen, että seuraavana vuonna pitää säästää vuoden loppuun rahaa. Sitä paitsi olen yhdelle velkaa 500 tai 550 euroa. Vuonna 2015 olin velkaa samaiselle henkilölle yli 1300 euroa. Nyt ei ole oikein varaa lainata sellaisia summia. Ensi vuosi menee tuon velanmaksamiseen, jonka kolme vuotta sitten kuittasin veronpalautuksista helposti. Nyt ei ole tulossa vuosiin neljänumeroista summaa veronpalautuksia, sillä ei ole varaa "lainata" veroissa valtiolle ja saada palautuksissa takaisin. Talous on nyt minulla kohtalaisen tiukka.
"Eiköhän jokainen ymmärrä sinunkin tilanteesi, ettet uiskentele opiskelijana rahassa. Sinun tarvii kyetä hoitamaan omat laskusi ja ruokaa suuhusi, lahjat on sivuseikka. Sinä varmasti kuitenkin muistat heitä muuten ja sehän se on tärkeintä, välittäminen ja sen ilmaiseminen. Paras lahja mitä voi olla. :)"
Menen yhteiseen jouluviettoon Uudellamaalle. Tärkeintä on se, että kaikki on kasassa ja maassa on hyvä joulumieli.
"Voihan olla, että ensi vuonna jos hyvin käy, (minusta) hyvin olemme joulun espanjassa. :D"
Minä olen kaverille luvannut 50-vuotislahjaksi matkan Espanjan Kanariansaarille. Kaveri täyttää 50 vuotta 2030-luvulla eli melko pian. Teneriffalla pärjää ihan englannilla Puerto de la Cruzissa. Mitenkä espanjan opiskelu on edistynyt. Itse sanoin tässä viikon sisällä argentiinalaiselle opiskelijalle "Hyvää iltapäivää, neiti". Jotenkin piristi se, että osasi jotain espanjaksi sanoa. Mitenkä sinulla ne espanjan opinnot ovat edenneet?Opettelen vasta ensi vuonna espanjaa. Kun koulut on käyty. :)
mazy kirjoitti:
Opettelen vasta ensi vuonna espanjaa. Kun koulut on käyty. :)
mazy: "Opettelen vasta ensi vuonna espanjaa. Kun koulut on käyty. :)"
Itse menen yhden maan kulttuurikerhoon kello 16. Siellä huomasin, että minun pitäisi oikeastaan osata kyseisen maan kieltä enemmän kuin kyllä ja kiitos! Hyvää koulunkäymistä ja intoa sen jälkeen espanjan opiskeluun. Itse aloitin tässä ranskanopiskelun, mutta se jäi vähän kesken. Harmikseni en ottanut lukiossa mitään saksaa tai ranksaa kolmanneksi kieleksi vaan menin pitkälle matematiikalle luullen oppivani sielä jotakin. Sitten piti vaihtaa tokaluokalla matematiikka lyhyesti, josta sai arvosanaksi "9". Jos nyt saisin valita niin olisin mennyt lyhyelle matematiikalla ja valinnut ranskan tai saksan vieraaksi kieleksi. Espanjaa koulussani ei ollut mahdollista opiskella.
Hyvää joulunodotusta! Onko pienille ostettu suklaakalenterit vai miten Teillä joulua odotetaan? Uskovat lapset joulupukkiin vai onko sellaisesta Teillä luovuttu? "Jos olet tuhmasti niin joulupukki ei tuo lahjoja?" Itse olen kuullut joltakin jotain tuomoista - taisi pikkusisko puhua lapsilleen?Faith.Hope.Love kirjoitti:
mazy: "Opettelen vasta ensi vuonna espanjaa. Kun koulut on käyty. :)"
Itse menen yhden maan kulttuurikerhoon kello 16. Siellä huomasin, että minun pitäisi oikeastaan osata kyseisen maan kieltä enemmän kuin kyllä ja kiitos! Hyvää koulunkäymistä ja intoa sen jälkeen espanjan opiskeluun. Itse aloitin tässä ranskanopiskelun, mutta se jäi vähän kesken. Harmikseni en ottanut lukiossa mitään saksaa tai ranksaa kolmanneksi kieleksi vaan menin pitkälle matematiikalle luullen oppivani sielä jotakin. Sitten piti vaihtaa tokaluokalla matematiikka lyhyesti, josta sai arvosanaksi "9". Jos nyt saisin valita niin olisin mennyt lyhyelle matematiikalla ja valinnut ranskan tai saksan vieraaksi kieleksi. Espanjaa koulussani ei ollut mahdollista opiskella.
Hyvää joulunodotusta! Onko pienille ostettu suklaakalenterit vai miten Teillä joulua odotetaan? Uskovat lapset joulupukkiin vai onko sellaisesta Teillä luovuttu? "Jos olet tuhmasti niin joulupukki ei tuo lahjoja?" Itse olen kuullut joltakin jotain tuomoista - taisi pikkusisko puhua lapsilleen?Hienoa! Kielien osaamisesta on varmasti hyötyä. :)
Oisinpa itsekin nuorena ollut enemmän kiinnostunut kielistä ja opiskellut niitä.
Kiitos, sinulle myös hyvää joulunodotusta. Meillä on tällä kertaa pussukka numeroilla varustettuna, josta löytyy semmoinen yllätys minkä kulloinkin sinne aamuksi laittaa. :)
Ei meillä ole koskaan joulupukeista puhuttu ja uskoteltu semmoisesta lapsille. He tietää, että lahjat ostetaan kaupausta tai tehdään itse...ja että joulupukki on vaan satua. :)mazy kirjoitti:
Hienoa! Kielien osaamisesta on varmasti hyötyä. :)
Oisinpa itsekin nuorena ollut enemmän kiinnostunut kielistä ja opiskellut niitä.
Kiitos, sinulle myös hyvää joulunodotusta. Meillä on tällä kertaa pussukka numeroilla varustettuna, josta löytyy semmoinen yllätys minkä kulloinkin sinne aamuksi laittaa. :)
Ei meillä ole koskaan joulupukeista puhuttu ja uskoteltu semmoisesta lapsille. He tietää, että lahjat ostetaan kaupausta tai tehdään itse...ja että joulupukki on vaan satua. :)Mazy: "Ei meillä ole koskaan joulupukeista puhuttu ja uskoteltu semmoisesta lapsille. He tietää, että lahjat ostetaan kaupausta tai tehdään itse...ja että joulupukki on vaan satua. :)"
Itse olin 6-vuotiaana eskarissa. Siellä yksi lapsi alkoi itkemään, kun muut väittivät, että joulupukkia ei ole olemassa vaan joku setä pukeutuu joulupukiksi. Tämä oli yhdelle eskarilaiselle järkytys, joka johti itkuiseen hokemiseen, että kyllä joulupukki on olemassa.
Muuten lähtin puolen tunnin jälkeen sieltä harrastuksesta pois tänään. Japanin kulttuurikerhossa muutama puhui sujuvaa japanilaisen naisen kanssa. Itse en ymmärtänyt juuri mitään. Päätin, että en ilmeisesti käy siellä enää lukukaudella 2018-2019. Jotenkin se, että ei osannut japania sai lähtemään kerhoillasta, jossa olisimme tehneet porukalla kalligrafiaa japanilaisen opastuksella ilmeisesti? Syksyllä 2019 ilmeisesti alan käymään siellä uudestaan. Vuonna 2020 olisi kiva käydä Japanissa katsomassa Tokion olympialaisia. Jos olisi rahaa niin mielelläni lähtisin viikoksi tai kahdeksi Japaniin.
Kieltä en taida koskaan opiskella, sillä se tuntuu suurelta ponnistukselta. Espanjan saatan opiskella, sillä mielelläni joskus vanhana saattaisin asettua asumaan Espanjan Kanariansaarille, Afrikan rannikolle, jossa on aina kesä.
- JossainMuualla
Valkoparralle on tullut varmaankin virhe.
Paketteja on tullut, vaikka en ole ollut kiltti. - ujhygtfvgbhnj
Sehän se ongelma onkin, on tullut oltua kiltti ja kunnollinen, eihän sellaisilla pukki käy. Lahjoja saa toisenlaiset miehet.
- pitkätukka-68
Minä ainakin. Lisäksi olen joulupäivänä yksin. Sillon mulla on synttärit.
En ole ollut kiltti.
Enkä odota lahjoja, enkä koko joulua...
Jostain syystä kuitenkin jokunen joulukoriste eksyy piironngin päälle ja oveen krassi.- pitkätukka-68
Toivottavasti kynttiläkin.
- konmari59
Ei lahjoja kiitos, toivon vain, että pukki antaa
- Elluhalloyb
Mä en saa lahjoja...
En tarvii mitään...
Olen kirjoittanut joulupukille...
Älä tuo mitään...en tarvii...🌠👍😀 - 882540
Kiltit naiset eivät saaa mitään, tuhmat naiset saavat mitä vain.
- Kaisanoasaa
Kuka palstan naisista ostaa minulle lahjoja? Muuten en saa mitään lahjaa.
- Kikshekozoomtöts
Hieman harmaantuneena jään, muttei tarvitse kuolla musta tai punapäänä ainakaan, khijh.
Sääntö nro. 1 : Olen joulupukin Kilttien-listan kestovakkari.
Tulen ehdottomasti saamaan toivomiani lahjoja. Muita vahtoehtoja ei ole. Mikäli epäilette asiaa, lukekaa sääntö nro 1.
yst.terv. : se kaikkein kiltein listan kärkipaikalta :)- pitkätukka-68
Olet siis pukin pitkän elämän pahin virhe!
pitkätukka-68 kirjoitti:
Olet siis pukin pitkän elämän pahin virhe!
Höpsis! Ykkösluokan esikuvan on helppo hymyillä. :)
- Eimullamuuta-
Saan veronpalautuksia 2700 euroa. Ostan itselle pari lahjaa, tyttöystävälle ja veljeni lapselle ostan jotain. Sukulaiset ostaa aina samaa eli suklaata , sukat tai pussilakanan koska eivät muuta keksi. Lahjan pitää olla ajatuksella ostettu. Tyttöystävälle olen tehnyt korun, ostin kultaa 300 eurolla ja tein siitä aidon kultaisen sydämmen, tai kultaseppä sulatti kullan ja muokkasi siitä hienon sydän korun.
Tässä on niin lahjaton yksilö ettei taida edes aattona lahjoja saada, onhan siinä se mukava puoli että kohtuu tasaista eloa :D
- Viinamies
Jos olisitte juonut viinaa ja kävisitte baareissa niin olisitte löytäneet kumppanin joka ostaisi lahjoja jouluna. Nyt vaan olette yksin kotona eikä kukaan muista teitä, oma vikanne un ette käy baareissa tapaamassa naisia.
Minä olen kiltti ja kunnollinen.
Silti en odota lahjoja, en oikeastaan edes halua niitä. Laitan muutamalle lapselle ympäri maailmaa rahalahjan. Anopille on lahja hankittu. Ehkä vien joulukukan naapurille. Ja haudoille kynttilöitä. Muistan kortilla muutamaa kymmentä ihmistä.
Ei siksi, että se on tapa, vaan oikeasti ajattelen heitä. Ja välitän.- Mustarinta
Minä. Ihan sama, onko kiltti vai tuhma, jos kukaan huomaa, eikä muista olemassaoloasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin304277Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee302217Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141750Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71608- 831446
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1391296- 641096
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101004Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa220984Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70971