Koska voi vuorotella uudelleen?

TaasGolfaamaanMieli

Olin vuorotteluvapaalla vuonna 2011. Silloin sai olla vuoden, säännöt ovat sen jälkeen muuttuneet, aikaa on lyhennetty ja ehtoja muuteltu. Mietin, että vieläkö on voimassa se sääntö, että kun ollut 5 vuotta töissä vuorotteluvapaan jälkeen, niin voi anoa uudelleen?

Minulla on työpaikka vaihtunut välissä, nykyisessä olen ollut yli vuoden ja yhteensä työuraa on riittävästi, yli 30 vuotta. Voisin vielä sen yhden puolen vuoden jakson olla vuorottelemassa ennen eläkeikää, jos sellaisen saa pitää.

1

930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdot

"Korvauksen saamisen edellytyksenä on, että työsuhde samaan työnantajaan on kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään 13 kuukautta ennen vuorotteluvapaan alkamista. Tähän 13 kuukauden ajanjaksoon voi sisältyä enintään 30 päivää palkattomia poissaoloja."

Ja viisi vuotta edellisestä vuorotteluvapaasta.

Puhut eläkeiästä. Siinä on oma sääntö.

Et voi jäädä vuorotteluvapaalle enää silloin, kun eläkkeen alaikärajaan on aikaa alle 3 vuotta. Et siis voi aloittaa vuorotteluvapaata sen kalenterikuukauden päättymisen jälkeen, jonka aikana täytät iän, joka vastaa työntekijän eläkelain mukaista vanhuuseläkkeen alkamisen alaikärajaa vähennettynä kolmella vuodella.

Vuorotteluvapaalle jäämisen yläikäraja riippuu siis eläkelain mukaisesta vanhuuseläkkeen alaikärajasta. Vanhuuseläkkeen mukainen alaikäraja riippuu puolestaan siitä, milloin olet syntynyt.

Vuorotteluvapaalle jäämisen yläikärajat ovat seuraavat:

1957 syntyneellä 60 vuotta ja 9 kuukautta

1958 syntyneellä 61 vuotta

1959 syntyneellä 61 vuotta ja 3 kuukautta

1960 syntyneellä 61 vuotta ja 6 kuukautta

1961 syntyneellä 61 vuotta ja 9 kuukautta

1962 - 1964 syntyneellä 62 vuotta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      4122
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3084
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3067
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      43
      2318
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      80
      1183
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1059
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1024
    8. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1009
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      214
      938
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      137
      861
    Aihe