Pensa ja diesel saman hintaisia mutta diesel autoilijoita rangaistaan vielä lisää koska maksavat vielä jokavuotisen dieselveron !
Väärin/ rangaistus
24
378
Vastaukset
- Uudet..Puhtaammat
Kulutustahan pitää hillitä.
Dieselihän kuluttaa 25 prossaa vähemmän., siis oikea valinta uudeksi autoksi.
Uudet 2009 jälkeen valmistetut diesrlit ovat varustettu hiukkassuodattimilla.
DPF diesel particular filter on loistava keksintö.- ValtionKuzetus
”Jos auto on hyväksytty yhteiskunnan toimesta liikenteeseen, sen moottoria ei voi vaatia vaihdettavaksi. Perustuslaki ei myöskään salli verotuksella painostamista, kun verovelvollinen on asiaan täysin osaton”, Nieminen sanoo Moottori-lehdessä.
”Valtio on ottanut tehtäväkseen valvoa markkinoille tulevia tuotteita kansalaisten puolesta. Kun nyt näyttää siltä, että valtio on tässä tehtävässä epäonnistunut, niin valtion muutosvaatimukset voidaan toteuttaa vain sen itsensä kukkarosta, Nieminen sanoo. - miten.on
Jos 2009 jälkeen valmistetut dieselautot ovat puhtaita niin silti niissä on korkea dieselvero ja varmasti siihen on myös perustelut, koska tuskin se perusteetonta on. Miksi moottori pitäisi vaihtaa jos kerta se syy korkeaan verotukseen ei ole siinä?
- loretaariu
Maanviljelijöiden ja yrittäjien vältetyt verot pitää kompensoida jollakin. Hehän laittavat kaikki yksityisajonsakin verovähennyksiin ja autojen huolto-ja polttoainekulut.
Samoin menee mönkijät ja diesel-mopoautot.- KokonaispuhtainDiesel
Kaikki uudet tieliikenteessä olevat E4 ja E5 dieselautot ovat varustettu hiukkassuodattimilla (DPF). Uusi E6 luokitus kiristää hiukkaspäästöjen rajaarvoja entisestään. Tiukat päästörajoitukset ovat saaneet ajoneuvovalmistajat kääntymään jälkikäsittelylaitteisiin kuten dieselpartikkelifilttereihin tarkoituksenaan vähentää päästöjä.
Kulkisin kesällä skootterilla, alle 125 cm3, mutta se on kiellettyä B-kortilla.. Hassua. - NäinSeVaanOnUskoPois
KokonaispuhtainDiesel kirjoitti:
Kaikki uudet tieliikenteessä olevat E4 ja E5 dieselautot ovat varustettu hiukkassuodattimilla (DPF). Uusi E6 luokitus kiristää hiukkaspäästöjen rajaarvoja entisestään. Tiukat päästörajoitukset ovat saaneet ajoneuvovalmistajat kääntymään jälkikäsittelylaitteisiin kuten dieselpartikkelifilttereihin tarkoituksenaan vähentää päästöjä.
Kulkisin kesällä skootterilla, alle 125 cm3, mutta se on kiellettyä B-kortilla.. Hassua.Hiukkaspäästöt eivät ole olleet yhdenkään dieselauton ongelmana enää kymmeneen vuoteen. Siis tuona aikana uutena ostettujen. Nyt bensa-autoihinkin tulee hiukkassuotimet, joten hiukkasongelma poistuu niistäkin.
Ainoa päästö, jota dieselautot tuottaa enemmän kuin bensa-auto on ollut typpioksidi. Syksyllä 2014 tuli voimaan Euro6, jossa tämäkin dieselauton ongelma kutistui käytännössä samantasoiseksi kuin bensa-autoillakin.
Nykyisin eli syksyn 2014 valmistetut dieselautot ovat selkeästi vähäpäästöisempiä kuin vastaavat bensa-autot. Tämä ero päästöissä dieselien eduksi on tuon jälkeen vain kasvanut. - unessakäviniin
Saattaapa olla. Tästä huolimatta dieselit ajetaan kaikkialla vääjäämättä alas, ovathan ne niin ongelmallisia. Ennen bensa-autoja. Sehän on selvä. Nyt siirrytään hybridiin, ja sähköön. Vetyynkin varmasti tulevaisuudessa.
- rahatsaatakaskunvaatiiVW
NäinSeVaanOnUskoPois kirjoitti:
Hiukkaspäästöt eivät ole olleet yhdenkään dieselauton ongelmana enää kymmeneen vuoteen. Siis tuona aikana uutena ostettujen. Nyt bensa-autoihinkin tulee hiukkassuotimet, joten hiukkasongelma poistuu niistäkin.
Ainoa päästö, jota dieselautot tuottaa enemmän kuin bensa-auto on ollut typpioksidi. Syksyllä 2014 tuli voimaan Euro6, jossa tämäkin dieselauton ongelma kutistui käytännössä samantasoiseksi kuin bensa-autoillakin.
Nykyisin eli syksyn 2014 valmistetut dieselautot ovat selkeästi vähäpäästöisempiä kuin vastaavat bensa-autot. Tämä ero päästöissä dieselien eduksi on tuon jälkeen vain kasvanut.https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005909406.html
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-ahdinko-pahenee-yli-100-000-saksalaista-vaatii-dieselgate-korvauksia/20acf333-5344-33d0-a45b-ba60942e05aa
ja Usassa ostettiin kaikki takas. Vai ei ole TDI ongelmaa olemassa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/skodan-ostanut-vaati-alennusta-paastomanipuloinnin-takia-ei-nayttoa-taloudellisesta-vahingosta/6669948#gs.n_j_TPM - DieselitSäilyyPitkään
unessakäviniin kirjoitti:
Saattaapa olla. Tästä huolimatta dieselit ajetaan kaikkialla vääjäämättä alas, ovathan ne niin ongelmallisia. Ennen bensa-autoja. Sehän on selvä. Nyt siirrytään hybridiin, ja sähköön. Vetyynkin varmasti tulevaisuudessa.
Bensaan nähden dieselit ovat selkeästi vähemmän ongelmallisia kaikin puolin. Pienemmät päästöt, pienempi kulutus. Lisäksi luotettavampi tekniikka, kestävät noin tuplasti sen mitä bensa-autot, halvemmat huollot, vähemmän korjattavaa, jne jne....
Dieseleillä ajetaan vielä kauan, bensoista en olisikaan niin varma. Jos nykyiset päästötavoitteet liikenteen osalta edellyttävät bensa-autojen osuuden vähentämistä. Muuten niihin ei päästä. Ja nämä tavoitteethan kiristyvät koko ajan. Kansatalous ja yhteiskunnan toiminnot pysähtyy käytännössä totaalisesti ilman dieseleitä, mutta bensojen poistuminen ei juuri haittaa muuta kuin ihmisten vapaa-aikaa. Onneksi on kuitenkin julkinen liikenne, joka tunnetusti sekin liikkuu dieseleillä.
Niin kauan kuin polttomoottoreille ei juuri ole käytännön vaihtoehtoa, niin dieselit pysyvät eikä bensoistakaan siirtyminen dieseleihin ole vaikeaa eikä maksa muihin vaihtoehtoinen verrattuna kovinkaan paljon autoilijoille.
- hintaaliikaakummassakin
Diesel kuluttaa vähemmän joten tasa maksu kuitenkin , no jos ei aja ollenkaan niin miksi omistaa diesel?
- DieselOnkinPuhtain
Dieselauton NOx-päästöongelmat on ratkaistu. Näin väittää ainakin autoteollisuuden alihankkija Bosch, jonka uusin teknologia painaa päästöt reilusti alle vuonna 2020 voimaan tulevan normin vaatimuksia.
Boschin pääjohtaja Volkmar Denner esitteli tällä viikolla konsernin vuosikatsauksen ja laukaisi samalla kohauttavan uutisen. Uudella menetelmällä dieselmoottori puhdistuu melko yksinkertaisin keinoin ja maltillisin kustannuksin.
Ratkaisu on käytännössä valmis, sillä se perustuu jo käytössä olevaan tekniikkaan. Uusia komponentteja ei tarvita, joten auton hinta ei mainittavasti nouse. - Näinkäynee
DieselOnkinPuhtain kirjoitti:
Dieselauton NOx-päästöongelmat on ratkaistu. Näin väittää ainakin autoteollisuuden alihankkija Bosch, jonka uusin teknologia painaa päästöt reilusti alle vuonna 2020 voimaan tulevan normin vaatimuksia.
Boschin pääjohtaja Volkmar Denner esitteli tällä viikolla konsernin vuosikatsauksen ja laukaisi samalla kohauttavan uutisen. Uudella menetelmällä dieselmoottori puhdistuu melko yksinkertaisin keinoin ja maltillisin kustannuksin.
Ratkaisu on käytännössä valmis, sillä se perustuu jo käytössä olevaan tekniikkaan. Uusia komponentteja ei tarvita, joten auton hinta ei mainittavasti nouse.Ehkä tuossakin käy kuten hiukkaspäästöissä aikanaan. Sekin jää vain bensa-autojen ongelmapäästöksi.
- SähköpakotuksellaLouhimo
Sotkamossa kaivostoimintaa pyörittävän Terrafamen tulevaisuus lepää paljolti sähköautojen akkujen varassa. Hallituksen puheenjohtaja Lauri Ratia uskoo, että veronmaksajat saavat kaivokseen upotetut rahansa takaisin korkojen kera.
Entisen Talvivaaran kaivoksen tarina on ollut sarja talouteen ja ympäristöön liittyviä epäonnistumisia, mutta juuri nyt näyttää paremmalta.
Valtionyhtiö Terrafame on ainakin tällä hetkellä kannattava, ja kaivosalueen ympäristöasiat ovat hallinnassa. Terrafamen hallituksen puheenjohtajan Lauri Ratian mukaan veronmaksajien viimeisin tukipaketti, noin puoli miljardia euroa, on jäämässä viimeiseksi.
– Tällä hetkellä siltä näyttää, että valtion investoima ja lupaama lisäsijoitus eli 457 miljoonaa euroa tulee riittämään. Ja uskon, että veronmaksajat tulevat saamaan sen takaisin korkojen kera, Ratia sanoo MTV:n Uutisextra-ohjelman haastattelussa.
Käytännössä tämä tarkoittaisi valtion omistusosuuden myymistä. Tällä hetkellä Suomen valtio omistaa Terrafamesta 77 prosenttia. - PuhtainMoottorityyppi
Mikä on Neste Pro Dieselin käytön vaikutus moottorin päästöihin?
Polttoaineen koko elinkaaren hiilidioksidipäästöt pienenevät vähintään 10 %. Myös typenoksidi-, hiilivety- ja hiukkaspäästöt pienenevät. Korkea setaaniluku vähentää näkyvää savutusta ja melua kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Miten Neste Pro Diesel vaikuttaa moottorin puhtauteen ja toimivuuteen?
Moottori karstoittuu vähemmän. Polttoainesuuttimet ja hiukkassuodattimet pysyvät puhtaampina, mikä estää moottorin hiipumista ajokilometrien myötä. Hiukkassuodattimille suunniteltu elinikä ei ole uhattuna, koska Neste Pro Diesel palaa käytännölliseti katsoen tuhkattomasti. - Köhyhien..Kuzetusta
Sipilä ja Orpo toimivat kuin Ranskassa.
Isotuloisten veroja pienennetään aina prosentuaalisesti, ei euromääräisesti, jolloin rikas aina hyötyy.
Köyhät kyykkyyn uusilla polttoaineveroilla .
Rikkaille rahaa sähköautoverohelpotuksilla. - saasteiden_dilemma
PuhtainMoottorityyppi kirjoitti:
Mikä on Neste Pro Dieselin käytön vaikutus moottorin päästöihin?
Polttoaineen koko elinkaaren hiilidioksidipäästöt pienenevät vähintään 10 %. Myös typenoksidi-, hiilivety- ja hiukkaspäästöt pienenevät. Korkea setaaniluku vähentää näkyvää savutusta ja melua kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Miten Neste Pro Diesel vaikuttaa moottorin puhtauteen ja toimivuuteen?
Moottori karstoittuu vähemmän. Polttoainesuuttimet ja hiukkassuodattimet pysyvät puhtaampina, mikä estää moottorin hiipumista ajokilometrien myötä. Hiukkassuodattimille suunniteltu elinikä ei ole uhattuna, koska Neste Pro Diesel palaa käytännölliseti katsoen tuhkattomasti.Nesteen omilla sivuilla on taulukko kysymykseesi, joskaan se ei sisältäne ko. polttoaineen kokonaispäästöjä sen valmistus mukaanlukien.
"Neste MY on 100 % uusiutuvista raaka-aineista valmistettu huippulaatuinen polttoaine, joka sopii kaikkiin dieselautoihin ja leikkaa kasvihuonekaasupäästöjä jopa 90%."
- https://www.neste.fi/artikkeli/neste-my-uusiutuva-dieseltm-sinun-panoksesi-ilmastotalkoisiin
*
"1,4 miljardin investointi Aasiaan on Nesteen historian suurin – ”Tulemme olemaan se, joka johtaa muutosta” "
- https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005929847.html
Exxon Mobil puolestaan on lanseerannut Synthetic Genomicsin kanssa hankkeen, joka perustuu merilevästä tuotettavaan bio-polttoaineeseen. Ensietapissa on tavoite tuottaa 10.000 barilllia / pv vuonna 2025, eli erilaisia biopolttoainehankkeita on eri puolilla, joka on sinänsä hyvä suuntaus kunhan sitä ei toteutetta viljelyspeltojen ymv. kustannuksella.
- Vero_etu_
Käyttövoimaverolla kompensoidaan alempaa polttoaineveroa.
Jos verokohtelu yhtenäistetään, niin sen jälkeen diesel maksaa selvästi bensaa enemmän. Ja tämähän olisi ihan oikein, joten kannata käyttövoimaveron poistoa ja dieselin polttoaineveron roimaa korotusta.- VeroMaksetaanAina
Dieselin verohinta nousisi pumpulla hieman vajaat 20 c, jos verokohtelu yhdistettäisiin. Ei se nyt niin roima korotus olisi. Olisihan se ainakin selkeämpi ja kenellekään ei tulisi yllätyksenä käyttövoimavero. Jos se nytkään tulee.
Se tosin vaikuttaisi melkoisesti kuljetuskustannuksiin ellei niitä tuettaisi jollain muulla tavalla kuin nykyinen käyttövoimavero alhainen pumppuhinta -jako.
Vaikea silti sanoa mikä lopullinen markkinahinta sitten lopulta olisi. Todennäköisesti se vaihtelisi kuten nykyisinkin, kesäisin diesel halvimmillaan ja talvisin bensa halvimmillaan.
Sitten tietysti vastaavanlaiset markkinahäriöt voisivat muuttaa tilannetta joksikin aikaa kuten nytkin bensan osalta eli bensan hinta on nyt ’liian’ matala, koska sitä tuotettiin ’liikaa’ varastoihin eli kulutus arvioitiin suuremmaksi kuin mitä on ollut. Eli dieselin osalta on tapahtunutjokseenkin ’normaali’ syksyinen kallistuminen, mutta bensan osalta sen sijaan ’normaalia’ suurempi suhteellinen halpeneminen. Nythän on jo havaittavissa tilanteen hidasta palautumisesta lähemmäs normaalia.
Ei tällaiset markkinahäiriöt tai niiden riski vähenisi mitenkään Suomen polttoaineverotuksen muuttumisen myötä.
- dieselinhintakaikille
Koskee kaikkia kuluttajia tavaroiden ja
palveluiden hinnassa, koska suurin osa
tavara ja palveluliikenteestä on diesel
autoja.
Polttoaineen hinta rysäyttää kerralla
valtavan inflaation käyntiin.
Asia tulee koskemaan autonomistajia
sekä autottomia.- koskeemyös
Sähköauton omistajia.
- TeslaKolarissaRäjähtää
Auto syttyi kolarissa tuleen, mikä sai auton litium-ioni-akut räjähtämään kuin ilotulitteet ja sinkoamaan suuria kipinöitä ympäriinsä.
Paikalliset pelastusviranomaiset kertoivat, että kolarissa oli levinnyt romua ja akkukennoja kymmenien metrien päähän autosta.
Myös bensiinimoottoriset autot ja hybridit voivat räjähtää näin suurella nopeudella tapahtuneessa vakavassa kolarissa, eivät pelkästään sähköautot, Indianapoliksen pelastuslaitoksen päällikkö Kevin Jones kertoo. - IkkunatAinaJäässä
Koboltti ja sähköjärvestelmä aiheuttavat vaimolle jatkuvan päänsäryn ja nalkutuksen. Hän pelkää sähkötuolia ikkunat jäässä.
Minä joudun uudehkolla diesellilläni etsimään vapaita latauspisteitä
kaduilta ja marketeista.
Parkkihallissakin vain ylläpitolatureita.
Lataus ei onnistu häneltä.
Heti lisää ydinvoimaa ja paksummat kaapelit kadunvarsiin ja parkiksiin.
- Miljoonaruusu
Kertokaa minulle tyhmälle.. jos minulla vaikka samanlaiset autot vaikka vm 2015 toinen bensa toinen diesel.
Paljonko ovat veroerot? Joku pienehkö käyttöauto.
Selkeä esimerkki euroina. Pelkkä veronosuus ero? - seagulls
N. 150 € vs. 500€. Suuruusluokassa.
Esim 2005 Astrassa vuosimaksu
bensa 250 vs diesel 600.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446