Onko kellään tietoa mistä voi anoa ilmaista hammashoitoa? Lähinnä pääkaupunki seudulta. Sen tiedän, että karkkilassa on tälläinen hieno mahdollisuus kuntalaisille järjestetty jos omat rahat ei kertakaikkiaan riitä.
Ilmainen hammashuolto?
8
984
Vastaukset
- mutta
he tod.näk. maksavat vain jos hoito on jonkin muun sairauden takia välttämätöntä. Mutta onhan pks terveysasemien hammashoitolat ja sinnehän pitäisi kai nykyään päästä helpommin, eihän se hoito kai siellä kovin paljon maksa. Mutta sosiaalitoimisto myöntää niitä maksusitoumuksia rahattomille, tai jos sulla on jo niitten hampaitten takia ihan hirveä tilanne ja jokin muu sairaus, mene terveyskeskuksen lääkärille ja esitä hammasasiat siinä samassa,ehkä hän sitten hoitaa sut hammashoitolan puolelle.
- aina voi
Jos olet fattan asiakas, niin sieltä kuuluu saada rahoitus.
Minulle tosin kävi niin, että luvattiin, muuten en olisi isoa remonttia teettänyt. Mutta sitten todettiinkin, ettei tämä hoito kuulu korvattaviin vaikka edellinen sanoi, että juuri tämä kuuluu, koska vaikuttaa koko terveydentilaan. Asiasta riidellään kolmatta vuotta...- Pettynyt
...fattan asiakas eli sieltä ilmeisesti maksusitoomus vai kuinka? Olen työtön jotenka kirjoitin tämän tänne sen takia jos joku ihmettelee miksi en kysele hammaspalstalla. Eli työttömät kohtalotoverit varmaan on hakenut kaikki avustukset paremmin kun mitä muut.
Olen ollut siinä uskossa, että ainoastaan ensisijaiseen hoitoon saisi apua, mutta ei isompaan remonttiin olenko väärässä? Ensi sijaisella hoidolla ei minun tapauksessa tee mitään.
Vuokran ynnä muiden laskujen jälkeen ei jää ylimääräistä ei edes silmälaseihin jotka myös täytyisi hommata. - kysyä
Pettynyt kirjoitti:
...fattan asiakas eli sieltä ilmeisesti maksusitoomus vai kuinka? Olen työtön jotenka kirjoitin tämän tänne sen takia jos joku ihmettelee miksi en kysele hammaspalstalla. Eli työttömät kohtalotoverit varmaan on hakenut kaikki avustukset paremmin kun mitä muut.
Olen ollut siinä uskossa, että ainoastaan ensisijaiseen hoitoon saisi apua, mutta ei isompaan remonttiin olenko väärässä? Ensi sijaisella hoidolla ei minun tapauksessa tee mitään.
Vuokran ynnä muiden laskujen jälkeen ei jää ylimääräistä ei edes silmälaseihin jotka myös täytyisi hommata.Vastasin jo yllä, mitä hoitoja pitäisi korvata. Varaa aika ja pyydä "lupaukset" paperille, niin ei käy kuten minulle. Riippuu fattasta ja hammashoitopaikasta saatko maksusitoumuksen vai mahdollisuuden maksattaa laskut jälkikäteen sossussa.
- "tietäjä"
Pettynyt kirjoitti:
Vuokran ynnä muiden laskujen jälkeen ei jää ylimääräistä ei edes silmälaseihin jotka myös täytyisi hommata.kannattaa kysellä Sosiaalitoimen virkailijalta. Joillain paikkakunnilla ne korvataan joka kolmas vuosi. Voi olla että ovat lakisääteisetkin, en tiedä varmaksi asiaa, mutta kysy sossusta siellä ne kertoo. Jokaisessa sosiaalitoimistossa pitäisi olla soiaaliasiamies jolta voi tarkentaa mitä sossun kuuluu maksaa asiakkailleen.
- ei saa mistään
mutta sossusta voi saada maksusitoumuksen, jolloin laskuja ei lähetetä potilaalle. Homman heikkous on siinä, että toisissa kunnissa on "säännöt" (joita virallisesti ei ole) joiden mukaan sosiaalitoimen maksusitoumuksella tehdään vain välttämätön ensiapu. Maksusitoumuksella siis normaalisti hoidettavan hampaan hoitoa siirretään kunnes hammas joutuu kuolioon ja tarvitaan jo kalliimpaa juurihoitoa. Varattoman juurihoitoa vaativa hammas voidaan helpommin myös poistaa, vaikka juurihoidettuna se voisi kestää kymmenenkin vuotta.
Tietenkin voit hakeutua terveyskeskuksien hammashoitoloihin ja laskun saatuasi esität sen terveydenhoitomenoksi. Tällöin se pitäisi ottaa huomioon ja päinvastaisessa tilanteessa asiasta voi tarvittaessa valittaa, jolloin mahdollisen korvauksen saa noin vuoden päästä.
Terveyskeskuksen hammashoidossa hampaan paikkaus maksaa noin 30 - 40 euroa (sisältää yhden hampaan paikkauksen ja käyntimaksun).- kyllä
kyllä pitäisi saada terveysasemalta ilmaista hammashoitoja mutta niihin on pitkät jonot minä saisin ilmaista mutta minulla on hammaslääkäri jossa olen käynyt pitkään enkä vaihda koska he titävät suuni jos nyt meen mualle mitä lie tekevät tämä kyllä maksaa minulle missä käyn
- Fakta
kyllä kirjoitti:
kyllä pitäisi saada terveysasemalta ilmaista hammashoitoja mutta niihin on pitkät jonot minä saisin ilmaista mutta minulla on hammaslääkäri jossa olen käynyt pitkään enkä vaihda koska he titävät suuni jos nyt meen mualle mitä lie tekevät tämä kyllä maksaa minulle missä käyn
mistään ilmaista hammashoitoa. Tuo taas on niitä "kuviteltuja suuria etuja" joita kukaan ei todellisuudessa saa.
Vain alle 17 -vuotiaat saavat tarpeelliseksi katsottavan hammashoidon ilmaiseksi ja heilläkin esteettisen hampaiden oikomisen saavat vanhemmat maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6015058Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?252984HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652391- 1251710
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271453Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3471367Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101193- 121095
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73926- 108879