Jätetty yllättäen

Miten ootte selvinneet eteenpäin kun toinen yhtäkkiä ilmoittaa että haluaa eron? Luulin että kaikki oli hyvin ei mitään ennakko varotusta. Nyt tuntuu että maa vajoo jalkojen alta.

31

2527

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9996

      Kannattaa hakea apua ammattiauttajalta. Siellä voi pohtia selviytymistään. Monet sanovat, että ero tuli täytenä yllätyksenä. Eron jälkeen kun asiaa ovat miettineet, ovat huomanneet, ettei se mikään yllätys ollutkaan. Kaikki merkit olivat näkyvissä, mutta niitä ei oltu jostain syystä haluttu kohdata.

    • Ihaninnainen

      Muutkin jätettiin yllättäen, ilman ennakksvaroitusta. Toisen mielestä suhteesta puuttuu jotain ja hänellä oli jotain mikä oli pahaa. Sanoi, että onnellidimnat vuodet oli minun kanssani. Erottiin, mutta päätettiin yrittää ja tavattiin vähemmän. Pidettiin taukoa. Lopulta sain tarpeeksi. Paljastui että miehellä oli toinen ja oli viestitellyt useamman muun kanssa. Mies ei oikein osannut päästää irti ja aina on tulossa ja vonkaa kun kuulemma rakastaa. Pitää kuitenkin yhteyttä siihen toiseen, jonka kanssa viettää viikonloppuja, ja toiseen ja kolmanteen. Usein takana on kypsymättömyyttä, uskottomuus, persoonallusuushäiriötä. Itse olen todennut että kun paskassa tonkii riittävästi, se haisee. Normaali, täyspäinen ihminen ei ihan yllättäen jätä, vaan on selkärankaa ajoissa keskustella ongelmista.

      • luogo

        Olen samaa mieltä että normaali täyspäinen ei ihan yllättäen jätä vaan keskustelee ensin asioista.


    • tääonmunkokemus

      Toivon, että en pahoita aloittajan mieltä, sillä se ei ole tarkoitukseni, mutta jos mietit rehellisestivniin tuliko ero tosiaan yllätyksenä. Oon huomannut kuinka naiset kyllä yrittää monesti puhua asioista, mutta miehet saattaa sivuuttaa ne. Toisaalta jos asioista paljon puhuu niin silloin, silläkään ei oikeinbole merkitystä enää. Ite oon ainakin saanut sellaiset kokemukset, että ihan sama yrittääkö asioita ratkoa tai yrittääkö niistä puhua, sillä ei loppujen viimeksi ole mitään merkitystä lopputulokseen vaan ainoastaan itelle tulee paha olo ja paha mieli. Miesten kanssa ainakin kantsii vaan sanoo, että haluaa eron ja vasta sitten kun ei enää halua mistään puhua. Itse voi ottaa asioista opiksi esim.terapiassa.

      • y15

        Oon huomannut kuinka naiset kyllä yrittää monesti puhua asioista, mutta miehet saattaa sivuuttaa ne. OLEN MONASTI TÄÄLÄ YRITTÄNYT SAADA NAISET KERTOMAAN REHELLISESTI SUORAAN MITÄ HE OIKEASTI TARKOITTAVAT, MUTTA EN OLE SAANUT YHTÄÄN VASTAUSTA KYSYMYKSEEN. NÄLVIMISTÄ , SUUNSOITTOA JA IVAA KYLLÄ ON TULLUT YLLINKYLLIN. Toisaalta jos asioista paljon puhuu niin silloin, silläkään ei oikeinbole merkitystä enää. Ite oon ainakin saanut sellaiset kokemukset, että ihan sama yrittääkö asioita ratkoa tai yrittääkö niistä puhua, sillä ei loppujen viimeksi ole mitään merkitystä lopputulokseen vaan ainoastaan itelle tulee paha olo ja paha mieli. OLETKO VARMA ETTÄ MIEHESI ON YMMÄRTÄNYT SINUN SANOMAN, KOKEMUKSESTA JA TÄÄLLÄ OLEVIEN KIRJOITUKSIEN PERUSTEELLA VÄITÄN ETTEI MIEHET YMMÄRRÄ MITÄ NAISET HALUAVAT SANOA. KUN MIES HALUAA YMMÄRTÄÄ MITÄ NAINEN SANOO, USEIN NAINEN LOUKKAANTUU KUN MIES EI KYKENE AAVISTAMAAN TAI ENNUSTAMAAN MITÄ NAINEN AJATTELEE. (naiset kertovat tarinan jossa on vahvasti tunteet mukana ja miehet ajattelevat pelkästään asiaa ja miten asian voisi korjata, tätä naisten on vaikea hyväksyä, vaikka todellisuudessa kysymys on pelkästään naisten ja miesten erillaisuudesta) Miesten kanssa ainakin kantsii vaan sanoo, että haluaa eron ja vasta sitten kun ei enää halua mistään puhua. Itse voi ottaa asioista opiksi esim.terapiassa. MITÄ JOS KOKEILISI PÄÄSTÄ MIEHEN KANSSA SAMALLE AALTOPITUUDELLE


      • BEMeikirj

        Sama huutaja taas


      • y15
        BEMeikirj kirjoitti:

        Sama huutaja taas

        Et edelleenkään ymmärrä mitä tekstissä lukee, koska tunne estää tämän. Olet elävä esimerkki siitä miksi on turhia avioeroja, elämässä tarvitaan myös järkeä ¨mutta tätähän et ymmärrä¨


      • Huutaajakiljua
        y15 kirjoitti:

        Et edelleenkään ymmärrä mitä tekstissä lukee, koska tunne estää tämän. Olet elävä esimerkki siitä miksi on turhia avioeroja, elämässä tarvitaan myös järkeä ¨mutta tätähän et ymmärrä¨

        Ihax tosi, älä nyt.......


      • pilatesnainen
        y15 kirjoitti:

        Oon huomannut kuinka naiset kyllä yrittää monesti puhua asioista, mutta miehet saattaa sivuuttaa ne. OLEN MONASTI TÄÄLÄ YRITTÄNYT SAADA NAISET KERTOMAAN REHELLISESTI SUORAAN MITÄ HE OIKEASTI TARKOITTAVAT, MUTTA EN OLE SAANUT YHTÄÄN VASTAUSTA KYSYMYKSEEN. NÄLVIMISTÄ , SUUNSOITTOA JA IVAA KYLLÄ ON TULLUT YLLINKYLLIN. Toisaalta jos asioista paljon puhuu niin silloin, silläkään ei oikeinbole merkitystä enää. Ite oon ainakin saanut sellaiset kokemukset, että ihan sama yrittääkö asioita ratkoa tai yrittääkö niistä puhua, sillä ei loppujen viimeksi ole mitään merkitystä lopputulokseen vaan ainoastaan itelle tulee paha olo ja paha mieli. OLETKO VARMA ETTÄ MIEHESI ON YMMÄRTÄNYT SINUN SANOMAN, KOKEMUKSESTA JA TÄÄLLÄ OLEVIEN KIRJOITUKSIEN PERUSTEELLA VÄITÄN ETTEI MIEHET YMMÄRRÄ MITÄ NAISET HALUAVAT SANOA. KUN MIES HALUAA YMMÄRTÄÄ MITÄ NAINEN SANOO, USEIN NAINEN LOUKKAANTUU KUN MIES EI KYKENE AAVISTAMAAN TAI ENNUSTAMAAN MITÄ NAINEN AJATTELEE. (naiset kertovat tarinan jossa on vahvasti tunteet mukana ja miehet ajattelevat pelkästään asiaa ja miten asian voisi korjata, tätä naisten on vaikea hyväksyä, vaikka todellisuudessa kysymys on pelkästään naisten ja miesten erillaisuudesta) Miesten kanssa ainakin kantsii vaan sanoo, että haluaa eron ja vasta sitten kun ei enää halua mistään puhua. Itse voi ottaa asioista opiksi esim.terapiassa. MITÄ JOS KOKEILISI PÄÄSTÄ MIEHEN KANSSA SAMALLE AALTOPITUUDELLE

        Lopeta naisten haukkuminen ja ole hiljaa, koska et itse ymmärrä mitään mitä sinulle sanotaan. Aina vaan sama kapeaakin kapeampi putkinäkö.


      • y15
        pilatesnainen kirjoitti:

        Lopeta naisten haukkuminen ja ole hiljaa, koska et itse ymmärrä mitään mitä sinulle sanotaan. Aina vaan sama kapeaakin kapeampi putkinäkö.

        Lopeta naisten haukkuminen ja ole hiljaa, SINULLE ON JÄÄNYT PRINSESSAVAIHDE PÄÄLLE, JOS OLET AIKUINEN RYHDISTÄYDY JA OSOITA MISSÄ NAISIA OLEN HAUKKUNUT koska et itse ymmärrä mitään mitä sinulle sanotaan. KERRO ÄLÄ LÄSSYTÄ SIVUKAUPALLA Aina vaan sama kapeaakin kapeampi putkinäkö TIETENKIN TAAS TÄMÄ VASTAKKAIN ASETTELU MIESTEN JA NAISTEN VÄLILLÄ, MIKÄ SINUN TAVOITE ON NÄILLÄ TYPERILLÄ KOMMENTEILLA.


      • Prinssi
        y15 kirjoitti:

        Lopeta naisten haukkuminen ja ole hiljaa, SINULLE ON JÄÄNYT PRINSESSAVAIHDE PÄÄLLE, JOS OLET AIKUINEN RYHDISTÄYDY JA OSOITA MISSÄ NAISIA OLEN HAUKKUNUT koska et itse ymmärrä mitään mitä sinulle sanotaan. KERRO ÄLÄ LÄSSYTÄ SIVUKAUPALLA Aina vaan sama kapeaakin kapeampi putkinäkö TIETENKIN TAAS TÄMÄ VASTAKKAIN ASETTELU MIESTEN JA NAISTEN VÄLILLÄ, MIKÄ SINUN TAVOITE ON NÄILLÄ TYPERILLÄ KOMMENTEILLA.

        Ja taas sulta palo käämit, tunteet pinnassa ja huutoa piisaa....


    • samankokenut

      Itselleni eroilmoitus oli pettymys mutta ei välttämättä yllätys.Ero on aina särkynyt unelma.Päivä kerrallaan muistot haalistuvat ja entinen elämä haihtuu pois.Toista ei voi pakottaa rakastamaan.Eli aika parantaa.

    • kfkf

      Samaa mieltä olen kuin muut tässä ettei se ero sitten jälkeenpäin ollutkaan ihan niin yllätys kun käy jossain puhumassa asioita läpi ja miettii. Terapiaa ja eroryhmää suosittelen. Alkuun on hirveän vaikeaa, se on selvä. Muista että monet ovat kokeneet saman ja älä jää yksin. Suurin osa pitää eroa jälkikäteen hyvänä ratkaisuna, vaikka alussa tuntuu väärältä.

    • Syvällä

      Minä huomasin suhteessamme muutoksen, sanoin siitä, kyselin mistä johtuu, mutta toinen kuittasi muutoksen joko naureskellen, sivuuttaen tai viitaten johonkin rahahuoliin tai vastaaviin. Kunnes sitten paljastui, että oli jo toinen katsottuna. Ero oli kyllä yllätys, ja se, että toinen halusi vaan salata aikeensa, ja vasta sitten paljasti, kun paljastui, että oli jo uuden kanssa tapaillut puolisen vuotta.

      • LissuKk

        Minun ex puolisossa huomasin myös suuria muutoksia, häntä alkoi kiinnostaa oma ulkonäkö, ja osteli uusia vaatteita ja kalliita partavesiä.
        Kyselin missä mennään, sanoi että kaikki hyvin ja ,että olen hiukan vainoharhainen.
        No, sitten kuulin kavereitani ja asiakkaitani , että ukkos kulkee vapaa aikanaan jonkun mimmin kanssa, minä olin töissä pitkiä päiviä ja hän teki lyhyempiä päiviä.
        Hän narahti teoistaan ja minä suutuin , hän paljasti että hänellä on toinen jonka haluu, mutta ei vielä haluu erota minusta, ja hänen naisensa on myös aviossa.
        Raivostuin ja heitin ukkooni pihalle ja seuraavana päivänä pistin avioerohakemuksen vireille.
        Exä meni äidilleen asumaan , hän ei ole koskaan asunut yksin siksi meni äidille joka oli leski ja meidän asunto pistettiin myyntiin , onneksi jo kuukauden päästä saatiin kämppä myytyä ja lasten asiat hoidettua, ja ositus alkamaan ja tehtyä ilman suurempia riitoja.
        Minua suututti, raivostutti ja vitt....I kaikki , mutta kyllä siitä selvisin, tein töitä kun eläin ja hain uusia harrastuksia ja hyvät ystävät auttoivat minua selviytymään tilanteesta.
        Erosta nyt kulunut 4 vuotta ja minulla uusi ihana puoliso ja exäni kanssa olen ihan väleissä, tietenkään ei mitään ystäviä olla, mutta lasten takia ollaan väleissä.


      • No näin pääsi täälläkin käymään kuukausi sitten työmaan pikkujoulusta oli 10v nuorempi nainen tarttunut matkaan. Aavistin kans kyl et jotain tapahtu kun muuttui, ei koskettelua ym. Mut kielsi toisen naisen kunnes totuus paljastui.


    • Minävain111

      Minut myös jätettiin yllättäen muutama päivä sitten. Mies tyhjensi kotoa tavaratkin heti seuraavana päivänä ilmoituksesta ja lähti kaverin luo kuokkimaan. Kriisejä on vuoden mittaan ollut, joten sinällään emme missään superonnellisessa tilanteessa olleet, mutta oletin meidän olevan vahvempi pari. Olemme olleet yhdessä 8 vuotta, siitä 1,5v naimisissa. En oikein pysty hyväksymään asiaa ja koen läheisille asian vaikeaksi kerrottavaksi. Silloin siitä tulee jotenkin liian todellista.

      • Meillä lähes identtinen tilanne 8,5 yhdes 2,5 siitä aviossa. Meillä kyl ollut kaikki kunnossa paitsi viimisen kuukauden mut syykin siihen selvis oli löytänyt työmaan pikkujouluista 10v nuoremman ja olivat molemmat valmiita heittämään pitkät suhteensa romukoppaan ja aloittamaan yhteisen. Olen kyllä tullut siihen tulokseen et liekö tuolla tulevalla ex miehelläni mitään oikeita tunteita jos pystyy hyppiin suhteesta toiseen kuin ei mitään.


      • Snadi kirjoitti:

        Meillä lähes identtinen tilanne 8,5 yhdes 2,5 siitä aviossa. Meillä kyl ollut kaikki kunnossa paitsi viimisen kuukauden mut syykin siihen selvis oli löytänyt työmaan pikkujouluista 10v nuoremman ja olivat molemmat valmiita heittämään pitkät suhteensa romukoppaan ja aloittamaan yhteisen. Olen kyllä tullut siihen tulokseen et liekö tuolla tulevalla ex miehelläni mitään oikeita tunteita jos pystyy hyppiin suhteesta toiseen kuin ei mitään.

        " et liekö tuolla tulevalla ex miehelläni mitään oikeita tunteita jos pystyy hyppiin suhteesta toiseen kuin ei mitään."

        Kyllä ne muutkin tunteet sieltä vielä tulevat. Nyt tällä hetkellä se rakastumisen huuma ja nuoremman naisen lumous ovat niin vahvoja, että ne sysäävät edestä kaiken muun.

        Ekan riidan kohdalla rupeaa päässä liikkumaan tai viimeistään kun ensirakastuminen häviää


      • Ai niin. Ja liitossa, joka alkaa toisen tai molempien petoksella, takapotku tulee väkisin, kuin vuorovesi. Jossain vaiheessa (siinä sen kuuluisan alkuhuuman jälkeen) toinen rupeaa miettimään, että jos petti kerran, miksei pettäisi uudestaan, kerran pettäjä aina pettäjä jne.


      • turhatännemitäönlaittaa

        Mun mielestä ihmiset pystyy muuttumaan ja kasvamaan henkisesti. Mä näen oikeesti punaista siitä, että ihan oikeesti monet näkee pettämisen ainooksi päteväksi syyksi eroon. Ihan oikeesti, kun liitossa voi olla paljon isompia ongelmia ja yrität puhua jollekin niin eiköhän joku jästipää totea, mutta onko teillä pettämistä. Eihän toiset ihmiset sitä eroamista ratkaise, mutta oikeesti olis sitä tukea kiva saada, mutta ei. Mutta jos joku pettänyt olis niin kyllä siinä empatiaa ja myötätuntoa tulee. Onko ihmiset näin tyhmiä, pelkällä alapäälläkö ajatellaan. Lisäksi tilanteethan monesti ajautuu pettämiseen, kun taustalla on ensin ollut muita ongelmia.


      • pilatesnainen
        turhatännemitäönlaittaa kirjoitti:

        Mun mielestä ihmiset pystyy muuttumaan ja kasvamaan henkisesti. Mä näen oikeesti punaista siitä, että ihan oikeesti monet näkee pettämisen ainooksi päteväksi syyksi eroon. Ihan oikeesti, kun liitossa voi olla paljon isompia ongelmia ja yrität puhua jollekin niin eiköhän joku jästipää totea, mutta onko teillä pettämistä. Eihän toiset ihmiset sitä eroamista ratkaise, mutta oikeesti olis sitä tukea kiva saada, mutta ei. Mutta jos joku pettänyt olis niin kyllä siinä empatiaa ja myötätuntoa tulee. Onko ihmiset näin tyhmiä, pelkällä alapäälläkö ajatellaan. Lisäksi tilanteethan monesti ajautuu pettämiseen, kun taustalla on ensin ollut muita ongelmia.

        Hahah. Suo anteeksi, mutta naurahdin kirjoituksesi parille ensimmäiselle lauseelle/virkkeelle.

        1. Mun mielestä ihmiset pystyy muuttumaan ja kasvamaan henkisesti.
        2. Mä näen oikeesti punaista siitä, että ihan oikeesti monet näkee pettämisen ainooksi päteväksi syyksi eroon.

        1. Uskot siis, että ihmiset pystyy kasvamaan henkisesti.
        2. Mutta mikset usko siihen omalla kohdallasi, vaan näet punaista siitä, että jotkut toiset näkee pettämisen ainoaksi päteväksi syyksi eroon? Eikö mielestäsi olisi aiheellista tässä kohtaa kasvaa henkisesti ja kuitata joidenkin toisten "ainoa oikea" näkemys eron syystä olan kohautuksella? Sinä tiedät oman erosi syyt ja se riittää. Eikä toisille edes kuulu yhtikäs mitään mitä sinun eroosi liittyi. Toiset ovat juuri sellaisia kuin ovat ja kasvavat henkisesti omaan tahtiinsa, tai eivät kasva ollenkaan. Tai kasvavat juuri päinvastaiseen suuntaan. Ainoa mihin voit vaikuttaa kunnolla on sinä itse toiminnallasi. Voit opetella myös toisenlaisen ajattelutavan, mutta et voi muuttaa toisten ajattelutapaa. Siihenkin voi tietysti olla jonkin verran mahdollista vaikuttaa, kun ilmaiset toisille selkeästi sen mitä ajattelet ja tunnet. Elikkäs sitä tahdon sanoa, että kun seuraavan kerran "näet punaista" siitä mitä joku sanoo, se tarkoittaa sanojan osuvan ongelmalliseen kohtaan sisimmässäsi, ts. hän osuu juuri sinun kasvun paikkaan. Herkkään kohtaan, joka haastaa sinut muuttumaan ja kasvamaan henkisesti. On todella yleistä olla sokeita omille kipupisteille (kuten ns. punaisen näkemiselle). Pidämme itsestään selvänä, että toiset muuttuvat ja pystyvät kehittymään, mutta emme ajattele miten itse kehittyisimme. Nimenomaan kriisit, muutokset ja ongelmatilanteet ovat parhaita kasvunpaikkoja.

        "..yrität puhua jollekin niin eiköhän joku jästipää totea, mutta onko teillä pettämistä. "

        Tähän pätee selkeästi samat ohjeet kuin eroon. Vastaat asiallisesti, viilipyttymäisesti mitä juuri sinä ajattelet ja tunnet. Voit tehdä samalla myös suuren palveluksen sille henkilölle, jolle pettäminen on hänen mielestään ainoa oikea eron syy. Useinhan pettäminen on eron helpoin selitys, jonka taakse on hyvä piilottaa todelliset syyt.


      • turhatänneonmitäänlaitta

        En minä sanonut, että välittäisin tuolta osin muiden näkemyksistä, sillä ero on aina eroavan parin keskeinen asia. Toisaalta ehkä sana, että en lainkaan välittäisi on harhaa, sillä kyllähän se aina jonkin verran ihmisen tunteisiin vaikuttaa. Mutta mä puhuin lähinnä vertaistuen ym.merkityksestä ja mun huolenaihe ei ole jonkun ulkopuolisen kasvaminen tai kasvamattomuus. Mä tarkotin lähinnä sitä, että pettäminen ei tarkota sitä, että jos joku pettää, että se aina pettää.


    • eronaakkoset

      Elämä on yllätyksiä täynnä, vaan kukapa oppisi elämään tätä elämää oikein ? Koska kirjoituksesi oli tämän "Avioero" otsikon alla, otaksun, että kohdallasi on nyt kyse avioerosta ? Hauskaa se ei ole, mutta muutama vinkki selviytymiseen. Ensisijaisesti pyri järjestämään asiat mahdollisimman nopeasti keskustelemalla kuntoon, mikäli puhevälit puolisoosi ovat vielä kunnossa. Jos mahdollista, älä ota tähän tunteita mukaan, pysy tyynenä äläkä ala riitelemään / syyttelemään. Vältä paniikkiratkaisuja, ja koita pitää puhevälit tulevaan ex-puolisoon kunnossa. Sopikaa keskenänne yhteisen omaisuuden jaosta mahdollisimman tasapuolisesti ja reilusti, kuitenkin niin, ettei kumpikaan joudu kohtuuttomaan tilanteeseen. Teettäkää tästä sopimastanne ositussopimus ammattilaisella (ennen ositussopimuksen allekirjoittamista pitää avierohakemuksen I-osa olla maistraattiin jätettynä). Sopikaa asumisjärjestelyt mahdollisimman nopeasti, ja alkakaa toteuttamaan niitä mahdollisuuksien mukaan viivyttelemättä. Jättäkää avierohakemuksen I-osa maistraattiin viivyttelemättä, koska ennen tätä ei ositussopimusta voi allekirjoittaa. Järjestelkää molempien asiat niin, että voitte erota / muuttaa erillenne ilman, että kumpikaan joutuu välittömään taloudelliseen ahdinkoon. Jos tämän edellä mainitun onnistut tekemään tahdikkaasti, ja mahdollisimman rivakasti, voit onnitella itseäsi, koska todennäköisesti selviät erostasi vain pienellä kuprulla. Ja mitä tulee tunnepuoleen, se onkin sitten vaikeampi asia. Pyri välttämään katkeroitumista kaikin keinoin. Ystävät ja sukulaiset ovat nyt turvaverkkosi tässä tilanteessasi. Kuten nimimerkki kfkf edellä mainitsikin, hakeudu eroryhmiin ja / tai terapiaan (Miessakit ry. / Kirkon perheasiainneuvottelukeskus) mahdollisimman nopeasti, näin saat voimia käsitellä eroasi, ja jatkaa omaa elämääsi eteenpäin. Lopullisesti vain aika / etäisyys tapahtuneeseen auttaa hyväksymään asian. Kaikkea hyvää, ja voimia matkallesi kohti omaa elämääsi, meistä jokainen on kuitenkin se oman elämänsä sankari.

      • Olen aina sanonut, että asioiden mahdollisimman asiallinen hoitaminen ja neutraali käytös ovat myös paras kosto eroajalle. Siinä väkisinkin hiipii mieleen, että näinkö helppoa se olikin.


      • pilatesnainen
        Yogamies kirjoitti:

        Olen aina sanonut, että asioiden mahdollisimman asiallinen hoitaminen ja neutraali käytös ovat myös paras kosto eroajalle. Siinä väkisinkin hiipii mieleen, että näinkö helppoa se olikin.

        Juuri noin. Asiallisuus, neutraalius (suorastaan viilipyttymäisyys) ja kärsivällisyys. Siinä ne, joilla ero hoituu. Lisäksi on hyvä pitää takaraivossa, ettei provosoidu mistään mitä kumppani sanoo tai möläyttää.


    • Muotatuntoa

      Olihan se sokki varsinkin lapsille, kertoi uusi koti ja jätti kaiken. Jälkeenpäin haali salaa tavaroita. Lopuksi rahasti, tottakai, asianajajan kanssa. Ymmärrän jätettyjä. Kieltäytyi kaikesta tapaamisesta lasten asioissa. Ehkä lupasin lapsille liikaa kun sanoin huolehtivani heistä.

    • pettäjänjonkatiedän

      Minäkin kohtasin eron ilman ennakko varoitusta. Lähti samana iltana kun pettäminen tuli ilmi. Yritin saada tuota toistakin pettäjää kiinni. Siinä onnistumatta. Kun oli "harkinta aika menossa ja asui muualla sai itse valita ottaako eron vai käykö kanssani läpi totuudella mistä mikäkin johtui. No palasi siis luokseni ja monta vuotta yrittänyt näyttää nöyränä mitä haluaa. Kun kerroin ne totuudet mitä vaadin suhteeltamme ja mitä tulee kertoa mitä tuntee. Vuosien jälkeen olen alkanut luottamaan sen sanomisien että tunteisiin mitä kertoo. Olen edelleen yrittänyt tavoittaa tuota toista jotta olisin totuuden myös kertonut hänelle. Siinä onnistumatta. Se mitä olen sitä seurannut ei ole ihme että "kaverina kutsui varatun kotiinsa jne. Olen tavannut sen ex ja mitä kertoi heidän liitosta. Helpotti kovasti kun sain kuulla minkälainen se on. Kun kerroin puolisolleni sanoi etten saa uskoa koska se oli niiden eron syy. No oli miten oli itse pettäjä puhuu ja vannoo että sen ex kertoo lisää. Tämä on liian pieni maa pettämiseen. Aina joku tuntee jonkun.

      • 5655

        "Tämä on liian pieni maa pettämiseen. Aina joku tuntee jonkun. "

        Älä luule. Mitä väliä kuka tuntee kenet? Jos niin haluaa, vieraissa käynnin voi salata todella tehokkaasti. Itse kyllä epäilen, että ne jotka ns. jäävät kiinni, haluavatkin jäädä. Monessa suhteessa myös tiedetään pettäminen, mutta sitä ei vatvota. Sen verran rispektiä kumppania kohtaan.


    • Kylläsesiitä

      Kyllä ero voi tulla ihan täytenä yllätyksenä. Se tuli minulle, ja myös yhteisille ystävillemme, sukulaisille. Selviäminen oli vaikeaa, ryömin kuukausia pohjamutia myöten olemattomiin ohenneen itsetuntoni kanssa. Olin ihan sekaisin päästäni, näin painajaisia ja pelkäsin, että jotain pahaa tapahtuu. Exä oli uuden puolisonsa kanssa minulle hyvin ilkeä ja he manipuloivat myös lapsia minua vastaan. Mutta ajan myötä selvisin, pari vuotta siihen meni, että aloin nukkua yöni hyvin. Nyt on ihan hyvä olla, ei ole enää tunteita menneitä kohtaan. Lasten kanssa on hyvät välit, arki rullaa. Exän kanssa en halua olla missään tekemisissä. Paremmat ajat ovat edessäpäin.

    • kohtiparempiaaikoja

      Minut jätettiin yllättäen. Suhteessa ei ollut mikään muuttunut. Oli läheisyyttä, keskustelua, asioiden jakamista, seksiä entiseen tapaan. Ja vuosi sitten jouluna mies tuli kotin ja sanoi lasten kuullen, että hän rakastaa toista naista (jonka luota siis juuri tuli) ja haluaa erota. Ja sitten väitti, ettei ollut rakastanut minua ainakaan viiteen vuoteen. Kumma etten ollut sitä huomannut tai sitten hän on taitava näyttelijä.

      Sillä hetkellä hän muuttui minua kohtaan julmaksi ja tympeäksi. Olin ihan shokissa ensimmäiset päivät. Sitten pää alkoi selvitä ja yritin keskustella. Sain selville, että mies oli elänyt kaksoiselämää jo kauan. Oli vaan onnistunut peittämään sen minulta työn, työmatkojen ja harrastusten varjolla. Mulla oli siinä muutama selkeä päivä ja tehtiin heti kirjalliset sopimukset kaikesta lapsiin ja omaisuuteen liittyvästä.

      Erottiin sitten, mies muutti toisen naisen luo. Yksin ollessa itkin ja pyörittelin asioita päässäni. Oli ystävä, joka oli kokenut saman ja pystyin hänen kanssaan käymään läpi asioita. Myös eräs sukulainen oli tukenani. Lasten elämän pyrin pitämään mahdollisimman normaalina ja puhumaan heidän isästään positiivisesti.

      Oma selviäminen meni tyylillä kaksi askelta eteen ja yksi taakse. Eka puoli vuotta oli vaikeinta, mutta kelluin elämän virrassa sen läpi. Sitten on tullut pienempiä romahduksia ( mutta ei lasten nähden, siitä olen tarkka) mutta aina vain harvemmin. Kaipaan elämääni miestä (mutta en exää) mutta en taida olla vieläkään ihan valmis. Mutta vaikka vuosi on ollut melko harmaa, sinne mahtuu ystävien ja lasten ansiosta ilonpilkahduksia ja nauruakin. Kaikesta selviää, kun on itselle armollinen... nimittäin niitä itsesyytöksiä ja huonoa itsetuntoa mahtuu matkaan myös, niille ei vaan pidä antautua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe