On se niin järkyttävää kuinka Raamattua tulkitaan aivan väärin, ja sitten
niitä vääriä oppeja opetetaan ihmisille totuutena. Tarkoitan yksityisiä uskovia,
mutta myös kokonaisia seurakuntia.
Jotkut löytävät Raamatusta asioita, joita siellä ei ole. Esim. lapsikaste.
Sitten monet eivät näe sitä, mitä siellä on. esim Pyhän Hengen kaste
ja armolahjat ja niiden toiminta. Voisin vielä tähän mainita Jeesuksen
ja Pyhän Hengen jumaluuden, jota jotkut uskoviksi itseään kutsuvat
ihmiset eivät millään näe Raamatussa vaikka ne ovat siellä selvästi
luettavissa.
Tähän ongelmaan on erittäin yksinkertainen ratkaisu. Mikäli ihminen
uudestisyntyy Sanasta ja Hengestä, so. Jumalasta Jumalan lapseksi,
ottaa upotuskasteen, ja kasteessa hautaa entisen syntisen kuolleen minänsä,
ja ottaa sitten vastaan Pyhän Hengen lahjan, Pyhän Hengen Opettajakseen,
silloin hengelliset asiat ja Raamatun opit avautuvat uskovalle.
Uudestisyntyneelle ja uskovan kastetulle sekä Pyhän Hengen vastaan ottaneelle
uskovalle Raamattu on helposti ymmärrettävä Kirja, Raamatussa myös näkee sitä,
mitä siellä on. Eikä Pyhä Henki lisää sinne mitään.
Miksi ihmiset eivät käsitä, että täytyy syntyä uudesti, ylhäältä, Jumalasta ja
ottaa vastaan Jumala Opettajaksi ennen kuin Raamattu avautuu? Miksi ihmiset
eivät usko, eivät kastata itseään eivätkä ota Vastaan Pyhää Henkeä mutta
kuitenkin pyrkivät opettamaan uskovia?
Uudestisyntyneinä kastetut Pyhän Hengen lahjan vastaan ottaneet uskovat
ymmärtävät Raamatun opit samalla tavalle, eivät riitele Raamatun perusopeista
eikä mistään Raamatun Sanasta.
Raamattu auki
51
516
Vastaukset
Miksi ihmiset eivät ymmärrä, että Raamatun sana aukeaa parhaiten Raamattua lukemalla?
- LukkoKalle
Ei se aukea ellei Jumala sitä aukaise.
Useimmille ihmisille se pysyy lukittuna.
Onhan se palstallakin nähty ja todettu.
Sanan avautuminen ei ole itsestäänselvyys.
Psalmit:119:130 "Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä"
KUN avautuvat! .... koska sitten avautuvat? Ja kuka avaa Kirjoituksia ja
selittää niitä? Kuka siis on Raamatun Opettaja?
JUMALA ON OPETTAJA: Joh 6:45 "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni"
PYHÄ HENKI ON OPETTAJA Joh :14:26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."
JEESUS KRISTUS ON OPETTAJA: Joh 13:13 "Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen."
Luuk 24:25-27 "Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet! Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?" Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
32 Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?" LukkoKalle kirjoitti:
Psalmit:119:130 "Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä"
JUMALA ON OPETTAJA: Joh 6:45 "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni"
PYHÄ HENKI ON OPETTAJA Joh :14:26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."
JEESUS KRISTUS ON OPETTAJA: Joh 13:13 "Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen."
Luuk 24:25-27 "Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet! Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?" Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
32 Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"On aivan totta, että Pyhä Henki opastaa ja Jeesus itse avaa kirjoituksia. Mutta kuinka voi ymmärtää Raamattua, jos sitä ei itse lue ja tutki yötä päivää, niin kuin psalmeissa sanotaan (Ps. 1:2)?
- VapahtajaOletSinä
LukkoKalle kirjoitti:
32 Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"Onpas sitten perin juurin huonosti tehty opus. Kuka sen alkuperäisteoksen oikein kirjoittikaan?
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
On aivan totta, että Pyhä Henki opastaa ja Jeesus itse avaa kirjoituksia. Mutta kuinka voi ymmärtää Raamattua, jos sitä ei itse lue ja tutki yötä päivää, niin kuin psalmeissa sanotaan (Ps. 1:2)?
Kristitty.netille ei uusi testamentti aukea vaikka lukisi kuinka paljon, koska hän ei ole uudestisyntynyt.
Kokeilkaa tulkita Nalle Puhia oikealla tavalla.
Selviää nopeasti satukirjanne taso!- PuhPyh
Pysy sinä Nalle Puh tasolla.
Me olemme päässeet sen
aiheen yli ja jatkamme
aikuisten tavalla.
- Laskuntulos
Aloitus on asiaa. Jokaisen on tehtävä parannus ja luopua kaikesta myös omasta uskonnostaan ja lähteä puhtaalta pöydältä seuraamaan Jeesusta. Jumala uudestisynnyttää ja antaa JUMALAN lahjavanhurskauden. Pyhä Henki opettaa eteenpäin.
- ei_vaintunne
Minusta aloittajan kirjoitus on sekaista sanoja toisensa jälkeen. Lahjavanhurskaus? Mitä se mahtaa merkitä, enpä moista sanaa ole kuullut. Kyllä oikean opetuksen saamiseen tarvitaan Raamatun tutkimista ja sen ymmärtämistä, ei se tule automaattisesti. Ei se voi olla vain jokin tunne. Se merkitsee totuuden täsmällistä tuntemusta. Väärät opetukset eivät miellytä Jumalaa. Matt. 7: 21.; Room. 10: 2,3.
- YritänköOlla
ei_vaintunne kirjoitti:
Minusta aloittajan kirjoitus on sekaista sanoja toisensa jälkeen. Lahjavanhurskaus? Mitä se mahtaa merkitä, enpä moista sanaa ole kuullut. Kyllä oikean opetuksen saamiseen tarvitaan Raamatun tutkimista ja sen ymmärtämistä, ei se tule automaattisesti. Ei se voi olla vain jokin tunne. Se merkitsee totuuden täsmällistä tuntemusta. Väärät opetukset eivät miellytä Jumalaa. Matt. 7: 21.; Room. 10: 2,3.
>>>Se merkitsee totuuden täsmällistä tuntemusta.<<<
Tässä lauseessasi yksi sana paljasti sinut Jehovan Todistajaksi.
Sen tähden sinun mielestäsi "aloittajan kirjoitus on sekaista sanoja toisensa jälkeen ".
Sinun mielestäsi se on sekaista, ja varmasti koko Raamattu, koska sinulla ei ole
Jehovan Todistajana Pyhää Henkeä opettamassa sinulle Raamattua, että voisit
sen käsittää Jumalan tahtomalla tavalla. Jehovat eivät opeta Pyhästä Hengestä
eikä Jeesuksesta Kristuksesta oikein. Siksi Pyhä Henki ei ole siellä ja srk. on
kuollut seurakunta. Ilman Pyhää Henkeä jokainen seurakunta on kuollut
ilman Jumalaa ja ja ilman Jumalan elämää.
Huomaa, että apostolit olivat Herran Jeesuksen Kristuksen todistajia.
He todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksesta
ja suuri armo oli heillä kaikilla. Jehovan Todistajat eivät todista näitä. Silloin teiltä
puuttuu voima ja suuri armo. - YritänköOlla
YritänköOlla kirjoitti:
>>>Se merkitsee totuuden täsmällistä tuntemusta.<<<
Tässä lauseessasi yksi sana paljasti sinut Jehovan Todistajaksi.
Sen tähden sinun mielestäsi "aloittajan kirjoitus on sekaista sanoja toisensa jälkeen ".
Sinun mielestäsi se on sekaista, ja varmasti koko Raamattu, koska sinulla ei ole
Jehovan Todistajana Pyhää Henkeä opettamassa sinulle Raamattua, että voisit
sen käsittää Jumalan tahtomalla tavalla. Jehovat eivät opeta Pyhästä Hengestä
eikä Jeesuksesta Kristuksesta oikein. Siksi Pyhä Henki ei ole siellä ja srk. on
kuollut seurakunta. Ilman Pyhää Henkeä jokainen seurakunta on kuollut
ilman Jumalaa ja ja ilman Jumalan elämää.
Huomaa, että apostolit olivat Herran Jeesuksen Kristuksen todistajia.
He todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksesta
ja suuri armo oli heillä kaikilla. Jehovan Todistajat eivät todista näitä. Silloin teiltä
puuttuu voima ja suuri armo.Todistetaan väittämäni Raamatulla:
Apt 1:8 "kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."
Apostolien teot:4:33 "Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla." - Laskuntulos
ei_vaintunne kirjoitti:
Room
3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. - ei_vaintunne
Jumalan sanaa ei voi ymmärtää ilman hänen pyhää henkeään, ja iankaikkisen elämän toivoa ei ole ilman Jeesuksen lunnaita. Mutta Jeesus antoi mallin, miten toimia, voidaksemme tehdä Jumalan tahdon
Raamatussa on vain yksi tosi Jumala, ja yksi Jeesus Kristus. Ja Jumalan valtakunnan hyvää uutista viedään maan ääriin saakka, seurakunnan Pään Jeesuksen ohjatessa toimintaa. Jeesuksen seuraajat tunnettaisiin siitä, että heillä on ykseyteen johtava rakkaus. Ja Jeesus kertoi sen, mitä hän oli saanut Isältään ja teki Isänsä tahdon. Hänen opetuksensa oli viisasta ja ymmärrettävää, ei hurmoksessa olevaa merkityksetöntä puhumista. - Usko.Toivonen
"ei_vaintunne ", sanot :
>> Lahjavanhurskaus? Mitä se mahtaa merkitä, enpä moista sanaa ole kuullut. >>
Puhut Raamatun tutkimisesta ja kuitenkin toteat, että et ole kuullut Jumalan lahjasta, vanhurskaudesta lahjana.
Nyt täytyy olla niin, että edustat jotakin opinsuuntausta, missä Herran Jeesuksen veri armonistuimena on häivytetty.
Oletko lukenut Raamatusta esim. seuraavan Roomalaiskirjeen kohdan?
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room. 3. )
Huomaatko, mitä tässä sanotaan?
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,
Nyt alkaa vahvasti epäilyttämään, että luet sellaista kirjaa, jossa tämä kohta on muutettu tai häivytetty pois. Miksi?
Mieti, miksi tämä kohta on sinulta pimitetty? - ei_vaintunne
Ilman muuta se, että Jumala lähetti Poikansa varaamaan lunnaat, on pelastuksen perusta. Se on meille ansaitsematonta hyvyyttä. Ja syntisinä ihmisinä tarvitsemme armoa. Ilman Jumalan osoittamaa armoa olisimme hukassa, koska erhdymme monesti. Mutta Raamattu ei puhu ainoastaan armosta. Se osoittaa myös, että osoitamme arvostuksemme kaikkea Jumalalta saamaamme kohtaan, pyrimme tekemään kaikkemme tehdäksemme Jumalan tahdon, joka on meille osoitettu Raamatussa. Jumalan armo ei automaattinen. Jeesus itse sanoi, että "se, joka tekee Jumalan tahdon pelastuu." On tärkeä hankkia tietoa Jumalan tahdosta ja että opetuksemme on sopusoinnussa hänen sanansa kanssa. Ja pelastuksemme on varma vasta silloin, jos elämme hänen tahtonsa elämämme loppuun asti. Ja olemme oikeassa uskossa, jos toimimme niin.
- We_Are_In_Christ
Me kuolimme jo yhdessä Kristuksen kanssa ristillä. Ja enää emme elä me, vaan Hän meissä.
ei_vaintunne kirjoitti:
Ilman muuta se, että Jumala lähetti Poikansa varaamaan lunnaat, on pelastuksen perusta. Se on meille ansaitsematonta hyvyyttä. Ja syntisinä ihmisinä tarvitsemme armoa. Ilman Jumalan osoittamaa armoa olisimme hukassa, koska erhdymme monesti. Mutta Raamattu ei puhu ainoastaan armosta. Se osoittaa myös, että osoitamme arvostuksemme kaikkea Jumalalta saamaamme kohtaan, pyrimme tekemään kaikkemme tehdäksemme Jumalan tahdon, joka on meille osoitettu Raamatussa. Jumalan armo ei automaattinen. Jeesus itse sanoi, että "se, joka tekee Jumalan tahdon pelastuu." On tärkeä hankkia tietoa Jumalan tahdosta ja että opetuksemme on sopusoinnussa hänen sanansa kanssa. Ja pelastuksemme on varma vasta silloin, jos elämme hänen tahtonsa elämämme loppuun asti. Ja olemme oikeassa uskossa, jos toimimme niin.
Paskaa jauhat.
- Usko.Toivonen
"ei_vaintunne " kirjoitat Jumalan tahdosta.
Mikä siis on mielestäsi / oppisi mukainen, Jumalan tahto? - ei_vaintunne
Usko.Toivonen kirjoitti:
"ei_vaintunne " kirjoitat Jumalan tahdosta.
Mikä siis on mielestäsi / oppisi mukainen, Jumalan tahto?Se, mikä meille ilmoitetaan hänen sanassaan Raamatussa. Siellä on esitetty niitä asioita, mitä hän odottaa meiltä.
Hän haluaa, että kerromme hänen valtakuntansa hyvää uutista todistukseksi. Matt 24: 14. Hän haluaa, että kuljemme Jeesuksen askeleissa. Hän antoi mallin, mitä tehdä.
Hän haluaa, että noudatamme hänen moraaliperiaatteitaan.
Hän haluaa, että elämäntapamme on sopusoinnussa hänen tahtonsa kanssa ja tuotamme hengen hedelmiä. Hän odottaa, että yksimielisyys vallitsee hänen palvojiensa keskuudessa. Ja rukoilemme ainoastaan häntä. Hän on ainoastaan rukousten kuulija Psalmit 65:1,2.
Tämä lista voisi olla miten pitkä tahansa.
Haluamme, että hänen tahtonsa tapahtuu, niin maan päällä kuin taivaassa. Hänen tahtonsa on ennallistaa alkuperäinen paratiisikoti totteleville ihmisille. Siksi tarvittiin Jeesuksen tuloa maan päälle lunastamaan ihmiskunta, koska Aadam toi rikkomuksellaan synnin ja menetimme paratiisikodin. Hän osti sen takaisin, mikä menetettiin.
Mutta ennenkaikkea hänen tahtonsa on kunniaansaattaa pyhän nimensä , jota on häpäisty ihmisten toimesta. Hän tahtoo, että tutkimme hänen sanaansa, silloin saamme hänen henkeään sen ymmärtämiseen ja elämme sopusoinnussa sen ohjeiden ja käskyjen kanssa. - KumpiKampiUsko
ei_vaintunne kirjoitti:
Se, mikä meille ilmoitetaan hänen sanassaan Raamatussa. Siellä on esitetty niitä asioita, mitä hän odottaa meiltä.
Hän haluaa, että kerromme hänen valtakuntansa hyvää uutista todistukseksi. Matt 24: 14. Hän haluaa, että kuljemme Jeesuksen askeleissa. Hän antoi mallin, mitä tehdä.
Hän haluaa, että noudatamme hänen moraaliperiaatteitaan.
Hän haluaa, että elämäntapamme on sopusoinnussa hänen tahtonsa kanssa ja tuotamme hengen hedelmiä. Hän odottaa, että yksimielisyys vallitsee hänen palvojiensa keskuudessa. Ja rukoilemme ainoastaan häntä. Hän on ainoastaan rukousten kuulija Psalmit 65:1,2.
Tämä lista voisi olla miten pitkä tahansa.
Haluamme, että hänen tahtonsa tapahtuu, niin maan päällä kuin taivaassa. Hänen tahtonsa on ennallistaa alkuperäinen paratiisikoti totteleville ihmisille. Siksi tarvittiin Jeesuksen tuloa maan päälle lunastamaan ihmiskunta, koska Aadam toi rikkomuksellaan synnin ja menetimme paratiisikodin. Hän osti sen takaisin, mikä menetettiin.
Mutta ennenkaikkea hänen tahtonsa on kunniaansaattaa pyhän nimensä , jota on häpäisty ihmisten toimesta. Hän tahtoo, että tutkimme hänen sanaansa, silloin saamme hänen henkeään sen ymmärtämiseen ja elämme sopusoinnussa sen ohjeiden ja käskyjen kanssa.Kumpi on sinulle suurempi auktoriteetti; Vartiotorniseura vai Raamattu?
Jos nämä kaksi ilmoittavat jonkun asian eri tavalla, kumpaa uskot? - Usko.Toivonen
Aivan, tuohan on järjestösi oppi "ei_vaintunne ", mutta oletko lukenut Raamattua ilman järjestön sanelemaa tulkintaa.
Mitä Raamattu ilmoittaa Jumalan tahdosta:
40. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
( Joh. 6. )
Ja jos ihminen ei usko Herranaan Jeesukseen Kristukseen, hän pysyy synneissään.
23. Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
24. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
( Joh. 8. )
Tämä on siis Jumalan tahto, uskoa Herraan Jeesukseen. Ei ihmiseen, eikä enkeliin.
Ja onkin hienoa, että uskovan tunniste on ilmoitettu Raamatussa.
13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
( Apt. 9. )
Jeesuksen omat, Jeesuksen pyhät, ovat siis niitä jotka kääntyvät Herran Jeesuksen puoleen, saadakseen inkaikkisen elämän.
Avuksi huutaminen on vaimakasta rukoilemista, ja tässä avuksi huudetaan Herraa Jeesusta.
Huomaa, että se on uskovan tuntomerkki.
- Kirjakääröt
Matt.19:4 Biblia (1776) Niin hän vastasi ja sanoi heille: ettekö te ole lukeneet: joka alussa ihmisen teki, mieheksi ja vaimoksi hän heidät teki?
- Jobinpostia
Matt.5:18 Luuk.16:17 21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Saarn.1:4 Ps.104:5 Ps.119:90 "sinä perustit maan, ja se pysyy.
- Otin.Jeesuksen.sydämeen
Ei pyhä kirja ja sisältö aukene jos et ensin tule uskoon. Voi sitä lukea mutta ymmärrys aukeaa hengelliselle sisällölle uskossa.
Katso miten tulet uskoon:
https://www.youtube.com/watch?v=RO91rM_GMg4- ei_vaintunne
Ei ihminen tule uskoon, se täytyy hankkia. Eikä uskossa voi olla, ellei ymmärrä, mitä se merkitsee. Se ei ole herkkauskoisuutta, vaan vahvasti Jumalan sanaan perustuvaa.
Jumalalla on oikeus asettaa palvontanormin. Joh. 4: 23, 24 sanoo: "Tulee kuitenkin hetki, ja se on nyt, jolloin tosi palvojat palvovat hengessä ja totuudessa, sillä Isä tosiaan etsii senkaltaisia palvomaan häntä. Jumala on Henki, ja häntä palvovien täytyy palvoa hengessä ja totuudessa."
Samoin Room. 10: 2, 3 osoittaa, täsmällisen tiedon tärkeyden: "Sillä minä todistan heistä, että heillä on palavaa intoa Jumalan puolesta, mutta ei täsmällisen tiedon mukaan, sillä koska he eivät tunteneet Jumalan vanhurskautta, vaan yrittivät vahvistaa omaansa, he eivät alistuneet Jumalan vanhurskauteen."
2. Tim. 2: 15 kertoo meidän osuudestamme: "Tee kaikkesi osoittautuaksesi Jumalalle hyväksytyksi, työmieheksi, jolla ei ole mitään hävettävää, joka käsittelee totuuden sanaa oikein." Jumalan näkemys asioista, on ratkaisevaa, ei ihmisten omat käsitykset asioista. - Usko.Toivonen
Onneksi Raamatussa on annettu ilmoitus uskovan tunnistamiseksi.
Saulus tarsolainen sai ylipapeilta vangitsemiskirjeen, jonka perusteella Jeesuksen pyhiä, siis uskovia, vangittiin ja kuljetettiin Jerusalemiin tuhottaviksi.
1. Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2. ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
...
13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
( Apt. 9. )
Mikä siis on tuo tunniste, jonka perusteella Saulus vangitsi Jeesuksen pyhiä?
Se on: " hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
Eli ne alkuseurakunnan uskovat, tosi uskovat, vangittiin siitä syystä, että he huusivat Herranaan avukseen Jeesusta Kristusta.
Onko sinulla sellainen usko "ei_vaintunne "?
Kuinka on sen opin mukaan, jota edustat, tunnisteenko yhteisössäsi tosi uskovat tällä Raamatun ilmoittamalla tavalla?
2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1. Kor. 1. )
Oletko kääntynyt Herran Jeesuksen puoleen sydämestäsi, huudatko Herraa Jeesusta avuksesi?
Saulus muuten kääntyi sydämestään Herran Jeesuksen puoleen ja sai armon.
16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
( Apt. 22. ) ei_vaintunne kirjoitti:
Ei ihminen tule uskoon, se täytyy hankkia. Eikä uskossa voi olla, ellei ymmärrä, mitä se merkitsee. Se ei ole herkkauskoisuutta, vaan vahvasti Jumalan sanaan perustuvaa.
Jumalalla on oikeus asettaa palvontanormin. Joh. 4: 23, 24 sanoo: "Tulee kuitenkin hetki, ja se on nyt, jolloin tosi palvojat palvovat hengessä ja totuudessa, sillä Isä tosiaan etsii senkaltaisia palvomaan häntä. Jumala on Henki, ja häntä palvovien täytyy palvoa hengessä ja totuudessa."
Samoin Room. 10: 2, 3 osoittaa, täsmällisen tiedon tärkeyden: "Sillä minä todistan heistä, että heillä on palavaa intoa Jumalan puolesta, mutta ei täsmällisen tiedon mukaan, sillä koska he eivät tunteneet Jumalan vanhurskautta, vaan yrittivät vahvistaa omaansa, he eivät alistuneet Jumalan vanhurskauteen."
2. Tim. 2: 15 kertoo meidän osuudestamme: "Tee kaikkesi osoittautuaksesi Jumalalle hyväksytyksi, työmieheksi, jolla ei ole mitään hävettävää, joka käsittelee totuuden sanaa oikein." Jumalan näkemys asioista, on ratkaisevaa, ei ihmisten omat käsitykset asioista.Jehovan todistajien raamattu:
>>Joh. 4: 23, 24 sanoo: "Tulee kuitenkin hetki, ja se on nyt, jolloin tosi palvojat palvovat hengessä ja totuudessa, sillä Isä tosiaan etsii senkaltaisia palvomaan häntä. Jumala on Henki, ja häntä palvovien täytyy palvoa hengessä ja totuudessa."<<
Pyhä Raamattu ( 33/38 ):
4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.
( Joh.4 )- ei_vaintunne
Saviseutulainen kirjoitti:
Jehovan todistajien raamattu:
>>Joh. 4: 23, 24 sanoo: "Tulee kuitenkin hetki, ja se on nyt, jolloin tosi palvojat palvovat hengessä ja totuudessa, sillä Isä tosiaan etsii senkaltaisia palvomaan häntä. Jumala on Henki, ja häntä palvovien täytyy palvoa hengessä ja totuudessa."<<
Pyhä Raamattu ( 33/38 ):
4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.
( Joh.4 )Mitä eroa oli sanomassa? Olen lukenut nuo sanat ihmisille myös kirkkoraamatun mukaisesti. Uudenmaailman käännös, jota käytämme on tehty englanninkielisestä tarkistetusta laitoksesta huolellisesti vertailemalla hebrealaiseen, aramealaiseen ja kreikankieliseen tekstiin. Se on tehty helposti ymmärrettävällä kielellä, kuitenkaan poikkeamasta sen sanomasta. Sen eteen on tehty työtä vuosikymmeniä. Ennenkaikkea siihen on palautettu Jumalan persoonanimi, joka esiintyi mm. 7000 kertaa hebrealaisissa kirjoituksissa.
- Usko.Toivonen
Vastaatko esittämiini kysymyksiin "ei_vaintunne ".
Oletko kääntynyt Herran Jeesuksen puoleen sydämestäsi, huudatko Herranasi Jeesusta avuksesi?
Miten edustamisi yhteisö, kuinka siellä suhtaudutaan tähän uskovan, Jeesuksen pyhän, tuntomerkkiin?
- Kirjakääröt
Jaak.4:17 Biblia (1776) Sillä joka taitaa hyvää tehdä, ja ei tee, niin se on hänelle synniksi. On näköään, armo kadoksissa.
- Gordobue
Satuin katsomaan Alfa TV ohjelmaa kanadalaisesta kirjailijasta ja psykologista jonka tulkinnan Jumalasta mielestäni ymmärsin samoin kuin hänkin. Hänen nimensä on Jordan Petersen ja kirjan nimi Elämän ohjeet. Ajattelin lukea koko kirjan, silläminullakin oli elämässäni aika jolloin tutkin eri uskontoja ja tulin siihen johtopäätelmään kuin hänkin.
Alotus on täyttä paskaa.
- omaoikea
Raamattu ja jumala ja jeesus ja pyhä henki aukeavat kaikille ihmisille eri tavalla.
Kuten kaikkien muittenkin uskontojen jumalat.
Ja jokainen tapa on aina ainut oikea.
Ja tietysti kaikki muut tavat ovat vääriä.
On se vaan niin ihmeellinen totuus. Minä osaan lukea Uutta Testamenttia alkukielellä ja lisäksi minulla on noin 40 erilaista Raamatunkäännöstä.
- Jopi48
Ken uskoo, nämä Raamatun paikat? 5Moos.8:4 29:5 Neh.9:21
- ei_vaintunne
Jumalalle kaikki on mahdollista, Jumala varasi suojeluksen, ravinnon ja huolenpidon.
- Kirjakääröt
5Moos.29:5 Biblia (1776) Ja minä annoin teidän vaeltaa korvessa neljäkymmentä vuotta: ei teidän vaatteenne vanhenneet yltänne, eikä kenkäs kuluneet jaloissas.
- 7y6t5r
Vaatteet ja kengät säilyivät priimakunnossa mutta itse porukka tapettiin kelvottomana lähes kokonaan.
- ei_vaintunne
7y6t5r kirjoitti:
Vaatteet ja kengät säilyivät priimakunnossa mutta itse porukka tapettiin kelvottomana lähes kokonaan.
Jumala oli kärsivällinen heidän suhteensa, mutta kansa sortui jatkuvasti tottelemattomuuteen. Jumala ei tehnyt ihmisia roboteiksi, vaan antoi tehdä valintoja. Kansa teki vääriä valintoja ja siksi se alkuperäinen sukupolvi ei päässyt Luvattuun maahan. Ainoastaan Joosua ja Kaleb säilytettiin lähteneestä joukosta ja erämaassa syntynyt joukko, jotka muodostivat kansan.
Jumala haluaa tottelevaisuutta. Niin kauan kun tuo kansa totteli, se eli siunattua aikaa ja kukoisti.
Sama on meidän suhteemme, Jumala haluaa, että tottelemme häntä, koska hän on meidän Luojamme ja tietää, mikä meille on parasta. Jos toimimme näin, hän siunaa meitä iankaikkisella elämällä. - TodellisuusOnKristus
ei_vaintunne kirjoitti:
Jumala oli kärsivällinen heidän suhteensa, mutta kansa sortui jatkuvasti tottelemattomuuteen. Jumala ei tehnyt ihmisia roboteiksi, vaan antoi tehdä valintoja. Kansa teki vääriä valintoja ja siksi se alkuperäinen sukupolvi ei päässyt Luvattuun maahan. Ainoastaan Joosua ja Kaleb säilytettiin lähteneestä joukosta ja erämaassa syntynyt joukko, jotka muodostivat kansan.
Jumala haluaa tottelevaisuutta. Niin kauan kun tuo kansa totteli, se eli siunattua aikaa ja kukoisti.
Sama on meidän suhteemme, Jumala haluaa, että tottelemme häntä, koska hän on meidän Luojamme ja tietää, mikä meille on parasta. Jos toimimme näin, hän siunaa meitä iankaikkisella elämällä.Sinä olet aika pahasti ns. lain alla. Ei Jeesuksen Kristuksen Isä ole mikään Allah, joka vaatii alistumista, "tottelevaisuutta". Koko Vanha testamentti ja oikeastaan evankeliumitkin ovat sen osoittamista, ettei meistä ole Jumalan eikä Jeesuksen "seuraajiksi". Paavali puhuu uskon kuulaisuudesta vastakohtana lainalaiselle tottelevaisuudelle. Uskon kuuliaisuus on kuuliaisuutta Jumalan Pojan uskolle, jossa me nyt elämme (Gal. 2:20). Uuden maailman käännös on ihan raikasta luettavaa, mutta joissakin kohdin siinä käytetään ilmausta "yhteydessä", kun tulisi käyttää ihan suoraan inessiiviä. Melkein kaikkien ketjujen ongelma on siinä, etteivät ihmiset tunnu tajuavan, että MEIDÄT ON ERILLISINÄ MINUUKSINA TÄYDELLISESTI JA KERTA KAIKKIAAN LAKKAUTETTU; ME EMME ELÄ ENÄÄ, VAAN KRISTUS ELÄÄ MEISSÄ - HÄN ON MEIDÄN ELÄMÄMME. Ei ole liioiteltua sanoa, että Kristus muodostaa meidän uuden minuutemme. Hän on meidän persoonamme keskus, koska me olemme YKSI HENKI. Hän ei ole sisällämme kuin jokin pikkuriikkinen maatuska uloimman maatuskan sisällä, vaan Hän muodostaa meidät ja ELÄÄ MEISSÄ JA MEINÄ TÄTÄ MEIDÄN ELÄMÄÄMME niin kuin viiniköynnös elää elämäänsä oksissaan ja oksinaan ja ihminen elää elämäänsä itsenään eli kehollisena olentona eli ruumiinjäsenissään ja -jäseninään. Kaikki erillisyys ja etäisyys on lakannut ristillä (paalussa). Kun Kristus herätettiin kuolleista, meidät herätettiin myös, eikä meillä niin ollen ole Hänestä erillistä olemassaoloa eikä elämää lainkaan. Uskon kuuliaisuus on kuuliaisuutta TÄLLE TODELLISUUDELLE, koska kaikki muu on EPÄUSKOA.
- Samaatietä
Mulle on opetettu ja toitettu iät ajat, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen PyhänHengen kautta.
Eli ymmärrys kuulemastaan tulee Jumalalta. Henki avaa kuullun tekstin ja sanan.- UskoonEvankeliumista
USKO TULEE KUULEMISESTA, MUTTA KUULEMINEN KRISTUKSEN SANAN KAUTTA ( siis evankeliumin sanan saarnasta )
Room.10: 6."... Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,7. tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. 9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. 11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". 12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. 13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"...............
14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? 15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!" 16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?" 17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta........."
"...avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ..." MITEN PAAVALIN TULI "AVATA" heidän silmänsä???
SAARNAAMALLA SANAA "..saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja...."
MITEN PAAVALI "SAARNASI SANAA"? "..enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan, 23. että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."..."
Apt.20:17.".. Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän 18. avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' 19. Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä, 20. vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. 21. Tämän tähden juutalaiset ottivat minut kiinni pyhäkössä ja yrittivät surmata minut. 22. Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan, 23. että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille.".."
- olenjumala
Jospa sinun tulkintasi on väärin!
- Jobinpostia
4Moos.14:16 5Moos.9:28 2Moos.34:14 "Herra on nimeltä Kiivas, hän on kiivas Jumala."
- Eikiitosjeesus
Raamattu auki - näin se palaa helpommin.
Jos raamatun kuuluisi olla jollain tapaa merkittävä teos ihmiskunnalle niin jumala lähettäisi uudistetun selväkielisen tiivistetyn painoksen jokaisen sähköpostiin tai kotiin jokaisen omalla äidinkielellä.
Miksi jättää sanomansa poppamiesten seliteltäväksi. Säälittävä suoritus ja median hallinta jumalalla.- totuus_voittaa
"Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille." (Ilm 14:6)
Jeesus Kristus:
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu." (Matt 24:14)
- Kaksiko
>>>>>>>>>Tähän ongelmaan on erittäin yksinkertainen ratkaisu. Mikäli ihminen
silloin hengelliset asiat ja Raamatun opit avautuvat uskovalle. <<<<<<<<<<<<<<
Helluntalaisuudessas joidenkin nk."kahden siunauksen" selitys taitaa olla aika heikolla perustuksella, kun sitä kritikoidaan Raamatun ilmoituksella asiayhteyksineen?
Miten paljon tarvii lisää ? Kun on uskoon tullessa saanut Jumalan siunauksen Kristuksessa Jeesuksessa ? Ef.1:3. "..Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.." Gal.3:1.-14. ( Kol.2:1.- 14.) Kol. 2:10. "..ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää.."
Eiköhän asia ole niin, että Jumalan Henki,Sana tulee ihmiseen asumaan silloin kun henkilö tulee elävään uskoon so. uudestisyntyy?
Uudesti syntymä tapahtuu Raamatun ilmoituksen mukaan evankeliumin kuulemisen ja sen uskomisen kautta . Jumala kutsuu "kuolleen ", synteihinsä kuolleen ( Ef.2:1.-10.) ihmisen elämään yhteyteensä evankeliumin kautta.
2.Tess. 2: 13.".. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen. 14. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden...."
1.Piet.1:23.".. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. 24. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, 25. mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu... "
Room.10: 6."... Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,7. tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. 9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. 11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". 12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. 13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"...."
Ef. 1: 13.".. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,...........4:30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka...."
Jumala ei anna Henkeä mitalla.( Eihän kaiikivaltiasta Jumalaa, joka on Henki voi "litramittaan" laittaa, se on jo älyllistäkin sokeutta! ) Ihmisen tullessa elävään uskoon, ts. uudesti syntyessä Jumalan Sanan , evankeliumin kuulemisen ja uskomisen kautta Jumalan Henki tulee ihmiseen asumaan. Evankeliumia julistaessa Jumala tahtonsa mukaan antaa voimavaikutuksia Sanansa ( ei ihmisten juttujen) vakuudeksi.
Joh.3:34.".. Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla..." ( "jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja..".so. Jeesuksen Kristuksen ). Joh. 4:24.".. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa..."
Pyhä Henki, lapseuden Henki, Kristuksen Henki, Pojan Henki,...." sama Jumalan Henki, eli Jumala. Joh.4: 24.".. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa..." Hän on myös Sana Joh.1:1." Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.." Siksi myös Hänen Sanansa on Totuus. (Joh.17:17.)
On eri asia alkaa kasvamaan Kristuksen tuntemuksessa , kunhan ensin on syntynyt so. uudestisyntynyt. ( 2.Piet.1:2.-11.), kuin odottaa tai etsiä ( niin mistä? Ja mikä on se teko, jolla sellaisen vois Jumalalta ansaita? ) jotakin "toista siunausta" tai "tuli kaste" sellaista ei Raamattu tunne muuta kuin Herran toisen tulemuksen päivänä, kun alkuaineet kuumuudesta sulavat.( 2.Piet.3:1.-18 )- Kaksiko
>>>>>>>>>Tähän ongelmaan on erittäin yksinkertainen ratkaisu. Mikäli ihminen
silloin hengelliset asiat ja Raamatun opit avautuvat uskovalle. <<<<<<<<<<<<<<
Jumalan "voima"
Room.1:6."... Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta"..."
1.Kor.1:17.".. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. 18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima..."
1.Kor.1:23.".. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, 24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus..."
1.Kor. 1:23. "..me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, 24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. ( 2:) 1."..1. Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan. 2. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna. 3. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa, 4. ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista, 5. ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan..."
Eihän Paavali tarkoittanut että heidän uskonsa perustuisi johonkin heille tuntemattomaan " voimaan "? Ei vaan hän on juuri aikaisemmin kertonut mistä " Jumalan voimasta" on kysymys 1.Kor.1:23."...saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta,.......on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus..." Siis evankeliumi on Jumalan voima "
1.Piet.1."..3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, 4. turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten, 5. jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
"...Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen.." .......Eihän Pietari tarkoittanut että he uskomalla johonkin "voimaan" pelastuisivat? Ei vaan uskon kautta evankeliumiin joka on Jumalan voima. Pysymällä loppuun asti uskossa ja tunnustuksessa että Jeesus Kristus on Herra elävän Jumalan Poika .
Raamattu on eräänlainen koetinkivi sitä lukeville ihmisille, jotta nähtäisiin, millä tavalla he kohtelevat kaltaisiaan luotuja muita ihmisiä.
Eipä ole kovin moni koetuksesta voittajana selviytynyt, niin että kelpaisi esikuvaksi muille "hyvästä ihmisestä, joka rakastaa muita kuin itseään ja Jumalaa yli kaiken".
Voi sitä väärien tuomioiden, vihan, riitojen, turhan väittelyn ja väkivallan määrää, jota on Jumalan tahdoksi Raamatun kirjoitusten perusteella väitetty...!
Tokkopa Raamatun kirjoittajatkaan tai sen kuvaamat uskovaiset henkilöt olivat yhtä mieltä "opissa"... ei siltä vaikuta: Raamatussa on ihmisten mielipiteitä, taikauskoa ja asiavirheitä, joita ei voida sovittaa yhteen muiden kanssa.
Ei siis ihme, että apostolien ajan jälkeen eläneet nimeltään kristityt ovat aina riidelleet keskenään, tuominneet toisiaan väärin (ja joskus oikein), riistäneet toisiaan, käyttäneet hyväksi muita, harjoittaneet väkivaltaa, jne... kaikenlainen paha on seurausta Raamatun oikeasta tulkinnasta ja uskosta kiistelystä.- totuus_voittaa
"Voisin vielä tähän mainita Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden, jota jotkut uskoviksi itseään kutsuvat ihmiset eivät millään näe Raamatussa vaikka ne ovat siellä selvästi luettavissa."
Voisin mainita että Raamatussa on Jumala, Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, jonka Jeesus todistaa olevan yksi ja ainoa (Markus 12:29, Joh 5:44, Joh 17:3).
Samoin todisti Jumalan seurakunta Korintossa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)
Tämän Jumalan Jeesus sanoo olevan hänen itsensä ja myös opetuslasten Jumala ja Isä. (Joh 20:17).
Helluntailainen ei Jeesuksesta piittaa, helluntailaisen Jumala on "yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki" sanoo Jeesus mitä haluaa.
Sitten on niitä helluntailaisia joilla on omia jumaluusoppeja kuten että: "Jumala on Sana ja Henki" tai että "Jeesus on Jumala".
Pahimpia valehtelijoita ovat ne jotka valehtelevat ja luulevat pyhittävänsä valheensa puhumalla Pyhästä Hengestä.
Raamattu avautuu lukemisen ymmärtämisellä:
"Sillä eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta, kuin mikä siinä on luettavana ja minkä te myös ymmärrätte; ja minä toivon teidän loppuun asti ymmärtävän." (2 Kor 1:13)
Tätä ymmärrystä helluntailainen halveksii ja luulee että kaiken voi selittää miksi itse haluaa kunhan vetoaa "Henkeen". "Henki" selittää Raamatun miksi helluntailainen sen on itse mielessään selittänyt.
Se "Henki" ei ole muuta kuin helluntailaisen omia kuvitelmia.
Pyhästä Hengestä ei missään tapauksessa ole kysymys koska Jumalan Henki on Totuuden Henki jota ei ole valehtelijoilla ja pyhien kirjoitusten vääristelijöillä. (2 Piet 3:16) - totuus_voittaa
Aloittaja:
“On se niin järkyttävää kuinka Raamattua tulkitaan aivan väärin, ja sitten
niitä vääriä oppeja opetetaan ihmisille totuutena. Tarkoitan yksityisiä uskovia,
mutta myös kokonaisia seurakuntia. Jotkut löytävät Raamatusta asioita, joita siellä ei ole.”
Kokonaiset seurakunnat, kuten helluntaiseurakunnat, opettavat “Jumalan kolminaisuutta” jota Raamatussa ei ole eikä voi olla koska Raamatussa lukee että “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6).
Yksityiset “uskovat” opettavat sitä ja tätä oman päänsä mukaan ja kehtaavat vedota Pyhään Henkeen oppiensa antajana mikä on täysin mahdotonta koska Pyhä Henki on Totuuden Henki joka ei pyhitä kenenkään vääriä oppeja.
Yksi on löytänyt Raamatusta että Jeesuksen Isä ei olekaan Isä, ja että Jumalaa ei ole ollenkaan koska on vain Jeesus joka on “Henki ja Sana, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa”.
Se mitä Jeesus itse sanoo ei merkitse mitään näille perkeleen pauloissa oleville “uskoville”. Heillä on Raamattu joka sanoo mitä he itse haluavat että Raamattu sanoo.
Jumalan, Jeesuksen Kristuksen ja apostolien sanat kumotaan Raamatulla mikä on täysin mieletöntä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904403
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?583082Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132521Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1182358- 402023
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281977Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki781912Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241733Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91627- 291608