Säälittävää

juliet

Säälin teitä todella paljon, jotka luulette gotiikassa olevan kyse vain musiikista! Elämäntapa goottina on paljon mukavampi olla. Ei tarvitse miettiä, että täytyy kuunnella vain goottimusiikkia. Itse rakastan rockia ja se tulee sydämessäni varmasti goottimusaa ennen! Musiikki on tottakai osa gotiikkaa, mutta goottius ei todellakaan ole sen musatyylin ihanointia. Kyllähän mäkin pidän hevistä, mutta ei se musta hevaria tee!!!Gotiikka tulee sydämestä ja näkyy jokapäiväisessä elämässä! Toivottavasti tekin pikkuiset opitte sen joku päivä. Älkää olko niin epävarmoja goottiudestanne. Pidätte goottimusasta tai ette tärkeintä on se mitä sydämessä tuntee!!!

7

1855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bloody.mary

nää elämäntapa-gootit haluu korostaa sitä gotiikkaa mikä oli joskus vuosisatoja sitten, mutta kun se on vaan sen aikakauden tyylisuuntaus eikä sillon mitään GOOTTEJA ollu. GOOTTI nimitys tiettyihin ihmisryhmiin kohdistettuna tuli vasta MUSIIKIN kautta. nykyään tosin GOOTIT elävät goottilaista aikakautta ihannoiden, joka nyt ei väärin ole, mutta on turha tulla sanomaan että GOOTTI voi olla ilman GOOTTIMUSIIKKIA.

• avenie

sinähän sen selvemmin ilmaisit=)

• avenie

no jaahas...sana gootti on nykyään siis jo niin suosittu että niin sanotut gootitkin jo tappelevat sen merkityksestä! onhan se ollut itägermaaninen kansa, ja gotiikka on myös renessanssia edeltänyt tyylikausi, ja uuden merkityksen se sai 1970-luvun lopussa kun Siouxie Sioux alkoi kutsua musiikkis uutta ja synkempää tyyliä goottilaiseksi. ja siitä taas päästään siihen miten goottimusiikista pitävät ihmiset alkoivat kutsua itseään gooteiksi...ja sit ne alko pukeutua mustiin vaatteisiin ja tutustua kaiken maailman kauhukulttuuriin jne...kaikkihan nuo perus jutut tietävät, elikkä rautalangastako se tarvii vääntää, että musiikki siinä on myös isossa osassa...
      tottakai kyse on myös elämäntavasta, mutta te gootit, voisitte lopettaa tuon ainasen nahistelun siitä, mikä siinä on oikein ja mikä väärin...mielestäni se ei ole mitenkään kaavoihin perustuvaa, mutta minun mielipiteellä tuskin onkaan sijaa enää sen jälkeen kun sanon että koko sana gootti pitäisi nykymerkityksessään poistaa... nykyään gootteina itseään pitävät kaikenmaailman 69eyes teinit, ketkä ei itse kultuurista mitään tiedä...
      no, mutta nyt sain ainakin asiani esitettyä...tosin mahdollisimman epäselvästi!

• mts

goottikulttuuri on alakulttuuri, joka on syntynyt punkkulttuurista 70/80-lukujen taitteessa.

Ne ainoat kyseiseen liittyvät nyt sattuvat olemaan musiikki ja ulkomusiikillisista arvoista pukeutuminen.

Aatteen ja elämäntavat olkoot jokaisen henkilökohtaisia asioita. Ni.

• Lainaus: "nykyään gootteina itseään pitävät kaikenmaailman 69eyes teinit, ketkä ei itse kultuurista mitään tiedä..."

Tuohan nyt on aivan luokittelu kysymys, kun kerran ihmisiä pitää luokitella.
        Mikäs Rokkari sitten on? Jenkki-autoja tuunava Elvistä kuunteleva rasvaletti vai iron maidenia kuunteleva pitkätukka?

Mä en ymmärrä miksi pitäisi luokitella???

Luokittelen nyt itseni Tauno Tavalliseksi.

• cinnamon_girl_

"nykyään gootteina itseään pitävät kaikenmaailman the 69eyes teinit, ketkä ei itse kulttuurita tiedä mitään..." voi hyvä sylvi sentään! jos joku siis sattuu pitämään/kuuntelemaan 69 eyesiä, tekee se hänestä täysin tietämättömän??
        äh, aivan sama. turha siitä on taas kerran alkaa tappelemaan..
        mutta kutan jo aiemmin olen sanonut, minusta gootin tekee se että sydämessä on jotain mustaa. se ehkä ilmenee eri ihmisillä eri tavoin: toinen kuuntelee synkkää musiikkia, toiselle asenne ja aatteet on tärkeämpiä, yhtä kaikki molemmilla on sydämessään musta kohta.

• GothGirl
        cinnamon_girl_ kirjoitti:

"nykyään gootteina itseään pitävät kaikenmaailman the 69eyes teinit, ketkä ei itse kulttuurita tiedä mitään..." voi hyvä sylvi sentään! jos joku siis sattuu pitämään/kuuntelemaan 69 eyesiä, tekee se hänestä täysin tietämättömän??
        äh, aivan sama. turha siitä on taas kerran alkaa tappelemaan..
        mutta kutan jo aiemmin olen sanonut, minusta gootin tekee se että sydämessä on jotain mustaa. se ehkä ilmenee eri ihmisillä eri tavoin: toinen kuuntelee synkkää musiikkia, toiselle asenne ja aatteet on tärkeämpiä, yhtä kaikki molemmilla on sydämessään musta kohta.

Juuri noin...Sinähän sen hyvin osasit ilmaista!Minäkin kuuntelen kyllä 69 Eyesia ja pidän sitä jonkinlaisena goottimusiikkina,mutta siinä ohessa kuuntelen myös muita goottibändejä,kuten esim. Inkubus Sukkubusta,Die Formia,Collidea,jne...Ja kuuntelen myös niin sanottua oopperaheviä.Ja ei,en ole mikään teini,vaikka listastani löytyykin tuo teidän mielestänne niin teinigoottien bändi...Pidän itseäni aidosti goottina,ja olen ylpeä siitä mikä olen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4332
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      44
      2721
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2481
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2258
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1947
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1945
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      211
      1642
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1617
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79