Norja on aika hieno maa

38

499

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cha-am

Tervemenoa vaan

• Paskamaa

Kalja maksaa helvetisti ja nollaraja ratissa.

• .. Kyl Näin O.. ;D

• On kyllä ja kaunista vähän karuakin maisemaa. Skibotnilla käynyt parikertaa ja tietysti legendaarisella jäämeren rannalla. Kylmää on!!! Vesi nimittäin...😊

Oon tässä miettinyt, että norjaan olis vielä mentävä...ennen mentiin aina lappiin ja nuorgamista norjan puolelle, kun olin muksu ja vanhempien kanssa reissattiin. Lapin matkailu oli jokseenkin säännöllistä kesälomilla.☺️

Kaunista ja karua...💕

• Sönkkisfani

Olitkohan se sinä johon törmäsin muksuna käydessämme perheen kanssa jäämerellä. Se oli ihana kaunis tyttö suomalainen joka hymyili minulle ja jutteli muutaman sanan. Eka ihastus:) Yhtä kaunis kuin sinä;)

• Sönkkisfani kirjoitti:

Olitkohan se sinä johon törmäsin muksuna käydessämme perheen kanssa jäämerellä. Se oli ihana kaunis tyttö suomalainen joka hymyili minulle ja jutteli muutaman sanan. Eka ihastus:) Yhtä kaunis kuin sinä;)

Heh, en muista olenko jutellut kellekään tuolla reissulla. Muistan vain, että oli kylmää vettä ja sileitä kiviä joita keräilin muistoksi mukaan. 😊

• niimpä.niin

Jos Suomestakin yht’äkkiä löytyis öljyä, niin olishan täälläkin sitten varaa pitää avustuksilla koko maa asuttuna. Muuttuis tämäkin ’hienoksi maaksi”, ja olis varaa vaikka erota EU:sta.

Niitä öljylöytöjä odotellessa.....

• Mie oon ainakin ajatellut asian silleen, että jos suomi ajetaan alas ja täällä alkaa olla vaikeeta elää, niin sitten pakkaan kimpsut ja kampsut ja muutan muualle. Maailmalla maita riittää, eiköhän sielläkin tekevä töitä jotenkin saa, kun vaan oppii maan kieltä puhumaan sen verta sujuvasti että sillä pärjää arjessa. :)

Eihän paskaan kannata jäädä makoilemaan...

• khb
        mazy kirjoitti:

Mie oon ainakin ajatellut asian silleen, että jos suomi ajetaan alas ja täällä alkaa olla vaikeeta elää, niin sitten pakkaan kimpsut ja kampsut ja muutan muualle. Maailmalla maita riittää, eiköhän sielläkin tekevä töitä jotenkin saa, kun vaan oppii maan kieltä puhumaan sen verta sujuvasti että sillä pärjää arjessa. :)

Et sitten ollenkaan ota huomioon, että sinuun voidaan suhtautua samalla tavalla, kuin mamuihin täällä suhtaudutaan.

• khb kirjoitti:

Et sitten ollenkaan ota huomioon, että sinuun voidaan suhtautua samalla tavalla, kuin mamuihin täällä suhtaudutaan.

Juu..

Siis ihan sama logiikkahan niilläkin on. "Eihän paskaan kannata jäädä makoilemaan..."

• NainenRuudunTakaa
        mazy kirjoitti:

Mie oon ainakin ajatellut asian silleen, että jos suomi ajetaan alas ja täällä alkaa olla vaikeeta elää, niin sitten pakkaan kimpsut ja kampsut ja muutan muualle. Maailmalla maita riittää, eiköhän sielläkin tekevä töitä jotenkin saa, kun vaan oppii maan kieltä puhumaan sen verta sujuvasti että sillä pärjää arjessa. :)

Minnes lähtisit? Haaveilu on aina kivaa.

Käytännössä EU:un ulkopuolelle tarvitaan työlupia, viisumeita jne, joita ei ihan noin vaan myönnetäkään. Mitä rikkaampi maa, sitä enemmän rajoituksia ketkä saa muuttaa.

Itse pysyisin lähimailla, ruotsi ja viro kiinnostaisivat. Erilaisia maita nekin. Ruotsia osaan ja viroa olis suomalaisen helppo oppia.

• khb kirjoitti:

Tietysti otan huomioon, pitää suunnata maahan missä muukalaisiin on totuttu ja enhän minä sinne lorvimaan menisi.

• NainenRuudunTakaa kirjoitti:

Minnes lähtisit? Haaveilu on aina kivaa.

Käytännössä EU:un ulkopuolelle tarvitaan työlupia, viisumeita jne, joita ei ihan noin vaan myönnetäkään. Mitä rikkaampi maa, sitä enemmän rajoituksia ketkä saa muuttaa.

Itse pysyisin lähimailla, ruotsi ja viro kiinnostaisivat. Erilaisia maita nekin. Ruotsia osaan ja viroa olis suomalaisen helppo oppia.

No Norja, Ruotsi, Espanja, Ranska, Uusi-Seelanti, Irlanti, Australia nyt esimerkiksi...miksei myös Saksa.

• niinkuinmonetnäistä
        mazy kirjoitti:

Tietysti otan huomioon, pitää suunnata maahan missä muukalaisiin on totuttu ja enhän minä sinne lorvimaan menisi.

Entä huijaamaan ja rötöstelemään?

• niinkuinmonetnäistä kirjoitti:

Entä huijaamaan ja rötöstelemään?

Hehe, en sitäkään. Ihan ryhtysin kunnon kansalaiseksi, maassa maan tavalla.😃

• mazy kirjoitti:

Hehe, en sitäkään. Ihan ryhtysin kunnon kansalaiseksi, maassa maan tavalla.😃

Norjassa kalatehtaalle kaloja pakkaamaan ja siivoamaan noin esimerkiksi. 🤣

• mazy kirjoitti:

Norjassa kalatehtaalle kaloja pakkaamaan ja siivoamaan noin esimerkiksi. 🤣

Niinku näin...

https://youtu.be/83tsLLL4A5o

Video...

• khb
        mazy kirjoitti:

Et menisi lorvimaan, vaan viemään paikallisilta työt......

• khb kirjoitti:

Et menisi lorvimaan, vaan viemään paikallisilta työt......

Jotainhan sitä pitäisi elääkseen tehhä...☺️

• mazy kirjoitti:

Jotainhan sitä pitäisi elääkseen tehhä...☺️

Tuskin he siitä pahastuisivat, jos työllään kantaa kortta kekoon.😃

• Teknodonna

Halvøy

Norja on sen maisemat ja vuotuinen sää ja sen sademäärä. Minä en pääse tästä oikein mihinkään muuhun lopputulokseen. Lisäksi tuulee aivan vitusti, ja meri on ankara.

Ihmisapina tässä ei näyttele juuri mitään osaa. No, ehkä itsensä kannalta jotain, mutta kokonaisuuden kannalta ei.

(Naurua)

• Teknodonna

Mitä tällä tarkoitan

No mä tarkoitan sitä että kun joku ulkomailla kuulee minun olevan Suomesta, niin hän asettaa minut hankeen seisomaan taustallani porotokka ja revontulet.

Kun minä kuulen jonkun olevan Norjasta, niin näen hänet istumassa toimistossa, josta aukeaa näkymä Norjanmerelle.

Kumma juttu

(Naurua)

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Mitä tällä tarkoitan

No mä tarkoitan sitä että kun joku ulkomailla kuulee minun olevan Suomesta, niin hän asettaa minut hankeen seisomaan taustallani porotokka ja revontulet.

Kun minä kuulen jonkun olevan Norjasta, niin näen hänet istumassa toimistossa, josta aukeaa näkymä Norjanmerelle.

Kumma juttu

(Naurua)

Kumma juttu

Norjassa muuten tehdään aivan samoja asioita kuin Suomessa.

(Hirn)

http://www.cw.no/artikkel/norske-kvinner-dater-pa-nett

• Tekiskös mieli lähteä mamuilemaan?

• Nonomummi

Sinun eväät alkaa olla keskustelun osalta syöty. Samaa vanhaa kitinää päivästä toiseen.

• Nonomummi kirjoitti:

Sinun eväät alkaa olla keskustelun osalta syöty. Samaa vanhaa kitinää päivästä toiseen.

Sittenhän mä sulaudun tänne oikein hyvin.

• 42-Sinkkumies

Norjaan kannattaa lähteä duuniin. Paljon parempaa palkkaa saa sieltä. Raksahommista 4500 käteen helposti, olin 9 kk ajan sielä hommissa.

• Onko siellä rakennussiivoojalle hommia?☺️

• eiooniinpaljon

Eipä toi nyt niintolkuttoman kova palkka ole täälläkään jos osaa oikeasti jotain tehdä. Ja siellä on paljon kalliimpaa, toki jos asut jossain parakissa, keittelet makaronia ja säästät sukan varteen.

• sanoientinenpaperityönte
        eiooniinpaljon kirjoitti:

Eipä toi nyt niintolkuttoman kova palkka ole täälläkään jos osaa oikeasti jotain tehdä. Ja siellä on paljon kalliimpaa, toki jos asut jossain parakissa, keittelet makaronia ja säästät sukan varteen.

Sinulla ei selvästikään ole mitään oikeaa tietoa duunarien nykypalkkatasoista Suomessa. Jos jollakin on käynyt tuuri ja on päässyt johonkin harvinaisempaan hommaan missä liksa on jostain syystä korkeampi niin ei se kokonaisuudesta mitään kerro.

• 43-Sinkkumies
        eiooniinpaljon kirjoitti:

suomessa voi raksamiehelle jäädä käteen 2000-2500. Norjassa tuplasti ja jos asuu parakissa niin vuokrakaan ei ole kun 150 euroa. Pääkaupunkiseudullakaan ei palkat ole kovin kummoisia.

• eiainakaanperustunneilla
        43-Sinkkumies kirjoitti:

suomessa voi raksamiehelle jäädä käteen 2000-2500. Norjassa tuplasti ja jos asuu parakissa niin vuokrakaan ei ole kun 150 euroa. Pääkaupunkiseudullakaan ei palkat ole kovin kummoisia.

Harvat saavat noin paljon nykyään Suomessa.

• 76543

Väliaikaisesti suomalaisen kannattaakin sinne mennä duuniin, ihan samoin, kun balttien kannattaa tulla tänne.
        Elinkustannukset siellä kuitenkin ovat meikälisiä korkeammat. Jos ihan asumaan muuttais, niin ei sitä rahaa sitten mitenkään överisti ylimääräistä jäisi.

• eiooniinpaljon
        sanoientinenpaperityönte kirjoitti:

Sinulla ei selvästikään ole mitään oikeaa tietoa duunarien nykypalkkatasoista Suomessa. Jos jollakin on käynyt tuuri ja on päässyt johonkin harvinaisempaan hommaan missä liksa on jostain syystä korkeampi niin ei se kokonaisuudesta mitään kerro.

Ei Norjassakaan mikään laudan pätkien kantaja hanttipoika tollasia summia tienaa vaan kyllä pitää osatakin jotain, tai tehdä pitkää päivää. No joo niin täälläkin pitää, joskus itekin tuli tehtyä tuplapäiviä milloin kyllä tienasikin useamman tonnin kuussa käteen.

• 9erjiodvmkroifksmd

Ei muuta kuin sinne mamuksi, olet rikkaiden norjalaisten ulkkisapulainen jolle maksavat ropoja hommista mitä eivät itse viitsi tehdä. Sitten asut jossain pikkuyksiössä tai kimppakämpässä, etkä tee muuta kuin kuljet luukun ja duunin väliä, mutta saatpahan "hyvää" palkkaa.

Jotkut selittävät että onhan Norjakin ulkona eu:sta, siinä on vaan se ero Suomeen että Norjalla sattuu olemaan mm. öljyä millä ovat rikastuneet. Suomi jos eroaisi niin oltaisiin eristetty persläpi missä kaikki hinnat tuplaantuisivat ja ulkomaankauppa tyrehtyisi. Mutta hei sentään saataisiin rajat kiinni vaikka kävisi kuinka kalliiksi.

• ajattelinvaan

On se hieno maa mutta en muuttaisi mihinkään landelle. Pitää olla palvelut lähimaastossa. Olen käynyt kalassa norjassa ja kyllä siellä hienot maisemat on mutta ei sen takia kannata muuttaa jhonkin kauas.

• Norja on hieno maa ja heillä on rahaa pitää maaseutu asuttuna.

Suomessa pumpataan myös rahaa aika lailla maaseudulle. Esim valtionosuus oli vuonna 2015 9,9 mrd euroa.

"Valtionosuus on valtionosuuslain (1704/2009) ja sen perusteella annettujen asetusten nojalla Suomen Valtion ja kunnan väliseen kustannustenjakoon säädetty tulojentasausjärjestelmä, jonka tarkoitus on tasata tulopohjassa, kustannusrakenteessa ja palvelutarpeissa olevia kuntien välisiä taloudellisia eroja."

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      30
      2945
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1616
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      127
      1454
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1274
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      80
      1196
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      26
      1089
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      55
      1017
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      961
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      228
      953
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      121
      920
    Aihe