Salasuhde töissä

Sydänsärkyi

Ihastuin syvästi työkaveriini ja hän myös minuun. Olen varattu, huonossa suhteessa ja hän vapaa. Olemme flirttailleet noin 1.5 kk töissä. Parin viikon jälkeen laitoin hänelle viestin että pidän hänestä kovasti ja haluaisin tutustua paremmin. Hän vastasi viestiini ettei tunne samoin. Hän näki tuskani ja oli pitkään ihan maassa ja surullinen koska varmasti tajusi minun olevan todella ihastunut. Flirttailu kuitenkin jatkui molemmin puolin ja nyt tästä viestistä on mennyt neljä viikkoa ja omat tunteeni ainakin ovat syventyneet kovasti, uskon että hänenkin on.

Epäilin huhujen liikkuvan työpaikalla, sillä on sanomattakin selvää että ollaan molemmat kiinnostuneita toisistamme. Huhujen yltymiseksi en ottanut ihastukseeni kontaktia työpaikan juhlassa. Hän tuli luokseni vaihtamaan pari sanaa ja olin ystävällinen tottakai. Juhlan jälkeen hän oli hyvin allapäin ja laittoi minulle viestin jossa sanoi hänen rakastavan väärää henkilöä. Flirttailu kuitenkin jatkui tämän jälkeen, kunnes huhut tulivat hänenkin korviinsa...Hän lopetti täysin flirttailun ja kohtelee minua nyt kuin ketä tahansa ja se sattuu niin kovin!

Hän vaihtaa työpaikkaa kahden viikon kuluttua ja mainitsi kahvipöydässä ettei malta odottaa että kaksi viikkoa on kulunut ja että haluaisi jo lähteä, samalla hymyillen ja katsoen minua silmiin. Hymyilin takaisin, mutta en tiedä haluaako pian pois jotta pääsisi minusta eroon vai siksi että silloin voimme olla vapaammin ja ehkä mennä treffeille. Muuten käytös oli sitten hyvin asiallista....

Hänen menettämisensä sattuu niin että itkin työpäivän jälkeen kaksi tuntia. En tiedä uskallanko ottaa häneen yhteyttä työpaikan vaihdon jälkeen? Jos hän taas torjuu minut? Jos hän etsii oikeaa ihmistä eikä varattu ole se oikea varsinkaan kun tunteita on näin paljon? Mitä teen? Onko kellään kokemusta vastaavasta tai antaa neuvoja?

24

2434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässäneuvo

      Ole työkaverille neutraali. Keskity puolisoosi. Hän ansaitsee sen ja työkaveri sen, ettet sotke häntä omaan suhdesoppaasi.

      • Sydänsärkyi

        Ei liitossani ole ollut rakkautta tai välittämistä puolin ja toisin vuosiin...en millään tavalla kiinnosta enää puolusoani ja hän on ilkeä. Olemme yhdessä vain tottumuksesta ja kun ei ole parempaakaan ollut näkyvillä. Jos uskoisin vielä toivoa olevan, ehkäpä panostaisin enemmän liittooni kuin tähän suhteeseen.


      • Lopulta

        Olet kuitenkin sitoutunut puolisoosi. Silloin on vastuu ottaa suhteen tila puheeksi. Katsoa, tuleeko mitään vai ei. Ymmärtänet varmaan, ettei suhteessa olevan kanssa ole kiva lopulta kenenkään vehdata. Ottaa tai jättää, löysässä hirressä ei ole hyvä keikkua. Suoruutta arvostetaan. Anna tila työkaverille löytää vapaa ihminen, se on rakkautta.


      • tiedänyhden
        Sydänsärkyi kirjoitti:

        Ei liitossani ole ollut rakkautta tai välittämistä puolin ja toisin vuosiin...en millään tavalla kiinnosta enää puolusoani ja hän on ilkeä. Olemme yhdessä vain tottumuksesta ja kun ei ole parempaakaan ollut näkyvillä. Jos uskoisin vielä toivoa olevan, ehkäpä panostaisin enemmän liittooni kuin tähän suhteeseen.

        Tavan takia olette yhdessä? Ei hemmetti suoraan ovelta ovelle täytyy siirtyä ja hakea ensin rakkauden kohde ennekuin tuo toisen jättää rumasti? Aika narsisti olet täytyy myöntää.


      • tiedänyhden kirjoitti:

        Tavan takia olette yhdessä? Ei hemmetti suoraan ovelta ovelle täytyy siirtyä ja hakea ensin rakkauden kohde ennekuin tuo toisen jättää rumasti? Aika narsisti olet täytyy myöntää.

        Tuki turpa tunteeton aasi. Ei siis pahalla vaan kun et tiedä miltä se tuntuu niin et voi tuomita.


      • perunamuusi

        jemppu jos haluat aamiaiseksi perunamuussia, työnnä ennen nukkumaan menoa 5 perunaa suoleesi ja aamulla paskannat ne lautaselle, sinulla on virkistävää perunamuussia yön yli maasautuneista perunoista.


    • pettäminensatuttaa

      Harva arvostaa pettäjiä. Näin se vain on, työkaverisi sanoi ettei tunne samoin kuin itse tunnet. Siitä huolimatta voi haluta seksiseikkailua kanssasi nyt kun ette ole enää samassa työpaikassa. Jos itse olet rakastunut, niin kannattaa miettiä tarkasti lähteekö moiseen. Tietty avioliittosi tilakin vaikuttaa. Olisi reilumpi erota muuten kuin pettämisen kautta.

    • Qswq

      Hyvänä neuvona, jollet viihdy nykyisen kanssa, eroa ja ota omaa aikaa, tutustu itseesi sinkkuna ennen kuin alat etsimään uutta kumppania rinnallesi. Elämä opettaa myös itsestä paljon asioita, ehkä olet fiksumpi kokemuksen jälkeen ja tiedät jatkossa paremmin, minkälainen kumppani on sinulle enemmän mieleen?

      Voi olla tämä työkaverikin epäillyt, onko sinuun luottamusta ym. jos tietää sinun seurustelleen ja haet samalla uutta, minusta sellainen toiminta ei synnytä ainakaan luottamusta? Jos hän tekee noin nykyiselleen niin miksei hän tekisi samoin minullekin myöhemmin? Kiinnostus herää luottamuksen kautta, jollei toinen hae vain hetken hurmaa?

      • rönhöroope

        ketjun aloittaja... Sydän-särkyi ? Tiedän kokemuksesta mitä tuossa tulee käymään.


      • Sydänsärkyi
        rönhöroope kirjoitti:

        ketjun aloittaja... Sydän-särkyi ? Tiedän kokemuksesta mitä tuossa tulee käymään.

        No kerro!


    • oppeliini1

      Ihastuksesi kohde on toiminut oikein. Hän on kristallin kirkkaasti ilmoittanut ettei ole sinusta kiinnostunut. Varmaan teet tyosi hyvin ja hän arvostaa sitä. Mutta yksityiselämäänsä hän ei halua sinua.

      Joten etsi kiinnostuksesi kohde muualta. Mieluiten tyopaikkasi ulkopuolelta.

    • envoimuutaneuvoa

      Kaikki ihmissuhteet perustuu rehellisyyteen. On hyvä, että olet tunteesi suurelle rakkauden kohteellesi sanonut. Sinun täytyy myös kumppanillesi kertoa oman suhteenne tilasta ja eron uhasta, eri asia miten kumppanisi sen ottaa (kaikki ei ota hyvin, vaikka muuta sanoisivat). Lisäksi sinun täytyy uskoa se mitä tuo toinen sanoo eli tapauksessasi että hän ei tunne sinua kohtaan samoin. Jos hän tuntisi voisi hän sanoa, että olet kiinnostava mutta varattuna en sinua halua (niin itse tekisin). Jos hän myöhemmin tuntisi toisin niin se olisi hänen juttu kertoa sinulle, sinähän olet tunteesi kertonut.
      Valitettavasti vaan ap kaikki ihmiset eivät arvosta tuommoista rehellisyyttä eivätkä itse pysty välttämättä siihen, joten voit monelta suunnalta saada ties mitä niskaasi. Ite tiedän rohkeita pareja, jotka on uskaltanut yrittää ja olleet onnellisia, mutta siihen tarvitaan kaksi.

    • Todellisuus

      Vaikksa ihadtuksesi olisi itsekin ihastunut sinuun niin ei takuulla tunnusta sitä eikä fiksuna tee asialle mitään koska olet varattu. Et todellakaan anna hyvää kuvaa, hän ajattelee että pettäisit häntökin. Eroa ensin ja jatka elämää sitten.

      • moraalihyvämuttaainaei

        Nämä on nuorten, elämää näkemättömien kommentteja. Ihmiset toimii minin eri tavoin, monista eri syistä. Pettämisiäkin on moneen eri lähtöön.


      • juuuuuuuuuuuuuuuuu

        Juuuuuuuuuuuuu... Nuorten kommentteja, nuortempa hyvinkin... Juuuuuuuuuuu... Häntöäkin pitää pettää, hyvinkin häntöä... Juuuuuuuuuuu ... Ero ensin ja ero toisin... Juuuuuuuuuu.... ja ennenkaikkea... Juuuuuuuuuuu.... Vaikksa ihadtuksesi, hyvinkin vaikksa ihadtuksesi... Juuuuuuuuu... Ihadtuksia riittää, riittääpä hyvinkin... Juuuuuuuuuuu....


    • näkökulmana

      Lukekaa ja valaistukaa.
      https://www.terve.fi/artikkelit/parisuhde-vaakalaudalla-kuka-maarittaa-mita-tehda

      Moralisoijille: Ei se elämä aina niin mene, että ota ensin loparit töistä, kuulostele työttömänä hyvän aikaa miltä tuntuu ja millainen olet ja mitä haluaisit elämääsi, ja vasta sitten etsi se uusi työpaikka. Siis vertauskuvana suhteille. Kyllä hyvin hyvin useat vaihtaa työpaikkaa ja suhdetta lennosta, eikä se tee siitä ihmisestä yhtään sen huonompaa.

      • siitälähdetään

        Harvemmin kukaan suhteesta toiseen hyppijänä on edes valmis ihmisenä. Kuhan tartutaan vain rikkinäisenä seuraavaan oljenkorteen ja sama meno jatkuu siinä seuraavassakin suhteessa. Kohta ollaan taas täällä ruikuttamassa pettyneenä, että se nainen tai mies sitä ja tätä jäkä jäkä... Kattokaa peiliin ja miettikää mitä teillä itsellänne on antaa toiselle suhteessa kuin vain ottaa, älkääkä lähtekö heikkona ja rikkonaisena myöskään kenenkään hyväksikäytettäväksi. Suhteessa on osattava pitää myös puolensa, kaikki ihmiset ei ajattele teidän parasta vain ainoastaan omaahyväänsä suhteessa.


      • juuuuuuuuuuuuuuu

        Juuuuuuuuuuuu... Juuuuuuuuuuuuu... Juuuuuuuuuuuuuu... Juuuuuuuuuuu... Lässytetään paskaaaaaaa.... Juuuuuuuuuuuuuuuu...


      • onpasitsekästä
        siitälähdetään kirjoitti:

        Harvemmin kukaan suhteesta toiseen hyppijänä on edes valmis ihmisenä. Kuhan tartutaan vain rikkinäisenä seuraavaan oljenkorteen ja sama meno jatkuu siinä seuraavassakin suhteessa. Kohta ollaan taas täällä ruikuttamassa pettyneenä, että se nainen tai mies sitä ja tätä jäkä jäkä... Kattokaa peiliin ja miettikää mitä teillä itsellänne on antaa toiselle suhteessa kuin vain ottaa, älkääkä lähtekö heikkona ja rikkonaisena myöskään kenenkään hyväksikäytettäväksi. Suhteessa on osattava pitää myös puolensa, kaikki ihmiset ei ajattele teidän parasta vain ainoastaan omaahyväänsä suhteessa.

        Eihän kukaan meistä "ole valmis ihmisenä" koskaan, herranjumala sentään. Menkää ja rakastakaa, keskeneräisinäkin.


    • kurkkuma

      jos panettaa naista kauhiast katsii laittaa kurkku pilluu joo nääs ei mul muuta moro.

    • kurkkuma

      nii se verta viel jos onkii äijä ni kurkku sit persiiseen joo ei mul muut moro taas.

    • Sydänsärkyi

      AP täällä. Kyllä hänellä on ollut tunteita minua kohtaan, ei ole sanonut suoraan taikka laittanut viestiä kuitenkaan koska olen varattu. Tiedän sen vaan 100% varmasti.

      Lähdön jälkeen hän on postannut useita rakkauslauluja facebookissa. Ne menevät suoraan sydämeen ja oon vaan itkenyt kotona. Eräs laulu osui ja upposi niin pahasti että mun oli pakko laittaa hänelle viesti että haluaako hän tavata minut. Hän vastasi että voi tavata minua jos tulen eräälle kuntosalille liikuntatunneille. (Eli otin tämän niin että voi olla kaverini muttei muuta). Vastasin siihen vaan ettei me varmaan voitaisi olla flirttailematta kaikkien nähden...Asia jäi siihen. Eikä olla viestitelty.

      Noin kuukausi sitten näimme isoissa juhlissa. Tiesin että hän tulee sinne juhliin, joten minäkin postasin rakkauslaulun facebookkiin pari päivää ennen juhlia ja vain hänen nähtäväkseen. Sanat olivat suoraan meidän tilanteesta. Kun hän tuli paikalle, hän vaan tuijotti mua. Näin että hän oli todella hermostunut ja hengästynyt. Hän ei saanut katsettaan musta irti. Hymyilin hänelle ja vähän ajan päästä hän viittilöi minulle että tule tänne. Menin juttelemaan, mutta hän oli todella hermostunut eikä oikein juttu luistanut. Katseita vaihdettiin pitkin iltaa, sitten rohkaistuin ja pyysin häntä ulos juttelemaan. Hän vaan nauroi että ei tule (ajatteli selvästi että mulla on jotain muuta mielessä). Vakuutin että haluan vaan jutella ja hän sitten hermostuneena tuli. Juteltiin hiukan ja halattiin, sanoin että hän on erityinen ihminen mulle. Sitten hän tarttui käteeni ja silitti kättäni eikä päästänyt irti. Hän yritti pitkään sanoa jotain muttei saanut sanottua. Hetki kesti jopa vaivaannuttavan pitkään, joten hiljalleen aloin irrottamaan otettani. Silloin hän vain sanoi että "pärjäile". Nyökkäsin, silmissäni oli kauhua sillä ajattelin tulevaa avioeroani ja kaikkea siitä seuraavaa tappelua puolisoni kanssa. Lähdimme tämän jälkeen eri suuntaan.

      Myöhemmin näin hänet yksin mietteissään istumassa haudan vakavana, kuin olisi aaveen nähnyt. Ehkä hän mietti onko mulla kaikki kunnossa kotona (ei todellakaan ole...helvettiä). Ehkä hän pelästyi mitä sanoin hänelle? Pelästyi omia tunteitaan? En tiedä...Näimme vielä myöhemmin tanssilattialla mutta hän oli tosi vakava. Katsoi mua vakavana. Hän lähti vähän ennen juhlien loppumista, vain katosi yhtäkkiä.

      Päätin puolisoni kanssa että eroamme, juhlia seuraavalla viikolla. Joudumme kuitenkin asumaan kämppiksinä vähän aikaa ja ero on virallinen vasta syksyllä.

      Mua jäi häiritsemään tuo ihastukseni käytös. Jäin miettimään mitä hän yritti sanoa ja onko meillä enää toivoa. Joudun muuttamaan uuden työn vuoksi kauas ja mietin, onko hän valmis kaukosuhteeseen. Nyt olisi mahdollisuus kokeilla tuleeko tästä mitään, jos ei niin ei. Jos tulee niin tulee. Uskallanko? Pelkään pakkeja koska ero ei ole vielä täysin selvä vaan olen välitilassa. Jos odotan 6 kk menetän hänet varmasti.

      Äitini (80v) sanoi että oli kaksi kertaa elämässään rakastunut. Pisti vähän miettimään sillä en ihastu tai rakastu helposti.

      Neuvoja?

    • Jarmo-Irmeli9v

      Käy bylsiin sitä. Sitte näät onx siitä mitää iloo.

    • Aiemminkinvastannut

      Väittäisin edelleen että hän välittää mutta ei pysty luottamaan. Fiksu nainen ei ala säätöön eikä suhteeseen ennenkuin miehen vanha suhde on varmasti ohi ja käsitelty. Jos muutat kauemmas niin en takaa kestääkö suhde, poismuuton voi tulkita väärin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe