Yhtäkkinen hiljaisuus

Unohdanko

Mitä miehet ovat tästä mieltä. Olen kaukosuhteessa, jonka mies itse halusi lähdettyään puoleksi vuodeksi pois. Sovimme, että pidetään yhteyttä skypellä ym. Enimmäkseen hän on kuitenkin ollut yhteydessä vain whatsapp viestein ja joskus facebookin messengerin välityksellä. Aloin ihmetellä miksi hän ei ota minuun mitään yhteyttä viikonloppuisin kuten yleensä. Lähetin hänelle viestin ja hänen puhelimensa oli sammunut koko päiväksi. Muutaman viikon päästä kysyin häneltä kuinka hänen viikonloppunsa oli mennyt johon hän vastasi, että kyllähän minun pitäisi tietää mitä hän tekee. Ajoittain hän lähettelee minulle viestejä päivittäin, mutta katoaa yhtäkkiä. Yritin soittaa hänelle yhtenä Lauantaina ja hän ei tietenkään vastannut, laittoi vain viestiä takaisin parin tunnin päästä. Noh, sitten vetäydyin kun en jaksanut enää moista ihmeellistä käytöstä ja hän alkoi taas lähettelemään itse minulle viestejä arkipäivisin. Viime lauantaina lähetin hänelle perinteiset mitä kuuluu viestit ja hän vastasi niihin ihan normaalisti. Mutta sitten hän ilmeisesti blokkasi minut whatsappissa ja facebookin messengerissä eikä ole ottanut kohta viikkoon mitään yhteyttä. Syyksi tähän yhtäkkiseen katoamiseen hän ei ole kertonut mitään. Ainakaan vielä hän ei ollut poistanut minua facebook ystävistään, mutta saas nähdä tapahtuuko se sitten seuraavaksi. Mitään selitystä ei ole antanut. En ole mikään häiriköijä, joka pommittaa miestä viesteillä tai puheluilla jatkuvasti, että sekään ei voi sitä selittää. Mutta mikä voisi saada miehen käyttäytymään näin? Tiedän, että hän on kiireinen ja hänellä on raskasta nyt, mutta kohtelisitteko te tyttöystäväänne noin jos olisitte työmatkalla jne?

12

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voipiolla

      En ole mies, mutta arvelisin että yhteydenpidosta on tullut pakollista suorittamista, ja hän kokee että saatat kytätä mesen tai whatsapin kautta onko hänellä käynyt puhelin kädessä.

    • Unohdanko

      En oikein ymmärrä miksi kaukosuhteessa yhteydenpito voisi olla pakollista suorittamista tässä tilanteessa kun olen kuitenkin antanut hänelle tilaa enkä soittele tai viesteile jatkuvasti. En myöskään odota, että joka ikinen päivä pitäis viesteillä. Mutta kai se nyt aika erikoista on jos ei koskaan ole viikonloppuisin yhteydessä. Hän on kyllä kiinostunut minun asioistani, mutta ei kerro juuri mitään omistaan. En oikein usko, että kyseessä olisi tuo asia, koska en itsekkään aina ole pystynyt heti vastaamaan hänelle, mutta erotuksena miehen käytökseen olen viikonloppuisinkin tavoitettavissa.

    • Yksimuidenpuolella

      Tiedät kyllä vastauksen.

    • Ehkäpänäin

      Taitaa olla varattu kun ei voi vastata viikonloppuna.

    • Unohdanko

      Hän tosiaan katoaa aina viikonlopuksi, joten olisko sitten löytänyt sieltä jonkun uuden naisen tai jotain vastaavaa. Se kävi kyllä itelläkin mielessä. Tänään oli sitten mesessä jotain lyhyesti kirjoitellu, mutta ei selittänyt mitenkään sitä miksei saa yhteyttä watsappissa. Hän yleensäkin toimii niin, että silloin kun olen laittanut viestiä hänelle ensin hän on ns. Kadonnut, mutta sitten jos en kirjoita hänelle mitään ja katoan itsekin alkaa hän kysellä miksi ignooraan häntä. En pysty ymmärtämään.

    • Eikö tuo nyt ole aika itsestään selvää? Sillä on uusi romanssi tulilla.
      Kun vaimo oli ulkomailla työharjoittelussa, me ainakin viestittelimme joka päivä.

      • Unohdanko

        Jep, haiskahtaa uudelta romanssilta minustakin. Etenkin se, että minä en saisi ottaa hänen koskaan mitään yhteyttä ensin, puhelimet menee päiväksi "kiinni" ym. haiskahtaa siltä, että jotain salattavaa hänellä on. Jos ei ole romanssista kyse niin eipä sitä muutenkaan jaksa tällaista ihme touhua.


    • Joskuskaukoillut

      Voihan hänellä olla jokin harrastus, jota harrastaa eikä siksi ehdi vastaamaan. Tosin ei selitä miksi ei kerro asiasta.

      Muistan aikanaan sanoneeni usein omalle kaukosuhdetyttöystävälleni, että menen nukkumaan, että sain pelata viikonloppuna rauhassa. Hän ei ymmärtänyt, että aikuisetkin pelaa tietokonepelejä.

      Suhde alkoi tuntumaan liian raskaalta, kun tyttöystäväni testaili väliajoin, että muistanko laittaa hänelle viestiä ym. ja huomautteli asiasta jatkuvasti. Ja epäili, että mitä teen viikonloppuisin, kun en ole vastaamassa heti jokaiseen viestiin.

      Eli elä nyt ainakaan testaile mitään.
      Pitää muistaa myös antaa tilaa, koska jatkuva ”onko kaikki kunnossa” -ärsyttää myös. Laittaisin ainakin aamuisin, päivisin ja iltaisin viestin minimissään. Eihän kaikkiin tarvitse vastata, mutta voit kertoa omasta päivästä jne.. Pitää aina pystyä kuitenkin niitä omiakin tuntoja ja epäilyksiä purkamaan. Ne omat tunnot kannattaa vaan syynätä hyvin läpi, että onko niissä jotain mitä se toinen on aiheuttanut vai onko muuten vain paha olla.

      3 vuotta elin kaukosuhteessa. Pääsääntöisesti meni hyvin ja joka päivä viestiteltiin. Tuo se omat haasteensa. Loppua kohti en itse enää jaksanut jatkuvaa nalkutusta ja vihelsin poikki.

      • Unohdanko

        Hyviä pointteja tuli kyllä sinulta. Pelaan myös, joten ymmärrän sen rentoutavan merkityksen, mutta pelaaminen ei saisi mennä kuitenkaan niin pahasti parisuhteen edelle, että se vie kaiken vapaa-ajan juuri silloin kun sitä aikaa olisi eniten. Eli toisinsanoen ei voi edes puhua parisuhteesta jos ei siihen ole aikaa. Varsinkin kaukosuhteessa pitäisi pystyä kuitenkin jakamaan sitä arkea jotenkin ja käydä välillä pidempiäkin keskusteluja. Kyllä hän itsekin huolestuu jos en ole vastaillut hänelle tai olen ollut kiireinen ym. se on aivan luonnollista silloin jos on tunteita pelissä. Mutta eihän se silloin onnistu jos asiat tapahtuvat vain yhden ihmisen ehdoilla eikä olla valmiita yhtään joustamaan.

        Sellainen tunne kyllä on ollut alusta asti, ettei hän ole tarpeeksi kypsä parisuhteeseen vaan haluaa vain saada ns. rusinat pullasta ilman vaivannäköä. Siksi häntä ärsyttää jos minä otan hänen yhteyttä. Ainakin yleensä miehet ovat kylläkin olleet vain tyytyväisiä jos olen ottanut yhteyttä, koska ei nainen voi olla liian passiivinenkaan. Olen kuitenkin jo nelikymppinen enkä jaksa mitään ihmeellisiä leikkejä enää leikkiä näissä suhde asioissa, joissa ei voi normaalisti olla yhteyksissä. Omaa tilaa hän on kyllä todellakin saanut, koska en ole ollut hänelle jatkuvasti soittelemassa. Myönnän kyllä sen, että olen tehnyt testi mielessä yhden puhelun, mutta sekin johtui vain hänen omasta käytöksestään. Ei mulla ole tarvetta vastailla hänelle tylysti jos hän on laittanut viestiä tai soittanut minulle ns. huonoon aikaan. Olen vain sanonut, että rakastan ja keskustellaan myöhemmin lisää. Eli vaikuttaa vaan semmoselta tyypiltä, joka ei ole kypsä aikuismaiseen rakkauteen. Joten en tiedä. Ehkä se on parempikin, että koko homma loppuu tähän. Ehkä sellaisiakin naisia on, jotka haluaa tuollaista. Itseäni en kuitenkaan ala syyllistämään siitä, että millaiset odotukset minulla on.

        Lapsellista käytöstä blokata toinen aivan täysin ilman mitään selitystä. Miksei voi vain sanoa rehellisesti mitä tekee jne. Hän tuhlaa aikaani kun ei kykene oikeaan parisuhteeseen. Alunperinkään en olisi halunnut tähän kaukosuhde tilanteeseen vaan hän se itse sitä kovasti halusi. Kunhan vaan roikottaa minua siinä, että saa jotain hänen ehdoillaan. Hänen olisi alunperinkin pitänyt antaa minun olla rauhassa kun ei kerran alunperinkään halunnut muuta kuin jotain kevyttä hauskaa.


    • Joskuskaukoillut

      Voisiko olla, että hän kokeilee tällä hetkellä vähän rajojaan; mikä on hyväksyttävää ja mikä ei. Keskustelkaa asiat halki ja koitatte löytää molempia miellyttävän tilanteen. Oikeat vastaukset voi kuitenkin antaa vain miesystäväsi, että miksi hän toimii miten toimii.
      Kokemuksesta vois sanoa, että tauko voi toimia. Silloin koen itse, että pitää sopia vain päivä milloin asioista keskustellaan tauon jälkeen. Esim. Viikon päästä jne. Tauollakaan ei kannata pelotella vaan enemminkin antaa molemmille tilaa miettiä asioita.

      Jotkuthan on vain semmoisia, että eivät ole kovin läsnä parisuhteessa vaikka yhdessä kokevat olevansa.

      • Unohdanko

        En taida viitsiä ehdottaa taukoa. Jos hän ei ole läsnä parisuhteessa ei hän myöskään sellaista tarvitse. Koko homma menis vaan on off tyyliseksi vääntämiseksi. Hän haluaisi lapsiakin kanssani, mutta pitää itsellään vapauden mennä ja tulla ilman mitään yhteisesti sovittua. Luojan kiitos en ole siihen suostuvainen ennenkuin hän todistaa kykenevänsä vastuuseen ja aikuismaiseen kommunikointiin. Olen joutunut itsekin oppimaan tiettyjä läksyjä parisuhteista, joten tarkoitukseni on mennä elämässä eteenpäin, ei jämähtää nuoruuden virheisiin. Onneksi en ole ehtinyt tuhlata häneen kolmea vuotta. Olisi kauhea jälkeenpäin huomata tuhlanneensa hyviä vuosia elämästään jollekin, joka ei ole edes kunnolla suhteessa mukana. Jotkut naiset valitettavasti sortuu siihen ajatellen just, että nalkutus auttais jotain. En ole sellainen. Haluamme tuon miehen kanssa eri asioita suhteelta, joten ei kannata jäädä tähän. Kun hän kerran blokkasi minut eikä antanut sille mitään selitystä katson nyt olevani jätetty sinkkunainen. Olkoonkin, että hän jotain lyhyesti meseili eilen. Jos sieltä ollaan vielä takaisin tulossa niin hänellä täytyy olla sitten selitys asioihin ja todistaa oikeasti haluavansa kunnon parisuhdetta. Itse en näe enää yhtään vaivaa. Sielläkö pitäköön viikonloppunsa itsellään, ei kiinosta enää. Miten tommoseen vois ikinä luottakkaan. Maksoin potut pottuina, poistin facesta ja blokkasin kans.


    • kasvakaa

      Hah. Joo, ei oo todellista, vain idiootti tekisi lapsen tuollaiseen suhteeseen. Puolin ja toisin kiukutellaan kuin hiekkistaaperot.
      Jos joku asia hiertää etäsuhteessa niin herranen aika keskustelkaa keskenänne!
      Jos ette pysty puhumaan asioista suoraan vaan pitää tollasta typerää; bannaan sut facesta ja whatupista- shittiä heittää puolin ja toisin, niin onhan toi aivan niin saata**n lapsellista touhua.

      Eikö toi ois järkevää ja reiluu sanoo suoraan puolin ja toisin, että suhde ei toimi, lopetetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe