"Lomautettu toistaiseksi"

-kikka-

Nyt on neuvot tarpeen. Minut on lomautettu mutta yrityksellä ei tämän hetkisten tietojen mukaan ole ikinä tarjota minulle vastaavaa työtä kuin mitä nyt teen.
En voi sanoa itseäni irti koska sitten iskee karenssit ja persaukisena ei ole kiva olla.
Jos menen tekemään pätkätöitä olen jatkuvassa epävarmuudessa enkä voi siis ottaa vastaan kuin muutaman viikon hommia. Ja niillä rahoilla ei pitkälle pötkitä. Olenhan siis pakotettu joko vastaanottamaan täältä tarjotun työn TAI irtisanoutumaan, vai olenko?? Onko porsaanreikiä tiedossa???
Henkilöstöpäällikkö ei suostu irtisanomaan, yritää esittää että tarkoitus olisi löytää duunia meikäläiselle. Kuitenkaan tässä yrityksessä ei ole vastaavaa toimistotyötä...(en nyt halua tässä sanoa mikä se on).
Mitä minun kannattaa tehdä???! Joku jos osaisi neuvoa. Liitostakin sanoivat vain että tämä on se ikävin vaihtoehto: lomautettu toistaiseksi. Yritys vain odottaa että itse irtisanoudun... ****kele. ;)

7

1253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomautettuna

hakemasta uutta vakituista työtä muualta. Saahan lomautettuna ilmeisesti kuitenkin jonkinlaista rahallista korvausta vai saako. Sulla on siis vielä työpaikka olemassa, vaikka oletkin lomalla, ja rahaa saat jonkinmoisen korvauksen muodossa, siitä vaan uutta paikkaa hakemaan varmemmaksi leipäpuuksi. Ei kannata irtisanoutua itse ennen uutta työpaikkaa, se on tasan varma.

• soita työsuojelupiiriin

sieltä saa saa neuvoa miten pitkään saa pitää lomautettuna.

• Vanha kettu

Muistaakseni on olemassa joku aika lomautettuna olossa (työaikalaki). Kun se tulee täyteen työsuhde lakkaa automaattisesti jos ei lomauttajalla ole lomautetulle työtä tarjota. Irtisanomisajatkaan eivät tietääkseni ole lomautusaikana "normaalit". Tämä nyt tuskin lomautettua auttaa kuitenkaan.

Ihan varma en ole tästä, joten kannattaa tarkistaa asia. Liitosta, TES:istä tai jos vaikka netistä löytyisi asiaan opastusta. Työkkäristä tätä tuskin kannattaa mennä kysymään.

Irtisanoutumaan ei luonnollisesti kannata mennä karenssiuhkan takia, ennenkuin asiasta löytyy täysi varmuus.

• töitä

Lomautettuna on ihan vastaavassa asemassa kuin työttömänä. Voit tehdä mitä töitä tahansa ja kuinka pitkiä tahansa. Mitään pätkähommia ei kannata tehdä, mutta muutaman kuukauden sijaisuudet tai vakipaikka ovat ok talouden kannalta (vakipaikan saatuaan voi irtisanoutua heti). Tuskin ne takaisin kutsuvat, jos töitä ei ole. Työpaikkahaastattelussa lomautuksesta voi olla jopa mainitsematta ("kun et kuitenkaan ole menossa takaisin.").Itse en ikinä kertonut olevani lomautettu -mitä se uudelle työnantajalle kuuluu, kun takaisin ei voi palata. Nauti siis elämästäsi työttömänä ja etsi uutta työtä. Mitään aihetta paniikkiin ei ole.Jos työpaikassasi on hyvä terveyshuolto ja muut edut, kannattaa hyödyntää niitä -ne kuuluvat sinulle edelleen ollessasi työttömänä (kun siirryt töihin muille käytät heidän työterveyttään, vaikka oletkin lomautettu). Sinut irtisanotaan joskus, mutta sekään ei aiheuta mitään muuta kuin kirjeen postilaatikkoon.
      Hymyä huuleen!

• junnu

Ei lomautus estä työnhakua , päinvastoin . Irtisanoutumista pitää välttää viimeiseen asti . Haku päälle , jos pääset haastatteluun asti , lomautuksista ja muusta kannattaa olla hiljaa . Jos saat duunin , sitten sanot itsesi irti .

• työnantajalta

Itse olin aikoinaan lomautettuna yli vuoden. Jäin siinä välillä sitten äitiyslomallekin. Kun äitiysloma loppui, soitin työnantajalle ja kysyin, vieläkö lomautus jatkuu. Muutaman päivän kuluttua tuli kirje, jossa minut irtisanottiin kokonaan. Olin muuten raskaana, kun minut lomautettiin, mutta se on luku erikseen.

• eli eli?

kertokaa lomautuksesta...siis lomautuksesta voidaan sanoa vain irti noin vain?
        ja miten kun lomautetaan niin saatteko-otatteko esim.kertyneet lomarahat ulos?sain juur itse lomautuksen eli neuvoja tarvitsisi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3195
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1022
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe